Protokół Nr 29/2019 z posiedzenia Zarządu Powiatu Skarżyskiego w dniu 10 lipca 2019 r.
Protokół Nr 29/2019
z posiedzenia Zarządu Powiatu
Skarżyskiego
w dniu 10 lipca 2019 r.
W
posiedzeniu udział wzięli:
Członkowie Zarządu Powiatu:
1.
Artur Berus - Starosta
2. Anna
Leżańska - Wicestarosta
3.
Katarzyna Bilska - Członek Zarządu Powiatu
4.
Tadeusz Bałchanowski - Członek
Zarządu Powiatu
5.
Adam Ciok - Członek Zarządu
Powiatu
Stali
uczestnicy posiedzenia:
1. Małgorzata Nosowicz - Sekretarz Powiatu
2. Bogusława Wilczyńska - Skarbnik Powiatu
Pozostali uczestnicy posiedzenia:
1. Katarzyna
Geller - Kierownik Referatu ds. Mienia i Obsługi Gospodarczej
2. Jerzy
Krawczyk -
Naczelnik Wydziału Edukacji, Promocji, Kultury,
Sportu i Turystyki
Lista obecności stanowi
załącznik nr 1 do protokołu.
Posiedzeniu przewodniczył Starosta – Pan Artur Berus.
Posiedzenie protokołowała: Olga
Łukomska – Inspektor.
Porządek posiedzenia:
1.
Rozpatrzenie pism skierowanych do Zarządu
Powiatu.
2.
Sprawy różne.
Starosta
– Pan Artur Berus przedstawił proponowany porządek
posiedzenia oraz zapytał o uwagi i wnioski.
W związku z brakiem uwag, Zarząd Powiatu przyjął porządek
posiedzenia.
Streszczenie
posiedzenia:
Ad. pkt 1. Rozpatrzenie pism
skierowanych do Zarządu Powiatu.
Starosta – Pan Artur Berus przedstawił ogłoszenie
Zarządu Powiatu Skarżyskiego (załącznik
nr 2) z dnia 10 lipca 2019 r. w sprawie sporządzenia wykazu lokali
użytkowych przeznaczonych do oddania w najem w trybie przetargowym.
Zarząd Powiatu zatwierdził powyższe ogłoszenie.
Jednocześnie Zarząd zobowiązał Wydział Inwestycji, Mienia i Obsługi
Gospodarczej do zamieszczenia ogłoszenia na stronie BIP oraz Rzecznika
Prasowego do zamieszczenia ogłoszenia na stronie internetowej starostwa.
Wicestarosta – Pani Anna Leżańska poinformowała, że wydział
Inwestycji, Mienia i Obsługi Gospodarczej zwrócił się z prośbą o zatwierdzenie „Raportu z Rekomendacjami” (załącznik nr 3)
przygotowanego przez firmę Alternator Sp. z o.o. Dodała, że po zatwierdzeniu
w/w dokumentu, Wydział merytoryczny przystąpi do wdrożenia zawartych w nim
rekomendacji, tj. przygotowania i wysłania wniosków o zmianę mocy zamówionych
oraz zmianę taryf. Następnie poprosiła obecną na posiedzeniu Kierownik Referatu
ds. Mienia i Obsługi Gospodarczej – Panią Katarzynę Geller o omówienie
Raportu.
Pani
Katarzyna Geller przedstawiła założone przez firmę Alternator Sp. z o.o.
oszczędności, które planowane są w związku ze zmianą mocy oraz taryf na dostawę
ogrzewania, energii elektrycznej i gazu, zarówno do budynku Starostwa, jak i do
budynków jednostek organizacyjnych. Wyjaśniła, iż w efekcie wprowadzonych
zmian, Powiat będzie ponosił niższe koszty utrzymania nieruchomości. Dodała
także, że zgodnie z umową, firma Alternator Sp. z o.o. otrzyma wynagrodzenie w wysokości 50%
uzyskanych oszczędności.
