Protokół Nr 5/2024 z posiedzenia Zarządu Powiatu Skarżyskiego w dniu 6 czerwca 2024 r.

  
 
W posiedzeniu udział wzięli:
 
Członkowie Zarządu Powiatu:
  1. Artur Berus                                   ‒ Starosta      
  2. Katarzyna Bilska                            ‒ Wicestarosta
  3. Cezary Błach                                 ‒ Członek Zarządu Powiatu
  4. Tadeusz Bałchanowski                    ‒ Członek Zarządu Powiatu
  5. Monika Pająk                                 ‒ Członek Zarządu Powiatu
 
 
Stali uczestnicy posiedzenia:
  1. Małgorzata Nosowicz                      ‒ Sekretarz Powiatu
  2. Urszula Wrona                               ‒ Skarbnik Powiatu


 
Lista obecności stanowi załącznik nr 1 do protokołu.
Posiedzeniu przewodniczył Starosta – Pan Artur Berus.
Posiedzenie protokołowała: Olga Łukomska – Starszy inspektor.
 
 
Starosta – Pan Artur Berus przedstawił proponowany porządek posiedzenia oraz zapytał o uwagi i wnioski.
W związku z brakiem uwag, Zarząd Powiatu przyjął porządek posiedzenia.
 
 
Porządek posiedzenia:
 
1.      Zaopiniowanie projektu uchwały Rady Powiatu Skarżyskiego zmieniającej Uchwałę Nr 170/XXII/2020 Rady Powiatu Skarżyskiego w sprawie zatwierdzenia regulaminu określającego wysokość oraz szczegółowe warunki przyznawania nauczycielom dodatków: motywacyjnego, funkcyjnego i za warunki pracy oraz niektóre inne składniki wynagrodzenia.
2.      Podjęcie uchwał Zarządu Powiatu Skarżyskiego w sprawie:
  • a)      wyznaczenia do pełnienia obowiązków Dyrektora Obwodu Lecznictwa Kolejowego Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej w Skarżysku-Kamiennej,
  • b)      wydania opinii odnośnie pozbawienia kategorii drogi powiatowej nr 1808T Starachowice, ul. Dworcowa – ul. Marszałka Józefa Piłsudskiego,
  • c)      zatwierdzenia konkursu na stanowisko dyrektora Zespołu Szkół Transportowo- echatronicznych w Skarżysku-Kamiennej,
  • d)     powierzenia stanowiska dyrektora Zespołu Szkół Transportowo-Mechatronicznych w Skarżysku-Kamiennej.
3.      Rozpatrzenie pism skierowanych do Zarządu Powiatu.
4.      Sprawy różne.
 

 
Ad. pkt 1 Zaopiniowanie projektu uchwały Rady Powiatu Skarżyskiego zmieniającej Uchwałę Nr 170/XXII/2020 Rady Powiatu Skarżyskiego w sprawie zatwierdzenia regulaminu określającego wysokość oraz szczegółowe warunki przyznawania nauczycielom dodatków: motywacyjnego, funkcyjnego i za warunki pracy oraz niektóre inne składniki wynagrodzenia (załącznik nr 2)
            
Wicestarosta – Pani Katarzyna Bilska poinformowała, że w związku z art. 30 ust. 6 i 6a ustawy z dnia 26 stycznia 1982 r. Karta Nauczyciela   (Dz. U. z 2023 r. poz. 984, 1234, 1586, 1672 i 2005) , organ prowadzący w uzgodnieniu ze związkami zawodowymi zrzeszającymi nauczycieli ustala Regulamin określający wysokość oraz warunki przyznawania dodatków: za wysługę lat, motywacyjnego, funkcyjnego, za warunki pracy a także szczegółowe warunki obliczania i wypłacania wynagrodzenia za godziny ponadwymiarowe i godziny doraźnych zastępstw. Następnie wskazała, że przedmiotowa uchwała ma zastosowanie do stawek dodatków motywacyjnych przysługujących od dnia 1 września 2024 roku.
Zarząd Powiatu nie wniósł uwag i pozytywnie zaopiniował projekt przedmiotowej uchwały.
 
