Protokół Nr 36/2019 z posiedzenia Zarządu Powiatu Skarżyskiego w dniu 26 sierpnia 2019 r.
Protokół Nr 36/2019
z posiedzenia Zarządu Powiatu
Skarżyskiego
w dniu 26 sierpnia 2019 r.
W
posiedzeniu udział wzięli:
Członkowie Zarządu Powiatu:
1.
Artur Berus - Starosta
2. Anna
Leżańska - Wicestarosta
3.
Katarzyna Bilska - Członek Zarządu Powiatu
4.
Tadeusz Bałchanowski - Członek
Zarządu Powiatu
5.
Adam Ciok - Członek Zarządu
Powiatu
Stali
uczestnicy posiedzenia:
1. Bogusława Wilczyńska - Skarbnik Powiatu
Pozostali uczestnicy posiedzenia:
1. Katarzyna
Geller - Kierownik Referatu ds.
Mienia
i Obsługi Gospodarczej
2. Marcin
Kruk -
Dyrektor Zespołu Placówek Edukacyjno
Wychowawczych
3. Dariusz
Zarychta -
Naczelnik Wydziału Komunikacji i Transportu
Lista obecności stanowi
załącznik nr 1 do protokołu.
Posiedzeniu przewodniczył Starosta – Pan Artur Berus.
Posiedzenie protokołowała: Olga
Łukomska – Inspektor.
Porządek posiedzenia:
1. Podjęcie
uchwały Zarządu Powiatu Skarżyskiego w sprawie wprowadzenia zmian w budżecie powiatu na 2019 rok.
2. Informacja
z przebiegu wykonania budżetu Powiatu Skarżyskiego za I półrocze 2019 roku.
3. Informacja
o kształtowaniu się wieloletniej prognozy finansowej za I półrocze 2019 r.
4. Rozpatrzenie
pism skierowanych do Zarządu Powiatu.
5. Sprawy
różne.
Starosta
– Pan Artur Berus przedstawił proponowany porządek
posiedzenia oraz zapytał o uwagi i wnioski.
W związku z brakiem uwag, Zarząd Powiatu przyjął porządek
posiedzenia.
Streszczenie
posiedzenia:
Ad. pkt 1. Podjęcie uchwały Zarządu Powiatu Skarżyskiego w sprawie
wprowadzenia zmian w budżecie powiatu na 2019 rok.(załącznik nr 2)
Referująca, Skarbnik
Powiatu – Pani Bogusława Wilczyńska wyjaśniła, iż proponowane zmiany w budżecie Powiatu Skarżyskiego wynikają z:
1.
Decyzji Wojewody Świętokrzyskiego znak FN.I.3111.477.2019 z dnia 12 sierpnia
2019r w
sprawie zwiększenia dotacji z budżetu państwa o kwotę 31.667zł z przeznaczeniem
na finansowanie
składek na ubezpieczenie zdrowotne za osoby bezrobotne oraz dzieci w placówkach opiekuńczo-wychowawczych.
2.
Pisma Wydziału Edukacji, Promocji, Kultury, Sportu i Turystyki z dnia 22
sierpnia 2019r w sprawie przeniesienia planu wydatków w tej samej klasyfikacji
budżetowej pomiędzy Starostwem Powiatowym a placówkami oświatowymi na wypłatę
stypendiów dla uczniów zgodnie z protokołem z posiedzenia komisji stypendialnej
z dnia 21 sierpnia 2019r oraz przeniesienia kwoty 4.400zł z rezerwy celowej na
oświatę i wychowanie na zabezpieczenie środków na umowę zlecenia z likwidatorem
Zespołu Szkół im. Henryka Sienkiewicza w Suchedniowie oraz na obsługę księgową związaną z likwidacją tej jednostki.
3.
Pisma Domu Pomocy Społecznej „Centrum Seniora” z dnia 22 sierpnia 2019r w
sprawie przeniesienia
planu wydatków pomiędzy paragrafami w kwocie 15.000zł na zabezpieczenie zakupu
środków żywności (14.000zł) oraz leków dla pensjonariuszy placówki (1.000zł).
4.
Pisma II Liceum Ogólnokształcącego im. A. Mickiewicza z dnia 19 sierpnia 2019r w sprawie przeniesienia kwoty 20.900zł pomiędzy paragrafami na wypłatę odprawy
dla odchodzącego
nauczyciela.
5.
Pisma Zespołu Placówek Edukacyjno-Wychowawczych z dnia 22 sierpnia 2019r w
sprawie przeniesienia planu wydatków na wynagrodzenia i pochodne pomiędzy
rozdziałami i paragrafami w łącznej wysokości 38.400zł, głównie w związku z utworzeniem od 1 września liceum specjalnego w placówce.
6.
Zabezpieczenia środków na uregulowanie należności z wyroku sądu na rzecz byłego pracownika
Starostwa Powiatowego. Łącznie kwotę 10.800zł przenosi się na ten cel z kosztów energii.
7.
Zabezpieczenia kwoty 8.000zł na zapłatę w następnych miesiącach podatku VAT od należności, które nie są regulowane przez dłużnika, a nie ma podstaw
prawnych do odzyskania tych środków z urzędu skarbowego gdyż dłużnik został wykreślony z
urzędu z
rejestru czynnych podatników VAT. Środki na powyższy cel przenosi się ze
środków zaplanowanych
na podatek od nieruchomości.
8.
Pisma Zespołu Szkół im. H. Sienkiewicza w Suchedniowie w sprawie przeniesienia planu
wydatków pomiędzy paragrafami w łącznej wysokości 2.900zł. Zmiany te wynikają z konieczności uregulowania wszystkich należności w związku z likwidacją jednostki.
9.
Pisma Wydziału Edukacji, Promocji, Kultury, Sportu i Turystyki z dnia 23
sierpnia 2019r w sprawie przeniesienia kwoty 600zł na dokształcanie nauczycieli
do II Liceum Ogólnokształcącego im. A. Mickiewicza.
Zarząd Powiatu podjął
powyższą uchwałę jednogłośnie.
Ad. pkt 2. Informacja z przebiegu wykonania
budżetu Powiatu Skarżyskiego za I półrocze 2019 roku. (załącznik nr 3)
Ad. pkt 3.
Informacja o kształtowaniu się wieloletniej prognozy finansowej za I półrocze
2019 r. (załącznik nr 4)
Skarbnik
Powiatu – Pani Bogusława Wilczyńska przedstawiła zebranym
informację o przebiegu wykonania budżetu Powiatu Skarżyskiego za I półrocze 2019
roku oraz informację o kształtowaniu się wieloletniej prognozy finansowej za I
półrocze 2019 r.
Po zapoznaniu się z powyższymi
dokumentami, Zarząd Powiatu przyjął je jednogłośnie.
Ad. pkt 4. Rozpatrzenie pism skierowanych do Zarządu Powiatu.
Starosta – Pan Artur Berus przedstawił wniosek Wydziału Geodezji, Kartografii, Katastru i
Gospodarki Nieruchomościami dotyczący wydania przez Wojewodę Świętokrzyskiego decyzji
potwierdzającej przejście na własność Powiatu Skarżyskiego nieruchomości
położonej w Skarżysku – Kamiennej (załącznik
nr 5), oznaczonej w ewidencji gruntów i budynków miasta Skarżyska-Kamiennej
jako działki:
·
nr 255/2 o pow. 0,1135 ha (obręb 0010
Metalowiec, arkusz mapy 6),
·
nr 101/15 pow. 0,7316 ha (obręb 0003
Place, arkusz mapy 7).
Zarząd Powiatu pozytywnie zaopiniował
przedmiotowy wniosek. Jednocześnie, Zarząd upoważnił Starostę – Pana Artura
Berusa i Wicestarostę – Panią Annę Leżańską do podpisania wniosku.
Starosta – Pan Artur Berus powrócił do sprawy wniosku
złożonego przez firmę Expol-Bis Spółka Jawna o sporządzenie protokołu
konieczności dotyczącego zmiany terminu zakończenia realizacji zadania
inwestycyjnego pn. „Termomodernizacja Bursy Szkolnej przy Zespole Placówek
Edukacyjno-Wychowawczych w Skarżysku-Kamiennej”. Następnie, Starosta zaprosił
na posiedzenie Naczelnik Wydziału Inwestycji, Mienia i Obsługi Gospodarczej –
Panią Katarzynę Geller.
Naczelnik
zapoznała zebranych ze stanowiskiem Wydziału IM w przedmiotowej sprawie (załącznik w tej sprawie stanowi pismo nr 6).
Wyjaśniła, iż Wykonawca prośbę swą motywuje tym, że w trakcie realizacji
inwestycji okazało się, że projekt nieprecyzyjnie podaje kwestie wymiaru drzwi
przeciwpożarowych w budynku. Wykonawca wskazuje, że w zestawieniu stolarki drzwiowej i rzutach wymiary, jakie zostały
przewidziane to: 90x210, 80x210, które to zestawienie nie przesądza
jednoznacznie, czy jest tu podany wymiar otworu (ościeżnicy) czy też światła
przejścia. Zdanie Wykonawcy, jeśli wymiar ten dotyczy światła przejścia, to
zakup i montaż takich drzwi opóźni wykonanie zadania, ponieważ dostawa takich
drzwi zajmuje 5-6 tygodni, a również ich montaż będzie dłużej trwał niż
standardowych. Według Wykonawcy zakres robót będzie zwiększony o wykucie
starych ościeżnic z dostosowaniem wymiaru do wymagań ujętych w zestawieniu
stolarki przeciwpożarowej. Jeśli wymiana drzwi będzie polegała na dostosowaniu
otworów do drzwi szerszych o 10 cm, to będzie to dodatkowo wymagało wymiany
nadproży drzwiowych oraz przenoszenia włączników elektrycznych przy drzwiach.
Wykonawca deklaruje, że powyższe roboty nie wpłyną na koszty całej inwestycji
tylko na termin realizacji.
Pani Katarzyna Geller wyjaśniła, iż w związku z powyższymi
argumentami Wykonawca zawnioskował o przedłużenie terminu realizacji inwestycji
do dnia 30.10.2019r.
Ponadto Wykonawca
wskazał dodatkowe okoliczności mające wpływ na termin realizacji inwestycji,
które implikują wniosek o konieczności aneksowania terminu zakończenia robót
tj. występowanie w okresie czerwiec lipiec br. gwałtownych zmian warunków
atmosferycznych, jak również długi czas oczekiwania w zakresie decyzji
Zamawiającego w przedmiocie zmiany sposobu docieplenia budynku zaproponowanego
przez Wykonawcę (ok. 2-3 tygodnie).
Naczelnik wskazała, iż
według opinii Wydziału, nie ma żadnych podstaw do przedłużenia terminu realizacji inwestycji. Wykonawca swój wniosek
argumentuje tym, że Zamawiający dopiero w dniu 12 sierpnia br. na skutek narady technicznej z
Wykonawcą skierował zapytanie do projektanta w sprawie wyjaśnienia wątpliwości
odnośnie drzwi wewnętrznych. Faktem jest, że Wykonawca umowę na realizację
robót budowlanych podpisał w dniu 29 marca 2019r. W umowie tej wykonawca
oświadczył, że sprawdził prawidłowość i kompletność dokumentacji projektowej oraz, że zapoznał się w pełni z tą
dokumentacją, standardami projektowanych robót, nie wnosi do niej zastrzeżeń i
uznaje ją za wystarczającą do wykonania przedmiotu umowy. Przez okres 4,5
miesiąca wykonawca nie zgłaszał Zamawiającemu żadnych nieścisłości w
dokumentacji projektowej.
Wykonawca dopiero w
dniu 12 sierpnia na naradzie technicznej zorganizowanej z inicjatywy Zamawiającego poinformował o rozbieżnościach dotyczących stolarki
drzwiowej wewnętrznej. Wykonawca wiedział, że okres oczekiwania na drzwi
przeciwpożarowe nawet standardowe to 5-6 tygodni, a mimo to czynności związane z zamawianiem stolarki drzwiowej rozpoczął dopiero po kilku miesiącach od
podpisania umowy z Zamawiającym. Wykonawca nic nie wspominał o jakichkolwiek
problemach związanych z dokumentacją chociażby na spotkaniu w dniu
09.07.2019r., mimo, że zgodnie z harmonogramem rzeczowo-finansowym wydzielenie pożarowej klatki schodowej i wymiana stolarki przeciwpożarowej miała rozpocząć się w czerwcu. Zamawiający
natomiast w dniu otrzymania od Wykonawcy informacji o niejasnościach w
dokumentacji zwrócił się do projektanta o wyjaśnienie zaistniałego problemu. Po
konsultacji z Komendą Powiatową Straży Pożarnej w Skarżysku-Kamiennej,
stanowisko projektanta przekazano niezwłocznie Wykonawcy, które potwierdza
szerokość drzwi w świetle ościeżnicy zgodnie z projektem.
Wykonawca wniosek swój
uzasadnia również występowaniem w okresie czerwiec / lipiec gwałtownych zmian warunków atmosferycznych. Zamawiający celowo
rozstrzygnął przetarg na wybór wykonawcy i podpisał umowę już w marcu, aby
Wykonawca miał wystarczająco długi termin realizacji inwestycji na wypadek
wystąpienia niekorzystnych warunków atmosferycznych. Nie jest winą
Zamawiającego, że Wykonawca jakiekolwiek roboty na budynku rozpoczął dopiero w
drugiej połowie czerwca mimo, że przekazanie placu budowy nastąpiło 1 kwietnia.
Ponadto Inspektor Nadzoru nie potwierdził jakichkolwiek wpisów w dzienniku
budowy o przerwie w prowadzeniu robót z powodu złej pogody.
Ponadto Wykonawca we
wniosku swoim porusza temat opóźnienia ok. 2-3 tygodni ze strony Zamawiającego
w podjęciu decyzji dotyczącej zmiany sposobu docieplenia ścian budynku. Zdaniem
Wydziału fakt ten nie ma żadnego wpływu na czas realizacji inwestycji.
Wykonawca podpisując umowę wiedział, że dokumentacja projektowa przewiduje
zrywanie starej warstwy ocieplenia, co zostało również potwierdzone na etapie
procedury przetargowej. Ponadto mimo, że odpowiedź została przekazana wykonawcy
w dniu 13 czerwca od tego czasu wykonawca w ciągu dwóch miesięcy ocieplił tylko
jedną ścianę (zachodnią) Bezsprzecznie w czasie oczekiwania na decyzję
Zamawiającego wykonawca mógł wykonywać inne roboty, chociażby montaż stolarki
drzwiowej przeciwpożarowej.
Zdaniem Wydziału winę
za zaistniałą sytuację ponosi wyłącznie Wykonawca, który nie zaplanował
prawidłowo procesu budowy oraz nie zapoznał się z dokumentacją techniczną
realizowanej przez siebie inwestycji. Pomimo wezwań ze strony Zamawiającego o przyspieszenie tempa prac oraz zwiększenia liczby pracowników wykonujących
roboty budowlane, o czym była mowa na spotkaniu w dniu 09.07.2019r. czy w
piśmie z dnia 02.08.2019, Wykonawca nie podjął żadnych kroków w celu zniwelowania
opóźnień w realizacji inwestycji. Zaznaczyć należy, że wszystkie spotkania zostały
zorganizowane na wniosek Zamawiającego, a Wykonawca od podpisania umowy nigdy nie zgłaszał
żadnych problemów z realizacją inwestycji.
