Protokół Nr 10/2020 z posiedzenia Zarządu Powiatu Skarżyskiego w dniu 26 lutego 2020 r.
W
posiedzeniu udział wzięli:
Członkowie Zarządu Powiatu:
2. Anna Leżańska - Wicestarosta
3. Katarzyna Bilska - Członek Zarządu Powiatu
4. Adam Ciok - Członek Zarządu Powiatu
Stali uczestnicy posiedzenia:
1. Małgorzata Nosowicz - Sekretarz Powiatu
2. Bogusława Wilczyńska - Skarbnik Powiatu
Pozostali uczestnicy posiedzenia:
1. Katarzyna Geller - Naczelnik Wydziału Inwestycji,
Mienia i Obsługi Gospodarczej
2. Leszek Lepiarz - Dyrektor Zespołu Opieki Zdrowotnej
Lista obecności stanowi załącznik nr 1 do protokołu.
Posiedzeniu przewodniczył Starosta – Pan Artur Berus.
Posiedzenie protokołowała: Anna Radzimirska-Lange
Porządek posiedzenia:
1. Podjęcie uchwał Zarządu Powiatu Skarżyskiego w sprawie:
a. wprowadzenia zmian w budżecie powiatu na 2020 rok,
b. przyjęcia planu pracy Zarządu Powiatu Skarżyskiego na rok 2020.
2. Rozpatrzenie pism skierowanych do Zarządu Powiatu.
3. Sprawy różne.
Starosta – Pan Artur Berus przedstawił proponowany porządek posiedzenia oraz zapytał
o uwagi i wnioski.
W związku z brakiem uwag, Zarząd Powiatu przyjął porządek posiedzenia.
Streszczenie posiedzenia:
Ad. pkt 1. Podjęcie uchwał Zarządu Powiatu Skarżyskiego w sprawie:
a) wprowadzenia zmian w budżecie powiatu na 2020 rok (załącznik nr 2).
Skarbnik
Powiatu Pani Bogusława Wilczyńska poinformowała Zarząd, iż proponowane zmiany w budżecie Powiatu Skarżyskiego wynikają z:
1. Decyzji Wojewody Świętokrzyskiego znak FN.I. przedsięwzięć pod nazwą „Wzmocnienie motywacyjnego systemu uposażeń funkcjonariuszy” oraz 3111.23.2020 z dnia 14 lutego 2020r. w sprawie zwiększenia dotacji z budżetu państwa o kwotę 29.861zł dla Komendy Powiatowej Państwowej Straży Pożarnej na sfinansowanie „Zwiększenie konkurencyjności wynagrodzeń pracowników cywilnych”.
2. Pisma Zarządu Dróg Powiatowych z dnia 19 lutego 2020 roku w sprawie przeniesienia planu wydatków rzeczowych pomiędzy paragrafami w kwocie 45.000zł na remont dróg powiatowych
w m. Ubyszów w Gminie Bliżyn oraz relacji Gózd-Psary w Gminie Łączna.
3. Pisma Rzecznika Prasowego z dnia 18 lutego 2020 roku w sprawie przeniesienia planu wydatków o kwotę 3.021zł w związku z zamiarem podpisania umów na współpracę z mediami.
4. Pisma I Liceum Ogólnokształcącego z dnia 11 lutego 2020 roku w sprawie przeniesienia
kwoty 4.000zł w ramach wydatków rzeczowych na naprawę rozdzielni elektrycznej w związku
z zaistniałą awarią.
5. Pisma Zespołu Placówek Edukacyjno-Wychowawczych z dnia 17 lutego 2020 r. w sprawie przeniesienia planu wydatków pomiędzy paragrafami w łącznej kwocie 15.100 zł przede wszystkim na wypłatę dodatkowego wynagrodzenia rocznego oraz na szkolenie kierowców zgodnie z wymogami ustawy o transporcie drogowym.
6. Pisma Zespołu Placówek Resocjalizacyjno-Wychowawczych z dnia 13 lutego 2020 r.
w sprawie przeniesienia planu wydatków na dodatkowe wynagrodzenie roczne pomiędzy
rozdziałami (8.955,22zł), a nadwyżkę na tzw. ”trzynastce” na wynagrodzenia osobowe pracowników (6.859,78zł).
7. Pisma Wydziału Edukacji, Promocji, Kultury, Sportu i Turystyki z dnia 14 lutego 2020 r.
w sprawie konieczności zakupu laptopa dla pracownika zatrudnionego na potrzeby szkół
w zakresie RODO. Na ten cel przenosi się środki z rezerwy celowej na oświatę i wychowanie
w wysokości 2.000 zł.