 

 
Ad. pkt 2. Podjęcie uchwał  Zarządu Powiatu w sprawie:
 
a)      wyznaczenia do pełnienia obowiązków Dyrektora Obwodu Lecznictwa Kolejowego Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej w Skarżysku-Kamiennej (załącznik nr 3)
Sekretarz Powiatu – Pani Małgorzata Nosowicz poinformowała, że z dniem 12.06.2024r. Panu Mateuszowi Korzeniewskiemu, Dyrektorowi Obwodu Lecznictwa Kolejowego SP ZOZ w Skarżysku-Kamiennej wygasa stosunek pracy w związku z upływem okresu na jaki został nawiązany na podstawie umowy o pracę. Sekretarz przypomniała, że zgodnie z uchwałą nr 27/60/2018 Zarządu Powiatu Skarżyskiego z dnia 13 czerwca 2018 r. w sprawie zatrudnienia na stanowisku Dyrektora Obwodu Lecznictwa Kolejowego SP ZOZ w Skarżysku-Kamiennej, Pan Mateusz Korzeniewski został zatrudniony na okres 6 lat od dnia  13.06.2018r. do 12.06.2024 r. 
Zgodnie z art. 49 (ust. 1 i 2) ustawy z dnia 15 kwietnia 2011 r. o działalności leczniczej, w podmiocie leczniczym niebędącym przedsiębiorcą przeprowadza się konkurs na stanowisko kierownika, który ogłasza podmiot tworzący. W świetle Rozporządzenia Ministra Zdrowia z dnia 6 lutego 2012 r. w sprawie sposobu przeprowadzania konkursu na niektóre stanowiska kierownicze w podmiocie leczniczym niebędącym przedsiębiorcą - konkurs na stanowisko kierownika (dyrektora podmiotu leczniczego niebędącego przedsiębiorcą), przeprowadza komisja konkursowa powołana przez właściwy podmiot (radę powiatu). Komisję konkursową powołuje się w terminie 2 miesięcy od dnia zwolnienia stanowiska objętego konkursem, a w jej skład wchodzi m.in. przedstawiciel rady społecznej podmiotu leczniczego. Powołanie komisji konkursowej wszczyna postępowanie konkursowe.
Następnie Pani Małgorzata Nosowicz poinformowała, że kadencja dotychczasowej Rady Społecznej upłynęła wraz z dniem zakończenia VI kadencji Rady Powiatu Skarżyskiego, tj. 30 kwietnia 2024 r. W związku z powyższym powołanie komisji konkursowej możliwe będzie po powołaniu przez Radę Powiatu Skarżyskiego nowej Rady Społecznej OLK SP ZOZ w Skarżysku-Kamiennej, która wskaże swojego przedstawiciela do składu komisji konkursowej do przeprowadzenia konkursu na stanowisko dyrektora OLK SP ZOZ w Skarżysku-Kamiennej.
W tej sytuacji, mając na uwadze konieczność zapewnienia ciągłości zarządzania Obwodem, w oparciu o przepis art. 46 ust. 3a ustawy o działalności leczniczej  Zarząd Powiatu Skarżyskiego do czasu wyłonienia w drodze konkursu dyrektora Obwodu, wyznaczył z dniem 13 czerwca 2024r. Pana Mateusza Korzeniewskiego do pełnienia obowiązków dyrektora Obwodu Lecznictwa Kolejowego w Skarżysku-Kamiennej, jednak na okres nie dłuższy niż 6 miesięcy liczony od dnia następującego po dniu ustania stosunku pracy dotychczasowego Dyrektora Obwodu, tj. od dnia 13.06.2024r. do 13.12.2024 r.
Zarząd Powiatu jednogłośnie podjął przedmiotową uchwałę.
 
 

 
b)     wydania opinii odnośnie pozbawienia kategorii drogi powiatowej nr 1808T Starachowice,
ul. Dworcowa – ul. Marszałka Józefa Piłsudskiego (załącznik nr 4)
 
Członek Zarządu – Pan Tadeusz Bałchanowski poinformował, że Zarząd Powiatu w Starachowicach zwrócił się pismem znak: DSL.462.03.2024.K.W. z dnia 23.05.2024 r. do Zarządu Powiatu Skarżyskiego o wydanie opinii w sprawie pozbawienia kategorii drogi powiatowej nr 1808T Starachowice, ul. Dworcowa – ul. Marszałka Józefa Piłsudskiego.        
Członek Zarządu wyjaśnił, że zgodnie z art. 6a ust. 2 ustawy z dnia 21 marca 1985 r. o drogach publicznych (Dz.U. z 2024 r. poz. 320) opinia zarządu sąsiedniego powiatu jest niezbędna do podjęcia uchwały przez Radę Powiatu w Starachowicach w sprawie pozbawienia drogi dotychczasowej kategorii.  
Biorąc pod uwagę zapis art. 10 ust. 3 ustawy o drogach publicznych, zgodnie z którym pozbawienie drogi dotychczasowej kategorii jest możliwe w sytuacji jednoczesnego zaliczenia tej drogi do nowej kategorii należy stwierdzić, że przedstawiony wniosek jest merytorycznie uzasadniony, ponieważ z korespondencji pomiędzy Zarządem Dróg Powiatowych w Starachowicach a Prezydentem Miasta Starachowice wynika, że przedmiotowy odcinek drogi zostanie zaliczony do kategorii drogi gminnej. 
Zarząd Powiatu podjął w/w uchwałę.
 