Następnie Pani
Katarzyna Geller przedstawiła opinię Inspektora Nadzoru Budowlanego w sprawie
wniosku Wykonawcy o zmianę terminu realizacji zadania inwestycyjnego (załącznik nr 7). Z dokumentu wynika, iż
Inspektor potwierdza argumenty Wykonawcy robót, dotyczące wystąpienia o
przedłużenie umownego terminu realizacji robót z przyczyn niezależnych od niego,
do których należy zaliczyć:
· rozbieżności pomiędzy dokumentacją
projektową a stanem istniejącym w zakresie wymiany drzwi wejściowych przeciwpożarowych do pomieszczeń. Projekt nie zakłada poszerzenia otworów drzwiowych
w ścianach, natomiast zakłada montaż drzwi przeciwpożarowych o większych wymiarach (szerszych). Wiąże się to z koniecznością rozkucia
otworów w ścianach nośnych i wykonania nowych nadproży nad otworami drzwiowymi
lub też obsadzenia drzwi z licem ściany od korytarza i wykuciem wnęk w murze na ościeżnice. W tym drugim przypadku istniejące
nadproże stalowe opierać się będzie na murze około 10-5 cm. Do czasu jednoznacznej decyzji Biura Projektowego wstrzymałem roboty przy
rozkuwaniu otworów drzwiowych. Podobna sytuacja dotyczy drzwi wejściowych od
strony platformy dla niepełnosprawnych. Natomiast po wykuciu istniejących ościeżnic drzwiowych okazało się, że część otworów w
ścianach działowych nie posiada nadproży w ogóle (a otwór należy poszerzyć). I
w tym przypadku należy poczekać na decyzję Biura Projektowego.
· brak w dokumentacji technicznej
prawidłowego rozwiązania wzmocnienia
płyt stropowych klatki schodowej przed wykuciem otworu na klapę dymową.
Oczekujemy na odpowiedź od Biura Projektowego.
· niesprzyjające warunki atmosferyczne w
czasie prowadzenia robót w okresie od połowy czerwca do połowy lipca. W tym
okresie występowały temperatury powietrza dochodzące do 30-33°C, a roboty
dociepleniowe można prowadzić w temperaturze nie przekraczającej 25°C.
Występowały także nagłe zjawiska atmosferyczne w postaci ulewnych deszczy, burz z opadami gradu czy też porywistych (huraganowych) wiatrów. Takie warunki
atmosferyczne niewątpliwie wpłynęły na tempo prac dociepleniowych, wymianę
stolarki okiennej czy wymianę pokrycia dachowego.
Wobec powyższego, zdaniem
Inspektora Nadzoru Budowlanego zasadnym byłoby przedłużenie terminu realizacji
inwestycji do dnia 30 października 2019 roku. Za tą decyzją przemawia również deklaracja Wykonawcy o tym, że wykonane roboty
dodatkowe (nie objęte umową) nie będę wiązały się ze zwiększeniem wynagrodzenia
umownego za realizację inwestycji.
Pani Katarzyna Geller
wskazała, iż w dzienniku budowy brak jest jakiejkolwiek informacji na temat
niesprzyjających warunków atmosferycznych, co potwierdził Inspektor Nadzoru
Budowlanego podczas rozmowy z pracownikiem Wydziału Inwestycji, Mienia i Obsługi Gospodarczej – Panem Mariuszem Milczarkiem. Dodatkowo, Wykonawca
przyjmując plac budowy, przyjął dokumentację projektową nie wnosząc do niej
żadnych uwag. Poinformowała, że zgodnie z harmonogramem, prace dotyczące
wydzielenia pożarowej klatki schodowej miały rozpocząć się w miesiącu czerwcu,
a zatem zgłaszanie błędów w dokumentacji projektowej w miesiącu sierpniu jest znacznym
opóźnieniem.
W związku z powyższym, Pani Katarzyna Geller wskazała, iż podtrzymuje negatywne
stanowisko w kwestii wyrażenia zgody na zmianę terminu realizacji zadania
inwestycyjnego pn.
„Termomodernizacja Bursy Szkolnej przy Zespole Placówek
Edukacyjno-Wychowawczych w Skarżysku-Kamiennej”
Następnie Naczelnik poinformowała,
iż w przypadku rozbieżności pomiędzy dokumentacją projektową a stanem
istniejącym, konieczna jest weryfikacja projektu w zakresie wymiany drzwi wejściowych
przeciwpożarowych do pomieszczeń oraz wydzielenia pożarowej klatki schodowej.
Dodała, iż mimo wielu prób, do dnia dzisiejszego nie udało się nawiązać
kontaktu z Biurem Projektowym, które przygotowywało dokumentację na wykonanie
w/w inwestycji. W związku z powyższym, Naczelnik rozpoczęła rozpoznanie rynku w
kierunku znalezienia osoby, która jest w stanie dokonać weryfikacji
dokumentacji projektowej wraz z akceptacją rzeczoznawcy pożarnika. Jednocześnie
wskazała, iż koszt powyższego zlecenia pokryty powinien zostać z budżetu
jednostki organizacyjnej - Zespołu
Placówek Edukacyjno-Wychowawczych, który był zleceniodawcą projektu.
W nawiązaniu do wniosku
EXPOL-BIS Spółka Jawna, Zarząd Powiatu zobowiązał Radcę Prawnego – Panią
Karolinę Oleksiak do przygotowania
na dzień 28.08.2019 r. stanowiska w sprawie zmiany terminu zakończenia
realizacji zadania inwestycyjnego pn. „Termomodernizacja
Bursy Szkolnej przy Zespole Placówek Edukacyjno-Wychowawczych w
Skarżysku-Kamiennej” w oparciu o argumenty Wnioskodawcy. Jednocześnie
Zarząd wskazał, iż powyższa inwestycja realizowana jest w ramach zadania
„Rewitalizacja osiedli Zachodnie i Dolna Kamienna w Skarżysku-Kamiennej”, który
współfinansowany jest przez Urząd Marszałkowski Województwa Świętokrzyskiego. W związku z powyższym, Zarząd zobowiązał Wydział Inwestycji, Mienia i Obsługi
Gospodarczej do przeanalizowania umowy z Urzędem Marszałkowskim na realizację
powyższego zadania pod kątem ewentualnej możliwości przedłużenia terminu
zakończenia w/w inwestycji. Ponadto, Zarząd wyraził zgodę na zlecenie przez
Wydział IM wykonania weryfikacji dokumentacji projektowej w celu wyjaśnienia
rozbieżności wynikłych pomiędzy projektem a stanem istniejącym.
Członek Zarządu – Pani Katarzyna
Bilska
przedstawiła pismo Dyrektora Zespołu Szkół Transportowo-Mechatronicznych (załącznik nr 8) zawierające prośbę o
wyrażenie zgody na zatrudnienie Pana Ryszarda Tuza w roku szkolnym 2019/2020 na
podstawie Karty Nauczyciela w ZSTM do nauczania przedmiotów w zawodzie technik
elektroenergetyk transportu szynowego i pokrewnych.
Pani
Katarzyna Bilska wyjaśniła, że w bazie danych osób poszukujących pracy PUP nie
figurują osoby z wymaganym wykształceniem.
W związku
z powyższym, Zarząd Powiatu wyraził zgodę na wniosek Dyrektora.
Obecna na posiedzeniu
Naczelnik Wydziału Inwestycji, Mienia i Obsługi Gospodarczej – Pani Katarzyna
Geller zapoznała zebranych z pismem Konsorcjum firm Przedsiębiorstwo
Remontowo-Budowlane „PER-MIR’ Mirosław Perlak – wykonawcą zadania pn.
„Termomodernizacja Specjalnego Ośrodka Szkolno-Wychowawczego nr 2” w ramach projektu „Termomodernizacja budynków użyteczności publicznej
należących do Powiatu Skarżyskiego” (załącznik w tej
sprawie stanowi pismo nr 9).
Naczelnik
wyjaśniła, iż w związku z prowadzoną inwestycją, Wykonawca poinformował, iż nie
została podpisana umowa na dostawy gazu pomiędzy Polską Spółką Gazownictwa Sp. z
o.o. a użytkownikiem (Specjalnym Ośrodkiem Szkolno-Wychowawczym nr 2). Pani
Katarzyna Geller dodała, iż z informacji uzyskanej od Dyrektora SOSW nr 2
wynika, iż przyczyną zaistniałej sytuacji są złożone procedury związane z
zawarciem umowy. Następnie wskazała, iż opóźnienie w dostawie gazu, skutkować
będzie brakiem możliwości sprawdzenia instalacji w trakcie odbioru w/w
inwestycji.
W związku z
przedstawioną sytuacją, Zarząd Powiatu zobowiązał Wicestarostę – Panią Annę
Leżańską do zorientowania się w zakresie jak najszybszego podłączenia gazu do budynku Specjalnego Ośrodka Szkolno - Wychowawczego nr 2.
Ad. pkt 5. Sprawy różne.
W związku z opóźnieniem zakończenia realizacji zadania inwestycyjnego pn. „Termomodernizacja Bursy Szkolnej przy Zespole Placówek
Edukacyjno-Wychowawczych w Skarżysku-Kamiennej”, Członek Zarządu – Pani
Katarzyna Bilska przypomniała, iż na poprzednim posiedzeniu, Zarząd zobowiązał
Dyrektora ZPEW do przygotowania propozycji relokacji podopiecznych Placówki. Następnie,
zwróciła się
do zaproszonego na posiedzenie Dyrektora Zespołu Placówek Edukacyjno
Wychowawczych, z prośbą o zabranie głosu w powyższej kwestii.
Dyrektor
wyjaśnił, iż w kalkulacji uwzględnił dwa dodatkowe samochody, którymi część z
uczniów zamieszkujących w Grupach Wychowawczych dowożona będzie z i do szkoły. Pozostałych 12 dzieci mogłoby zostać tymczasowo umieszczonych w
budynku Zespołu Placówek Edukacyjno-Wychowawczych. Dodał, iż wyżywienie dla
nich przygotowywane byłoby w kuchni ZPRW i dostarczane w postaci cateringu do
budynku ZPEW.
W
przypadku wychowanków Bursy Szkolnej, Dyrektor zaproponował umieszczenie 33
osób w budynku Domu Pomocy Społecznej „Centrum Seniora” w Skarżysku-Kamiennej.
Dodał, iż posiłki przygotowywane i spożywane byłyby w stołówce Zespołu Placówek
Resocjalizacyjno-Wychowawczych.
Pani
Katarzyna Bilska wskazała, iż jej zdaniem, do przewożenia dzieci wykorzystać
należy samochód wraz z kierowcą, którym dysponuje Dyrektor Domu Pomocy
Społecznej „Centrum Seniora” – Pani Agnieszka Herbuś oraz Dyrektor Zespołu
Placówek Resocjalizacyjno-Wychowawczych – Pan Artur Szumielewicz (w sumie 2
sztuki).
Pani Katarzyna Bilska wskazała, iż w celu ustalenia
szczegółów umieszczenia podopiecznych ZPEW w budynku ZPRW oraz w DPS „Centrum
Seniora”, ustalenia regulacji prawnych i finansowych związanych z
oddelegowaniem pracowników do innej placówki oraz zasad użyczenia aut,
koniecznym jest organizacja spotkania Zarządu z:
‒
Dyrektor Domu Pomocy Społecznej „Centrum Seniora” – Panią Agnieszką
Herbuś,
‒
Dyrektor Zespołu Placówek Resocjalizacyjno-Wychowawczych – Panem Arturem
Szumielewiczem,
‒
Dyrektorem Zespołu Placówek Edukacyjno-Wychowawczych – Panem Marcinem
Krukiem,
‒
Radcą Prawnym Starostwa Powiatowego w Skarżysku-Kamiennej – Panem
Przemysławem Iskrą.
Zarząd Powiatu przychylił się do propozycji Członek
Zarządu – Pani Katarzyny Bilskiej.
Członek
Zarządu – Pan Adam Ciok zapoznał zebranych z uwagami
mieszkańców Powiatu Skarżyskiego, dotyczącymi godzin pracy Wydziału Geodezji,
Kartografii, Katastru i Gospodarki Nieruchomościami. Poinformował, iż obecnie Wydział przyjmuje
interesantów w określone dni i godziny, tj.:
·
poniedziałki w godz. 8:00 ‒ 16:00,
·
wtorek, czwartek i piątek w godz. 8:00 ‒
13:00,
·
środa ‒ nieczynne.
Pan Adam Ciok wyjaśnił,
iż zdaniem mieszkańców, godziny pracy Wydziału powinny być dostosowane do
potrzeb klientów i powinien on obsługiwać interesantów w godzinach otwarcia urzędu.
W świetle powyższego, Zarząd Powiatu zobowiązał Wydział
Geodezji, Kartografii, Katastru i Gospodarki Nieruchomościami do obsługi
interesantów w godzinach pracy Starostwa Powiatowego.
Na tym zakończono posiedzenie.
Protokołowała
Przewodniczący Zarządu
Olga Łukomska Artur Berus
Podpisy Członków Zarządu Powiatu:
1. A.
Leżańska
2. K.
Bilska
3. T.
Bałchanowski
4. A.
Ciok
Załączników: 9
Załącznik nr 1 – lista obecności
na posiedzeniu Zarządu Powiatu,
Załącznik
nr 2
– uchwała Zarządu Powiatu Skarżyskiego w sprawie wprowadzenia zmian w budżecie powiatu na 2019 rok,
Załącznik
nr 3
– Informacja o przebiegu wykonania budżetu Powiatu Skarżyskiego za I półrocze 2019 r.,
Załącznik
nr 4
– Informacja o kształtowaniu się wieloletniej prognozy finansowej za I półrocze 2019 r.,
Załącznik
nr 5
– pismo Wydziału Geodezji, Kartografii, Katastru i Gospodarki Nieruchomościami
Załącznik nr 6 – pismo Wydziału Inwestycji, Mienia i
Obsługi Gospodarczej z dnia 23.08.2019 r.,
Załącznik nr 7 – pismo Inspektora Nadzoru Budowlanego
KNK Budownictwo z dnia 24.08.2019 r.,
Załącznik nr 8 – pismo Dyrektor Zespołu Szkół
Transportowo-Mechatronicznych z dnia 20.08.2019 r.,
Załącznik nr 9 – pismo Konsorcjum firm
Przedsiębiorstwo Remontowo-Budowlane „PER-MIR” Mirosław Perlak z dnia
23.08.2019 r.,
metryczka
Wytworzył: Zarząd Powiatu Skarżyskiego (26 sierpnia 2019)
Opublikował: Olga Łukomska (24 września 2019, 14:50:13)
Ostatnia zmiana: brak zmian
Liczba odsłon: 681