IV.1) OPIS
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:
Przetarg nieograniczony
IV.1.2) Zamawiający żąda wniesienia wadium:
Tak
Informacja na temat wadium
Zamawiający
wymaga wniesienia wadium przed upływem składania ofert w kwocie 5 000
zł (pięć tysięcy złotych) w formach określonych w art. 45 ust. 6 Pzp,
tj.:
1) pieniądzu;
2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy
oszczędnościowo - kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze
poręczeniem pieniężnym;
3) gwarancjach bankowych;
4) gwarancjach ubezpieczeniowych;
5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b
ust.5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej
Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz.U. z 2007 r. Nr 42, poz. 275 z
późniejszymi zmianami).
IV.1.3) Przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:
Nie
Należy podać informacje na temat udzielania zaliczek:
IV.1.4) Wymaga się złożenia ofert w postaci katalogów
elektronicznych lub dołączenia do ofert katalogów elektronicznych:
Nie
Dopuszcza się złożenie ofert w postaci katalogów
elektronicznych lub dołączenia do ofert katalogów elektronicznych:
Nie
Informacje dodatkowe:
IV.1.5.) Wymaga się złożenia oferty wariantowej:
Nie
Dopuszcza się złożenie oferty wariantowej
Nie
Złożenie oferty wariantowej dopuszcza się tylko z jednoczesnym złożeniem oferty zasadniczej:
Tak
IV.1.6) Przewidywana liczba wykonawców, którzy zostaną zaproszeni do udziału w postępowaniu
(przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne)
Liczba wykonawców
Przewidywana minimalna liczba wykonawców
Maksymalna liczba wykonawców
Kryteria selekcji wykonawców:
IV.1.7) Informacje na temat umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów:
Umowa ramowa będzie zawarta:
Czy przewiduje się ograniczenie liczby uczestników umowy ramowej:
Przewidziana maksymalna liczba uczestników umowy ramowej:
Informacje dodatkowe:
Zamówienie obejmuje ustanowienie dynamicznego systemu zakupów:
Nie
Adres strony internetowej, na której będą zamieszczone
dodatkowe informacje dotyczące dynamicznego systemu zakupów:
Informacje dodatkowe:
W ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów
dopuszcza się złożenie ofert w formie katalogów elektronicznych:
Przewiduje się pobranie ze złożonych katalogów
elektronicznych informacji potrzebnych do sporządzenia ofert w ramach
umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów:
IV.1.8) Aukcja elektroniczna
Przewidziane jest przeprowadzenie aukcji elektronicznej (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem)
Nie
Należy podać adres strony internetowej, na której aukcja będzie prowadzona:
Należy wskazać elementy, których wartości będą przedmiotem aukcji elektronicznej:
Przewiduje się ograniczenia co do przedstawionych wartości, wynikające z opisu przedmiotu zamówienia:
Należy podać, które informacje zostaną udostępnione
wykonawcom w trakcie aukcji elektronicznej oraz jaki będzie termin ich
udostępnienia:
Informacje dotyczące przebiegu aukcji elektronicznej:
Jaki jest przewidziany sposób postępowania w toku aukcji
elektronicznej i jakie będą warunki, na jakich wykonawcy będą mogli
licytować (minimalne wysokości postąpień):
Informacje dotyczące wykorzystywanego sprzętu
elektronicznego, rozwiązań i specyfikacji technicznych w zakresie
połączeń:
Wymagania dotyczące rejestracji i identyfikacji wykonawców w aukcji elektronicznej:
Informacje o liczbie etapów aukcji elektronicznej i czasie ich trwania:
Czas trwania:
Czy wykonawcy, którzy nie złożyli nowych postąpień, zostaną zakwalifikowani do następnego etapu:
Warunki zamknięcia aukcji elektronicznej:
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert:
IV.2.2) Kryteria
Kryteria | Znaczenie |
Cena | 60,00 |
Doświadczenie projektanta branży mostowej | 20,00 |
Doświadczenie projektanta branży drogowej | 20,00 |
IV.2.3) Zastosowanie procedury, o której mowa w art. 24aa ust. 1 ustawy Pzp (przetarg nieograniczony)
Tak
IV.3) Negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne
IV.3.1) Informacje na temat negocjacji z ogłoszeniem
Minimalne wymagania, które muszą spełniać wszystkie oferty:
Przewidziane jest zastrzeżenie prawa do udzielenia
zamówienia na podstawie ofert wstępnych bez przeprowadzenia negocjacji
Przewidziany jest podział negocjacji na etapy w celu ograniczenia liczby ofert:
Należy podać informacje na temat etapów negocjacji (w tym liczbę etapów):
Informacje dodatkowe
IV.3.2) Informacje na temat dialogu konkurencyjnego
