Protokół Nr 9/2021 z posiedzenia Zarządu Powiatu Skarżyskiego w dniu 3 luty 2021 r.

W posiedzeniu udział wzięli:
 
Członkowie Zarządu Powiatu:
 
1.      Artur Berus                                                   - Starosta
2.      Katarzyna Bliska                                           - Członek Zarządu Powiatu
3.      Tadeusz Bałchanowski                                    - Członek Zarządu Powiatu
4.      Adam Ciok                                                    - Członek Zarządu Powiatu
 
Stali uczestnicy posiedzenia:
 
1.      Małgorzata Nosowicz                                     - Sekretarz Powiatu
2.      Urszula Wrona                                              - Skarbnik Powiatu
 
Pozostali uczestnicy posiedzenia:
 
1.Dariusz Zalega                                                      - Kierownik Referat ds. Mienia i Obsługi        Gospodarczej                                                   
Porządek posiedzenia:
 
1.  Podjęcie uchwał Zarządu Powiatu Skarżyskiego w sprawie:                                 
a. powołania Komisji Konkursowej w celu opiniowania składanych ofert w Otwartych    Konkursach Ofert na realizację zadań publicznych Powiatu Skarżyskiego  w roku 2021,
b.  przyjęcia planu pracy Zarządu Powiatu Skarżyskiego na rok 2021.
2.  Rozpatrzenie pism skierowanych do Zarządu Powiatu.
3.  Sprawy różne.
 
Lista obecności stanowi załącznik nr 1 do protokołu.
 
Posiedzeniu przewodniczył Starosta – Pan Artur Berus.
Posiedzenie protokołowała: Anna Radzimirska-Lange – Inspektor.
 
    Starosta – Pan Artur Berus przedstawił proponowany porządek posiedzenia oraz zapytał o uwagi
i wnioski.
  W związku z brakiem uwag, Zarząd Powiatu przyjął porządek posiedzenia.
 
Streszczenie posiedzenia:
 
Ad. pkt 1. Podjęcie uchwał Zarządu Powiatu Skarżyskiego w sprawie:

a powołania Komisji Konkursowej w celu opiniowania składanych ofert  w Otwartych Konkursach Ofert
na realizację zadań publicznych Powiatu Skarżyskiego  w roku 2021, załącznik nr 2.
 
     Treść uchwały zreferowała  Członek Zarządu Powiatu Pani Katarzyna Bilska.
    
 Zarząd Powiatu nie miał uwag  i podjął ww. uchwałę.
 
b. przyjęcia planu pracy Zarządu Powiatu Skarżyskiego na rok 2021, załącznik nr 3.
 
      Sekretarz Powiatu Pani Małgorzata Nosowicz zapoznała Zarząd z treścią ww. uchwały.
 
     Zarząd Powiatu jednomyślnie podjął powyższą uchwałę.
 
Ad. pkt 2. Rozpatrzenie pism skierowanych do Zarządu.
    
     Członek Zarządu Pani Katarzyna Bilska przedstawiła prośbę Prezesa Zarządu Zespołu Szkół Korpusu Kadetów w Suchedniowie dotyczącą przedłużenia umowy najmu lokalu przy ul. Sportowej 3 w Suchedniowie. Pismo stanowi załącznik nr 4.

     Zarząd Powiatu wyraził zgodę na przedłużenia umowy najmu lokalu przy ul. Sportowej 3 w Suchedniowie  na tych samych warunkach, co dotychczas do dnia 30 czerwca 2021 r.
 
     Członek Zarządu Pani Katarzyna Bilska poinformowała, że mieszkaniec powiatu skarżyskiego - tata  dziesięcioletniego Igora Kuczyńskiego sportowca ze Skarżyska Kościelnego zwrócił się do Zarządu Powiatu z prośbą o wsparcie finansowe dla syna, który jest kierowcą gokarta  i członkiem Automobilklubu w Radomiu.
     Członek Zarządu podkreśliła, że Igor Kuczyński posiada na swoim koncie znaczące osiągnięcia sportowe i bierze udział w zawodach sportowych o randze międzynarodowej, co jednak wiąże się z dużymi kosztami.
     W najbliższym czasie tj. w dniach od 6 do 13 lutego młody sportowiec wyjedzie do  Hiszpanii na zawody Bonus Winter Cup w Campilos podczas, których będzie także promował powiat skarżyski. Kolejne zawody z jego udziałem planowane są na początku marca, tym razem w Poznaniu.
   
