Protokół Nr 42/2019 z posiedzenia Zarządu Powiatu Skarżyskiego w dniu 18 września 2019 r.
Protokół Nr 42/2019
z posiedzenia Zarządu Powiatu
Skarżyskiego
w dniu 18 września 2019 r.
W
posiedzeniu udział wzięli:
Członkowie Zarządu Powiatu:
1.
Artur Berus - Starosta
2. Tadeusz
Bałchanowski -
Członek Zarządu Powiatu
3.
Katarzyna Bilska - Członek Zarządu Powiatu
4.
A. Ciok -
Członek Zarządu Powiatu
Stali
uczestnicy posiedzenia:
1. Bogusława Wilczyńska - Skarbnik Powiatu
Pozostali uczestnicy posiedzenia:
1. Karolina
Oleksiak
- Radca Prawny
2. Katarzyna
Geller -
Naczelnik Wydziału Inwestycji, Mienia i Obsługi Gospodarczej
3. Mariusz
Milczarek -
Inspektor Wydziału Inwestycji, Mienia i Obsługi Gospodarczej
4. Leszek
Lepiarz -
Dyrektor Zespołu Opieki Zdrowotnej w
Skarżysku- Kamiennej Szpital Powiatowy im. Marii Skłodowskiej-Curie
Lista obecności stanowi
załącznik nr 1 do protokołu.
Posiedzeniu przewodniczył Starosta – Pan Artur Berus.
Posiedzenie protokołowała: Olga
Łukomska – Inspektor.
Porządek posiedzenia:
1.
Przyjęcie projektów uchwał Rady Powiatu Skarżyskiego
w sprawie:
a)
zmiany wieloletniej prognozy finansowej
Powiatu Skarżyskiego na lata 2019-2035,
b)
wprowadzenia zmian w budżecie powiatu na
2019 rok.
2.
Podjęcie uchwały Zarządu Powiatu
Skarżyskiego w sprawie:
a)
wprowadzenia zmian w budżecie powiatu na
2019 rok,
b) uzgodnienia wysokości opłat za posiłki w
stołówce Zespołu Placówek Resocjalizacyjno- Wychowawczych w Skarżysku-Kamiennej
oraz terminu i sposobu ich wnoszenia.
3.
Rozpatrzenie pism skierowanych do Zarządu
Powiatu.
4.
Sprawy różne.
Starosta
– Pan Artur Berus przedstawił proponowany porządek
posiedzenia oraz zapytał o uwagi i wnioski.
W związku z brakiem uwag, Zarząd Powiatu przyjął proponowany
porządek posiedzenia.
Streszczenie
posiedzenia:
Ad.
pkt 1. Przyjęcie projektów uchwał Rady Powiatu Skarżyskiego
w sprawie:
a) zmiany wieloletniej
prognozy finansowej Powiatu Skarżyskiego na lata 2019-2035 (załącznik nr 2),
b) wprowadzenia zmian w
budżecie powiatu na 2019 rok (załącznik nr 3),
Z treścią uchwał zapoznała
zebranych Skarbnik Powiatu – Pani
Bogusława Wilczyńska.
Zarząd Powiatu przyjął projekt
powyższych uchwał.
Ad.
pkt 2. Podjęcie uchwały Zarządu Powiatu
Skarżyskiego w sprawie:
a)
wprowadzenia zmian w budżecie powiatu na 2019 rok (załącznik nr 4)
Referująca, Skarbnik Powiatu – Pani Bogusława Wilczyńska wyjaśniła, iż proponowane zmiany w budżecie Powiatu Skarżyskiego wynikają z:
1.
Decyzji Wojewody Świętokrzyskiego znak FN.I.3111.582.2019 z dnia 11 września
2019 r. w sprawie zwiększenia dotacji z budżetu państwa o kwotę 7.425 zł z
przeznaczeniem na wypłatę świadczeń z tytułu posiadania Karty Polaka.
2.
Decyzji Wojewody Świętokrzyskiego znak FN.I.3111.537.2019 z dnia 4 września
2019 r. w sprawie zmniejszenia dotacji z budżetu państwa o kwotę 10.000zł
przeznaczonej na pokrycie kosztów związanych z realizacją zadań z zakresu geodezji i
kartografii.
3.
Decyzji Wojewody Świętokrzyskiego znak FN.I.3111.567.2019 z dnia 12 września
2019 r. w sprawie zwiększenia dotacji z budżetu państwa o kwotę 4.500 zł na
zakup sprzętu dla specjalistycznych grup ratowniczych.