Zarząd
Powiatu postanowił odłożyć podjęcie decyzji w powyższej sprawie,
jednocześnie zobowiązał Wydział Inwestycji, Mienia i Obsługi Gospodarczej do przedstawienia informacji, kto – zgodnie z umową, ponosić będzie
ewentualne kary naliczone z tytułu przekroczenia zmniejszonej mocy.
Z pismem
Wydziału Inwestycji, Mienia i Obsługi Gospodarczej (załącznik nr 4) zapoznała zebranych Wicestarosta – Pani Anna
Leżańska. Wyjaśniła, iż Wydział zwrócił się z prośbą o zajęcie stanowiska w
sprawie prośby firmy Orange Polska Sp.z o.o., o wyrażenie zgody na wykonanie sieci światłowodowej w budynku biurowym przy ul. Sikorskiego 20 w Skarżysku-Kamiennej. Dodała, iż w imieniu firmy Orange
działa firma Teltech Sp. z o.o., która przygotowała projekt przyłącza kabla
światłowodowego z rozprowadzeniem po budynku. Wszelkie prace związane z budową infrastruktury,
zgodnie z zapisami proponowanej umowy udostępnienia nieruchomości byłyby wykonane na
koszt i przez Orange Polska S.A., po uprzednim wyrażeniu zgody przez Zarząd Powiatu.
Obecna na
posiedzeniu Kierownik Referatu ds. Mienia i Obsługi Gospodarczej – Pani Katarzyna
Geller wyjaśniła, iż w/w inwestycja nie wiąże się z poniesieniem przez Powiat
Skarżyski żadnych kosztów, dodatkowo podniesie ona atrakcyjność wynajmowanych
lokali.
Po
zapoznaniu się z treścią proponowanej umowy, Zarząd Powiatu zobowiązał
Wydział Inwestycji, Mienia i Obsługi Gospodarczej do rozważenia możliwości
zmiany przedmiotowej umowy w § 5, brzmiącym: „Umowa obowiązuje na czas
pozostawania Infrastruktury na Nieruchomości i wiąże również następców prawnych
Stron”, na: „Umowa obowiązuje na czas pozostawania Infrastruktury na
Nieruchomości”.
Z pismem Prezesa
Zarządu Fundacji Św. Marcina Patria Et Misericordia – Pana Sławomira Florczaka (załącznik nr 5) zapoznała
zebranych Członek Zarządu – Pani Katarzyna Bilska. Wyjaśniła, iż w
związku z prowadzoną likwidacją Zespołu Szkół im. H. Sienkiewicza w Suchedniowie oraz faktem, że szkoły prowadzone przez Fundację Św. Marcina korzystają z części pomieszczeń w/w Zespołu Szkół, Prezes Fundacji
pismem z dnia 24.06.2019 r. zwrócił się z prośbą o najem-użyczenie całej
nieruchomości. Dodała, że Fundacja zaproponowała przejęcie kosztów eksploatacji całej nieruchomości
tj.: gaz, energia elektryczna, woda i ścieki oraz odpowiedzialności za media na
dzień 20 sierpnia 2019 r. Mając na uwadze skokowy dla Fundacji wzrost kosztów,
Prezes zaproponował ustalenie ryczałtowego kosztu najmu przedmiotowej
nieruchomości na kwotę 5 000,00 zł. miesięcznie, a w przypadku podjęcia
decyzji o zbyciu nieruchomości – zawarcie w umowie najmu prawa pierwokupu.
