Protokół Nr 28/2024 z posiedzenia Zarządu Powiatu Skarżyskiego w dniu 6 listopada 2024 r.

  
W posiedzeniu udział wzięli:
 
Członkowie Zarządu Powiatu:      
  1. Artur Berus                                        - Starosta
  2. Tadeusz Bałchanowski                         - Członek Zarządu Powiatu
  3. Cezary Błach                                      - Członek Zarządu Powiatu
  4. Monika Pająk                                      - Członek Zarządu Powiatu
 
 
Stali uczestnicy posiedzenia:
  1. Urszula Wrona                                   - Skarbnik Powiatu
  2. Małgorzata Nosowicz                          - Sekretarz Powiatu
 
Pozostali uczestnicy posiedzenia:
  1. Łukasz Krawiecki                                - Starszy inspektor w Wydziale IM
  2. Jolanta Janowska                               - Naczelnik Wydziału AB
 
 
Lista obecności stanowi załącznik nr 1 do protokołu.
Posiedzeniu przewodniczył Starosta – Pan Artur Berus.
Posiedzenie protokołowała: Olga Łukomska – Starszy inspektor.
 
 
Starosta – Pan Artur Berus przedstawił proponowany porządek posiedzenia oraz zapytał o uwagi i wnioski.
W związku z brakiem uwag, Zarząd Powiatu przyjął porządek posiedzenia.
 
 
Porządek posiedzenia:
1.      Podjęcie uchwał Zarządu Powiatu Skarżyskiego w sprawie:
  • a)      wprowadzenia zmian w budżecie powiatu na 2024 rok,
  • b)      zmieniająca plan finansowy środków otrzymanych z Funduszu Pomocy na 2024 rok,
  • c)      powołania komisji konkursowej do opiniowania ofert na prowadzenie punktów nieodpłatnej pomocy prawnej,
  • d)     zatwierdzenia specyfikacji warunków zamówienia, powierzenia powołania komisji przetargowej oraz zatwierdzenia wyboru najkorzystniejszej oferty w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego pn. „Usługi przewozowe uczniów szkół ponadpodstawowych wraz z ich opiekunami, dla których organem prowadzącym jest Powiat Skarżyski w związku z realizacją projektu pn. Dziś uczeń – jutro student”,
  • e)      zatwierdzenia specyfikacji warunków zamówienia, powierzenia powołania komisji przetargowej oraz zatwierdzenia wyboru najkorzystniejszej oferty w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego pn. Wykonanie prac geodezyjnych wynikających z zadań realizowanych przez Starostwo Powiatowe w Skarżysku-Kamiennej V.
2.      Rozpatrzenie pism skierowanych do Zarządu Powiatu.
3.      Sprawy różne.
 
 
 
Ad. pkt 1. Podjęcie uchwał Zarządu Powiatu Skarżyskiego w sprawie:
 
