Protokół Nr 19/2023 z posiedzenia Zarządu Powiatu Skarżyskiego w dniu 27 kwietnia 2023 r.

W posiedzeniu udział wzięli:

Członkowie Zarządu Powiatu:
  1. Artur Berus ‒ Starosta 
  2. Katarzyna Bilska ‒ Członek Zarządu Powiatu 
  3. Tadeusz Bałchanowski ‒ Członek Zarządu Powiatu 
  4. Adam Ciok ‒ Członek Zarządu Powiatu
 
Stali uczestnicy posiedzenia:
  1. Małgorzata Nosowicz ‒ Sekretarz Powiatu 
  2.  Urszula Wrona ‒ Skarbnik Powiatu
 
Pozostali uczestnicy posiedzenia:
  1. Dariusz Chojnacki ‒ Naczelnik Wydziału Geodezji, Kartografii, Katastru i Gospodarki Nieruchomościami
  2. Marek Czyż ‒ Dyrektor Zarządu Dróg Powiatowych


Lista obecności stanowi załącznik nr 1 do protokołu.
Posiedzeniu przewodniczył Starosta – Pan Artur Berus.
Posiedzenie protokołowała: Anna Wisowata – Inspektor.


Starosta – Pan Artur Berus przedstawił proponowany porządek posiedzenia oraz zapytał o uwagi i wnioski.
W związku z brakiem uwag, Zarząd Powiatu przyjął porządek posiedzenia.
 


Porządek posiedzenia:
  1. Przyjęcie Sprawozdania z realizacji Programu Współpracy Powiatu Skarżyskiego z Organizacjami Pozarządowymi oraz podmiotami prowadzącymi działalność pożytku publicznego za rok 2022.
  2. Rozpatrzenie pism skierowanych do Zarządu Powiatu.
  3. Sprawy różne.


Streszczenie posiedzenia:
 
Ad. pkt. 1. Przyjęcie Sprawozdania z realizacji Programu Współpracy Powiatu Skarżyskiego z Organizacjami Pozarządowymi oraz podmiotami prowadzącymi działalność pożytku publicznego za rok 2022. (załącznik nr 2)
Z treścią „Sprawozdania z realizacji Programu Współpracy Powiatu Skarżyskiego z Organizacjami Pozarządowymi oraz podmiotami prowadzącymi działalność pożytku publicznego za rok 2022” zapoznał zebranych Członek Zarządu – Pan Adam Ciok.
Zarząd Powiatu przyjął przedstawiony dokument.
 

Ad. pkt 2. Rozpatrzenie pism skierowanych do Zarządu Powiatu.