8. Zabezpieczenia środków na zapłatę wynagrodzenia firmie świadczącej usługi związane
1. Decyzji Wojewody Świętokrzyskiego znak FN.I. przedsięwzięć pod nazwą „Wzmocnienie motywacyjnego systemu uposażeń funkcjonariuszy” oraz 3111.23.2020 z dnia 14 lutego 2020r. w sprawie zwiększenia dotacji z budżetu państwa o kwotę 29.861zł dla Komendy Powiatowej Państwowej Straży Pożarnej na sfinansowanie „Zwiększenie konkurencyjności wynagrodzeń pracowników cywilnych”.
2. Pisma Zarządu Dróg Powiatowych z dnia 19 lutego 2020 roku w sprawie przeniesienia planu wydatków rzeczowych pomiędzy paragrafami w kwocie 45.000zł na remont dróg powiatowych
w m. Ubyszów w Gminie Bliżyn oraz relacji Gózd-Psary w Gminie Łączna.
3. Pisma Rzecznika Prasowego z dnia 18 lutego 2020 roku w sprawie przeniesienia planu wydatków o kwotę 3.021zł w związku z zamiarem podpisania umów na współpracę z mediami.
4. Pisma I Liceum Ogólnokształcącego z dnia 11 lutego 2020 roku w sprawie przeniesienia
kwoty 4.000zł w ramach wydatków rzeczowych na naprawę rozdzielni elektrycznej w związku
z zaistniałą awarią.
5. Pisma Zespołu Placówek Edukacyjno-Wychowawczych z dnia 17 lutego 2020 r. w sprawie przeniesienia planu wydatków pomiędzy paragrafami w łącznej kwocie 15.100 zł przede wszystkim na wypłatę dodatkowego wynagrodzenia rocznego oraz na szkolenie kierowców zgodnie z wymogami ustawy o transporcie drogowym.
6. Pisma Zespołu Placówek Resocjalizacyjno-Wychowawczych z dnia 13 lutego 2020 r.
w sprawie przeniesienia planu wydatków na dodatkowe wynagrodzenie roczne pomiędzy
rozdziałami (8.955,22zł), a nadwyżkę na tzw. ”trzynastce” na wynagrodzenia osobowe pracowników (6.859,78zł).
7. Pisma Wydziału Edukacji, Promocji, Kultury, Sportu i Turystyki z dnia 14 lutego 2020 r.
w sprawie konieczności zakupu laptopa dla pracownika zatrudnionego na potrzeby szkół
w zakresie RODO. Na ten cel przenosi się środki z rezerwy celowej na oświatę i wychowanie
w wysokości 2.000 zł.
8. Zabezpieczenia środków na zapłatę wynagrodzenia firmie świadczącej usługi związane
z redukcją kosztów zaopatrzenia w media energetyczne. Środki na ten cel w
wysokości 45.000zł przenoszone są z rezerwy ogólnej. Zostały oszacowane na
podstawie pierwszego raportu rozliczeniowego przygotowanego przez firmę.
W związku z powyższym, Zarząd Powiatu jednogłośnie podjął przedmiotową
uchwałę.
b)
przyjęcia planu pracy Zarządu Powiatu
Skarżyskiego na rok 2020 (załącznik
nr 3)
Treść przedmiotowej uchwały zreferowała Sekretarz Powiatu – Pani Małgorzata Nosowicz, która wnioskowała o przyjęcie planu pracy Zarządu
Powiatu Skarżyskiego uzasadniając,
że Zarząd pracuje w oparciu o przygotowywany na początku roku plan.
że Zarząd pracuje w oparciu o przygotowywany na początku roku plan.
Zarząd
Powiatu podjął
jednogłośnie ww. uchwałę.
Ad. pkt 2. Rozpatrzenie
pism skierowanych do Zarządu Powiatu
Członek
Zarządu – Pani Katarzyna Bilska przedstawiła informację przygotowaną przez Wydział Edukacji, Kultury,
Sportu i Turystyki dotyczącą planowanego
naboru na rok szkolny 2020/2021 do szkół ponadpodstawowych dla młodzieży i dorosłych, dla których Powiat Skarżyski
jest organem prowadzącym (załącznik nr 4). Jednocześnie Członek Zarządu w związku
z potrzebą opracowania „Zasad przygotowania arkuszy organizacyjnych na rok
szkolny 2020/2021” zwróciła się do Zarządu Powiatu z prośbą o podjęcie decyzji
w zakresie liczby oddziałów klas
pierwszych (dot. arkusza majowego) w poszczególnych szkołach, dla których
Powiat Skarżyski jest organem prowadzącym oraz o określenie liczebności oddziałów
szkół dla młodzieży oraz szkół dla dorosłych.
