Protokół z XXXVII/2017 Sesji Rady Powiatu Skarżyskiego z 28 września 2017 roku
P
R O T O K Ó Ł Nr XXXVII/2017
z
SESJI RADY POWIATU SKARŻYSKIEGO
odbytej
28 września 2017 roku
Miejsce
odbycia sesji - sala konferencyjna Starostwa Powiatowego w
Skarżysku-Kamiennej, ul. Plac Floriański 1
Godzina
rozpoczęcia obrad - 14.00
W
sesji udział wzięli:
- Wiceprzewodniczący
Rady Miasta Skarżyska-Kamiennej – Bogusław Ciok
- dyrektorzy
i kierownicy jednostek organizacyjnych powiatu,
- przedstawiciele
organizacji społecznych,
- Zarząd
Powiatu Skarżyskiego,
- Radni
Powiatu Skarżyskiego
- sekretarz,
skarbnik powiatu, radca prawny starostwa oraz naczelnicy wydziałów
starostwa powiatowego,
- przedstawiciele
lokalnych mediów
Lista
obecności radnych biorących udział w sesji - w załączeniu.
Obrady
prowadziła Przewodnicząca Rady Powiatu Skarżyskiego - Bożena
Bętkowska.
Sesję
Rady Powiatu Skarżyskiego protokołowała: Nina Zolbach –
Inspektor Biura Rady Powiatu.
STRESZCZENIE
POSIEDZENIA
Ad.pkt.1
i 2 Stwierdzenie kworum i przyjęcie porządku obrad.
Przewodnicząca
Rady – Bożena Bętkowska poinformowała zebranych, iż w
dzisiejszej sesji uczestniczy 15 radnych co stanowi 79 %, ogólnego
składu Rady. Wskazała, że zgodnie z § 18 ust. 3 pkt. 2) Statutu
Powiatu Skarżyskiego, Sekretarzem dzisiejszych obrad będzie Radna
Renata Bilska.
W
trakcie sesji liczba radnych wzrosła do 18 osób co stanowiło 95
%.
Następnie
zapytała czy do przedstawionego projektu porządku obrad radni lub
członkowie zarządu zgłaszają wnioski.
Starosta
– Jerzy Żmijewski – w imieniu Zarządu Powiatu wniósł
o rozszerzenie porządku obrad o projekt uchwały w
sprawie: wyrażenia zgody na przystąpienie Powiatu Skarżyskiego
w charakterze Partnera do przygotowania i wspólnej realizacji
projektu pn. „Rewitalizacja Suchedniowa poprzez zagospodarowanie
terenu wokół zbiornika w ramach Regionalnego Programu
Operacyjnego Województwa Świętokrzyskiego na lata 2014-2020, Oś
Priorytetowa 6 „Rozwój miast”, Działanie 6.5 „Rewitalizacja
obszarów miejskich i wiejskich”.
W
związku z planowanym złożeniem przez Gminę Suchedniów wniosku o
dofinansowanie Projektu pn. „Rewitalizacja Suchedniowa poprzez
zagospodarowanie terenu wokół zbiornika wodnego wraz z
infrastrukturą towarzyszącą”, realizowanego w ramach
Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Świętokrzyskiego na
lata 2017-2020, Oś Priorytetowa 6 „Rozwój miast”, Działanie
6.5 Rewitalizacja obszarów miejskich i wiejskich” gmina Suchedniów
zwróciła się z prośbą o przystąpienie powiatu skarżyskiego
jako partnera. Przystąpienie powiatu skarżyskiego jako partnera
daje dodatkowe punkty. Powiat Skarżyski w ramach projektu miałby
być odpowiedzialny za przebudowę ciągu pieszego na ciąg pieszo –
rowerowy w ciągu drogi powiatowej na odcinku od skrzyżowania z ul.
Mickiewicza do skrzyżowania z ul. Powstańców 1863
r. Szacunkowy koszt przebudowy ww. ciągu pieszego wg wyliczeń
dokonanych w oparciu o ceny przetargowe obowiązujące w 2017 r.
wyniesie 105.000,00 zł brutto. 80 % kosztów kwalifikowanych
pokrywane jest ze środków RPO. Tak więc koszty ze strony powiatu
to około 20.000-25.000 zł. Termin realizacji zadania to IV kwartał
2018 roku i 2019 rok.
Radny
Roman Wojcieszek – stwierdził, że to zadanie będzie musiało
zostać wpisane do WPF. Ponadto zwrócił uwagę, że dofinansowanie
z RPO wynosi do 80 % czyli 20 % wkładu własnego jest ze znakiem
zapytania.
Starosta
– na ten moment gmina będzie składała wniosek do RPO. Jak
zadanie przejdzie to wtedy będziemy ujmować w WPF.
Ponieważ
nie zgłoszono innych uwag Przewodnicząca Rady poddała pod
glosowanie zgłoszony wniosek.
Wniosek
o rozszerzenie porządku obrad o projekt uchwały
w sprawie: wyrażenia zgody
na przystąpienie Powiatu Skarżyskiego w
charakterze Partnera do przygotowania i wspólnej realizacji projektu
pn. „Rewitalizacja Suchedniowa poprzez zagospodarowanie terenu
wokół zbiornika w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego
Województwa Świętokrzyskiego na lata 2014-2020, Oś Priorytetowa 6
„Rozwój miast”, Działanie 6.5 „Rewitalizacja obszarów
miejskich i wiejskich” został przyjęty jednogłośnie.
Następnie
Przewodnicząca
Rady poddała pod głosowanie porządek obrad wraz z wprowadzoną
zmianą.
Porządek
XXXVII sesji Rady Powiatu Skarżyskiego został
przyjęty
jednogłośnie
Ad.pkt.3
Wręczenie nagrody dla laureata XIX edycji Konkursu "Piękna
i bezpieczna zagroda - przyjazna środowisku".
Przewodnicząca
Rady poprosiła Pana Zbigniewa Siechowicza z gminy Łączna
laureata XIX edycji konkursu „Piękna i bezpieczna
zagroda-przyjazna środowisku” oraz przedstawicieli Stowarzyszenia
Michniowianie, którzy w XI Ogólnopolskim Przeglądzie Zespołów
Folklorystycznym zdobyli pierwsze miejsce w kategorii zespołów
obrzędowych.
Starosta i
Przewodnicząca Rady wręczyli nagrodę laureatowi konkursu oraz
gratulacje dla zespołu Michniowianie.
Ad.pkt.4
Przyjęcie protokołu z XXXIV, XXXV i XXXVI sesji Rady Powiatu
Skarżyskiego.
Wiceprzewodniczący
Rady – Janusz Kołodziej przedstawił wniosek o przyjęcie
protokołu z
XXXIV, XXXV i XXXVI sesji Rady Powiatu Skarżyskiego
informując, że do protokołów radni nie wnieśli żadnych uwag.
Przewodnicząca
Rady poddała pod głosowanie zgłoszone wnioski
o przyjęcie
protokołu.
Protokół
z XXXIV sesji został przyjęty jednogłośnie.
Protokół
z XXXV sesji został przyjęty jednogłośnie.
Protokół
z XXXVI sesji został przyjęty jednogłośnie.
Ad.pkt.5
Sprawozdanie Starosty z działalności Zarządu Powiatu Skarżyskiego
między sesjami.
Starosta
– Jerzy Żmijewski
– uzupełnił sprawozdanie, które zostało przesłane radnym.
Poinformował, że wspólnie z urzędem miasta, panami prezydentami
staramy się realizować w Skarżysku dwa zadania. Pierwsze w
ramach rewitalizacji terenów zdegradowanych tj. przebudowa ul.
1-Maja, 11-Listopada i 3-Maja. Jest to zgodne z wnioskiem radnego
Bartosza Bętkowskiego. Następnie przedstawił szczegółową
koncepcję zagospodarowania tego terenu wraz z budową ronda. W
ramach rewitalizacji będzie wykonywana termomodernizacja Bursy
Szkolnej na Górnej Koloni Terminy złożenia wniosku na
rewitalizację to koniec grudnia. Następnie w drugim kwartale 2018
roku powinniśmy podpisywać umowę z urzędem marszałkowskim. Z
informacji składanych przez zarząd wiedzą państwo, że w ramach
przebudowy trasy kolejowej S8 jest przewidywana likwidacja kładki
nad torami między ul. Towarową a ul. Nieodległości w to miejsce
zostanie wybudowany tunel pieszo-rowerowy z wyjściem po obu stronach
miasta. Byliśmy na spotkaniu u Marszałka Maćkowiaka z panią Anią
Leżańską i panem prezydentem Brzezińskim, gdzie te zagadnienia
zostały omówione. Wartość zadania realizowanego przez PKP PLK SA
wynosi 37 mln zł, wartość dofinansowania urzędu marszałkowskiego
to 85 % czyli ok. 32 mln zł. Tunel pieszo-jezdny tym miejscu gdzie
planowaliśmy nie została zaakceptowana przez PKP tak więc powiat i
miasto podjęło działania aby rozważyć budowę tunelu lub
wiaduktu w okolicy Mastersatu. 76 mln zł kosztowałby tunel na to
zadanie nie moglibyśmy dostać środków z PKP. Nie ma możliwości
realizacji zadania przy takich kosztach. Dlatego wspólnie z miastem
podjęliśmy decyzję aby przebudować aktualny wiadukt nad torami od
Niepodległości włączając w to rondo, o którym mówił
wcześniej. Następnie przedstawił koncepcję budowy ronda w ul. 11-
Listopada, Towarowej i 3-Maja z wjazdem na wiadukt i budową
ronda w ul. Piłsudskiego i Niepodległości. Całe zadanie
polegałoby na budowie równolegle dwóch wiaduktów. Wartość
zadania to ok. 35 mln zł. Istnieje możliwość pozyskania środków
z programu 3.4 Rozbudowa Infrastruktury Drogowej i ze środków
Ekorozwoju Woje. Świętokrzyskiego, istniej możliwość pozyskania
85 % dofinansowania. Do końca grudnia mamy termin na złożenie
wniosku. Na nasz wniosek - miasta i powiatu ten termin został
przesunięty o 3 miesiące. Po rozmowie z marszałkiem Maćkowiakiem,
szacujemy, że istnieje realna szansa aby najpóźniej do drugiego
kwartału przyszłego roku podpisać preumowę, która pozwoliłaby
obu samorządom na zlecenie opracowania dokumentacji projektowej i
wykonawczej.