Starosta – Pan Artur Berus przedstawił stanowisko Wydziału Inwestycji, Mienia i Obsługi Gospodarczej odnośnie pisma Wykonawcy inwestycji „Termomodernizacji budynku przy ul. Sikorskiego 20 w Skarżysku-Kamiennej wraz z adaptacją pomieszczeń na potrzeby Powiatowego Urzędu Pracy” w przedmiocie waloryzacji wynagrodzenia (pismo w tej sprawie stanowi załącznik nr 3). Wydział IM informuje, że zgodnie z § 18 podpisanej umowy Zamawiający przewidział możliwość zmiany wysokości całkowitego wynagrodzenia w przypadku zmiany ceny materiałów lub kosztów związanych z realizacją zamówienia. Wysokość zmiany Zamawiający określił maksymalnie na 3% całkowitego wynagrodzenia umownego. Jednakże możliwość zmiany wynagrodzenia uzależniona jest od spełnienia następujących warunków:
– początkowym terminem ustalenia zmiany wynagrodzenia jest dzień zawarcia niniejszej umowy,
– zmiana wynagrodzenia nastąpi procentowo o wartość procentową ustaloną na podstawie zmiany średniej ceny publikowanej w wydawnictwie Sekocenbud na czas wnioskowania o zmianę w stosunku do średniej ceny publikowanej w wydawnictwie Sekocenbud w kwartale, w którym zawarta została niniejsza umowa,
– gdy wahania cen materiałów lub kosztów przekroczą 20%, 
– dokonywana maksymalnie jeden raz w półroczu,
– zmiana ceny materiałów lub kosztów wpływa na koszt wykonania zamówienia przez Wykonawcę.
Wydział IM wskazał również, że należy zwrócić uwagę, iż zgodnie z § 18 ust. 6 w przypadku spełnienia wszystkich przesłanek, o których mowa powyżej, Wykonawca jest uprawniony złożyć Zamawiającemu pisemny wniosek o zmianę Umowy w zakresie płatności wynikających z faktur wystawionych po zmianie ceny materiałów lub kosztów związanych z realizacją zamówienia. Wniosek powinien zawierać wyczerpujące uzasadnienie faktyczne i wskazanie podstaw prawnych oraz dokładne wyliczenie kwoty wynagrodzenia Wykonawcy po zmianie Umowy. Ponadto zgodnie z ust. 9 §18 zmiana Umowy w zakresie zmiany wynagrodzenia z przyczyn określonych w ust. 1 obejmować będzie wyłącznie płatności za prace, których w dniu złożenia wniosku o zmianę jeszcze nie wykonano.
Starosta dodał, że Wykonawca wystąpił z wnioskiem o zmianę Umowy w zakresie płatności wynikającej z faktury numer F/ADM/23/00066 z dnia 24.03.2023r., która dotyczy zapłaty za częściowy odbiór inwestycji, a więc za prace już wykonane.
Ponadto, Wykonawca przedstawił Zamawiającemu wyliczenie oparte na Biuletynie SECOCENBUD w którym wskazuje na wzrost cen jaki miał miejsce na przestrzeni od III kwartału 2022 do I kwartału 2023r. Wydział IM na chwilę obecną nie ma możliwości weryfikacji przedstawionych wyliczeń z uwagi na brak dostępu do płatnych publikacji Biuletynu SECOCENBUD, jednakże przyjmując, że wskazany wskaźnik wzrostu cen jest prawidłowy, można stwierdzić że wzrost cen wyniósł około 10% w stosunku do terminu początkowego, tj. momentu podpisania umowy, a zatem nie została zatem spełniona przesłanka dotycząca wahania cen materiałów lub kosztów powyżej 20%.
Należy mieć na uwadze fakt, że oferta Wykonawcy złożona została w I połowie maja 2022 roku, czyli prawie trzy miesiące po rozpoczęciu wojny w Ukrainie i w momencie gdy można było zauważyć tendencję wzrostową inflacji. Wykonawca przygotowując ofertę, miał wiedzę o rosnących cenach materiałów i winien był uwzględnić ją w szacowaniu wysokości swojej oferty.
Starosta poinformował iż według Wydziału IM, stwierdzić należy, że Zamawiający udzielając zamówienia przewidział, że ceny mogą wzrastać w trakcie jej realizacji, w związku z tym wskazał warunki, na podstawie których wykonawca będzie miał prawo żądać podwyższenia wynagrodzenia. Do zapisów tych oferenci, którzy składali oferty na etapie przetargowej nie mieli żadnych uwag. Dokonując analizy wniosku Wykonawcy stwierdza się, że nie spełnione zostały przesłanki zapisane w łączącej strony umowie. Wykonawca we wniosku powołuje się na możliwość zmiany wynagrodzenia w związku z Ustawą z dnia 7 października 2022 r. o zmianie niektórych ustaw w celu uproszczenia procedur administracyjnych dla obywateli i przedsiębiorców.
W sprawie możliwości zmiany waloryzacji wynagrodzenia Wykonawcy została również przygotowana opinia Radcy Prawnego Starostwa (załącznik nr 4), z której wynika że przepisy PZP uprawniają, a nie zobowiązują formalnie zamawiającego do zmiany umowy. Zamawiający, podejmując decyzję o zmianie umowy i podwyższeniu wynagrodzenia, kieruje się własnym interesem (rozumianym jako element interesu publicznego), do którego zaspokojenia powinno prowadzić należyte wykonanie umowy. Uzasadnione jest w związku z tym przeprowadzenie przez zamawiającego analizy opłacalności zmiany umowy (podwyższenia wynagrodzenia), uwzględniającej wszelkie istotne z punktu widzenia tego interesu okoliczności.
Wobec powyższego, mając na uwadze zapisy Umowy Zarząd Powiatu wskazał, iż brak jest podstaw do dokonania waloryzacji wynagrodzenia.
 

