Protokół Nr 19/2024 z posiedzenia Zarządu Powiatu Skarżyskiego w dniu 12 września 2024 r.

W posiedzeniu udział wzięli:

Członkowie Zarządu Powiatu:
  1. Artur Berus - Starosta 
  2. Katarzyna Bilska - Wicestarosta 
  3. Tadeusz Bałchanowski - Członek Zarządu Powiatu 
  4. Cezary Błach - Członek Zarządu Powiatu
 
Stali uczestnicy posiedzenia:
  1. Małgorzata Nosowicz ‒ Sekretarz Powiatu
  2. Urszula Wrona ‒ Skarbnik Powiatu
 
Pozostali uczestnicy posiedzenia:
  1. Małgorzata Śmiałek ‒ Dyrektor Międzyzakładowego Ośrodka Medycyny Pracy
       w Skarżysk-Kamiennej
  2. Urszula Kozłowska ‒ Główny Księgowy Międzyzakładowego Ośrodka Medycyny Pracy
  3. Mateusz Korzeniewski ‒ Dyrektor Obwodu Lecznictwa Kolejowego w Skarżysku-Kamiennej
  4. Donata Chrzan ‒ Główny Księgowy Obwodu Lecznictwa Kojowego
  5. Leszek Lepiarz ‒ Dyrektor Zespołu Opieki Zdrowotnej w Skarżysku-Kamiennej                                                                    
  6. Magdalena Grzmil ‒ Główna Księgowa Zespołu Opieki Zdrowotnej
 

Lista obecności stanowi załącznik nr 1 do protokołu.
Posiedzeniu przewodniczył Starosta – Pan Artur Berus.
Posiedzenie protokołowała: Anna Wisowata – Inspektor.
 
 

Starosta – Pan Artur Berus przedstawił proponowany porządek posiedzenia oraz zapytał o uwagi i wnioski.
W związku z brakiem uwag, Zarząd Powiatu przyjął porządek posiedzenia.
 
 
Porządek posiedzenia:
1. Zaopiniowanie projektu uchwały Rady Powiatu Skarżyskiego w sprawie powołania komisji konkursowej do przeprowadzenia konkursu na stanowisko dyrektora Obwodu Lecznictwa Kolejowego Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej w Skarżysku-Kamiennej.
2. Podjęcie uchwał Zarządu Powiatu Skarżyskiego w sprawie:
  • a) zmiany wieloletniej prognozy finansowej Powiatu Skarżyskiego na lata 2024-2035,
  • b) wprowadzenia zmian w budżecie powiatu na 2024 rok,
  • c) zmieniająca plan finansowy środków otrzymanych z Funduszu Pomocy na 2024 rok,
  • d) przeprowadzenia konsultacji z mieszkańcami powiatu skarżyskiego dotyczących projektu Powiatowego Programu Przeciwdziałania Przemocy Domowej oraz Ochrony Osób Doznających Przemocy Domowej w Powiecie Skarżyskim na lata 2024-2030,
  • e) upoważnienia Pani Joanny Żurawki – Dyrektora Zespołu Szkół Transportowo-Mechatronicznych w Skarżysku-Kamiennej,
  • f) wyrażenia zgody na odstąpienie od przetargu i zawarcie umowy najmu w budynku I Liceum Ogólnokształcącego w Skarżysku-Kamiennej, 
  • g) wyrażenia zgody na odstąpienie od przetargu i zawarcie umowy najmu w budynku I Liceum Ogólnokształcącego w Skarżysku-Kamiennej. 
3. Przyjęcie informacji o przebiegu wykonania planu finansowego za pierwsze półrocze 2024 r. Zespołu Opieki Zdrowotnej w Skarżysku-Kamiennej, Szpital Powiatowy im. Marii Skłodowskiej- Curie, Obwodu Lecznictwa Kolejowego
SP ZOZ w Skarżysku-Kamiennej i Międzyzakładowego Ośrodka Medycyny Pracy w Skarżysku-Kamiennej.
4. Rozpatrzenie pism skierowanych do Zarządu Powiatu.
5. Sprawy różne.
 
 

Streszczenie posiedzenia:
 
Ad. pkt 1. Zaopiniowanie projektu uchwały Rady Powiatu Skarżyskiego w sprawie powołania komisji konkursowej do przeprowadzenia konkursu na stanowisko dyrektora Obwodu Lecznictwa Kolejowego Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej w Skarżysku-Kamiennej (załącznik nr 2)

Starosta – Pan Artur Berus omówił przedmiotowy projekt uchwały.
Zarząd Powiatu pozytywnie zaopiniował powyższy projekt uchwały.