    Zarząd Powiatu mając powyższe na uwadze wyraził zgodę na wsparcie działań Igora Kuczyńskiego w kwocie 1500 zł i zobligował Referat ds. Promocji do przygotowania stosownej umowy w ramach,  której młody sportowiec będzie promował powiat skarżyski podczas udziału w zawodach w kraju i za granicą.
 
  Starosta Pan Artur Berus przedstawił pismo Komornika Sądowego przy Sądzie Rejonowym w Skarżysku-Kamiennej dotyczące możliwości zawarcia w trybie bezprzetargowym umowy najmu lokalu użytkowego nr 219 w budynku biurowym przy ul. Sikorskiego 20 na okres do sześciu miesięcy z przeznaczeniem na działalność Komornika Sądowego.                                                                          Lokal nr 219 do dnia 31 stycznia 2021r. wynajmowany był przez Powiatowy Inspektorat Weterynarii. Ze względu na plany związane z przeniesieniem do budynku przy ul. Sikorskiego 20 Powiatowego Urzędu Pracy, lokal ten mógłby być wykorzystany na potrzeby dotychczasowych najemców, których lokale mógłby zająć PUP.
Zgodnie z zapisami § 4 Uchwały Nr 49/106/2015 Zarządu Powiatu Skarżyskiego z dnia 18 listopada 2015 roku w sprawie szczegółowych zasad najmu lokali użytkowych, tryb bezprzetargowy można zastosować w następujących przypadkach:
1)  gdy lokal nie został wynajęty mimo przeprowadzenia przetargu z powodu braku oferentów,
2)  na rzecz osób prawnych na prowadzenie działalności charytatywnej, kulturalnej, naukowej, opiekuńczej, leczniczej, oświatowej, sportowej lub turystycznej, jeżeli cele  te są ich celami statutowymi, a dochody przeznaczane są w całości na działalność statutową,
3)  na rzecz organizacji pozarządowych na prowadzenie działalności pożytku publicznego (…),
4)  na rzecz organów administracji rządowej i samorządowej,
5)  na siedziby partii politycznych, na biura poselskie, senatorskie i biura radnych,
6)  doraźne udostępnianie: Sali herbowej, świetlic oraz innych pomieszczeń na odbywanie zebrań, imprez sportowo-rekreacyjnych, wyborów itp.
Pismo stanowi załącznik nr 5.
 
     Zarząd Powiatu nie wyraził zgody na zawarcie w trybie bezprzetargowym umowy najmu  ww. lokalu użytkowego, z uwagi na brak podstaw prawnych.
 
     Starosta Pan Artur Berus przedstawił pismo Wydziału Inwestycji, Mienia i Obsługi Gospodarczej dotyczące podjęcia decyzji w sprawie zaniechania inwestycji dotyczącej termomodernizacji Powiatowego Urzędu Pracy w Skarżysku – Kamiennej przy ul. 1-go Maja 105. Termomodernizacja budynku Powiatowego Urzędu Pracy została zaplanowana w ramach projektu pn.: „Termomodernizacja budynków użyteczności publicznej należących do Powiatu Skarżyskiego”, który realizowany był z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Świętokrzyskiego na lata 2014 - 2020.                                             Kontynuując Starost przypomniał, że Zarząd Powiatu na posiedzeniu w dniu 11.09.2019r. zobowiązał ww. wydział do podjęcia działań w kierunku zmiany realizowanego projektu polegającej na wyłączeniu z projektu budynku PUP i rozszerzenia zakresu rzeczowego w budynku DPS, w wyniku czego w dniu 05.06.2020r. podpisany został Aneks do umowy o dofinansowanie zmieniający zakres projektu zgodnie z dyspozycją Zarządu.          
W celu przygotowania projektu poniesiono łączne wydatki związane z termomodernizacją Powiatowego Urzędu Pracy na kwotę 13 114,00 zł (dokumentacja techniczna, studium wykonalności). Pismo stanowi załącznik nr 6.

     Zarząd Powiatu wyraził zgodę na powyższe zmiany.
 