/sprawozdanie
oraz koncepcja zagospodarowania terenu w załączeniu/
Przewodnicząca
Rady – Bożena Bętkowska – zapytała czy radni mają pytania
do przedłożonego sprawozdania.
Radny
Roman Wojcieszek – ma wątpliwości czy to rozwiązanie dla
układu komunikacyjnego miasta jest optymalne. Jak najbardziej uważa,
że tę propozycję trzeba wcielać, ale nie zarzucałby poprzedniej
koncepcji i trudnych rozmów z kolejarzami ponieważ wówczas
mielibyśmy dwie przeprawy na drugą stronę miasta.
Następnie
odniósł się do informacji o kolejnym czwartym przetargu na
sprzedaż nieruchomości. Zapytał jakiej nieruchomości to dotyczy i
jaka jest jej aktualna cena.
Ponieważ
starosta wspominał o zmianie regulaminu wynagradzania pracowników
starostwa zapytał, w jakim zakresie został zmieniony regulamin.
Starosta
Jerzy Żmijewski – odnosząc się do wypowiedzi radnego Romana
Wojcieszka przedstawił
stanowisko PKP PLK, które jest następujące: PKP buduje tunel
pieszo-rowerowy i samorządów to nie interesuje, tylko opiniują
koncepcję. Natomiast PKP nie jest zainteresowane i nie będzie
realizować budowy przepraw, wiaduktów jezdnych przez tory kolejowe.
Odbyło się spotkanie pod przewodnictwem poseł Marii Zuby z szefami
spółek kolejowych i jasno odpowiedzieli, że nie będą
partycypowali w kosztach budowy jakiejkolwiek przeprawy.
Dodał,
że poprzednia koncepcja wiaduktu jest rozwiązaniem idealnym tylko
spółka kolejowa musiałaby podjąć decyzję o rozebraniu czwartego
toru, co umożliwiłoby zjazd z wiaduktu na ul. Towarową. Ponieważ
PKP poinformowało, że nie ma możliwości rozebrania tego toru,
spowodowałoby to konieczność budowy ścian oporowych i
wyeliminowanie ruchu ul. Towarową. Ponadto ta inwestycja
kosztowałaby 64 mln zł.
Czwarty przetarg,
który został ogłoszony dotyczy dwóch działek ul.
Chałubińskiego. Trzy poprzednie przetargi zostały unieważnione ze
względu na brak kontrahenta. Cena została obniżona o 10%. Aktualna
cena za dwie działki to 320.000 zł.
W kwestii regulaminu
wynagradzania pracowników starostwa powiatowego wyjaśnił, że od 1
stycznia wejdą nowe przepisy dot siatki wynagrodzeń. Polegające na
tym, że dotychczasowe stawki dla pracowników funkcyjnych wzrastają
z 1100 zł na 1600 zł. W naszym przypadku nie będzie to skutkowało
żadnymi zmianami finansowymi. Od 1 października wejdzie w życie
nowelizacja ustawy o pracownikach samorządowych gdzie zostały
zlikwidowane stanowiska doradców wójtów, burmistrzów,
prezydentów, marszałków natomiast nie zostały zlikwidowane
stanowiska doradców wojewodów. W przypadku
naszego powiatu nie ma takiego stanowiska więc nas do nie dotyczy.
Ad.pkt.6
Interpelacje i zapytania radnych.
Radny
Mieczysław Bąk
– w swojej wypowiedzi nawiązał do toczącego się postępowania
administracyjnego w Gminie Bliżyn w sprawie wydania decyzji
środowiskowej na produkcję paliw alternatywnych i sortowni odpadów
wtórnych na działce nr 55/24 w Płaczkowie. Raport środowiskowy,
który wykonano na zlecenie Spółki został przesłany przez Wójta
Gminy Bliżyn do RDOŚ w Kielcach do uzgodnienia. Ponieważ tą
inwestycję należy zaliczyć do grup zakładów szczególnie
oddziaływających na środowisko, wymagane będzie pozwolenie
zintegrowane. Po uzyskaniu uzgodnienia z RDOŚ Wójt Gminy Bliżyn
prawdopodobnie zwróci się do Pana Starosty o opinię konieczną do
uzyskania pozwolenia zintegrowanego. Mamy nadzieję, że Pan Starosta
wyda opinię negatywną i nie pozwoli na prowadzenie tej inwestycji
związanej z odpadami w Sołtykowie. Poinformował, że spółka
uzyskała w 2016 roku od Energetyki warunki techniczne na przyłącze
energetyczne o mocy 1 MW (jest to bardzo duża moc), zasilane z sieci
średniego napięcia. Prawdopodobnie spółka ma wykonane już
stosowne mapy i inne dokumenty, ponieważ wystąpiła do Wójta Gminy
Bliżyn o warunki zabudowy oraz do Pana Starosty o wyrażenie swojego
stanowiska w tej sprawie, ponieważ przyłącze będzie przebiegać
po gruntach Skarbu Państwa, będących w zarządzie Pana Starosty.
Należy przypuszczać, że Wójt Gminy Bliżyn zawiesi postępowanie
co najmniej na okres 12 miesięcy jako inwestycji celu publicznego.
Pierwsze zawieszenie postępowania zostało uchylone przez SKO w
Kielcach. Zwracamy się do Pana Starosty o włączenie
w tą sprawę konserwatora zabytków w Kielcach. Natomiast Pana
Starostę prosimy o negatywną opinię w tej sprawie. Z uzyskanych
przez radnego informacji od mieszkańców wynika, że na terenie
nieruchomości nr 55/24 w Płaczkowie wykonywane są prace
rozbiórkowo – remontowe, dlatego zwracamy się z prośbą do Pana
Starosty o podjęcie działań wyjaśniających, czy jest to
realizacja zaleceń Nadzoru Budowlanego w Skarżysku-Kamiennej, czy
być może wykonywane są prace remontowe. Stwierdził, że chciał
poinformować Wysoką Radę, że mieszkańcy Gminy Bliżyn są
zdesperowani i nie dopuszczą do powstania składowiska i sortowni
odpadów w Sołtykowie. Nie damy się dziś nikomu zastraszyć.
Zaznaczył, że założyliśmy Stowarzyszenie Ekologiczne „Uroczysko
nad Górną Kamienną”, które jest zarejestrowane w KRS. Wydajemy
raz w miesiącu bezpłatną gazetkę „KURIER. Informator
Stowarzyszenia” o nakładzie 800
egzemplarzy. We wrześniu będzie już trzeci egzemplarz. Mamy
dopracowany kolportaż gazetki. W kilka godzin jesteśmy w stanie
dotrzeć z „KURIEREM” do co drugiego domu w
gminie. W miesiącu lipcu przeprowadziliśmy dużą akcję plakatową
rozwieszając na terenie gminy 300 plakatów informujących o
zagrożeniach składowiska odpadów w Sołtykowie. Nie sposób było
ich nie zauważyć, ponieważ całe tablice informacyjne były
zawieszone od góry do dołu. Wywiesiliśmy banery o treści „Wójcie
- Nasz los w Twoich rękach, Twój los w Naszych głosach. Powiedz
NIE składowisku odpadów w Sołtykowie.” Ze stowarzyszeniem można
kontaktować się na adres stowarzyszenieuroczyskongk@gmail.com.
Wkrótce będzie można znaleźć nas na portalu społecznościowym
Facebook. Rozważaliśmy zorganizowanie pikiety pod Urzędem Gminy w
Bliżynie, ale po ostatnich spotkaniach z Wójtem Gminy, na razie
zawiesiliśmy naszą inicjatywę. Co nie świadczy, że do niej nie
wrócimy. Poprzez te działania dziś sprawa odpadów jest sprawą
wspólną mieszkańców, a nie tylko radnego Bąka.
Mieszkańcy uwierzyli w siebie. Dodał, że współpracuje też ze
wspaniałymi młodymi ludźmi. Na zebraniach (ostatnie
w sierpniu ponad 80 osób) ludzie nie boją się wyrazić swojego
stanowiska wobec radnych, wójta. Nie jesteśmy zainteresowani
obietnicą 50 miejsc pracy na składowisku odpadów. Zaznaczył, że
poprzez stanowczość i konsekwencję w działaniu mieszkańcy nie
dopuszczą do działalności sortowni odpadów w Sołtykowie.
Liczymy na pomoc Pana Starosty oraz na współpracę.