Pani
Katarzyna Bilska poinformowała, iż w dniu 08.07.2019r. uczestniczyła w spotkaniu, w którym udział wzięli:
·
Pani Katarzyna Geller – Kierownik Referatu ds. Mienia i Obsługi
Gospodarczej,
·
Pani Bogusława Wilczyńska – Skarbnik Powiatu Skarżyskiego,
· Pani Urszula Wrona – Kierownik Referatu Finansów i Planowania Budżetu w Starostwie Powiatowym w Skarżysku-Kamiennej,
·
Pan Grzegorz Michnowski – Dyrektor Zespołu Szkół im. H. Sienkiewicza w Suchedniowie,
·
Pani Edyta Kwaśniewska – Główna Księgowa w Zespole Szkół im. H.
Sienkiewicza
w Suchedniowie,
w Suchedniowie,
·
Pan Jerzy Krawczyk – Naczelnik Wydziału Edukacji, Promocji, Kultury,
Sportu i Turystyki,
· Pani Beata Błach – Główny Specjalista w Wydziale Edukacji, Promocji,
Kultury, Sportu i Turystyki.
Członek Zarządu –
Pani Katarzyna Bilska zaprosiła na posiedzenie Naczelnika Wydziału Edukacji,
Promocji, Kultury, Sportu i Turystyki – Pana Jerzego Krawczyka oraz
Kierownik Referatu ds. Mienia i Obsługi Gospodarczej – Panią Katarzynę
Geller, po czym wspólnie zreferowali wnioski i sugestie uczestników
spotkania, którego przedmiotem była analiza możliwości wynajęcia całości
budynku Fundacji Św. Marcina Patria Et Misericordia.
Referujący
wskazali, iż zgodnie z wcześniejszymi ustaleniami Zarządu, nieruchomość po Zespole Szkół im. H. Sienkiewicza w Suchedniowie ma być przygotowana do
sprzedaży w 2020 roku. W nawiązaniu do złożonego przez Pana Sławomira Florczaka pisma
wyjaśnili, że Fundacja do 31.08.2019 r. ma podpisaną umowę na wynajem części
nieruchomości i zgodnie z przepisami prawa,
powinna w ciągu trzech miesięcy – licząc od ostatniego dnia obowiązywania
umowy, opuścić budynek likwidowanej placówki.
Pani Katarzyna Bilska
poddała pod rozwagę Zarządu propozycję podpisania pomiędzy Powiatem Skarżyskim
a Fundacją Św. Marcina Patria Et Misericordia
umowy na wynajem całości budynku pozostałego po likwidacji ZS w Suchedniowie, na okres od 01.09.2019 r. do 30.06.2020 r.,
co umożliwiłoby uczniom ukończenie roku szkolnego 2019/2020.
co umożliwiłoby uczniom ukończenie roku szkolnego 2019/2020.
Zarząd Powiatu stwierdził, iż istnieje możliwość
podpisania powyższej umowy na następujących warunkach najmu:
- umowa zostanie zawarta od dnia 01.09.2019 r. na okres 10 miesięcy,
- opłaty związane z mediami (gaz, energia elektryczna, woda, ścieki) fakturowane będą na Fundację Św. Marcina Patria Et Misericordia,
- nakłady finansowe przeznaczone w trakcie obowiązywania umowy na wynajmowane mienie nie będą przedmiotem roszczeń wobec Powiatu Skarżyskiego,
- brak zadłużenia na dzień 01.09.2019 r.,
- wszelkie należności podatkowe oraz opłaty wynikające z prowadzonej działalności pokrywane będą przez Fundację Św. Marcina Patria Et Misericordia,
- brak zapisu w umowie najmu dotyczącego prawa pierwokupu.
Przy
wyrażeniu zgody na powyższe warunki przez wynajmującego, Zarząd Powiatu skłonny
jest ustalić ryczałtowe koszty najmu w/w nieruchomości przy zastosowaniu ok.
50% zniżki, z uwagi na konieczność umożliwienia uczniom ukończenia roku szkolnego
2019/2020.