Opis potrzeb i wymagań zamawiającego lub informacja o sposobie uzyskania tego opisu:
Informacja o wysokości nagród dla wykonawców, którzy
podczas dialogu konkurencyjnego przedstawili rozwiązania stanowiące
podstawę do składania ofert, jeżeli zamawiający przewiduje nagrody:
Wstępny harmonogram postępowania:
Podział dialogu na etapy w celu ograniczenia liczby rozwiązań:
Należy podać informacje na temat etapów dialogu:
Informacje dodatkowe:
IV.3.3) Informacje na temat partnerstwa innowacyjnego
Elementy opisu przedmiotu zamówienia definiujące minimalne wymagania, którym muszą odpowiadać wszystkie oferty:
Podział negocjacji na etapy w celu ograniczeniu liczby
ofert podlegających negocjacjom poprzez zastosowanie kryteriów oceny
ofert wskazanych w specyfikacji istotnych warunków zamówienia:
Informacje dodatkowe:
IV.4) Licytacja elektroniczna
Adres strony internetowej, na której będzie prowadzona licytacja elektroniczna:
Adres strony internetowej, na której jest dostępny opis przedmiotu zamówienia w licytacji elektronicznej:
Wymagania dotyczące rejestracji i identyfikacji wykonawców
w licytacji elektronicznej, w tym wymagania techniczne urządzeń
informatycznych:
Sposób postępowania w toku licytacji elektronicznej, w tym określenie minimalnych wysokości postąpień:
Informacje o liczbie etapów licytacji elektronicznej i czasie ich trwania:
Czas trwania:
Wykonawcy, którzy nie złożyli nowych postąpień, zostaną zakwalifikowani do następnego etapu:
Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w licytacji elektronicznej:
Data:
godzina:
Termin otwarcia licytacji elektronicznej:
Termin i warunki zamknięcia licytacji elektronicznej:
Istotne dla stron postanowienia, które zostaną wprowadzone
do treści zawieranej umowy w sprawie zamówienia publicznego, albo
ogólne warunki umowy, albo wzór umowy:
Wymagania dotyczące zabezpieczenia należytego wykonania umowy:
Informacje dodatkowe:
IV.5) ZMIANA UMOWY
Przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej
umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru
wykonawcy:
Tak
Należy wskazać zakres, charakter zmian oraz warunki wprowadzenia zmian:
Zamawiający
przewiduje istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do
treści oferty na podstawie dokonano wyboru wykonawcy. Zakres i
charakter przewidywanych zmian oraz warunki wprowadzenia zmian zostały
określone w projekcie umowy.
Przewidywane zmiany:
§ 9. ust. 4. Zamawiający dopuszcza zmianę osób, o których mowa w ust. 1
na pisemny uzasadniony wniosek Wykonawcy. Zamawiający zaakceptuje taką
zmianę w terminie 7 dni od daty otrzymania wniosku pod warunkiem, że
wskazana osoba spełniać będzie wymagania określone w specyfikacji
istotnych warunków zamówienia z uwzględnieniem doświadczenia, które było
punktowane na etapie oceny ofert. Na potwierdzenie spełniania
wymaganych warunków Wykonawca przedłoży Zamawiającemu stosowne
dokumenty. Powyższa zmiana nie będzie wymagała sporządzania aneksu do
umowy.
§ 6. ust. 10. Wysokość wynagrodzenia należnego wykonawcy może ulec
zmianie w przypadkach i na warunkach przewidzianych w umowie:
a) w przypadku urzędowej zmiany podatku od towarów i usług (VAT),
wynagrodzenie pozostałe do zafakturowania zostanie odpowiednio
przeszacowane i stanowić będzie podstawę do zawarcia stosownego aneksu –
każda ze stron jest zobowiązana do zawarcia zmian umowy w razie
zaistnienia takiej sytuacji,
b) w przypadku zmiany wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę albo
wysokości minimalnej stawki godzinowej, ustalonych na podstawie
przepisów ustawy z dnia 10 października 2002 r. o minimalnym
wynagrodzeniu za pracę;
c) w przypadku zmiany zasad podlegania ubezpieczeniom społecznym lub
ubezpieczeniu zdrowotnemu lub wysokości stawki składki na ubezpieczenia
społeczne lub zdrowotne - jeżeli zmiany te będą miały wpływ na koszty
wykonania zamówienia przez Wykonawcę.
ust. 11. Wykonawca zobowiązany jest w przypadku zajścia okoliczności
wskazanych w ust. 10 ppkt. a), b) i c) do wykazania i udokumentowania
okoliczności potwierdzających, że wskazane zmiany miały wpływ na koszty
wykonania zamówienia. W związku z tym Zamawiający mają również prawo
żądać od Wykonawcy przedstawienia dokumentów źródłowych stanowiących
dowody zmian kosztów wykonania zamówienia. Zamawiający zastrzega sobie
prawo odmowy dokonania zmiany wysokości wynagrodzenia w przypadku
niewykazania przez Wykonawcę wpływu ww. zmian na koszty wykonania
zamówienia.
