Protokół Nr 9/2019 z dnia 27 lutego 2019 r.


 
  Protokół Nr 9/2019
z posiedzenia Zarządu Powiatu Skarżyskiego
w dniu 27 lutego 2019 r.
 
W posiedzeniu udział wzięli:
Członkowie Zarządu Powiatu:
1. Artur Berus                                                - Starosta
2. Anna Leżańska                                           - Wicestarosta
3. Katarzyna Bilska                                         - Członek Zarządu Powiatu
4. Tadeusz Bałchanowski                                  - Członek Zarządu Powiatu
5. Adam Ciok                                                 - Członek Zarządu Powiatu
 
Stali uczestnicy posiedzenia:
1. Małgorzata Nosowicz                                   - Sekretarz Powiatu
2. Bogusława Wilczyńska                                 - Skarbnik Powiatu
 
Pozostali uczestnicy posiedzenia:
1.                                                                                                                                                    Elżbieta Azarowicz                                         - Dyrektor Centrum Obsługi Placówek

Lista obecności stanowi załącznik nr 1 do protokołu.
Posiedzeniu przewodniczył Starosta – Pan Artur Berus.
Posiedzenie protokołowała: Anna Bugajska – Inspektor.
Porządek posiedzenia:
1. Podjęcie uchwał Zarządu Powiatu Skarżyskiego w sprawie:
a) wprowadzenia zmian w budżecie powiatu na 2019 rok,
b) zmiany wieloletniej prognozy finansowej Powiatu Skarżyskiego na lata 2019-2035,
c) wyrażenia zgody na zawarcie umowy najmu pomieszczeń gospodarczych w budynku przy ul. Pl. Floriański 1 w Skarżysku-Kamiennej,
d) zmieniająca uchwałę w sprawie utworzenia Rady Seniorów Powiatu Skarżyskiego
2.Przyjęcie sprawozdania z realizacji zadań wykonywanych przez Powiatowy Zespół do Spraw Orzekania o Niepełnosprawności w Skarżysku-Kamiennej z zakresu administracji rządowej za rok 2018.
3. Rozpatrzenie pism skierowanych do Zarządu Powiatu.
4. Sprawy różne.
 
Starosta – Pan Artur Berus przedstawił proponowany porządek posiedzenia oraz zapytał o uwagi i wnioski.
W związku z brakiem uwag, Zarząd Powiatu przyjął porządek posiedzenia jednogłośnie.
 
Streszczenie posiedzenia:
 
Ad pkt 1. Podjęcie uchwał Zarządu Powiatu Skarżyskiego w sprawie:
a) wprowadzenia zmian w budżecie powiatu na 2019 rok, (załącznik nr 2)
Referująca: Skarbnik Powiatu – Pani Bogusława Wilczyńska poinformowała, że wprowadzone zmiany w budżecie Powiatu Skarżyskiego wynikają z:
1. Decyzji Wojewody Świętokrzyskiego znak FN.I.3111.1.2019 z dnia 20 lutego 2019r w sprawie ostatecznych kwot dotacji z budżetu państwa przydzielonych powiatowi w 2019 roku. W stosunku do kwot przyjętych w projekcie zwiększyła się jedynie dotacja na funkcjonowanie Komendy Powiatowej Państwowej Straży Pożarnej o 252.019zł. Pozostałe dotacje są na tym samym poziomie.
2.Pism Zespołu Szkół Technicznych z dnia 6 lutego 2019r w sprawie zmian w planie dochodów i wydatków projektów unijnych realizowanych w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój oraz Erasmus w związku ze zmianami kwot planu w poszczególnych latach i tak:
a) praktyki zawodowe szansą na zdobycie dodatkowych kompetencji zawodowych – zwiększa się plan dochodów i wydatków o 1.550zł. Łączne nakłady ulegają zmniejszeniu o 1.196,77 w związku z naniesieniem faktycznego wykonania 2018 roku.
b)zdobywanie doświadczeń zawodowych szansą na bycie kompetentnym pracownikiem rynku pracy– zwiększa się plan dochodów i wydatków o 18.316,92zł. Łączne nakłady nie ulegają zmian, gdyż jednocześnie zmniejsza się wydatki w następnym roku.
c) Nowoczesny nauczyciel - nowoczesna szkoła– zwiększa się plan dochodów i wydatków o 3.426,98zł. Łączne nakłady ulegają zmniejszeniu o 1.180,72zł w związku z naniesieniem faktycznego wykonania 2018 roku.
3.Pisma Zespołu Szkół Technicznych z dnia 6 lutego 2019r w sprawie przeniesienia planu wydatków pomiędzy rozdziałami w kwocie 4.786zł z nadwyżki na dodatkowym wynagrodzeniu rocznym na zabezpieczenie wynagrodzeń w ramach realizacji zajęć rewalidacyjnych.
4.Pisma Powiatowego Środowiskowego Domu Samopomocy z dnia 21 lutego 2019r w sprawie przeniesienia planu wydatków pomiędzy paragrafami w kwocie 101zł na zwiększony podatek od nieruchomości.
5. Porozumienia z dnia 11 lutego 2019r z Gminą Bliżyn, która udzieliła Powiatowi dotacji w wysokości 5.000zł na pokrycie części kosztów dowozu uczestników Powiatowego Środowiskowego Domu Samopomocy.
6.Pisma Domu Pomocy Społecznej Centrum Seniora z dnia 22 lutego 2019r w sprawie przeniesienia planu wydatków pomiędzy paragrafami w kwocie 2.003,40zł w związku z koniecznością zabezpieczenia środków finansowych na wykonanie ekspertyzy stanu pokrycia dachowego DPS oraz zwiększenia środków na szkolenia pracowników jak również na opłatę z tytułu trwałego zarządu
7. Pisma Wydziału Edukacji z dnia 25 lutego 2019r w sprawie przeniesienia do szkół i placówek oświatowych środków w kwocie 10.000zł na przeprowadzenie szkoleń dla pracowników z zakresu udzielania pierwszej pomocy. Część środków w wysokości 2.640zł pochodzi z rezerwy celowej na oświatę i wychowanie.
W toku przeprowadzonego głosowania, Zarząd Powiatu podjął uchwałę jednogłośnie.
 
b)   zmiany wieloletniej prognozy finansowej Powiatu Skarżyskiego na lata 2019-2035, (załącznik nr 3)
Skarbnik Powiatu – Pani Bogusława Wilczyńska wyjaśniła, że zmiany w Wieloletniej Prognozie Finansowej na lata 2019-2035 wynikają z:
1) ze zwiększenia limitu wydatków w 2019r i limitu zobowiązań o kwotę 1.550zł na zadaniu „Praktyki zawodowe szansą na zdobycie dodatkowych kompetencji zawodowych” w związku ze zmianą harmonogramu finansowego projektu dofinansowanego z Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój. Łączne nakłady ulegają zmniejszeniu o 1.196,77 w związku z naniesieniem faktycznego wykonania 2018 roku
2) ze zwiększenia limitu wydatków w 2019r o kwotę 18.316,92zł na zadaniu „Zdobywanie doświadczeń zawodowych szansą na bycie kompetentnym pracownikiem rynku pracy” w związku ze zmianą harmonogramu finansowego projektu dofinansowanego z Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój. Łączne nakłady nie ulegają zmianie gdyż jednocześnie zmniejsza się wydatki w następnym roku.
3)ze zwiększenia limitu wydatków w 2019r i limitu zobowiązań o kwotę 3.426,98zł na zadaniu „Nowoczesny nauczyciel - nowoczesna szkoła” w związku ze zmianą harmonogramu finansowego projektu dofinansowanego z Erasmus. Łączne nakłady ulegają zmniejszeniu o 1.180,72zł w związku z naniesieniem faktycznego wykonania 2018 roku
4)ze zwiększenia dochodów i wydatków bieżących o kwotę 280.312,90zł poprzez zwiększenie dochodów unijnych o 23.293,90zł na projekt realizowane przez Zespół Szkół Technicznych omówione w pkt 1-3 niniejszych objaśnień, poprzez wprowadzenie dotacji z Gminy Bliżyn na dofinansowanie kosztów dowozu uczestników do Powiatowego Środowiskowego Domu Samopomocy – 5.000zł oraz zwiększenia dotacji z budżetu państwa o 252.019zł na funkcjonowanie Komendy Powiatowej Państwowej Straży Pożarnej.
Zarząd Powiatu podjął jednogłośnie uchwałę w sprawie zmiany wieloletniej prognozy finansowej Powiatu Skarżyskiego na lata 2019-2035.
 