Zarząd Powiatu zaakceptował informacje
dotyczące naboru. Jednocześnie Zarząd określił:
1. Liczbę oddziałów:
- I LO - 3 oddziały
- I LO - 3 oddziały
- ZSE - 2 oddziały
- ZST - 3 oddziały (Technikum 2 oddziały i Branżowa Szkoła 1-go stopnia – 1 oddział)
- ZSTM - 1 oddział Technikum
- ZSSU - 2 oddziały (Technikum 1 oddział, Branżowa Szkoła 1-go stopnia – 1 oddział)
2. Liczebność oddziałów:
- klasy jednooddziałowe - 30 osób
- klasy 2-u zawodowe 34 osoby w szkołach dla młodzieży
- liczba słuchaczy w szkołach dla dorosłych ok. 34 osób.
Wicestarosta – Pani Anna Leżańska przedstawiła prośbę Burmistrza Miasta i Gminy Suchedniów o nieodpłatne przekazanie budynku administracyjnego połączonego łącznikiem z Halą Sportowo-Rekreacyjną (załącznik nr 5). Obecna na posiedzeniu Naczelnik Wydziału Inwestycji, Mienia i Obsługi Gospodarczej – Pani Katarzyna Geller zaznaczyła, że we wrześniu 2019 r. zostało przekazane burmistrzowi pismo, w którym Zarząd jasno określił swoje stanowisko dotyczące sprzedaży całości nieruchomości.
W związku z powyższym, Zarząd Powiatu nie przychylił się do ww. prośby.
Naczelnik Wydziału Inwestycji, Mienia i Obsługi Gospodarczej – Pani Katarzyna Geller przedstawiła raport przygotowany przez firmę Alternator Sp. z o.o. podsumowujący rozliczenie osiągniętych korzyści za IV kwartał 2019 roku. Dodała, że dane zawarte w ww. dokumencie zostały sprawdzone i potwierdzone przez wydział merytoryczny. (załącznik nr 6)
Zarząd Powiatu zaakceptował przedstawiony raport.
- I LO - 3 oddziały
- ZSE - 2 oddziały
- ZST - 3 oddziały (Technikum 2 oddziały i Branżowa Szkoła 1-go stopnia – 1 oddział)
- ZSTM - 1 oddział Technikum
- ZSSU - 2 oddziały (Technikum 1 oddział, Branżowa Szkoła 1-go stopnia – 1 oddział)
2. Liczebność oddziałów:
- klasy jednooddziałowe - 30 osób
- klasy 2-u zawodowe 34 osoby w szkołach dla młodzieży
- liczba słuchaczy w szkołach dla dorosłych ok. 34 osób.
Wicestarosta – Pani Anna Leżańska przedstawiła prośbę Burmistrza Miasta i Gminy Suchedniów o nieodpłatne przekazanie budynku administracyjnego połączonego łącznikiem z Halą Sportowo-Rekreacyjną (załącznik nr 5). Obecna na posiedzeniu Naczelnik Wydziału Inwestycji, Mienia i Obsługi Gospodarczej – Pani Katarzyna Geller zaznaczyła, że we wrześniu 2019 r. zostało przekazane burmistrzowi pismo, w którym Zarząd jasno określił swoje stanowisko dotyczące sprzedaży całości nieruchomości.
W związku z powyższym, Zarząd Powiatu nie przychylił się do ww. prośby.
Naczelnik Wydziału Inwestycji, Mienia i Obsługi Gospodarczej – Pani Katarzyna Geller przedstawiła raport przygotowany przez firmę Alternator Sp. z o.o. podsumowujący rozliczenie osiągniętych korzyści za IV kwartał 2019 roku. Dodała, że dane zawarte w ww. dokumencie zostały sprawdzone i potwierdzone przez wydział merytoryczny. (załącznik nr 6)
Zarząd Powiatu zaakceptował przedstawiony raport.
Wicestarosta – Pani Anna Leżańska przedstawiła pismo mieszkańca Skarżyska-Kamiennej, w którym zwrócił się z prośbą o sprzedaż działki nr 88/10
umiejscowionej pomiędzy Kliniką Weterynaryjną, a Apteką, naprzeciwko Obwodu
Lecznictwa Kolejowego (załącznik nr 7).