Starosta – Pan Artur Berus przedstawił zebranym kolejne pismo Wydziału Inwestycji, Mienia i Obsługi Gospodarczej z informacją, że w dniu 19.04.2023r. do Starostwa Powiatowego wpłynęło pismo od Wykonawcy inwestycji, w którym nie zgadza się z decyzją Zarządu Powiatu z dnia 6 kwietnia 2023r. w sprawie negatywnego rozpatrzenia przez Zamawiającego wniosku o przedłużenie terminu realizacji inwestycji (pismo w tej sprawie stanowi załącznik nr 5).
Starosta poinformował, że w piśmie tym Wykonawca skierował również do Zamawiającego roszczenie o przedłużenie terminu realizacji inwestycji, zgodnie z wnioskiem z dnia 02.02.2023r.
Zarząd Powiatu w oparciu o opinię Zespołu Radców Prawnych negatywnie rozpatrzył wniosek Wykonawcy z uwagi na brak szczegółowego uzasadnienia wpływu prac zamiennych i zaniechanych na termin zakończenia robót wniosku. Zgodnie z § 17 ust. 4 umowy nr 116/2022 z dnia 14.06.2022r. „W przypadku zaistnienia okoliczności wymienionych w pkt 8) lit. a) – g) Zamawiający może przedłużyć termin zakończenia wykonania umowy na pisemny, szczegółowo uzasadniony wniosek Wykonawcy zaakceptowany przez Kierownika inspektorów nadzoru inwestorskiego. Fakt ten musi mieć odzwierciedlenie w dzienniku budowy. Okres przesunięcia terminu nie może być dłuższy niż czas trwania tych okoliczności”. Biorąc pod uwagę powyższe, obowiązkiem wykonawcy jest udowodnić i tak szczegółowo opisać wniosek o przedłużenie terminu, aby nie budził on wątpliwości. Wykonawca w swoim wniosku wskazał jedynie, że Protokół konieczności nr 1 wydłużył termin wykonania umowy o 46 dni, natomiast Protokół konieczności nr 3 wydłużył termin wykonania umowy o 108 dni. Do wniosku załączone zostały obydwa Protokoły. Wykonawca w żaden sposób nie uzasadnił w jaki sposób wyliczył termin przedłużenia kolejno o 46 i 108 dni. Zauważyć należy, że w okresie od wpisu kierownika budowy do podpisania protokołów konieczności nie było całkowitego wstrzymania robót, w związku z tym roboty na obiekcie cały czas trwały. W związku z podpisanymi protokołami konieczności mogły zajść jedynie pewne opóźnienia. Protokoły konieczności dotyczyły robót zamiennych (Wykonawca zobowiązał się wykonać roboty nie ujęte w dokumentacji w zamian za odstąpienie od niektórych robót). Roboty wskazane w protokołach konieczności wykonane zostały w ramach umówionego wynagrodzenia ryczałtowego.
W związku z tym czas przedłużenia terminu realizacji umowy należy rozpatrywać w aspekcie dodatkowych nakładów pracy poniesionych przez Wykonawcę (jako wykonanie robót nie ujętych w dokumentacji), ale z uwzględnieniem robót których wykonawca nie musiał wykonywać (od których odstąpiono, w związku z tym zaoszczędzono także czas na ich wykonanie). Wydział IM w celu zachowania należytej staranności, zwrócił się prośbą do kierownika inspektorów nadzoru inwestorskiego
o przedłożenie swojej opinii w przedmiotowej sprawie. Otrzymana opinia jednak nie wskazuje szczegółowo ilości dni, o które należałoby przedłużyć termin realizacji umowy w odniesieniu do robót zamiennych i zaniechanych wskazanych w protokołach konieczności nr 1 i 3. Opinia jest bardzo ogólna i tylko jej część odnosi się do zakresu wniosku Wykonawcy. Niemniej jednak, to na Wykonawcy spoczywa obowiązek przedstawienia szczegółowo uzasadnionego wniosku, który powinien zostać potwierdzony przez inspektora nadzoru, tak jak to wskazuje zawarta umowa.
Mając powyższe na uwadze, Wydział IM zwrócił się z prośbą o podjęcie decyzji w przedmiotowej sprawie. W związku z faktem, że Wykonawca powołał się na §23 ust. 1 i 2 Umowy, który mówi, że „w razie powstania sporu na tle wykonania niniejszej umowy Wykonawca jest zobowiązany w pierwszej kolejności do wyczerpania drogi postępowania reklamacyjnego, a reklamacje wykonuje się poprzez skierowanie konkretnego roszczenia do Zamawiającego”, Zamawiający ma obowiązek w terminie 14 dni od daty zgłoszenia, pisemnego ustosunkowania się do zgłoszonego przez Wykonawcę roszczenia.
W toku przeprowadzonej dyskusji, Zarząd Powiatu podtrzymuje swoje stanowisko i negatywnie rozpatrzył przedmiotowy wniosek.
 

Członek Zarządu – Adam Ciok poinformował, iż w związku z unieważnieniem w dniu 18.04.2023 r. postępowania o udzielenie zamówienia publicznego pn. „Zakup i dostawa bonów towarowych w formie papierowej na zakup artykułów spożywczych i przemysłowo-tekstylnych dla obywateli Ukrainy w ramach projektu Świętokrzyskie dla Ukrainy”, Wydział Inwestycji, Mienia i Obsługi Gospodarczej zwrócił się z prośbą o wszczęcie kolejnego postępowania i akceptację zmian dotyczących zakresu przedmiotu zamówienia oraz treści Specyfikacji warunków zamówienia w następujący sposób (załącznik nr 6):
  • zakres przedmiotu zamówienia ulega zmianie tj. wykonawca będzie zobowiązany do dostawy bonów towarowych o nominale 50 zł w ilości 2 740 szt. (zamiast 6 000 szt.) oraz do dostawy bonów towarowych o nominale 100 zł w ilości 4 100 szt. (zamiast 2 470 szt.),
  • okres ważności talonów zostanie wydłużony z okresu do 31.12.2023 r. na okres do dnia 30.06.2024 r.,
  • wykonawca zostanie zwolniony z dostarczenia kopert w formacie zapewniającym możliwość umieszczenia wewnątrz bonu towarowego, co było wymagane w pierwszym postępowaniu.
Kończąc wypowiedź, Członek Zarządu dodał, że pozostała treść Specyfikacji warunków zamówienia pozostaje bez zmian.
Zarząd Powiatu jednogłośnie wyraził zgodę na wszczęcie w/w postępowania.