a)      wprowadzenia  zmian w budżecie powiatu na 2024 rok (załącznik nr 2)
Referująca, Skarbnik Powiatu – Pani Urszula Wrona poinformowała, że proponowane zmiany w budżecie Powiatu Skarżyskiego wynikają z:
1.      Zgodnie z Decyzjami Wojewody Świętokrzyskiego znak FN.I.3111.854.2024 z dnia 25 października 2024 oraz znak FN.I.3111.823.2024 z dnia 22 października 2024 roku zwiększa się plan dotacji celowej z budżetu państwa o kwotę 22 372,08zł na finansowanie Powiatowego Środowiskowego Domu Samopomocy w związku z realizacją programu kompleksowego wsparcia dla rodzin „Za życiem”.
2.      Zgodnie z Decyzją Wojewody Świętokrzyskiego znak FN.I.3111.710.2024 z dnia 10 października 2024 roku zwiększa się plan dotacji celowej z budżetu państwa o kwotę 1 896zł na zakup podręczników i materiałów edukacyjnych dla uczniów.
3.      Zgodnie z Decyzją Wojewody Świętokrzyskiego znak FN.I.3111.826.2024 z dnia 22 października 2024 roku zwiększa się plan dotacji celowej z budżetu państwa o kwotę 52 505zł na finansowanie działalności zespołu ds. orzekania o niepełnosprawności. W związku ze wzrostem dotacji z budżetu państwa zmniejsza się środki własne powiatu na ten cel i przeznacza się je na zwiększenie planu Powiatowego Urzędu Pracy w celu uzupełnienia planu tej jednostki do końca roku.
4.      Zgodnie z Decyzją Wojewody Świętokrzyskiego znak FN.I.3111.837.2024 z dnia 22 października 2024 roku zwiększa się plan dotacji celowej z budżetu państwa o kwotę 11 446zł na wypłatę dodatków dla pracowników socjalnych za pracę w terenie w 2024 roku.
5.      Wprowadza się środki z Funduszu Pomocy w wysokości 105 687zł na dodatkowe zadania oświatowe związane z dziećmi uchodźców. Środki otrzymują:
  • a)      II Liceum Ogólnokształcące im. A. Mickiewicza: 1 584zł
  • b)      Zespół Szkół Ekonomicznych: 1 771,37zł
  • c)      Zespół Placówek Edukacyjno-Wychowawczych: 52 727,51zł
  • d)     Zespół Szkół Technicznych: 21 324,87zł
  • e)      Zespół Szkół Transportowo-Mechatronicznych: 4 353,61zł
  • f)       Zespół Szkół Samochodowo-Usługowych: 3 009,57zł
  • g)      I Liceum Ogólnokształcące im. J. Słowackiego: 907,43zł
  • h)      Starostwo Powiatowe: 20 008,64zł.
6.      Na podstawie pisma Centrum Obsługi Placówek z dnia 25 października 2024 roku dokonuje się przeniesienia planu wydatków pomiędzy jednostkami Przystań 1 i Przystań 2 na wynagrodzenia pracowników wraz z pochodnymi oraz na zakup pomocy dydaktycznych wykorzystywanych przez psychologa do pracy z dziećmi.
7.      Zgodnie z pismem Powiatowego Urzędu Pracy z dnia 24 października 2024 roku dokonuje się przeniesienia planu wydatków pomiędzy paragrafami w kwocie 80zł na dokonanie zwrotu wynikającego z Decyzji ZUS znak ENP/25/015050201.
8.      Zgodnie z pismem Powiatowego Środowiskowego Domu Samopomocy z dnia 22 października 2024 roku przenosi się plan wydatków rzeczowych pomiędzy paragrafami w kwocie 2 181,33zł w celu uzupełnienia środków na usługi do końca roku.
9.      Na wniosek Komendy Powiatowej Państwowej Straży Pożarnej z dnia 21 października 2024 roku dokonuje się przeniesienia planu wydatków pomiędzy paragrafami w kwocie 80 000zł na wypłatę nagród dla funkcjonariuszy.
10.  Na podstawie pisma Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie z dnia 21 października 2024 roku dokonuje się przeniesienia planu wydatków pomiędzy paragrafami w kwocie 7 300zł w ramach realizacji rodzinnej pieczy zastępczej.
11.  W ramach planu Starostwa Powiatowego zwiększa się o kwotę 247,20zł środki na opłatę za uczestnictwo w Forum Oświaty.
12.  Zgodnie z pismem Specjalnego Ośrodka Szkolno-Wychowawczego Nr 2 z dnia 31 października 2024 roku dokonuje się przeniesienia planu wydatków na wynagrodzenia i pochodne od wynagrodzeń pomiędzy rozdziałami i paragrafami w celu zabezpieczenia wydatków płacowych do końca roku budżetowego.
Zarząd Powiatu podjął przedmiotową uchwałę.
 

 
b)     zmieniająca plan finansowy środków otrzymanych z Funduszu Pomocy na 2024 rok (załącznik nr 3)
Skarbnik Powiatu – Pani Urszula Wrona poinformowała, że ustawą z dnia 12 marca 2022 r. o pomocy obywatelom Ukrainy w związku z konfliktem zbrojnym na terytorium tego państwa utworzony został Fundusz Pomocy. Środki są przelewane na wyodrębniony rachunek, do którego plan finansowy ma opracować Zarząd Powiatu zgodnie z zapisami art. 14 ust.14 i 15 wyżej wymienionej ustawy.
Dodała, że powyższa uchwała dotyczy wprowadzenia otrzymanych środków z Funduszu Pomocy w wysokości 105 687zł na dodatkowe zadania oświatowe związane z dziećmi uchodźców.
Zarząd Powiatu jednogłośnie podjął przedmiotową uchwałę.
 