Obecna na posiedzeniu Naczelnik Wydziału Inwestycji, Mienia i Obsługi
Gospodarczej – Pani Katarzyna Geller powołując się na Ustawę z dnia 21
sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami poinformowała, że sprzedaż fragmentu działki nr 88/10 wymaga podziału ewidencyjnego i wpisu wydzielonej części do odrębnej księgi
wieczystej przez Wydział Geodezji,
Kartografii, Katastru i Gospodarki Nieruchomościami. Dopiero po tej czynności można rozpocząć procedurę sprzedaży tej
nieruchomości.
W związku z wyjaśnieniami Naczelnik
Wydziału Inwestycji, Mienia i Obsługi Gospodarczej, iż na chwilę obecną nie ma
możliwości sprzedaży fragmentu działki nr 88/10, Zarząd Powiatu wskazał, iż przed przygotowaniem przez
Wydział IM procedury sprzedaży powyższej działki, konieczne jest
przeprowadzenie przez Wydział GG podziału
ewidencyjnego i wpisu wydzielonej części
do odrębnej księgi wieczystej.
Pani Katarzyna Geller przedstawiła Zarządowi Powiatu
kalkulację opłat związanych
z utrzymaniem budynków biurowych przy ul. Sikorskiego 20 i Plac Floriański 1 w Skarżysku-Kamiennej na rok 2020 w oparciu o koszty poniesione w roku 2019 r. Jak wynika
z przedstawionych analiz, koszty utrzymania budynku w stosunku do roku 2018 nie wzrosły (załącznik nr 8).
W związku z powyższym Naczelnik prosiła o pozostawienie dotychczasowych stawek dla najemców ww. lokali użytkowych.
z utrzymaniem budynków biurowych przy ul. Sikorskiego 20 i Plac Floriański 1 w Skarżysku-Kamiennej na rok 2020 w oparciu o koszty poniesione w roku 2019 r. Jak wynika
z przedstawionych analiz, koszty utrzymania budynku w stosunku do roku 2018 nie wzrosły (załącznik nr 8).
W związku z powyższym Naczelnik prosiła o pozostawienie dotychczasowych stawek dla najemców ww. lokali użytkowych.
Zarząd Powiatu przychylił się do wniosku
pozostawiając stawki na dotychczasowym poziomie.
W kolejnym punkcie Naczelnik Wydziału Inwestycji, Mienia i Obsługi Gospodarczej– Pani Katarzyna Geller zapoznała Zarząd Powiatu z kalkulacją opłat związanych z utrzymaniem budynku biurowego przy ul. Sikorskiego 20 w Skarżysku - Kamiennej na rok 2020. Z powyższej analizy wynika, że w porównaniu do roku 2018 wzrosły koszty związane z administrowaniem Lokalem Nr 2 zajmowanym przez Prokuraturę Rejonową w Skarżysku-Kamiennej o kwotę 1556,00 zł netto w skali roku. (załącznik nr 9)
Mając na uwadze wzrost kosztów Naczelnik wnioskowała o wprowadzenie dla Prokuratury Rejonowe nowej stawki za administrowanie lokalem tj.: 7,67 zł brutto za m².
W kolejnym punkcie Naczelnik Wydziału Inwestycji, Mienia i Obsługi Gospodarczej– Pani Katarzyna Geller zapoznała Zarząd Powiatu z kalkulacją opłat związanych z utrzymaniem budynku biurowego przy ul. Sikorskiego 20 w Skarżysku - Kamiennej na rok 2020. Z powyższej analizy wynika, że w porównaniu do roku 2018 wzrosły koszty związane z administrowaniem Lokalem Nr 2 zajmowanym przez Prokuraturę Rejonową w Skarżysku-Kamiennej o kwotę 1556,00 zł netto w skali roku. (załącznik nr 9)
Mając na uwadze wzrost kosztów Naczelnik wnioskowała o wprowadzenie dla Prokuratury Rejonowe nowej stawki za administrowanie lokalem tj.: 7,67 zł brutto za m².
Zarząd Powiatu przychylił się do ww. wniosku i podwyższył stawkę.
