Protokół Nr 36/2019 z posiedzenia Zarządu Powiatu Skarżyskiego w dniu 26 sierpnia 2019 r.

  
Protokół Nr 36/2019 
z posiedzenia Zarządu Powiatu Skarżyskiego 
w dniu 26 sierpnia 2019 r. 
  
W posiedzeniu udział wzięli: 
Członkowie Zarządu Powiatu: 
1.      Artur Berus                                                    - Starosta 
2.      Anna Leżańska                                               - Wicestarosta 
3.      Katarzyna Bilska                                             - Członek Zarządu Powiatu 
4.      Tadeusz Bałchanowski                                     - Członek Zarządu Powiatu 
5.      Adam Ciok                                                     - Członek Zarządu Powiatu 
  
Stali uczestnicy posiedzenia: 
1.      Bogusława Wilczyńska               - Skarbnik Powiatu 
  
Pozostali uczestnicy posiedzenia: 
1.      Katarzyna Geller                                           - Kierownik Referatu ds. Mienia 
                                                                            i Obsługi Gospodarczej 
2.      Marcin Kruk                                                  - Dyrektor Zespołu Placówek Edukacyjno 
        Wychowawczych 
3.      Dariusz Zarychta                                           - Naczelnik Wydziału Komunikacji i Transportu 

                       
Lista obecności stanowi załącznik nr 1 do protokołu. 
Posiedzeniu przewodniczył Starosta – Pan Artur Berus. 
Posiedzenie protokołowała: Olga Łukomska – Inspektor. 
  
Porządek posiedzenia: 
1.   Podjęcie uchwały Zarządu Powiatu Skarżyskiego w sprawie wprowadzenia zmian w budżecie  powiatu na 2019 rok. 
2.      Informacja z przebiegu wykonania budżetu Powiatu Skarżyskiego za I półrocze 2019 roku. 
3.      Informacja o kształtowaniu się wieloletniej prognozy finansowej za I półrocze 2019 r. 
4.      Rozpatrzenie pism skierowanych do Zarządu Powiatu. 
5.      Sprawy różne. 
  
Starosta – Pan Artur Berus przedstawił proponowany porządek posiedzenia oraz zapytał o uwagi i wnioski. 
W związku z brakiem uwag, Zarząd Powiatu przyjął porządek posiedzenia. 
  
  

Streszczenie posiedzenia: 

Ad. pkt 1. Podjęcie uchwały Zarządu Powiatu Skarżyskiego w sprawie wprowadzenia zmian w budżecie powiatu na 2019 rok.(załącznik nr 2) 
            Referująca, Skarbnik Powiatu – Pani Bogusława Wilczyńska wyjaśniła, iż proponowane zmiany w budżecie Powiatu Skarżyskiego wynikają z: 
1. Decyzji Wojewody Świętokrzyskiego znak FN.I.3111.477.2019 z dnia 12 sierpnia 2019r w sprawie zwiększenia dotacji z budżetu państwa o kwotę 31.667zł z przeznaczeniem na finansowanie składek na ubezpieczenie zdrowotne za osoby bezrobotne oraz dzieci w placówkach opiekuńczo-wychowawczych. 
2. Pisma Wydziału Edukacji, Promocji, Kultury, Sportu i Turystyki z dnia 22 sierpnia 2019r w sprawie przeniesienia planu wydatków w tej samej klasyfikacji budżetowej pomiędzy Starostwem Powiatowym a placówkami oświatowymi na wypłatę stypendiów dla uczniów zgodnie z protokołem z posiedzenia komisji stypendialnej z dnia 21 sierpnia 2019r oraz przeniesienia kwoty 4.400zł z rezerwy celowej na oświatę i wychowanie na zabezpieczenie środków na umowę zlecenia z likwidatorem Zespołu Szkół im. Henryka Sienkiewicza w Suchedniowie oraz na obsługę księgową związaną z likwidacją tej jednostki. 
3. Pisma Domu Pomocy Społecznej „Centrum Seniora” z dnia 22 sierpnia 2019r w sprawie przeniesienia planu wydatków pomiędzy paragrafami w kwocie 15.000zł na zabezpieczenie zakupu środków żywności (14.000zł) oraz leków dla pensjonariuszy placówki (1.000zł). 
4. Pisma II Liceum Ogólnokształcącego im. A. Mickiewicza z dnia 19 sierpnia 2019r w sprawie przeniesienia kwoty 20.900zł pomiędzy paragrafami na wypłatę odprawy dla odchodzącego nauczyciela. 
5. Pisma Zespołu Placówek Edukacyjno-Wychowawczych z dnia 22 sierpnia 2019r w sprawie przeniesienia planu wydatków na wynagrodzenia i pochodne pomiędzy rozdziałami i paragrafami w łącznej wysokości 38.400zł, głównie w związku z utworzeniem od 1 września liceum specjalnego w placówce. 
6. Zabezpieczenia środków na uregulowanie należności z wyroku sądu na rzecz byłego pracownika Starostwa Powiatowego. Łącznie kwotę 10.800zł przenosi się na ten cel z kosztów energii. 
7. Zabezpieczenia kwoty 8.000zł na zapłatę w następnych miesiącach podatku VAT od należności, które nie są regulowane przez dłużnika, a nie ma podstaw prawnych do odzyskania tych środków z urzędu skarbowego gdyż dłużnik został wykreślony z urzędu z rejestru czynnych podatników VAT. Środki na powyższy cel przenosi się ze środków zaplanowanych na podatek od nieruchomości. 
8. Pisma Zespołu Szkół im. H. Sienkiewicza w Suchedniowie w sprawie przeniesienia planu wydatków pomiędzy paragrafami w łącznej wysokości 2.900zł. Zmiany te wynikają z konieczności uregulowania wszystkich należności w związku z likwidacją jednostki. 
9. Pisma Wydziału Edukacji, Promocji, Kultury, Sportu i Turystyki z dnia 23 sierpnia 2019r w sprawie przeniesienia kwoty 600zł na dokształcanie nauczycieli do II Liceum Ogólnokształcącego im. A. Mickiewicza. 
            Zarząd Powiatu podjął powyższą uchwałę jednogłośnie. 