Następnie
poinformował, że w sierpniu br radna Rady Gminy Bliżyn Pani Monika
Gruszczyńska zwróciła się do Pana Starosty z petycją podpisaną
przez 437 mieszkańców Sołectwa Mroczków o zgłoszenie do Programu
Rozwoju Gminnej i Powiatowej Infrastruktury Drogowej na lata
2016-2019 ogłoszonego przez Wojewodę Świętokrzyskiego -
„Przebudowy drogi powiatowej nr 0441T wraz z budową chodnika w
Mroczkowie” od przejazdu kolejowego PKP do skrzyżowania z drogą
gminną Mroczków – Kapturów. Rozmowa była bardzo obiecująca,
byliśmy przekonani, że Pan Starosta rozważa możliwość
zgłoszenia tej drogi. Również w piśmie skierowanym 21 sierpnia do
Wójta Gminy Bliżyn Pan Starosta złożył propozycję umieszczenia
w budżecie powiatu skarżyskiego na 2018 rok trzech zadań z Gminy
Bliżyn:
-
chodnik w Odrowążku
-
chodnik w Sorbinie,
-
droga w Mroczkowie wraz z chodnikiem
z
prośbą o określenie sposobu i wielkości dofinansowania.
W
odpowiedzi Wójt nie zrezygnował z realizacji proponowanych zadań,
poinformował jednocześnie, że kwoty dotacji dla powiatu zostaną
ustalone po przetargach w Gminie na termomodernizację i budowę
kanalizacji ściekowej. Stwierdził, że prowadzenie dyskusji o
pieniądzach jest stratą czasu, ponieważ o pieniądze tu nie
chodzi. Otóż od blisko dwóch lat byliśmy informowani, że zadanie
inwestycyjne „Przebudowa drogi powiatowej nr 0441T wraz z budową
chodnika w Mroczkowie” ma pełną dokumentację, brakuje tylko
pozwolenia na budowę, które można uzyskać w ciągu kilku tygodni.
Otóż zostaliśmy wprowadzeni w błąd podejrzewa, że Pan Starosta
również. Jak wynika z treści pisma otrzymanego ze Starostwa cyt:
„przedmiotowe zadanie inwestycyjne nie jest przygotowane pod
względem formalno-prawnym pozwalającym na złożenie wniosku”.
Dowiedzieliśmy się, że chodnik wchodzi w grunty prywatne i termin
uzyskania pozwolenia się wydłuży. Osobiście jest zbulwersowany,
tak jak 437 mieszkańców Mroczkowa podpisanych pod petycją, faktem,
że trzeba było ogromu czasu, blisko dwóch lat, aby osoby
odpowiedzialne za inwestycje drogowe odkryły, że odcinkami chodnik
będzie przebiegał po gruntach prywatnych. To jest zgroza i ogromne
rozczarowanie mieszkańców Mroczkowa, którzy pytają wprost: ”Co
oni tam robią?” - reszty nie będzie kończył, ponieważ do
przyjemnych nie należy. Zwrócił się z prośbą do Pana Starosty o
wszczęcie procedury uzyskania pozwolenia na przebudowę drogi
powiatowej w Mroczkowie wraz z budową chodnika. Wyraził nadzieję,
że złożona w piśmie obietnica zgłoszenia tego zadania o
pozyskanie środków z programu krajowego lub Unii Europejskiej
(PROW) w tej kadencji zostanie zrealizowana.
Następnie
odniósł się do kwestii subwencji oświatowej. Stwierdził, że nie
jest członkiem Komisji Oświaty, ale od dłuższego czasu na
komisjach i sesjach powtarzany jest ciągle
temat braku środków finansowych na oświatę,
o niedopinającym się budżecie powiatu z tego powodu i
niedopinającym się budżecie szkół. Mówi się, że jeżeli nie
zmieni się system i sposób dofinansowania szkół, to niewiele da
się zrobić. Subwencja oświatowa systematycznie maleje. Oświadczył,
że odnosi wrażenie z płynących sugestii, że rząd uwziął się
na samorządy, m.in. na powiat skarżyski. Wprowadza reformy i nie
chce dać pieniędzy, ale czy zawsze chodzi o pieniądze? Coraz mniej
mówimy o spadku liczebności ucznia w naszych szkołach, o próbach
przyciągnięcia ucznia ze szkół spoza naszego powiatu oraz
pozyskaniu uczniów z naszego terenu, którzy coraz częściej
wybierają szkoły poza granicami powiatu. Ponadto nie słyszał o
propozycji zmian w systemie zarządzania i
zatrudniania, poza likwidacją Liceum Ogólnokształcącego im. S.
Staszica. W związku z powyższym zapytał, czy w pełni
mamy zdiagnozowany problem w celu podjęcia stosownych
działań. Poprosił o udzielenie informacji o wielkości
zatrudnienia w szkołach podległych powiatowi skarżyskiemu w
poszczególnych grupach tj. obsługa, administracja, nauczyciele z
podziałem na zawody oraz z podaniem ilości uczniów w okresach
na dzień 31 grudnia 2014 roku, 30 września 2017 roku.
Radny
Bartosz Bętkowski – poruszył problem ul.1-go Maja. Zaznaczył,
że jest to jedna z najważniejszych dróg w mieście, na której
jest duże obciążenie zarówno samochodów jak i pieszych. W
przeważającej części chodnik w ciągu ul. 1-go Maja jest w
bardzo dobrym stanie, poza odcinkiem od ul. Wspólnej do ul.
Staszica. W tym rejonie jego stan jest dramatyczny, ponieważ jest
tam zlepek różnych płyt chodnikowych. Ponadto w ostatnim czasie
uległ on jeszcze większemu zniszczeniu poprzez wjeżdżanie
ciężkich samochodów na teren budowy marketu „Biedronka”.
Dlatego też zwrócił się z prośbą o zabezpieczenie
środków w budżecie aby w tej kadencji udało się wykonać remont
chodnika.
Kolejna
sprawa, którą poruszył to skrzyżowanie ul.1-go Maja
z ul.Towarową. Zapytał jak będzie wyglądał układ
komunikacyjny w tym miejscu po otwarciu marketu Biedronka. Wskazał,
że do marketów przyjeżdżają z zaopatrzeniem TIR-y, a w przypadku
wyjazdu z nowopowstałego marketu przy ul. 1-go Maja będą mogły
skręcić tylko w prawo. Przypomniał, że na ul. 1-go Maja ruch
takich dużych TIR-ów jest zabroniony. Przypomniał, że pierwszy
inwestor w tym miejscu miał budować rondo. Zapytał jak przewiduje
się organizację ruchu.
Radna
Renata Bilska – poruszyła sprawę rowów melioracyjnych na
osiedlu Książęce oraz przesunięcia przystanku autobusowego na ul.
Rycerskiej.
/interpelacje
w załączeniu/
Radny Grzegorz
Małkus – na wstępie podzielił się refleksją związaną z
projektem przebudowy wiaduktu. Przykre jest to, że zostały
zmarnowane 4 lata i wydatkowane środki na koncepcje, które mają
powędrować na półkę. Chciałby wierzyć, że uda się
zrealizować dzisiaj przedstawioną koncepcję.
Następnie odniósł
się do sprawy konkursu na stanowisko dyrektora ZPR-W.
Przypomniał, że konkurs został przeprowadzony, kandydat wyłoniony
wskazany przez komisję, kurator wydał pozytywną opinię o
kandydacie i wypadało mu powierzyć piastowanie stanowiska
dyrektora placówki. Okazało się inaczej, zarząd unieważnił
konkurs i powierzył stanowisko dyrektora zupełnie innej osobie.
Oczywiście miał takie prawo tylko niestety stało się to w
ostatniej chwili przed rozpoczęciem nowego roku szkolnego, co
wywołało dezorganizację i chaos w palcówce. Stwierdził, że on
ma wyrobione swoje zdanie w tej sprawie, ale uważa, że wyjaśnienia
należą się kadrze pedagogicznej, która nie rozumie dlaczego tak
się stało.
Wskazał, że miał
jeszcze jedno pytanie, ale nie będzie się popisywał, tak jak to
stwierdził jeden z jego kolegów. Dodał, że nie umie przejść
bezrefleksyjnie według pewnych zjawisk i działań i nie ma
obowiązku dawać wiary wszystkiemu co proponuje zarząd.
Ad.pkt.7
Wolne wnioski i oświadczenia.
Radny
Miasta Skarżyska-Kamiennej – Juliusz Bilski – jako
mieszkaniec Książęcego poruszył problem bezpieczeństwa na tym
osiedlu. W ostatnim czasie zostały wyremontowane drogi powiatowe tj.
ul. Książęca i ul. Rycerska, za co mieszkańcy są wdzięczni,
jednak ma to swoje skutki. Konsekwencją jest zwiększenie ruchu
drogowego, a tym samym zagrożenie bezpieczeństwa pieszych. Ponieważ
zdaje sobie sprawę, że budowa chodników w ciągu ul. Książęcej
i Rycerskiej jest dużą inwestycją poprosił o rozważenie
możliwości etapowania realizacji inwestycji. Dodał, że władze
miasta są pozytywnie nastawione do pomocy przy realizacji tych
inwestycji, dlatego też poprosił o wystąpienie do miasta z
konkretną propozycją.
Ad.pkt.8
Udzielenie odpowiedzi na zgłoszone interpelacje i zapytania.
Starosta
– Jerzy Żmijewski –
podzielił pogląd pana Mieczysława Bąka co do tego co się dzieje
na działce 55/24. Potwierdził, że otrzymał zawiadomienie od wójta
gm. Bliżyn o zamiarze budowy linii napowietrznej 15 kV wraz budową
stacji transformatorowej. Dzisiaj umówił się z wójtem, że
w poniedziałek, po powrocie Pana Ryszarda Sowy –
Naczelnika Wydziału Ochrony Środowiska, zapoznamy się z tym
dokumentem i podejmiemy prawne działania dotyczące wyrażenia
opinii przez wojewódzkiego konserwatora zabytków co do budowy linii
napowietrznej. Według dokumentów linia idzie przez działkę gminy
i dwie działki skarbu państwa, w tym przez zabytkową część
pozostałości cegielni w Sołtykowie. Wskazał, że ceni i szanuje
mieszkańców, ale art. 124 ustawy o gospodarce nieruchomościami
mówi, że starosta nie może odmówić wydania pozwolenia na
realizację linii napowietrznych i sieciowych. Wskazał jednocześnie,
że do końca marca ma być wykonany miejscowy plan zagospodarowania
tego terenu, który nie przewiduje budowy tego typu obiektów. W
kwestii rozbiórki budynków po byłej cegielni wystąpimy z pismem
do WINB i udzielimy odpowiedzi na piśmie.