c) wyrażenia zgody na zawarcie umowy najmu pomieszczeń gospodarczych w budynku przy ul. Pl. Floriański 1 w Skarżysku-Kamiennej, (załącznik nr 4)
Przedmiotową uchwałę przedstawiła zebranym Wicestarosta – Pani Anna Leżańska.
Zarząd Powiatu podjął uchwałę jednogłośnie.

d) zmieniająca uchwałę w sprawie utworzenia Rady Seniorów Powiatu Skarżyskiego, (załącznik nr 5)
Wicestarosta – Pani Anna Leżańska zapoznała zebranych z treścią uchwały. Następnie przedstawiła zmiany, jakie wprowadza przedmiotowa uchwała.
W związku z brakiem uwag, Zarząd Powiatu podjął powyższą uchwałę jednogłośnie.
 
Ad. pkt 2. Przyjęcie sprawozdania z realizacji zadań wykonywanych przez Powiatowy Zespół do Spraw Orzekania o Niepełnosprawności w Skarżysku-Kamiennej z zakresu administracji rządowej za rok 2018, (załącznik nr 6)
Starosta – Pan Artur Berus poinformował, że w 2018 roku, Zespół wykorzystał środki finansowe z dotacji Wojewody w kwocie 375.836,12 zł. W okresie sprawozdawczym w zespole zatrudnionych było 16 osób w ramach umowy o pracę oraz umowy cywilnoprawnej. Starosta dodał, że w 2018 roku, do Zespołu złożono łącznie 2254 wnioski w sprawie wydania orzeczenia o niepełnosprawności, stopniu niepełnosprawności oraz wskazaniach do ulg i uprawnień. Wydano ogółem 2241 orzeczeń o niepełnosprawności, stopniu niepełnosprawności i uprawnieniach do ulg i uprawnień oraz umorzeniu postępowania. Ponadto powołano 410 składów orzekających, wniesiono 116 odwołań od orzeczeń o niepełnosprawności i stopniu niepełnosprawności, wydano 930 legitymacji poświadczających niepełnosprawność oraz wydano 293 karty parkingowe. 
Zarząd Powiatu przyjął przedmiotowe sprawozdanie.
 
Ad. pkt 3. Rozpatrzenie pism skierowanych do Zarządu Powiatu.
 
Wicestarosta – Pani Anna Leżańska przedstawiła pismo Kierownika Referatu Gospodarki Mieniem (załącznik nr 7) zawierające prośbę o zatwierdzenie kalkulacji opłat związanych z utrzymaniem budynku przy ul. Sikorskiego 20 w Skarżysku-Kamiennej:
Prokuratura:               7,44 zł. za m2 brutto/6,05 zł. za m2 netto
Sąd:                         3,26 zł. za m2 brutto/2,65 zł. za m2 netto
Pozostali najemcy:      7,07 zł. za m2 brutto/5,75 zł. za m2 netto
Zarząd Powiatu zatwierdził powyższe kwoty. Jednocześnie, Zarząd zobowiązał Wydział Inwestycji i Administrowania Mieniem do przygotowania informacji w zakresie wysokości czynszu oraz wysokości opłat związanych z utrzymaniem budynku w poprzednich latach.
 
Wicestarosta – Pani Anna Leżańska poinformowała, że Dyrektor Centrum Obsługi Placówek zwróciła się z prośbą o wyrażenie zgody na zmianę Regulaminu Organizacyjnego jednostki (pismo w tej sprawie stanowi załącznik nr 8). W związku z powyższym Wicestarosta powitała na posiedzeniu Zarządu Powiatu Dyrektora Centrum Obsługi Placówek – Panią Elżbietę Azarowicz i poprosiła o przedstawienie proponowanych zmian.
Dyrektor wyjaśniła, że w związku z przeprowadzoną reorganizacją placówki, jeden z pracowników wypowiedział warunki pracy. W związku z powyższym Dyrektor zaproponowała redukcję etatu starszego pracownika socjalnego, która nie spowoduje żadnych skutków finansowych dla placówki. Dodała, że zadania starszego pracownika socjalnego zostałyby podzielone pomiędzy pozostałych specjalistów zatrudnionych w placówce. Jednocześnie Dyrektor dodała, że w ramach zaoszczędzonych środków z tytułu redukcji powyższego etatu, dokonałaby podwyższenia wynagrodzeń pracownikom, którym zwiększono zakres obowiązków.
W związku z powyższym, Zarząd Powiatu wyraził zgodę na wprowadzenie zmian w Regulaminie Organizacyjnym placówki.
 
