Protokół Nr 12/2021 z posiedzenia Zarządu Powiatu Skarżyskiego w dniu 18 luty 2021 r.
W posiedzeniu udział wzięli:Członkowie Zarządu Powiatu:
1. Artur Berus - Starosta
2. Anna Leżańska - Wicestarosta
3. Katarzyna Bliska - Członek Zarządu Powiatu
4. Tadeusz Bałchanowski - Członek Zarządu Powiatu
5. Adam Ciok - Członek Zarządu Powiatu
Stali uczestnicy posiedzenia:
1. Małgorzata Nosowicz - Sekretarz Powiatu
2. Urszula Wrona - Skarbnik Powiatu
Pozostali uczestnicy posiedzenia:
1.Katarzyna Geller - Naczelnik Referat ds. Mienia i Obsługi Gospodarczej
2.Karolina Oleksiak - Radca Prawny
3. Agnieszka Herbuś - Dyrektor Domu Pomocy Społecznej ”Centrum Seniora”
Porządek posiedzenia:
1. Rozpatrzenie pism skierowanych do Zarządu Powiatu.
2. Sprawy różne.
Lista obecności stanowi załącznik nr 1 do protokołu.
Posiedzeniu przewodniczył Starosta – Pan Artur Berus.
Posiedzenie protokołowała: Anna Radzimirska-Lange – Inspektor.
Starosta – Pan Artur Berus przedstawił proponowany porządek posiedzenia oraz zapytał o uwagi
i wnioski.
W
związku z brakiem uwag, Zarząd Powiatu
przyjął porządek posiedzenia.
Streszczenie
posiedzenia:
Ad. pkt 1. Rozpatrzenie pism skierowanych do Zarządu.
Obecna na posiedzeniu Naczelnik Wydziału
Inwestycji, Mienia i Obsługi Gospodarczej przedstawiła informację z przebiegu spotkania, które odbyło się 11
lutego 2021 r. w sprawie wad i usterek na inwestycji pn. Przebudowa budynku
przy ul. Ekonomii 7 w Skarżysku-Kamiennej na potrzeby domu pomocy społecznej
wraz z mieszkaniami chronionym w ramach zadania: „Poprawa dostępu w Powiecie
Skarżyskim do usług świadczonych w lokalnej społeczności poprzez utworzenie
placówki opieki całodobowej oferującej stały pobyt dla osób w podeszłym wieku
oraz przewlekle somatycznie chorych wraz z mieszkaniami chronionymi”.
Zarząd
Powiatu przyjął do wiadomości
przedstawioną informację i ujawnione w jej treści nowe okoliczności, co do
przyczyn powstawania niektórych wad i usterek. Mając na względzie rozbieżne stanowiska Wykonawcy i Inspektora Nadzoru podjął decyzję o zleceniu wykonania zastępczego następujących usterek, które uznał za zasadne:
• zalewania pomieszczeń wodami opadowymi
poprzez system wentylacji grawitacyjnej. Obudowy kominów z płyt OSB
napęczniały, struktura zaczęła się
odspajać i fałdować, występują pionowe, poziome pęknięcia i szczeliny na
łączeniach płyt. Obudowy kominów wykonano niezgodnie z projektem.
• agregatu klimatyzacyjnego (skraplający)
usytuowanego na zewnątrz budynku, który nie posiada właściwego fundamentu.
Urządzenie jest niestabilne i przymocowane jedynie do kostki betonowej. Nie wykonano fundamentu zgodnie z instrukcją montażu urządzenia.
• nieodpowiednio wyprofilowana posadzka w
pomieszczeniu obieralni warzyw, spadek jest od kratki. Pomieszczenie jest
zalewane ponieważ brak jest projektowanego odwodnienia liniowego,
• na instalacji solarnej stwierdzono wykrzywienie
śrub łączących, odspojenie uszczelek w panelach.
Zarząd
Powiatu w kwestii wyłonienia wykonawcy zastępczego w celu usunięcia wad i usterek w budynku DPS przy ul. Ekonomii 7
wskazał, że dokonanie inwentaryzacji części elementów i określenie przedmiotu
zamówienia do wykonania zastępczego jest utrudnione w
związku z panującymi warunkami atmosferycznymi. Jednocześnie Zarząd Powiatu
uznał, że zasadne jest zawieszenie naliczania kar
umownych Wykonawcy od dnia 20.01.2021 r. tj.
podjętej decyzji przez Zarząd Powiatu
o zleceniu wykonania zastępczego, do czasu przygotowania przez Wydział
Inwestycji, Mienia i Obsługi Gospodarczej specyfikacji przedmiotu zamówienia.
Kontynuując
Naczelnik Wydziału Inwestycji, Mienia i
Obsługi Gospodarczej przedstawiła Zarządowi kwestie zakupu programu do
kosztorysowania, który umożliwia tworzenie kosztorysów metodą szczegółową i
uproszczoną. Koszt ww. oprogramowania to około 5500 zł.
Zarząd
Powiatu wyraził zgodę na zakup ww. programu.
Protokołowała Przewodniczący
Zarządu
Anna Radzimirska-Lange Artur
Berus
Podpisy Członków Zarządu Powiatu:
1.
A.
Leżańska…………………
2.
K.
Bilska……………………..
3.
T.
Bałchanowski…………
4.
A.
Ciok………………………..
Załączników 2 :
Załącznik nr 1 – lista obecności na posiedzeniu
Zarządu Powiatu Skarżyskiego.
Załącznik nr 2 – pismo Naczelnika Wydziału
Inwestycji, Mienia i Obsługi Gospodarczej
z dnia 06.02.2021
metryczka
Wytworzył: Anna Radzimirska-Lange (18 lutego 2021)
Opublikował: Anna Radzimirska-Lange (1 marca 2021, 11:19:02)
Ostatnia zmiana: brak zmian
Liczba odsłon: 473