Potwierdził, że
Radny Mieczysław Bąk wraz z radną gminy byli u starosty w sprawie
drogi w Mroczkowie. Z jego strony nie ma problemu złożenia takiego
wniosku natomiast gmina musi podjąć decyzję czy chce partycypować
w kosztach w tej drodze. Na ten moment stanowisko wójta jest takie,
że robimy chodnik w Sorbinie od szkoły w kierunku do Drożdżowa
oraz dokończenie budowy chodnika w Odrowążku. Stwierdził, że
przyjmuje wniosek radnego do realizacji, a ZDP zostanie zobowiązany
do przygotowania wniosku o pozwolenie na budowę.
Jeśli chodzi o całą
sferę oświaty od kilku lat brakuje środków na oświatę. W
niektórych placówkach 75%-80 % kosztów stanowią wynagrodzenia.
Szczegółowa odpowiedź zostanie udzielona na piśmie.
Odpowiadając radnemu
Bartoszowi Bętkowskiemu co do chodnika w
ciągu ul. 1-go Maja od ul.Wspólnej do ul.Staszica znajdzie się on
w budżecie roku 2018. Plan układu komunikacyjnego jest do wglądu w
ZDP.
Odnosząc się do
wypowiedzi radnej Renaty Bilskiej stwierdził, że przykro, że nie
domówiliśmy się z mieszkańcami, na którym był obecny. Wówczas
zobowiązał się, że ZDP odtworzy rowy. Jednak by to zrobić musimy
wejść na grunty prywatne, a nie ma na to zgody. Dodał, że
sprawdzimy czy są tam grunty skarbu państwa.
W dalszej części
swojej wypowiedzi zwrócił uwagę na niedoszacowanie zadań
zleconych z administracji rządowej.
Kończąc odniósł
się do poruszonej przez radnego Grzegorza Małkusa sprawy wyboru
dyrektora ZPR-W. Poinformował, że w placówce odbyło się zebranie
z radą pedagogiczną gdzie wspólnie z członkiem zarządu Katarzyną
Bilską tłumaczyliśmy całą sprawę, a pan, którego sprawa
dotyczy wyszedł. Nie byłoby najmniejszej przeszkody aby został
powołany na dyrektora pod warunkiem, że nie byłby nauczycielem.
Zarówno związki zawodowe jak i kurator oświaty
w swej opinii powołali się na art. 36.2 czyli zgoda na zatrudnienie
osoby, która nie jest nauczycielem. Pan, o którym mówimy jest
czynnym nauczycielem. Dlatego też rozmawiając z kandydatem starosta
proponował albo rozwiązanie umowy o pracę lub poprosić o urlop
bezpłatny na czas pełnienia funkcji z wyboru. Wszystkie te fakty
zostały gronu pedagogicznemu przedstawione na spotkaniu z placówce
z udziałem starosty i członka zarządu Katarzyny
Bilskiej.
Członek Zarządu –
Anna Leżańska - uzupełniając wypowiedź starosty odniosła
się do poruszonej przez radnego Mieczysława Bąka sprawy drogi i
chodnika w Mroczkowie. Stwierdziła, że w momencie gdy planujemy
inwestycję i mamy środki aby umieścić to zadanie w budżecie
wówczas występujemy o pozwolenie na budowę. Nie ma problemu gdy
inwestycja prowadzona jest na terenie należącym do powiatu. Problem
zaczyna się gdy wchodzimy na tereny prywatne. Wówczas mamy dwie
możliwości albo idziemy specustawą albo otrzymujemy zgody od
właścicieli na przejście przez ich teren. Należy jednak pamiętać,
że w takiej sytuacji mieszkańcy pozostają właścicielami gruntu i
w każdej chwili mogą wystąpić o jego wykupienie.
Robiąc projekt na
drogę w Mroczkowie część gruntów, która należy teraz do
prywatnego właściciela należała do kolei. Żeby wystąpić o
pozwolenie na budowę inwestycji przechodzącej przez tereny prywatne
musielibyśmy to zrobić wcześniej potrzeba na to min. 2 miesiące.
Wnioski do Programu Gminnej i Powiatowej Infrastruktury Drogowej
składało się do 15 września natomiast wniosek o ujęcie tej drogi
był złożony pod koniec sierpnia. Przy żadnej inwestycji nie
występujemy wcześniej o pozwolenie na budowę aby takie projekty
nie uległy przedawnieniu. W innym przypadku projekt musimy
aktualizować co wiąże się z dodatkowymi środkami.
Odpowiadając radnemu
Bartoszowi Bętkowskiemu co do chodnika w ul. 1-go Maja
poinformowała, że ZDP pojedzie na wizję tego odcina i jeżeli
będzie decyzja Rady o umieszczeniu tego zadania w budżecie będziemy
realizować. W kwestii układu
komunikacyjnego właściciele „Biedronki” wystąpili
z propozycją budowy ronda i deklarują kwotę 300 tys
zł. Dla nas taka kwota nie jest satysfakcjonująca. Projekt ma
wykonać firma budująca market i zobaczymy
jakie będą koszty budowy ronda. Schemat tymczasowej reorganizacji
ruchu jest dostępny do wglądu.
Odpowiadając radnej
Renacie Bilskiej w sprawie rowów melioracyjnych wyjaśniła, że jak
udało się ustalić spółka melioracyjna była utworzona w
Szydłowcu w tej chwili spółka nie istnieje, została wykreślona
przez Regionalny Zarząd Gospodarki Wodnej z katastru wodnego. Rowy
melioracyjne stanowią problem w każdej gminie. Dlatego też uważa,
że powinno się apelować do sejmu żeby zmienić ustawę.
Mieszkańcy, przez których działki przechodzą rowy melioracyjne są
pokrzywdzeni ponieważ nie dość, że zalewane są ich posesje to
muszą dbać o te rowy. Powinno się tym ludziom wypłacać
odszkodowanie albo umożliwić wykup terenu przez jst, która miałaby
obowiązek dbania o rowy. W tej mierze od lat brak jest rozwiązania
ustawowego.
W kwestii przystanku
wyjaśniła, że była tam komisja jednak każdy z mieszkańców
chce przystanek w innym miejscu i nikt nie chce mieć przystanku koło
swojej posesji. Zostanie powołana nowa komisja, na posiedzenie,
której poprosimy radną Renatę Bilską i wspólnie ustalimy
odpowiednią lokalizację przystanku.
Członek
Zarządu – Katarzyna Bilska
– odniosła się do wypowiedzi radnego Grzegorza Małkusa. Na
wstępie zacytowała jego wpis umieszczony na jednym z portali
„Zarząd
Powiatu nie dochował transparentności przy delegowaniu
przedstawicieli organu prowadzącego do składów komisji
konkursowych. Następnie rękami podległych sobie urzędników
Starostwa dopychał kolanem swoich kandydatów.” Zaznaczyła, że
komisję konkursową stanowią ludzie, to nie są narzędzia, tylko
14 osób z niezależnych 7 organizacji.
Odnosząc
się do wyboru dyrektora w ZPR-W stwierdziła, że nikt nikomu nic
nie utrudnia. Problem był bardzo istotny bowiem dwa miesiące
czekaliśmy na stanowisko ministerstwa edukacji w tej sprawie. 11
września otrzymaliśmy odpowiedź. Przypomniała, ze problem całej
sprawy jest taki: nauczyciel zatrudniony w placówce przystąpił do
konkursu na stanowisko dyrektora z art. 36 ust.2 czyli jako nie
nauczyciel. Następnie przytoczyła fragment odpowiedzi ministerstwa
cyt. ”brak jest podstaw do powołania nauczyciela mianowanego,
zatrudnionego w danej szkole na stanowisko dyrektora szkoły jako
osoby w ogóle niebędącej nauczycielem, w trybie art.36 ust. 2
ustawy o systemie oświaty”.
/odpowiedź
ministerstwa w załączeniu/
Wskazała, że
kandydat na piśmie został poinformowany o obowiązku poczynienia
kroków, które umożliwią zatrudnienie go jako dyrektora w myśl
art. 36 ust. 2. W przeciwnym razie nie będzie możliwości
nawiązania stosunku pracy. W żadnym razie nie jest prawdą, że w
tym czasie w szkole panowało „bezkrólewie”. Ustawa o systemie
oświaty wskazuje, że dyrektorem jest się do 31 sierpnia. Dlatego
też były dyrektor przygotował arkusze organizacyjne, ramowe
programy, czyli to do czego był zobligowany. To, że ogólnie był
niepokój wśród nauczycieli jest związane ze specyfiką tej
placówki ponieważ jest tam inna forma naboru uczniów. Tak naprawdę
dopiero na koniec września można powiedzieć ilu uczniów będziemy
mieli w MOW i MOS. Dlatego też wstępny arkusz organizacyjny złożony
na koniec sierpnia dawał wszystkim nauczycielom niepełne etaty. W
chwili obecnej gdy spłynęły skierowania, w MOS mamy pełne
etaty natomiast niepełne są w przypadku szkoły.