 
c)      zatwierdzenia konkursu na stanowisko dyrektora Zespołu Szkół Transportowo-Mechatronicznych w Skarżysku-Kamiennej (załącznik nr 5)
d)     powierzenia stanowiska dyrektora Zespołu Szkół Transportowo-Mechatronicznych w Skarżysku-Kamiennej (załącznik nr 6)
 
Z treścią powyższych uchwał zapoznała zebranych Wicestarosta – Pani Katarzyna Bilska.
Zarząd Powiatu nie wniósł uwag i jednogłośnie podjął przedmiotowe uchwały.
 
 
 
Ad. pkt 3. Rozpatrzenie pism skierowanych do Zarządu Powiatu
 
Wicestarosta – Pani Katarzyna Bilska poinformowała, że Referat ds. Promocji w Wydziale Edukacji, Promocji, Kultury, Sportu i Turystyki zwraca się z prośbą o udzielenie zgody na wypożyczenie samochodu z kierowcą od Zarządu Dróg Powiatowych na uroczystości patriotyczne na Brzasku (pismo w sprawie stanowi załącznik nr 7).
Pani Katarzyna Bilska wyjaśniła, że samochód jest niezbędny do  przewiezienia m.in. namiotów, krzeseł i agregatu na uroczystości odbywające się w dniu 22 czerwca 2024 roku na Brzasku.  Dodała,
że krzesła należy odebrać z Gminnego Ośrodka Kultury w Bliżynie w uzgodnionym uprzednio terminie, a następnie po uroczystościach odwieźć. Bezpośrednio przed uroczystościami w sobotę 22 czerwca około godz. 8.00 ze Starostwa Powiatowego należy odebrać i przewieźć: namiot duży, flagi ze stojakami, wodę dla uczestników uroczystości.
Zarząd Powiatu uznał wniosek za zasadny i zobowiązał ZDP do wypożyczenia samochodu wraz z pracownikami do przeniesienia i zabezpieczenia sprzętu w dniu 22 czerwca 2024r.
 