 
Ad. pkt 2. Podjęcie uchwał Zarządu Powiatu Skarżyskiego w sprawie:

a) zmiany wieloletniej prognozy finansowej Powiatu Skarżyskiego na lata 2024-2035 (załącznik nr 3)
b) wprowadzenia zmian w budżecie powiatu na 2024 rok (załącznik nr 4)
c) zmieniająca plan finansowy środków otrzymanych z Funduszu Pomocy na 2024 rok (załącznik nr 5)

Z treścią powyższych uchwał zapoznała zebranych Skarbnik Powiatu – Pani Urszula Wrona.
Zarząd Powiatu podjął w/w uchwały jednogłośnie, głosując nad każdą z nich odrębnie.
 
d) przeprowadzenia konsultacji z mieszkańcami powiatu skarżyskiego dotyczących projektu Powiatowego Programu Przeciwdziałania Przemocy Domowej oraz Ochrony Osób Doznających Przemocy Domowej w Powiecie Skarżyskim na lata 2024-2030 (załącznik nr 6)

Członek Zarządu – Pan Cezary Błach omówił treść uchwały dotyczącej przeprowadzenia konsultacji z mieszkańcami powiatu skarżyskiego dotyczących projektu Powiatowego Programu Przeciwdziałania Przemocy Domowej oraz Ochrony Osób Doznających Przemocy Domowej w Powiecie Skarżyskim na lata 2024-2030.
W toku przeprowadzonego głosowania, Zarząd Powiatu podjął uchwałę jednogłośnie.

e) upoważnienia Pani Joanny Żurawki – Dyrektora Zespołu Szkół Transportowo-Mechatronicznych w Skarżysku-Kamiennej (załącznik nr 7)

Wicestarosta – Pani Katarzyna Bilska poinformowała, że powyższa uchwała dotyczy upoważnienia Pani Joanny Żurawki - Dyrektora Zespołu Szkół Transportowo-Mechatronicznych w Skarżysku-Kamiennej do dokonywania w imieniu Powiatu Skarżyskiego – Lidera Przedsięwzięcia, czynności związanych z realizacją projektu „Utworzenie i funkcjonowanie Branżowego Centrum Umiejętności (BCU) w dziedzinie eksploatacja i utrzymanie kolejowych środków transportu przy Zespole Szkół Transportowo-Mechatronicznych w Skarżysku-Kamiennej”.
Referująca wyjaśniła, że zakres pełnomocnictwa obejmuje zatrudnienie pracowników administracji i obsługi Branżowego Centrum Umiejętności zgodnie z przyjętymi w szczegółowym budżecie przedsięwzięcia pozycjami od nr 70 do nr 74, a także nr 82 w zakresie wypłaty dodatku dla głównej księgowej za rozliczenia finansowe wynikające z przedmiotowej uchwały oraz sprawowanie nadzoru nad ich pracą, zgodnie  z załącznikiem nr 1 do niniejszej uchwały.
Zarząd Powiatu jednogłośnie podjął przedmiotową uchwałę.
 
 
f) wyrażenia zgody na odstąpienie od przetargu i zawarcie umowy najmu w budynku I Liceum Ogólnokształcącego w Skarżysku-Kamiennej  (załącznik nr 8)
g) wyrażenia zgody na odstąpienie od przetargu i zawarcie umowy najmu w budynku I Liceum Ogólnokształcącego w Skarżysku-Kamiennej (załącznik nr 9)

Członek Zarządu – Pan Cezary Błach omówił treść w/w uchwał dotyczących wyrażenia zgody na:
  • odstąpienie od przetargu i zawarcie umowy najmu powierzchni 2 m2 znajdującej się w budynku I Liceum Ogólnokształcącego w Skarżysku-Kamiennej z PU „Vending”, z przeznaczeniem na postawienie automatu do sprzedaży napojów gorących oraz produktów typu snack,
  • odstąpienie od przetargu i zawarcie umowy najmu powierzchni 2 m2 znajdującej się w budynku I Liceum Ogólnokształcącego w Skarżysku-Kamiennej z PPHU Sandwich Service z przeznaczeniem na postawienie automatu do sprzedaży zimnych napojów, kanapek oraz produktów typu snack.
Zarząd Powiatu głosował za podjęciem powyższych uchwał.
 
 
 
Ad. pkt 3. Przyjęcie informacji o przebiegu wykonania planu finansowego za pierwsze półrocze 2024 r. Zespołu Opieki Zdrowotnej w Skarżysku-Kamiennej, Szpital Powiatowy im. Marii Skłodowskiej- Curie, Obwodu Lecznictwa Kolejowego SP ZOZ w Skarżysku-Kamiennej i Międzyzakładowego Ośrodka Medycyny Pracy w Skarżysku-Kamiennej (załącznik nr 10)

