Protokół Nr 9/2021 z posiedzenia Zarządu Powiatu Skarżyskiego w dniu 3 luty 2021 r.
W posiedzeniu udział wzięli:Członkowie Zarządu Powiatu:
1. Artur Berus - Starosta
2. Katarzyna Bliska - Członek Zarządu Powiatu
3. Tadeusz Bałchanowski - Członek Zarządu Powiatu
4. Adam Ciok - Członek Zarządu Powiatu
Stali uczestnicy posiedzenia:
1. Małgorzata Nosowicz - Sekretarz Powiatu
2. Urszula Wrona - Skarbnik Powiatu
Pozostali uczestnicy posiedzenia:
1.Dariusz Zalega - Kierownik Referat ds. Mienia i Obsługi Gospodarczej
Porządek posiedzenia:
1. Podjęcie uchwał Zarządu Powiatu Skarżyskiego w sprawie:
a. powołania Komisji Konkursowej w celu opiniowania składanych ofert w Otwartych Konkursach Ofert na realizację zadań publicznych Powiatu Skarżyskiego w roku 2021,
b. przyjęcia planu pracy Zarządu Powiatu Skarżyskiego na rok 2021.
2. Rozpatrzenie pism skierowanych do Zarządu Powiatu.
3. Sprawy różne.
Lista obecności stanowi załącznik nr 1 do protokołu.
Posiedzeniu przewodniczył Starosta – Pan Artur Berus.
Posiedzenie protokołowała: Anna Radzimirska-Lange – Inspektor.
Starosta – Pan Artur Berus przedstawił proponowany porządek posiedzenia oraz zapytał o uwagi
i wnioski.
W związku z brakiem uwag, Zarząd Powiatu przyjął porządek posiedzenia.
Streszczenie
posiedzenia:
Ad. pkt 1. Podjęcie uchwał Zarządu Powiatu Skarżyskiego w sprawie:
a
powołania
Komisji Konkursowej w celu opiniowania składanych ofert w Otwartych Konkursach Ofert
na realizację
zadań publicznych Powiatu Skarżyskiego w
roku 2021, załącznik nr 2.
Treść
uchwały zreferowała Członek Zarządu Powiatu Pani Katarzyna Bilska.
Zarząd
Powiatu nie miał uwag
i podjął ww. uchwałę.
b.
przyjęcia
planu pracy Zarządu Powiatu Skarżyskiego na rok 2021, załącznik nr 3.
Sekretarz Powiatu Pani Małgorzata Nosowicz zapoznała
Zarząd z treścią ww. uchwały.
Zarząd
Powiatu jednomyślnie podjął powyższą uchwałę.
Ad.
pkt 2. Rozpatrzenie pism skierowanych do Zarządu.
Członek
Zarządu Pani Katarzyna Bilska przedstawiła prośbę Prezesa Zarządu Zespołu
Szkół Korpusu Kadetów w Suchedniowie dotyczącą przedłużenia umowy najmu lokalu
przy ul.
Sportowej 3 w Suchedniowie. Pismo stanowi
załącznik nr 4.
Zarząd
Powiatu wyraził zgodę na przedłużenia umowy najmu lokalu przy
ul. Sportowej 3 w
Suchedniowie na tych samych warunkach,
co dotychczas do dnia 30 czerwca 2021 r.
Członek
Zarządu Pani Katarzyna Bilska poinformowała, że mieszkaniec powiatu
skarżyskiego - tata dziesięcioletniego
Igora Kuczyńskiego sportowca ze Skarżyska Kościelnego zwrócił się do Zarządu
Powiatu z prośbą o wsparcie finansowe dla syna, który jest kierowcą
gokarta i członkiem Automobilklubu w
Radomiu.
Członek
Zarządu podkreśliła, że Igor Kuczyński posiada na swoim
koncie znaczące osiągnięcia sportowe i bierze udział w zawodach sportowych o
randze międzynarodowej, co jednak wiąże się z dużymi kosztami.