 
c)      powołania komisji konkursowej do opiniowania ofert na prowadzenie punktów nieodpłatnej pomocy prawnej (załącznik nr 4)
Z treścią powyższej uchwały zapoznała zebranych Sekretarz Powiatu – Pani Małgorzata Nosowicz.
Zarząd Powiatu nie wniósł uwag i jednogłośnie podjął uchwałę w powyższej sprawie.
 
 
d)     zatwierdzenia specyfikacji warunków zamówienia, powierzenia powołania komisji przetargowej oraz zatwierdzenia wyboru najkorzystniejszej oferty w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego pn. „Usługi przewozowe uczniów szkół ponadpodstawowych wraz z ich opiekunami, dla których organem prowadzącym jest Powiat Skarżyski w związku z realizacją projektu pn. Dziś uczeń – jutro student” (załącznik nr 5)
Wicestarosta – Pani Katarzyna Bilska zapoznała zebranych z treścią przedmiotowej uchwały informując, że dotyczy ona zatwierdzenia specyfikacji warunków zamówienia w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego w trybie podstawowym bez przeprowadzania negocjacji pn. „Usługi przewozowe uczniów szkół ponadpodstawowych wraz z ich opiekunami, dla których organem prowadzącym jest Powiat Skarżyski w związku z realizacją projektu pn. Dziś uczeń – jutro student”.
Zarząd Powiatu podjął w/w uchwały.
 
 
e)      zatwierdzenia specyfikacji warunków zamówienia, powierzenia powołania komisji przetargowej oraz zatwierdzenia wyboru najkorzystniejszej oferty w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego pn. Wykonanie prac geodezyjnych wynikających z zadań realizowanych przez Starostwo Powiatowe w Skarżysku-Kamiennej V (załącznik nr 6)
Z treścią powyższej uchwały zapoznał zebranych Starosta – Pan Artur Berus.
W toku przeprowadzonego głosowania, Zarząd Powiatu jednogłośnie podjął przedmiotową uchwałę.
 
 
 

 
Ad. pkt 2. Rozpatrzenie pism skierowanych do Zarządu Powiatu
 
Wicestarosta – Pani Katarzyna Bilska poinformowała, że w związku z realizacją projektu „Dziś uczeń – jutro student” oraz dużą ilością prac organizacyjnych podejmowanych przez pracowników szkół dotyczących organizacji grup edukacyjnych, zarówno przy zajęciach stacjonarnych, jak i wyjazdowych, Naczelnik Wydziału EK proponuje aby z osobami wyznaczonymi przez dyrektora, a będących nauczycielami mogła być zawarta umowa zlecenie z dyrektorem szkoły (pismo w sprawie stanowi załącznik nr 7).
Pani Katarzyna Bilska wyjaśniła, że podstawą rozliczania umowy będą comiesięczne karty ewidencji czasu pracy. Niniejsza umowy dotyczy realizacji projektu w roku szkolnym 2024/2025 i powinna zostać zawarta do dnia 30 czerwca 2025 roku. Proponowana stawka to 79,00 zł brutto za 1 godzinę (stawka wyliczona jako wynagrodzenie zasadnicze nauczyciela realizującego 18 godzinne pensum tygodniowe).
Kontynuując, Wicestarosta wskazała, iż miesięczna liczba godzin przysługująca koordynatorowi projektu jest uzależniona od ilości realizowanych zadań przez daną szkołę w projekcie i przedstawia się w roku szkolnym 2024/2025 następująco:
  1. I LO – 6 godzin miesięcznie,
  2. ZST – 6 godzin miesięcznie,
  3. ZSE – 6 godzin miesięcznie,
  4. ZSTM – 5 godzin miesięcznie,
  5. II LO  - 4 godziny miesięcznie,
  6. ZSSU – 4 godziny miesięcznie.
Szacowany koszt wynagrodzeń wyniesie 2 449,00 zł miesięcznie.
Zarząd Powiatu pozytywnie rozpatrzył przedmiotowy wniosek.
 
