Protokół Nr 22/2022 z posiedzenia Zarządu Powiatu Skarżyskiego w dniu 28 kwietnia 2022 r.

 
W posiedzeniu udział wzięli:
 
Członkowie Zarządu Powiatu:
  1. Artur Berus                                                   ‒ Starosta
  2. Anna Leżańska                                              ‒ Wicestarosta
  3. Katarzyna Bilska                                            ‒ Członek Zarządu Powiatu
  4. Adam Ciok                                                    ‒ Członek Zarządu Powiatu
 
Stali uczestnicy posiedzenia:
  1. Urszula Wrona                                              ‒ Skarbnik Powiatu
  2. Małgorzata Nosowicz                                     ‒ Sekretarz Powiatu
 

Lista obecności stanowi załącznik nr 1 do protokołu.
Posiedzeniu przewodniczył Starosta – Pan Artur Berus
Posiedzenie protokołowała: Olga Łukomska – Inspektor.
 
 
 
Porządek posiedzenia:
  1. Rozpatrzenie pism skierowanych do Zarządu Powiatu.
 
 
Ad. pkt 1. Rozpatrzenie pism skierowanych do Zarządu Powiatu  
Starosta – Pan Artur Berus poinformował, iż w związku z unieważnieniem w dniu 25.04.2022r. postępowania o udzielenie zamówienia publicznego pn. „Termomodernizacja budynku przy ul. Sikorskiego 20 w Skarżysku-Kamiennej wraz z adaptacją pomieszczeń na potrzeby Powiatowego Urzędu Pracy” oraz planowanym ogłoszeniem kolejnego postępowania, Wydział IM zwraca się z prośbą o zajęcie stanowiska w sprawie zaakceptowania zmian dotyczących zakresu przedmiotu zamówienia oraz treści Specyfikacji warunków zamówienia w następujący sposób:
1)      Zakres przedmiotu zamówienia podlega pomniejszeniu (z podziałem na użytkowników)w następujący sposób tj.:
1.1)            Część konstrukcyjno-budowlana
1.1.1)      Prokuratura - wyłączono część zakresu prac związanych z remontem pomieszczeń, w związku z tym przedmiar pomniejszono o: demontaż ościeżnic wewnętrznych i podokienników, demontaż krat i balustrad, zerwanie posadzki cementowej oraz izolacji termicznej, odbicie tynków  i okładzin, montaż nadproży stalowych, remont kominów, listwa wykończeniowa aluminiowa, uzupełnienie tynków wewnętrznych, okna wewnętrzne, drzwi wewnętrzne aluminiowe, drzwi wewnętrzne płycinowe(w zakresie będzie jedynie montaż 2 szt. nowych drzwi), sufity podwieszane, obudowa płytami gipsowymi stelaży misek ustępowych, montaż luster, odbojnice z płytek i pasy pionowe, skrobanie i zmycie starej farby, gładzie gipsowe, lakierowanie tynków, podokienniki z konglomeratów, rolety wewnętrzne, malowanie i montaż krat stalowych, balustrady schodowe ze stali nierdzewnej, wycieraczki, wyposażenie: kosze, pojemniki, apteczka, wyposażenie pom. socjalnego, kaseton LED w zadaszeniu.
Ponadto pomniejszono do 20 % odbudowy posadzek po robotach instalacyjnych, do 50 % okładzin powierzchni (podłóg), do 30% okładzin ścian. Należy odbudować okładziny i posadzki po robotach instalacyjnych z uwzględnieniem wyglądu estetycznego poszczególnych pomieszczeń.
1.1.2)      Sąd - wyłączono część zakresu prac związanych z wymianą okien i drzwi wewnętrznych, w związku z tym przedmiar pomniejszono o: demontaż stolarki okiennej i podokienników, tynki, stolarka okienna, drzwi wewnętrzne,  podokienniki i ciepłe parapety, rolety okienne, gładzie i malowanie.
1.2)            Część sanitarna
1.2.1)      Prokuratura - wyłączono część zakresu prac związanych z klimatyzacją serwerowni i montażem wentylatorów, w związku z tym przedmiar pomniejszono o: wentylatory w łazienkach, klimatyzację.
Ponadto należy zastosować: głowice termostatyczne zwykłe zamiast wandaloodpornych, baterie stojące zwykłe zamiast termostatycznych bezdotykowych, ustępy stojące z płuczką zamiast wiszących.
1.2.2)      Sąd - wyłączono część zakresu prac związanych z wymianą kotła, w związku z tym przedmiar pomniejszono o technologię kotłowni.
1.3.       Część teletechniczna
1.2.1)      Prokuratura - wyłączono część zakresu prac związanych z instalacją niskoprądową (oprócz systemu sygnalizacji p.poż i systemu oddymiania), w związku z tym przedmiar pomniejszono o: okablowanie strukturalne LAN, system SSWiN i SKD, system CCTV.
 
