NULL string(0) ""

Uchwała nr 13/32/2024Zarządu Powiatu Skarżyskiegoz dnia 25 lipca 2024w sprawie uchwalenia Regulaminu Organizacyjnego Starostwa Powiatowego w Skarżysku-KamiennejNa podstawie art. 32 ust. 2 pkt 6 ustawy z dnia 5 czerwca 1998 r. o samorządzie powiatowym (Dz. U. z 2024 r. poz.107)

Uchwała nr 13/32/2024
Zarządu Powiatu Skarżyskiego
z dnia 25 lipca 2024


w sprawie uchwalenia Regulaminu Organizacyjnego Starostwa Powiatowego w Skarżysku-Kamiennej

Na podstawie art. 32 ust. 2 pkt 6 ustawy z dnia 5 czerwca 1998 r. o samorządzie powiatowym (Dz. U. z 2024 r. poz.107)


Zarząd Powiatu Skarżyskiego uchwala, co następuje:

§1.

Uchwala się Regulamin Organizacyjny Starostwa Powiatowego w Skarżysku-Kamiennej, stanowiący załącznik do niniejszej uchwały.

§2.

Wykonanie uchwały powierza się Staroście Skarżyskiemu.

§3.

Traci moc Uchwała Nr 45/101/2022 Zarządu Powiatu Skarżyskiego z dnia 14 września 2022 r. w sprawie uchwalenia Regulaminu Organizacyjnego Starostwa Powiatowego w Skarżysku-Kamiennej.

§4.

Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.
 

Przewodniczący Zarządu
Powiatu Skarżyskiego

Artur Berus

Członkowie Zarządu:
  1. Katarzyna Bilska
  2. Tadeusz Bałchanowski
  3. Cezary Błach
  4. Monika Pająk


Uzasadnienie

W powyższym Regulaminie Organizacyjnym Starostwa Powiatowego w Skarżysku-Kamiennej zostały uwzględnione zmiany wprowadzone Uchwałą nr 2/4/2024 Zarządu Powiatu Skarżyskiego z dnia 15 maja 2024 w sprawie zmiany Regulaminu Organizacyjnego Starostwa Powiatowego w Skarżysku-Kamiennej. Nadanie jednolitej treści Regulaminowi ma na celu poprawę przejrzystości dokumentu i ułatwienie jego stosowania. Ponadto w Regulaminie dokonano zmian o charakterze dostosowującym do aktualnych przepisów prawa, dotyczy to szczególnie:
  • Wydziału Geodezji, Kartografii, Katastru i Gospodarki Nieruchomościami, gdzie uwzględniono wykonywanie zadań wynikających z ustawy z dnia 13 lipca 2023 r. o szczególnych rozwiązaniach dotyczących regulacji stanu prawnego niektórych dróg ogólnodostępnych,
  • Zespołu do spraw Zdrowia, gdzie w związku ze zmianami przepisów Prawa farmaceutycznego z zakresu zadań Zespołu usunięto punkt dotyczący „sporządzania po zasięgnięciu opinii samorządów gmin oraz samorządu aptekarskiego wykazu aptek ogólnodostępnych na terenie powiatu, ich czasu pracy oraz dyżurów”, a wprowadzono zapis uwzględniający aktualną procedurę służącą zweryfikowaniu potrzeby wyznaczenia aptek ogólnodostępnych do pełnienia dyżurów, tj. „prowadzenie analizy poziomu zaspokojenia potrzeb mieszkańców powiatu skarżyskiego w zakresie usług świadczonych przez apteki ogólnodostępne, w tym potrzeby pełnienia dyżurów w dzień wolny od pracy oraz dyżurów w porze nocnej”,
  • Referatu do spraw Promocji i Stanowiska do spraw kontroli (funkcjonującego w ramach Zespołu Kontroli i Audytu Wewnętrznego), gdzie do zakresu zadań obydwóch komórek organizacyjnych w ramach współpracy należeć będzie kontrola wykonywania obowiązków określonych w ustawie o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu przez stowarzyszenia oraz fundacje w zakresie, w jakim przyjmują lub dokonują płatności w gotówce o wartości równej lub przekraczającej równowartość 10.000 euro, bez względu na to, czy płatność jest przeprowadzana jako pojedyncza operacja, czy kilka operacji, które wydają się ze sobą powiązane.
Ponadto kierując się potrzebą poprawy efektywności pracy przekształcono Zespół do spraw Zarządzania Kryzysowego w Stanowisko do spraw Zarządzania Kryzysowego. Zatrudnienie w Zespole było niedostosowane do faktycznego obciążenia pracą poszczególnych osób.  Zmiany w strukturze organizacyjnej Zespołu polegające na optymalizacji zatrudnienia pozwolą na poprawę efektywności działania i lepsze wykorzystanie czasu pracy. Dokonano także przesunięcia zadania w zakresie przyjmowania zgłoszeń o znalezieniu rzeczy zagubionych, przechowywania tych rzeczy oraz poszukiwania osób uprawnionych do ich odbioru z Wydziału Organizacyjnego i Spraw Obywatelskich na Stanowisko do spraw Zarządzania Kryzysowego. Kolejnych zmian dokonano w zadaniach Wydziału Geodezji, Kartografii, Katastru i Gospodarki Nieruchomościami w zakresie Referatu Gospodarki do spraw Nieruchomości, poprzez wyłączenie spraw dotyczących nieruchomości i gruntów Powiatu Skarżyskiego. Sprawy te należeć będą do kompetencji Wydziału Inwestycji, Mienia i Obsługi Gospodarczej tj. prowadzenie spraw dotyczących gospodarowania nieruchomościami stanowiącymi własność powiatu (w szczególności użytkowanie, sprzedaż, darowizna, zamiana, częściowe sporządzanie planu wykorzystania zasobu, ujawnianie w księgach wieczystych prawa własności do nieruchomości powiatu) oraz w zakresie wynikającym z ustawy z dnia 21 marca 1985 r. o drogach publicznych do Zarządu Dróg Powiatowych (jednostki organizacyjnej wyznaczonej do wykonywania ustawowych zadań zarządcy drogi, tj. zarządu powiatu).












    

metryczka


Opublikował: Anna Wisowata (2 sierpnia 2024, 08:18:29)

Ostatnia zmiana: Anna Wisowata (2 sierpnia 2024, 08:33:13)
Zmieniono: korekta graficzna

rejestr zmian tej informacji »


Liczba odsłon: 477