Starosta – Pan Artur Berus przedstawił przygotowany przez Wydział Geodezji, Kartografii, Katastru i Gospodarki Nieruchomościami wniosek kierowany do Sądu Rejonowego w Skarżysku-Kamiennej Wydziału Ksiąg Wieczystych dotyczący:
1. Sprostowania w dziale I księgi wieczystej KI1R/00022894/5 oznaczenia nieruchomości:
- w odniesieniu do działki nr 143/2 o pow. 0,0039 ha położonej w Skarżysku-Kamiennej poprzez dopisanie: identyfikatora działki „261001_1.0009.AR_42.143/2”, obrębu:
„0009 Zachodnie” oraz poprzez wykreślenie sposobu korzystania: „działka gruntu”, a wpisanie sposobu korzystania „dr – drogi”,
- w odniesieniu do działki nr 143/3 o pow. 0,0056 ha położonej w Skarżysku-Kamiennej poprzez dopisanie: identyfikatora działki: „261001_1.0009.AR_42.143/3”, obrębu: „0009 Zachodnie” oraz poprzez wykreślenie sposobu korzystania: „działka gruntu”, a wpisanie sposobu korzystania „dr – drogi”,
- w odniesieniu do działki nr 143/4 o pow. 0,0031 ha położonej w Skarżysku-Kamiennej poprzez dopisanie: identyfikatora działki: „261001_1.0009.AR_42.143/4”, obrębu: „0009 Zachodnie” oraz poprzez wykreślenie sposobu korzystania: „działka gruntu”, a wpisanie sposobu korzystania „dr – drogi”.
2. Dokonania w dziale II księgi wieczystej KI1R/00022894/5 zmiany polegającej na wykreśleniu jako właściciela: „Skarb Państwa – Starosta Skarżyski wykonujący zadania
Starosta – Pan Artur Berus przedstawił przygotowany przez Wydział Geodezji, Kartografii, Katastru i Gospodarki Nieruchomościami wniosek kierowany do Sądu Rejonowego w Skarżysku-Kamiennej Wydziału Ksiąg Wieczystych dotyczący:
1. Sprostowania w dziale I księgi wieczystej KI1R/00022894/5 oznaczenia nieruchomości:
- w odniesieniu do działki nr 143/2 o pow. 0,0039 ha położonej w Skarżysku-Kamiennej poprzez dopisanie: identyfikatora działki „261001_1.0009.AR_42.143/2”, obrębu:
„0009 Zachodnie” oraz poprzez wykreślenie sposobu korzystania: „działka gruntu”, a wpisanie sposobu korzystania „dr – drogi”,
- w odniesieniu do działki nr 143/3 o pow. 0,0056 ha położonej w Skarżysku-Kamiennej poprzez dopisanie: identyfikatora działki: „261001_1.0009.AR_42.143/3”, obrębu: „0009 Zachodnie” oraz poprzez wykreślenie sposobu korzystania: „działka gruntu”, a wpisanie sposobu korzystania „dr – drogi”,
- w odniesieniu do działki nr 143/4 o pow. 0,0031 ha położonej w Skarżysku-Kamiennej poprzez dopisanie: identyfikatora działki: „261001_1.0009.AR_42.143/4”, obrębu: „0009 Zachodnie” oraz poprzez wykreślenie sposobu korzystania: „działka gruntu”, a wpisanie sposobu korzystania „dr – drogi”.
2. Dokonania w dziale II księgi wieczystej KI1R/00022894/5 zmiany polegającej na wykreśleniu jako właściciela: „Skarb Państwa – Starosta Skarżyski wykonujący zadania
z zakresu administracji rządowej”,
a wpisaniu jako właściciela: „Powiat Skarżyski REGON: 291009410, w trwałym
zarządzie Zarządu Dróg Powiatowych w Skarżysku-Kamiennej
ul. Konarskiego 20” na podstawie
decyzji Wojewody Świętokrzyskiego z dnia 25.05.2018 r. znak: SPN.II.7531.7.2018
oraz na podstawie art. 22 ust. 1 ustawy z dnia 21 marca 1985 r.
o drogach publicznych. (załącznik nr 10)
Starosta wyjaśnił, że zgodnie z art. 22 ust. 1 ustawy z dnia 21 marca 1985 r.
o drogach publicznych trwały zarząd gruntami w pasie drogowym sprawuje zarząd drogi. Działki: nr 143/2 o pow. 0,0039 ha, nr 143/3 o pow. 0,0056 ha i nr 143/4 o pow. 0,0031 ha położone w Skarżysku-Kamiennej, obręb 0009 Zachodnie, arkusz mapy 42 zajęte są pod pas drogowy drogi powiatowej ul. Legionów, która została zaliczona do kategorii drogi powiatowej na podstawie Uchwały Nr XVII/253/15 Sejmiku Województwa Świętokrzyskiego z dnia 27 listopada 2015 r. w sprawie pozbawienia kategorii drogi wojewódzkiej odcinków ulic: Legionów i Krakowskiej w Skarżysku - Kamiennej, które zostały zaliczone do kategorii dróg wojewódzkich na podstawie art. 2 ust. 2 zdanie pierwsze ustawy z dnia 13 września 2013 r. o zmianie ustawy o drogach publicznych.
