Sprawozdanie Komisji Rewizyjnej z realizacji rocznego planu kontroli oraz wykonania wniosków i zaleceń pokontrolnych za 2021 rok
Sprawozdanie
Komisji Rewizyjnej Rady Powiatu
Skarżyskiego
z realizacji rocznego planu kontroli
oraz wykonania wniosków
i zaleceń pokontrolnych za 2021 rok
Zgodnie z zapisami § 33 ust.2 Statutu Powiatu Skarżyskiego Komisja Rewizyjna przedstawia do końca I kwartału sprawozdanie z realizacji rocznego planu kontroli oraz wykonania wniosków i zaleceń pokontrolnych.
Plan
Kontroli Komisji Rewizyjnej na 2021 rok został zatwierdzony Uchwałą Nr
197/XXVI/2020
Rady Powiatu Skarżyskiego z 26
listopada 2020 roku i obejmował następujące kontrole:
1. Zespół Placówek Resocjalizacyjno–Wychowawczych w Skarżysku-Kamiennej
2. Zarząd Powiatu Skarżyskiego – wykonanie budżetu powiatu za rok 2020
3. Dom Pomocy Społecznej „Centrum Seniora”
4. Zespół Szkół Transportowo–Mechatronicznych im. inż. Eugeniusza Kwiatkowskiego
Realizacja planu kontroli oraz wykonania wniosków i zaleceń pokontrolnych:
1. Kontrola Zespół Placówek Resocjalizacyjno – Wychowawczych w Skarżysku-Kamiennej
Zakres kontroli obejmował:
1. Stan organizacyjny placówki.
2. Informacja o kontrolach zewnętrznych oraz wykonanie zaleceń pokontrolnych.
3. Gospodarka finansowa i majątkowa ZPR-W.
Kontrola przeprowadzona została w terminie od 8.02.2021-22.03.2021 przez zespół kontrolny w składzie: Barbara Kocia i Zbigniew Miernik.
Wnioski pokontrolne skierowane do dyrektora placówki:
1. Likwidacja wysepki (skalniaka) między budynkami Półsanatorium i ZPR-W.
2. Wykonanie łazienki na II piętrze przy grupie koedukacyjnej.
3. Odświeżenie elewacji budynku poprzez malowanie.
1. Zespół Placówek Resocjalizacyjno–Wychowawczych w Skarżysku-Kamiennej
2. Zarząd Powiatu Skarżyskiego – wykonanie budżetu powiatu za rok 2020
3. Dom Pomocy Społecznej „Centrum Seniora”
4. Zespół Szkół Transportowo–Mechatronicznych im. inż. Eugeniusza Kwiatkowskiego
Realizacja planu kontroli oraz wykonania wniosków i zaleceń pokontrolnych:
1. Kontrola Zespół Placówek Resocjalizacyjno – Wychowawczych w Skarżysku-Kamiennej
Zakres kontroli obejmował:
1. Stan organizacyjny placówki.
2. Informacja o kontrolach zewnętrznych oraz wykonanie zaleceń pokontrolnych.
3. Gospodarka finansowa i majątkowa ZPR-W.
Kontrola przeprowadzona została w terminie od 8.02.2021-22.03.2021 przez zespół kontrolny w składzie: Barbara Kocia i Zbigniew Miernik.
Wnioski pokontrolne skierowane do dyrektora placówki:
1. Likwidacja wysepki (skalniaka) między budynkami Półsanatorium i ZPR-W.
2. Wykonanie łazienki na II piętrze przy grupie koedukacyjnej.
3. Odświeżenie elewacji budynku poprzez malowanie.
Wniosek skierowany do
zarządu powiatu o pozyskanie środków zewnętrznych na remont boiska i sali
gimnastycznej.
Na wszystkie wnioski
odpowiedział Starosta Artur Berus pismem z 29.03.2021 r. oraz pismem z
18.03.2022 r.
