Zadania Inspektora Ochrony Danych
Do zadań
inspektora ochrony danych zgodnie z art. art. 39 ust. 1 oraz 38 ust.
4 RODO należą:
Informowanie administratora,
podmiotu przetwarzającego oraz pracowników, którzy przetwarzają dane
osobowe, o obowiązkach spoczywających na nich na mocy niniejszego
rozporządzenia oraz innych przepisów Unii lub państw członkowskich
o ochronie danych i doradzanie im w tej sprawie;
Monitorowanie
przestrzegania niniejszego rozporządzenia, innych przepisów Unii lub
państw członkowskich o ochronie danych oraz polityk administratora
lub podmiotu przetwarzającego w dziedzinie ochrony danych osobowych,
w tym podział obowiązków, działania zwiększające świadomość,
szkolenia personelu uczestniczącego w operacjach przetwarzania oraz
powiązane z tym audyty;
Zbieranie informacji
w celu identyfikacji procesów przetwarzania;
Analizowanie i sprawdzanie
zgodności przetwarzania;
Informowanie, doradzanie
i rekomendowanie określonych działań;
Udzielanie na żądanie zaleceń co do
oceny skutków dla ochrony danych oraz monitorowanie jej wykonania zgodnie
z art. 35;
Zgodnie z artykułem 39 ust. 1 lit. d RODO, IOD powinien współpracować z organem nadzorczym w kwestiach związanych z przetwarzaniem danych osobowych oraz w stosownych przypadkach zwracać się do niego;
Pełnienie funkcji punktu kontaktowego
dla Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych w kwestiach związanych
z przetwarzaniem, w tym z uprzednimi konsultacjami,
o których mowa w art. 36, oraz w stosownych przypadkach
prowadzenie konsultacji we wszelkich innych sprawach;
metryczka
Wytworzył: Małgorzata Łakomiec (9 października 2018)
Opublikował: Małgorzata Łakomiec (9 października 2018, 14:21:42)
Ostatnia zmiana: Ryszard Chała (1 czerwca 2023, 13:46:30)
Zmieniono: Aktualizacja
rejestr zmian tej informacji »
Liczba odsłon: 1376