Następnie odniosła
się do wypowiedzi radnego Mieczysława Bąka. Niejednokrotnie na
posiedzeniach komisji oświaty stara się przybliżyć tę oświatę
z każdej strony. I nie może być tak, że traktuje się oświatę
„jak chłopca do bicia” i za każdym razem będziemy mówili, że
przez tę oświatę jest tak w powiecie źle. Faktem jest, że połowę
budżetu powiatu stanowi oświata i jest to
subwencja. Corocznie przedstawiamy raport o stanie oświaty i mówimy
o naborach, o prognozach, pokazujemy wszystkie działania, które
realizują szkoły, pokazujemy ile mamy napływowych dzieci. W naszym
powiecie jest to ok. 30% i za tą ciężką pracę dziękujemy
dyrektorom szkół. Tak więc nie możemy mówić, że nie ma
kierunków działania. Przypomniała, że każda szkoła ma swoją
diagnozę z kierunkami rozwoju. Diagnoza wraz z Kompleksowym Planem
Rozwoju Szkół w powiecie skarżyskim są zamieszczone na stronie
starostwa powiatowego i ogólnie dostępne. Następnie przybliżyła
dane demograficzne pokazujące ile osób pozyskujemy z zewnątrz. Rok
1997 absolwentów gimnazjów 714 przyjęliśmy do naszych szkół
889, rok 1998 absolwentów 607 przyjęliśmy 778 osób, rok 1999
absolwentów 674 przyjęliśmy 751, rok 2000 absolwentów 628
przyjęliśmy 700 osób, rok 2001 absolwentów 562 przyjęliśmy
660. Następnie przytoczyła nowe rozporządzenia, za którymi nie
idą żadne pieniądze.
Radny
Mieczysław Bąk –
odnosząc się do wypowiedzi radnej Anny Leżańskiej stwierdził, że
prawdą jest, że termin zgłoszenia wniosku był bardzo krótki, ale
wielokrotnie zgłaszał potrzebę przebudowy drogi w Mroczkowie. Tego
samego zdania jest starosta, co wynika z jego wypowiedzi i
korespondencji. Zwracając się do Anny Leżańskiej powiedział, że
sama pani mówi, że powinniście zrobić to wcześniej.
Wiedzieliście przecież w fazie projektowania drogi i chodnika, że
teren był najpierw kolejowy a teraz jest prywatny. Mimo to nie
podjęliście żadnych działań w celu wystąpienia o pozwolenie na
budowę. Cały czas podawaliście informację, że sprawa uzyskania
pozwolenia na budowę jest to kwestia kilku tygodni, dlatego tez
mieszkańcy czują się wprowadzeni w błąd. Mogliście dużo w
wcześniej uzyskać pozwolenie na budowę tej drogi i chodnika.
Jednak
nie podjęliście żadnych działań do czasu zgłoszenia wniosku.
Decyzja
pana starosty o podjęciu działań aby to pozwolenie
uzyskać jest słuszna.
Odnosząc się do
wypowiedzi pani Katarzyny Bilskiej wskazał, że atak na jego osobę
jest zbędny. Widzi, ze pani Bilska myli członków komisji, co po
trzech latach jest dziwne. Na wstępie swojej wypowiedzi powiedział,
że nie jest członkiem komisji oświaty, a jego wystąpienie
wynikało z dyskusji na komisji budżetowej. Stwierdził, że Pani
Katarzyna Bilska nie przyjmuje żadnych uwag i
spostrzeżeń innych osób. Stwierdził, że wie, że władza ma
zawsze rację i władza wie najlepiej.
Członek Zarządu –
Anna Leżanska – oświadczyła, że nie działa na swój
wniosek. Jeśli dostałaby wniosek o wystąpienie o pozwolenie na
budowę dwa miesiące wcześniej, ZDP o takie pozwolenie by
wystąpił. Poprosiła aby nie mylić faktów i nie obwiniać ją
winą. Wystąpiliśmy pismem do zarządu, a zarząd nie wydał
takiego polecenia.
Radny Grzegorz
Małkus – podziękował Katarzynie Bilskiej za śledzenie
wpisów na portalach. Nie wstydzi się wpisu, który umieścił
ponieważ takie jest jest jego zdanie w tej sprawie. W swojej
interpelacji nie pytał o sposób wyboru kandydata. Wie, że starosta
i członek zarządu Katarzyna Bilska byli w placówce. Pracownicy nie
rozumieją dlaczego jeden dyrektor już się nie czuje dyrektorem
drugi jeszcze nie poczuł się dyrektorem, co w konsekwencji
doprowadziło do sytuacji, że na początku roku nie było łóżek,
umywalek, nie było przygotowanych pomieszczeń do przyjęcia
dziewczyn. Poprosił o udzielenie odpowiedzi czy wnioski po
kontroli komisji rewizyjnej w tej placówce zostały zrealizowane czy
też nie.
Następnie poprosił
panią Katarzynę Bilską o przytoczenie ostatniego zdania z pisma,
które zacytowała.
Członek Zarządu –
Katarzyna Bilska – przytoczyła zdanie z pisma MEN „Należy
zaznaczyć, że powyższe stanowisko MEN ma jedynie charakter opinii
i nie stanowi obowiązującej wykładni prawa.” Mówiąc o wykładni
zwróciła uwagę, że tak jak poprzednio wniosek radnych złożony
do wojewody o unieważnienie konkursów został uznany za niezasadny,
teraz również czekamy na kolejne orzeczenia wojewody ponieważ ten
konkurs został również przez radnych zaskarżony.
Ad.pkt.9
Informacja o przebiegu wykonania budżetu powiatu skarżyskiego za I
półrocze 2017 roku oraz o kształtowaniu się wieloletniej prognozy
finansowej za I półrocze 2017 roku.
Skarbnik
Powiatu – Bogusława Wilczyńska - przedstawiła informację
o przebiegu wykonania budżetu powiatu skarżyskiego za I półrocze
2017 roku oraz o kształtowaniu się wieloletniej prognozy finansowej
za I półrocze 2017 roku oraz opinię RIO o
przebiegu wykonania budżetu za I półrocze 2017 roku.
/informacja oraz opinia
RIO w załączeniu/
Radny
Roman Wojcieszek – zwrócił uwagę na bardzo niskie wykonanie
zadań inwestycyjnych, bo tylko 4,58%, a z drugiej strony
wynagrodzenia i pochodne to 54,5%. Jego zdaniem będzie bardzo
trudno zrealizować plan w zakresie inwestycji.
Obawia się, że na koniec roku te środki będą przeznaczone na
płace.
Starosta
– Jerzy Żmijewski – poinformował, że na konwencie
starostów województwa świętokrzyskiego wypracowane zostały
sugestie kierowane do wojewody oraz marszałka, aby decyzje dotyczące
przydziału środków finansowych na zadania inwestycyjne były
podejmowane w pierwszym kwartale. Ułatwiłoby to realizację
inwestycji i obniżyło ich wartość. Następnie przybliżył
terminy zakończenia inwestycji realizowanych przez powiat: chodnik
na ul. Spokojnej - do 15 października, Bliżyn droga w Rędocinie –
odebraliśmy i została zakończona i rozliczona, Łączna - umowa
podpisana została dopiero w zeszłym tygodniu, ale wykonawca
potwierdził, że do końca listopada zostaną prace zakończone,
Suchedniów chodnik w Mostkach – prace zakończą się do końca
października, Skarżysko-Kamienna – ul.Paryska przewidywany termin
zakończenia to 10.11, najgorsza sytuacja jest na ul.Ponurego wynika
to z problemów, które tam są, a mianowicie inwentaryzacja
powykonawcza sieci gazowej jest niezgodna ze stanem faktycznym.
Zgłaszaliśmy do gazownictwa, że chcemy to przebudować, jednak
problem polega na tym, że wówczas odpowiedzialność bierzemy my i
udzielamy 7 letniej gwarancji na instalację gazową. Ponadto nie
została przełożona sieć energetyczna, która powinna być
zakończona do końca czerwca zgodnie z umową. Niestety zakład
energetyczny wszedł dopiero we wrześniu. Dzisiaj mamy taką
sytuację, że wykonawca jest zablokowany i ma ograniczony zakres
realizacji inwestycji.
Ad.pkt.10
Informacja o przebiegu wykonania planów finansowych za I półrocze
2017 roku samodzielnych publicznych zakładów opieki zdrowotnej.
Naczelnik
Wydziału Zdrowia – Pani Małgorzata Nosowicz - przedstawiła
informację
o przebiegu wykonania planów finansowych za I półrocze 2017 roku
samodzielnych publicznych zakładów opieki zdrowotnej.
Radny Mieczysław
Bąk – zwrócił uwagę, że
występuje różnica pomiędzy wersją papierową, a elektroniczną w
kwestii zobowiązań szpitala. Następnie zaznaczył, że
planowaliśmy wynik finansowy w szpitalu na poziomie -2mln362 tys zł,
a za pierwsze półrocze mamy -3mln279 tys zł. Analizując wysokość
nadwykonań i tak nie wystarczą na pokrycie długu. W związku z
powyższym zapytał jakie są prognozy na koniec roku.
Naczelnik
Wydziału Zdrowia –
poinformowała, że zgodnie z materiałami źródłowymi
zobowiązania szpitala wynoszą 52.309.356,58 zł.
Radny Grzegorz
Małkus - odniósł się do
wykonania planu MOMP, zwracając uwagę na minimalne wykonanie w
zakresie szczepień ochronnych, bo na poziomie 0,15 %. Następnie
poprosił dyrektora szpitala czy mógłby przybliżyć założenia do
planu naprawczego jednostki.
Pani
Małgorzata Śmiałek – dyrektor MOMP –
wyjaśniła, że szczepienia zaczną się dopiero w drugim półroczu
stąd takie niskie wykonanie.