Wykonanie wniosków i zaleceń pokontrolnych:
Wykonanie wniosków i zaleceń pokontrolnych:
1. Pozyskanie środków zewnętrznych na remont boiska i sali gimnastycznej. Zarząd Powiatu zabiega o pozyskanie środków zewnętrznych na remont boiska i sali gimnastycznej. W ramach rządowego Funduszu Polski Ład – budowa lub modernizacja infrastruktury sportowej został złożony wniosek, ponadto do końca marca zostanie złożony wniosek do Ministra Kultury, Dziedzictwa Narodowego i Sportu w ramach programu Sportowa Polska.
2. Likwidacja wysepki (skalniaka) między budynkami Półsanatorium i ZPR-W. Teren między budynkami Półsanatorium przy ul. Ekonomii i Zespołem Placówek Resocjalizacyjno-Wychowawczych został uporządkowany w czerwcu 2021. Zakres prac obejmował uporządkowanie klombu i wycinkę drzew i krzewów.
3. Wykonanie łazienki na II piętrze przy grupie koedukacyjnej. Zalecenie zostało wykonane.
4. Odświeżenie elewacji budynku poprzez malowanie. Zalecenie zostało wykonane.
2. Zarząd Powiatu Skarżyskiego
Kontrola obejmowała wykonanie budżetu powiatu za rok 2020.
Kontrola przeprowadzona została w terminie od 6.05.2021-10.06.2021 przez zespół kontrolny w składzie: Grzegorz Małkus, Mieczysław Bąk, Barbara Kocia
Efektem kontroli był wniosek o udzielnie absolutorium Zarządowi Powiatu Skarżyskiego
3. Dom Pomocy Społecznej „Centrum Seniora”
Zakres kontroli obejmował:
1. Stan organizacyjny placówki.
2. Procedury stosowane w jednostce.
3. Gospodarka finansowa i majątkowa DPS.
1. Stan organizacyjny placówki.
2. Procedury stosowane w jednostce.
3. Gospodarka finansowa i majątkowa DPS.
Kontrola przeprowadzona została w
terminie od 24.09.2021-22.11.2021 przez zespół kontrolny w składzie Barbara
Kocia, Tomasz Wąsowski, Zbigniew Miernik
Wnioski pokontrolne dotyczyły:
Wnioski pokontrolne dotyczyły:
1. Naprawy nagrzewnicy w ramach środków własnych.
2. Zakup i montaż automatycznej bramy wjazdowej wraz z domofonem.
Odpowiedzi na wnioski udzieliła Pani Agnieszka Herbuś – Dyrektor DPS „Centrum Seniora” pismem z dn. 22.12.2021r.
1. Wniosek dot. naprawy nagrzewnicy został zrealizowany.
2. Wniosek dot. zakupu i montażu automatycznej bramy. Realizacja ww. inwestycji nie była możliwa w 2021 roku z powodu ograniczonych środków finansowych w budżecie powiatu. 18.02.2022 roku Zarząd zatwierdził zmianę w planie finansowym DPS „Centrum Seniora” zwiększając plan wydatków na usługi remontowe o kwotę 19.800 zł z przeznaczeniem na wykonanie naprawy bramy i furtki. Procedura zakupu jest w trakcie realizacji.
4. Zespół Szkół Transportowo–Mechatronicznych im. inż. Eugeniusza Kwiatkowskiego
Zakres kontroli obejmował:
1. Stan organizacyjny placówki.
2. Analiza naboru na przestrzeni ostatnich 3 lat.
3. Kierunki kształcenia w placówce.
4. Szkolenia zawodowe.
5. Zdawalność egzaminów zawodowych i maturalnych.
6. Gospodarka finansowa i majątkowa.
1. Stan organizacyjny placówki.
2. Analiza naboru na przestrzeni ostatnich 3 lat.
3. Kierunki kształcenia w placówce.
4. Szkolenia zawodowe.
5. Zdawalność egzaminów zawodowych i maturalnych.
6. Gospodarka finansowa i majątkowa.
Kontrola przeprowadzona została w terminie
od 29.11.2021-30.12.2021 przez zespół kontrolny w składzie Bartosz Bętkowski,
Renata Bilska, Mieczysław Bąk.