 
Członek Zarządu – Pan Cezary Błach przedstawił pismo Wydziału Inwestycji, Mienia i Obsługi Gospodarczej informujące, że w dniach od 26.06.2024 do 26.08.2024r. będzie można składać wnioski o dofinansowanie w ramach programu regionalnego Fundusze Europejskie dla Świętokrzyskiego 2021-2027, Działanie 5.1 Infrastruktura edukacyjna typ projektu: Inwestycje w infrastrukturę na potrzeby kształcenia i szkolenia zawodowego oraz edukacji dorosłych (załącznik nr 8).
Członek Zarządu wskazał, iż w nawiązaniu do wyciągu z Protokołu Nr 15/2024 z posiedzenia Zarządu Powiatu Skarżyskiego z dnia 20.03.2024r. Wydział IM informuje, że w ramach powyższego naboru istnieje możliwość przygotowania projektu dotyczącego modernizacji Centrum Kształcenia Zawodowego przy Zespole Szkół Technicznych.
Zgodnie z opublikowaną dokumentacją konkursową w ramach naboru możliwe będzie uzyskanie dofinansowania dla projektów dotyczących infrastruktury szkolnictwa zawodowego/ustawicznego,
w tym budowa, rozbudowa, przebudowa, adaptacja, modernizacja obiektów na potrzeby praktycznej nauki zawodu wraz z niezbędnym wyposażeniem odnoszącym się do zakresu infrastrukturalnego projektu gwarantującym wysoką jakość kształcenia, możliwe będą również dodatkowo, jako element projektu inwestycje w infrastrukturę włączającą dla osób ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.
Wsparcie w zakresie podstawowej bazy dydaktycznej i niedydaktycznej (korytarze, łazienki, pokoje nauczycielskie, itp.), niezwiązanej z nauczaniem praktycznym lub zawodowym nie będzie możliwe, z wyjątkiem inwestycji w infrastrukturę włączającą dla osób ze specjalnymi potrzebami. Wsparciem nie mogą być także objęte prace termomodernizacyjne polegające na dociepleniu zewnętrznym budynków oraz dociepleniu i wymianie dachu.
Maksymalny poziom dofinansowania w tym konkursie wynosi 85% kosztów kwalifikowanych.
Następnie poinformował, że w celu przygotowania projektu niezbędne jest opracowanie studium wykonalności oraz kosztorysu szacunkowego opracowanego metodą uproszczoną. Do przygotowania kosztorysu niezbędne będzie również zlecenie wykonania inwentaryzacji budynku. Po wstępnym rozeznaniu rynku szacunkowy koszt przygotowania tych dokumentów to kwota ok. 35 000,00 zł
Należy jednak mieć na uwadze, że zgodnie z kryteriami merytorycznymi (punktowymi) wyboru projektów dodatkowe punkty będą przyznawane za stopień przygotowania projektu do realizacji. Maksymalnie w tym kryterium można uzyskać 6 punktów na 64 możliwe do zdobycia (w omawianym przypadku jest to posiadanie projektu budowlanego, złożony wniosek o wydanie pozwolenia na budowę/zgłoszenie robót na cały zakres projektu).
Należy także nadmienić, że obowiązkowymi załącznikami w powyższym konkursie są między innymi Plan działalności jednostki w oparciu, o który przyznawane będą punkty w zakresie kryterium Podwyższenie jakości i efektywności edukacji przez wykorzystanie różnych technik i form przekazu, a także oświadczenie o planowanym zabezpieczeniu środków na realizację inwestycji wraz z uchwałą intencyjną lub oświadczeniem organu stanowiącego wyrażającą wolę przeznaczenia odpowiednich środków finansowych na realizację przedsięwzięcia.
Następnie Pan Cezary Błach poinformował, iż mając na uwadze fakt, że budynek Centrum Kształcenia Zawodowego wymaga również termomodernizacji, Wydział IM informuje, że zgodnie z aktualnym harmonogramem naboru wniosków dla programu regionalnego Fundusze Europejskie dla Świętokrzyskiego w październiku/listopadzie planowane jest ogłoszenie konkursu w ramach Działania 2.1 Efektywność energetyczna, który dotyczył będzie projektów mających na celu zwiększenie efektywności energetycznej budynków użyteczności publicznej. Najprawdopodobniej w konkursie tym także nie będzie obligatoryjnie wymagana kompleksowa dokumentacja techniczna i pozwolenia na realizację inwestycji (tak jak w przypadku Działania 5.1 prawdopodobnie posiadanie tych dokumentów będzie dodatkowo punktowane). Jednakże w przypadku projektów termomodernizacyjnych obligatoryjnym załącznikiem jest audyt energetyczny budynku wraz z audytem efektywności energetycznej (w przypadku montażu paneli fotowoltaicznych). Należy jednak mieć na uwadze, że zapisy audytu energetycznego (np. wartość inwestycji czy wielkość i powierzchnia elementów podlegających termomodernizacji) muszą być zbieżne
z dokumentacją projektową, ponieważ rozbieżności mogą uniemożliwić prawidłową realizację i rozliczenie projektu. W przypadku wykonania tych dokumentów w różnym czasie i przez różne podmioty zbieżność tych dokumentów będzie mało prawdopodobna.
Mając na uwadze ograniczone środki finansowe, Zarząd Powiatu podjął decyzję o konieczności zleceniu opracowania studium wykonalności, kosztorysu szacunkowego opracowanego metodą uproszczoną oraz zlecenia wykonania inwentaryzacji budynku. Jednocześnie Zarząd zobowiązał Skarbnika Powiatu – Panią Urszulę Wronę do zabezpieczenia w budżecie powiatu kwoty 40 000,00 zł na powyższy cel.