     Starosta Pan Artur Berus zapoznał Zarząd z pismem Wydziału Inwestycji, Mienia i Obsługi Gospodarczej dotyczącym rozpoczęcia procedury postępowania w celu wyłonienia wykonawcy zadania pn.: „Budowa budynku magazynowego z wiatą magazynową oraz wiatą do gromadzenia odpadów stałych z wewnętrzną instalacją elektryczną na działce nr 1/5 przy ul. Konarskiego 20, 26-110 Skarżysko-Kamienna”.                                                                            
W związku z wykonaniem projektu budowlanego i uzyskaniem pozwolenia na budowę, konieczne jest uruchomienie postępowania w celu wyłonienia wykonawcy do wykonania robót budowlanych. Pismo stanowi załącznik nr 7.
     Zarząd Powiatu wyraził zgodę na wszczęcie procedury dotyczącej uruchomienia postępowania w celu wyłonienia wykonawcy do wykonania robót budowlanych.
 
     Starosta Pan Artur Berus poinformował, że trzeci przetarg ustny nieograniczony na sprzedaż prawa własności nieruchomości zabudowanej stanowiącej własność Powiatu Skarżyskiego zlokalizowanej w Suchedniowie przy ul. Sportowej 3, ozn. w rejestrze gruntów, jako działki nr 4662/5 o pow. 0,0966 ha i nr 4663/2  o pow. 0,8673 ha, Arkusz 8, Obręb 0001 Suchedniów, który odbył 28.01.2021r. zakończył  się wynikiem negatywnym z uwagi na brak oferentów.                                                                                  Cena wywoławcza w trzecim przetargu wynosiła: 1 350 000,00 zł (słownie: jeden milion trzysta pięćdziesiąt tysięcy złotych 00/100) + 23% VAT - cena nieruchomości ustalona przez Zarząd Powiatu po drugim nierozstrzygniętym przetargu.                                                                    
Wartość nieruchomości ustalona przez rzeczoznawcę wynosi: 2 100 000,00 zł (słownie: dwa miliony sto tysięcy złotych 00/100) + 23% VAT.                                                 
W związku z art. 39 ust.2 ustawy o gospodarce nieruchomościami, w przypadku negatywnego wyniku drugiego i kolejnego przetargu nieruchomość można zbyć w drodze rokowań bądź też ogłaszać kolejne przetargi na zasadach obowiązujących przy ogłaszaniu drugiego przetargu.                                        W związku z art. 67 ust.2 ustawy o gospodarce nieruchomościami, cenę wywoławczą w drugim i kolejnych przetargach można ustalić w wysokości nie niższej niż 50% jej wartości, jeżeli drugi przetarg zakończył się wynikiem negatywnym, cenę nieruchomości ustala się w rokowaniach z nabywcą w wysokości nie niższej niż 40% jej wartości. Pismo stanowi załącznik nr 8.

      W związku z powyższym, Zarząd Powiatu podjął decyzję o sprzedaży ww. nieruchomości w trybie rokowań.
 
     Starosta Pan Artur Berus przedstawił pismo Wydziału Inwestycji, Mienia i Obsługi Gospodarczej dotyczące rozwiązania umowy najmu Nr 89/IM/2017 z dnia 14 listopada 2017r., w części lokalu Nr 316, znajdującego się na III piętrze w budynku biurowym przy ul. Plac Floriański 1 w Skarżysku-Kamiennej, zawartej na czas nieokreślony z firmą „Spectra” – Katarzyna Stępień.
     Starosta wskazał, że zgodnie z zapisami umowy, jej rozwiązanie może nastąpić
z zachowaniem trzymiesięcznego okresu wypowiedzenia. Przepisy prawa dopuszczają jednak możliwość wcześniejszego rozwiązania umowy, o co wnioskuje właścicielka. Pismo stanowi załącznik nr 9.
    
 Zarząd Powiatu wyraził zgodę na rozwiązania umowy najmu ww. lokalu z dniem 1 marca 2021 r. Jednocześnie Zarząd podjął decyzję o zlokalizowaniu w ww. lokalu punktu nieodpłatnego poradnictwa obywatelskiego.
   