Dyrektor
Leszek Lepiarz-
poinformował, że program naprawczy jest w trakcie
przygotowywania.
Wicestarosta
– Artur Berus – odnosząc
się do ujemnego wyniku finansowego szpitala –3mln257 tys zł
poinformował, że dyrektor w swoim sprawozdaniu wyjaśnia, że
realizacja planu finansowego ZOZ nie jest równomierna na przestrzeni
poszczególnych okresów w roku. Zarówno przychody jak i koszty
realizują się w poszczególnych miesiącach z różnym natężeniem.
Dlatego też obiektywną oceną realizacji planu jest okres całego
roku.
Następnie zwrócił
uwagę, że dużo dzieje się jeżeli chodzi o służbę zdrowia,
wchodzi w życie dużo nowych przepisów. Dla przykładu podał:
ustawa z 8 czerwca 2017 o sposobie ustalania najniższego
wynagrodzenia zasadniczego pracowników wykonujących zawód medyczny
zatrudnionych w zawodach medycznych. Dyrektorzy zostali
zobligowani do dostosowania wynagrodzeń do wskaźników zawartych w
ustawie. Dlatego od 1 lipca wynagrodzenia zostały wyrównane, a w
konsekwencji wzrastają koszty jednostki. Ustawa z 20 lipca 2017
roku zmiana ustawy o systemie informacji w ochronie
zdrowia, która prowadzi do pełnej informatyzacji jednostek służby
zdrowia. To nie jest tak, że nic nie robimy, bowiem szukamy środków
zewnętrznych. Podpisaliśmy porozumienie z Urzędem Marszałkowski
gdzie będziemy mieć dofinansowanie w wysokości 85 % na realizację
tego zadania.
Kończąc
poinformował, że szpital otrzymał certyfikat akredytacyjny. Dzięki
czemu przy ustaleniu ryczałtu szpitale posiadające teki certyfikat
będą premiowane.
Zwrócił uwagę, że
3 mln zł wynosi obsługa długu i wynik za pierwsze półrocze tez
jest na poziomie -3 mln. Gdybyśmy nie mieli długu i tych kosztów
szpital bilansowałby się. Struktura szpitala jest doprowadzona do
takiej sytuacji, że szpital się bilansuje.
Radny Paweł Wiatr
– stwierdził, że patrząc na olbrzymi dług szpitala nie widzi
realnej możliwości wyjścia z tego długu.
Ad.pkt.11
Rozpatrzenie i podjęcie uchwał w sprawie:
1)
Skarbnik Powiatu – Bogusława Wilczyńska przedstawiła projekt
uchwały w sprawie: zmiany wieloletniej prognozy finansowej
powiatu skarżyskiego na lata 2017-2035 wraz
z autopoprawką.
Uzasadniając
wyjaśniła, że proponowane zmiany wynikają z:
- Przeniesienia w 2017 roku z wydatków bieżących na inwestycyjne części przedsięwzięcia „e-geodezja - cyfrowy zasób geodezyjny województwa świętokrzyskiego” w wysokości 15.000zł, w związku z koniecznością zakupu dodatkowego serwera niezbędnego do realizacji niniejszego zadania. W związku z uzgodnieniami w ramach umowy partnerskiej trzech powiatów zmienia się także klasyfikacje budżetową planowanych w latach 2018-2020 wydatków z bieżących na inwestycyjne. Łączne nakłady pozostają bez zmian.
- Ze zwiększenia łącznych nakładów, limitu wydatków w 2017roku i limitu zobowiązań o kwotę 22.500zł w ramach zadania „Przebudowa drogi powiatowej nr 0558T na odc.ul.Spokojnej polegająca na budowie chodnika od skrzyżowania z drogą nr 0557T do granicy Powiatu Skarżyskiego” w związku z zamiarem poszerzenia 30-to metrowego odcinka jezdni. Jednocześnie o tą samą kwotę zmniejsza się łączne nakłady, limit wydatków w 2017roku i limit zobowiązań na zadaniu „Budowa chodnika wzdłuż drogi powiatowej nr 0446T Bliżyn- Odrowążek w miejscowości Odrowążek” w związku z oszczędnościami powstałymi po rozstrzygnięciu przetargowym.
- Ze zmniejszenia łącznych nakładów i limitu wydatków w 2017 roku na przedsięwzięciu „Ubezpieczenie dróg powiatowych i sprzętu będącego w posiadaniu Zarządu Dróg Powiatowych” o 8.000zł w związku z niższymi niż planowano w bieżącym roku kwotami ubezpieczenia wynikającymi z polisy.
- Ze zwiększenia łącznych nakładów i limitu wydatków w 2017 roku na przedsięwzięciu „Usuwanie i parkowanie pojazdów” o kwotę 35.000zł w związku z większą niż zakładano liczbą ściągniętych pojazdów. Limit zobowiązań pozostaje zerowy, gdyż zwiększenie odbywa się w ramach już podpisanej umowy, w której określone były pojedyncze stawki, bez określonej łącznej kwoty.
- Ze zwiększenia dochodów bieżących o kwotę 559.359,01zł wskutek zmian dokonanych przez Zarząd Powiatu w dniu 13 września 2017r: zwiększenie dotacji z budżetu państwa na wypłatę rekompensat pieniężnych za przedłużony czas służby dla funkcjonariuszy w systemie dziennym i na zakup sprzętu dla specjalistycznych grup ratowniczych Komendy Powiatowej Państwowej Straży Pożarnej (6.462zł), na realizację zadań związanych z przeciwdziałaniem przemocy w rodzinie (2.538zł), na wynagrodzenia koordynatorów rodzinnej pieczy zastępczej na rok 2017r. (131.788,33zł) oraz poprzez zmiany ujęte w projekcie uchwały Rady Powiatu Skarżyskiego w sprawie zmian w budżecie: wprowadzenie darowizn dla Przystani (1.155zł), środków z Ministerstwa Pracy, Rodziny i Polityki Społecznej na nagrody dla pracowników Powiatowego Urzędu Pracy (352.700zł) oraz dochodów jednostek budżetowych (64.715,68zł) .
- Ze zwiększenia wydatków bieżących o kwotę 477.359,01zł wskutek zmian opisanych powyżej (zwiększenie o 559.359,01zł) oraz poprzez przeniesienie kwoty 82.000zł ze środków bieżących na inwestycje opisane w następnym punkcie.
- Ze zwiększenia wydatków majątkowych o kwotę 82.000zł: zakup samochodu dla urzędu pracy - 15.000zł, zakup autobusu dla Zespołu Placówek Edukacyjno-Wychowawczych - 52.000zł zakup serwera w ramach zadania e-geodezja -15.000zł.
- Ze zwiększenia łącznych nakładów, limitu wydatków w 2017 roku i limitu zobowiązań o kwotę 12.500zł w ramach zadania „Budowa zintegrowanego systemu komunikacyjnego obejmującego wykonanie przebudowy istniejącego układu komunikacyjnego wraz z budową obiektu w celu przekroczenia linii kolejowej nr 8 Warszawa-Kraków i skomunikowania Osiedla Dolna Kamienna z Osiedlem Przydworcowym w Skarżysku-Kamiennej” w związku z rozszerzeniem opracowania koncepcji o rozbudowę istniejącego wiaduktu w ciągu Alei Marszałka Józefa Piłsudskiego.
Ponieważ
nie zgłoszono żadnych pytań Przewodnicząca Rady poddała pod
głosowanie przedstawiony projekt uchwały.
Uchwała
w sprawie: zmiany wieloletniej prognozy finansowej powiatu
skarżyskiego na lata 2017-2035, została przyjęta jednogłośnie
(14 głosów za) i uzyskała Nr 249/XXXVII/2017.
2)
Skarbnik Powiatu – Bogusława Wilczyńska przedstawiła
projekt uchwały w sprawie: wprowadzenia zmian w budżecie
powiatu na 2017 rok wraz z
autopoprawką.
Wyjaśniła, że proponowane zmiany w budżecie
Powiatu Skarżyskiego wynikają z:
- Decyzji Ministra Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej znak DF.VII.4021.13.3.2017.MŚ z dnia 26 lipca 2017r przyznającej dodatkowe środki z Funduszu Pracy w wysokości 352.700zł na nagrody oraz składki na ubezpieczenia społeczne pracowników Powiatowego Urzędu Pracy.
- Ze zwiększenia dochodów w placówkach oświatowych w związku z większym niż zakładano wykonaniem i przeznaczenie ich na wkład własny do zakupu autobusu dla Zespołu Placówek Edukacyjno - Wychowawczych w kwocie 52.000zł. Zakup dofinasowany będzie ze środków PFRON w wysokości 120.540zł.
- Pisma Zespołu Szkół im.H.Sienkiewicza w Suchedniowie z dnia 17 sierpnia 2017r w sprawie wprowadzenia po stronie dochodowej kwoty 11.770,68zł, która wpłynęła z tytułu rozliczeń z ubiegłego roku i przeznaczenie jej na wydatki związane z pokryciem kosztów energii.
- Pism Zespołu Placówek Opieki, Wychowania i Interwencji Kryzysowej Przystań z dnia 18 sierpnia 2017r i 7 września 2017r w sprawie wprowadzenia po stronie dochodowej i wydatkowej otrzymanych darowizn w łącznej wysokości 1.155zł przeznaczonej na wypoczynek dzieci.