Członek Zarządu – Pani Katarzyna Bilska przedstawiła pismo Dyrektora Zespołu Szkół Transportowo-Mechatronicznych (załącznik nr 9) zawierające prośbę o zatwierdzenie utworzenia nowego kierunku nauczania w Technikum Nr 6 w zawodzie technik budownictwa kolejowego, który zgodnie z Rozporządzeniem MEN z dnia 15 lutego br. w sprawie ogólnych celów i zadań kształcenia w zawodach szkolnictwa branżowego oraz klasyfikacji zawodów szkolnictwa branżowego ma zastąpić zawód technik dróg kolejowych i obiektów inżynieryjnych. Pani Katarzyna Bilska dodała, że powyższy kierunek nauczania jest prowadzony w placówce od 2009 roku. Szkoła posiada wyposażenie oraz specjalistów uczących w zawodzie.
Zarząd Powiatu wyraził zgodę na utworzenie nowego kierunku nauczania.
 
 
Członek Zarządu – Pani Katarzyna Bilska przedstawiła pismo Dyrektora Zespołu Szkół Ekonomicznych (załącznik nr 10) zawierające prośbę o zatwierdzenie w Technikum Nr 2 nowego kierunku nauczania: technik reklamy, który zgodnie z Rozporządzeniem MEN z dnia 15 lutego br. w sprawie ogólnych celów i zadań kształcenia w zawodach szkolnictwa branżowego oraz klasyfikacji zawodów szkolnictwa branżowego ma zastąpić dotychczasowy kierunek: technik organizacji reklamy. Pani Katarzyna Bilska poinformowała, że szkoła prowadzi kształcenie w kierunku technik organizacji reklamy od 2010 roku, posiada odpowiednie wyposażenie bazy dydaktycznej oraz przygotowaną kadrę pedagogiczną do pracy z młodzieżą ucząca się w powyższym zawodzie.
Zarząd Powiatu wyraził zgodę na utworzenie nowego kierunku nauczania.
 
W związku z wejściem w życie Rozporządzenia MEN z dnia 15 lutego 2019 r. w sprawie ogólnych celów i zadań kształcenia w zawodach szkolnictwa branżowego oraz klasyfikacji zawodów szkolnictwa branżowego, Członek Zarządu – Pani Katarzyna Bilska przedstawiła pismo Dyrektora Zespołu Szkół Samochodowo-Usługowych (załącznik nr 11) zawierające prośbę o zaopiniowanie nowych kierunków kształcenia w Technikum Nr 3: technik organizacji turystyki oraz technik usług kelnerskich, które dotychczas funkcjonowały pod nazwą: technik obsługi turystycznej oraz kelner.
Zarząd Powiatu wyraził zgodę na utworzenie nowych kierunków nauczania.
 
Członek Zarządu – Pani Katarzyna Bilska przedstawiła pismo Dyrektora I Liceum Ogólnokształcącego (załącznik nr 12) zawierające prośbę o wyrażenie zgody na wycinkę 4 sztuk drzew, które kolidują z nowym boiskiem sportowym oraz zagrażają bezpieczeństwu osób korzystających.
Zarząd Powiatu wyraził zgodę na skierowanie wniosku do Urzędu Miasta w Skarżysku-Kamiennej o wycinkę drzewa.
 
Członek Zarządu – Pani Katarzyna Bilska poinformowała, że Zespół Placówek Edukacyjno-Wychowawczych oraz Klub Olimpiad Specjalnych „OLIMP” organizują Świętokrzyski Turniej Bowlingu Olimpiad Specjalnych w dniu 26 marca br. W związku z powyższym przedstawiła pismo Dyrektora ZPEW (załącznik nr 13) zawierające prośbę o pomoc w organizacji turnieju poprzez przekazanie 80 szt. jednakowych upominków lub 20 szt. albumów. Dodała, że w turnieju będzie uczestniczyło 130 osób, w tym 80 osób z niepełnosprawnością intelektualną. Następnie Pani Katarzyna Bilska poinformowała, że środki finansowe zabezpieczone w budżecie powiatu w dziale promocji są bardzo niskie. Zakup materiałów promocyjnych spowoduje konieczność zwiększenia środków finansowych na organizację zaplanowanych imprez.
Zarząd Powiatu postanowił dokonać zakupu materiałów promocyjnych dla uczestników turnieju. Ponadto Zarząd postanowił przekazać 20 szt. albumów „Ważki ziemi skarżyskiej”.
 