  Starosta Pan Artur Berus poinformował, że Skarbud Sp.J. zwróciła się do Zarządu Powiatu z prośba o  wyrażenie zgody na  przeprowadzenie ścieków z myjni samochodowej przez sieć kanalizacyjną znajdującą się na działce będącej własnością Powiatu Skarżyskiego (ew.  nr 1/297obręb Młodzawy) do kanalizacji, która jest we władaniu Miejskiego Przedsiębiorstwa Wodociągów i Kanalizacji Sp. Zo.o. w Skarżysku-Kamiennej.
     Starosta wskazał, że w chili obecnej Państwowe Gospodarstwo Wodne Wody Polskie, Zarząd Zlewni w Radomiu prowadzi względem powyższej spółki postępowanie dotyczące wprowadzania ścieków przemysłowych z myjni samochodowej przy ul. Obuwniczej 10 i 10a w  Skarżysku-Kamiennej do urządzeń  kanalizacyjnych będących własnością innych podmiotów. Pismo stanowi załącznik nr 10.
     
Zarząd Powiatu  przychylił się do ww.  prośby.
 
     Starosta Pan Artur Berus przedstawił pismo Wydziału Inwestycji, Mienia i Obsługi Gospodarczej dotyczące wniosku wykonawcy tj. firmy Creative and Future Sp. z o. o.
o karencję do dnia 30.04.2021 w zakresie naliczania kar umownych z tytułu nieusunięcia wad i usterek.                                                                                                                    
 Wydział Inwestycji, Mienia i Obsługi Gospodarczej wskazał, że do dnia dzisiejszego wady i usterki określone w protokole odbioru gwarancyjnego nie zostały usunięte, a także, że nie jest zasadne przychylenie się do prośby Wykonawcy z uwagi na fakt, iż Wykonawca nieustannie i w każdy dostępny obecnie sposób unika wywiązania się z obowiązku realizowania umowy nr 111/ZP/2014 z dnia 03.06.2014r. tj. usunięcia stwierdzonych wad i usterek w ramach udzielonej gwarancji.                                Niesprzyjające warunki atmosferyczne są notoryczną wymówką Wykonawcy, aby nie usuwać wad i usterek.                                                                                                                      
 Od czasu sporządzenia protokołu gwarancyjnego, Wykonawca już wielokrotnie powoływał się na trudne warunki atmosferyczne i niesprzyjające pory roku tj.: okres jesienno- zimowy, zawilgocenie powierzchni, niskie temperatury, okres letni, upały, itp.. Wysoki mróz sięgający -20 stopni, na który aktualnie powołuje się Wykonawca był krótkotrwały, a w tym czasie można było wykonywać inne prace wewnątrz budynku.
     Kolejnym argumentem Wykonawcy jest trwająca druga fala epidemii COVID-19 i obawy pracowników związane z kontaktami międzyludzkimi. Informujemy, iż w celu zminimalizowania kontaktów, udostępniono pracownikom boczne wejście do obiektu (odrębna, wyłączona w chwili obecnej z użytkowania klatka schodowa), a wymiennikownia posiada odrębne i niezależne wejście z zewnątrz budynku.                                                                  
 Nieprawdziwa jest także informacja Wykonawcy, iż w celu wykonania naprawy niesprawnej instalacji solarnej zachodzi konieczność wyłączania instalacji centralnego ogrzewania i instalacji ciepłej wody użytkowej. Instalacja C.O., CWU i solarna pracują niezależne od siebie i w tej chwili są technicznie odcięte z uwagi na awarię instalacji solarnej. Nie ma żadnych technologicznych i technicznych przeciwwskazań, aby przystąpić do usuwania usterek wewnątrz budynku.
     Dodatkowo Wykonawca w przesłanej korespondencji nie wykazał bezpośredniego wpływu epidemii COVID-19 na usuwanie wad i usterek w budynku. Dołączone do pisma Wykonawcy oświadczenia dwóch firm są bardzo lakoniczne i ogólne, nie potwierdzają argumentów zawartych w piśmie z dnia 04.12.2020r. (nie ma w nich mowy np. o terminach przebywania na kwarantannie i zwolnieniach lekarskich ani o ilości pracowników przebywających na kwarantannie oraz na zwolnieniach lekarskich). Pismo stanowi załącznik nr 11.
     Zarząd Powiatu nie przychylił się do prośby firmy Creative and Future Sp. z o. o. odnośnie karencji w zakresie naliczania kar umownych z tytułu nieusunięcia wad i usterek.
 