 
Z pismem Dyrektora Zespołu Placówek Resocjalizacyjno-Wychowawczych  zawierającym prośbę o zwiększenie środków w wysokości 39 500,00 zł na wykonanie kolejnego etapu prac remontowych (załącznik nr 9) zapoznała zebranych Wicestarosta – Pani Katarzyna Bilska.
Wicestarosta wyjaśniła, że środki przeznaczone zostaną na wykonanie kolejnego etapu prac remontowych wynikających z decyzji administracyjnej Komendanta Powiatowego PSP w Skarżysku-Kamiennej znak PZ.5580.17.4.2018 z dnia 06.09.2018r.
Zarząd Powiatu pozytywnie rozpatrzył przedmiotowy wniosek. Jako źródło finansowania Zarząd wskazał rezerwę oświatową.
 
 
Wicestarosta – Pani Katarzyna Bilska poinformowała, że w związku z otwarciem ofert w dniu 23.05.2024 r. w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego pn. „Opracowanie dokumentacji projektowej w ramach projektu Utworzenie i funkcjonowanie Branżowego Centrum Umiejętności w dziedzinie eksploatacja i utrzymanie kolejowych środków transportu przy ZST-M”, Wydział IM zwraca się
z prośbą o zajecie stanowiska w sprawie zabezpieczenia środków (pismo w sprawie stanowi załącznik nr 10).
Pani Katarzyna Bilska wyjaśniła, że w postępowaniu wpłynęły dwie oferty. Oferta z najniższą ceną opiewa na kwotę 79 900,00 zł. Natomiast kwota, którą Zamawiający zamierza przeznaczyć na to zamówienie wynosi 53 382,00 zł. Zatem cena ofertowa jest wyższa od kwoty jaką Zamawiający zamierzał przeznaczyć na to zadanie o 26 518,00 zł.
Kończąc wypowiedź Wicestarosta wskazała, że zgodnie z ustawą Prawo zamówień publicznych Zamawiający ma możliwość unieważnić postępowanie m.in. w przypadku gdy cena najkorzystniejszej oferty lub oferta z najniższą ceną przewyższa kwotę, którą zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zadania, chyba że zamawiający może zwiększyć tę kwotę do ceny najkorzystniejszej oferty.
Wobec powyższego, Zarząd Powiatu podjął decyzję o zwiększeniu środków finansowych przeznaczonych na to zadanie do kwoty oferty z najniższą ceną. Jednocześnie Zarząd wskazał, iż zatwierdza wyniki w/w postępowania, a umowę z wykonawcą podpisze po oficjalnym podpisaniu umowy na utworzenie i wsparcie funkcjonowania 120 branżowych centrów umiejętności (BCU), realizujących koncepcję centrów doskonałości zawodowej (CoVEs)”.
 
 
Członek Zarządu – Pan Tadeusz Bałchanowski poinformował, że Towarzystwo Badań i Ochrony Przyrody z siedzibą w Kielcach zwróciło się z prośbą o dofinansowanie VIII Międzynarodowego Spisu Bociana Białego (pismo w sprawie stanowi załącznik nr 11).
Pan Tadeusz Bałchanowski wyjaśnił, że głównym celem spisu jest ustalenie liczby par bociana białego w całym obszarze występowania, zbadanie ich aktualnego  rozmieszczenia oraz określenie zmian jakie zaszły od ostatniego liczenia, które odbyło się w 2014 roku.
Następnie dodał, że z informacji uzyskanej od Towarzystwa Badań i Ochrony Przyrody wynika, iż planują objąć spisem ogół miejscowości we wszystkich gminach województwa. Jednak ze względu na brak finansowania akcji, może to okazać się niemożliwe.
Kończąc wypowiedź Członek Zarządu poinformował, że zdaniem Naczelnika Wydziału OS cel akcji jest jak najbardziej zasadny z punktu widzenia ochrony gatunków rzadkich, jednak wydział nie posiada w chwili obecnej środków, które mógłby przeznaczyć na dofinansowanie w/w akcji.
Z uwagi na brak środków finansowych, Zarząd Powiatu negatywnie rozpatrzył przedmiotowy wniosek. Jednocześnie Zarząd wskazał, iż o dofinansowanie na powyższy cel ubiegać się można w ramach otwartego konkursu ofert na realizację zadań własnych powiatu skarżyskiego w zakresie ekologii i ochrony środowiska. Przedmiotowy konkurs ogłaszany jest zazwyczaj na przełomie roku kalendarzowego. Ponadto, Zarząd zobowiązał Wydział OS do zasięgnięcia informacji w gminach wchodzących w skład powiatu skarżyskiego odnośnie tego, czy posiadają wiedzę na temat liczby gniazd bocianich istniejących na terenie swojej gminy oraz przekazania pozyskanych informacji do Towarzystwo Badań i Ochrony Przyrody z siedzibą w Kielcach.
 