4.
Decyzji Wojewody Świętokrzyskiego znak FN.I.3111.547.2019 z dnia 4 września
2019 r. w sprawie zwiększenia dotacji z budżetu państwa o kwotę 14.944 zł na
zwiększenie wynagrodzeń pracowników Powiatowego Inspektoratu Nadzoru
Budowalnego.
5.
Pism Komendy Powiatowej Państwowej Straży Pożarnej z dnia 12 września 2019 r. w sprawie przeniesienia planu wydatków pomiędzy paragrafami w łącznej wysokości
64.071 zł na wypłatę nagród uznaniowych za wykonywanie zadań służbowych w
zastępstwie strażaków przebywających na zwolnieniach lekarskich oraz na wypłatę
ekwiwalentu za niewykorzystany czas wolny od służby.
6.
Pisma Specjalnego Ośrodka Szkolno-Wychowawczego Nr 2 z dnia 17 września 2019 r. w sprawie przeniesienia planu wydatków na wynagrodzenia i pochodne od
wynagrodzeń pomiędzy rozdziałami i parafami w łącznej kwocie 10.955zł przede
wszystkim w związku z rozliczeniem rozdziału dotyczącego gimnazjum specjalnego.
7.
Pisma Zespołu Placówek Resocjalizacyjno-Wychowawczych z dnia 5 września 2019 r. w sprawie przeniesienia planu wydatków pomiędzy rozdziałami i paragrafami w
łącznej kwocie 22.517 zł w związku z przeliczeniem kosztów według nowego
arkusza organizacyjnego.
8.
Pisma Zespołu Szkół Technicznych z dnia 11 września 2019 r. w sprawie
przeniesienia planu wydatków pomiędzy rozdziałami i paragrafami w łącznej
kwocie 76.623,89 zł w związku z przeliczeniem kosztów według nowego arkusza organizacyjnego.
9.
Pisma II Liceum Ogólnokształcącego im. A. Mickiewicza z dnia 12 września 2019 r. w sprawie przeniesienia kwoty 4.500zł z nadwyżek w planie na wynagrodzeniu
osobowym oraz na usługach remontowych na zakup szafek uczniowskich oraz
drobnych materiałów niezbędnych do prac wykonywanych w budynku szkoły przez
konserwatora.
10.
Pisma Domu Pomocy Społecznej Centrum Seniora z dnia 5 września 2019 r. w
sprawie przeniesienia planu wydatków pomiędzy paragrafami w kwocie 2.282,89 zł
na zakup środków czystości, leków dla podopiecznych oraz na opłatę za czynności
kontrolne dokonywane przez Wojewódzką Stację Sanitarno-Epidemiologiczną.
11.
Pisma Powiatowego Środowiskowego Domu Samopomocy z dnia 13 września 2019 r. w sprawie przeniesienia kwoty 23.700zł z wynagrodzeń osobowych i pochodnych od wynagrodzeń na zakup materiałów i wyposażenia, środków żywnościowych oraz na zawarcie umów zlecenia 12. Pisma Zespołu Szkół Samochodowo-Usługowych z dnia 11 września 2019 r. w sprawie przeniesienia kwoty 277,02zł na opłacenie usługi
szkolenia uczniów klas wielozawodowych. 13. Pisma Zespołu Szkół Technicznych z
dnia 17 września 2019 r. w sprawie przeniesienia kwoty 1.238zł pomiędzy
paragrafami w ramach realizacji projektu „Nowoczesny nauczyciel – nowoczesna
szkoła”.
14.
Pisma Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie z 17 września 2019 r. w sprawie
przeniesienia kwoty 565 zł na odpis na ZFŚS
15.
Przeniesienia niewykorzystanego przez Zespół Szkół im. H. Sienkiewicza w Suchedniowie planu wydatków do Starostwa Powiatowego celem zapłaty zobowiązań
szkoły pozostałych do uregulowania w miesiącu wrześniu, gdyż zgodnie z uchwałą
Rady Powiatu Skarżyskiego wszystkie zobowiązania i należności pozostawione
przez likwidowaną szkołę przejmuje Starostwo Powiatowe.
Zarząd
Powiatu podjął powyższą uchwałę jednogłośnie.
b) uzgodnienia wysokości opłat
za posiłki w stołówce Zespołu Placówek Resocjalizacyjno-Wychowawczych w Skarżysku-Kamiennej
oraz terminu i sposobu ich wnoszenia (załącznik nr 5).