Zarząd Powiatu pozytywnie zaopiniował przedmiotowy wniosek. Jednocześnie, Zarząd upoważnił Starostę – Pana Artura Berusa i Wicestarostę – Panią Annę Leżańską do podpisania wniosku.
Starosta wyjaśnił, że zgodnie z art. 22 ust. 1 ustawy z dnia 21 marca 1985 r.
o drogach publicznych trwały zarząd gruntami w pasie drogowym sprawuje zarząd drogi. Działki: nr 143/2 o pow. 0,0039 ha, nr 143/3 o pow. 0,0056 ha i nr 143/4 o pow. 0,0031 ha położone w Skarżysku-Kamiennej, obręb 0009 Zachodnie, arkusz mapy 42 zajęte są pod pas drogowy drogi powiatowej ul. Legionów, która została zaliczona do kategorii drogi powiatowej na podstawie Uchwały Nr XVII/253/15 Sejmiku Województwa Świętokrzyskiego z dnia 27 listopada 2015 r. w sprawie pozbawienia kategorii drogi wojewódzkiej odcinków ulic: Legionów i Krakowskiej w Skarżysku - Kamiennej, które zostały zaliczone do kategorii dróg wojewódzkich na podstawie art. 2 ust. 2 zdanie pierwsze ustawy z dnia 13 września 2013 r. o zmianie ustawy o drogach publicznych.
Zarząd Powiatu pozytywnie zaopiniował przedmiotowy wniosek. Jednocześnie, Zarząd upoważnił Starostę – Pana Artura Berusa i Wicestarostę – Panią Annę Leżańską do podpisania wniosku.
Członek Zarządu – Pan Adam Ciok poinformował, że w dniu 24
lutego 20120 r. wpłynęła oferta Skarżyskiego Klubu Sportów Walki
Kyokushin-Karate z siedzibą przy ul. Tysiąclecia 22 gmina Skarżysko-Kamienna na realizację zadania publicznego w
formie tzw. „małych grantów”. Wyjaśnił, że zadanie publiczne pn.:„Udział w
Międzynarodowym Turnieju Karate
Kyokushin Praga 2020” dotyczy przygotowania i udziału zawodników w międzynarodowym turnieju. Całkowity koszt realizacji zadania wynosi 3200,00
zł., a wnioskowana kwota dotacji to 1400,00 zł. (załącznik
nr 11)
Następnie Pan Adam Ciok dodał, że oferta złożona przez Skarżyski Klub Sportów Walki Kyokushin-Karate wpisuje się w założenia „Programu Współpracy Powiatu Skarżyskiego
z organizacjami pożytku publicznego na 2020 rok”, wzór i treść wniosku są zgodne
z obowiązującymi przepisami, a Referat ds. Promocji w Wydziale Edukacji, Promocji, Kultury, Sportu i Turystyki posiada środki finansowe na realizację tego zadania.
Zarząd Powiatu wyraził zgodę na udzielenie wsparcia finansowego w kwocie 1400,00 zł.
Następnie Pan Adam Ciok dodał, że oferta złożona przez Skarżyski Klub Sportów Walki Kyokushin-Karate wpisuje się w założenia „Programu Współpracy Powiatu Skarżyskiego
z organizacjami pożytku publicznego na 2020 rok”, wzór i treść wniosku są zgodne
z obowiązującymi przepisami, a Referat ds. Promocji w Wydziale Edukacji, Promocji, Kultury, Sportu i Turystyki posiada środki finansowe na realizację tego zadania.
Zarząd Powiatu wyraził zgodę na udzielenie wsparcia finansowego w kwocie 1400,00 zł.
Członek Zarządu – Pani Katarzyna
Bilska przedstawiła
pismo Dyrektora Zespołu Szkół Technicznych, zawierające prośbę o wyrażenie
zgody na utworzenie ·w Technikum nr 1 ZST zawodu „technik spawalnictwa -11516”. (załącznik nr 12)
Członek
Zarządu nadmieniła, iż ww. zawód znajduje się na liście MEN zawodów
szczególnie poszukiwanych.
Zarząd Powiatu przychylił się do wniosku Dyrektora.