 
Członek Zarządu – Pan Cezary Błach poinformował, że  w związku z wystąpieniem zaległości w wysokości 5714,21 zł. z tytułu opłat za wynajem lokali nr 204 i 205 w budynku przy ul. Sikorskiego 20 w Skarżysku-Kamiennej, na które składa się czynsz i opłaty związane z utrzymaniem budynku, Wydziału Inwestycji, Mienia i Obsługi Gospodarczej zwraca się do Zarządu z prośbą o podjęcie decyzji w powyższej sprawie (załącznik nr 12).
Pan Cezary Błach wskazał, iż pomimo dwukrotnego wezwania do uregulowania zaległości, Najemca nie dokonał żadnych wpłat z tytułu wynajmu w/w lokali. Następnie poinformował, że zgodnie z zapisami § 7 umowy Nr 234/IM/2023 zawartej w dniu 07.12.2023 r. Powiat Skarżyski jako Wynajmujący może rozwiązać umowę bez wypowiedzenia w przypadku, gdy Najemca zalega z czynszem i opłatami co najmniej za dwa miesiące.
W związku z powyższym, Zarząd Powiatu zobowiązał Wydział IM do wypowiedzenia umowy Nr 234/IM/2023 i wezwania Najemcy do uregulowania wszelkich zaległości. W przypadku braku uregulowania zaległości, Zarząd Powiatu zobowiązał Zespół Radców Prawnych do wyegzekwowania należności na drodze sądowej.
 
 
Sekretarz Powiatu – Pani Małgorzata Nosowicz poinformowała, że w związku z procedurą wyznaczenia przez Zarząd Powiatu Skarżyskiego aptek ogólnodostępnych do pełnienia dyżurów nocnych w Skarżysku- Kamiennej, w odpowiedzi na wezwanie do złożenia oświadczeń, wszystkie apteki ogólnodostępne na terenie naszego miasta oświadczyły, iż nie posiadają odpowiedniej ilości personelu do ich pełnienia. Wobec powyższego Starosta Skarżyski Pan Artur Berus pismem z dnia 21.05.2024 r. zaprosił przedstawicieli podmiotów prowadzących apteki ogólnodostępne na terenie miasta Skarżyska-Kamiennej oraz Prezesa Kieleckiej Okręgowej Izby Aptekarskiej i Świętokrzyskiego Wojewódzkiego Inspektora Farmaceutycznego do udziału w spotkaniu dotyczącym wyznaczenia aptek do pełnienia dyżurów nocnych.  Spotkanie odbyło się w dniu 04.06.2024 r. w Starostwie Powiatowym w Skarżysku-Kamiennej.
Zgromadzonym farmaceutom zostało przekazane stanowisko Zarządu Powiatu dotyczące potrzeby wyznaczenia aptek ogólnodostępnych z terenu Skarżyska-Kamiennej do dyżurowania w godzinach od 21.00 do 23.00, na którą wskazali w ankietach mieszkańcy powiatu skarżyskiego.
Prezes Kieleckiej Okręgowej Izby Aptekarskiej, omówił wszystkie aspekty związane z funkcjonowaniem aptek. Zarówno Prezes, jak i Świętokrzyski Wojewódzki Inspektor Farmaceutyczny potwierdzili, iż główną przeszkodą, uniemożliwiającą pełnienie dyżurów nocnych przez apteki ogólnodostępne w Skarżysku-Kamiennej w godzinach od 21.00 do 23.00 są braki wyspecjalizowanego personelu (magistrów farmacji), który mógłby zapewnić ich pełnienie. Prezes poruszył również kwestię małego odsetku wydawanych recept przez SOR i Poradnie Nocnej i Świątecznej Opieki Zdrowotnej, zarówno w naszym mieście, jak również w całym województwie świętokrzyskim. Podkreślił, że ilość wydawanych recept nie przekłada się na ich realizację. Zaledwie ok 1,5% ich jest realizowanych w aptekach w godzinach nocnych. Poinformował, że Izby Aptekarskie widzą problem w niedostosowaniu zmienionych przepisów do istniejących realiów i będą dążyć do uregulowania w ustawie Prawo farmaceutyczne problematycznych kwestii, w tym aby dyżury nocne finansowane były w całości ze środków publicznych (NFZ). Zaznaczył, że wszelkie uwagi są przekazywane do Naczelnej Rady Aptekarskiej, a następnie będą przekazane do Ministerstwa Zdrowia (pismo w przedmiotowej sprawie stanowi załącznik nr 13).
W świetle powyższego, Zarząd Powiatu wskazał, iż uznaje potrzebę mieszkańców powiatu skarżyskiego do zabezpieczenia opieki farmaceutycznej w godzinach od 21.00 do 23.00, jednak biorąc pod uwagę oświadczenia złożone przez aptekarzy, które jednoznacznie wskazują na brak możliwości kadrowej do  zabezpieczenia dyżurów, Zarząd nie ma możliwości wyznaczenia aptek do pełnienia dyżurów od 21.00 do 23.00.
 