Z
treścią uchwał zapoznała zebranych Skarbnik
Powiatu – Pani Katarzyna Bilska.
Zarząd Powiatu podjął powyższą uchwałę jednogłośnie.
Ad. pkt 3. Rozpatrzenie
pism skierowanych do Zarządu Powiatu.
Członek
Zarządu – Pani Katarzyna Bilska poinformowała, iż w związku ze zbliżającym się końcem roku, Referat ds. Promocji w Wydziale Edukacji,
Kultury, Sportu i Turystyki zwrócił się z zapytaniem ofertowym do firm reklamowych o wycenę,
zaprojektowanie i druk kalendarzy na rok 2020 (załącznik nr 6). Następnie Pani Katarzyna Bilska przedstawiła
nadesłane oferty.
Po przeprowadzonej dyskusji, Zarząd Powiatu wybrał ofertę Agencji
Reklamowej KJM na wydruk kalendarzy jednodzielnych LUX Wypukły w ilości 500
sztuk, w kwocie 5,97 zł. netto sztuka.
Członek Zarządu – Pani Katarzyna
Bilska
poinformowała, że Dyrektor Zespołu Szkół Technicznych zwrócił się z
prośbą o wyrażenie zgody na kontynuację wynajmu sali gimnastycznej 3 dni w
tygodniu po 2 godziny, w celu prowadzenia zajęć sportowych przez Skarżyski Klub
Sportów Walki „Kyokushin-Karate” (załącznik
nr 7). Następnie Pani Katarzyna Bilska dodała, że zawarcie umowy
najmu/dzierżawy na okres do trzech lat wymaga zawiadomienia Zarządu Powiatu.
Zarząd Powiatu przyjął do wiadomości powyższą
informację.
Członek Zarządu – Pani Katarzyna
Bilska zapoznała
zebranych z pismem Dyrektora Zespołu Placówek Edukacyjno-Wychowawczych w
Skarżysku-Kamiennej. (pismo w tej
sprawie stanowi załącznik nr 8) Wyjaśniła, iż w piśmie Dyrektor wyraził
swoje głębokie zaniepokojenie postępem prac przy budynku Bursy Szkolnej, gdyż
na chwilę obecną zarówno prace na zewnątrz, jak i wewnątrz budynku nie wskazują
na wywiązanie się Wykonawcy z terminu oddania Bursy Szkolnej do użytku. Pomimo
próśb Dyrektora
o wykonanie ogrodzenia zabezpieczającego teren budowy, kierowanych zarówno do Inspektora Nadzoru Budowlanego, jak i Kierownika Budowy, zostało ono
wykonane w sposób niechlujny i częściowo, co w opinii Dyrektora ZPEW, nie zapewnia
bezpieczeństwa dzieciom przebywającym na terenie placówki. Ponadto, na terenie
budowy panuje bałagan, firma nie posiada kontenera na śmieci, a materiały
budowlane niezabezpieczone, niszczeją na zewnątrz budynku.
Obecna na
posiedzeniu Naczelnik Wydziału Inwestycji, Mienia i Obsługi Gospodarczej – Pani
Katarzyna Geller poinformowała, iż Wydział już raz wystosował do Wykonawcy pismo, w którym zwracał uwagę na konieczność przestrzegania zasad
BHP podczas wykonywania prac remontowych Bursy Szkolnej.
W świetle
powyższego, Zarząd Powiatu postanowił wystosować do Wykonawcy –
Expol-Bis Sp. J. pisemne wezwanie do przestrzegania zasad BHP. Jednocześnie
Zarząd wskazał, iż wezwanie należy skierować również do wiadomości Inspektora
Nadzoru Budowlanego KNK Budownictwo ―
Pana Zbigniewa Gajosa.
Starosta – Pan Artur Berus zapoznał zebranych z pismem Wydziału
Inwestycji, Mienia i Obsługi Gospodarczej informującym, iż Wykonawca
termomodernizacji Bursy Szkolnej zwrócił się z ponownym wnioskiem o
przedłużenie terminu realizacji inwestycji do dnia 30 października 2019 roku oraz sporządzenie protokołu konieczności
wykonania robót dodatkowych (załącznik nr
9). W związku z powyższym, Starosta zaprosił na posiedzenie Naczelnik Wydziału Inwestycji, Mienia i Obsługi Gospodarczej –
Panią Katarzynę Geller, Inspektora w Wydziale IM – Pana Mariusza Milczarka oraz
Radcę Prawnego – Panią Karolinę Oleksiak.