Członek Zarządu – Pani Katarzyna Bilska przedstawiła pismo Dyrektora Zespołu Placówek Edukacyjno-Wychowawczych w Skarżysku-Kamiennej, w którym Dyrekcja zwraca się z prośbą o przekazanie 50 m² kostki brukowej z Zarządu Dróg Powiatowych w celu wykończenia podłoża pod altaną znajdująca się na terenie Placówki. (załącznik nr 13)
Członek Zarządu – Pani Katarzyna Bilska poinformowała, że wykonaniem prac związanych z ułożeniem kostki zajmie się Centrum Kształcenia Praktycznego w Skarżysku-Kamiennej.
Zarząd Powiatu przychylił się do wniosku Dyrektora.
Ad. pkt 3. Sprawy różne
W posiedzeniu Zarządu
udział wziął Dyrektor Zespołu Opieki Zdrowotnej
Pan
Leszek Lepiarz, który został poproszony przez Starostę Pana Artura Berusa o przedstawienie bieżącej sytuacji szpitala w odniesieniu do zmian, jakie są
planowane w najbliższym czasie
w obszarze inwestycji i remontów w Szpitalu.
w obszarze inwestycji i remontów w Szpitalu.
Dyrektor Szpitala Pan
Leszek Lepiarz odniósł się w pierwszej kolejności do planowanych zmian organizacyjnych w jednostce. Zaznaczył, że w związku z
faktem, iż nie ma zgody na wydzielenie jednego z budynków
i zlecenia prowadzenia ZOL-u prywatnej firmie został złożony projekt w ramach
Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Świętokrzyskiego pn.: „Modernizacja
i zakup sprzętu medycznego dla Oddziału Rehabilitacji Stacjonarnej w
ZOZ
w Skarżysku-Kamiennej w Szpitalu Powiatowym im. Marii Skłodowskiej- Curie” dotyczący remontu całego budynku (po oddziale zakaźnym) przy ul. Szpitalnej w Skarżysku-Kamiennej pod potrzeby Oddziału Rehabilitacji. Dyrektor poinformował Zarząd, że jeśli pozyska zewnętrzne środki finansowe wówczas możliwe będzie przeniesienie Oddziału Rehabilitacji, który obecnie znajduje się w budynku przy ul. Ekonomii w Skarżysku-Kamiennej
w Skarżysku-Kamiennej w Szpitalu Powiatowym im. Marii Skłodowskiej- Curie” dotyczący remontu całego budynku (po oddziale zakaźnym) przy ul. Szpitalnej w Skarżysku-Kamiennej pod potrzeby Oddziału Rehabilitacji. Dyrektor poinformował Zarząd, że jeśli pozyska zewnętrzne środki finansowe wówczas możliwe będzie przeniesienie Oddziału Rehabilitacji, który obecnie znajduje się w budynku przy ul. Ekonomii w Skarżysku-Kamiennej
do wyremontowanego budynku przy ul. Szpitalnej.
Pan Lepiarz zaznaczył,
że pomieszczenie po Oddziale Rehabilitacyjnym mogłoby zostać zaadaptowane i
wyposażone na potrzeby ZOL-u w celu zwiększenia
liczebności oddziału. Łącznie na dwóch kondygnacjach byłoby 90 łóżek, a
w chwili obecnej są 34 łóżka.
Realizację
przedstawionej wyżej koncepcji Dyrektor jednostki uzależnia jednak
od wyniku konkursu. Kontynuując swoją wypowiedź zaznaczył, że jeśli ZOZ nie pozyska dodatkowych funduszy, wówczas nie racjonalne będzie wydatkowanie ze środków własnych
2 mln zł na wspomniany remont.
od wyniku konkursu. Kontynuując swoją wypowiedź zaznaczył, że jeśli ZOZ nie pozyska dodatkowych funduszy, wówczas nie racjonalne będzie wydatkowanie ze środków własnych
2 mln zł na wspomniany remont.
Dyrektor ZOZ
przygotował na tę okoliczność inny wariant, który przedstawił Zarządowi.
Zaproponował przeniesienie oddziału ZOL z drugiego piętra na pierwsze piętro,
gdzie w chwili obecnej połowa powierzchni jest niewykorzystana. Podkreślił, iż konieczne będzie przeprowadzenie remontu pomieszczeń na
pierwszym piętrze budynku.
Pan Lepiarz
nawiązując do kwestii złożonej dokumentacji konkursowej zaznaczył, że do czasu rozstrzygnięcia
konkursu należy się wstrzymać z decyzją dotyczącą remontu i adaptacji tych pomieszczeń szpitala.