 
Członek Zarządu – Pan Cezary Błach przedstawił pismo Związku Harcerstwa Polskiego zawierające prośbę o bezpłatne użyczenie lokalu na siedzibę ZHP (załącznik nr 14).
Zarząd Powiatu wskazał, iż w toku przeprowadzonych rozmów z Prezydentem Miasta Skarżyska-Kamiennej ustalono, że Powiat Skarżyski nadal bezpłatnie udostępniać będzie ZHP jedno pomieszczenie w budynku przy ul. plac Floriański 1, natomiast Prezydent zobowiązał się do wygospodarowania w swoich zasobach lokalu, który stanowić będzie pomieszczenie biurowe ZHP.
 
 
 
 
Ad. pkt 4. Sprawy różne
 
Członek Zarządu – Pan Tadeusz Bałchanowski poinformował, że Prezydent Miasta Skarżyska – Kamiennej pismem z dnia 24.05.2024r. zadeklarował przejęcie opieki w zakresie zagospodarowania i utrzymania zieleni na Rondzie im. 100-lecia Miasta Skarżyska-Kamiennej oraz po wykonaniu inwestycji, rondzie u zbiegu ulic Niepodległości i Sokolej (pismo w sprawie stanowi załącznik nr 15).
Zarząd Powiatu przyjął powyższą informację do wiadomości.
 
W nawiązaniu do wyciągu z Protokołu Nr 4/2024 z dnia 29 maja 2024 roku dotyczącym przerwania mediacji prowadzonych w Sądzie Polubownym przy Prokuratorii Generalnej RP o waloryzację wynagrodzenia Wykonawcy inwestycji pn. „Termomodernizacja budynku przy ul. Sikorskiego 20 w Skarżysku-Kamiennej wraz z adaptacją pomieszczeń na potrzeby Powiatowego Urzędu Pracy”, Członek Zarządu – Pan Cezary Błach poinformował, że Prokuratoria Generalna RP zwróciła się z prośbą o umożliwienie ustosunkowania się firmie Expol-Bis Sp. z o.o. do stawianych zarzutów i kontynuowanie mediacji do czasu najbliższego wspólnego spotkania.
W toku przeprowadzonej dyskusji, Zarząd Powiatu wskazał, iż podtrzymuje swoje dotychczasowe stanowisko dotyczące przerwania mediacji. Jednocześnie Zarząd zobowiązał Radcę Prawnego – Pana Przemysława Iskrę do przygotowania oficjalnego stanowiska Zarządu w przedmiotowej sprawie i przesłania do Prokuratorii Generalnej RP.
 
 
Zarząd Powiatu wskazał, że wkład własny do projektów:
  1. „Przystosowanie łazienki dla osób niepełnosprawnych w Specjalnym Ośrodku Szkolno-Wychowawczym nr 2 ” ul. Spacerowa 31, 26-110 Skarżysko-Kamienna.
  2. „Remont i dostosowanie łazienki dla osób niepełnosprawnych w Zespole Placówek Edukacyjno-Wychowawczych” ul. Szkolna 15, 26-110 Skarżysko-Kamienna.
złożonych w ramach „Programu wyrównywania różnic między regionami III” w 2024 r. pokryty zostanie z subwencji oświatowej.
 
 
Wicestarosta - Pani Katarzyna Bilska zwróciła się do Zarządu z prośbą o  wytypowanie członków komisji do pracy w komisji przyznającej pomoc zdrowotną dla nauczycieli.
Do pracy w w/w komisji Zarząd Powiatu wytypował Panią Katarzynę Bilską, Panią Krystynę Górnaś-Salatę oraz Panią Magdalenę Kalbarczyk.
 