2)      Dopisuje się do rozdziału XV SWZ ustęp piąty, który stanowił treść rozdziału XVI SWZ, natomiast rozdział XVI otrzymuje nowe brzmienie (dopisuje się przesłanki wykluczenia z postępowania w oparciu o ustawę z dnia 13 kwietnia 2022r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego):
„1. Zamawiający wykluczy z postępowania o udzielenie zamówienia publicznego na podstawie art. 1 pkt 3 oraz w art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego (Dz. U. poz. 835).
2. Na podstawie art. 7 ust. 1 ustawy o przeciwdziałaniu, z zastrzeżeniem art. 7 ust. 2 tej ustawy, z postępowania wyklucza się:
1) wykonawcę wymienionego w wykazach określonych w rozporządzeniu Rady (WE) nr 765/2006 z dnia 18 maja 2006 r. dotyczącego środków ograniczających w związkuz sytuacją na Białorusi i udziałem Białorusi w agresji Rosji wobec Ukrainy (Dz. Urz. UE L 134 z 20.05.2006, str. 1, z późn. zm.), zwanego dalej „rozporządzeniem 765/2006”i rozporządzeniu Rady (UE) nr 269/2014 z dnia 17 marca 2014 r. w sprawie środków ograniczających w odniesieniu do działań podważających integralność terytorialną, suwerenność i niezależność Ukrainy lub im zagrażających (Dz. Urz. UE L 78z 17.03.2014, str. 6, z późn. zm.), zwanego dalej „rozporządzeniem 269/2014” albo wpisanego na listę na podstawie decyzji w sprawie wpisu na listę rozstrzygającej o zastosowaniu środka, o którym mowa w art. 1 pkt 3 ustawy o przeciwdziałaniu;
2) wykonawcę, którego beneficjentem rzeczywistym w rozumieniu ustawy z dnia 1 marca 2018 r. o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu (Dz. U. z 2022 r. poz. 593 i 655) jest osoba wymieniona w wykazach określonych w rozporządzeniu 765/2006 i rozporządzeniu 269/2014” albo wpisana na listę lub będąca takim beneficjentem rzeczywistym od dnia 24 lutego 2022 r., o ile została wpisana na listę na podstawie decyzji w sprawie wpisu na listę rozstrzygającej o zastosowaniu środka, o którym mowa w art. 1 pkt 3 ustawy o przeciwdziałaniu;
3) wykonawcę, którego jednostką dominującą w rozumieniu art. 3 ust. 1 pkt 37 ustawy z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości (Dz. U. z 2021 r. poz. 217, 2105 i 2106) jest podmiot wymieniony w wykazach określonych w rozporządzeniu 765/2006i rozporządzeniu 269/2014 albo wpisany na listę lub będący taką jednostką dominującą od dnia 24 lutego 2022 r., o ile został wpisany na listę na podstawie decyzji w sprawie wpisu na listę rozstrzygającej o zastosowaniu środka, o którym mowa w art. 1 pkt 3 ustawy o przeciwdziałaniu.
3. Lista osób i podmiotów (lista), wobec których są stosowane środki, o których mowa powyżej, jest prowadzona przez ministra właściwego do spraw wewnętrznych i publikowana w Biuletynie Informacji Publicznej na stronie podmiotowej ministra właściwego do spraw wewnętrznych https://www.gov.pl/web/mswia/lista-osob-i-podmiotow-objetych-sankcjami.”
 
3)      Zmienia się treść rozdziału XVII ust. 1 pkt 3) SWZ (dopisuje się nowy warunek udziału w postępowaniu):
„3) sytuacji ekonomicznej lub finansowej:
Warunek ten zostanie uznany za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że posiada  zdolność kredytową lub środki finansowe w wysokości nie niższej niż: 4.000.000,00 zł brutto (słownie: cztery miliony złotych 00/100); Wartości podane w dokumentach potwierdzających spełnienie warunku w walutach innych niż PLN, Wykonawca przeliczy wg średniego kursu NBP, na dzień wystawienia dokumentu.”
 
4)      Dopisuje się do rozdziału XIX ust. 3 pkt 3.2 SWZ literę c) o następującej treści:
„c) informację z banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo – kredytowej, potwierdzającej wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, o której mowa w pkt XVII.1.3) SWZ, w okresie nie wcześniejszym niż 3 miesiące przed jej złożeniem.”
(pismo w tej sprawie stanowi załącznik nr 2)
 
Zarząd Powiatu nie wniósł uwag i jednogłośnie zaakceptował zaproponowane zmiany.
 
 
Na tym zakończono posiedzenie.
 
 
          Protokołowała                                   Przewodniczący Zarządu
          Olga Łukomska                                         Artur Berus
 


Podpisy Członków Zarządu Powiatu:
  1. A. Leżańska
  2. K. Bilska
  3. T. Bałchanowski
  4. A. Ciok
 
 
 
Załączników: 2
 
  • Załącznik nr 1 – lista obecności na posiedzeniu Zarządu Powiatu,
  • Załącznik nr 2 – pismo Wydziału Inwestycji, Mienia i Obsługi Gospodarczej z dnia 27.04.2022r.
 
Protokół (559kB) pdf   
 

metryczka


Wytworzył: Olga Łukomska (28 kwietnia 2022)
Opublikował: Olga Łukomska (5 maja 2022, 13:03:30)

Ostatnia zmiana: brak zmian
Liczba odsłon: 450