W najbliższym czasie tj. w dniach od 6 do
13 lutego młody sportowiec wyjedzie do Hiszpanii na zawody Bonus Winter Cup
w Campilos podczas, których będzie także promował powiat skarżyski. Kolejne
zawody z jego udziałem planowane są na początku marca, tym razem w Poznaniu.
Zarząd
Powiatu mając powyższe na uwadze wyraził zgodę na wsparcie
działań Igora Kuczyńskiego w kwocie 1500 zł i zobligował Referat ds. Promocji
do przygotowania stosownej umowy w ramach,
której młody sportowiec będzie promował powiat skarżyski podczas udziału
w zawodach w kraju i za granicą.
Starosta
Pan Artur Berus przedstawił pismo Komornika Sądowego
przy Sądzie Rejonowym w Skarżysku-Kamiennej dotyczące możliwości zawarcia w
trybie bezprzetargowym umowy najmu lokalu użytkowego nr 219 w budynku biurowym
przy ul. Sikorskiego 20 na okres do sześciu miesięcy z przeznaczeniem na działalność
Komornika Sądowego. Lokal
nr 219 do dnia 31 stycznia 2021r. wynajmowany był przez Powiatowy Inspektorat
Weterynarii. Ze względu na plany związane z przeniesieniem do budynku przy ul. Sikorskiego 20 Powiatowego Urzędu Pracy, lokal ten mógłby być wykorzystany na potrzeby dotychczasowych najemców, których lokale mógłby zająć PUP.
Zgodnie z zapisami § 4 Uchwały Nr 49/106/2015 Zarządu Powiatu Skarżyskiego z dnia 18 listopada
2015 roku w sprawie szczegółowych zasad najmu lokali użytkowych, tryb
bezprzetargowy można zastosować w następujących przypadkach:
1) gdy lokal nie został wynajęty mimo
przeprowadzenia przetargu z powodu braku oferentów,
2) na rzecz osób prawnych na prowadzenie działalności charytatywnej, kulturalnej, naukowej, opiekuńczej, leczniczej, oświatowej, sportowej lub turystycznej, jeżeli cele te są ich celami statutowymi, a dochody przeznaczane są w całości na działalność statutową,
3) na rzecz organizacji pozarządowych na prowadzenie działalności pożytku publicznego (…),
4) na rzecz organów administracji rządowej i samorządowej,
5) na siedziby partii politycznych, na biura poselskie, senatorskie i biura radnych,
6) doraźne udostępnianie: Sali herbowej, świetlic oraz innych pomieszczeń na odbywanie zebrań, imprez sportowo-rekreacyjnych, wyborów itp.
Pismo stanowi załącznik nr 5.
Zarząd Powiatu nie wyraził zgody na zawarcie w trybie bezprzetargowym umowy najmu ww. lokalu użytkowego, z uwagi na brak podstaw prawnych.
Starosta
Pan Artur Berus przedstawił pismo Wydziału Inwestycji,
Mienia i Obsługi Gospodarczej dotyczące podjęcia decyzji w sprawie zaniechania
inwestycji dotyczącej termomodernizacji Powiatowego Urzędu Pracy w Skarżysku –
Kamiennej przy ul. 1-go Maja 105. Termomodernizacja budynku Powiatowego Urzędu
Pracy została zaplanowana w ramach projektu pn.: „Termomodernizacja budynków użyteczności publicznej
należących do Powiatu Skarżyskiego”, który realizowany był z Regionalnego
Programu Operacyjnego Województwa Świętokrzyskiego na lata 2014 - 2020. Kontynuując
Starost przypomniał, że Zarząd
Powiatu na posiedzeniu w dniu 11.09.2019r. zobowiązał ww. wydział do podjęcia
działań w kierunku zmiany realizowanego projektu polegającej na wyłączeniu z
projektu budynku PUP i rozszerzenia zakresu rzeczowego w budynku DPS, w wyniku
czego w dniu 05.06.2020r. podpisany został Aneks do umowy o dofinansowanie
zmieniający zakres projektu zgodnie z dyspozycją Zarządu.
W celu przygotowania projektu poniesiono łączne wydatki związane z termomodernizacją Powiatowego Urzędu Pracy na kwotę 13 114,00 zł (dokumentacja techniczna, studium wykonalności). Pismo stanowi załącznik nr 6.
W celu przygotowania projektu poniesiono łączne wydatki związane z termomodernizacją Powiatowego Urzędu Pracy na kwotę 13 114,00 zł (dokumentacja techniczna, studium wykonalności). Pismo stanowi załącznik nr 6.
Starosta
Pan Artur Berus zapoznał Zarząd z pismem Wydziału
Inwestycji, Mienia i Obsługi Gospodarczej dotyczącym rozpoczęcia procedury postępowania w celu
wyłonienia wykonawcy zadania pn.: „Budowa budynku magazynowego z wiatą
magazynową oraz wiatą do
gromadzenia odpadów stałych z wewnętrzną instalacją elektryczną na działce nr
1/5 przy ul.
Konarskiego 20, 26-110 Skarżysko-Kamienna”.
W związku z wykonaniem projektu budowlanego i uzyskaniem pozwolenia na budowę, konieczne jest uruchomienie postępowania w celu wyłonienia wykonawcy do wykonania robót budowlanych. Pismo stanowi załącznik nr 7.
W związku z wykonaniem projektu budowlanego i uzyskaniem pozwolenia na budowę, konieczne jest uruchomienie postępowania w celu wyłonienia wykonawcy do wykonania robót budowlanych. Pismo stanowi załącznik nr 7.
Zarząd
Powiatu wyraził zgodę na wszczęcie procedury dotyczącej
uruchomienia postępowania w celu wyłonienia wykonawcy do wykonania robót
budowlanych.
Starosta Pan Artur Berus poinformował, że trzeci przetarg ustny
nieograniczony na sprzedaż prawa własności nieruchomości zabudowanej stanowiącej własność
Powiatu Skarżyskiego zlokalizowanej w Suchedniowie przy ul. Sportowej 3, ozn. w
rejestrze gruntów, jako działki nr 4662/5 o pow. 0,0966 ha i nr 4663/2 o pow. 0,8673 ha, Arkusz 8, Obręb 0001
Suchedniów, który odbył 28.01.2021r. zakończył
się wynikiem negatywnym z uwagi na brak oferentów. Cena
wywoławcza w trzecim przetargu wynosiła: 1 350 000,00 zł (słownie: jeden milion
trzysta pięćdziesiąt tysięcy złotych 00/100) + 23% VAT - cena nieruchomości
ustalona przez Zarząd Powiatu po drugim nierozstrzygniętym przetargu.
Wartość nieruchomości ustalona przez rzeczoznawcę wynosi: 2 100 000,00 zł (słownie: dwa miliony sto tysięcy złotych 00/100) + 23% VAT.
W związku z art. 39 ust.2 ustawy o gospodarce nieruchomościami, w przypadku negatywnego wyniku drugiego i kolejnego przetargu nieruchomość można zbyć w drodze rokowań bądź też ogłaszać kolejne przetargi na zasadach obowiązujących przy ogłaszaniu drugiego przetargu. W związku z art. 67 ust.2 ustawy o gospodarce nieruchomościami, cenę wywoławczą w drugim i kolejnych przetargach można ustalić w wysokości nie niższej niż 50% jej wartości, jeżeli drugi przetarg zakończył się wynikiem negatywnym, cenę nieruchomości ustala się w rokowaniach z nabywcą w wysokości nie niższej niż 40% jej wartości. Pismo stanowi załącznik nr 8.
Wartość nieruchomości ustalona przez rzeczoznawcę wynosi: 2 100 000,00 zł (słownie: dwa miliony sto tysięcy złotych 00/100) + 23% VAT.
W związku z art. 39 ust.2 ustawy o gospodarce nieruchomościami, w przypadku negatywnego wyniku drugiego i kolejnego przetargu nieruchomość można zbyć w drodze rokowań bądź też ogłaszać kolejne przetargi na zasadach obowiązujących przy ogłaszaniu drugiego przetargu. W związku z art. 67 ust.2 ustawy o gospodarce nieruchomościami, cenę wywoławczą w drugim i kolejnych przetargach można ustalić w wysokości nie niższej niż 50% jej wartości, jeżeli drugi przetarg zakończył się wynikiem negatywnym, cenę nieruchomości ustala się w rokowaniach z nabywcą w wysokości nie niższej niż 40% jej wartości. Pismo stanowi załącznik nr 8.
Starosta Pan Artur Berus przedstawił
pismo Wydziału Inwestycji, Mienia i Obsługi Gospodarczej dotyczące rozwiązania
umowy najmu Nr 89/IM/2017 z dnia 14 listopada 2017r., w części lokalu Nr 316,
znajdującego się na III piętrze w budynku biurowym przy ul. Plac Floriański 1 w Skarżysku-Kamiennej, zawartej
na czas nieokreślony z firmą „Spectra” – Katarzyna Stępień.
Starosta wskazał, że zgodnie z zapisami
umowy, jej rozwiązanie może nastąpić
z zachowaniem trzymiesięcznego okresu wypowiedzenia. Przepisy prawa dopuszczają
jednak możliwość wcześniejszego rozwiązania umowy, o co wnioskuje właścicielka.
Pismo
stanowi załącznik nr 9.
Zarząd Powiatu wyraził zgodę na rozwiązania umowy najmu ww.
lokalu z dniem 1 marca 2021 r. Jednocześnie Zarząd podjął decyzję o
zlokalizowaniu w ww. lokalu punktu nieodpłatnego poradnictwa obywatelskiego.
Starosta Pan Artur Berus poinformował, że Skarbud Sp.J. zwróciła się
do Zarządu Powiatu z prośba o wyrażenie
zgody na przeprowadzenie ścieków z myjni
samochodowej przez sieć kanalizacyjną znajdującą się na działce będącej
własnością Powiatu Skarżyskiego (ew. nr
1/297obręb Młodzawy) do kanalizacji, która jest we władaniu Miejskiego
Przedsiębiorstwa Wodociągów i Kanalizacji Sp. Zo.o. w Skarżysku-Kamiennej.
Starosta wskazał, że w chili obecnej Państwowe Gospodarstwo Wodne
Wody Polskie, Zarząd Zlewni w Radomiu prowadzi względem powyższej spółki
postępowanie dotyczące wprowadzania ścieków przemysłowych z myjni samochodowej
przy ul. Obuwniczej 10 i 10a w
Skarżysku-Kamiennej do urządzeń
kanalizacyjnych będących własnością innych podmiotów. Pismo
stanowi załącznik nr 10.
Zarząd Powiatu
przychylił się do ww. prośby.
Starosta Pan Artur Berus przedstawił pismo Wydziału Inwestycji,
Mienia i Obsługi Gospodarczej dotyczące wniosku wykonawcy tj. firmy Creative
and Future Sp. z o. o.
o karencję do dnia 30.04.2021 w zakresie naliczania kar umownych z tytułu
nieusunięcia wad i usterek.
Wydział Inwestycji, Mienia i Obsługi Gospodarczej wskazał, że do dnia dzisiejszego wady i usterki określone w protokole odbioru gwarancyjnego nie zostały usunięte, a także, że nie jest zasadne przychylenie się do prośby Wykonawcy z uwagi na fakt, iż Wykonawca nieustannie i w każdy dostępny obecnie sposób unika wywiązania się z obowiązku realizowania umowy nr 111/ZP/2014 z dnia 03.06.2014r. tj. usunięcia stwierdzonych wad i usterek w ramach udzielonej gwarancji. Niesprzyjające warunki atmosferyczne są notoryczną wymówką Wykonawcy, aby nie usuwać wad i usterek.
Od czasu sporządzenia protokołu gwarancyjnego, Wykonawca już wielokrotnie powoływał się na trudne warunki atmosferyczne i niesprzyjające pory roku tj.: okres jesienno- zimowy, zawilgocenie powierzchni, niskie temperatury, okres letni, upały, itp.. Wysoki mróz sięgający -20 stopni, na który aktualnie powołuje się Wykonawca był krótkotrwały, a w tym czasie można było wykonywać inne prace wewnątrz budynku.
Wydział Inwestycji, Mienia i Obsługi Gospodarczej wskazał, że do dnia dzisiejszego wady i usterki określone w protokole odbioru gwarancyjnego nie zostały usunięte, a także, że nie jest zasadne przychylenie się do prośby Wykonawcy z uwagi na fakt, iż Wykonawca nieustannie i w każdy dostępny obecnie sposób unika wywiązania się z obowiązku realizowania umowy nr 111/ZP/2014 z dnia 03.06.2014r. tj. usunięcia stwierdzonych wad i usterek w ramach udzielonej gwarancji. Niesprzyjające warunki atmosferyczne są notoryczną wymówką Wykonawcy, aby nie usuwać wad i usterek.
Od czasu sporządzenia protokołu gwarancyjnego, Wykonawca już wielokrotnie powoływał się na trudne warunki atmosferyczne i niesprzyjające pory roku tj.: okres jesienno- zimowy, zawilgocenie powierzchni, niskie temperatury, okres letni, upały, itp.. Wysoki mróz sięgający -20 stopni, na który aktualnie powołuje się Wykonawca był krótkotrwały, a w tym czasie można było wykonywać inne prace wewnątrz budynku.
Kolejnym
argumentem Wykonawcy jest trwająca druga fala epidemii COVID-19 i obawy
pracowników związane z kontaktami międzyludzkimi. Informujemy, iż w celu
zminimalizowania kontaktów, udostępniono pracownikom boczne wejście do obiektu
(odrębna, wyłączona w chwili obecnej z użytkowania klatka schodowa), a
wymiennikownia posiada odrębne i niezależne wejście z zewnątrz budynku.
Nieprawdziwa jest także informacja Wykonawcy, iż w celu wykonania naprawy niesprawnej instalacji solarnej zachodzi konieczność wyłączania instalacji centralnego ogrzewania i instalacji ciepłej wody użytkowej. Instalacja C.O., CWU i solarna pracują niezależne od siebie i w tej chwili są technicznie odcięte z uwagi na awarię instalacji solarnej. Nie ma żadnych technologicznych i technicznych przeciwwskazań, aby przystąpić do usuwania usterek wewnątrz budynku.
Nieprawdziwa jest także informacja Wykonawcy, iż w celu wykonania naprawy niesprawnej instalacji solarnej zachodzi konieczność wyłączania instalacji centralnego ogrzewania i instalacji ciepłej wody użytkowej. Instalacja C.O., CWU i solarna pracują niezależne od siebie i w tej chwili są technicznie odcięte z uwagi na awarię instalacji solarnej. Nie ma żadnych technologicznych i technicznych przeciwwskazań, aby przystąpić do usuwania usterek wewnątrz budynku.
Dodatkowo
Wykonawca w przesłanej korespondencji nie wykazał bezpośredniego wpływu
epidemii COVID-19 na usuwanie wad i usterek w budynku. Dołączone do pisma
Wykonawcy oświadczenia dwóch firm są bardzo lakoniczne i ogólne, nie
potwierdzają argumentów zawartych w piśmie z dnia 04.12.2020r. (nie ma w nich
mowy np. o terminach przebywania na kwarantannie i zwolnieniach lekarskich ani
o ilości pracowników przebywających na kwarantannie oraz na zwolnieniach
lekarskich). Pismo stanowi załącznik nr 11.
Zarząd Powiatu nie przychylił się do
prośby firmy Creative and Future Sp. z o. o. odnośnie karencji w zakresie naliczania kar
umownych z tytułu nieusunięcia wad i usterek.
Członek Zarządu Pani Katarzyna Bilska przedstawiła pismo Wydziału Geodezji,
Kartografii, Katastru i Gospodarki Nieruchomościami dotyczące podziału
nieruchomości Zespołu Szkół Transportowo-Mechatronicznych tj. działki nr 1/129 położonej w Skarżysku-Kamiennej obreb
0005 Młodzawy, arkusz nr 74. Naczelnik ww. Wydziału zwrócił się do Zarządu Powiatu o wskazanie, w jakim kształcie ma zostać dokonany podział ww. nieruchomości tzn. na 2 czy 3 działki.
Wydział
odniósł się do propozycji podziału ww. nieruchomości przedstawionej przez
geodetę uprawnionego, który po uprzednim
uzgodnieniu z Dyrekcją szkoły
zaproponował podział działki w taki sposób, aby wydzielić teren oznaczony na
mapie linią przerywaną. Dyrektor ZSTM
uważa, że wskazana powierzchnia może jej
się okazać niezbędna w związku z inwestycjami
przed budynkiem szkoły.
Ponadto, jak wskazał uprawniony geodeta w
przypadku podziału działki na trzy nowe, wówczas geodeta proponuje zwiększyć
wynagrodzenie określonej w umowie o 400 zł z niezmiennym terminem realizacji umowy.
Pismo stanowi załącznik nr 12.
Zarząd Powiatu wstrzymał się z podjęciem ostatecznej decyzji do kolejnego posiedzenia Zarządu i wskazał, aby Dyrektor Zespołu Szkół Transportowo-Mechatronicznych zapoznała się z przedstawionymi propozycjami podziału nieruchomości i przedstawiła Zarządowi swoje stanowisko w powyższej sprawie.
Zarząd Powiatu wstrzymał się z podjęciem ostatecznej decyzji do kolejnego posiedzenia Zarządu i wskazał, aby Dyrektor Zespołu Szkół Transportowo-Mechatronicznych zapoznała się z przedstawionymi propozycjami podziału nieruchomości i przedstawiła Zarządowi swoje stanowisko w powyższej sprawie.
Protokołowała Przewodniczący
Zarządu
Anna Radzimirska-Lange Artur
Berus
Podpisy Członków Zarządu Powiatu:
1.
K.
Bilska……………………...
2.
T.
Bałchanowski……………
3.
A.
Ciok………………………..
Załączników 12 :
Załącznik nr 1 – lista obecności na posiedzeniu
Zarządu Powiatu Skarżyskiego.
Załącznik nr 2 – uchwała
Zarządu Powiatu Skarżyskiego w sprawie: powołania Komisji Konkursowej w celu
opiniowania składanych ofert w Otwartych Konkursach Ofert na realizację zadań publicznych Powiatu Skarżyskiego w roku 2021.
Załącznik
nr 3 – uchwała Zarządu Powiatu Skarżyskiego w sprawie: przyjęcia
planu pracy Zarządu Powiatu Skarżyskiego na rok 2021.
Załącznik
nr 4 – pismo Wydziału Inwestycji, Mienia i Obsługi Gospodarczej z dnia
01.02.2021 r.
Załącznik
nr 5 – pismo Wydziału Inwestycji, Mienia i Obsługi Gospodarczej z dnia
02.02.2021 r.
Załącznik
nr 6 - pismo Wydziału Inwestycji, Mienia i Obsługi Gospodarczej z dnia
01.02.2021 r.
Załącznik
nr 7 - pismo Wydziału Inwestycji, Mienia i Obsługi Gospodarczej z dnia
29.01.2021 r.
Załącznik
nr 8 - pismo Wydziału Inwestycji, Mienia
i Obsługi Gospodarczej z dnia 01.02.2021 r.
Załącznik
nr 9 - pismo Wydziału Inwestycji, Mienia
i Obsługi Gospodarczej z dnia 01.02.2021 r.
Załącznik
nr 10 – pismo Skarbud Sp.J z dnia 29.01.2021 r.
Załącznik
nr 11 -
pismo Wydziału Inwestycji, Mienia i Obsługi Gospodarczej z dnia 02.02.2021
r.
Załącznik
nr 12 – pismo Wydziału Geodezji, Kartografii, Katastru i Gospodarki
Nieruchomościami z dnia 29.01.2021 r.
metryczka
Wytworzył: Anna Radzimirska-Lange (3 lutego 2021)
Opublikował: Anna Radzimirska-Lange (15 lutego 2021, 12:49:58)
Ostatnia zmiana: brak zmian
Liczba odsłon: 550