Członek Zarządu – Pani Katarzyna
Bilska przedstawiła
zebranym Diagnozę Technikum Nr 3 w Zespole Szkół Samochodowo-Usługowych (załącznik nr 6) przygotowaną na konkurs
nr: RPSW.08.05.01-IŻ.00-26-264/19 oraz Diagnozę Zespołu Szkół Transportowo
Mechatronicznych do projektu pn. „Nowoczesne szkolnictwo zawodowe" (załącznik nr 7).
Zarząd Powiatu zatwierdził obie diagnozy.
Wicestarosta – Pani Anna
Leżańska
poinformowała, że na posiedzeniu w dniu 08.07.2019 r. Komisja nadzorująca likwidację
pojazdów przejętych przez Powiat Skarżyski zdecydowała o zniszczeniu pojazdu
marki Renault Laguna, o wartości w stanie uszkodzonym 1200,00 zł. w tym VAT
(23%) 224,39 zł. wobec którego został orzeczony przepadek na rzecz Powiatu
Skarżyskiego (pismo w tej sprawie stanowi
załącznik nr 8).
Zarząd Powiatu zrezygnował z likwidacji
przedmiotowego auta, jednocześnie zobowiązał Wydział IM do podjęcia próby jego
sprzedaży w drodze przetargu.
Starosta – Pan Artur Berus przypomniał, że na posiedzeniu w
dniu 29 maja br. Zarząd Powiatu zobowiązał Zespół ds. Zarządzania Kryzysowego
do rozeznania rynku w celu dokonania zakupu odzieży ochronnej i informacyjnych
tablic magnetycznych na samochód. Następnie Starosta przedstawił pismo Kierownika
Zespołu ds. Zarządzania Kryzysowego (załącznik
nr 9), w którym została przedstawiona całkowita wartość zakupu:
- 5 kompletów odzieży ochronnej – 1.345,55 zł. brutto
- 2 sztuk magnetycznych tablic informacyjnych – 110,70 zł. brutto.
Starosta dodał, że Kierownik
Zespołu ds. Zarządzania Kryzysowego zwróciła się również
z prośbą o rozważenie zakupu 1000 sztuk worków przeciwpowodziowych.
Zarząd Powiatu wyraził zgodę na dokonanie
zakupu powyższego asortymentu.
Członek Zarządu – Pan
Adam Ciok poinformował, że 4 lipca
br. odbyło się spotkanie przedstawicieli Stowarzyszenia Inicjatywa Lokalna (Pan
Mariusz Busiek, Pan Konrad Wikarjusz) z Kierownikiem Referatu ds. promocji (Pani Beata
Wojciechowska), na którym zostały przedstawione informacje dot.
realizowanych przedsięwzięć stowarzyszenia w ramach projektu współfinansowanego
ze środków Programu Fundusz Inicjatyw Obywatelskich na lata 2014-2020. Dodał,
że Referat ds. Promocji zaproponował udział w dwóch przedsięwzięciach w okresie
wakacyjnym:
- 24
sierpnia w pikniku wakacyjnym, który ma być przedłużeniem imprezy – Powiatowego
Marszobiegu na zakończenie wakacji. Marszobieg rozpocząłby się o godz. 11.00 i potrwał do godz. 15.00. Za tą część odpowiada Referat ds. Promocji. Potem
rozpocząłby się piknik wakacyjny. Planowane miejsce to gmina Suchedniów:
Ośrodek Kuźnica lub MOSIR. W miesiącu lipcu stowarzyszenie podejmie decyzję o
lokalizacji. Na pikniku odbyłaby się prezentacja dorobku lokalnych wykonawców,
kół gospodyń. Za organizację tej części odpowiedzialne jest stowarzyszenie. Za pomoc
stowarzyszenie w ramach projektu sfinansuje grę terenową opracowaną przez referat do celów
promocyjnych dla starostwa,
- druga
impreza to Rajd Rowerowy wstępnie ustalony na 1 września 2019r. Główni
organizatorzy oczekują ze strony Starostwa pomocy jedynie w kwestii organizacyjnej. Ponadto na spotkaniu Referat ds.