 
Z ogłoszeniem Zarządu Powiatu Skarżyskiego z dnia 6 listopada 2024 r. w sprawie  najmu  lokali użytkowych znajdujących się na drugim piętrze w budynku biurowym przy ul. Sikorskiego 20 w Skarżysku-Kamiennej w trybie przetargowym (załącznik nr 8) zapoznał zebranych Członek Zarządu – Pan Cezary Błach.
Zarząd Powiatu nie wniósł uwag i upoważnił Przewodniczącego Zarządu Powiatu – Pana Artura Berusa do jego podpisania.
 
 
Wicestarosta – Pani Katarzyna Bilska przedstawiła pismo Dyrektora Zespołu Szkół Ekonomicznych zawierające prośbę o dokonanie zmian w planie finansowym szkoły na 2024r. i zabezpieczenie dodatkowych środków finansowych w kwocie 35 000,00zł w §4270, w związku z koniecznością wykonania, zgodnie z decyzją Komendanta Powiatowego Państwowej Straży Pożarnej w Skarżysku-Kamiennej podziału korytarzy na pierwszej, drugiej i trzeciej kondygnacji nadziemnej na odcinki nie dłuższe niż 50 metrów przy zastosowaniu przegród z drzwiami dymoszczelnymi, zapobiegającymi rozprzestrzenianiu się dymu w ZSE (pismo w sprawie stanowi załącznik nr 9).
Pani Katarzyna Bilska wyjaśniła, że po dokonaniu rozeznania cenowego, w oparciu o najkorzystniejszą ofertę na wykonanie zaleceń sformułowanych w w/w decyzji, ZSE potrzebuje 99 700,00 zł brutto, z czego 65 000,00 zł – zostało już zabezpieczonych w budżecie szkoły. Celowe jednak wydaje się zrealizowanie całości inwestycji w oparciu o aktualną ofertę, ponieważ istnieje uzasadniona obawa podwyżki cen w przyszłym roku, w połowie którego upływa termin wykonania obowiązków zawartych w decyzji Komendanta Powiatowego PSP w Skarżysku-Kamiennej.
Mając na uwadze fakt, że Powiat Skarżyski przystąpił do unijnego projektu pn. „Poprawa efektywności energetycznej w budynkach szkolnych należących do Powiatu Skarżyskiego”, w ramach którego miałyby być zrealizowane w Zespole Szkół Ekonomicznych w/w zalecenia ppoż., Zarząd Powiatu wstrzymał się z podjęciem decyzji w powyższej sprawie, do czasu jego rozstrzygnięcia.
 
 
Członek Zarządu – Pani Monika Pająk poinformowała, że w dniu 29 października 2024 r. wpłynęła oferta Stowarzyszenia „Erbel – Szkoła Przyszłości” z siedzibą przy ul. 1 Maja 82, 26-110 Skarżysko-Kamienna, na realizację zadania publicznego w formie tzw. „małych grantów”. Wyjaśniła, że zadanie dotyczy organizacji projektu pn. Amazing Math Week – Niesamowity Tydzień Matematyczny (IV edycja) (załącznik nr 10). Całkowity koszt realizacji zadania wynosi 3 000 zł, a wnioskowana kwota dotacji to 2 000 zł.
Następnie Pani Monika Pająk dodała, że oferta złożona przez Stowarzyszenia „Erbel – Szkoła Przyszłości” wpisuje się w założenia „Programu Współpracy Powiatu Skarżyskiego z organizacjami pożytku publicznego na 2024 rok”, a wzór i treść wniosku są zgodne z obowiązującymi przepisami.
Zarząd Powiatu podjął decyzję o dofinansowaniu powyższego zadania kwotą 1 500 zł.

 
Członek Zarządu – Pani Monika Pająk poinformowała, że w dniu 05 listopada 2024r. wpłynęła oferta Parafii Rzymskokatolickiej pw. Św. Apostoła w Suchedniowie, na realizację zadania publicznego w formie tzw. „małych grantów”. Wyjaśniła, że zadanie dotyczy organizacji projektu pn. „Bądźmy razem – Wieczór wigilijny dla samotnych” (załącznik nr 11). Całkowity koszt realizacji zadania wynosi 2 500 zł, a wnioskowana kwota dotacji to 2 000 zł.
Następnie Pani Monika Pająk dodała, że oferta złożona przez Parafię Rzymskokatolicką pw. Św. Apostoła w Suchedniowie wpisuje się w założenia „Programu Współpracy Powiatu Skarżyskiego z organizacjami pożytku publicznego na 2024 rok”, a wzór i treść wniosku są zgodnez obowiązującymi przepisami.
Zarząd Powiatu podjął decyzję o dofinansowaniu powyższego zadania kwotą 1 000 zł.
 
