Protokół Nr 21/2024 z posiedzenia Zarządu Powiatu Skarżyskiego w dniu 17 kwietnia 2024 r.

 
 
W posiedzeniu udział wzięli:
 
Członkowie Zarządu Powiatu:
  1. Artur Berus                                  ‒ Starosta      
  2. Anna Leżańska                             ‒ Wicestarosta
  3. Katarzyna Bilska                           ‒ Członek Zarządu Powiatu
  4. Tadeusz Bałchanowski                   ‒ Członek Zarządu Powiatu
  5. Adam Ciok                                   ‒ Członek Zarządu Powiatu
 
Stali uczestnicy posiedzenia:
  1. 1.      Małgorzata Nosowicz           ‒ Sekretarz Powiatu


Pozostali uczestnicy posiedzenia:
  1. Dariusz Chojnacki                        ‒ Naczelnik Wydziału GG
  2. Katarzyna Geller                          ‒ Naczelnik Wydziału IM
 
 
Lista obecności stanowi załącznik nr 1 do protokołu.
Posiedzeniu przewodniczył Starosta – Pan Artur Berus.
Posiedzenie protokołowała: Olga Łukomska – Starszy inspektor.
 
 
Starosta – Pan Artur Berus przedstawił proponowany porządek posiedzenia oraz zapytał o uwagi i wnioski.
W związku z brakiem uwag, Zarząd Powiatu przyjął porządek posiedzenia.
 
 
 
Porządek posiedzenia:
  1. Rozpatrzenie pism skierowanych do Zarządu Powiatu.
  2. Sprawy różne.

Ad. pkt 1. Rozpatrzenie pism skierowanych do Zarządu Powiatu
Członek Zarządu – Pan Tadeusz Bałchanowski poinformował, że w związku z realizacją zadania pn. „Budowa zintegrowanego układu komunikacyjnego dróg powiatowych: Nr 1751T (0444T) Brzeście – Zagórze, Nr 1763 (0573T) Michałów, Nr 1406T (0588T) Kamionki  - Etap II” – Część III – przebudowa drogi powiatowej Nr 1845T (0590T) oraz (0588T) w miejscowości Podłazie, zachodzi konieczność dostosowania niwelety istniejącego chodnika do przebudowywanej drogi.
Następnie zapoznał zebranych z wnioskiem Dyrektora Zarządu Dróg Powiatowych zawierającym prośbę o zwiększenie budżetu przedmiotowego zadania o kwotę 57 000,00 zł w celu realizacji remontu istniejącego chodnika na przebudowywanym odcinku drogi -187,00 m² - 125,00 mb. (pismo w sprawie stanowi załącznik nr 2).
Zarząd Powiatu uznał wniosek Dyrektora ZDP za zasadny i zobowiązał Skarbnik Powiatu – Panią Urszulę Wronę do przeanalizowania budżetu powiatu celem wygospodarowania środków na powyższy cel.
 
 
Wicestarosta – Pani Anna Leżańska przedstawiła pismo Kierownika Warsztatu Terapii Zajęciowej „Tęcza” zawierające prośbę o wyrażenie zgody na pokrycie ze środków samorządowych przekazywanych corocznie na dofinansowanie kosztów działalności Warsztatu Terapii Zajęciowej opłaty czynszowej za wynajem pomieszczenia celem otwarcia mini galerii rękodzieła wykonywanego przez osoby niepełnosprawne będące uczestnikami Warsztatu (załącznik nr 3).
Zarząd Powiatu pozytywnie rozpatrzył przedmiotowy wniosek.
 
 
W związku z bardzo niskim zainteresowaniem usługami świadczonymi przez Powiatową Bibliotekę Pedagogiczną przy ul. plac Floriański 1 w Skarżysku-Kamiennej oraz wysokim kosztami utrzymania budynku, w którym znajduje się biblioteka, Zarząd Powiatu zobowiązał Wydział Edukacji, Promocji, Kultury, Sportu i Turystyki do wystosowania pisma do Świętokrzyskiego Urzędu Marszałkowskiego w Kielcach informującego, że Zarząd Powiatu zamierza przedstawić Radzie Powiatu Skarżyskiego propozycję likwidacji w/w biblioteki, w przypadku gdy Urząd Marszałkowski nie wyrazi zgody na przyjęcie tego zadania do realizacji.
 