Promocji zaproponował wypożyczenie zdjęć na wystawę 20 lat powiatu – (wystawa ta była dostępna na naszych powiatowych obchodach
jubileuszowych) oraz na udostępnienie filmu promocyjnego o powiecie skarżyskim
– 20 lat powiatu na specjalnie stworzonej stronie na tą okoliczność (pismo w tej sprawie stanowi załącznik nr
10).
Następnie Pan Adam Ciok
przypomniał, że Powiat Skarżyski przystąpił, jako partner do realizacji
projektu „Skarżyska Akademia Aktywnych Seniorów”, finansowanego ze środków Rządowego Programu Aktywizacji Społecznej Osób Starszych na lata
2014-2020 realizowanego przez Skarżyskie Stowarzyszenie Inicjatyw Obywatelskich
z siedzibą w Skarżysku-Kamiennej. W związku z
powyższym zaproponował, aby Stowarzyszenie
Inicjatywa Lokalna i Skarżyskie Stowarzyszenie Inicjatyw
Obywatelskich przedstawiło harmonogram prac.
Zarząd
Powiatu przyjął do wiadomości przedstawione informacje.
Jednocześnie przychylił się do propozycji Członka Zarządu – Pana Adama Cioka.
Członek Zarządu – Pan Tadeusz Bałchanowski przedstawił zebranym treść Porozumienia z firmą
Budimex S.A. (załącznik nr 11) dotyczącego
remontu 900 mb. odcinka drogi ul. Piłsudskiego w Skarżysku-Kamiennej.
Zarząd Powiatu zaakceptował
jego treść, jednocześnie upoważnił Starostę – Pana Artura Berusa oraz Członka
Zarządu – Pana Tadeusz Bałchanowskiego do podpisania powyższego dokumentu.
Członek Zarządu – Pan Tadeusz Bałchanowski zapoznał zebranych z treścią Projektu
porozumienia pomiędzy Powiatem Skarżyskim, Powiatem Kieleckim oraz Gminą
Zagnańsk (załącznik nr 12 i załącznik nr
13)
Zarząd
Powiatu nie wniósł uwag, jednocześnie zobowiązał Wydział Finansowy do wprowadzenia stosownych zmian w budżecie powiatu.
Członek Zarządu – Pan Tadeusz
Bałchanowski poruszył
sprawę uszkodzonego chodnika przy drodze powiatowej ulicy Bugaj w Suchedniowie.
Wyjaśnił, że Burmistrz Miasta i Gminy Suchedniów pismem znak: GNI.7226.5.P.2019
(załącznik nr 14) poinformował, iż
nie może dokonać jego naprawy gdyż:
· kolektor sanitarny pod ulicą Bugaj został wykonany na podstawie i zgodnie z warunkami wydanymi przez zarządcę drogi. Wykonane roboty zostały odebrane
przez podmiot zarządzający drogą, a okres gwarancji już upłynął,
· zarządcą w/w drogi jest Zarząd Powiatu.
W związku z powyższym, Burmistrz zwrócił się z
prośbą o wykonanie naprawy uszkodzonego przez wody opadowe chodnika.
Mając na uwadze, iż pod przedmiotowym chodnikiem umiejscowiony
jest kolektor sanitarny, Zarząd Powiatu zobowiązał
Zarząd Dróg Powiatowych do
przygotowania pisma do Burmistrza Miasta i Gminy Suchedniów z propozycją 50%
partycypacji Gminy Suchedniów w kosztach wykonania w/w zadania.
Ad. pkt 2. Sprawy różne.
Członek Zarządu – Pan Tadeusz
Bałchanowski
powrócił do sprawy złożonego przez Komisję Bezpieczeństwa i Porządku Powiatu
Skarżyskiego wniosku w sprawie ograniczenia używania na zbiorniku
wodnym Rejów jednostek pływających o napędzie silnikowym.