Starosta
odniósł
się także do kwestii unieważnionego przetargu organizowanego przez ZOZ na
remont Oddziału Neurologii. Dyrektor Lepiarz tłumaczył, iż przetarg został unieważniony, z uwagi
na zbyt niską kwotę, którą zamawiający miał zamiar przeznaczyć na remont. Suma ta
nie dorównywała kwocie z najniższej oferty,
a zadanie obejmuje kompleksowy zakres prac łącznie z wymianą instalacji wodnej
i elektrycznej oraz remontem wszystkich pomieszczeń, w tym toalet.
a zadanie obejmuje kompleksowy zakres prac łącznie z wymianą instalacji wodnej
i elektrycznej oraz remontem wszystkich pomieszczeń, w tym toalet.
Na tym zakończono posiedzenie.
Protokołowała Przewodniczący Zarządu
Podpisy Członków Zarządu Powiatu:
2. K. Bilska
3. A. Ciok
Załączników: 13
Załącznik nr 1 – lista obecności na posiedzeniu Zarządu Powiatu,
Załącznik nr 2
–Zarządu Powiatu Skarżyskiego w sprawie wprowadzenia
zmian w budżecie powiatu na 2020 rok.
Załącznik nr 3 – uchwała Zarządu Powiatu Skarżyskiego w sprawie przyjęcia planu pracy na rok 2020.
Załącznik nr 4 pismo Naczelnika Wydział Edukacji Kultury, Sportu i Turystyki z dn. 20.02.2020 r.
Załącznik nr 5 – pismo Burmistrza Miasta i Gminy Suchedniów z dn. 18.02.2020 r.
Załącznik nr 6 – pismo Naczelnik Wydział Inwestycji, Mienia i Obsługi Gospodarczej z dn. 24.02.2020 r.
Załącznik nr 7- pismo mieszkańca Skarżyska-Kamiennej z dn. 23.01.2020 r.
Załącznik nr 8 - pismo Naczelnik Wydział Inwestycji, Mienia i Obsługi Gospodarczej z dn. 25.02.2020 r.
Załącznik nr 9 –. pismo Naczelnik Wydział Inwestycji, Mienia i Obsługi Gospodarczej z dn. 25.02.2020 r.
Załącznik nr 3 – uchwała Zarządu Powiatu Skarżyskiego w sprawie przyjęcia planu pracy na rok 2020.
Załącznik nr 4 pismo Naczelnika Wydział Edukacji Kultury, Sportu i Turystyki z dn. 20.02.2020 r.
Załącznik nr 5 – pismo Burmistrza Miasta i Gminy Suchedniów z dn. 18.02.2020 r.
Załącznik nr 6 – pismo Naczelnik Wydział Inwestycji, Mienia i Obsługi Gospodarczej z dn. 24.02.2020 r.
Załącznik nr 7- pismo mieszkańca Skarżyska-Kamiennej z dn. 23.01.2020 r.
Załącznik nr 8 - pismo Naczelnik Wydział Inwestycji, Mienia i Obsługi Gospodarczej z dn. 25.02.2020 r.
Załącznik nr 9 –. pismo Naczelnik Wydział Inwestycji, Mienia i Obsługi Gospodarczej z dn. 25.02.2020 r.
Załącznik nr 10
– Wniosek Wydziału Geodezji, Kartografii, Katastru i Gospodarki Nieruchomościami.
Załącznik nr 11 – pismo Skarżyski Klub Sportów Walki Kyokushin-Karate z dnia 24.02.2020 r.
Załącznik nr 11 – pismo Skarżyski Klub Sportów Walki Kyokushin-Karate z dnia 24.02.2020 r.
Załącznik nr 12 – pismo
Zespołu Szkół Technicznych im. Armii Krajowej z dnia 18.02.2020 r.
Załącznik nr 13 - pismo Zespołu Placówek Edukacyjno-Wychowawczych z dnia 18.02.2020 r.
Załącznik nr 13 - pismo Zespołu Placówek Edukacyjno-Wychowawczych z dnia 18.02.2020 r.
metryczka
Wytworzył: Anna Radzimirska-Lange (26 lutego 2020)
Opublikował: Anna Radzimirska-Lange (23 marca 2020, 14:24:09)
Ostatnia zmiana: Anna Radzimirska-Lange (25 marca 2020, 10:21:51)
Zmieniono: .
rejestr zmian tej informacji »
Liczba odsłon: 525