     Członek Zarządu Pani Katarzyna Bilska przedstawiła pismo Wydziału Geodezji, Kartografii, Katastru i Gospodarki Nieruchomościami dotyczące podziału nieruchomości Zespołu Szkół Transportowo-Mechatronicznych tj. działki  nr 1/129 położonej w Skarżysku-Kamiennej obreb 0005 Młodzawy, arkusz nr 74. Naczelnik ww. Wydziału zwrócił się do Zarządu Powiatu o wskazanie, w jakim kształcie ma zostać dokonany podział ww.  nieruchomości tzn. na 2 czy 3 działki.                                                                            
  Wydział odniósł się do propozycji podziału ww. nieruchomości przedstawionej przez geodetę  uprawnionego, który po uprzednim uzgodnieniu z  Dyrekcją szkoły zaproponował podział działki w taki sposób, aby wydzielić teren oznaczony na mapie  linią przerywaną. Dyrektor ZSTM uważa, że wskazana powierzchnia może  jej się okazać niezbędna w związku z  inwestycjami przed budynkiem szkoły.
    Ponadto, jak wskazał uprawniony geodeta w przypadku podziału działki na trzy nowe, wówczas geodeta proponuje zwiększyć wynagrodzenie określonej w umowie o 400 zł z niezmiennym terminem realizacji umowy.  Pismo stanowi załącznik nr 12.                                           
Zarząd Powiatu wstrzymał się z podjęciem ostatecznej decyzji do kolejnego posiedzenia Zarządu i wskazał, aby Dyrektor Zespołu Szkół Transportowo-Mechatronicznych zapoznała się z przedstawionymi propozycjami podziału nieruchomości i przedstawiła Zarządowi swoje stanowisko  w powyższej sprawie.

 
          Protokołowała                                                             Przewodniczący Zarządu

Anna Radzimirska-Lange                                                                    Artur Berus

Podpisy Członków Zarządu Powiatu:

1.    K. Bilska……………………...
2.    T. Bałchanowski……………
3.    A. Ciok………………………..
 
Załączników 12 :
Załącznik nr 1 – lista obecności na posiedzeniu Zarządu Powiatu Skarżyskiego.
Załącznik nr 2 – uchwała Zarządu Powiatu Skarżyskiego w sprawie:  powołania Komisji Konkursowej w celu opiniowania składanych ofert w Otwartych Konkursach Ofert na realizację zadań publicznych Powiatu Skarżyskiego  w roku 2021.       
Załącznik nr 3 – uchwała Zarządu Powiatu Skarżyskiego w sprawie: przyjęcia planu pracy Zarządu Powiatu Skarżyskiego na rok 2021.
Załącznik nr 4 – pismo Wydziału Inwestycji, Mienia i Obsługi Gospodarczej z dnia 01.02.2021 r.
Załącznik nr 5 – pismo Wydziału Inwestycji, Mienia i Obsługi Gospodarczej z dnia 02.02.2021 r.
Załącznik nr 6 - pismo Wydziału Inwestycji, Mienia i Obsługi Gospodarczej z dnia 01.02.2021 r.
Załącznik nr 7 - pismo Wydziału Inwestycji, Mienia i Obsługi Gospodarczej z dnia 29.01.2021 r.
Załącznik nr 8  - pismo Wydziału Inwestycji, Mienia i Obsługi Gospodarczej z dnia 01.02.2021 r.
Załącznik nr 9  - pismo Wydziału Inwestycji, Mienia i Obsługi Gospodarczej z dnia 01.02.2021 r.
Załącznik nr 10 – pismo Skarbud Sp.J z dnia 29.01.2021 r.
Załącznik nr  11 -  pismo Wydziału Inwestycji, Mienia i Obsługi Gospodarczej z dnia 02.02.2021 r.
Załącznik nr 12 – pismo Wydziału Geodezji, Kartografii, Katastru i Gospodarki Nieruchomościami z dnia 29.01.2021 r.
 

Protokół (551kB) pdf

metryczka


Wytworzył: Anna Radzimirska-Lange (3 lutego 2021)
Opublikował: Anna Radzimirska-Lange (15 lutego 2021, 12:49:58)

Ostatnia zmiana: brak zmian
Liczba odsłon: 550