Starosta Pan Artur Berus poprosił o zabranie głosu Dyrektor oraz Główną Księgową Międzyzakładowego Ośrodka Medycyny Pracy w Skarżysk-Kamiennej, które wyjaśniły, że:
  • po stronie przychodów ogółem w wysokości 1 608 150,00 zł, co stanowi 42,8 % kwoty planowanej wynoszącej 3 756 353,00 zł;
  • po stronie kosztów ogółem w wysokości 1 690 652,00 zł, co stanowi 45,0 % kwoty planowanej wynoszącej 3 756 353,00 zł.
Kontynuując, Główna Księgowa MOMP wskazała, ze najwyższe przychody placówka osiągnęła z Narodowego Funduszu Zdrowia za świadczenia w zakresie podstawowej oraz specjalistycznej opieki zdrowotnej, a także z tytułu sprzedaży badań profilaktycznych. Przychody z NFZ w zakresie POZ zrealizowane zostały w wysokości 830 501,00 zł, co stanowi 41,0 % wartości założonej do osiągnięcia w roku bieżącym, która wynosi 2 026 353,00 zł. Plan przychodów w zakresie ambulatoryjnej opieki specjalistycznej zrealizowano w 41,4 % co stanowi kwotę 310 728,00 zł przy planie wynoszącym 750 000,00 zł. Przychody z tytułu sprzedaży badań profilaktycznych wynoszą 428 452,00 zł co stanowi 53,6 % założonego planu w wysokości 800 000,00 zł. Zakład osiągnął także przychody z tytułu odpłatnych badań lekarskich w kwocie 14 760,00 zł co przy założonych 40 000,00 zł stanowi 36,9 % planu oraz przychody za badania  diagnostyczne w wysokości 6 421,00 zł co stanowi 32,1% planu wynoszącego 20 000,00 zł. Ponadto Zakład w pierwszym półroczu 2024 roku pozyskał przychody operacyjne w wysokości 15 318,00 zł co stanowi 38,3 % planu wynoszącego 40 000,00. Przychody zaplanowane do osiągnięcia przez placówkę z tytułu badań uczniów realizowane są zawsze w II półroczu br. z uwagi na sezonowość wykonywania w/w badań.
Następnie poinformowała, że w zakresie kosztów poniesionych przez Zakład największą grupę stanowią wynagrodzenia osobowe stanowiące 76,2 % kosztów: wynagrodzenia z umów o pracę, wynagrodzenia z tytułu umów zlecenia oraz składki na ubezpieczenia społeczne i fundusz pracy.
Plan wydatków z zakresu wynagrodzeń osobowych pracowników zrealizowano w wysokości 1 064 587,00 zł, co stanowi 44,6 % planu wynoszącego 2 387 399,00 zł i w stosunku do roku 2023 koszty za pierwsze półrocze wzrosły o 119 841,00 zł. Koszty zakupu usług medycznych wyniosły 216 228,00 zł, co stanowi 46,6 % planu wydatków w powyższym zakresie, który wynosi 464 400,00 zł.
Ponadto na koszty Zakładu poniesione w pierwszym półroczu 2024 r.  składają się:
  • amortyzacja środków trwałych – 29 052,00 zł;
  • zużycie materiałów niemedycznych – 6 868,00 zł;
  • zużycie materiałów medycznych – 9 525,00 zł
  • zużycie energii – 43 821,00 zł.,
  • usługi obce niemedyczne – 54 053,00 zł;
  • wynagrodzenia z tytułu umów zlecenia – 35 651,00 zł;
  • składki na ubezpieczenia społeczne i FP –188 452,00 zł, wzrost o 21 242,00 zł w stosunku do I półrocza 2023 r.,                                               
  • odpis na ZFŚS – 37 164,00 zł;
  • inne świadczenia na rzecz pracowników – 589,00 zł;
  • pozostałe koszty rodzajowe (podróże służbowe krajowe, ubezpieczenia) – 4 341,00 zł.
W I półroczu 2024 r MOMP poniósł stratę  z działalności w wysokości 82 502,00 zł.
Zakład posiada zobowiązania ogółem w wysokości 105 501,00 zł, z tego publiczno-prawne 64 424,00 zł i z tytułu dostaw i usług 41 077,00 zł. Zobowiązania wymagalne wynoszą – 147, 00 zł. Większa część zobowiązań została uregulowana na dzień złożenia sprawozdania. Zobowiązania publiczno-prawne dotyczą rozliczeń za miesiąc czerwiec – zostały uregulowane zgodnie z wymaganym terminem płatności.  
W związku z brakiem uwag, Zarząd Powiatu przyjął jednogłośnie powyższą informację.

