Protokół Nr 19/2024 z posiedzenia Zarządu Powiatu Skarżyskiego w dniu 10 kwietnia 2024 r.
W posiedzeniu udział wzięli:
Członkowie Zarządu Powiatu:
- Artur Berus ‒ Starosta
- Anna Leżańska ‒ Wicestarosta
- Katarzyna Bilska ‒ Członek Zarządu Powiatu
- Tadeusz Bałchanowski ‒ Członek Zarządu Powiatu
- Adam Ciok ‒ Członek Zarządu Powiatu
Stali uczestnicy posiedzenia:
- Urszula Wrona ‒ Skarbnik Powiatu
Lista obecności stanowi załącznik nr 1 do protokołu.
Posiedzeniu przewodniczył Starosta – Pan Artur Berus.
Posiedzenie protokołowała: Olga Łukomska – Starszy inspektor.
Starosta – Pan Artur Berus przedstawił proponowany porządek posiedzenia oraz zapytał o uwagi i wnioski.
W związku z brakiem uwag, Zarząd Powiatu przyjął porządek posiedzenia.
Porządek posiedzenia:
1. Podjęcie uchwał Zarządu Powiatu Skarżyskiego w sprawie:
- a) wprowadzenia zmian w budżecie powiatu na 2024 rok,
- b) określenia bazowej (miesięcznej) stawki czynszu za 1m2 powierzchni użytkowej w lokalach mieszkalnych.
3. Sprawy różne.
Ad. pkt 1. Podjęcie uchwał Zarządu Powiatu Skarżyskiego w sprawie:
a) wprowadzenia zmian w budżecie powiatu na 2024 rok (załącznik nr 2)
Referująca, Skarbnik Powiatu – Pani Urszula Wrona wyjaśniła, że proponowane zmiany w budżecie powiatu wynikają z:
- Na podstawie decyzji Krajowego Biura Wyborczego znak DKC.804.9.2024 z dnia 25 marca 2024 roku zwiększa się plan dotacji z budżetu państwa o kwotę 15 900zł na zryczałtowane diety dla członków powiatowej komisji wyborczej w wyborach samorządowych,
- W związku z otrzymaniem dofinansowania z Gminy Skarżysko Kościelne wprowadza się dotacje w kwocie 5000zł na zakup windy elektrycznej stanowiącej doposażenie autobusu dla Warsztatu Terapii Zajęciowej w Skarżysku-Kamiennej ul. Kościuszki 38",
- W związku z otrzymaniem decyzji Wojewody Świętokrzyskiego znak FN.I.3111.128.2024 z dnia 26 marca 2024 roku o zwiększeniu dotacji z budżetu państwa na szkolenia specjalistyczne strażaków Komendy Powiatowej Państwowej Straży Pożarnej zwiększa się plan dochodów i wydatków o kwotę 1 750zł.,
- Na podstawie pism Komendy Powiatowej Państwowej Straży Pożarnej w Skarżysku-Kamiennej z dnia 28 marca i 4 kwietnia 2024 roku przenosi się plan wydatków pomiędzy paragrafami w kwocie 357zł na zwrot kosztów postępowania sądowego, w kwocie 196zł na odpis na ZFŚS oraz w kwocie 10 915zł na nagrody dla funkcjonariuszy za wykonywanie zadań służbowych w zastępstwie strażaków przebywających na zwolnieniach,
- Na wniosek Powiatowego Inspektoratu Nadzoru Budowlanego z dnia 29 marca i 3 kwietnia 2024 roku przenosi się plan wydatków pomiędzy paragrafami na odszkodowania i odsetki w kwocie 1 382zł i na archiwizacje dokumentów w kwocie 3 500zł.,
- Z rezerwy celowej na oświatę i wychowanie kwotę 8 000zł przeznacza się na wynagrodzenie bezosobowe dla osoby, która uporządkuje archiwum w I Liceum Ogólnokształcącym im. J. Słowackiego w Skarżysku-Kamiennej,
- Zgodnie z pismem Zespołu Placówek Edukacyjno-Wychowawczych z dnia 4 kwietnia 2024 roku dokonuje się przeniesienia planu wydatków pomiędzy paragrafami w kwocie 5 000zł na wydatki związane z delegacjami nauczycieli na nauczanie indywidualne. Od lutego 2024 roku nauczaniem indywidualnym objęty został nasz uczeń, zamieszkały w Trębowcu na terenie Gminy Mirzec. W związku z tym wzrosła tygodniowa liczba kilometrów o 211.
b) określenia bazowej (miesięcznej) stawki czynszu za 1m²powierzchni użytkowej w lokalach mieszkalnych (załącznik nr 3)
Z treścią powyższej uchwały zapoznała zebranych Wicestarosta – Pani Anna Leżańska.