Członek Zarządu – Adam Ciok zapoznał zebranych z informacją Wydziału Inwestycji, Mienia i Obsługi Gospodarczej, iż w dniu 20.04.2023 r. wpłynęła dokumentacja wykonawczo-kosztorysowa na zadanie inwestycyjne pn. „Zmiana sposobu użytkowania wraz z przebudową części pomieszczeń warsztatów szkolnych Zespołu Placówek Edukacyjno-Wychowawczych przy ul. Szkolnej 14 w Skarżysku-Kamiennej na 2 lokale mieszkalne w ramach projektu: „Świętokrzyskie dla Ukrainy” (pismo w tej sprawie stanowi załącznik nr 7).
Mając na uwadze powyższe, Pan Adam Ciok wskazał konieczność wszczęcia procedury przetargowej, celem wyłonienia wykonawcy w/w robót.
W toku przeprowadzonej dyskusji, Zarząd Powiatu pozytywnie rozpatrzył przedmiotowy wniosek. Jednocześnie Zarząd upoważnił Wydział IM do przygotowania procedury przetargowej.

 
Członek Zarządu – Pan Tadeusz Bałchanowski zapoznał zebranych z pismem Zarządu Dróg Powiatowych w Skarżysku-Kamiennej, dotyczącym możliwości przywrócenia niewykorzystanej kwoty dofinansowania w wysokości 910 505,39 zł z Banku Gospodarstwa Krajowego. Następnie poinformował, że wniosek o przywrócenie środków wiąże się z zabezpieczeniem przez zamawiającego 5% środków własnych oraz z koniecznością podania przedmiotu inwestycji na jaką zostaną spożytkowane środki pochodzące z dofinansowania (załącznik nr 8).
Zarząd Powiatu jednogłośnie podjął decyzję o złożeniu przez Zarząd Dróg Powiatowych powyższego wniosku do BGK. Zarząd wskazał, że środki z dofinansowania mają zostać przeznaczone na budowę ciągu pieszo-rowerowego wraz z oświetleniem ulicznym w ramach zadania pn. „Przebudowa drogi powiatowej Nr 0588T wraz z infrastrukturą towarzyszącą Zagórze-Podzagnańszcze Gmina Łączna”, pod warunkiem zabezpieczenia środków na budowę oświetlenia przez Gminę Łączna w wysokości 500 000 zł.
 

Członek Zarządu – Pan Tadeusz Bałchanowski  przedstawił pismo Dyrektora Zespołu Opieki Zdrowotnej w Skarżysku-Kamiennej, który zwrócił się z prośbą o nieodpłatne przekazanie Zespołowi Opieki Zdrowotnej w Skarżysku-Kamiennej Szpitalowi Powiatowemu im. Marii Skłodowskiej-Curie 32 ton destruktu asfaltowego, w celu utwardzenia miejsc parkingowych na terenie szpitalnym pismo w tej sprawie stanowi załącznik nr 9).
Zarząd Powiatu wyraził zgodę na przekazanie 32 ton destruktu dla Zespołu Opieki Zdrowotnej w Skarżysku-Kamiennej Szpitala Powiatowego im. Marii Skłodowskiej-Curie.

 
Członek Zarządu – Pan Tadeusz Bałchanowski poinformował, że Zarząd Dróg Powiatowych zwraca się z wnioskiem o zabezpieczenie środków w budżecie na 2023 rok w wysokości 760 000,00 zł (dział 600, rozdział 60014 §6050) na sfinansowanie zadania pn. „Przebudowa drogi ul. Towarowej i ul. 1-go Maja w granicach istniejącego pasa drogowego w Skarżysku-Kamiennej w ramach zadania pn. „Budowa ronda przy skrzyżowaniu dróg ul. Towarowej z ul. 1-go Maja w Skarżysku-Kamiennej” (załącznik nr 10).
Pan Tadeusz Bałchanowski wyjaśnił, że wartość inwestycji wynosi 3 437 638,99 zł. Zabezpieczone środki wynoszą 2 518 032,00 zł (w tym dofinansowanie z RFRD w wysokości 1 518 032,00 zł) na 2023r. – 160 000,00 zł na 2024r. W związku z powyższym, zaplanowane w budżecie środki są niewystarczające na realizację w/w zadania.
Zarząd Powiatu wyraził zgodę na zwiększenie planu ze środków pochodzących z budowy wiaduktu w Skarżysku-Kamiennej.

 
Z kolejnym wnioskiem Zarządu Dróg Powiatowych w Skarżysku-Kamiennej o zabezpieczenie środków finansowych w budżecie na 2023 rok na sfinansowanie zadania pn.: „Budowa zintegrowanego układu komunikacyjnego dróg powiatowych: Nr 0444T Brzeście – Zagórze, -Nr 0573T Michałów, -Nr 0588T Kamionki- etap II”, w wysokości 60 000 zł – klasyfikacja budżetowa: dział 600 rozdział 60014 §6050, zapoznał zebranych Członek Zarządu – Pan Tadeusz Bałchanowski (pismo w tej sprawie stanowi załącznik nr 11).
Pan Tadeusz Bałchanowski poinformował, że zabezpieczone w budżecie środki własne są niewystarczające i nie pozwalają na zawarcie umów z wykonawcami nadzoru inwestorskiego oraz laboratorium w celu realizacji inwestycji.
W świetle powyższego, Zarząd Powiatu podjął decyzję o zwiększeniu planu ze środków pochodzących z budowy wiaduktu w Skarżysku-Kamiennej.
 

Członek Zarządu – Pani Katarzyna Bilska poinformowała, że Wydział Edukacji, Promocji, Kultury, Sportu i Turystyki zwraca się z prośbą o wytypowanie przedstawiciela Zarządu Powiatu Skarżyskiego do prac w Komisji ds. kwalifikowania wniosków o dopłatę do dofinansowania doskonalenia zawodowego nauczycieli szkół i placówek oświatowych, dla których organem prowadzącym jest Powiat Skarżyski (załącznik nr 12).
Członek Zarządu dodała, że proponowany termin posiedzenia Komisji to 29.05.2023 r. godz. 13:30.
Zarząd Powiatu do pracy w w/w Komisji wytypował Panią Katarzynę Bilską – Członka Zarządu Powiatu Skarżyskiego.
 

Członek Zarządu – Pani Katarzyna Bilska poinformowała, iż w związku
z upływem okresu powierzenia funkcji dyrektora oraz planowanym przeprowadzeniem konkursów na kandydata na stanowisko dyrektora w:
  1. Zespole Szkół Technicznych im. Armii Krajowej w Skarżysku-Kamiennej,
  2. Zespole Szkół Ekonomicznych im. Mikołaja Kopernika w Skarżysku-Kamiennej,
  3. Powiatowym Centrum Rozwoju Edukacji w Skarżysku-Kamiennej,
zachodzi konieczność wytypowania czterech (w przypadku pkt 1 i 2) oraz trzech (w przypadku pkt 3) przedstawicieli organu prowadzącego do pracy w komisji konkursowej (pismo w tej sprawie stanowi załącznik nr 13).
Członek Zarządu zwróciła się również z prośbą o podjęcie decyzji w sprawie dotyczącej miejsca zamieszczenia ogłoszenia. Dodała, iż zgodnie z obowiązującym Rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej z dnia 11 sierpnia 2017 roku w sprawie regulaminu konkursu na stanowisko dyrektora publicznego przedszkola, publicznej szkoły podstawowej, publicznej szkoły ponadpodstawowej lub publicznej placówki oraz trybu pracy komisji konkursowej (Dz. U. z 2021 r. poz. 1428) informację o ogłoszeniu konkursu organ prowadzący publiczne przedszkole, publiczną szkołę lub publiczną placówkę zamieszcza na swojej stronie internetowej i w miejscu ogólnodostępnym w swojej siedzibie lub w inny zwyczajowo ustalony sposób. Informację o ogłoszeniu konkursu można zamieścić również na stronie Biuletynu Informacji Publicznej kuratorium oświaty właściwego dla siedziby przedszkola, szkoły lub placówki oraz w dzienniku o zasięgu wojewódzkim (§ 1 ust. 5 i 6 w/w rozporządzenia). Jednocześnie, zwróciła się do Zarządu z prośbą o podjęcie decyzji dotyczącej sposobu składania ofert. Wyjaśniła, że Rozporządzenie dopuszcza również składanie ofert w postaci elektronicznej, która powinna być opatrzona kwalifikowanym podpisem elektronicznym albo podpisem potwierdzonym profilem zaufanym ePUAP i zawierać elektroniczne kopie dokumentów wymaganych jako załączniki do oferty.
W toku przeprowadzonej dyskusji, Zarząd Powiatu zdecydował, iż do pracy:
— w komisji konkursowej na stanowisko dyrektora Zespołu Szkół Technicznych oddelegowani zostaną:
·         Naczelnik Wydziału Edukacji, Promocji, Kultury, Sportu i Turystyki –
Renata Pacek ― przewodniczący komisji,
  • Inspektor w Wydziale Edukacji, Promocji, Kultury, Sportu i Turystyki – Irmina Stochmal – Buczek,
  • Sekretarz Powiatu – Małgorzata Nosowicz,
  • Główny Specjalista w Zespole ds. Obsługi Zarządu Powiatu i Kadr – Karina Wiśniewska.
— w komisji konkursowej na stanowisko dyrektora Zespołu Szkół Ekonomicznych oddelegowani zostaną:
  • Naczelnik Wydziału Edukacji, Promocji, Kultury, Sportu i Turystyki – Renata Pacek ― przewodniczący komisji,
  • Inspektor w Wydziale Edukacji, Promocji, Kultury, Sportu i Turystyki – Irmina Stochmal – Buczek,
  • Sekretarz Powiatu – Małgorzata Nosowicz,
  • Główny Specjalista w Zespole ds. Obsługi Zarządu Powiatu i Kadr – Karina Wiśniewska.
— w komisji konkursowej na stanowisko dyrektora Powiatowym Centrum Rozwoju Edukacji oddelegowani zostaną:
  • Naczelnik Wydziału Edukacji, Promocji, Kultury, Sportu i Turystyki – Renata Pacek ― przewodniczący komisji,
  • Sekretarz Powiatu – Małgorzata Nosowicz,
  • Inspektor w Wydziale Edukacji, Promocji, Kultury, Sportu i Turystyki – Irmina Stochmal – Buczek.
Jednocześnie, Zarząd Powiatu uznał, iż ogłoszenie o konkursie powinno zostać zamieszczone na stronie internetowej i w miejscu ogólnodostępnym Starostwa Powiatowego oraz stronie Biuletynu Informacji Publicznej kuratorium oświaty właściwego dla siedziby szkoły. Równocześnie, Zarząd Powiatu wykluczył możliwość składania ofert drogą elektroniczną.
 

Członek Zarządu – Pan Adam Ciok poinformował, że w dniu 20 kwietnia 2023 roku wpłynęła oferta Stowarzyszenia Pro Hominis z siedzibą w Skarżysku-Kamiennej przy ul. Leśna Polana 2, na realizację zadania publicznego w formie tzw. „małych grantów” pt. „Wycieczka do Torunia” (załącznik nr 14). Całkowity koszt realizacji zadania przedstawiony w ofercie wynosi 9 900 zł, zaś wnioskowana kwota dotacji to 2000 zł.
Zarząd Powiatu negatywnie rozpatrzył przedmiotowy wniosek.
 

Członek Zarządu – Pani Katarzyna Bilska przedstawiła pismo Polskiego Czerwonego Krzyża, Oddziału Rejonowego z siedzibą przy ul. Sikorskiego 20 w Skarżysku-Kamiennej, z prośbą o bezpłatne zorganizowanie transportu dla młodzieży szkolnej z Zespołu Szkół Transportowo-Mechatronicznych biorącej udział w XXIX Okręgowych Mistrzostwach Pierwszej Pomocy PCK szkół ponadpodstawowych z Okręgu Świętokrzyskiego w dniu 27 maja 2023 r. na terenie Świętokrzyskiego Wodnego Ochotniczego Pogotowia Ratunkowego nad zalewem w Cedzynie (pismo w tej sprawie stanowi załącznik nr 15).
Mając na uwadze, że Zarząd Powiatu w trybie konkursowym przeznaczył już dofinansowanie na etapie organizacji konkursu, Zarząd wskazał iż dalsza organizacja w/w przedsięwzięcia leży po stronie PCK Oddział Rejonowy w Skarżysku-Kamiennej.
 

Członek Zarządu – Pan Tadeusz Bałchanowski zapoznał zebranych z pismem firmy ubezpieczeniowej BALCIA INSURANSE SE, dotyczącym zdarzenia drogowego, które miało miejsce na odcinku drogi przebiegającej z miejscowości Sadek za torami kolejowymi w kierunku miejscowości Kierz Niedźwiedzi (załącznik nr 16). Odcinek ten znajduje się na granicy powiatu szydłowieckiego oraz powiatu skarżyskiego. Z uwagi na brak jednoznacznego określenia przebiegu granicy powiatu, obecny na posiedzeniu Dyrektor Zarządu Dróg Powiatowych w Skarżysku-Kamiennej zwrócił się z prośbą o przedstawienie przez Wydział Geodezji Kartografii, Katastru i Gospodarki Nieruchomościami o wyjaśnienie zaistniałej sytuacji i przedstawienie aktualnej mapy z przebiegiem granic.
Następnie głos zabrał Naczelnik Wydziału Geodezji, Kartografii, Katastru i Gospodarki Nieruchomościami. Wyjaśnił, iż na podstawie operatów technicznych oraz innych dostępnych materiałów, obszar części pasa drogowego od linii kolejowej w kierunku miejscowości Kierz Niedźwiedzi powinien znajdować się na terenie powiatu skarżyskiego i powinien stanowić część działki numer 1256 położonej w obrębie Kierz Niedźwiedzi, która zgodnie z rejestrem gruntów znajduje się w jednostce rejestrowej, w której jako władający figuruje Skarb Państwa oraz Zarząd Dróg Powiatowych w Skarżysku-Kamiennej jako użytkownik. O powyższym świadczy m.in. operat techniczny wpisany do państwowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego oraz przeprowadzone w roku 2006 postępowanie administracyjne, zakończone ostateczną decyzją Starosty Skarżyskiego z dnia 24.10.2006 r., znak: GG.III.7430-4/54/2006 orzekającą o wprowadzeniu zmian w operacie ewidencji gruntów gminy Skarżysko Kościelne obręb Kierz Niedźwiedzi polegających na wpisaniu do nowoutworzonej jednostki rejestrowej Skarbu Państwa jako władającego oraz Zarządu Dróg Powiatowych w Skarżysku-Kamiennej jako użytkownika działki numer 1256.
Następnie Naczelnik GG dodał, że z uwagi na rozbieżność między mapą ewidencyjną a w/w dokumentami Wydział Geodezji, Kartografii, Katastru i Gospodarki Nieruchomościami podjął kroki, celem usunięcia  rozbieżności, poprzez zlecenie do wykonania dokumentacji geodezyjno-kartograficznej jednostce wykonawstwa geodezyjnego. 
Na podstawie przedstawionych dokumentów oraz decyzji Starosty Skarżyskiego z dnia 24.10.2006 r., Zarząd Powiatu uznał, że odcinek drogi przebiegającej z miejscowości Sadek za torami kolejowymi w kierunku miejscowości Kierz Niedźwiedzi należy do Powiatu Skarżyskiego, a jej użytkownikiem jest Zarząd Dróg Powiatowych w Skarżysku-Kamiennej.


Członek Zarządu – Pan Tadeusz Bałchanowski przedstawił pismo  Zarządu Dróg Powiatowych dotyczące przesunięcia terminu zakończenia opracowania dokumentacji projektowej dla zadania: „Rozbudowa drogi powiatowej nr 0573T w msc. Majków – Michałów w Gminie Skarżysko Kościelne” (pismo w tej sprawie stanowi załącznik nr 17).
Wykonawca wnioskuje o przesunięcie terminu z dnia 30.04.2023 r. na 30.08.2023 r. ze względu na przedłużenie terminu wydania stosownej opinii przez Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w Kielcach, co wiąże się również ze wstrzymaniem procedury uzyskania decyzji pozwolenia wodno-prawnego.
Zarząd Powiatu wyraził zgodę na zmianę terminu zakończenia opracowania dokumentacji projektowej dla w/w zadania maksymalnie do końca lipca 2023 r.
 

Członek Zarządu – Pan Tadeusz Bałchanowski przedstawił kolejne pismo Zarządu Dróg Powiatowych w Skarżysku-Kamiennej z informacją, iż w związku ze stanowiskiem Zarządu Powiatu Skarżyskiego w sprawie wyrażenia zgody na przystąpienie do postępowania mediacyjnego w Sądzie Polubownym przy Prokuratorii Generalnej RP w przedmiocie waloryzacji wynagrodzenia Wykonawcy – Trakcja S.A., wynikającego z Umowy nr ZDP.273.13.2021 z dnia 11.02.2021 r. dotyczącej Rozbudowy układu komunikacyjnego wraz z budową wiaduktu nad torami kolejowymi w Skarżysku-Kamiennej w ramach zadania: „Budowa zintegrowanego systemu komunikacyjnego obejmującego wykonanie przebudowy istniejącego układu komunikacyjnego wraz z budową obiektu w celu przekroczenia linii kolejowej nr 8 Warszawa – Kraków i skomunikowania Osiedla Dolna Kamienna z Osiedlem Przydworcowym w Skarżysku-Kamiennej”, Zarząd Dróg Powiatowych w Skarżysku-Kamiennej przekazuje umowę o przeprowadzenie mediacji w Sądzie Polubownym przy Prokuratorii Generalnej RP, celem jej podpisania oraz nadania sprawie dalszego biegu (załącznik nr 18).
Do przeprowadzenia mediacji w Sądzie Polubownym przy Prokuratorii Generalnej RP  Zarząd Powiatu upoważnił Starostę – Pana Artura Berusa oraz Członka Zarządu – Pana Tadeusza Bałchanowskiego, natomiast do wsparcia merytorycznego podczas mediacji Zarząd wskazał Dyrektora Zarządu Dróg Powiatowych w Skarżysku-Kamiennej wraz z Radcą Prawnym ZDP.
 

Członek Zarządu – Pan Tadeusz Bałchanowski poinformował, że w dniu 26.04.2023r. wpłynęło pismo Wójta Gminy Skarżysko Kościelne z prośbą o wybudowanie chodnika przy drodze powiatowej ul. Szkolnej w Gminie Skarżysko Kościelne i umieszczenie niniejszego zadania w bieżącym roku budżetowym Powiatu Skarżyskiego (pismo w tej sprawie stanowi załącznik nr 19).
W świetle uzgodnionych zadań inwestycyjnych z Włodarzem Gminy, aktualnym priorytetem są 2 zadania realizowane na terenie Gminy Skarżysko Kościelne. W związku z powyższym, Zarząd Powiatu negatywnie rozpatrzył przedmiotowy wniosek.
 


Ad. pkt 3. Sprawy różne.

Sekretarz Powiatu – Pani Małgorzata Nosowicz zapoznała Zarząd z pismem dotyczącym odpowiedzi na pytania skierowane przez Przewodniczącego Zespołu Kontrolnego Komisji Rewizyjnej Rady Powiatu drogą mailowa dnia 12.04.2023r. za pośrednictwem Biura Rady Powiatu Skarżyskiego, w ramach prowadzonej kontroli w Powiatowym Urzędzie Pracy w Skarżysku-Kamiennej (załącznik nr 20).
Zarząd Powiatu przyjął do wiadomości powyższe.
 

Członek Zarządu – Pan Adam Ciok zapoznał zebranych z pismem Centrum Języka Angielskiego CJA, ul. Żeromskiego 46a/10, 26-110 Skarżysko-Kamienna, dotyczącym prośby o możliwość prowadzenia zajęć z języka polskiego w blokach 2 razy w tygodniu po 135 min., w ramach projektu „Świętokrzyskie dla Ukrainy” dla grupy 50 osób z ostatniego tj. V naboru (pismo w tej sprawie stanowi załącznik nr 21).
Członek Zarządu dodał, że powyższe zmiany nie wpłyną na wartość zamówienia.
Zarząd Powiatu jednogłośnie wyraził zgodę w przedmiotowej sprawie.  
 

Zarząd Powiatu zobowiązał Dyrektora Zarządu Dróg Powiatowych w Skarżysku-Kamiennej do podjęcia działań mających na celu usunięcie kamieni umieszczonych w pasie drogowym przy ul. Cmentarnej w Skarżysku-Kamiennej oraz do wystąpienia z pismem do Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad z informacją o zaistniałej przeszkodzie.
 

Starosta – Pan Artur Berus poruszył sprawę sprzedaży nieruchomości przy ul. 1 Maja 105 dla Izby Administracji Skarbowej w Kielcach, w kontekście zrzeczenia się prawa współużytkowania wieczystego działek niezabudowanych graniczących z działką 4/25, tj. działek o nr 4/20 i 4/21 o powierzchni ogółem 0,0486 ha, które stanowią samochodowy ciąg komunikacyjny dla pracowników i petentów obecnie Powiatowego Urzędu Pracy oraz klientów marketu DINO. Powyższe działki tworzą funkcjonalną całość i stanowią własność Skarbu Państwa, natomiast są oddane w użytkowanie wieczyste dla Powiatu Skarżyskiego oraz Spółki Dino Polska – po 2/4 udziału.
Zarząd Powiatu zobowiązał Naczelnika Wydziału Geodezji, Kartografii, Katastru i Gospodarki Nieruchomościami do określenia procedury zrzeczenia się Powiatu Skarżyskiego z prawa współużytkowania wieczystego w/w działek.
 
 
Na tym zakończono posiedzenie.
 

 
 
           Protokołowała                                             Przewodniczący Zarządu
          Anna Wisowata                                                     Artur Berus
 
 
 
 
Podpisy Członków Zarządu Powiatu:
  1. K. Bilska
  2. T. Bałchanowski
  3. A. Ciok
 










Załączników 21:

  • Załącznik nr 1 – lista obecności na posiedzeniu Zarządu Powiatu,
  • Załącznik nr 2 – Sprawozdanie z realizacji Programu Współpracy Powiatu Skarżyskiego z Organizacjami Pozarządowymi oraz podmiotami prowadzącymi działalność pożytku publicznego za rok 2022,
  • Załącznik nr 3 – pismo Wydziału Inwestycji, Mienia i Obsługi Gospodarczej z dnia 26.04.2023 r.,
  • Załącznik nr 4 – pismo Zespołu Radców Prawnych z dnia 12.04.2023 r.,
  • Załącznik nr 5 – pismo Wydziału Inwestycji, Mienia i Obsługi Gospodarczej z dnia 25.04.2023 r.,
  • Załącznik nr 6 – pismo Wydziału Inwestycji, Mienia i Obsługi Gospodarczej z dnia 25.04.2023 r.,
  • Załącznik nr 7 – pismo Wydziału Inwestycji, Mienia i Obsługi Gospodarczej z dnia 24.04.2023 r.,
  • Załącznik nr 8 – pismo Zarządu Dróg Powiatowych z dnia 24.04.2023r.,
  • Załącznik nr 9 – pismo Zespołu Opieki Zdrowotnej w Skarżysku-Kamiennej Szpital Powiatowy im. Marii Skłodowskiej-Curie z dnia 17.04.2023r.,
  • Załącznik nr 10 – pismo Zarządu Dróg Powiatowych z dnia 17.04.2023 r.,
  • Załącznik nr 11 – pismo Zarządu Dróg Powiatowych z dnia 24.04.2023r.,
  • Załącznik nr 12 – pismo Wydziału Edukacji, Promocji, Kultury, Sportu i Turystyki z dnia 25.04.2023r.,                                                                        
  • Załącznik nr 13 – pismo Wydziału Edukacji, Promocji, Kultury, Sportu i Turystyki z dnia 19.04.2023r.,
  • Załącznik nr 14 – pismo Wydziału Edukacji, Promocji, Kultury, Sportu i Turystyki z dnia 21.04.2023r.,
  • Załącznik nr 15 – pismo Oddziału Rejonowego Polskiego Czerwonego Krzyża w Skarżysku-Kamiennej z dnia 25.04.2023r.,
  • Załącznik nr 16 – pismo Zarządu Dróg Powiatowych z dnia 20.04.2023r.,
  • Załącznik nr 17 – pismo Zarządu Dróg Powiatowych z dnia 26.04.2023r.,
  • Załącznik nr 18 – pismo Zarządu Dróg Powiatowych z dnia 26.04.2023r.,
  • Załącznik nr 19 – pismo Wójta Gminy Skarżysko Kościelne z dnia 25.04.2023r.,
  • Załącznik nr 20 – pismo Zespołu ds. Obsługi Zarządu Powiatu i Kadr z dnia 20.04.2023r.,
  • Załącznik nr 21 – pismo Centrum Języka Angielskiego CJA z dnia 25.04.2023r.











metryczka


Wytworzył: Anna Wisowata (27 kwietnia 2023)
Opublikował: Anna Wisowata (15 maja 2023, 11:44:03)

Ostatnia zmiana: brak zmian
Liczba odsłon: 303