Członek Zarządu – Pani Katarzyna Bilska poinformowała, że wpłynęło pismo z Ministerstwa Edukacji Narodowej (załącznik nr 14) informujące o wysokości subwencji oświatowej oraz o finansowaniu zadań oświatowych w 2019 roku. Przypomniała, że wstępna wysokość subwencji została zwiększona o 5 tys. zł., natomiast należy pamiętać o prowadzonym podwójnym naborze na rok szkolny 2019/2020. W związku z powyższym Pani Katarzyna Bilska przedstawiła zebranym informacje zawarte w piśmie Ministerstwa. Wyjaśniła, że podstawowy czynnik naliczania subwencji oświatowej zmniejszył się prawie
o 24 zł na osobę. Zostały wyodrębnione nowe wagi dla uczniów objętych pomocą psychologiczno-pedagogiczną o wartości 0,025 dla szkół podstawowych i gimnazjów oraz o wartości 0,012 dla uczniów szkół ponadpodstawowych dla dzieci i młodzieży. Ponadto wprowadzono rozwiązanie uwzględniające zróżnicowanie kwot ustalonych dla uczniów objętych kształceniem zawodowym w oparciu o prognozowane zapotrzebowanie na pracowników w danym zawodzie na krajowym i wojewódzkim rynku pracy, poprzez wprowadzenie wagi P19 o wartości 0,2 na uczniów kształcących się w zawodach, na które prognozuje się zwiększone zapotrzebowanie, niebędących młodocianymi pracownikami realizującymi praktyczną naukę zawodu u pracodawcy oraz wagę P20 o wartości 0,08 na uczniów kształcących się w zawodach, na które prognozuje się zwiększone zapotrzebowanie, będących młodocianymi pracownikami realizującymi praktyczną naukę zawodu u pracodawcy. Następnie Pani Katarzyna Bilska dodała, że zwiększono liczbę uczniów szkół ponadgimnazjalnych i szkół ponadpodstawowych dla dzieci i młodzieży, w związku ze wzrostem liczby uczniów w/w szkół od 1 września 2019 r.:
- dla liceów ogólnokształcących oraz liceów plastycznych: 13,07%
- dla techników: 10,94%
- dla branżowych szkół I stopnia: 13,80%
- dla szkoły specjalnej przysposabiającej do pracy: 10,36%
Poza tym zwiększono liczebność wychowanków internatów i burs wskaźnikiem 11%. Wprowadzono wagę P21 o wartości 0,05 dla uczniów kształcących się w zawodach kierowca mechanik lub technik transportu drogowego. 
Na koniec Pani Katarzyna Bilska wyjaśniła, że wprowadzone rozwiązania nie pokrywają rzeczywistych kosztów, ponieważ:
- w przypadku kształcenia zawodowego zwiększone wagi są na kierunkach deficytowych dużych miast, a nie dostosowane do naszego lokalnego rynku. W subwencji nie zastosowano żadnych rozwiązań mających wpływ na systemowe finansowanie kształcenia zawodowego dualnego, czyli we współpracy z pracodawcą,
- wzrost subwencji w poszczególnych typach nauczania jest symboliczny, ponieważ podwójny rocznik oznacza, że do danych typów szkół zapisze się ok. 30% więcej młodzieży niż dotychczas, co ma przełożenie także na internat czy bursę.
Pani Katarzyna Bilska stwierdziła także, że ministerstwo zdaje sobie sprawę z niedoszacowania subwencji, ponieważ w końcowej części pisma wskazuje na konieczność współfinansowania oświaty przez samorządy.
Ponadto Skarbnik Powiatu – Pani Bogusława Wilczyńska dodała, że z powyższego pisma wynika, że w bieżącym roku szkolnym powiat nie otrzyma dodatkowych środków finansowych, z tytułu reformy oświaty. 
Zarząd Powiatu przyjął do wiadomości informacje w powyższym zakresie.
 