Komisja Rewizyjna skierowała zalecenia pokontrolne do Zarządu Powiatu wnioskując o:
Komisja Rewizyjna skierowała zalecenia pokontrolne do Zarządu Powiatu wnioskując o:
1. Zabezpieczenie środków na wykonanie kapitalnego remontu auli w ZST-M.
2. Zabezpieczenie środków na remont ogrodzenia ZST-M od strony ul. Legionów i ul. Obuwniczej.
3. Rozważenie wyłączenia ze sprzedaży działki Nr 1/491 położonej przy Zespole Szkół Transportowo - Mechatronicznych przy ul.Legionów 119 w Skarżysku Kamiennej z przeznaczeniem jej na parking przyszkolny.
Ponadto
Komisja skierowała do Rady Powiatu wniosek o: „Rozważenie wyłączenia ze
sprzedaży działki Nr 1/491 położonej przy Zespole Szkół Transportowo -
Mechatronicznych przy ul.Legionów 119 w Skarżysku Kamiennej z przeznaczeniem
jej na parking przyszkolny”.
Odpowiedzi na wnioski pokontrolne udzielił Starosta Artur Berus wyciągiem z protokołu Nr 1/2021 z posiedzenia Zarządu Powiatu Skarżyskiego z 5.01.2022 r.
Odpowiedzi na wnioski pokontrolne udzielił Starosta Artur Berus wyciągiem z protokołu Nr 1/2021 z posiedzenia Zarządu Powiatu Skarżyskiego z 5.01.2022 r.
Wykonanie wniosków i zaleceń pokontrolnych:
1. Zabezpieczenie środków na wykonanie kapitalnego remontu auli w ZST-M.
2. Zabezpieczenie środków na remont ogrodzenia ZST-M od strony ul. Legionów i ul. Obuwniczej.
1. Zabezpieczenie środków na wykonanie kapitalnego remontu auli w ZST-M.
2. Zabezpieczenie środków na remont ogrodzenia ZST-M od strony ul. Legionów i ul. Obuwniczej.
Do końca marca zostanie złożony
wniosek do Ministra Kultury, Dziedzictwa Narodowego i Sportu o dofinasowanie
zadania remontu auli w ramach programu Sportowa Polska. Środki finansowe
przeznaczone na remont ogrodzenia zostaną zabezpieczone po finalizacji
sprzedaży nieruchomości położonej przy ul. Legionów.
3. Rozważenie wyłączenia ze sprzedaży działki Nr 1/491 położonej przy Zespole Szkół Transportowo - Mechatronicznych przy ul.Legionów 119
Zarząd Powiatu podjął decyzję o
odstąpieniu od procedury przetargowej na sprzedaż nieruchomości zabudowanej
oznaczonej w ewidencji gruntów i budynków jako działka 1/491.
Komisja Rewizyjna wnosi do Zarządu
Powiatu o udzielanie wyczerpujących i precyzyjnych odpowiedzi na wnioski i zalecenia pokontrolne i przekazywanie ich we właściwej formie, a nie poprzez wyciąg z protokołu z
posiedzenia zarządu.
Niniejsze sprawozdanie zostało
przyjęte na posiedzeniu Komisji Rewizyjnej 24 marca 2022 roku.
Przewodniczący
Komisji
Rewizyjnej
/-/ Tomasz Wąsowski
metryczka
Wytworzył: Przewodniczący Komisji Rewizyjnej (24 marca 2022)
Opublikował: Nina Zolbach (8 kwietnia 2022, 14:40:44)
Ostatnia zmiana: brak zmian
Liczba odsłon: 703