Pani Katarzyna Geller wyjaśniła, iż we wniosku Wykonawca po raz kolejny
porusza kwestię drzwi wewnętrznych, powołując się na odpowiedź projektanta, z
której wynika, iż wysokość drzwi przeciwpożarowych zamontowanych w obiekcie musi być minimum 200 cm, zaś szerokość – zgodnie z projektem i ekspertyzą przeciwpożarową.
Dodała, iż według Wykonawcy, zachodzi obiektywny zewnętrzny powód przesunięcia terminu
zakończenia robót, gdyż konieczne będzie wykonanie robót nieujętych w
dokumentacji, tj. rozkuwania ościeżnic i podmurowania otworów w celu osiągnięcia
odpowiedniego wymiaru światła przejścia. Ponadto, konieczna będzie wymiana
nadproży drzwiowych oraz przenoszenia włączników elektrycznych przy drzwiach,
wydłuży się także dostawa takich drzwi.
Następnie Naczelnik poinformowała, iż zdaniem Wydziału, na obecną chwilę
nie ma podstaw do przedłużenia terminu realizacji inwestycji, ponieważ Wykonawca
nie uzasadnił obiektywnie czy roboty dodatkowe będą miały realny wpływ na
zakończenie inwestycji, a jeśli tak, to o ile.
W dalszej części wypowiedzi Pani Katarzyna Geller powróciła do wniosku
Wykonawcy dotyczącego konieczności sporządzenia protokołu konieczności
wykonania robót dodatkowych. Wyjaśniła, iż Wydział stoi na stanowisku, że
Wykonawca ma podstawę ubiegać się o roboty dodatkowe z powodu:
‒
braku
w dokumentacji jakiejkolwiek wzmianki o rozkuwaniu ościeży,
‒
inwentaryzacja
obiektu nie odpowiada stanowi faktycznemu,
‒ w
odpowiedziach do przetargu, której udzielił projektant jest informacja o konieczności poszerzenia jedynie drzwi wejściowych,
‒
brak
też tych pozycji z przedmiarze robót.
Naczelnik dodała, iż Wydział Inwestycji podjął rozmowy z projektantem
celem wyjaśnienia rozbieżności i nieprawidłowości w dokumentacji. Niestety
projektant nie udzielił satysfakcjonującej odpowiedzi stwierdzając, że roboty
należy wykonywać według dokumentacji projektowej, która zdaniem pracowników
Wydziału ― zawiera błędy.
Starosta – Pan Artur Berus zwrócił się do Naczelnik z pytaniem: Czy w postępowaniu przetargowym pojawiło się
zapytanie czy należy rozkuwać ościeże?
Odpowiedź Pani Katarzyny
Geller – tak, pojawiło się takie zapytanie.
Projektant udzielił odpowiedzi, iż nie należy rozkuwać ościeży.
Następnie Naczelnik poinformowała, iż w ocenie Wydziału, zasadnym jest
uznanie rozkuwania ościeży za roboty dodatkowe, za których wykonanie naliczone
zostaną dodatkowe koszty.
Obecna na posiedzeniu Radca Prawny –
Pani Karolina Oleksiak wyjaśniła, iż w świetle prawa, za wykonanie robót dodatkowych, których przy zachowaniu
należytej staranności nie można było przewidzieć – wykonawca ma prawo ubiegać
się o dodatkowe wynagrodzenie.
Pan Artur Berus poprosił o
udzielenie odpowiedzi na pytanie, czy w
związku z błędami w dokumentacji projektowej, Zarząd Powiatu może wyciągnąć konsekwencje wobec
projektanta?
Odpowiedź Pani Katarzyny
Geller – tak, ale dopiero w postępowaniu
cywilnym, po zakończeniu prac.
Pani Karolina Oleksiak dodała, iż po zakończeniu inwestycji i zapłaceniu
wynagrodzenia za wykonanie prac dodatkowych, Zarząd może pozwać projektanta z
tytułu odpowiedzialności ogólnej – odpowiedzialności za szkodę, którą wyrządził
na skutek przygotowania błędnego projektu oraz potwierdzania tych błędów w
postępowaniu przetargowym.
Naczelnik poinformowała, iż odnosząc się do argumentów Wykonawcy
dotyczących uznania prac dodatkowych, zdaniem Wydziału nie będzie konieczności
podmurowania otworów i przenoszenia włączników elektrycznych, natomiast może
zajść konieczność montażu brakujących kilku nadproży.
