Protokół Nr 2/2024 z posiedzenia Zarządu Powiatu Skarżyskiego w dniu 08 stycznia 2024 r.

  
 
W posiedzeniu udział wzięli:
 
Członkowie Zarządu Powiatu:
 
  1. Anna Leżańska                     - Wicestarosta 
  2. Katarzyna Bilska                   - Członek Zarządu Powiatu 
  3. Adam Ciok                           - Członek Zarządu Powiatu
 
 
Stali uczestnicy posiedzenia:
Małgorzata Nosowicz        - Sekretarz Powiatu 
Urszula Wrona                                 - Skarbnik Powiatu
 
 
 
Lista obecności stanowi załącznik nr 1 do protokołu.
Posiedzeniu przewodniczyła Wicestarosta – Pani Anna Leżańska.
Posiedzenie protokołowała: Anna Wisowata – Inspektor.
 
 
Wicestarosta – Pani Anna Leżańska przedstawiła proponowany porządek posiedzenia oraz zapytała o uwagi i wnioski.
W związku z brakiem uwag, Zarząd Powiatu przyjął porządek posiedzenia.
 
 
   
Porządek posiedzenia:
  1. Rozpatrzenie pism skierowanych do Zarządu Powiatu.
  2. Sprawy różne. 
 
 
Streszczenie posiedzenia:
 
Ad. pkt 1. Rozpatrzenie pism skierowanych do Zarządu Powiatu.
 
Wicestarosta – Pani Anna Leżańska przedstawiła pismo Dyrektora Zarządu Dróg Powiatowych, informujące o wypłynięciu wniosku złożonego przez DINO POLSKA S.A., ul. Ostrowska 122, 63-700 Krotoszyn w sprawie przeniesienia decyzji lokalizacyjnej z dnia 18.04.2023 znak: ZDP-SU.6733.7.2023.IP dotyczącej lokalizacji zjazdu z drogi powiatowej Nr 1377T dz. nr ewid. 274/1 (obr 0013 Nowy Odrowążek) w miejscowości Nowy Odrowążek, gmina Bliżyn do nieruchomości
dz. nr ewid. 333.
Pani Anna Leżańska wyjaśniła, iż w toku postępowania aktualny Inwestor tj. DINO POLSKA S.A. przesłał opinię techniczną dotyczącą wpływu zjazdu z drogi powiatowej nr 1377T na działkę nr ewid. 333 do planowanego budynku handlowo-usługowego na poziom bezpieczeństwa i swobody ruchu drogowego, z której wynika, że wykonanie przedmiotowego zjazdu nie wpłynie na pogorszenie poziomu bezpieczeństwa.
Reasumując, Wicestarosta poinformowała, że w decyzjach na lokalizację zjazdów obsługa komunikacyjna do projektowanych obiektów handlowych wydawanych przez Zarząd Dróg Powiatowych ze względu na bezpieczeństwo oraz zwiększający się ruch uwzględnia prawo i lewoskręty. Projektowany obiekt znajduje się w pobliżu szkoły, a aktualnie obowiązujące przepisy są niejednoznaczne z dużą dowolnością interpretacji.
Uwzględniając bezpieczeństwo pieszych, Zarząd Powiatu proponuje zlokalizowanie dodatkowego przejścia dla pieszych usytuowanego za wjazdem na teren „DINO”. Po stronie szkoły do projektowanego przejścia dla pieszych należy doprojektować i wykonać chodnik o szerokości 2 m. W związku z powyższym istnieje konieczność wykonania projektu uzupełniającego do stałej organizacji ruchu, który należy uzgodnić i zatwierdzić.
 
 
Kontynuując, Wicestarosta – Pani Anna Leżańska zapoznała zebranych z kolejnym pismem Dyrektora Zarządu Dróg Powiatowych w sprawie wniosku złożonego przez DINO POLSKA S.A. ul. Ostrowska 122, 63-700 Krotoszyn w sprawie wydania zgody na lokalizację zjazdu z drogi powiatowej Nr 1761T ul. Iłżecka w miejscowości Skarżysko Kościelne do dz. nr ewid. 3338/7, 3338/5. 
Wicestarosta poinformowała, że w toku postępowania Inwestor został wezwany do uzupełnienia wniosku o koncepcję obsługi komunikacyjnej projektowanej inwestycji obejmujący zjazd z ul. Iłżeckiej uwzględniając przy tym prawoskręt i lewoskręt dla obsługi projektowanego budynku handlowo-usługowego.
Następnie Pani Anna Leżańska dodała, iż w dniu 05.12.2023 r. wpłynęła koncepcja projektu „Przebudowy drogi powiatowej nr 1761T w zakresie budowy chodnika, przejścia dla pieszych i budowy zjazdu zwykłego z drogi powiatowej nr 1761T relacji Skarżysko Kościelne – Mirzec z dz. nr 1974 na dz. nr ewid. 3338/5, 3338/7 wraz z budową odcinka sieci kanalizacji deszczowej pod zjazdem i chodnikiem
w miejscowości Skarżysko Kościelne” nie uwzględniająca zaleceń Zarządu Dróg Powiatowych w Skarżysku-Kamiennej, jednakże Wnioskodawca zaproponował wykonanie dojścia, chodnika, przejścia przez jezdnię oraz asymetrycznego oświetlenia przejścia dla pieszych zwiększającego bezpieczeństwo zarówno pieszych jak również kierujących pojazdami mechanicznymi. Według przedstawionej dokumentacji przez DINO POLSKA S.A. wykonany i oznakowany w sposób powyższy zjazd nie wpłynie na zmniejszenie poziomu bezpieczeństwa ruchu.
Kończąc wypowiedź, Wicestarosta wskazała, iż aktualnie obowiązujące przepisy są niejednoznaczne z dużą dowolnością interpretacji.
Zarząd Powiatu zaakceptował koncepcję przedstawioną przez „DINO” pod warunkiem ustawienia dodatkowo dwóch wyświetlaczy prędkości. W związku z powyższym istnieje konieczność wykonania projektu uzupełniającego do stałej organizacji ruchu, który należy uzgodnić i zatwierdzić.
 
 
Wicestarosta Pani Anna Leżańska poinformowała, że Wydział Komunikacji i Transportu zwrócił się do Zarządu Powiatu z prośbą o wyrażenie zgody na uruchomienie  postępowania o udzielenie zamówienia publicznego pod nazwą „Zamówienie na wykonanie i dostawę tablic rejestracyjnych samochodowych, motocyklowych, motorowerowych, tymczasowych oraz odbioru tablic rejestracyjnych będących wycofanymi z użytku” w ilości 8700 szt. na 18 miesięcy, niezbędnych do wykonywania zadań Referatu Pojazdów.
Wicestarosta dodała, że powyższa szacunkowa ilość zabezpiecza potrzeby Referatu Pojazdów na 18 miesięcy. Na podstawie przeprowadzonych rozmów z poszczególnymi organami rejestrującymi pojazdy oszacowano, iż powyższa ilość tablic rejestracyjnych może opiewać na kwotę 156 708 zł netto.
Zarząd Powiatu wyraził zgodę na uruchomienie powyższej procedury.
 
 
 
Ad. pkt 2. Sprawy różne.
 
W tym punkcie nie wniesiono żadnych spraw.
 
Na tym zakończono posiedzenie.
 
 
 
           Protokołowała                                 wz. Przewodniczącego Zarządu
          Anna Wisowata                                         Anna Leżańska
 
 
 
Podpisy Członków Zarządu Powiatu:
  1. K. Bilska
  2. A. Ciok 
 
 
Załączników 4:
  • Załącznik nr 1 – lista obecności na posiedzeniu Zarządu Powiatu,
  • Załącznik nr 2 – pismo Zarządu Dróg Powiatowych z dnia 03.01.2024 r.,
  • Załącznik nr 3 – pismo Zarządu Dróg Powiatowych z dnia 03.01.2024 r.,
  • Załącznik nr 4 – pismo Wydziału Komunikacji i Transportu z dnia 08.01.2024 r.
 
Protokół (541kB) pdf

metryczka


Wytworzył: Anna Wisowata (8 stycznia 2024)
Opublikował: Olga Łukomska (19 stycznia 2024, 09:44:05)

Ostatnia zmiana: brak zmian
Liczba odsłon: 283