W dalszej części posiedzenia informację o przebiegu wykonania planu finansowego za pierwsze półrocze 2024 r. przedstawili Dyrektor i Główna Księgowa Obwodu Lecznictwa Kolejowego, którzy wskazali, że:
  • po stronie przychodów ogółem w wysokości 6 230 766,32 zł, co stanowi 47 % kwoty planowanej wynoszącej 13 259 540,00 zł;
  • po stronie kosztów ogółem w wysokości 6 656 158,26 zł co stanowi 45,5 % kwoty planowanej wynoszącej 14 639 596,12 zł.
Kontynuując, Dyrektor podkreślił, że najwyższe przychody uzyskane zostały ze sprzedaży usług medycznych dla NFZ w wysokości 5 829 624,09 zł, co stanowi 46,73 %  kwoty planowanej z tego tytułu na rok 2024 wynoszącej 12 474 540,00 zł. Pozostałe przychody, na które składają się przychody: ze sprzedaży usług na zewnątrz (najem oraz dzierżawa pomieszczeń i sprzętu medycznego), z pozostałych usług medycznych oraz przychody finansowe, pozostałe przychody operacyjne, zyski nadzwyczajne zrealizowano w wysokości 401 142,23 zł przy planie w wysokości 785 000,00 zł.
Koszty Obwodu na rok 2024 obejmowały: amortyzację, zużycie materiałów i energii, usługi obce, podatki i opłaty, wynagrodzenia, ZUS i inne świadczenia, pozostałe koszty zaplanowano w wysokości 14 639 596,12 zł, zaś ich wykonanie za pierwsze półrocze roku bieżącego wyniosły 6 656 158,26 zł, co stanowi 45,47 % wartości założonej.
Plan inwestycyjny został zrealizowany w 30 % na kwotę 12 249,24 zł. Obwód dokonał zakupu klimatyzacji do pomieszczenia serwerowni, aparatu ekg oraz lampy zabiegowej do poradni chirurgicznej.
Wynik finansowy OLK za pierwsze półrocze 2024 roku to strata w wysokości 425 391,94 zł przy zakładanej stracie netto w wysokości  –   380 056,12 zł.
Kończąc wypowiedź, Dyrektor poinformował, że w OLK SP ZOZ występują zobowiązania krótkoterminowe w wysokości 1 051 104,64 zł, w tym: 533 873,88 zł z tytułu wynagrodzeń, 267 638,52 zł z tytułu podatków i ubezpieczeń, 247 919,71 zł. z tytułu dostaw i usług, z tytułu ZFŚS 99 124,48 zł. Obwód nie posiada zobowiązań wymagalnych.
Zarząd Powiatu głosował za przyjęciem przedłożonej informacji.

Obecna na posiedzeniu Główna Księgowa ZOZ poinformowała, że plan finansowy za pierwsze półrocze 2024 r. wykonany został:
  • po stronie przychodów ogółem w wysokości 51 579 806,48 zł, co stanowi 49,31% kwoty planowanej wynoszącej 104 611 141,56 zł;
  • po stronie kosztów ogółem w wysokości 60 627 495,66 zł, co stanowi 49,16 %, kwoty planowanej wynoszącej 123 326 034,00 zł.
Następnie wyjaśniła, że na wysokość zrealizowanych przychodów ogółem w kwocie 51 579 806,48 zł największy wpływ miały przychody ze sprzedaży usług medycznych dla NFZ wynoszące 48 155 031,69 zł (49,38% planu). Przychody z tytułu wpłat na rzecz rezydentów i stażystów wyniosły 853 389,72 zł (44,92% planu), przychody z usług medycznych dla innych odbiorców wyniosły 721 808,44 zł (51,56% planu), przychody z usług pozostałych to 400 628,63 zł (50,08% planu) natomiast przychody z pozostałej działalności operacyjnej wyniosły 1 448 948,00 zł (48,30%  planu).
Wielkość poniesionych kosztów ogółem w kwocie 60 627 495,66 zł stanowi 49,16% planu tj. 123 326 034,00 zł. Najwyższe koszty Zespół poniósł z tytułu działalności operacyjnej. Wynoszą one 55 993 425,31 zł i stanowią 49,98% kwoty planowanej wynoszącej 112 026 034,00 zł. Po stronie kosztów działalności operacyjnej najwyższą wartość osiągają wynagrodzenia (ze stosunku pracy i umów zleceń) w wysokości 28 329 997,69 zł. Po dodaniu kosztów poniesionych na świadczenia na rzecz pracowników w wysokości 5 555 217,16 zł jest to kwota o łącznej wysokości 33 885 214,85 zł. Stanowi ona 70,36% przychodów ze sprzedaży usług medycznych dla NFZ i 60,51% kosztów działalności operacyjnej za I półrocze 2023 r. Wyższe niż planowane koszty zrealizowano w zakresie zużycia materiałów i energii, które wynoszą łącznie 8 797 875,72 zł i stanowią 54,97 % planu rocznego wynoszącego 16 005 000,00 zł. Większe koszty niż założono w planie Zespół poniósł na materiały niemedyczne takie jak materiały do utrzymania czystości (53,47% planu), artykuły żywnościowe (65,66% planu), naczynia jednorazowe (65,76% planu) pozostałe artykuły gospodarcze (82,86% planu) a także materiały medyczne czyli narzędzia chirurgiczne i inne (97,93% planu), inne leki (75,64% planu), materiały szewne (64,98% planu), obłożenia i podkłady jednorazowe (64,25% planu), środki opatrunkowe (56,58% planu), niewszczepialny jednorazowy sprzęt i wyroby medyczne (63,96% planu), wszczepialne wyroby medyczne (68,24% planu), środki dezynfekcyjne (57,86% planu), odczynniki
i testy do badań diagnostycznych (55,85% planu) oraz pozostały sprzęt i materiały medyczne wielokrotnego użytku (88,01% planu). W zakresie usług największe przekroczenie planu nastąpiło w obszarze usług informatycznych (71,42% planu) oraz diagnostycznych (58,36% planu). W pierwszym półroczu 2024 r. zakupiono środki trwałe za kwotę 191 904,86 zł : optyka Hopkins II  (2 szt.), aparat ortopedyczny ARTROMOT, kardiograf do badania ciąży bliźniaczej, wentylator na blok operacyjny, rejestrator HOLTER, zabudowy meblowe, klimatyzatory, zasilacz opasek zaciskowych, szafa chłodnicza, mechanizm jezdny do wywoływarki.
Za pierwsze półrocze 2024 r. Zespół poniósł stratę w wysokości 9 057 336,18 zł netto, co stanowi 48,37 % straty planowanej na 2024 r. wynoszącej 18 724 892,44 zł.
Zobowiązania ZOZ na dzień 30.06.2024r. wyniosły 112 643 044,63 zł. Zobowiązania wymagalne z tytułu dostaw i usług wyniosły 5 244 536,72 zł. Kwota zaciągniętych pożyczek na finansowanie działalności na 30.06.2024 r. wyniosła 88 171 406,96 zł.
Zarząd Powiatu przyjął powyższą informację do wiadomości. Wicestarosta – Pani Katarzyna Bilska zwróciła się z prośbą do Dyrektora ZOZ o przygotowanie informacji o osiągniętym wyniku finansowym dla każdego z oddziałów.



Ad. pkt 4. Rozpatrzenie pism skierowanych do Zarządu Powiatu.

Sekretarz Powiatu – Pani Małgorzata Nosowicz poinformowała, że Ministerstwo Zdrowia ogłosiło planowany termin naboru wniosków o objęcie przedsięwzięcia wsparciem w zakresie rozwoju opieki długoterminowej lub geriatrycznej poprzez modernizację infrastruktury podmiotów leczniczych na poziomie powiatowym (pismo w tej sprawie stanowi załącznik nr 11). Wnioski można składać w terminie
od 18.09.2024 r. do 06.11.2024 r. Podmiotami, które mogą aplikować o te środki są szpitale powiatowe zakwalifikowane do I lub II poziomu systemu podstawowego szpitalnego zabezpieczenia świadczeń opieki zdrowotnej, udzielające świadczeń opieki zdrowotnej ze środków publicznych. Wsparcie będzie kierowane na realizację co najmniej jednego z n/w obszarów:
  • modernizacji infrastruktury budowlanej szpitali powiatowych polegającej na wykonywaniu następujących robót budowlanych takich jak: przebudowa, rozbudowa, nadbudowa, remont oraz innych prac, które nie stanowią robót budowlanych w rozumieniu ustawy Prawo budowlane prowadzących do modernizacji obiektów budowlanych lub
  • w uzasadnionych przypadkach związanych z brakiem możliwości efektywnego inwestowania środków w przebudowę lub rozbudowę starych, wyeksploatowanych budynków, które nie spełniają wymagań jakim powinny odpowiadać pomieszczenia i urządzenia podmiotu leczniczego zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa budowy nowej infrastruktury podmiotów leczniczych, wraz z nabyciem tytułu prawnego do nieruchomości na cele budowlane.
Ponadto, szpitale mogą ubiegać się o doposażenie w nowoczesne urządzenia i wyroby medyczne lub niezbędne wyposażenie.
Pani Małgorzata Nosowicz dodała, że maksymalna kwota dofinansowania jednego przedsięwzięcia to 20 mln zł. Nie wymagany jest minimalny wkład własny, przy czym należy wskazać, że zgodnie z § 8 ust. 7 Regulaminu wyboru przedsięwzięć do objęcia wsparciem w ramach Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększenia Odporności Komponent D „efektywność, dostępność i jakość systemu ochrony zdrowia” Inwestycja D4. 1.1 „Rozwój opieki długoterminowej poprzez modernizację infrastruktury podmiotów leczniczych na poziomie powiatowym”, podatek od towarów i usług (VAT) nie jest wydatkiem kwalifikowanym i nie może być finansowany ze środków planu rozwojowego w ramach realizacji przedsięwzięcia. Podmiot realizujący przedsięwzięcie (szpital) jest zobowiązany do zapewnienia sfinansowania wszelkich wydatków niekwalifikowanych, niezbędnych do realizacji przedsięwzięcia w pełnym zakresie, w tym wydatków poniesionych na podatek VAT. Ponadto podkreśliła, że jednym z kryteriów ocenianym pod kątem spełnienia przy wyborze przedsięwzięcia jest posiadanie tożsamej z zakresem przedsięwzięcia opinii o celowości inwestycji „OCI”, co wynika z ustawy o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych. W przypadku, gdy wnioskodawca na etapie składania wniosku o objęcie przedsięwzięcia wsparciem nie dysponuje OCI, zobowiązany jest do załączenia potwierdzenia złożonego do właściwych organów wniosku o wydanie OCI i przedłożenia OCI niezwłocznie po jej otrzymaniu, nie później niż w ciągu 30 dni od dnia zakończenia naboru lub nie później niż w terminie wskazanym przez Ministerstwo Zdrowia w piśmie wzywającym go do jej złożenia.
Kończąc wypowiedź, Sekretarz Powiatu zaznaczyła, że Powiat Skarżyski zgłosił do Wojewódzkiego Planu Transformacji jako kierunek działań rozszerzenie działalności Zakładu Opiekuńczo-Leczniczego działającego w strukturze Zespołu Opieki Zdrowotnej w Skarżysku-Kamiennej Szpital Powiatowy im. Marii Skłodowskiej-Curie i rozwój opieki geriatrycznej poprzez realizację niezbędnych działań infrastrukturalnych typu: przebudowa, remont, prace modernizacyjne wraz z doposażeniem w nowoczesne urządzenia i wyroby medyczne. Pozyskanie wsparcia finansowego przez Zespół Opieki Zdrowotnej w Skarżysku-Kamiennej Szpital Powiatowy im. Marii Skłodowskiej-Curie w ramach Krajowego Planu Odnowy i Zwiększenia Odporności umożliwi realizację zaplanowanego działania.
W toku przeprowadzonej dyskusji Zarząd Powiatu podjął decyzję o złożeniu przez Zespół Opieki Zdrowotnej w Skarżysku-Kamiennej Szpital Powiatowy im. Marii Skłodowskiej-Curie wniosku w zakresie rozwoju opieki długoterminowej poprzez budowę nowego Zakładu Opiekuńczo-Leczniczego wraz z infrastrukturą towarzyszącą na jednej z działek leżących przy budynku głównym Szpitala.
 