Członek Zarządu – Pan Adam Ciok poinformował, że w dniu 27.02.2019 r. wpłynęła oferta Stowarzyszenia „Nasz Świerczek”” z siedzibą w Świerczku gmina Skarżysko Kościelne, na realizację zadania publicznego w formie tzw. „małych grantów”. Wyjaśnił, że zadanie publiczne pn: „Spotkanie z tradycją i kulturą” dotyczy organizacji spotkania, na którym zaprezentują się zespoły folklorystyczne i regionalni artyści oraz zaprezentowane zostaną potrawy regionalne podczas wspólnego biesiadowania.  Dodał, że całkowity koszt realizacji zadania opiewa na kwotę 800,00zł., natomiast wnioskowana kwota dotacji wynosi 500,00 zł. z przeznaczeniem na przygotowanie potraw regionalnych. Ponadto Pan Adam Ciok dodał, że oferta złożona przez stowarzyszenie wpisuje się w założenia „Programu Współpracy Powiatu Skarżyskiego z organizacjami pożytku publicznego na 2019 rok”, wzór i treść wniosku są zgodne z obowiązującymi przepisami, a Wydział Promocji, Kultury, Sportu i Turystyki pozytywnie opiniuje pod względem formalnym złożoną ofertę i posiada środki finansowe na jego realizację (pismo w tej sprawie stanowi załącznik nr 15).
Zarząd Powiatu postanowił dofinansować realizację powyższego zadania kwotą 500 zł.

W związku ze zwiększeniem od 1 marca br. średniego miesięcznego kosztu utrzymania mieszkańca w DPS, Skarbnik Powiatu – Pani Bogusława Wilczyńska przedstawiła pismo Dyrektor Domu Pomocy Społecznej (załącznik nr 16) przy ul. Spornej w Skarżysku-Kamiennej zawierające prośbę o zwiększenie planu dochodów i wydatków o kwotę 160 tys. zł.
Zarząd Powiatu wyraził zgodę na wprowadzenie zmian w planie finansowym jednostki.
 
Starosta – Pan Artur Berus przedstawił zebranym wniosek (załącznik nr 17) kierowany do Sądu Rejonowego w Skarżysku-Kamiennej, Wydziału Ksiąg Wieczystych, o dokonanie zmiany w dziale II księgi wieczystej KI1R/00011502/1 polegającej na wykreśleniu zapisu jako właściciel: „Powiat Skarżyski REGON: 291009410”, a wpisaniu jako właściciel: „Powiat Skarżyski REGON: 291009410,w trwałym zarządzie Domu Pomocy Społecznej „Centrum Seniora” w Skarżysku-Kamiennej, ul. Ekonomii 7, na podstawie decyzji Zarządu Powiatu Skarżyskiego z dnia 19.12.2018 r. znak: GG-II.6844.2.2.2018 w sprawie ustanowienia trwałego zarządu oraz wniosek kierowany do Sądu Rejonowego w Skarżysku-Kamiennej, Wydziału Ksiąg Wieczystych o dokonanie zmiany w dziale II księgi wieczystej KI1R/00013040/8 polegającej na wykreśleniu zapisu jako właściciel: „Powiat Skarżyski w trwałym zarządzie Zespołu Placówek Opieki, Wychowania i Interwencji Kryzysowej „Przystań” w Skarżysku-Kamiennej, ul. Rejowska 53”, a wpisaniu jako właściciel: „Powiat Skarżyski REGON: 291009410, w trwałym zarządzie Centrum Obsługi Placówekw Skarżysku-Kamiennej, ul. Rejowska 53/3”, na podstawie decyzji Zarządu Powiatu Skarżyskiego z dnia 19.12.2018 r. znak: GG-II.6844.2.3.2018 w sprawie wygaśnięcia z jednoczesnym ustanowieniem trwałego zarządu.
Zarząd Powiatu pozytywnie zaopiniował przedmiotowe wnioski. Jednocześnie Zarząd upoważnił Starostę – Pan Artura Berusa i Wicestarostę – Panią Annę Leżańską do ich podpisania.
 