 
Ad. pkt 2. Sprawy różne
 
Zarząd Powiatu podjął decyzję o wystawieniu na sprzedaż nieruchomości zabudowanych, stanowiących własność Powiatu Skarżyskiego położonych w Skarżysku-Kamiennej przy ul. Rynek 11, oznaczonych w ewidencji gruntów i budynków jako działki: Działka Nr 73/8 o pow. 0,0572 ha oraz Działka Nr 73/10 o pow. 0,0783 ha, Obręb 0004 Kamienna, arkusz mapy nr 31, dla której Sąd Rejonowy w Skarżysku-Kamiennej, V Wydział Ksiąg Wieczystych prowadzi księgę wieczystą nr: KI1R/00036996/1. Jako cenę wywoławczą Zarząd wskazał kwotę z ostatniego przetargu na sprzedaż w/w nieruchomości. Do realizacji powyższego zadania Zarząd Powiatu zobowiązał Wydział IM.
 
 
W związku z ogłoszonym przez Ministerstwo Sportu i Turystyki Programem Sportowa Polska, Członek Zarządu – Pani Katarzyna Bilska zwróciła się do Zarządu z prośbą o podjęcie decyzji odnośnie przystąpienia przez powiat skarżyski do w/w Programu. Jednocześnie poinformowała, że wnioski składać należy w terminie od 20 marca do 29 maja 2024r.
W toku przeprowadzonej dyskusji, Zarząd Powiatu podjął decyzję o złożeniu w roku 2024 wniosku na remont sali  gimnastycznej przy Zespole Placówek Edukacyjno Wychowawczych oraz remont sali gimnastycznej przy Zespole Szkół Transportowo-Mechatronicznych z realizacją w 2025 roku. Do realizacji powyższego zadania Zarząd zobowiązał Wydział EK oraz Wydział IM.
 
 
Starosta – Pan Artur Berus powitał na posiedzeniu Audytora wewnętrznego – Panią Agnieszkę Zbroszczyk. Następnie poprosił o omówienie sprawozdania końcowego z audytu wewnętrznego oceny prawidłowości naliczania i wydatkowania dotacji  otrzymanych w latach 2021 i 2022 przez Liceum Akademickie Korpusu Kadetów (załącznik nr 4) oraz Technikum Korpusu Kadetów, ul. Sportowa 3, 26-130 Suchedniów (załącznik nr 5).
Pani Agnieszka Zbroszczyk poinformowała, że badanie audytowe wykazało różnice stanów ilościowych uczniów w odniesieniu do wysokości dotacji pobranej w danym miesiącu 2021 i 2022 roku oraz niezgodności w zakresie jej wydatkowania. Dodała, że w związku ze stwierdzoną różnicą Szkoła zobowiązana jest do zwrotu w terminie do 25.04.2024r. niesłusznie wypłaconej dotacji na konto, z którego została przelana dotacja. W przypadku braku wpłaty, koniecznym będzie podjęcie działań określonych w ustawie o finansach publicznych.
Zarząd Powiatu przyjął przedstawione informacje do wiadomości.
 
 
Na tym zakończono posiedzenie.
 
 
          Protokołowała                                    Przewodniczący Zarządu
          Olga Łukomska                                                Artur Berus
 
 

Podpisy Członków Zarządu Powiatu:
  1. A. Leżańska
  2. K. Bilska
  3. T. Bałchanowski
  4. A. Ciok
 
 
Załączników: 5
 
  • Załącznik nr 1 – lista obecności na posiedzeniu Zarządu Powiatu,
  • Załącznik nr 2 – pismo Zarządu Dróg Powiatowych z dnia 10.04.2024r.,
  • Załącznik nr 3 – pismo Zespołu ds. Polityki Społecznej i Senioralnej z dnia 15.04.2024r.,
  • Załącznik nr 4 – końcowe sprawozdanie z audytu wewnętrznego dotyczące oceny prawidłowości naliczania i wydatkowania dotacji otrzymanych w latach 2021 i 2022 przez Liceum Akademickie Korpusu Kadetów, ul. Sportowa 3, 26-130 Suchedniów,
  • Załącznik nr 5 – końcowe sprawozdanie z audytu wewnętrznego dotyczące oceny prawidłowości naliczania i wydatkowania dotacji otrzymanych w latach 2021 i 2022 przez Technikum Korpusu Kadetów, ul. Sportowa 3, 26-130 Suchedniów.

Protokół (747kB) pdf

metryczka


Wytworzył: Olga Łukomska (17 kwietnia 2024)
Opublikował: Olga Łukomska (29 kwietnia 2024, 09:33:34)

Ostatnia zmiana: brak zmian
Liczba odsłon: 358