 
Członek Zarządu – Pan Cezary Błach zapoznał zebranych z pismem Dyrektora Zespołu Szkół Samochodowo-Usługowych im. W. „Oseta” Wasilewskiego w Skarżysku-Kamiennej (załącznik nr 12), informującym o planowanym zawarciu umowy najmu boiska szkolnego z Piłkarską Akademią Skarżyska z siedzibą
w Skarżysku-Kamiennej na okres od 16 września 2024 r. do 30 listopada 2024 r.
za kwotę 42 zł brutto za godzinę wynajmu boiska pięć razy w tygodniu tj.:
  • poniedziałek – 16:00 – 17:00,
  • wtorek – 16:00 – 17:00,
  • środa – 16:00 – 19:00,
  • czwartek – 16:00 – 17:00,
  • piątek – 16:00 – 19:00.
Zarząd Powiatu przyjął do wiadomości powyższe.
 
 
Z pismem Zespołu ds. Polityki Społecznej i Senioralnej zawierającym prośbę o wyrażenie zgody na zamieszczenie ogłoszenia na stronie internetowej Starostwa Powiatowego oraz w Biuletynie Informacji Publicznej dotyczącego dodatkowego naboru od dnia 13.09.2024 r. do dnia 16.09.2024 r. do Programu „Asystent osobisty osoby z niepełnosprawnością” dla Jednostek Samorządu Terytorialnego – edycja 2024 (pismo w tej sprawie stanowi załącznik nr 13), zapoznał zebranych Członek Zarządu – Pan Cezary Błach. Wyjaśnił, że nabór będzie dotyczył jednej osoby z orzeczeniem o znacznym stopniu niepełnosprawności w związku ze śmiercią jednego z uczestników Programu.
Zarząd Powiatu wyraził zgodę w przedmiotowej sprawie.
 
 
Wicestarosta – Pani Katarzyna Bilska poinformowała, że w dniu 5 września 2024 r. wpłynęła oferta Polskiego Związku Niewidomych Okręg Świętokrzyski Koło Terenowe w Skarżysku-Kamiennej z siedzibą przy ul. Zielnej 12, 26-110 Skarżysko-Kamienna, na realizację zadania publicznego w formie tzw. „małych grantów” (załącznik nr 14). Wyjaśniła, iż zadanie dotyczy organizacji projektu pt. Spotkanie integracyjne z okazji Międzynarodowego Dnia Białej Laski. Całkowity koszt realizacji zadania ujęty w ofercie wynosi 2 400 zł, a wnioskowana kwota dotacji to 1 600 zł.
Następnie Pani Katarzyna Bilska wskazała, że przedmiotowa oferta wpisuje się w założenia „Programu Współpracy Powiatu Skarżyskiego z organizacjami pożytku publicznego na 2024 rok”, a wzór i treść wniosku są zgodne z obowiązującymi przepisami.
Biorąc pod uwagę powyższe, Zarząd Powiatu pozytywnie rozpatrzył przedmiotową ofertę.
 
 
Z ofertą złożoną w dniu 4 września 2024 r. przez stowarzyszenie Skarżyskiego Klubu Amazonek z siedzibą w Skarżysku-Kamiennej na realizację zadania publicznego w formie tzw. „małych grantów”, dotyczącego organizacji projektu pt. „Amazonki – 30 lat edukacji zdrowotnej”, zapoznała zebranych Wicestarosta – Pani Katarzyna Bilska (pismo w tej sprawie stanowi załącznik nr 15). Poinformowała, że całkowity koszt realizacji zadania wynosi 2 000,00 zł, a wnioskowana kwota dotacji to 2 000,00 zł.
Następnie Pani Katarzyna Bilska dodała, że w/w oferta wpisuje się w założenia „Programu Współpracy Powiatu Skarżyskiego z organizacjami pożytku publicznego na 2024 rok”, a wzór i treść wniosku są zgodne z obowiązującymi przepisami.
W toku przeprowadzonego głosowania, Zarząd Powiatu pozytywnie rozpatrzył przedmiotową ofertę.
 