Ad. pkt 2. Informacja z przebiegu wykonania budżetu Powiatu Skarżyskiego za I półrocze 2019 roku. (załącznik nr 3) 

Ad. pkt 3. Informacja o kształtowaniu się wieloletniej prognozy finansowej za I półrocze 2019 r. (załącznik nr 4) 
Skarbnik Powiatu – Pani Bogusława Wilczyńska przedstawiła zebranym informację o przebiegu wykonania budżetu Powiatu Skarżyskiego za I półrocze 2019 roku oraz informację o kształtowaniu się wieloletniej prognozy finansowej za I półrocze 2019 r. 
Po zapoznaniu się z powyższymi dokumentami, Zarząd Powiatu przyjął je jednogłośnie. 


  
Ad. pkt 4. Rozpatrzenie pism skierowanych do Zarządu Powiatu. 

Starosta – Pan Artur Berus przedstawił wniosek Wydziału Geodezji, Kartografii, Katastru i Gospodarki Nieruchomościami dotyczący wydania przez Wojewodę Świętokrzyskiego decyzji potwierdzającej przejście na własność Powiatu Skarżyskiego nieruchomości położonej w Skarżysku – Kamiennej (załącznik nr 5), oznaczonej w ewidencji gruntów i budynków miasta Skarżyska-Kamiennej jako działki: 
·         nr 255/2 o pow. 0,1135 ha (obręb 0010 Metalowiec, arkusz mapy 6), 
·         nr 101/15 pow. 0,7316 ha (obręb 0003 Place, arkusz mapy 7). 
Zarząd Powiatu pozytywnie zaopiniował przedmiotowy wniosek. Jednocześnie, Zarząd upoważnił Starostę – Pana Artura Berusa i Wicestarostę – Panią Annę Leżańską do podpisania wniosku. 
  
Starosta – Pan Artur Berus powrócił do sprawy wniosku złożonego przez firmę Expol-Bis Spółka Jawna o sporządzenie protokołu konieczności dotyczącego zmiany terminu zakończenia realizacji zadania inwestycyjnego pn. „Termomodernizacja Bursy Szkolnej przy Zespole Placówek Edukacyjno-Wychowawczych w Skarżysku-Kamiennej”. Następnie, Starosta zaprosił na posiedzenie Naczelnik Wydziału Inwestycji, Mienia i Obsługi Gospodarczej – Panią Katarzynę Geller. 
Naczelnik zapoznała zebranych ze stanowiskiem Wydziału IM w przedmiotowej sprawie (załącznik w tej sprawie stanowi pismo nr 6). Wyjaśniła, iż Wykonawca prośbę swą motywuje tym, że w trakcie realizacji inwestycji okazało się, że projekt nieprecyzyjnie podaje kwestie wymiaru drzwi przeciwpożarowych w budynku. Wykonawca wskazuje, że w zestawieniu stolarki drzwiowej i rzutach wymiary, jakie zostały przewidziane to: 90x210, 80x210, które to zestawienie nie przesądza jednoznacznie, czy jest tu podany wymiar otworu (ościeżnicy) czy też światła przejścia. Zdanie Wykonawcy, jeśli wymiar ten dotyczy światła przejścia, to zakup i montaż takich drzwi opóźni wykonanie zadania, ponieważ dostawa takich drzwi zajmuje 5-6 tygodni, a również ich montaż będzie dłużej trwał niż standardowych. Według Wykonawcy zakres robót będzie zwiększony o wykucie starych ościeżnic z dostosowaniem wymiaru do wymagań ujętych w zestawieniu stolarki przeciwpożarowej. Jeśli wymiana drzwi będzie polegała na dostosowaniu otworów do drzwi szerszych o 10 cm, to będzie to dodatkowo wymagało wymiany nadproży drzwiowych oraz przenoszenia włączników elektrycznych przy drzwiach. Wykonawca deklaruje, że powyższe roboty nie wpłyną na koszty całej inwestycji tylko na termin realizacji. 
Pani Katarzyna Geller wyjaśniła, iż w związku z powyższymi argumentami Wykonawca zawnioskował o przedłużenie terminu realizacji inwestycji do dnia 30.10.2019r. 
Ponadto Wykonawca wskazał dodatkowe okoliczności mające wpływ na termin realizacji inwestycji, które implikują wniosek o konieczności aneksowania terminu zakończenia robót tj. występowanie w okresie czerwiec lipiec br. gwałtownych zmian warunków atmosferycznych, jak również długi czas oczekiwania w zakresie decyzji Zamawiającego w przedmiocie zmiany sposobu docieplenia budynku zaproponowanego przez Wykonawcę (ok. 2-3 tygodnie). 
Naczelnik wskazała, iż według opinii Wydziału, nie ma żadnych podstaw do przedłużenia terminu realizacji inwestycji. Wykonawca swój wniosek argumentuje tym, że Zamawiający dopiero w dniu 12 sierpnia br. na skutek narady technicznej z Wykonawcą skierował zapytanie do projektanta w sprawie wyjaśnienia wątpliwości odnośnie drzwi wewnętrznych. Faktem jest, że Wykonawca umowę na realizację robót budowlanych podpisał w dniu 29 marca 2019r. W umowie tej wykonawca oświadczył, że sprawdził prawidłowość i kompletność dokumentacji projektowej oraz, że zapoznał się w pełni z tą dokumentacją, standardami projektowanych robót, nie wnosi do niej zastrzeżeń i uznaje ją za wystarczającą do wykonania przedmiotu umowy. Przez okres 4,5 miesiąca wykonawca nie zgłaszał Zamawiającemu żadnych nieścisłości w dokumentacji projektowej. 
Wykonawca dopiero w dniu 12 sierpnia na naradzie technicznej zorganizowanej z inicjatywy Zamawiającego poinformował o rozbieżnościach dotyczących stolarki drzwiowej wewnętrznej. Wykonawca wiedział, że okres oczekiwania na drzwi przeciwpożarowe nawet standardowe to 5-6 tygodni, a mimo to czynności związane z zamawianiem stolarki drzwiowej rozpoczął dopiero po kilku miesiącach od podpisania umowy z Zamawiającym. Wykonawca nic nie wspominał o jakichkolwiek problemach związanych z dokumentacją chociażby na spotkaniu w dniu 09.07.2019r., mimo, że zgodnie z harmonogramem rzeczowo-finansowym wydzielenie pożarowej klatki schodowej i wymiana stolarki przeciwpożarowej miała rozpocząć się w czerwcu. Zamawiający natomiast w dniu otrzymania od Wykonawcy informacji o niejasnościach w dokumentacji zwrócił się do projektanta o wyjaśnienie zaistniałego problemu. Po konsultacji z Komendą Powiatową Straży Pożarnej w Skarżysku-Kamiennej, stanowisko projektanta przekazano niezwłocznie Wykonawcy, które potwierdza szerokość drzwi w świetle ościeżnicy zgodnie z projektem. 
Wykonawca wniosek swój uzasadnia również występowaniem w okresie czerwiec / lipiec gwałtownych zmian warunków atmosferycznych. Zamawiający celowo rozstrzygnął przetarg na wybór wykonawcy i podpisał umowę już w marcu, aby Wykonawca miał wystarczająco długi termin realizacji inwestycji na wypadek wystąpienia niekorzystnych warunków atmosferycznych. Nie jest winą Zamawiającego, że Wykonawca jakiekolwiek roboty na budynku rozpoczął dopiero w drugiej połowie czerwca mimo, że przekazanie placu budowy nastąpiło 1 kwietnia. Ponadto Inspektor Nadzoru nie potwierdził jakichkolwiek wpisów w dzienniku budowy o przerwie w prowadzeniu robót z powodu złej pogody. 
Ponadto Wykonawca we wniosku swoim porusza temat opóźnienia ok. 2-3 tygodni ze strony Zamawiającego w podjęciu decyzji dotyczącej zmiany sposobu docieplenia ścian budynku. Zdaniem Wydziału fakt ten nie ma żadnego wpływu na czas realizacji inwestycji. Wykonawca podpisując umowę wiedział, że dokumentacja projektowa przewiduje zrywanie starej warstwy ocieplenia, co zostało również potwierdzone na etapie procedury przetargowej. Ponadto mimo, że odpowiedź została przekazana wykonawcy w dniu 13 czerwca od tego czasu wykonawca w ciągu dwóch miesięcy ocieplił tylko jedną ścianę (zachodnią) Bezsprzecznie w czasie oczekiwania na decyzję Zamawiającego wykonawca mógł wykonywać inne roboty, chociażby montaż stolarki drzwiowej przeciwpożarowej. 
Zdaniem Wydziału winę za zaistniałą sytuację ponosi wyłącznie Wykonawca, który nie zaplanował prawidłowo procesu budowy oraz nie zapoznał się z dokumentacją techniczną realizowanej przez siebie inwestycji. Pomimo wezwań ze strony Zamawiającego o przyspieszenie tempa prac oraz zwiększenia liczby pracowników wykonujących roboty budowlane, o czym była mowa na spotkaniu w dniu 09.07.2019r. czy w piśmie z dnia 02.08.2019, Wykonawca nie podjął żadnych kroków w celu zniwelowania opóźnień w realizacji inwestycji. Zaznaczyć należy, że wszystkie spotkania zostały zorganizowane na wniosek Zamawiającego, a Wykonawca od podpisania umowy nigdy nie zgłaszał żadnych problemów z realizacją inwestycji. 
Następnie Pani Katarzyna Geller przedstawiła opinię Inspektora Nadzoru Budowlanego w sprawie wniosku Wykonawcy o zmianę terminu realizacji zadania inwestycyjnego (załącznik nr 7). Z dokumentu wynika, iż Inspektor potwierdza argumenty Wykonawcy robót, dotyczące wystąpienia o przedłużenie umownego terminu realizacji robót z przyczyn niezależnych od niego, do których należy zaliczyć: 
·       rozbieżności pomiędzy dokumentacją projektową a stanem istniejącym w zakresie wymiany drzwi wejściowych przeciwpożarowych do pomieszczeń. Projekt nie zakłada poszerzenia otworów drzwiowych 
w ścianach, natomiast zakłada montaż drzwi przeciwpożarowych o większych wymiarach (szerszych). Wiąże się to z koniecznością rozkucia otworów w ścianach nośnych i wykonania nowych nadproży nad otworami drzwiowymi lub też obsadzenia drzwi z licem ściany od korytarza i wykuciem wnęk w murze na ościeżnice. W tym drugim przypadku istniejące nadproże stalowe opierać się będzie na murze około 10-5 cm. Do czasu jednoznacznej decyzji Biura Projektowego wstrzymałem roboty przy rozkuwaniu otworów drzwiowych. Podobna sytuacja dotyczy drzwi wejściowych od strony platformy dla niepełnosprawnych. Natomiast po wykuciu istniejących ościeżnic drzwiowych okazało się, że część otworów w ścianach działowych nie posiada nadproży w ogóle (a otwór należy poszerzyć). I w tym przypadku należy poczekać na decyzję Biura Projektowego. 
·       brak w dokumentacji technicznej prawidłowego  rozwiązania wzmocnienia płyt stropowych klatki schodowej przed wykuciem otworu na klapę dymową. Oczekujemy na odpowiedź od Biura Projektowego.
·        niesprzyjające warunki atmosferyczne w czasie prowadzenia robót w okresie od połowy czerwca do połowy lipca. W tym okresie występowały temperatury powietrza dochodzące do 30-33°C, a roboty dociepleniowe można prowadzić w temperaturze nie przekraczającej 25°C. Występowały także nagłe zjawiska atmosferyczne w postaci ulewnych deszczy, burz z opadami gradu czy też porywistych (huraganowych) wiatrów. Takie warunki atmosferyczne niewątpliwie wpłynęły na tempo prac dociepleniowych, wymianę stolarki okiennej czy wymianę pokrycia dachowego. 
Wobec powyższego, zdaniem Inspektora Nadzoru Budowlanego zasadnym byłoby przedłużenie terminu realizacji inwestycji do dnia 30 października 2019 roku. Za tą decyzją przemawia również deklaracja Wykonawcy o tym, że wykonane roboty dodatkowe (nie objęte umową) nie będę wiązały się ze zwiększeniem wynagrodzenia umownego za realizację inwestycji. 
Pani Katarzyna Geller wskazała, iż w dzienniku budowy brak jest jakiejkolwiek informacji na temat niesprzyjających warunków atmosferycznych, co potwierdził Inspektor Nadzoru Budowlanego podczas rozmowy z pracownikiem Wydziału Inwestycji, Mienia i Obsługi Gospodarczej – Panem Mariuszem Milczarkiem. Dodatkowo, Wykonawca przyjmując plac budowy, przyjął dokumentację projektową nie wnosząc do niej żadnych uwag. Poinformowała, że zgodnie z harmonogramem, prace dotyczące wydzielenia pożarowej klatki schodowej miały rozpocząć się w miesiącu czerwcu, a zatem zgłaszanie błędów w dokumentacji projektowej  w miesiącu sierpniu jest znacznym opóźnieniem.
W związku z powyższym, Pani Katarzyna Geller wskazała, iż podtrzymuje negatywne stanowisko w kwestii wyrażenia zgody na zmianę terminu realizacji zadania inwestycyjnego pn. „Termomodernizacja Bursy Szkolnej przy Zespole Placówek Edukacyjno-Wychowawczych w Skarżysku-Kamiennej”  
Następnie Naczelnik poinformowała, iż w przypadku rozbieżności pomiędzy dokumentacją projektową a stanem istniejącym, konieczna jest weryfikacja projektu w  zakresie wymiany drzwi wejściowych przeciwpożarowych do pomieszczeń oraz wydzielenia pożarowej klatki schodowej. Dodała, iż mimo wielu prób, do dnia dzisiejszego nie udało się nawiązać kontaktu z Biurem Projektowym, które przygotowywało dokumentację na wykonanie w/w inwestycji. W związku z powyższym, Naczelnik rozpoczęła rozpoznanie rynku w kierunku znalezienia osoby, która jest w stanie dokonać weryfikacji dokumentacji projektowej wraz z akceptacją rzeczoznawcy pożarnika. Jednocześnie wskazała, iż koszt powyższego zlecenia pokryty powinien zostać z budżetu jednostki organizacyjnej -  Zespołu Placówek Edukacyjno-Wychowawczych, który był zleceniodawcą projektu. 
W nawiązaniu do wniosku EXPOL-BIS Spółka Jawna, Zarząd Powiatu zobowiązał Radcę Prawnego – Panią Karolinę Oleksiak do przygotowania na dzień 28.08.2019 r. stanowiska w sprawie zmiany terminu zakończenia realizacji zadania inwestycyjnego pn. „Termomodernizacja Bursy Szkolnej przy Zespole Placówek Edukacyjno-Wychowawczych w Skarżysku-Kamiennej” w oparciu o argumenty Wnioskodawcy. Jednocześnie Zarząd wskazał, iż powyższa inwestycja realizowana jest w ramach zadania „Rewitalizacja osiedli Zachodnie i Dolna Kamienna w Skarżysku-Kamiennej”, który współfinansowany jest przez Urząd Marszałkowski Województwa Świętokrzyskiego. W związku z powyższym, Zarząd zobowiązał Wydział Inwestycji, Mienia i Obsługi Gospodarczej do przeanalizowania umowy z Urzędem Marszałkowskim na realizację powyższego zadania pod kątem ewentualnej możliwości przedłużenia terminu zakończenia w/w inwestycji. Ponadto, Zarząd wyraził zgodę na zlecenie przez Wydział IM wykonania weryfikacji dokumentacji projektowej w celu wyjaśnienia rozbieżności wynikłych pomiędzy projektem a stanem istniejącym. 
  
Członek Zarządu – Pani Katarzyna Bilska przedstawiła pismo Dyrektora Zespołu Szkół Transportowo-Mechatronicznych (załącznik nr 8) zawierające prośbę o wyrażenie zgody na zatrudnienie Pana Ryszarda Tuza w roku szkolnym 2019/2020 na podstawie Karty Nauczyciela w ZSTM do nauczania przedmiotów w zawodzie technik elektroenergetyk transportu szynowego i pokrewnych. 
Pani Katarzyna Bilska wyjaśniła, że w bazie danych osób poszukujących pracy PUP nie figurują osoby z wymaganym wykształceniem. 
W związku z powyższym, Zarząd Powiatu wyraził zgodę na wniosek Dyrektora. 
  
Obecna na posiedzeniu Naczelnik Wydziału Inwestycji, Mienia i Obsługi Gospodarczej – Pani Katarzyna Geller zapoznała zebranych z pismem Konsorcjum firm Przedsiębiorstwo Remontowo-Budowlane „PER-MIR’ Mirosław Perlak – wykonawcą zadania pn. „Termomodernizacja Specjalnego Ośrodka Szkolno-Wychowawczego nr 2” w ramach projektu „Termomodernizacja budynków użyteczności publicznej należących do Powiatu Skarżyskiego” (załącznik w tej sprawie stanowi pismo nr 9). 
Naczelnik wyjaśniła, iż w związku z prowadzoną inwestycją, Wykonawca poinformował, iż nie została podpisana umowa na dostawy gazu pomiędzy Polską Spółką Gazownictwa Sp. z o.o. a użytkownikiem (Specjalnym Ośrodkiem Szkolno-Wychowawczym nr 2). Pani Katarzyna Geller dodała, iż z informacji uzyskanej od Dyrektora SOSW nr 2 wynika, iż przyczyną zaistniałej sytuacji są złożone procedury związane z zawarciem umowy. Następnie wskazała, iż opóźnienie w dostawie gazu, skutkować będzie brakiem możliwości sprawdzenia instalacji w trakcie odbioru w/w inwestycji. 
W związku z przedstawioną sytuacją, Zarząd Powiatu zobowiązał Wicestarostę – Panią Annę Leżańską do zorientowania się w zakresie jak najszybszego podłączenia gazu do budynku Specjalnego Ośrodka Szkolno - Wychowawczego nr 2. 
  
Ad. pkt 5. Sprawy różne. 
W związku z opóźnieniem zakończenia realizacji zadania inwestycyjnego pn. „Termomodernizacja Bursy Szkolnej przy Zespole Placówek Edukacyjno-Wychowawczych w Skarżysku-Kamiennej”, Członek Zarządu – Pani Katarzyna Bilska przypomniała, iż na poprzednim posiedzeniu, Zarząd zobowiązał Dyrektora ZPEW do przygotowania propozycji relokacji podopiecznych Placówki. Następnie, zwróciła się 
do zaproszonego na posiedzenie Dyrektora Zespołu Placówek Edukacyjno Wychowawczych, z prośbą o zabranie głosu w powyższej kwestii. 
Dyrektor wyjaśnił, iż w kalkulacji uwzględnił dwa dodatkowe samochody, którymi część z uczniów zamieszkujących w Grupach Wychowawczych dowożona będzie z i do szkoły. Pozostałych 12 dzieci mogłoby zostać tymczasowo umieszczonych w budynku Zespołu Placówek Edukacyjno-Wychowawczych. Dodał, iż wyżywienie dla nich przygotowywane byłoby w kuchni ZPRW i dostarczane w postaci cateringu do budynku ZPEW. 
W przypadku wychowanków Bursy Szkolnej, Dyrektor zaproponował umieszczenie 33 osób w budynku Domu Pomocy Społecznej „Centrum Seniora” w Skarżysku-Kamiennej. Dodał, iż posiłki przygotowywane i spożywane byłyby w stołówce Zespołu Placówek Resocjalizacyjno-Wychowawczych. 
Pani Katarzyna Bilska wskazała, iż jej zdaniem, do przewożenia dzieci wykorzystać należy samochód wraz z kierowcą, którym dysponuje Dyrektor Domu Pomocy Społecznej „Centrum Seniora” – Pani Agnieszka Herbuś oraz Dyrektor Zespołu Placówek Resocjalizacyjno-Wychowawczych – Pan Artur Szumielewicz (w sumie 2 sztuki). 
Pani Katarzyna Bilska wskazała, iż w celu ustalenia szczegółów umieszczenia podopiecznych ZPEW w budynku ZPRW oraz w DPS „Centrum Seniora”, ustalenia regulacji prawnych i finansowych związanych z oddelegowaniem pracowników do innej placówki oraz zasad użyczenia aut, koniecznym jest organizacja spotkania Zarządu z: 
‒        Dyrektor Domu Pomocy Społecznej „Centrum Seniora” – Panią Agnieszką Herbuś, 
‒        Dyrektor Zespołu Placówek Resocjalizacyjno-Wychowawczych – Panem Arturem Szumielewiczem, 
‒        Dyrektorem Zespołu Placówek Edukacyjno-Wychowawczych – Panem Marcinem Krukiem, 
‒        Radcą Prawnym Starostwa Powiatowego w Skarżysku-Kamiennej – Panem Przemysławem Iskrą. 
Zarząd Powiatu przychylił się do propozycji Członek Zarządu – Pani Katarzyny Bilskiej. 
  