- Pisma Wydziału Organizacyjnego i Spraw Obywatelskich z dnia 10 sierpnia 2017r w sprawie przeniesienia pomiędzy działami klasyfikacji budżetowej kwoty 5.000zł zaplanowanej na zakup materiałów i wyposażenia. Z tej kwoty przenosi się 1.000zł na koszty postepowania sądowego w związku z prowadzonymi przez powiat sprawami dotyczącymi odzyskania należności od dłużników, zwłaszcza z tytułu holowania i parkowania pojazdów usuwanych z dróg.
- Pisma Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie z dnia 7 lipca 2017r w sprawie przeniesienia pomiędzy działami, rozdziałami i paragrafami kwoty 12.000zł na składki na ubezpieczenie społeczne.
- Przeniesienia w ramach zadania „e-geodezja - cyfrowy zasób geodezyjny województwa świętokrzyskiego” wydatków bieżących w wysokości 15.000zł na zakup dodatkowego serwera niezbędnego do realizacji niniejszego zadania.
- Pisma Zarządu Dróg Powiatowych oraz wyciągu z protokołu z posiedzenia Zarządu Powiatu Skarżyskiego z dnia 19 lipca 2017r w sprawie zmiany nazwy zadania inwestycyjnego: było: Przebudowa drogi powiatowej Nr 0441T Mroczków-Rędocin granica województwa świętokrzyskiego (Borki) m.Rędocin na odcinku od km 2+850 000-4+091,51km jest: Przebudowa drogi powiatowej Nr 0441T Mroczków-Rędocin granica województwa świętokrzyskiego (Borki) m.Rędocin.
- Pisma Powiatowego Urzędu Pracy z dnia 21 sierpnia 2017r w sprawie zabezpieczenia środków na zakup samochodu służbowego w wysokości 15.000zł. Obecny samochód ulega częstym awariom i nie nadaje się do dalszego użytkowania. Brakującą kwotę jednostka zabezpieczy w ramach swojego budżetu.
- Pisma Specjalnego Ośrodka Szkolno-Wychowawczego nr 2 w sprawie przeniesienia planu wydatków na wynagrodzenia i pochodne od wynagrodzeń pomiędzy działami w wysokości 43.000zł.
- Pisma Zarządu Dróg Powiatowych z dnia 6 września 2017r oraz wyciągu z posiedzenia Zarządu Powiatu Skarżyskiego z dnia 6 września 2017r w sprawie przeniesienia kwoty 22.500zł z zadania budowy chodnika w Odrowążku w Gm.Bliżyn na zadanie „Przebudowa drogi powiatowej nr 0558T na odc.ul. Spokojnej polegająca na budowie chodnika od skrzyżowania z drogą nr 0557T do granicy Powiatu Skarżyskiego”. Zwiększenie pozwoli na poszerzenie jezdni na odcinku 30m w celu zachowania stałych parametrów jezdni.
- Ze zmniejszenia nakładów na przedsięwzięciu „Ubezpieczenie dróg powiatowych i sprzętu będącego w posiadaniu Zarządu Dróg Powiatowych” o 8.000zł w związku z niższymi niż planowano w bieżącym roku kwotami ubezpieczenia wynikającymi z polisy. Zmiana widoczna tylko w załączniku „Limity wydatków na wieloletnie przedsięwzięcia planowane do poniesienia w 2017 roku”.
- Ze zwiększenia środków na usuwanie i parkowanie pojazdów ściągniętych z dróg na terenie powiatu o kwotę 35.000zł. Przewidywane wydatki w bieżącym roku przekraczają zaplanowaną dotychczas kwotę na to zadanie. Częściowo kwota została przeniesiona w ramach tego samego rozdziału i paragrafu pomiędzy wydziałami Starostwa, zaś kwota 15.000zł wygospodarowana została z kwoty zaplanowanej na odsetki od zaciągniętych kredytów i wyemitowanych obligacji.
- Z wprowadzenia do budżetu kwoty 945zł, które zostały wyegzekwowane przez komornika z tytułu zwrotu kosztów procesowych i przeznaczenie ich na wypłatę dla radcy prawnego wynagrodzenia za zastępstwo procesowe.
- Pisma Zespołu Placówek Resocjalizacyjno-Wychowawczych z dnia 15 września 2017 roku w sprawie przeniesienia planu wydatków na wynagrodzenia i pochodne od wynagrodzeń w kwocie 42.000zł pomiędzy działami.
- Pisma Wydziału Promocji, Kultury, Sportu i Turystyki z dnia 14 września 2017r w sprawie przesunięcia planu wydatków pomiędzy działami w łącznej wysokości 8.000zł w ramach realizacji zadań z zakresu promocji, turystki, kultury i sportu.
- Pisma Zarządu Dróg Powiatowych z 26 września 2017r (data wpływu 28 września 2017r) w sprawie przeniesienia kwoty 12.500zł pomiędzy zadaniami inwestycyjnymi w ramach tej samej klasyfikacji budżetowej i tak:
- z zadania „Przebudowa drogi powiatowej nr 0594T wraz z budową chodnika ul.Zagórska w Suchedniowie” (wykonanie dokumentacji projektowej)
- do zadania „Budowa zintegrowanego systemu komunikacyjnego obejmującego wykonanie przebudowy istniejącego układu komunikacyjnego wraz z budową obiektu w celu przekroczenia linii kolejowej nr 8 Warszawa-Kraków i skomunikowania Osiedla Dolna Kamienna z Osiedlem Przydworcowym w Skarżysku-Kamiennej” (wykonanie koncepcji zadania)
Radny
Mieczysław Bąk – zgłosił wniosek o nie zdejmowanie kwoty
22.500 zł z chodnika w Odrowążku. Według wszelkich obietnic cała
kwota miała być przeznaczona na budowę tego chodnika w ramach 20%
zwiększenia zakresu robót. Pan starosta zabiegał o pozyskanie
środków z gminy Bliżyn. Udało się pozyskać 70 tys zł. W tym
projekcie zabieramy 1/3 tej kwoty to jest ok. 30 m chodnika.
Przypomniał, że zgłaszał ten wniosek na komisjach ale ponieważ
jako opozycja jesteśmy w mniejszości wniosek nie został przyjęty.
Dlatego tez ponawia go na dzisiejszej sesji. Deklaracja starosty, że
chodnik znajdzie się w budżecie na 2018 rok nie w pełni go
przekonuje, ponieważ umieszczenie tego zadania w budżecie nie
gwarantuje, że zostanie ono zrobione. Przypomniał, że w 2015 roku
prosił o przeniesienie 15.000 zł na wykonanie dokumentacji
przebudowy drogi w Mroczkowie, z kwoty 60.000 zł przeznaczonej na
zakup pługa do odśnieżania. Wówczas też nie uzyskał zgody.
Dopiero
po kilku miesiącach gdy projektowano kilka chodników ujęto to
zadanie. Natomiast pominięto projektowanie chodnika od szkoły w
Odrowążku do cmentarza pomimo obietnic, że powstaną oszczędności
i wówczas Odrowążek zostanie zaprojektowany. Oszczędności
powstały, projekty inne też a projektu na chodnik w Odrowążku nie
ma. Dlatego prosi aby się nie dziwić, że ma małą wiarę w
obietnice zarządu. Jest taka zasada, że co się daje to się nie
odbiera. Dlatego zgłasza wniosek o nie zabieranie kwoty 22.500 zł z
chodnika w Odrowążku.
Członek
Zarządu – Anna Leżańska zwróciła uwagę, że tam jest
robiony chodnik na zgłoszenie. Ten odcinek, który obejmuje to
zgłoszenie w tym momencie objęty jest tą inwestycją. Dalsza część
będzie wykonywana na pozwolenie. Będziemy wchodzili w tereny
prywatne, mamy zgody właścicieli terenu na wejście. Sołtys takie
zgody pozyskał. W związku z tym nie możemy rozszerzyć zakresu,
ponieważ mamy odcinek objęty zgłoszeniem i ten odcinek jest
robiony. Oczywiście jako mieszkanka gminy Bliżyn zagłosuje za
pozostawieniem środków, ale i tak technicznie nie będzie możliwe
wykorzystanie tych środków.
Radny
Mieczysław Bąk – odnosząc się do powyższej wypowiedzi
wskazał, że już w tej chwili ten chodnik robiony jest po gruntach
prywatnych, na co deklaracje zebrał Radny Okła. Stwierdził, że
żaden problem aby zebrać dwie zgody więcej na 30 m chodnika.
Przewodnicząca
Rady poddał pod głosownia zgłoszony wniosek.
Za przyjęciem wniosku głosowało – 6 radnych
Przeciw głosowało – 9 radnych
Wstrzymało się od głosu - 0
/wniosek
nie został przyjęty/
Uchwała
w sprawie: wprowadzenia zmian w budżecie powiatu na 2017 rok,
została przyjęta jednogłośnie i uzyskała Nr 250/XXXVII/2017.
3)
Wicestarosta – Artur Berus przedstawił
projekt uchwały w sprawie: zmiany
Uchwały nr 217/XXXI/2017 Rady Powiatu Skarżyskiego z dnia 30 marca
2017 roku w sprawie określenia zadań powiatu z zakresu
rehabilitacji zawodowej i społecznej, na które przeznacza się
środki Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych
w roku 2017.
Przewodnicząca
Rady Powiatu – Bożena Bętkowska zapytała,
czy Radni mają uwagi lub zapytania do przedstawionego projektu
uchwały.
Ponieważ
nie zgłoszono żadnych uwag Przewodnicząca Rady poddała pod
głosowanie przedstawiony projekt uchwały.
Uchwała
w sprawie: zmiany
Uchwały nr 217/XXXI/2017 Rady Powiatu Skarżyskiego z dnia 30 marca
2017 roku w sprawie określenia zadań powiatu z zakresu
rehabilitacji zawodowej i społecznej, na które przeznacza się
środki Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych
w roku 2017,
została przyjęta jednogłośnie i
uzyskała Nr 251/XXXVII/2017.