 
Wicestarosta – Pani Katarzyna Bilska przedstawiła pismo Dyrektora Zespołu Placówek Resocjalizacyjno-Wychowawczych, zawierające prośbę o zwiększenie środków na kwotę w wysokości 35 000 zł z przeznaczeniem na wyposażenie 10 indywidualnych stanowisk egzaminacyjnych w sprzęt komputerowy i oprogramowanie w celu przeprowadzenia części pisemnej egzaminu w formie elektronicznej (załącznik nr 16). Poinformowała, że w ramach posiadanych przez placówkę środków istnieje możliwość zabezpieczenia 15 000 zł na powyższy cel.
Pani Katarzyna Bilska dodała, że Dyrektor zwrócił się również z prośbą o zabezpieczenie i zwiększenie środków na pokrycie bieżących faktur za usługi w planie wydatków na 2024 rok w kwocie 40 000 zł.
W toku przeprowadzonej dyskusji, Zarząd Powiatu zobowiązał Dyrektora ZPRW do wygenerowania wolnych środków w budżecie szkoły na w/w potrzeby, a wynikające z tego tytułu braki zostaną uzupełnione w późniejszym terminie.
 
 
Wicestarosta – Pani Katarzyna Bilska zapoznała zebranych z pismem Dyrektora Zespołu Placówek Edukacyjno-Wychowawczych informującym, iż na terenie placówki zaobserwowano dzikie zwierzęta (dziki), które powodują szkody oraz stwarzają zagrożenie dla uczniów i wychowanków, ich rodziców i pracowników szkoły (pismo w tej sprawie stanowi załącznik nr 17). Poinformowała, że w związku z zaistniałą sytuacją zostały podjęte działania polegające na: zamieszczeniu stosownych informacji o zagrożeniu, naprawie zniszczonego ogrodzenia, zmianie organizacji pracy oraz zakupieniu odstraszacza leśnej zwierzyny.  
Pani Katarzyna Bilska dodała, że w związku z powyższym, Dyrektor ZPEW zwrócił się z prośbą o podjęcie dodatkowych działań, w tym wygospodarowanie środków na zabezpieczenie ogrodzenia od strony lasu oraz doświetlenie terenu placówki celem zapewnienia bezpieczeństwa dzieci, rodziców i pracowników szkoły.
W toku przeprowadzonej dyskusji, Zarząd Powiatu wstrzymał się z podjęciem decyzji do momentu wygospodarowania wolnych środków na powyższy cel.
 
 
Przewodniczący Zarządu – Pan Artur Berus przedstawił pismo Stowarzyszenia Ochotniczej Straży Pożarnej w Lipowym Polu dotyczące prośby o przekazanie środków finansowych w wysokości 20 000 zł na zakup wyposażenia indywidualnego dla czterech druhów, którzy wstąpili w szeregi jednostki w bieżącym roku (załącznik nr 18).
Ponadto Starosta poinformował, że Zarząd Ochotniczej Straży Pożarnej w Sorbinie również zwrócił się z prośbą o udzielenie pomocy finansowej w kwocie 7 000 zł z przeznaczeniem na zakup drabiny pożarniczej na wyposażenie nowego średniego samochodu ratowniczo-gaśniczego.
Zarząd Powiatu wskazał, iż na chwilę obecną nie ma wolnych środków w budżecie powiatu.
 
 
Ad. pkt 5. Sprawy różne.

Członek Zarządu – Pan Tadeusz Bałchanowski poinformował, że w odpowiedzi na propozycję Zarządu Powiatu dotyczącą organizacji Komisji objazdowej celem przeprowadzenia oceny stanu dróg powiatowych, Przewodniczący Komisji Budżetu, Rozwoju Gospodarczego, Infrastruktury i Porządku Publicznego pismem z dnia 11.09.2024 r. przekazał harmonogram objazdów wraz z poszczególnymi składami zespołów, zwracając się jednocześnie z prośbą o wyznaczenie przedstawiciela Zarządu Powiatu, który weźmie udział w objazdach dróg w dniach 17.09.2024 r. oraz 19.09.2024 r. (pismo w tej sprawie stanowi załącznik nr 19).
Zarząd Powiatu przyjął do wiadomości powyższą informację. Jednocześnie, jako przedstawiciela, który weźmie udział w objazdach, Zarząd Powiatu wskazał Członka Zarządu – Pana Tadeusza Bałchanowskiego.
 
 
Skarbnik Powiatu – Pani Urszula Wrona przedstawiła następujące założenia do projektu uchwały budżetowej na 2025 rok (załącznik nr 20):
  • wzrost wynagrodzeń i pochodnych od wynagrodzeń o 5% (będzie skorygowany o możliwości finansowe powiatu),
  • wzrost wynagrodzeń dla nauczycieli o 5% (planowana kwota bazowa dla nauczycieli – 5 434,82 zł),
  • wzrost wydatków rzeczowych o 5% (inflacja) – należy ograniczyć się do wydatków niezbędnych do wykonywania zadań,
  • prognoza odpisu na ZFŚS – do wyliczenia przyjmuje się odpis dla nauczycieli 5 979 zł, dla pozostałych pracowników  3 056 zł,
  • prognoza płacy minimalnej – 4 666 zł,
  • prognozowana kwota bazowa dla osób zajmujących kierownicze stanowiska państwowe – 1 878,89 zł (wzrost o 89,47 zł w stosunku do poprzedniego roku).
Zarząd Powiatu przyjął do wiadomości powyższą informację.
 