Wicestarosta – Pani Anna Leżańska poinformowała, że w dniu 14 lutego br. na terenie działki nr 1/30 będącej w trwałym zarządzie Zespołu Placówek Resocjalizacyjno-Wychowawczych odbyło się spotkanie dotyczące przebudowy sieci gazowej PE s/c DN 315 mm na działkach nr 1/30 przy ul. Legionów 131 i nr 1/57 przy ul. Ekonomii 4 w Skażrzysku-Kamiennej. Wicestarosta dodała, że w trakcie wizji lokalnej ustalono, co następuje:
-dokonano zmiany trasy przebiegu sieci gazowej PE s/c DN 315 mm na działce 1/30 w stosunku do przedstawionej wcześniej przez projektanta dokumentacji, polegającej na przesunięciu w stronę budynku w odległości ok. 1,5 m od istniejącego kabla energetycznego;
- trasa przebiegu sieci gazowej PE s/c DN 315 mm na działce nr ewid. 1/57 pozostaje bez zmian;
- właściciele działek nr ewid. 1/30 oraz 1/57 wyrażają zgodę na udzielenie prawa do dysponowania w/w działkami pod warunkiem ustanowienia służebności przesyłu. O ustanowienie służebności właściciele działek wystąpią do Polskiej Spółki Gazownictwa Sp. z o. o. Oddział Zakład Gazowniczy w Kielcach (pismo w tej sprawie stanowi załącznik nr 18).   
                                                                                                                          
Zarząd Powiatu odłożył podjęcie decyzji do czasu uzupełnienia mapy poglądowej nowego przebiegu gazociągu oraz projektu umowy. Ponadto Zarząd poprosił o informację dotyczącą odpłatności za korzystanie z w/w nieruchomości przez spółkę.
 
W posiedzeniu nie uczestniczył Członek Zarządu – Pan Adam Ciok

Starosta – Pan Artur Berus poinformował, że w dniu 13 stycznia br. w BIP zostało zamieszczone zaproszenie do składania ofert na przygotowanie i prowadzenie Elektronicznej Kolumny Samorządowej Powiatu Skarżyskiego w lokalnym, informacyjnym Portalu Internetowym. Starosta dodał, że w wyznaczonym terminie wpłynęły 2 oferty. W związku z powyższym zapoznał zebranych ofertami (załącznik nr 19):
- Skarzysko24.pl                      - koszt pakietu 615,00 zł. brutto (500 zł. netto)
- SpottedSkarżysko                  - 700,00 zł. netto
Członek Zarządu – Pani Katarzyna Bilska poinformowała, że istnieje możliwość publikacji przygotowanego przez Telewizją Świętokrzyską materiału w Portalu Internetowym. W związku z powyższym zaproponowała wystąpić do oferentów z zapytaniem, czy wyrażają zgodę na publikację odcinków przygotowanych przez Telewizję, w swoich portalach.
Zarząd Powiatu przychylił się do propozycji Członka Zarządu Powiatu – Pani Katarzyny Bilskiej i odłożył podjęcie decyzji do czasu uzupełnienia informacji. Ponadto Zarząd poprosił o informację nt. kosztów poniesionych w 2018 roku.
 
Ad. pkt 4. Sprawy różne.
 
Wicestarosta – Pani Anna Leżańska poinformowała, że w dniu dzisiejszym odbędzie się spotkanie w sprawie odwodnienia na ul. 1 Maja w Skarżysku-Kamiennej.
Zarząd Powiatu zobowiązał Dyrektora Zarządu Dróg Powiatowych do wzięcia udziału w powyższym spotkaniu.
 
W posiedzeniu uczestniczył Członek Zarządu – Pan Adam Ciok.
 
Członek Zarządu – Pan Adam Ciok poinformował, że na ostatnim posiedzeniu Rady Społecznej OLK, które odbyło się 26 lutego br., Dyrektor Obwodu Lecznictwa Kolejowego poruszył kwestie dotyczące:
- uregulowania stanu prawnego terenu OLK,
- uregulowania własności zjazdu z estakady,
- zabezpieczenia kwoty ok. 20 tys. zł. na wykup działek,
- głównej rozdzielni niskiego napięcia, która znajduje się w budynku nie będącym własnością OLK.
Zarząd Powiatu przyjął do wiadomości informacje w powyższym zakresie.
 
Starosta – Pan Artur Berus poinformował, że został określony limit środków Funduszu Dróg Samorządowych na lata 2019-2023. Pula środków przeznaczonych na dofinansowanie zadań powiatowych i gminnych w województwie świętokrzyskim wynosi 239 634 265,95 zł. Starosta dodał, że 4 marca br. zostanie ogłoszony nowy nabór wniosków o dofinansowanie w ramach w/w Funduszu (pismo w tej sprawie stanowi załącznik nr 20).
Zarząd Powiatu przyjął do wiadomości informację w powyższym zakresie.
 