 
Członek Zarządu – Pani Monika Pająk zapoznała zebranych z pismem Stowarzyszenia „Erbel – Szkoła Przyszłości”  w sprawie rozwiązania umowy Nr 68/2024 zawartej w dniu 21.03.2024r. na realizację zadania publicznego pn. „Poznaj swój POWIAT” za porozumieniem stron (załącznik nr 12).
Pani Monika Pająk wyjaśniła, że członkowie stowarzyszenia z przyczyn niezależnych nie są w stanie zrealizować powyższego zadania.
Wobec powyższego, Zarząd Powiatu wyraził zgodę na rozwiązanie umowy Nr 68/2024 zawartej w dniu 21.03.2024r. na mocy porozumienia stron.
 
 
Członek Zarządu – Pani Monika Pająk zapoznała zebranych z pismem Referatu ds. Promocji zawierającym prośbę o podjęcie decyzji w sprawie ewentualnego skierowania zgłoszenia podejrzenia popełnienia przestępstwa do organów ścigania tj. Prokuratury oraz Urzędu Skarbowego (pismo w sprawie stanowi załącznik nr 13).
Członek Zarządu wyjaśniła, że w dniu 04.03.2024r. Fundacja Fuco zawarła z Powiatem Skarżyskim umowę Nr 42/2024 o realizację zadania publicznego pn. „Aktywna Pewność Siebie – zajęcia z samoobrony”.
W dniu 05.06.2024r. Fundacja Fucco złożyła sprawozdanie końcowe dla ww. zadania,  zawierające szereg błędów i nieścisłości, jak również braków, które uniemożliwiają jego prawidłowe rozliczenie. Fundacja Fucco została poinformowana o konieczności korekty przedłożonego sprawozdania końcowego oraz uzupełnienia sprawozdania w części merytorycznej, jednak mimo wielu ponagleń, do dnia dzisiejszego Fundacja Fucco nie dokonała korekty sprawozdania końcowego w wyznaczonym terminie.
Z uwagi na brak podjęcia czynności oraz brak kontaktu ze strony Fundacji Fucco, mających na celu korektę oraz uzupełnienie braków w sprawozdaniu końcowym, co stanowi naruszenie § 9 ust. 4 Umowy Nr 42/2024 z dnia 04.03.2024r. o realizację zadania publicznego pn. „Aktywna Pewność Siebie - zajęcia z samoobrony”, na podstawie § 9 ust. 5-7 tejże Umowy, została ona rozwiązana ze skutkiem natychmiastowym. Pismo zawierające informację o rozwiązaniu umowy oraz wzywające Fundację Fucco do zwrotu udzielonej kwoty dotacji wraz z naliczonymi odsetkami, zostało wysłane w dniu 07.08.2024 r. Pismo było dwukrotnie awizowane i ostatecznie nie zostało podjęte przez Fundację Fucco.
W dniu 05.09.2024r. wysłane zostało zawiadomienie o wszczęciu postępowania administracyjnego w sprawie zwrotu do budżetu Powiatu Skarżyskiego dotacji wykorzystanej niezgodnie z przeznaczeniem przez Fundację Fucco w kwocie 1.500,00 zł (słownie: tysiąc pięćset złotych) wraz z odsetkami liczonymi jak dla zaległości podatkowych, naliczanymi od dnia przekazania dotacji tj. od dnia 06.03.2024r. Zawiadomienie było podwójnie awizowane i nie zostało podjęte przez Fundację. W dniu 02.10.2024r. do Fundacji została wysłana decyzja w sprawie zwrotu dotacji i odsetek do budżetu Powiatu Skarżyskiego, która również była dwukrotnie awizowana i nie została podjęta. Decyzja staje się wymagalna
z dniem 06.11.2024r.
Nadmienić należy, że Fundacja Fucco do przedłożonego w dniu 05.06.2024r. sprawozdania końcowego załączyła Fakturę Vat 02/04/2024 wystawioną przez firmę Realitical sp z o.o. opiewającą na kwotę 2700,00 zł, co stanowi wysokość wszystkich wydatków, które Fundacja Fucco zobowiązana była ponieść w związku z zadaniem publicznym realizowanym w ramach podpisanej umowy z Powiatem Skarżyskim. Poważne wątpliwości budzi fakt, że dokument księgowy wystawiony przez firmę Realitical sp. z o.o. obejmuje wszystkie wydatki ujęte w ofercie Stowarzyszenia Fucco, tj. wynajem obiektu sportowego, wynagrodzenie dla kadry trenerskiej oraz kampanię reklamową w mediach społecznościowych. Co istotne, zakres firmy Realitical sp z o.o. z obejmuje zgodnie z rejestrem KRS „Działalność związaną z oprogramowaniem (6201Z)”. Działalność ta w żaden sposób nie jest powiązana z takimi usługami jak wynajem obiektu sportowego czy wynagrodzenia dla kadry trenerskiej. Ponadto zastrzeżenia budzi również fakt, iż jeden z dwojga wspólników w/w firmy pełni jednocześnie funkcję prezesa zarządu Fundacji Fucco.
Kończąc wypowiedź, Pani Monika Pająk poinformowała , że powyższe okoliczności budzą uzasadnione obawy co do wiarygodności Faktury Vat 02/04/2024, a co za tym idzie zachodzi podejrzenie o możliwości popełnienia przestępstwa, w tym przestępstwa skarbowego.
Wobec powyższego, Zarząd Powiatu uznał za zasadne skierowanie powyższej sprawy do  odpowiednich organów ścigania tj. Prokuratury oraz Urzędu Skarbowego.
 
 
Członek Zarządu – Pan Tadeusz Bałchanowski przedstawił zebranym uzgodniony przez strony Projekt Porozumienia Ramowego wraz z załącznikiem graficznym dla zadania „Budowa bezkolizyjnego skrzyżowania – wiaduktu kolejowego w ciągu linii kolejowej nr 8 Warszawa Zachodnia – Kraków Główny na odcinku Skarżysko-Kamienna – Kielce – Kozłów z drogą powiatową nr 1758T na terenie Gminy Suchedniów” (załącznik nr 14).
Zarząd Powiatu zaakceptował treść powyższego dokumentu i zobowiązał Zarząd Dróg Powiatowych do przekazania powyższego dokumentu do PKP PLK S.A.
 
 
W nawiązaniu do wyciągu z protokołu Nr 21/2024 z posiedzenia Zarządu Powiatu Skarżyskiego z dnia 25 września 2024 roku dotyczącym złożenia przez Starostwo Powiatowe w Skarżysku-Kamiennej wniosku o dofinansowanie projektu ze środków programu regionalnego Fundusze Europejskie dla Świętokrzyskiego 2021-2027 Priorytet 7. Zdrowi i aktywni zawodowo Działanie 7.1 Wsparcie zdrowotne świętokrzyskich pracowników, Sekretarz Powiatu – Pani Małgorzata Nosowicz zwróciła się do Zarządu z prośbą o akceptację zaplanowanych działań wraz z ich szacunkowymi kosztami (pismo w sprawie stanowi załącznik nr 15).
Zarząd Powiatu jednogłośnie zaakceptował przedstawiony dokument.
 
