IV.1) OPIS
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:
Przetarg nieograniczony
IV.1.2) Zamawiający żąda wniesienia wadium:
Tak
Informacja na temat wadium
Zamawiający
wymaga wniesienia wadium w kwocie 10 000 zł (dziesięć tysięcy
złotych) przed upływem terminu składania ofert w jednej lub kilku
formach określonych w art. 45 ust. 6 Pzp, tj.:
1) pieniądzu;
2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy
oszczędnościowo - kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze
poręczeniem pieniężnym;
3) gwarancjach bankowych;
4) gwarancjach ubezpieczeniowych;
5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b
ust.5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej
Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz.U. z 2007 r. Nr 42, poz. 275 z
późniejszymi zmianami).
IV.1.3) Przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:
Nie
Należy podać informacje na temat udzielania zaliczek:
IV.1.4) Wymaga się złożenia ofert w postaci katalogów
elektronicznych lub dołączenia do ofert katalogów elektronicznych:
Nie
Dopuszcza się złożenie ofert w postaci katalogów
elektronicznych lub dołączenia do ofert katalogów elektronicznych:
Nie
Informacje dodatkowe:
IV.1.5.) Wymaga się złożenia oferty wariantowej:
Nie
Dopuszcza się złożenie oferty wariantowej
Nie
Złożenie oferty wariantowej dopuszcza się tylko z jednoczesnym złożeniem oferty zasadniczej:
IV.1.6) Przewidywana liczba wykonawców, którzy zostaną zaproszeni do udziału w postępowaniu
(przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne)
Liczba wykonawców
Przewidywana minimalna liczba wykonawców
Maksymalna liczba wykonawców
Kryteria selekcji wykonawców:
IV.1.7) Informacje na temat umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów:
Umowa ramowa będzie zawarta:
Czy przewiduje się ograniczenie liczby uczestników umowy ramowej:
Przewidziana maksymalna liczba uczestników umowy ramowej:
Informacje dodatkowe:
Zamówienie obejmuje ustanowienie dynamicznego systemu zakupów:
Nie
Adres strony internetowej, na której będą zamieszczone
dodatkowe informacje dotyczące dynamicznego systemu zakupów:
Informacje dodatkowe:
W ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów
dopuszcza się złożenie ofert w formie katalogów elektronicznych:
Przewiduje się pobranie ze złożonych katalogów
elektronicznych informacji potrzebnych do sporządzenia ofert w ramach
umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów:
IV.1.8) Aukcja elektroniczna
Przewidziane jest przeprowadzenie aukcji elektronicznej (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem)
Nie
Należy podać adres strony internetowej, na której aukcja będzie prowadzona:
Należy wskazać elementy, których wartości będą przedmiotem aukcji elektronicznej:
Przewiduje się ograniczenia co do przedstawionych wartości, wynikające z opisu przedmiotu zamówienia:
Należy podać, które informacje zostaną udostępnione
wykonawcom w trakcie aukcji elektronicznej oraz jaki będzie termin ich
udostępnienia:
Informacje dotyczące przebiegu aukcji elektronicznej:
Jaki jest przewidziany sposób postępowania w toku aukcji
elektronicznej i jakie będą warunki, na jakich wykonawcy będą mogli
licytować (minimalne wysokości postąpień):
Informacje dotyczące wykorzystywanego sprzętu
elektronicznego, rozwiązań i specyfikacji technicznych w zakresie
połączeń:
Wymagania dotyczące rejestracji i identyfikacji wykonawców w aukcji elektronicznej:
Informacje o liczbie etapów aukcji elektronicznej i czasie ich trwania:
Czas trwania:
Czy wykonawcy, którzy nie złożyli nowych postąpień, zostaną zakwalifikowani do następnego etapu:
Warunki zamknięcia aukcji elektronicznej:
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert:
IV.2.2) Kryteria
Kryteria | Znaczenie |
Cena | 60,00 |
Okres gwarancji | 20,00 |
Doświadczenie kierownika budowy | 20,00 |
IV.2.3) Zastosowanie procedury, o której mowa w art. 24aa ust. 1 ustawy Pzp (przetarg nieograniczony)
Tak
IV.3) Negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne
IV.3.1) Informacje na temat negocjacji z ogłoszeniem
Minimalne wymagania, które muszą spełniać wszystkie oferty:
Przewidziane jest zastrzeżenie prawa do udzielenia
zamówienia na podstawie ofert wstępnych bez przeprowadzenia negocjacji
Przewidziany jest podział negocjacji na etapy w celu ograniczenia liczby ofert:
Należy podać informacje na temat etapów negocjacji (w tym liczbę etapów):
Informacje dodatkowe
IV.3.2) Informacje na temat dialogu konkurencyjnego
Opis potrzeb i wymagań zamawiającego lub informacja o sposobie uzyskania tego opisu:
Informacja o wysokości nagród dla wykonawców, którzy
podczas dialogu konkurencyjnego przedstawili rozwiązania stanowiące
podstawę do składania ofert, jeżeli zamawiający przewiduje nagrody:
Wstępny harmonogram postępowania:
Podział dialogu na etapy w celu ograniczenia liczby rozwiązań:
Należy podać informacje na temat etapów dialogu:
Informacje dodatkowe:
IV.3.3) Informacje na temat partnerstwa innowacyjnego
Elementy opisu przedmiotu zamówienia definiujące minimalne wymagania, którym muszą odpowiadać wszystkie oferty:
Podział negocjacji na etapy w celu ograniczeniu liczby
ofert podlegających negocjacjom poprzez zastosowanie kryteriów oceny
ofert wskazanych w specyfikacji istotnych warunków zamówienia:
Informacje dodatkowe:
IV.4) Licytacja elektroniczna
Adres strony internetowej, na której będzie prowadzona licytacja elektroniczna:
Adres strony internetowej, na której jest dostępny opis przedmiotu zamówienia w licytacji elektronicznej:
Wymagania dotyczące rejestracji i identyfikacji wykonawców
w licytacji elektronicznej, w tym wymagania techniczne urządzeń
informatycznych:
Sposób postępowania w toku licytacji elektronicznej, w tym określenie minimalnych wysokości postąpień:
Informacje o liczbie etapów licytacji elektronicznej i czasie ich trwania:
Czas trwania:
Wykonawcy, którzy nie złożyli nowych postąpień, zostaną zakwalifikowani do następnego etapu:
Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w licytacji elektronicznej:
Data:
godzina:
Termin otwarcia licytacji elektronicznej:
Termin i warunki zamknięcia licytacji elektronicznej:
Istotne dla stron postanowienia, które zostaną wprowadzone
do treści zawieranej umowy w sprawie zamówienia publicznego, albo
ogólne warunki umowy, albo wzór umowy:
Wymagania dotyczące zabezpieczenia należytego wykonania umowy:
Informacje dodatkowe:
IV.5) ZMIANA UMOWY
Przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej
umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru
wykonawcy:
Tak
Należy wskazać zakres, charakter zmian oraz warunki wprowadzenia zmian:
1.Istotne
dla stron postanowienia umowy zostały zawarte w projekcie umowy
stanowiącym załącznik nr 9 do SIWZ.
2. Zamawiający przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej
umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru
wykonawcy. Zakres, charakter zmian oraz warunki wprowadzenia zmian
zawarte zostały w projekcie umowy. Przewidywane istotne zmiany:
§ 1:
6. Zamawiający dopuszcza możliwość wystąpienia w trakcie realizacji
przedmiotu umowy wykonanie robót dodatkowych oraz robót zamiennych,
zdefiniowanych w ust. 7 i 8, jeżeli jest to niezbędne do prawidłowego,
tj. zgodnego z zasadami wiedzy technicznej i przepisami prawa wykonania
przedmiotu umowy, a także ograniczenie zakresu rzeczowego w sytuacji,
gdy wykonanie danych robót zwanych w dalszej części umowy „robotami
zaniechanymi” będzie zbędne do prawidłowego, tj. zgodnego z zasadami
wiedzy technicznej i przepisami prawa wykonania przedmiotu umowy, z
zastrzeżeniem postanowień zawartych w ust. 9 i 10.
7. Za roboty dodatkowe uznaje się roboty, które przewidziane były w
dokumentacji projektowej ale nie zostały uwzględnione w kosztorysie
ofertowym, bądź też wynikają one z rozbieżności pomiędzy tymi
dokumentami.
8. Za roboty zamienne uznaje się „rozwiązania zamienne”, które mogą
być wprowadzane w stosunku do przewidzianych w dokumentacji projektowej,
w tym dotyczące zmiany materiałów, urządzeń, technologii, sposobu i
zakresu wykonywania robót, w przypadku zaistnienia takiej konieczności
mogącej zachodzić np. w sytuacjach, gdy:
- stwierdzone zostaną wady dokumentacji projektowej lub nastąpią zmiany
stanu prawnego w oparciu o który ją przygotowano,
- wystąpi konieczność realizacji robót wynikających z wprowadzenia
zmian do dokumentacji projektowej,
- wystąpią warunki geologiczne, geotechniczne lub hydrologiczne
odbiegające od przyjętych w dokumentacji projektowej,
- wystąpią warunki terenu odbiegające od przyjętych w dokumentacji
projektowej, w szczególności w
przypadku napotkania niezinwentaryzowanych lub błędnie
zinwentaryzowanych sieci, instalacji lub innych obiektów budowlanych,
- wystąpi siła wyższa rozumiana jako zdarzenie nagłe, nieprzewidywalne
niezależne od woli stron, uniemożliwiająca wykonanie przedmiotu umowy
zgodnie z jej postanowieniami.
9. Roboty dodatkowe oraz roboty zamienne a także roboty zaniechane mogą
być wykonywane (lub zaniechane) wyłącznie na podstawie „protokółu
konieczności” sporządzonego przez przedstawicieli Zarządu Dróg
Powiatowych w Skarżysku Kamiennej oraz Wykonawcy przy udziale inspektora
nadzoru inwestorskiego i w razie potrzeby projektanta. Wycena robót
dodatkowych oraz zamiennych nastąpi zgodnie z postanowieniami § 12
niniejszej umowy.
10. W przypadku wystąpienia okoliczności opisanych w ust. 6,
powodujących zmianę wynagrodzenia wykonawcy, nie jest
konieczne sporządzenie aneksu do umowy, z
zastrzeżeniem postanowień § 12 ust. 7 umowy.
§ 6:
3. Zamawiający dopuszcza możliwość przedłużenia terminu zakończenia
robót o okres trwania przyczyn, z powodu których będzie zagrożone
dotrzymanie terminu zakończenia robót, w przypadku wystąpienia
niezależnych od wykonawcy okoliczności, w szczególności zaś wystąpienia:
a) opóźnienia w zawarciu umowy spowodowanego korzystaniem przez
wykonawców ze środków ochrony prawnej określonych w ustawie Pzp,
liczonego od momentu wniesienia odwołania do czasu ogłoszenia przez
Krajową Izbę Odwoławczą orzeczenia,
b) niekorzystnych warunków atmosferycznych uniemożliwiających
prawidłowe wykonanie robót zgodnie z wymaganiami opisanymi w
specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót
(np. ciągłe opady atmosferyczne, długotrwale utrzymująca się niska lub
wysoka temperatura powietrza) – fakt ten musi mieć odzwierciedlenie w
dzienniku budowy i musi być potwierdzony przez inspektora nadzoru,
c) konieczności wykonania robót dodatkowych lub zamiennych, o których
mowa w § 1 ust. 6 umowy,
d) konieczności realizacji robót dodatkowych, o których mowa w art.
144 ustawy Pzp,
e) wykonywania w trakcie realizacji niniejszej umowy robót, o których
mowa w art. 67 ust.1 pkt 6 ustawy Pzp,
f) wystąpienia konieczności wykonania robót w następstwie
okoliczności, o których mowa w art. 144 ustawy Pzp,
g) wystąpienia niebezpieczeństwa kolizji w przypadku równoległego
prowadzenia inwestycji przez inne podmioty,
h) działania siły wyższej rozumianej jako zdarzenie zewnętrzne,
nagłe, nieprzewidywalne, niezależne od woli stron, mające bezpośredni
wpływ na terminowość realizacji robót,
i) przestojów i opóźnień ze strony Zamawiającego,
j) wystąpi niebezpieczeństwo kolizji z planowanymi lub równolegle
prowadzonymi przez inne podmioty inwestycjami w zakresie niezbędnym do
uniknięcia lub usunięcia tych kolizji,
k) okoliczności, których strony nie były w stanie przewidzieć w
chwili zawierania umowy, pomimo zachowania należytej staranności.
4. W przypadku zaistnienia w/w okoliczności Zamawiający może przedłużyć
termin zakończenia wykonania przedmiotu umowy na pisemny, szczegółowo
uzasadniony wniosek Wykonawcy. Wniosek wymaga akceptacji inspektora
nadzoru inwestorskiego.
5. W przypadku przedłużenia terminu zakończenia przedmiotu umowy
zostanie zawarty aneks do umowy.
§ 7:
6. Zamawiający dopuszcza zmianę kierownika budowy na pisemny
uzasadniony wniosek Wykonawcy. Zamawiający zaakceptuje taką zmianę w
terminie 7 dni od daty otrzymania wniosku pod warunkiem, gdy wskazana
osoba spełniać będzie wymagania określone w specyfikacji istotnych
warunków zamówienia. Zmiana osoby na stanowisku kierownika budowy będzie
wymagała sporządzania aneksu do umowy.
Jakakolwiek przerwa w realizacji przedmiotu umowy wynikająca z braku
kierownika budowy będzie traktowana jako przerwa wynikła z przyczyn
zależnych od Wykonawcy i nie może stanowić podstawy do zmiany terminu
zakończenia robót. § 12:
6. W przypadku zmiany urzędowej stawki podatku VAT Strony umowy
zobowiązują się do podpisania aneksu do umowy regulującego wysokość
podatku VAT i ceny brutto umowy.
IV.6) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.6.1) Sposób udostępniania informacji o charakterze poufnym (jeżeli dotyczy):
Środki służące ochronie informacji o charakterze poufnym
IV.6.2) Termin składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu:
Data:
2019-09-17, godzina:
09:00,
Skrócenie terminu składania wniosków, ze względu na pilną
potrzebę udzielenia zamówienia (przetarg nieograniczony, przetarg
ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem):
Nie
Wskazać powody:
Język lub języki, w jakich mogą być sporządzane oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu
>
Polski
IV.6.3) Termin związania ofertą:
do:
okres w dniach:
30 (od ostatecznego terminu składania ofert)
IV.6.4) Przewiduje się unieważnienie postępowania o
udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z
budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z
pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o
Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie
całości lub części zamówienia:
Nie
IV.6.5) Przewiduje się unieważnienie postępowania o
udzielenie zamówienia, jeżeli środki służące sfinansowaniu zamówień na
badania naukowe lub prace rozwojowe, które zamawiający zamierzał
przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia, nie zostały
mu przyznane
Nie
IV.6.6) Informacje dodatkowe: