Protokół Nr 29/2019 z posiedzenia Zarządu Powiatu Skarżyskiego w dniu 10 lipca 2019 r.

  
Protokół Nr 29/2019 
z posiedzenia Zarządu Powiatu Skarżyskiego 
w dniu 10 lipca 2019 r. 
  
W posiedzeniu udział wzięli: 

Członkowie Zarządu Powiatu: 
1.      Artur Berus                                                   - Starosta 
2.      Anna Leżańska                                              - Wicestarosta 
3.      Katarzyna Bilska                                            - Członek Zarządu Powiatu 
4.      Tadeusz Bałchanowski                                    - Członek Zarządu Powiatu 
5.      Adam Ciok                                                    - Członek Zarządu Powiatu 
  
Stali uczestnicy posiedzenia: 
1.      Małgorzata Nosowicz                - Sekretarz Powiatu 
2.      Bogusława Wilczyńska             - Skarbnik Powiatu 
  
Pozostali uczestnicy posiedzenia: 
1.  Katarzyna Geller        - Kierownik Referatu ds. Mienia i Obsługi Gospodarczej 
2.     Jerzy Krawczyk                                     - Naczelnik Wydziału Edukacji, Promocji, Kultury, Sportu i Turystyki 
                       
Lista obecności stanowi załącznik nr 1 do protokołu. 
Posiedzeniu przewodniczył Starosta – Pan Artur Berus. 
Posiedzenie protokołowała: Olga Łukomska – Inspektor. 
  
Porządek posiedzenia: 
1.      Rozpatrzenie pism skierowanych do Zarządu Powiatu. 
2.      Sprawy różne. 
  
Starosta – Pan Artur Berus przedstawił proponowany porządek posiedzenia oraz zapytał o uwagi i wnioski. 
  
W związku z brakiem uwag, Zarząd Powiatu przyjął porządek posiedzenia. 
  
  
Streszczenie posiedzenia: 
  
Ad. pkt 1. Rozpatrzenie pism skierowanych do Zarządu Powiatu. 
Starosta – Pan Artur Berus przedstawił ogłoszenie Zarządu Powiatu Skarżyskiego (załącznik nr 2) z dnia 10 lipca 2019 r. w sprawie sporządzenia wykazu lokali użytkowych przeznaczonych do oddania w najem w trybie przetargowym. 
Zarząd Powiatu zatwierdził powyższe ogłoszenie. Jednocześnie Zarząd zobowiązał Wydział Inwestycji, Mienia i Obsługi Gospodarczej do zamieszczenia ogłoszenia na stronie BIP oraz Rzecznika Prasowego do zamieszczenia ogłoszenia na stronie internetowej starostwa. 
  
Wicestarosta – Pani Anna Leżańska poinformowała, że wydział Inwestycji, Mienia i Obsługi Gospodarczej zwrócił się z prośbą o zatwierdzenie „Raportu z Rekomendacjami” (załącznik nr 3) przygotowanego przez firmę Alternator Sp. z o.o. Dodała, że po zatwierdzeniu w/w dokumentu, Wydział merytoryczny przystąpi do wdrożenia zawartych w nim rekomendacji, tj. przygotowania i wysłania wniosków o zmianę mocy zamówionych oraz zmianę taryf. Następnie poprosiła obecną na posiedzeniu Kierownik Referatu ds. Mienia i Obsługi Gospodarczej – Panią Katarzynę Geller o omówienie Raportu. 
       Pani Katarzyna Geller przedstawiła założone przez firmę Alternator Sp. z o.o. oszczędności, które planowane są w związku ze zmianą mocy oraz taryf na dostawę ogrzewania, energii elektrycznej i gazu, zarówno do budynku Starostwa, jak i do budynków jednostek organizacyjnych. Wyjaśniła, iż w efekcie wprowadzonych zmian, Powiat będzie ponosił niższe koszty utrzymania nieruchomości. Dodała także, że zgodnie z umową, firma Alternator Sp. z o.o. otrzyma wynagrodzenie w wysokości 50% uzyskanych oszczędności. 
       Zarząd Powiatu postanowił odłożyć podjęcie decyzji w powyższej sprawie, jednocześnie zobowiązał Wydział Inwestycji, Mienia i Obsługi Gospodarczej do przedstawienia informacji, kto – zgodnie z umową, ponosić będzie ewentualne kary naliczone z tytułu przekroczenia zmniejszonej mocy. 
  
Z pismem Wydziału Inwestycji, Mienia i Obsługi Gospodarczej (załącznik nr 4) zapoznała zebranych Wicestarosta – Pani Anna Leżańska. Wyjaśniła, iż Wydział zwrócił się z prośbą o zajęcie stanowiska w sprawie prośby firmy Orange Polska Sp.z o.o., o wyrażenie zgody na wykonanie sieci światłowodowej w budynku biurowym przy ul. Sikorskiego 20 w Skarżysku-Kamiennej. Dodała, iż w imieniu firmy Orange działa firma Teltech Sp. z o.o., która przygotowała projekt przyłącza kabla światłowodowego z rozprowadzeniem po budynku. Wszelkie prace związane z budową infrastruktury, zgodnie z zapisami proponowanej umowy udostępnienia nieruchomości byłyby wykonane na koszt i przez Orange Polska S.A., po uprzednim wyrażeniu zgody przez Zarząd Powiatu. 
Obecna na posiedzeniu Kierownik Referatu ds. Mienia i Obsługi Gospodarczej – Pani Katarzyna Geller wyjaśniła, iż w/w inwestycja nie wiąże się z poniesieniem przez Powiat Skarżyski żadnych kosztów, dodatkowo podniesie ona atrakcyjność wynajmowanych lokali. 
Po zapoznaniu się z treścią proponowanej umowy, Zarząd Powiatu zobowiązał Wydział Inwestycji, Mienia i Obsługi Gospodarczej do rozważenia możliwości zmiany przedmiotowej umowy w § 5, brzmiącym: „Umowa obowiązuje na czas pozostawania Infrastruktury na Nieruchomości i wiąże również następców prawnych Stron”, na: „Umowa obowiązuje na czas pozostawania Infrastruktury na Nieruchomości”. 
  
Z pismem Prezesa Zarządu Fundacji Św. Marcina Patria Et Misericordia – Pana Sławomira Florczaka (załącznik nr 5) zapoznała zebranych Członek Zarządu – Pani Katarzyna Bilska. Wyjaśniła, iż w związku z prowadzoną likwidacją Zespołu Szkół im. H. Sienkiewicza w Suchedniowie oraz faktem, że szkoły prowadzone przez Fundację Św. Marcina korzystają z części pomieszczeń w/w Zespołu Szkół, Prezes Fundacji pismem z dnia 24.06.2019 r. zwrócił się z prośbą o najem-użyczenie całej nieruchomości. Dodała, że Fundacja zaproponowała przejęcie kosztów eksploatacji całej nieruchomości tj.: gaz, energia elektryczna, woda i ścieki oraz odpowiedzialności za media na dzień 20 sierpnia 2019 r. Mając na uwadze skokowy dla Fundacji wzrost kosztów, Prezes zaproponował ustalenie ryczałtowego kosztu najmu przedmiotowej nieruchomości na kwotę 5 000,00 zł. miesięcznie, a w przypadku podjęcia decyzji o zbyciu nieruchomości – zawarcie w umowie najmu prawa pierwokupu. 
        Pani Katarzyna Bilska poinformowała, iż w dniu 08.07.2019r. uczestniczyła w spotkaniu, w którym udział wzięli: 
·         Pani Katarzyna Geller – Kierownik Referatu ds. Mienia i Obsługi Gospodarczej, 
·         Pani Bogusława Wilczyńska – Skarbnik Powiatu Skarżyskiego, 
·    Pani Urszula Wrona – Kierownik Referatu Finansów i Planowania Budżetu w Starostwie    Powiatowym w Skarżysku-Kamiennej, 
·         Pan Grzegorz Michnowski – Dyrektor Zespołu Szkół im. H. Sienkiewicza w Suchedniowie, 
·         Pani Edyta Kwaśniewska – Główna Księgowa w Zespole Szkół im. H. Sienkiewicza
 w Suchedniowie, 
·         Pan Jerzy Krawczyk – Naczelnik Wydziału Edukacji, Promocji, Kultury, Sportu i Turystyki, 
·        Pani Beata Błach – Główny Specjalista w Wydziale Edukacji, Promocji, Kultury, Sportu i Turystyki. 

Członek Zarządu – Pani Katarzyna Bilska zaprosiła na posiedzenie Naczelnika Wydziału Edukacji, Promocji, Kultury, Sportu i Turystyki – Pana Jerzego Krawczyka oraz Kierownik Referatu ds. Mienia i Obsługi Gospodarczej – Panią Katarzynę Geller, po czym wspólnie zreferowali wnioski i sugestie uczestników spotkania, którego przedmiotem była analiza możliwości wynajęcia całości budynku Fundacji Św. Marcina Patria Et Misericordia. 
Referujący wskazali, iż zgodnie z wcześniejszymi ustaleniami Zarządu, nieruchomość po Zespole Szkół im. H. Sienkiewicza w Suchedniowie ma być przygotowana do sprzedaży w 2020 roku. W nawiązaniu do złożonego przez Pana Sławomira Florczaka pisma wyjaśnili, że Fundacja do 31.08.2019 r. ma podpisaną umowę na wynajem części nieruchomości i zgodnie z przepisami prawa, powinna w ciągu trzech miesięcy – licząc od ostatniego dnia obowiązywania umowy, opuścić budynek likwidowanej placówki. 
Pani Katarzyna Bilska poddała pod rozwagę Zarządu propozycję podpisania pomiędzy Powiatem Skarżyskim a Fundacją Św. Marcina Patria Et Misericordia umowy na wynajem całości budynku pozostałego po likwidacji ZS w Suchedniowie, na okres od 01.09.2019 r. do 30.06.2020 r.,
co umożliwiłoby uczniom ukończenie roku szkolnego 2019/2020. 
Zarząd Powiatu stwierdził, iż istnieje możliwość podpisania powyższej umowy na następujących warunkach najmu: 
  • umowa zostanie zawarta od dnia 01.09.2019 r. na okres 10 miesięcy, 
  • opłaty związane z mediami (gaz, energia elektryczna, woda, ścieki) fakturowane będą na Fundację  Św. Marcina Patria Et Misericordia, 
  • nakłady finansowe przeznaczone w trakcie obowiązywania umowy na wynajmowane mienie nie będą przedmiotem roszczeń wobec Powiatu Skarżyskiego, 
  • brak zadłużenia na dzień 01.09.2019 r., 
  • wszelkie należności podatkowe oraz opłaty wynikające z prowadzonej działalności pokrywane będą przez Fundację Św. Marcina Patria Et Misericordia, 
  • brak zapisu w umowie najmu dotyczącego prawa pierwokupu. 
Przy wyrażeniu zgody na powyższe warunki przez wynajmującego, Zarząd Powiatu skłonny jest ustalić ryczałtowe koszty najmu w/w nieruchomości przy zastosowaniu ok. 50% zniżki, z uwagi na konieczność umożliwienia uczniom ukończenia roku szkolnego 2019/2020. 
  
Członek Zarządu – Pani Katarzyna Bilska przedstawiła zebranym Diagnozę Technikum Nr 3 w Zespole Szkół Samochodowo-Usługowych (załącznik nr 6) przygotowaną na konkurs nr: RPSW.08.05.01-IŻ.00-26-264/19 oraz Diagnozę Zespołu Szkół Transportowo Mechatronicznych do projektu pn. „Nowoczesne szkolnictwo zawodowe" (załącznik nr 7). 
Zarząd Powiatu zatwierdził obie diagnozy. 
  
Wicestarosta – Pani Anna Leżańska poinformowała, że na posiedzeniu w dniu 08.07.2019 r. Komisja nadzorująca likwidację pojazdów przejętych przez Powiat Skarżyski zdecydowała o zniszczeniu pojazdu marki Renault Laguna, o wartości w stanie uszkodzonym 1200,00 zł. w tym VAT (23%) 224,39 zł. wobec którego został orzeczony przepadek na rzecz Powiatu Skarżyskiego (pismo w tej sprawie stanowi załącznik nr 8). 
Zarząd Powiatu zrezygnował z likwidacji przedmiotowego auta, jednocześnie zobowiązał Wydział IM do podjęcia próby jego sprzedaży w drodze przetargu. 
  
  
Starosta – Pan Artur Berus przypomniał, że na posiedzeniu w dniu 29 maja br. Zarząd Powiatu zobowiązał Zespół ds. Zarządzania Kryzysowego do rozeznania rynku w celu dokonania zakupu odzieży ochronnej i informacyjnych tablic magnetycznych na samochód. Następnie Starosta przedstawił pismo Kierownika Zespołu ds. Zarządzania Kryzysowego (załącznik nr 9), w którym została przedstawiona całkowita wartość zakupu: 
  •   5 kompletów odzieży ochronnej – 1.345,55 zł. brutto 
  •   2 sztuk magnetycznych tablic informacyjnych – 110,70 zł. brutto. 
Starosta dodał, że Kierownik Zespołu ds. Zarządzania Kryzysowego zwróciła się również 
z prośbą o rozważenie zakupu 1000 sztuk worków przeciwpowodziowych. 
Zarząd Powiatu wyraził zgodę na dokonanie zakupu powyższego asortymentu. 
  