Członek Zarządu – Pan Tadeusz Bałchanowski poinformował, że w chwili obecnej trwają prace nad przygotowaniem listy zadań inwestycyjnych do wykonania w latach 2019-2023. W związku z powyższym zaproponował, aby wystąpić do Gmin z terenu Powiatu Skarżyskiego o określenie wysokości dofinansowania przy realizacji inwestycji oraz o wskazanie priorytetów inwestycyjnych.
Po przeprowadzonej rozmowie, Zarząd Powiatu przychylił się do propozycji Członka Zarządu – Pana Tadeusza Bałchanowskiego. Ponadto, Zarząd wskazał, że dofinansowanie realizacji zadań inwestycyjnych powinno być na poziomie 50%.
Na tym zakończono posiedzenie.
 
          Protokołowała                                                                        Przewodniczący Zarządu
          Anna Bugajska                                                                                  Artur Berus
Podpisy Członków Zarządu Powiatu:
1.      A. Leżańska…………………..
2.      K. Bilska………………………
3.      T. Bałchanowski………………
4.      A. Ciok………………………..
 
Załączników: 20
 
Załącznik nr 1 – lista obecności na posiedzeniu Zarządu Powiatu,
Załącznik nr 2 – uchwała Zarządu Powiatu Skarżyskiego w sprawie wprowadzenia zmian w budżecie powiatu na 2019 rok,
Załącznik nr 3 – uchwała Zarządu Powiatu Skarżyskiego w sprawie zmiany wieloletniej prognozy finansowej Powiatu Skarżyskiego na lata 2019-2035,
Załącznik nr 4 – uchwała Zarządu Powiatu Skarżyskiego w sprawie wyrażenia zgody na zawarcie umowy najmu pomieszczeń gospodarczych w budynku przy ul. Pl. Floriański 1 w Skarżysku-Kamiennej,
Załącznik nr 5 – uchwała Zarządu Powiatu Skarżyskiego zmieniająca uchwałę w sprawie utworzenia Rady Seniorów Powiatu Skarżyskiego,
Załącznik nr 6 – sprawozdanie z realizacji zadań wykonywanych przez Powiatowy Zespół do Spraw Orzekania o Niepełnosprawności w Skarżysku-Kamiennej z zakresu administracji rządowej za rok 2018,
Załącznik nr 7 – pismo Kierownika Referatu Gospodarki Mieniem z dnia 26.02.2019 r.,
Załącznik nr 8 – pismo Inspektora Wydziału Zdrowia i Polityki Społecznej z dnia 22.02.2019 r.,
Załącznik nr 9 – pismo Dyrektora Zespołu Szkół Transportowo-Mechatronicznych z dnia 25.02.2019 r.,
Załącznik nr 10 – pismo Dyrektora Zespołu Szkół Ekonomicznych z dnia 27.02.2019 r.,
Załącznik nr 11 – pismo Dyrektora Zespołu Szkół Samochodowo-Usługowych z dnia 25.02.2019 r.,
Załącznik nr 12 – pismo Dyrektora I Liceum Ogólnokształcącego z dnia 25.02.2019 r.,
Załącznik nr 13 – pismo Dyrektora Zespołu Placówek Edukacyjno-Wychowawczych z dnia 25.02.2019 r.,
Załącznik nr 14 – pismo Ministerstwa Edukacji narodowej z dnia 21.02.2019 r.,
Załącznik nr 15 - pismo Naczelnika Wydziału Promocji, Kultury, Sportu i Turystyki z dnia 27.02.2019 r.,
Załącznik nr 16 – pismo Inspektora Wydziału Zdrowia i Polityki Społecznej z dnia 22.02.2019 r.,
Załącznik nr 17 – wniosek Wydziału Geodezji, Kartografii, Katastru i Gospodarki Nieruchomościami,
Załącznik nr 18 – pismo Naczelnika Wydziału Inwestycji i Administrowania Mieniem z dnia 25.02.2019 r.,
Załącznik nr 19 – pismo Inspektora z dnia 25.02.2019 r.,
Załącznik nr 20 – pismo Dyrektora Wydziału Infrastruktury i Rozwoju ŚUW z dnia 25.02.2019 r.
 
  Protokół (628kB) pdf
 
 

metryczka


Wytworzył: Zarząd Powiatu Skarżyskiego (27 lutego 2019)
Opublikował: Anna Bugajska (15 marca 2019, 08:52:28)

Ostatnia zmiana: brak zmian
Liczba odsłon: 649