4) Wicestarosta –
Artur Berus przedstawił
projekt uchwały w sprawie: upoważnienia Zarządu Powiatu
Skarżyskiego do przeprowadzenia postępowania w celu wyłonienia
firmy audytorskiej do przeprowadzenia badania sprawozdania
finansowego za 2017 rok Zespołu Opieki Zdrowotnej w
Skarżysku-Kamiennej Szpital Powiatowy im. Marii Skłodowskiej-Curie.
Ponieważ
nie zgłoszono żadnych uwag Przewodnicząca Rady poddała pod
głosowanie przedstawiony projekt uchwały.
Uchwała
w sprawie: upoważnienia Zarządu Powiatu Skarżyskiego do
przeprowadzenia postępowania w celu wyłonienia firmy audytorskiej
do przeprowadzenia badania sprawozdania finansowego za 2017 rok
Zespołu Opieki Zdrowotnej w Skarżysku-Kamiennej Szpital Powiatowy
im. Marii Skłodowskiej-Curie,
została przyjęta jednogłośnie i uzyskała Nr 252/XXXVII/2017.
5) Wicestarosta –
Artur Berus przedstawił
projekt uchwały w sprawie: zmiany statutu Domu Pomocy
Społecznej w Skarżysku-Kamiennej.
Uzasadniając
poinformował, że proponowane zmiany w statucie dotyczą
aktualizacji treści pieczęci oraz wykazu aktów prawnych i
administracyjnych na mocy których działa Dom Pomocy Społecznej w
Skarżysku-Kamiennej.
Wprowadzane zmiany
mają charakter porządkowy, a ich celem jest zapewnienie zgodności
statutu jednostki z obowiązującymi przepisami.
Ponieważ
nie zgłoszono żadnych uwag Przewodnicząca Rady poddała pod
głosowanie przedstawiony projekt uchwały.
Uchwała
w sprawie: zmiany statutu Domu Pomocy Społecznej
w Skarżysku-Kamiennej, została przyjęta jednogłośnie i
uzyskała Nr 253/XXXVII/2017.
6) Starosta –
Jerzy Żmijewski przedstawił
projekt uchwały w sprawie: wyrażenia zgody na sprzedaż w
drodze przetargu nieruchomości gruntowej niezabudowanej, położonej
w Skarżysku-Kamiennej przy ul. Wiejskiej.
Ponieważ
nie zgłoszono żadnych uwag Przewodnicząca Rady poddała pod
głosowanie przedstawiony projekt uchwały.
Uchwała
w sprawie: wyrażenia zgody na sprzedaż w drodze przetargu
nieruchomości gruntowej niezabudowanej, położonej w
Skarżysku-Kamiennej przy ul. Wiejskiej, została przyjęta
jednogłośnie i uzyskała Nr 254/XXXVII/2017.
7) Starosta –
Jerzy Żmijewski przedstawił
projekt uchwały w sprawie: wyrażenia zgody na nabycie
przez powiat skarżyski prawa użytkowania wieczystego nieruchomości
gruntowych położonych w Skarżysku-Kamiennej wraz z
prawem własności zlokalizowanej na niej zabudowy.
Polskie
Koleje Państwowe S.A w Warszawie przedstawiły propozycję
przekazania na rzecz Powiatu Skarżyskiego prawa użytkowania
wieczystego nieruchomości gruntowej, położonej w
Skarżysku-Kamiennej przy ul. Sokolej, obręb 2 Borki, oznaczonej
geodezyjnie jako działki: nr 88/25 o powierzchni 0,0088 ha i nr
88/27 o powierzchni 0,0082 ha, wraz z prawem własności
zlokalizowanej na niej zabudowy (cześć budynku magazynowego
i część budynku „D” przychodni) w udziałach
odpowiadających wartości nieruchomości. Powyższe rozwiązanie ma
na celu uregulowanie stanu prawnego nieruchomości, którymi włada
OLK SP ZOZ w Skarżysku-Kamiennej.
W/w
działki stanowią własność Skarbu Państwa i znajdują się w
użytkowaniu wieczystym Polskich Kolei Państwowych Spółka
Akcyjna w Warszawie.
Podjęcie
przez Radę Powiatu uchwały wyrażającej zgodę na nabycie
przedmiotowej nieruchomości jest niezbędne do rozpoczęcia przez
PKP S.A procedury zbycia praw do w/w nieruchomości na rzecz Powiatu
Skarżyskiego.
Ponieważ
nie zgłoszono żadnych uwag Przewodnicząca Rady poddała pod
głosowanie przedstawiony projekt uchwały.
Uchwała
w sprawie: wyrażenia zgody na sprzedaż w drodze przetargu
nieruchomości gruntowej niezabudowanej, położonej w
Skarżysku-Kamiennej przy ul. Wiejskiej, została przyjęta
jednogłośnie i uzyskała Nr 255/XXXVII/2017.
8) Członek Zarządu
– Anna Leżańska przedstawiła
projekt uchwały w sprawie: zaliczenia do kategorii dróg
powiatowych drogi położonej na terenie miasta Skarżyska-Kamiennej.
Ponieważ
nie zgłoszono żadnych uwag Przewodnicząca Rady poddała pod
głosowanie przedstawiony projekt uchwały.
Uchwała
w sprawie: zaliczenia do kategorii dróg powiatowych drogi położonej
na terenie miasta Skarżyska-Kamiennej, została przyjęta
jednogłośnie i uzyskała Nr 256/XXXVII/2017.
9) Starosta –
Jerzy Żmijewski przedstawił
projekt uchwały w sprawie: wyrażenia
zgody na przystąpienie Powiatu Skarżyskiego w
charakterze Partnera do przygotowania i wspólnej realizacji projektu
pn. „Rewitalizacja Suchedniowa poprzez zagospodarowanie terenu
wokół zbiornika wodnego wraz z infrastrukturą towarzyszącą”
realizowanego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa
Świętokrzyskiego na lata 2014-2020, Oś Priorytetowa 6 „Rozwój
miast”, Działanie 6.5 „Rewitalizacja obszarów miejskich
i wiejskich”.
W
związku z planowanym złożeniem przez Gminę Suchedniów wniosku o
dofinansowanie Projektu pn. „Rewitalizacja Suchedniowa poprzez
zagospodarowanie terenu wokół zbiornika wodnego wraz z
infrastrukturą towarzyszącą”, realizowanego w ramach
Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Świętokrzyskiego na
lata 2017-2020, Oś Priorytetowa 6 „Rozwój miast”, Działanie
6.5 Rewitalizacja obszarów miejskich i wiejskich” zostanie zawarta
umowa partnerstwa między Gminą Suchedniów (Partner wiodący) i
Powiatem Skarżyskim (Partnerem).
Powiat Skarżyski w
ramach Projektu będzie odpowiedzialny za przebudowę ciągu pieszego
na ciąg pieszo – rowerowy w ciągu drogi powiatowej Nr 0578T na
odcinku od skrzyżowania z ul. Mickiewicza do skrzyżowania z ul.
Powstańców 1863 r. Szacunkowy koszt przebudowy ww. ciągu pieszego
wg wyliczeń dokonanych w oparciu o ceny przetargowe obowiązujące w
2017 r. wyniesie 105 000,00 zł brutto. Projekt przewiduje
dofinansowanie do 80 % kosztów kwalifikowanych.
Ponieważ
nie zgłoszono żadnych uwag Przewodnicząca Rady poddała pod
głosowanie przedstawiony projekt uchwały.
Uchwała
w sprawie: wyrażenia zgody na przystąpienie Powiatu Skarżyskiego w
charakterze Partnera do przygotowania i wspólnej realizacji projektu
pn. „Rewitalizacja Suchedniowa poprzez zagospodarowanie terenu
wokół zbiornika wodnego wraz z infrastrukturą towarzyszącą”
realizowanego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa
Świętokrzyskiego na lata 2014-2020, Oś Priorytetowa 6 „Rozwój
miast”, Działanie 6.5 „Rewitalizacja obszarów miejskich i
wiejskich”, została przyjęta jednogłośnie i uzyskała Nr
257/XXXVII/2017.
Ad.pkt.12
Zamknięcie Sesji Rady Powiatu Skarżyskiego.
Przewodnicząca
Rady – w imieniu organizatorów zaprosiła na 8. Marsz Różowej
Wstążeczki, który rozpocznie się 6 października o godz. 11.00 na
Plantach. Jest to akcja profilaktyczna związana z nowotworami
piersi.
Następnie
zaprosiła na Jubileuszowe Obchody 70. lecia Powiatowej i
Miejskiej Biblioteki Publicznej, które odbędą się 20
października o godz. 15.00. w MCK.
W
imieniu dyrekcji ZST-M zaprosiła na 17 października na uroczyste
obchody Dnia Patrona.
Przewodnicząca
Rady – Bożena Bętkowska poinformowała, że porządek
posiedzenia został zrealizowany w całości. Następnie poprosiła
o powstanie z miejsc i zakończyła obrady poprzez
wygłoszenie formuły "Zamykam XXXVII Sesję Rady Powiatu
Skarżyskiego".
Godzina
zakończenia obrad –18.15
Protokołowała:
Nina
Zolbach
Przewodnicząca
Rady
Powiatu Skarżyskiego
Bożena Bętkowska
metryczka
Wytworzył: Przewodnicząca Rady Powiatu Skarżyskiego (13 listopada 2017)
Opublikował: Łukasz Krawiecki (24 listopada 2017, 11:41:26)
Ostatnia zmiana: brak zmian
Liczba odsłon: 818