 
Starosta – Pan Artur Berus zapoznał zebranych z pismem Przewodniczącego Komisji Budżetu, Rozwoju Gospodarczego, Infrastruktury i Porządku Publicznego – Pana Marka Gąski informującym, że w trakcie przeglądu infrastruktury drogowej w powiecie skarżyskim przez powołane zespoły w miesiącu wrześniu 2024 r. stwierdzono konieczność urządzenia przejść dla pieszych w następujących miejscach:
  1. skrzyżowanie ul. 1 Maja z ul. Żurawią – brak przejścia na ul. Żurawiej,
  2. skrzyżowanie ul. Żurawiej z ul. Spacerową – przejście prowadzące przez ul. Żurawią na trawnik. Należy je przenieść na drugą stronę ul. Spacerowej,
  3. skrzyżowanie ul. Żurawiej z ul. Witwickich – brak przejścia w ul. Witwickich,
  4. skrzyżowanie z ul. E. Peck z ul. Słowackiego w Suchedniowie – brak pasów na wysokości przedszkola (załącznik nr 16).
Starosta dodał, że w związku z powyższym Pan Marek Gąska zwraca się z prośbą o podjęcie czynności zmierzających do urządzenia przejść dla pieszych we wskazanych miejscach w celu zapewnienia bezpieczeństwa pieszych w ruchu drogowym.
Ponadto, sprawdzenie możliwości urządzenia przejścia dla pieszych na ul. 3 Maja na wysokości wyjścia z ul. Jastrzębiej, o co proszą mieszkańcy osiedla „Ptasiego” zmierzający do pobliskiego supermarketu.
Zarząd Powiatu przyjął przedstawione informacje do wiadomości. Jednocześnie, Zarząd zobowiązał Członka Zarządu – Pana Tadeusza Bałchanowskiego do podjęcia rozmów z Przewodniczącym Komisji Budżetu, Rozwoju Gospodarczego, Infrastruktury i Porządku Publicznego celem  uzgodnienia optymalnego i długofalowego rozwiązania w powyższej sprawie.
 

 
 
Ad. pkt 3. Sprawy różne
 
Wicestarosta – Pani Katarzyna Bilska przedstawiła zebranym informację na temat stanu zaawansowania prac w ramach tworzenia Branżowego Centrum Umiejętności przy Zespole Szkół Transportowo-Mechatronicznych.
Następnie, obecni na posiedzeniu Naczelnik Wydziału Architektury, Budownictwa oraz Zagospodarowania Przestrzennego – Pani Jolanta Janowska i starszy inspektor w Wydziale Inwestycji, Mienia i Obsługi Gospodarczej – Pan Łukasz Krawiecki omówili dokumentację techniczną BCU.
Zarząd Powiatu przeanalizował kosztorys zaproponowanych rozwiązań i zaakceptował
je do dalszej realizacji, tj. przygotowania na podstawie dokumentacji ogłoszenia o wyborze realizacji poszczególnych zadań.
Biorąc pod uwagę fakt, że prace remontowe i wyposażenie Branżowego Centrum Umiejętności (BCU) musi zakończyć się do 30.06.2025 roku, Pani Katarzyna Bilska zaznaczyła, że wyłonienie wykonawcy musi nastąpić w jak najszybszym terminie i przy pierwszym rozstrzygnięciu postępowania, ponieważ na chwilę obecną nie ma możliwości wydłużenia realizacji całości projektu, ze względu na końcowy termin KPO.
  Jak wskazała Wicestarosta, w jej ocenie jest to pierwszy obszar ryzyka, od którego może zależeć realizacja przez Powiat Skarżyski powyższego projektu.
            Kontynuując, Pani Katarzyna Bilska przedstawiła analizę  dotychczasowej realizacji projektu w zakresie przygotowania nowej certyfikacji. Poinformowała, że zespół roboczy Stowarzyszenia Inżynierów i Techników Komunikacji, pracownicy Polregio oraz Zespołu Szkół Transportowo-Mechatronicznych w Skarżysku-Kamiennej uczestniczą pod kierunkiem Instytutu Badań Edukacyjnych (IBE) w pracach związanych z przygotowaniem opisu kwalifikacji. Zgodnie z założeniami projektu, kwalifikacja musi być zgłoszona przez Lidera do SIO i do systemu kwalifikacji do 30.06.2025r.
            Zaznaczyła, że na ostatnim posiedzeniu zespołu roboczego IBE poinformowała, że okres sprawdzenia i zatwierdzenia kwalifikacji po jej złożeniu może trwać od 6 do 18 miesięcy, który w ocenie Pani Katarzyny Bilskiej jest następnym ryzykiem dla bezpiecznej realizacji projektu i osiągniecia wskaźników. Dodała, że wobec powyższego pracownicy Starostwa koordynujący projekt zostali zobowiązani do wystąpienia do Fundacji Rozwoju Systemu Edukacji (FRSE) z zapytaniem czy powyższa kwestia nie będzie miała wpływu na rozliczenie projektu przy założeniu, że Lider wypełni obowiązek złożenia dokumentów certyfikacyjnych w wyznaczonym terminie.
Pani Katarzyna Bilska omówiła również działania dotyczące przygotowania harmonogramu szkoleń i konferencji informując, że zgodnie z wytycznymi otrzymanymi z FRSE, program szkoleń może być realizowany dopiero po otworzeniu w pełni wyposażonego BCU, które ze względu na prace remontowe i dostawę towarów, zgodnie z terminem, może nastąpić do 30.06.2025r.
Zarząd Powiatu przyjął powyższą informację do wiadomości. Jednocześnie, Zarząd zobowiązał zespół projektowy do stałego monitorowania i informowania Zarządu o przebiegu realizacji projektu ze szczególnym uwzględnieniem wskazanych przez Wicestarostę obszarów zagrożeń.
 