 
 
Na tym zakończono posiedzenie.
 
           Protokołowała                                              Przewodniczący Zarządu
          Anna Wisowata                                                      Artur Berus                                  
                                

Podpisy Członków Zarządu Powiatu:
  1. K. Bilska
  2. T. Bałchanowski
  3. C. Błach
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Załączników 20:
  • Załącznik nr 1 – lista obecności na posiedzeniu Zarządu Powiatu,
  • Załącznik nr 2 – projekt uchwały Rady Powiatu Skarżyskiego w sprawie powołania komisji konkursowej do przeprowadzenia konkursu na stanowisko dyrektora Obwodu Lecznictwa Kolejowego Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej w Skarżysku-Kamiennej,
  • Załącznik nr 3 – uchwała Zarządu Powiatu Skarżyskiego w sprawie zmiany wieloletniej prognozy finansowej Powiatu Skarżyskiego na lata 2024-2035,
  • Załącznik nr 4 – uchwała Zarządu Powiatu Skarżyskiego w sprawie wprowadzenia zmian w budżecie powiatu na 2024 rok,
  • Załącznik nr 5 – uchwała Zarządu Powiatu Skarżyskiego zmieniająca plan finansowy środków otrzymanych z Funduszu Pomocy na 2024 rok,
  • Załącznik nr 6 – uchwała Zarządu Powiatu Skarżyskiego w sprawie przeprowadzenia konsultacji z mieszkańcami powiatu skarżyskiego dotyczących projektu Powiatowego Programu Przeciwdziałania Przemocy Domowej oraz Ochrony Osób Doznających Przemocy Domowej w Powiecie Skarżyskim na lata 2024-2030,
  • Załącznik nr 7 – uchwała Zarządu Powiatu Skarżyskiego w sprawie upoważnienia Pani Joanny Żurawki – Dyrektora Zespołu Szkół Transportowo-Mechatronicznych w Skarżysku-Kamiennej,
  • Załącznik nr 8 – uchwała Zarządu Powiatu Skarżyskiego w sprawie wyrażenia zgody na odstąpienie od przetargu i zawarcie umowy najmu w budynku I Liceum Ogólnokształcącego w Skarżysku-Kamiennej,
  • Załącznik nr 9 – uchwała Zarządu Powiatu Skarżyskiego w sprawie wyrażenia zgody na odstąpienie od przetargu i zawarcie umowy najmu w budynku I Liceum Ogólnokształcącego w Skarżysku-Kamiennej,
  • Załącznik nr 10 – Informacja o przebiegu wykonania planu finansowego za pierwsze półrocze 2024 r. Zespołu Opieki Zdrowotnej w Skarżysku-Kamiennej, Szpital Powiatowy im. Marii Skłodowskiej- Curie, Obwodu Lecznictwa Kolejowego SP ZOZ w Skarżysku-Kamiennej i Międzyzakładowego Ośrodka Medycyny Pracy w Skarżysku-Kamiennej,
  • Załącznik nr 11 – pismo Zespołu ds. Zdrowia z dnia 11.09.2024 r.,
  • Załącznik nr 12 – pismo Wydziału Inwestycji, Mienia i Obsługi Gospodarczej z dnia 09.09.2024 r.,
  • Załącznik nr 13 – pismo Zespołu ds. Polityki Społecznej i Senioralnej z dnia 11.09.2024 r.,
  • Załącznik nr 14 – pismo Wydziału Edukacji, Promocji, Kultury Sportu i Turystyki z dnia 09.09.2024 r.,
  • Załącznik nr 15 – pismo Wydziału Edukacji, Promocji, Kultury, Sportu i Turystyki z dnia 09.09.2024 r.,
  • Załącznik nr 16 – pismo Zespołu Placówek Resocjalizacyjno-Wychowawczych z dnia 06.09.2024 r.,
  • Załącznik nr 17 – pismo Zespołu Placówek Edukacyjno-Wychowawczych z dnia 08.09.2024 r.,
  • Załącznik nr 18 – pismo Starszego Inspektora ds. Zarządzania Kryzysowego dnia 06.09.2024 r.,
  • Załącznik nr 19 – pismo Przewodniczącego Komisji Budżetu, Rozwoju Gospodarczego, Infrastruktury i Porządku Publicznego z dnia 11.09.2024 r.,
  • Załącznik nr 20 – Założenia do projektu uchwały budżetowej na 2025 rok.











metryczka


Wytworzył: Anna Wisowata (12 września 2024)
Opublikował: Anna Wisowata (25 września 2024, 09:22:59)

Ostatnia zmiana: brak zmian
Liczba odsłon: 103