Zarząd Powiatu podjął powyższą uchwałę.
Ad. pkt 2. Rozpatrzenie pism skierowanych do Zarządu Powiatu
Z pismem Dyrektora Zespołu Placówek Edukacyjno-Wychowawczych w Skarżysku-Kamiennej w sprawie podtrzymania stanowisk kadry kierowniczej na poziomie dwóch stanowisk wicedyrektora oraz kierownika ds. opieki i wychowania w roku szkolnym 2024/2025 (załącznik nr 4), zapoznała zebranych Członek Zarządu – Pani Katarzyna Bilska.
W toku przeprowadzonej dyskusji, Zarząd Powiatu wyraził zgodę na utrzymanie dwóch stanowisk wicedyrektora. Jednocześnie Zarząd wskazał, iż decyzję w kwestii utrzymania stanowiska kierownika ds. opieki i wychowania podejmie w miesiącu sierpniu br., po zapoznaniu się z informacją z przeprowadzeniu naborów do szkół.
Następnie, Członek Zarządu – Pani Katarzyna Bilska przedstawiła zebranym prośbę Dyrektora Specjalnego Ośrodka Szkolno-Wychowawczego nr 2 w Skarżysku-Kamiennej o utrzymanie dwóch stanowisk wicedyrektora na rok szkolny 2024/2025 (pismo w sprawie stanowi załącznik nr 5).
Zarząd Powiatu jednogłośnie wyraził zgodę w przedmiotowej sprawie.
Członek Zarządu - Pan Tadeusz Bałchanowski przedstawił pismo Dyrektora Zarządu Dróg Powiatowych zawierające prośbę o zwiększenie środków finansowych na zadanie „utrzymanie zieleni w pasach drogowych” w kwocie 150 000,00 zł. (załącznik nr 6)
Członek Zarządu wyjaśnił, że w dniu 05.04.2024r. Zamawiający – Powiat Skarżyski reprezentowany przez Zarząd Dróg Powiatowych dokonał otwarcia ofert na realizację w/w zadania. Wskazał, że oferty z najniższą kwotą przewyższają środki w budżecie zamawiającego. W związku z powyższym, konieczne jest zwiększenie budżetu w celu realizacji powyższego zadania.
W toku przeprowadzonej dyskusji, Zarząd Powiatu zobowiązał Skarbnik Powiatu - Panią Urszulę Wronę do wygospodarowania w budżecie powiatu brakujących środków na zadanie „utrzymanie zieleni w pasach drogowych”.
Z wnioskiem Dyrektora Zarządu Dróg Powiatowych o zwiększenie planu finansowego na 2024 rok z przeznaczeniem na wynagrodzenie osobowe pracowników (§ 4010) (załącznik nr 7) zapoznał zebranych Członek Zarządu - Pan Tadeusz Bałchanowski.
Wyjaśnił, że w związku z kończącymi się umowami o pracę pracowników fizycznych, zatrudnionych w ramach utrzymania porządku dróg na terenie powiatu skarżyskiego, Dyrektor ZDP wnioskuje o zabezpieczenie środków w wysokości 125 000,00 zł. w planie finansowym na 2024 r.
W toku przeprowadzonej dyskusji, Zarząd Powiatu zobowiązał Skarbnik Powiatu – Panią Urszulę Wronę do przeanalizowania wraz z księgową ZDP i Członkiem Zarządu – Panem Tadeuszem Bałchanowskim planu finansowego ZDP na 2024 rok.
Członek Zarządu – Pani Katarzyna Bilska poinformowała, że w związku z otwarciem ofert w dniu 03.04.2024 r. w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego pn. „Opracowanie dokumentacji projektowej w ramach projektu Utworzenie i funkcjonowanie Branżowego Centrum Umiejętności w dziedzinie eksploatacja i utrzymanie kolejowych środków transportu przy ZST-M”, Wydział IM zwraca się z prośbą o zajecie stanowiska w sprawie zabezpieczenia środków (pismo w sprawie stanowi załącznik nr 8).
Pani Katarzyna Bilska wyjaśniła, że w postępowaniu wpłynęły dwie oferty. Oferta z najniższą ceną opiewa na kwotę 83 640,00 zł. Natomiast kwota, którą Zamawiający zamierza przeznaczyć na to zadanie wynosi 53 382,00 zł. Zatem cena ofertowa jest wyższa od kwoty jaką Zamawiający zamierzał przeznaczyć na to zadanie o 30 258,00 zł.
Następnie Członek Zarządu wskazała, że zgodnie z ustawą Prawo zamówień publicznych Zamawiający ma możliwość unieważnić postępowanie m.in. w przypadku gdy cena najkorzystniejszej oferty lub oferta z najniższą ceną przewyższa kwotę, którą zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zadania, chyba że zamawiający może zwiększyć tę kwotę do ceny najkorzystniejszej oferty.
W toku przeprowadzonej dyskusji, Zarząd Powiatu wskazał że rozstrzygnięcie przetargu nastąpi po podpisaniu umowy na dofinansowanie projektu „Utworzenie i wsparcie finansowania Branżowego Centrum Umiejętności”. Jednocześnie Zarząd zobowiązał Zespół zadaniowy ds. realizacji w/w projektu do zmiany harmonogramu projektu.
W toku przeprowadzonej dyskusji, Zarząd Powiatu zobowiązał Skarbnik Powiatu – Panią Urszulę Wronę do przeanalizowania wraz z księgową ZDP i Członkiem Zarządu – Panem Tadeuszem Bałchanowskim planu finansowego ZDP na 2024 rok.
Starosta – Pan Artur Berus poinformował, że w związku z wnioskiem Powiatowego Urzędu Pracy z dnia 14.12.2023 r. dotyczącym przekazania w trwały zarząd części nieruchomości gruntowej położonej w Skarżysku-Kamiennej przy ul. Sikorskiego 20, oznaczonej w ewidencji gruntów i budynków m. Skarżysko-Kamienna (obręb 0010 Metalowiec, arkusz 6) numerem działki nr 126 o powierzchni 0,1973 ha, Wydział Geodezji, Kartografii, Katastru i Gospodarki Nieruchomościami przekazał projekt Decyzji Zarządu Powiatu Skarżyskiego w sprawie ustanowienia trwałego zarządu znak: GG-II.6844.2.2.2023 z dnia 25.03.2024 r. (załącznik nr 9).
Następnie, Starosta dodał, że Wydział GG informuje, iż opłata za 2024 rok wyliczona proporcjonalnie do okresu korzystania z nieruchomości na podstawie art. 82 ust. 2 o gospodarce nieruchomościami wykazana w pkt 9 w/w projektu decyzji może ulec zmianie w zależności od daty, w której decyzja stanie się ostateczna.
Kończąc wypowiedź, Przewodniczący Zarządu poinformował zebranych, że w związku z niewyodrębnioną częścią nieruchomości, a mianowicie brakiem wydzielonego odrębnego lokalu na II piętrze w budynku przy ul. Sikorskiego 20 o łącznej powierzchni 307,30 m2, która będzie służyła do wyłącznego użytkowania przez Powiatowy Urząd Pracy, istnieje ryzyko odmowy dokonania wpisu w księdze wieczystej w sprawie ujawnienia trwałego zarządu na podstawie ostatecznej decyzji.
Wobec powyższego, Zarząd Powiatu zobowiązał Wydział IM oraz Wydział GG do wspólnego wypracowania rozwiązania powyższej sprawy i przedstawienia go Zarządowi.
Członek Zarządu – Pan Tadeusz Bałchanowski zapoznał zebranych z wnioskiem Wójta Gminy Skarżysko Kościelne o umieszczenie w budżecie powiatu skarżyskiego na rok 2024 zadania pn. „Opracowanie dokumentacji projektowej dotyczącej rozbudowy drogi powiatowej w Lipowym Polu Skarbowym” (załącznik nr 10). Dodał, że koszt dokumentacji projektowej wynosi około 450 000 zł.
Następnie poinformował, że Gmina Skarżysko Kościelne zadeklarowała chęć partycypacji w kosztach w/w zadania w kwocie 100 000,00 zł.
Zarząd Powiatu podjął decyzję o pozostawieniu powyższego pisma do rozpatrzenia przez nowe władze Powiatu Skarżyskiego.
Starosta – Pan Artur Berus poinformował, że w dniu 08.04.2024r. do Starostwa Powiatowego wpłynął wniosek o przedłużenie terminu wykonania przedmiotu umowy Nr 46/2024 GG-III/272.3.3.2024 z dnia 08.03.2024r. zawartej pomiędzy Powiatem Skarżyskim a Wojciechem Kwietniewskim, rzeczoznawcą majątkowym, prowadzącym działalność gospodarczą pod nazwą „Wycena Nieruchomości Wojciech Kwietniewski” do dnia 10.05.2024r. (pismo w sprawie stanowi załącznik nr 11).
Pan Artur Berus wyjaśnił, że przedmiotem umowy jest wykonanie operatu szacunkowego dla nieruchomości gruntowej, położonej w Suchedniowie, przy ul. Kopalnianej, oznaczonej w ewidencji gruntów i budynków m. Suchedniów (obręb 0001 Suchedniów, arkusz 9) numerami działek: 6574/3 o powierzchni 21,4252 ha, 6574/7 o powierzchni 1,1029 ha, stanowiącej własność Skarbu Państwa, będącej w użytkowaniu wieczystym, który będzie stanowił podstawę do ustalenia ceny sprzedaży prawa własności nieruchomości na rzecz użytkownika wieczystego na podstawie art. 198h ustawy o gospodarce nieruchomościami. Termin wykonania w/w operatów szacunkowych określono w umowie na dzień 09.04.2024r.
Starosta wskazał, że zdaniem Wydziału GG wskazane jest zawarcie aneksu do przedmiotowej umowy poprzez zmianę terminu zakończenia przedmiotu umowy na dzień 10.05.2024r.
Wobec powyższego, Zarząd Powiatu wyraził zgodę w przedmiotowej sprawie.
Ad. pkt 3. Sprawy różne
W tym punkcie nie wniesiono spraw.
Na tym zakończono posiedzenie.
Protokołowała Przewodniczący Zarządu
Olga Łukomska Artur Berus
Podpisy Członków Zarządu Powiatu:
- A. Leżańska
- K. Bilska
- T. Bałchanowski
- A. Ciok
- Załącznik nr 1 – lista obecności na posiedzeniu Zarządu Powiatu,
- Załącznik nr 2 – uchwała Zarządu Powiatu Skarżyskiego w sprawie wprowadzenia zmian w budżecie powiatu na 2024 rok,
- Załącznik nr 3 – uchwała Zarządu Powiatu Skarżyskiego w sprawie określenia bazowej (miesięcznej) stawki czynszu z 1m² powierzchni użytkowej w lokalach mieszkalnych,
- Załącznik nr 4 – pismo Dyrektora Zespołu Placówek Edukacyjno-Wychowawczych z dnia 21.03.2024r.,
- Załącznik nr 5 – pismo Dyrektora Specjalnego Ośrodka Szkolno-Wychowawczego nr 2 z dnia 26.03.2024r.,
- Załącznik nr 6 – pismo Zarządu Dróg Powiatowych z dnia 05.04.2024r.,
- Załącznik nr 7 – pismo Zarządu Dróg Powiatowych z dnia 03.04.2024r.,
- Załącznik nr 8 – pismo Referatu ds. Mienia i Obsługi Gospodarczej z dnia 04.04.2024r.,
- Załącznik nr 9 – pismo Wydziału Geodezji, Kartografii, Katastru i Gospodarki Nieruchomościami z dnia 29.03.2024r.,
- Załącznik nr 10 – pismo Zarządu Dróg Powiatowych z dnia 08.04.2024r.,
- Załącznik nr 11 – pismo Wydziału Geodezji, Kartografii, Katastru i Gospodarki Nieruchomościami z dnia 09.04.2024r.
metryczka
Wytworzył: Olga Łukomska (10 kwietnia 2024)
Opublikował: Olga Łukomska (16 kwietnia 2024, 09:04:49)
Ostatnia zmiana: brak zmian
Liczba odsłon: 254