 
Na tym zakończono posiedzenie.
 
          Protokołowała                                                 Przewodniczący Zarządu
          Olga Łukomska                                                        Artur Berus



Podpisy Członków Zarządu Powiatu:
  1. K. Bilska
  2. T. Bałchanowski
  3. M. Pająk
  4. C. Błach
 
 
 
 
Załączników: 16
 
  • Załącznik nr 1 – lista obecności na posiedzeniu Zarządu Powiatu,
  • Załącznik nr 2 – uchwała Zarządu Powiatu Skarżyskiego w sprawie wprowadzenia zmian w budżecie powiatu na 2024 rok,
  • Załącznik nr 3 – uchwała Zarządu Powiatu Skarżyskiego zmieniająca plan finansowy środków otrzymanych z Funduszu Pomocy na 2024 rok,
  • Załącznik nr 4 – uchwała Zarządu Powiatu Skarżyskiego w sprawie powołania komisji konkursowej do opiniowania ofert na prowadzenie punktów nieodpłatnej pomocy prawnej,
  • Załącznik nr 5 – uchwała Zarządu Powiatu Skarżyskiego w sprawie zatwierdzenia specyfikacji warunków zamówienia, powierzenia powołania komisji przetargowej oraz zatwierdzenia wyboru najkorzystniejszej oferty w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego pn. „Usługi przewozowe uczniów szkół ponadpodstawowych wraz z ich opiekunami, dla których organem prowadzącym jest Powiat Skarżyski w związku z realizacją projektu pn. Dziś uczeń – jutro student”,
  • Załącznik nr 6 – uchwała Zarządu Powiatu Skarżyskiego w sprawie zatwierdzenia specyfikacji warunków zamówienia, powierzenia powołania komisji przetargowej oraz zatwierdzenia wyboru najkorzystniejszej oferty w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego pn. Wykonanie prac geodezyjnych wynikających z zadań realizowanych przez Starostwo Powiatowe w Skarżysku-Kamiennej V,
  • Załącznik nr 7 – pismo Naczelnika Wydziału Edukacji, Promocji, Kultury, Sportu i Turystyki z dnia 31.10.2024r.,
  • Załącznik nr 8 – ogłoszenie Zarząd Powiatu Skarżyskiego z dnia 6 listopada 2024 roku,
  • Załącznik nr 9 – pismo Dyrektora Zespołu Szkół Ekonomicznych z dnia 31.10.2024r.,
  • Załącznik nr 10 – pismo Referatu ds. Promocji z dnia 05.11.2024r.,
  • Załącznik nr 11 – pismo Referatu ds. Promocji z dnia 06.11.2024r.,
  • Załącznik nr 12 – pismo Referatu ds. Promocji z dnia 04.11.2024r.,
  • Załącznik nr 13 – pismo Referatu ds. Promocji z dnia 04.11.2024r.,
  • Załącznik nr 14 – pismo Dyrektora Zarządu Dróg Powiatowych z dnia 04.11.2024r.,
  • Załącznik nr 15 – pismo Sekretarz Powiatu z dnia 05.11.2024r.,
  • Załącznik nr 16 – pismo Przewodniczącego Komisji Budżetu, Rozwoju Gospodarczego, Infrastruktury i Porządku Publicznego z dnia 21.10.2024r.,
 
  Protokół (813kB) pdf
 
 

metryczka


Wytworzył: Olga Łukomska (6 listopada 2024)
Opublikował: Olga Łukomska (25 listopada 2024, 11:02:50)

Ostatnia zmiana: brak zmian
Liczba odsłon: 29