 
Z prośbą o wyrażenie zgody na zakup 2 bonów po 300 zł oraz 28 bonów po 100 zł z przeznaczeniem na nagrody dla laureatów i finalistów konkursów w powiecie skarżyskim, zwróciła się Wicestarosta - Pani Katarzyna Bilska.
Zarząd Powiatu nie wniósł uwag i jednogłośnie wyraził zgodę w przedmiotowej sprawie. Jako źródło finansowania Zarząd wskazał rezerwę subwencji oświatowej.
                           
 
Wicestarosta – Pani Katarzyna Bilska zapoznała zebranych z wykonaniem budżetu za 2023 r. przez placówki oświatowe .
Wicestarosta szczegółowo omówiła powyższe kwestie uwzględniając trzy rodzaje kształcenia, tj. licealne, techniczne i specjalne, dotyczące relacji: subwencja, dochody własne i wydatki końcowe.
Zarząd Powiatu przyjął przedstawione informacje do wiadomości.

 
Na tym zakończono posiedzenie.
 
          Protokołowała                                Przewodniczący Zarządu
          Olga Łukomska                                      Artur Berus
 
 
Podpisy Członków Zarządu Powiatu:
  1. K. Bilska
  2. M. Pająk
  3. C. Błach
  4. T. Bałchanowski
 
 
Załączników: 15
 
  • Załącznik nr 1 – lista obecności na posiedzeniu Zarządu Powiatu,
  • Załącznik nr 2 – projekt uchwały Rady Powiatu Skarżyskiego zmieniającej Uchwałę Nr 170/XXII/2020 Rady Powiatu Skarżyskiego w sprawie zatwierdzenia regulaminu określającego wysokość oraz szczegółowe warunki przyznawania nauczycielom dodatków: motywacyjnego, funkcyjnego i za warunki pracy oraz niektóre inne składniki wynagrodzenia,
  • Załącznik nr 3 – uchwała Zarządu Powiatu Skarżyskiego w sprawie wyznaczenia do pełnienia obowiązków Dyrektora Obwodu Lecznictwa Kolejowego Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej w Skarżysku-Kamiennej,
  • Załącznik nr 4 – uchwała Zarządu Powiatu Skarżyskiego w sprawie wydania opinii odnośnie pozbawienia kategorii drogi powiatowej nr 1808T Starachowice, ul. Dworcowa – ul. Marszałka Józefa Piłsudskiego,
  • Załącznik nr 5 – uchwała Zarządu Powiatu Skarżyskiego w sprawie zatwierdzenia konkursu na stanowisko dyrektora Zespołu Szkół Transportowo-Mechatronicznych w Skarżysku-Kamiennej,
  • Załącznik nr 6 – uchwała Zarządu Powiatu Skarżyskiego w sprawie powierzenia stanowiska dyrektora Zespołu Szkół Transportowo-Mechatronicznych w Skarżysku-Kamiennej,
  • Załącznik nr 7 – pismo Referatu ds. Promocji z dnia 03.06.2024r.,
  • Załącznik nr 8 – pismo Wydziału Inwestycji, Mienia i Obsługi Gospodarczej z dnia 03.06.2024r.,
  • Załącznik nr 9 – pismo Zespołu Placówek Resocjalizacyjno-Wychowawczych z dnia 28.05.2024r.,
  • Załącznik nr 10 – pismo Wydziału Inwestycji, Mienia i Obsługi Gospodarczej z dnia 27.05.2024r.,
  • Załącznik nr 11 – pismo Wydziału Ochrony Środowiska, Rolnictwa i Leśnictwa z dnia 29.05.2024r.,
  • Załącznik nr 12 – pismo Wydziału Inwestycji, Mienia i Obsługi Gospodarczej z dnia 28.05.2024r.,
  • Załącznik nr 13 – pismo Zespołu ds. Zdrowia z dnia 05.06.2024r.,
  • Załącznik nr 14 – pismo Związku Harcerstwa Polskiego z dnia 27.05.2024r.,
  • Załącznik nr 15 – pismo Prezydenta Miasta Skarżyska-Kamiennej z dnia 24.05.2024r.
  Protokół (994kB) pdf

metryczka


Wytworzył: Olga Łukomska (6 czerwca 2024)
Opublikował: Olga Łukomska (18 czerwca 2024, 14:52:41)

Ostatnia zmiana: Olga Łukomska (18 czerwca 2024, 15:04:38)
Zmieniono: Wprowadzenie treści protokołu

rejestr zmian tej informacji »


Liczba odsłon: 86