Po przeprowadzonej dyskusji Zarząd
Powiatu wskazał, iż prace polegające na rozkuwaniu ościeżnic należy uznać za roboty dodatkowe. Ponadto, Zarząd
postanowił odłożyć podjęcie decyzji w
kwestii przedłużenia terminu realizacji inwestycji.
Starosta – Pan Artur Berus zapoznał zebranych z wnioskiem Wydziału
Geodezji, Kartografii, Katastru i Gospodarki Nieruchomościami kierowanym do
Sądu Rejonowego w Skarżysku-Kamiennej Wydziału Ksiąg Wieczystych, w
sprawie odłączenia z księgi wieczystej KI1R/00025129/3 działki nr 127/10 o pow.
0,0062 ha położonej w Skarżysku-Kamiennej (obręb 0009 Zachodnie, arkusz mapy
51) i przyłączenia w/w działki do księgi wieczystej KI1R/00035588/1, w której
jako właściciel wpisany zostanie Powiat Skarżyski, Zarząd Dróg Powiatowych w
Skarżysku-Kamiennej - trwały zarząd na podstawie art. 22 ust. 1 ustawy z dnia
21 marca 1985 r. o drogach publicznych (załącznik
nr 10).
Zarząd
Powiatu pozytywnie
zaopiniował przedmiotowy wniosek. Jednocześnie, upoważnił Starostę – Pana
Artura Berusa oraz Członka Zarządu – Pana Tadeusza Bałchanowskiego do
podpisania wniosku.
Starosta –
Pan Artur Berus
przedstawił wniosek Wydziału Geodezji, Kartografii, Katastru i Gospodarki
Nieruchomościami dotyczący wydania
przez Wojewodę Świętokrzyskiego decyzji
potwierdzającej przejście na własność Powiatu Skarżyskiego nieruchomości
położonej w Skarżysku – Kamiennej, oznaczonej w ewidencji gruntów i budynków miasta Skarżyska – Kamiennej jako działka nr 68 o pow. 0,0606 ha
(obręb 0004 Kamienna, arkusz mapy 38), stanowiącej pas drogowy drogi powiatowej
ul. Towarowej (załącznik nr 11).
Zarząd Powiatu pozytywnie zaopiniował
przedmiotowy wniosek. Jednocześnie, Zarząd upoważnił Starostę – Pana Artura
Berusa i Członka Zarządu – Pana Tadeusza Bałchanowskiego do podpisania wniosku.
Członek
Zarządu – Pan Tadeusz Bałchanowski zapoznał zebranych z pismem Polskiego Związku Niewidomych (pismo w tej sprawie stanowi załącznik nr
12). Wyjaśnił, że Związek zwrócił się z prośbą o rozważenie możliwości
zainstalowania w Skarżysku-Kamiennej sygnalizacji świetlnej z dźwiękiem. Dodał,
iż Związek liczy około 110 osób z problemami wzroku, a takie rozwiązanie
znacznie ułatwiłoby ich poruszanie się po mieście.
W związku z powyższym, Zarząd Powiatu zobowiązał Zarząd Dróg
Powiatowych do rozeznania rynku pod kątem możliwości zainstalowania
sygnalizacji świetlnej z dźwiękiem.
Ad. pkt 4. Sprawy
różne.
Starosta – Pan Artur Berus powitał
na posiedzeniu Dyrektora Zespołu Opieki
Zdrowotnej Szpital Powiatowy im. Marii Skłodowskiej-Curie – Pana Leszka Lepiarza.
Dyrektor poinformował, iż w związku z trudną sytuacją finansową ZOZ, zwrócił
się do kierowników każdego oddziału szpitala z prośbą o dokonanie analizy kosztów działalności
kierowanego przez siebie oddziału. Dodał, że z odpowiedzi zwrotnych wynika, iż wydatki te analizowane są na bieżąco i mając na uwadze bezpieczeństwo pacjentów, nie ma
możliwości ich ograniczenia.
Dyrektor
poinformował, iż największą część kosztów każdego oddziału stanowią koszty
wynagrodzeń, których obniżenie jest praktycznie niemożliwe. Dodał, iż jedynym
oddziałem na którym uda się obniżyć koszty jest oddział Położniczo-Ginekologiczny, na którym od początku 2019 roku sytuacja kadrowa bardzo się zmienia, a
mianowicie: jeden z lekarzy zmienił umowę o pracę na umowę kontraktową w zmniejszonym wymiarze
czasu pracy z 1 etatu do 2/5, kolejny lekarz odszedł na świadczenie emerytalne,
podejmując decyzję o udzielaniu świadczeń medycznych w wymiarze 3/5 etatu na umowę kontraktową,
zaś jedna z zatrudnionych lekarek zmniejszyła wykonywanie świadczeń z 1 do 2/5
etatu.
Pan Leszek Lepiarz wyjaśnił, iż w
wymiarze etatowym, działania te zmniejszyły zatrudnienie w oddziale o 1 i 3/5
etatu lekarza specjalisty, co w wymiarze finansowym stanowi dużą
oszczędność - tj. ponad 2 etaty.
W
dalszej części wypowiedzi, Dyrektor poinformował, iż od dłuższego czasu
analizuje obłożenie każdego z oddziałów szpitala. Dodał, iż w związku z tym, za
zasadne uznał zmniejszenie liczby łóżek na trzech oddziałach, tj.:
‒
oddział ortopedii – do 20 łóżek,
‒
oddział pediatrii – do 15 łóżek,
‒
oddział ginekologii – do 15 łóżek.
Zarząd Powiatu przyjął
powyższą informację do wiadomości.
W związku z wejściem w życie Ustawy o opiece zdrowotnej nad uczniami,
zgodnie
z którą każdy uczeń zapewnioną powinien mieć w szkole profilaktykę zdrowotną
oraz opiekę stomatologiczną, Członek Zarządu – Pani Katarzyna Bilska poinformowała,
iż w trzech szkołach, dla których podmiotem tworzącym jest Powiat Skarżyski
funkcjonują gabinety,
tj. II Liceum Ogólnokształcące, Zespół Szkół Ekonomicznych oraz Zespół Szkół
Technicznych. Następnie Pani Katarzyna Bilska wyjaśniła, iż w przypadku
pozostałych czterech placówek, podpisana została umowa z Przychodniami
Miejskimi, na podstawie której uczniowie tych szkół mogą korzystać z opieki
stomatologa i higienisty w każdym z trzech punktów zlokalizowanych w II LO, ZSE i ZST.
Zarząd
Powiatu przyjął powyższą
informację do wiadomości.
Na tym zakończono
posiedzenie.
Protokołowała Przewodniczący Zarządu
Olga Łukomska Artur Berus
Podpisy Członków Zarządu Powiatu:
1. T.
Bałchanowski
2. K.
Bilska
3. A.
Ciok
Załączników: 12
Załącznik nr 1 – lista obecności
na posiedzeniu Zarządu Powiatu,
Załącznik
nr 2
– uchwała Rady Powiatu Skarżyskiego w sprawie zmiany wieloletniej prognozy
finansowej Powiatu Skarżyskiego na lata 2019-2035,
Załącznik
nr 3
– uchwała Rady Powiatu Skarżyskiego w sprawie wprowadzenia zmian w budżecie powiatu na 2019 rok,
Załącznik
nr 4
– uchwała Zarządu Powiatu Skarżyskiego w sprawie wprowadzenia zmian w budżecie powiatu na 2019 rok,
Załącznik
nr 5
– uchwała Zarządu Powiatu Skarżyskiego w sprawie uzgodnienia wysokości opłat za
posiłki w stołówce Zespołu Placówek Resocjalizacyjno-Wychowawczych
w Skarżysku-Kamiennej oraz terminu i sposobu ich wnoszenia,
Załącznik nr 6 – pismo Wydziału Edukacji, Promocji,
Kultury, Sportu i Turystyki z dnia 17.09.2019 r.,
Załącznik nr 7 – pismo Dyrektora Zespołu Szkół
Technicznych z dnia 02.09.2019 r.,
Załącznik nr 8 – pismo Dyrektora Zespołu Placówek
Edukacyjno-Wychowawczych z dnia 10.09.2019 r.,
Załącznik nr 9 – pismo Wydziału Inwestycji, Mienia i
Obsługi Gospodarczej z dnia 17.09.2019 r.,
Załącznik nr 10 – wniosek do Sądu Rejonowego w
Skarżysku-Kamiennej Wydziału Ksiąg Wieczystych
Załącznik nr 11 – wniosek do Wojewody Świętokrzyskiego,
Załącznik nr 12 – pismo Polskiego Związku Niewidomych z
dnia 12.09.2019 r.,
metryczka
Wytworzył: Zarząd Powiatu Skarżyskiego (18 września 2019)
Opublikował: Olga Łukomska (3 października 2019, 13:38:43)
Ostatnia zmiana: brak zmian
Liczba odsłon: 751