Członek Zarządu – Pan Adam Ciok poinformował, że 4 lipca br. odbyło się spotkanie przedstawicieli Stowarzyszenia Inicjatywa Lokalna (Pan Mariusz Busiek, Pan Konrad Wikarjusz) z Kierownikiem Referatu ds. promocji (Pani Beata Wojciechowska), na którym zostały przedstawione informacje dot. realizowanych przedsięwzięć stowarzyszenia w ramach projektu współfinansowanego ze środków Programu Fundusz Inicjatyw Obywatelskich na lata 2014-2020. Dodał, że Referat ds. Promocji zaproponował udział w dwóch przedsięwzięciach w okresie wakacyjnym: 
-   24 sierpnia w pikniku wakacyjnym, który ma być przedłużeniem imprezy – Powiatowego Marszobiegu na zakończenie wakacji. Marszobieg rozpocząłby się o godz. 11.00 i potrwał do godz. 15.00. Za tą część odpowiada Referat ds. Promocji. Potem rozpocząłby się piknik wakacyjny. Planowane miejsce to gmina Suchedniów: Ośrodek Kuźnica lub MOSIR. W miesiącu lipcu stowarzyszenie podejmie decyzję o lokalizacji. Na pikniku odbyłaby się prezentacja dorobku lokalnych wykonawców, kół gospodyń. Za organizację tej części odpowiedzialne jest stowarzyszenie. Za pomoc stowarzyszenie w ramach projektu sfinansuje grę terenową opracowaną przez referat do celów promocyjnych dla starostwa, 
-  druga impreza to Rajd Rowerowy wstępnie ustalony na 1 września 2019r. Główni organizatorzy oczekują ze strony Starostwa pomocy jedynie w kwestii organizacyjnej. Ponadto na spotkaniu Referat ds. Promocji zaproponował wypożyczenie zdjęć na wystawę 20 lat powiatu – (wystawa ta była dostępna na naszych powiatowych obchodach jubileuszowych) oraz na udostępnienie filmu promocyjnego o powiecie skarżyskim – 20 lat powiatu na specjalnie stworzonej stronie na tą okoliczność (pismo w tej sprawie stanowi załącznik nr 10). 
Następnie Pan Adam Ciok przypomniał, że Powiat Skarżyski przystąpił, jako partner do realizacji projektu „Skarżyska Akademia Aktywnych Seniorów”, finansowanego ze środków Rządowego Programu Aktywizacji Społecznej Osób Starszych na lata 2014-2020 realizowanego przez Skarżyskie Stowarzyszenie Inicjatyw Obywatelskich z siedzibą w Skarżysku-Kamiennej.  W związku z powyższym zaproponował, aby Stowarzyszenie Inicjatywa Lokalna i Skarżyskie Stowarzyszenie Inicjatyw Obywatelskich przedstawiło harmonogram prac. 
Zarząd Powiatu przyjął do wiadomości przedstawione informacje. Jednocześnie przychylił się do propozycji Członka Zarządu – Pana Adama Cioka. 
  
Członek Zarządu – Pan Tadeusz Bałchanowski przedstawił zebranym treść Porozumienia z firmą Budimex S.A. (załącznik nr 11) dotyczącego remontu 900 mb. odcinka drogi ul. Piłsudskiego w Skarżysku-Kamiennej. 
       Zarząd Powiatu zaakceptował jego treść, jednocześnie upoważnił Starostę – Pana Artura Berusa oraz Członka Zarządu – Pana Tadeusz Bałchanowskiego do podpisania powyższego dokumentu. 
  
Członek Zarządu – Pan Tadeusz Bałchanowski zapoznał zebranych z treścią Projektu porozumienia pomiędzy Powiatem Skarżyskim, Powiatem Kieleckim oraz Gminą Zagnańsk (załącznik nr 12 i załącznik nr 13) 
     Zarząd Powiatu nie wniósł uwag, jednocześnie zobowiązał Wydział Finansowy do wprowadzenia stosownych zmian w budżecie powiatu. 
  
Członek Zarządu – Pan Tadeusz Bałchanowski poruszył sprawę uszkodzonego chodnika przy drodze powiatowej ulicy Bugaj w Suchedniowie. Wyjaśnił, że Burmistrz Miasta i Gminy Suchedniów pismem znak: GNI.7226.5.P.2019 (załącznik nr 14) poinformował, iż nie może dokonać jego naprawy gdyż: 
·  kolektor sanitarny pod ulicą Bugaj został wykonany na podstawie i zgodnie z warunkami wydanymi przez zarządcę drogi. Wykonane roboty zostały odebrane przez podmiot zarządzający drogą, a okres gwarancji już upłynął, 
·   zarządcą w/w drogi jest Zarząd Powiatu. 
W związku z powyższym, Burmistrz zwrócił się z prośbą o wykonanie naprawy uszkodzonego przez wody opadowe chodnika. 
Mając na uwadze, iż pod przedmiotowym chodnikiem umiejscowiony jest kolektor sanitarny, Zarząd Powiatu zobowiązał Zarząd Dróg Powiatowych do przygotowania pisma do Burmistrza Miasta i Gminy Suchedniów z propozycją 50% partycypacji Gminy Suchedniów w kosztach wykonania w/w zadania. 
  


Ad. pkt 2. Sprawy różne. 

Członek Zarządu – Pan Tadeusz Bałchanowski powrócił do sprawy złożonego przez Komisję Bezpieczeństwa i Porządku Powiatu Skarżyskiego wniosku w sprawie ograniczenia używania na zbiorniku wodnym Rejów jednostek pływających o napędzie silnikowym. 
     Zarząd Powiatu wskazał, iż przed przystąpieniem do przygotowania stosownej uchwały, niezbędnym jest przeprowadzenie badania akustycznego. Wobec powyższego, Zarząd zobowiązał Naczelnika Wydziału Ochrony Środowiska, Rolnictwa i Leśnictwa do wyłonienia specjalistycznej firmy i zlecenia jej wykonania badania pomiaru hałasu emitowanego na zbiorniku wodnym Rejów. 
  
Członek Zarządu – Pan Tadeusz Bałchanowski poinformował zebranych, że w najbliższych dniach ruszą prace dotyczące renowacji krzyża przy ulicy Kopernika w Skarżysku-Kamiennej. 
Zarząd Powiatu przyjął do wiadomości powyższą informację. 
  
Na tym zakończono posiedzenie. 

          Protokołowała                                                                        Przewodniczący Zarządu 
           Olga Łukomska                                                                                 Artur Berus 

Podpisy Członków Zarządu Powiatu: 
1.      A. Leżańska
2.      K. Bilska
3.      T. Bałchanowski 
4.      A. Ciok

Załączników: 14 
Załącznik nr 1 – lista obecności na posiedzeniu Zarządu Powiatu, 
Załącznik nr 2 – ogłoszenie Zarządu Powiatu Skarżyskiego z dnia 10 lipca 2019 r. w sprawie sporządzenia wykazu lokali użytkowych przeznaczonych do oddania w najem w trybie przetargowym, 
Załącznik nr 3 – pismo Kierownika Referatu ds. Mienia i Obsługi Gospodarczej z dnia 08.07.2019 r., 
Załącznik nr 4 – pismo Kierownika Referatu ds. Mienia i Obsługi Gospodarczej z dnia 08.07.2019 r., 
Załącznik nr 5 – pismo Prezesa Zarządu Fundacji Św. Marcina Patria Et Misericordia z dnia 24.06.2019 r., 
Załącznik nr 6 – pismo Dyrektora Zespołu Szkół Samochodowo-Usługowych z dnia 08.07.2019 r., 
Załącznik nr 7 – pismo Dyrektora Zespołu Szkół Transportowo-Mechatronicznych z dnia 08.07.2019 r., 
Załącznik nr 8 – pismo Kierownika Referatu ds. Mienia i Obsługi Gospodarczej z dnia 09.07.2019 r., 
Załącznik nr 9 – pismo Kierownika Zespołu ds. Zarządzania Kryzysowego z dnia 09.07.2019r., 
Załącznik nr 10 – pismo Kierownika Referatu ds. Promocji z dnia 08.07.2019 r., 
Załącznik nr 11 – Porozumienie zawarte przez Powiat Skarżyski z firmą BUDIMEX S.A. z dnia 10.07.2019r., 
Załącznik nr 12 – Projekt porozumienia pomiędzy Powiatem Skarżyskim a Powiatem Kieleckim o udzielenie pomocy finansowej w formie dotacji na realizację zadania publicznego pod nazwą: „Remont drogi powiatowej Nr 0307T Belno-Zalezianka”, 
Załącznik nr 13 – Projekt porozumienia pomiędzy Powiatem Skarżyskim a Gminą Zagnańsk o udzielenie pomocy finansowej w formie dotacji na realizację zadania publicznego pod nazwą: „Remont drogi powiatowej Nr 0307T Belno-Zalezianka”, 
Załącznik nr 14 – pismo Burmistrza Miasta i Gminy Suchedniów z dnia 09.07.2019 r. 
  
Protokół (594kB) pdf
 

metryczka


Wytworzył: Zarząd Powiatu Skarżyskiego (10 lipca 2019)
Opublikował: Olga Łukomska (29 lipca 2019, 10:06:47)

Ostatnia zmiana: brak zmian
Liczba odsłon: 716