Członek Zarządu – Pan Adam Ciok zapoznał zebranych z uwagami mieszkańców Powiatu Skarżyskiego, dotyczącymi godzin pracy Wydziału Geodezji, Kartografii, Katastru i Gospodarki Nieruchomościami. Poinformował, iż obecnie Wydział przyjmuje interesantów w określone dni i godziny, tj.: 
·         poniedziałki  w godz. 8:00 ‒ 16:00, 
·         wtorek, czwartek i piątek w godz. 8:00 ‒ 13:00, 
·         środa ‒ nieczynne. 
Pan Adam Ciok wyjaśnił, iż zdaniem mieszkańców, godziny pracy Wydziału powinny być dostosowane do potrzeb klientów i powinien on obsługiwać interesantów w godzinach otwarcia urzędu. 
W świetle powyższego, Zarząd Powiatu zobowiązał Wydział Geodezji, Kartografii, Katastru i Gospodarki Nieruchomościami do obsługi interesantów w godzinach pracy Starostwa Powiatowego. 

Na tym zakończono posiedzenie.
            
          Protokołowała                                                                        Przewodniczący Zarządu 
           Olga Łukomska                                                                                 Artur Berus
 
Podpisy Członków Zarządu Powiatu: 
1.      A. Leżańska
2.      K. Bilska
3.      T. Bałchanowski
4.      A. Ciok
  
Załączników: 9 
Załącznik nr 1 – lista obecności na posiedzeniu Zarządu Powiatu, 
Załącznik nr 2 – uchwała Zarządu Powiatu Skarżyskiego w sprawie wprowadzenia zmian w budżecie powiatu na 2019 rok, 
Załącznik nr 3 – Informacja o przebiegu wykonania budżetu Powiatu Skarżyskiego za I półrocze 2019 r., 
Załącznik nr 4 – Informacja o kształtowaniu się wieloletniej prognozy finansowej za I półrocze 2019 r., 
Załącznik nr 5 – pismo Wydziału Geodezji, Kartografii, Katastru i Gospodarki Nieruchomościami 
Załącznik nr 6 – pismo Wydziału Inwestycji, Mienia i Obsługi Gospodarczej z dnia 23.08.2019 r., 
Załącznik nr 7 – pismo Inspektora Nadzoru Budowlanego KNK Budownictwo z dnia 24.08.2019 r., 
Załącznik nr 8 – pismo Dyrektor Zespołu Szkół Transportowo-Mechatronicznych z dnia 20.08.2019 r., 
Załącznik nr 9 – pismo Konsorcjum firm Przedsiębiorstwo Remontowo-Budowlane „PER-MIR” Mirosław Perlak z dnia 23.08.2019 r., 
  
  Protokół (603kB) pdf
 

metryczka


Wytworzył: Zarząd Powiatu Skarżyskiego (26 sierpnia 2019)
Opublikował: Olga Łukomska (24 września 2019, 14:50:13)

Ostatnia zmiana: brak zmian
Liczba odsłon: 681