Zarząd
Powiatu wskazał, iż przed przystąpieniem do przygotowania stosownej uchwały,
niezbędnym jest przeprowadzenie badania akustycznego. Wobec powyższego, Zarząd
zobowiązał Naczelnika Wydziału Ochrony Środowiska, Rolnictwa i Leśnictwa do wyłonienia specjalistycznej firmy i zlecenia jej wykonania badania
pomiaru hałasu emitowanego na zbiorniku wodnym Rejów.
Członek
Zarządu – Pan Tadeusz Bałchanowski poinformował zebranych, że w najbliższych dniach ruszą prace dotyczące renowacji krzyża przy ulicy
Kopernika w Skarżysku-Kamiennej.
Zarząd
Powiatu przyjął do wiadomości powyższą informację.
Na tym zakończono posiedzenie.
Protokołowała
Przewodniczący Zarządu
Olga Łukomska Artur Berus
Podpisy Członków Zarządu Powiatu:
1. A.
Leżańska
2. K.
Bilska
3. T.
Bałchanowski
4. A.
Ciok
Załączników: 14
Załącznik nr 1 – lista obecności
na posiedzeniu Zarządu Powiatu,
Załącznik
nr 2
– ogłoszenie Zarządu Powiatu Skarżyskiego z dnia 10 lipca 2019 r. w sprawie
sporządzenia wykazu lokali użytkowych przeznaczonych do oddania w najem w
trybie przetargowym,
Załącznik
nr 3
– pismo Kierownika Referatu ds. Mienia i Obsługi Gospodarczej z dnia 08.07.2019
r.,
Załącznik
nr 4
– pismo Kierownika Referatu ds. Mienia i Obsługi Gospodarczej z dnia 08.07.2019
r.,
Załącznik
nr 5
– pismo Prezesa Zarządu Fundacji
Św. Marcina Patria Et Misericordia z dnia 24.06.2019 r.,
Załącznik nr 6 – pismo Dyrektora Zespołu Szkół
Samochodowo-Usługowych z dnia 08.07.2019 r.,
Załącznik nr 7 – pismo Dyrektora Zespołu Szkół
Transportowo-Mechatronicznych z dnia 08.07.2019 r.,
Załącznik nr 8 – pismo Kierownika Referatu ds. Mienia
i Obsługi Gospodarczej z dnia 09.07.2019 r.,
Załącznik nr 9 – pismo Kierownika Zespołu ds.
Zarządzania Kryzysowego z dnia 09.07.2019r.,
Załącznik nr 10 – pismo Kierownika Referatu ds.
Promocji z dnia 08.07.2019 r.,
Załącznik nr 11 – Porozumienie zawarte przez Powiat
Skarżyski z firmą BUDIMEX S.A. z dnia 10.07.2019r.,
Załącznik nr 12 – Projekt porozumienia pomiędzy
Powiatem Skarżyskim a Powiatem Kieleckim o udzielenie pomocy finansowej w
formie dotacji na realizację zadania publicznego pod nazwą: „Remont drogi
powiatowej Nr 0307T Belno-Zalezianka”,
Załącznik nr 13 – Projekt porozumienia pomiędzy
Powiatem Skarżyskim a Gminą Zagnańsk o udzielenie pomocy finansowej w formie
dotacji na realizację zadania publicznego pod nazwą: „Remont drogi powiatowej
Nr 0307T Belno-Zalezianka”,
Załącznik nr 14 – pismo Burmistrza Miasta i Gminy
Suchedniów z dnia 09.07.2019 r.
metryczka
Wytworzył: Zarząd Powiatu Skarżyskiego (10 lipca 2019)
Opublikował: Olga Łukomska (29 lipca 2019, 10:06:47)
Ostatnia zmiana: brak zmian
Liczba odsłon: 716