§ 16 ust. 2. Zamawiający zgodnie z art. 144 ust. 1 pkt 1 ustawy Prawo
zamówień publicznych poza przypadkami opisanymi w § 6 ust. 10 oraz § 9
ust. 4 przewiduje możliwość wprowadzenia zmian:
a) przedłużenia terminu wykonania zamówienia w przypadkach:
- działania siły wyższej, tj. niezależnego od stron losowego zdarzenia
zewnętrznego, które było niemożliwe do przewidzenia w momencie zawarcia
umowy i któremu nie można było zapobiec mimo dochowania należytej
staranności – o czas, jaki siła wyższa spowodowała wydłużenie realizacji
zamówienia,
- innych istotnych powodów niezależnych od Wykonawcy bądź Zamawiającego
i mających wpływ na wykonanie przedmiotu umowy, np.: przedłużających
się terminów wydania decyzji administracyjnych, przedłużających się
terminów uzyskania odpowiednich uzgodnień – o czas, jaki inne istotne
powody spowodowały wydłużenie realizacji zamówienia;
b) zmiany ustalonych podwykonawców w sytuacjach, gdy dotychczasowy
podwykonawca nie realizuje umowy w sposób należyty, bądź z przyczyn
losowych nie może kontynuować usług;
c) wprowadzenia podwykonawcy do wykonania części zamówienia w trakcie
jego realizacji,
d) zmian mających charakter zmian nieistotnych w rozumieniu art. 144
ust. 1e ustawy Prawo Zamówień Publicznych.
e) wezwania wystosowanego do Wykonawcy przez organy administracji
państwowej lub samorządowej prowadzące postępowania administracyjne
niezbędne dla wykonania niniejszej umowy, do złożenia wyjaśnień lub
uzupełnienia dokumentów o ile wezwanie nie jest następstwem wadliwości
lub niekompletności złożonej dokumentacji. Wykonawcy przysługuje prawo
do żądania przedłużenia okresu wykonania umowy o ilość dni zakreślonych
przez organ do wykonania wezwania, ale nie dłużej niż okres faktycznego
wykonania tego wezwania,
f) niezałatwienia przez organy administracji państwowej lub samorządowej
w terminie określonym ustawą, sprawy administracyjnej, której
zakończenie niezbędne jest dla wykonania niniejszej umowy. Wykonawcy
przysługuje prawo do żądania przedłużenia okresu wykonania umowy o ilość
dni, o które organ przedłużył postępowanie ponad termin ustawowy.
g) wystąpienie szczególnych trudności w pozyskiwaniu przez Wykonawcę
materiałów wyjściowych do wykonania umowy, których nie można było
przewidzieć przy dołożeniu należytej staranności przed zawarciem umowy. O
zaistnieniu takich okoliczności Wykonawca zobowiązany jest powiadomić
Zamawiającego w terminie 3 dni roboczych od powzięcia informacji o ich
wystąpieniu, pod rygorem utraty prawa do powoływania się na tę
okoliczność. Wykonawca zobowiązany jest wraz z wnioskiem o zmianę
terminu przedłożyć dowody wykazujące wystąpienie niniejszej przesłanki,
wskazując długość trwania oraz czynności podejmowane przez Wykonawcę w
celu jej usunięcia. Wykonawcy przysługuje prawo do żądania przedłużenia
okresu wykonania umowy o ilość dni, w których z przyczyn niezawinionych
przez Wykonawcę nie było możliwe pozyskanie dokumentów, których brak
uniemożliwiał prowadzenie jakichkolwiek prac związanych z realizacją
umowy.
IV.6) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.6.1) Sposób udostępniania informacji o charakterze poufnym (jeżeli dotyczy):
Środki służące ochronie informacji o charakterze poufnym
IV.6.2) Termin składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu:
Data:
2018-11-20, godzina:
09:00,
Skrócenie terminu składania wniosków, ze względu na pilną
potrzebę udzielenia zamówienia (przetarg nieograniczony, przetarg
ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem):
Nie
Wskazać powody:
Język lub języki, w jakich mogą być sporządzane oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu
>
Polski
IV.6.3) Termin związania ofertą:
do:
okres w dniach:
30 (od ostatecznego terminu składania ofert)
IV.6.4) Przewiduje się unieważnienie postępowania o
udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z
budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z
pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o
Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie
całości lub części zamówienia:
Tak
IV.6.5) Przewiduje się unieważnienie postępowania o
udzielenie zamówienia, jeżeli środki służące sfinansowaniu zamówień na
badania naukowe lub prace rozwojowe, które zamawiający zamierzał
przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia, nie zostały
mu przyznane
Nie
IV.6.6) Informacje dodatkowe: