Zapytania poza ustawą Prawo zamówień publicznych
Ogłoszenia o zamówieniach | Informacje o wyborze najkorzystniejszej oferty
Zapytania ofertowe poniżej 30.000 euro
Unieważnienia postępowań | Ogłoszenie o udzieleniu zamówienia
Ogłoszenia o zamówieniach | Informacje o wyborze najkorzystniejszej oferty
Zapytania ofertowe poniżej 30.000 euro
Unieważnienia postępowań | Ogłoszenie o udzieleniu zamówienia
Ogłoszenie o zamówieniu - Rozbudowa ciągu dróg powiatowych nr 0575T
Skarżysko-Kamienna: Rozbudowa ciągu dróg powiatowych nr 0575T (ul. Staffa w m. Majków, gmina Skarżysko Kościelne, powiat Skarżyski) i nr 0575T (ul. Młyńska w m. Parszów, gmina Wąchock, powiat Starachowicki)
Numer ogłoszenia: 30684 - 2015; data zamieszczenia: 11.02.2015
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Powiat Skarżyski reprezentowany przez Zarząd Dróg Powiatowych , ul. Konarskiego 20, 26-110 Skarżysko-Kamienna, woj. świętokrzyskie, tel. 041 2524451, faks 041 2524451.
Adres strony internetowej zamawiającego: www.skarzysko.powiat.lo.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Rozbudowa ciągu dróg powiatowych nr 0575T (ul. Staffa w m. Majków, gmina Skarżysko Kościelne, powiat Skarżyski) i nr 0575T (ul. Młyńska w m. Parszów, gmina Wąchock, powiat Starachowicki).
II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.
II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia są roboty budowlane polegające na rozbudowie ciągu dróg powiatowych nr 0575T od km 0 + 000,00 do km 1 + 596,00 (ul. Staffa w miejscowości Majków, gmina Skarżysko Kościelne, powiat Skarżyski) i nr 0575T od km 1 + 596,00 do km 2 + 094,07 i od km 2 + 209,52 do km 2 + 370,65 (ul. Młyńska w miejscowości Parszów, Gmina Wąchock, powiat Starachowicki). Długość odcinka drogi objętego zadaniem wynosi 2 255,20 mb, w tym: - na terenie powiatu skarżyskiego - 1 596,00 mb, - na terenie powiatu starachowickiego - 659,20 mb. Zakres rzeczowy zadania obejmuje: - poszerzenie jezdni; - wykonanie jezdni o nawierzchni bitumicznej z MMA; - wzmocnienie istniejącej podbudowy nawierzchni jezdni; - budowę chodnika; - przebudowę i budowę zjazdów indywidualnych oraz publicznych; - przebudowę i budowę skrzyżowań z istniejącymi drogami gminnymi wraz z korektami łuków; - wykonanie odwodnienia drogi, - wykonanie stałego oznakowania poziomego oraz pionowego; - wycinkę drzew, - usunięcie kolizji infrastruktury technicznej (przebudowę gazociągu, linii energetycznej i teletechnicznej); - regulację urządzeń podziemnych. Szczegółowy zakres oraz sposób wykonania robót określają: 1) dokumentacja projektowa: - projekty budowlano-wykonawcze obejmujące branże: drogową, gazową, elektryczną, teletechniczną, odwodnienie; - przedmiary robót obejmujące branże: drogową, gazową, elektryczną, teletechniczną, odwodnienie - odcinek od km 0 + 000,00 do km 1 + 596,00 na terenie powiatu skarżyskiego; - przedmiary robót obejmujące branże: drogową, gazową - odcinek od km 1 + 596,00 do km 2 + 094,07 i od km 2 + 209,52 do km 2 + 370,65 na terenie powiatu starachowickiego; - Decyzja Starosty Skarżyskiego Nr 4/2014 o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej z dnia 26.09.2014 r. Znak: AB.6740.2.4.2014.EP; - pozwolenie na budowę odwodnienia ulicy Staffa w miejscowości Majków - Decyzja Starosty Skarżyskiego Nr 275/2014 z dnia 25.09.2014 r. Znak: AB.6740.1.249.2014.KP; 2) szczegółowe specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót. W przypadku, gdy w dokumentacji opisującej przedmiot zamówienia wskazana została nazwa producenta, znak towarowy, patent lub pochodzenie w stosunku do określonych materiałów, urządzeń, itp. Zamawiający wymaga aby traktować takie wskazanie jedynie jako przykładowe i dopuszcza zastosowanie przy realizacji zamówienia materiałów, urządzeń, itp. innych/ równoważnych o parametrach nie gorszych niż wskazane. Wszystkie materiały, urządzenia i sprzęt niezbędny do wykonania przedmiotu zamówienia zapewnia Wykonawca. Zaleca się, by wycena oferty poprzedzona była wizją lokalną w celu uwzględnienia wszystkich kosztów i czynności niezbędnych do prawidłowego wykonania przedmiotu zamówienia. Zadanie realizowane jest w ramach Programu Wieloletniego pod nazwą Narodowy Program Przebudowy Dróg Lokalnych - ETAP II Bezpieczeństwo-Dostępność-Rozwój przy współudziale finansowym partnerów - Gminy Skarżysko Kościelne, Powiatu Starachowickiego i Gminy Wąchock. Dokumentacja opisująca przedmiot zamówienia zamieszczona została w załączniku nr 3 do SIWZ..
II.1.5) przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:
Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniającychZamawiający przewiduje udzielenie zamówień uzupełniających, stanowiących nie więcej niż 50 % wartości zamówienia podstawowego i polegających na powtórzeniu tego samego rodzaju zamówień, zgodnie z art. 67 ust. 1 pkt 6 ustawy Pzp.
II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.23.31.20-6, 45.23.12.20-3, 45.23.23.10-8, 45.23.24.52-5.
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.
II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 30.09.2015.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
Informacja na temat wadium: Zamawiający żąda wniesienia wadium w kwocie 40.000,00 zł (czterdzieści tysięcy złotych) przed upływem terminu składania ofert w formach określonych w art. 45 ust. 6 Pzp, tj.: 1) pieniądzu; 2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; 3) gwarancjach bankowych; 4) gwarancjach ubezpieczeniowych; 5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust.5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz.U. z 2007 r. Nr 42, poz. 275 z późniejszymi zmianami).
III.2) ZALICZKI
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający nie stawia szczególnych wymagań w zakresie spełniania tego warunku. Wykonawca potwierdza spełnianie warunku poprzez złożenie oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy PzpIII.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Warunek ten zostanie spełniony, jeśli wykonawca wykaże, że w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy, w tym okresie, wykonał w sposób należyty, zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończył, co najmniej: - dwie roboty budowlane polegające na budowie (rozbudowie, odbudowie) lub przebudowie drogi publicznej w rozumieniu przepisów ustawy o drogach publicznych w technologii bitumicznej i o wartości robót min. 3 000 000,00 zł brutto każda. Wartości podane w dokumentach potwierdzających spełnienie powyższego warunku w walutach innych niż PLN Wykonawca przeliczy wg średniego kursu NBP na dzień zakończenia wykonania robót (data spisania protokołu odbioru lub inny równoważny dokument)
III.3.3) Potencjał techniczny
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający nie stawia szczególnych wymagań w zakresie spełniania tego warunku. Wykonawca potwierdza spełnianie warunku poprzez złożenie oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy Pzp
III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Warunek ten zostanie spełniony, jeżeli wykonawca wykaże, że dysponuje lub będzie dysponował osobami, które uczestniczyć będą w wykonywaniu zamówienia, uprawnionymi do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie, tj. kierownikiem budowy i kierownikami robót posiadającymi uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi określone ustawą z dnia 7 lipca 1994 - Prawo budowlane (Dz. U. z 2013 r., poz. 1409 z późn. zm.) i rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 11 września 2014 r. w sprawie samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie (Dz. U. z 2014 r., poz.1278) w następujących specjalnościach: - inżynieryjnej drogowej (kierownik budowy w branży drogowej), - instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych (kierownik robót w branży gazowej, kanalizacyjnej), - instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych (kierownik robót w branży elektrycznej), - telekomunikacyjnej (kierownik robót w branży teletechnicznej) oraz przedłoży oświadczenie, że osoby te posiadają wymagane uprawnienia. Zamawiający dopuszcza posiadanie odpowiadających powyższym uprawnieniom innych ważnych uprawnień wydanych na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów. Zgodnie z art. 12a ustawy Prawo budowlane samodzielne funkcje techniczne w budownictwie mogą również wykonywać osoby, których odpowiednie kwalifikacje zawodowe zostały uznane na zasadach określonych w przepisach odrębnych (m.in. w ustawie z dnia 18.03.2008 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej). Zamawiający dopuszcza pełnienie jednocześnie funkcji kierownika budowy i/lub kierownika(ów) robót przez jedną osobę pod warunkiem posiadania uprawnień w wymaganych specjalnościach
III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający nie stawia szczególnych wymagań w zakresie spełniania tego warunku. Wykonawca potwierdza spełnianie warunku poprzez złożenie oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy Pzp
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:
wykaz robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz z załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych robót, określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone;
wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;
oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej
lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;
III.6) INNE DOKUMENTY
Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)
1.Pełnomocnictwo, jeżeli osoba/y podpisujące ofertę działają na podstawie pełnomocnictwa. Pełnomocnictwo to musi w swej treści jednoznacznie wskazywać uprawnienie do podpisania oferty. 2.Pełnomocnictwo do reprezentowania Wykonawców w postępowaniu albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w przypadku wspólnego ubiegania się o udzielenie zamówienia. 3. Pisemne zobowiązanie innych podmiotów do oddania do dyspozycji Wykonawcy niezbędnych zasobów na potrzeby wykonania zamówienia w przypadku gdy Wykonawca wykazując spełnianie warunków udziału w postępowaniu polega na zasobach tych podmiotów, na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b ustawy Pzp. Dokument, z którego będzie wynikać zobowiązanie podmiotu trzeciego powinien wyrażać w sposób wyraźny i jednoznaczny wolę udzielenia Wykonawcy ubiegającemu się o zamówienie, odpowiedniego zasobu, czyli wskazać jego rodzaj/zakres, czas udzielenia, a także inne istotne okoliczności, w tym wynikające ze specyfiki tego zasobu. Ponadto z treści dokumentu musi jasno wynikać: a) jaki jest zakres dostępnych wykonawcy zasobów innego podmiotu; b) w jaki sposób zostaną wykorzystane zasoby innego podmiotu, przez wykonawcę, przy wykonywaniu zamówienia; c) jakiego charakteru stosunki będą łączyły wykonawcę z innym podmiotem; d) jaki jest zakres i w jakim okresie inny podmiot będzie brał udział przy wykonywaniu zamówienia
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:
1 - Cena - 95
2 - Długość okresu gwarancji - 5
IV.3) ZMIANA UMOWY
przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:
Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian
1. Istotne dla stron postanowienia umowy, w tym szczegółowe zasady zawierania umów o podwykonawstwo zostały zawarte w projekcie umowy - załącznik nr 10 do SIWZ. 2. Dopuszczalne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy zgodnie z art. 144 ust. 1 ustawy: I. Zmiany w zakresie terminu wykonania przedmiotu zamówienia: 1. Zamawiający dopuszcza możliwość przedłużenia terminu zakończenia robót o okres trwania przyczyn, z powodu których będzie zagrożone dotrzymanie terminu zakończenia robót, w przypadku wystąpienia niezależnych od wykonawcy okoliczności, w szczególności zaś: a) wystąpienia warunków atmosferycznych uniemożliwiających wykonywanie robót zgodnie z wymaganiami szczegółowej specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót lub sztuką budowlaną - fakt ten musi mieć odzwierciedlenie w dzienniku budowy i musi być potwierdzony przez inspektora nadzoru, b) wystąpienia konieczności wykonania robót dodatkowych lub zamiennych, o których mowa w § 1 ust. 5 umowy, c) wystąpienia konieczności wykonania robót nieprzewidzianych, o których mowa w art. 67 ust.1 pkt 5 ustawy Prawo zamówień publicznych, d) działania siły wyższej, rozumianej jako zdarzenie nagłe, nieprzewidywalne niezależne od woli stron (np. klęski żywiołowe, znaleziska archeologiczne) mającego bezpośredni wpływ na terminowość realizacji robót, e) wystąpienia przestojów i opóźnień ze strony Zamawiającego, f) wystąpienia okoliczności, których strony nie były w stanie przewidzieć w chwili zawierania umowy, pomimo zachowania należytej staranności. 4. W przypadku zaistnienia w/w okoliczności Zamawiający może przedłużyć termin zakończenia wykonania przedmiotu umowy na pisemny, szczegółowo uzasadniony wniosek Wykonawcy. Wniosek wymaga akceptacji inspektora nadzoru inwestorskiego. 5. W przypadku przedłużenia terminu zakończenia przedmiotu umowy zostanie zawarty aneks do umowy. II. Zmiany dotyczące zakresu rzeczowego przedmiotu zamówienia: 1. Zamawiający dopuszcza zmiany zakresu rzeczowego w przypadku: a) wystąpienia robót dodatkowych lub zamiennych a także w przypadku ograniczenia zakresu rzeczowego (roboty zaniechane) w okolicznościach i na warunkach określonych w § 1 ust. 5, 6, 7, 8 i 9 umowy, b) zmiany ilości robót wynikających z obmiaru w stosunku do przyjętych w przedmiarze i kosztorysie ofertowym. III. Zmiany dotyczące wynagrodzenia Wykonawcy: 1. Wynagrodzenie może ulec zmianie w związku ze zmianą zakresu rzeczowego przedmiotu umowy, o którym mowa wyżej (pkt II.) W takim przypadku rozliczenie robót nastąpi zgodnie z postanowieniami § 10 umowy. 2. Zamawiający dopuszcza zmianę wynagrodzenia brutto należnego wykonawcy w przypadku zmiany ustawowej stawki podatku od towarów i usług VAT. IV. Zmiany dotyczące kierownika budowy (kierowników robót) oraz inspektora nadzoru inwestorskiego: Zamawiający dopuszcza zmianę kierownika budowy (kierownika robót) na pisemny uzasadniony wniosek Wykonawcy. Zamawiający zaakceptuje taką zmianę w terminie 7 dni od daty otrzymania wniosku pod warunkiem, gdy wskazana osoba spełniać będzie wymagania określone w specyfikacji istotnych warunków zamówienia. Zmiana osoby
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.skarzysko.powiat.lo.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Zarząd Dróg Powiatowych 26-110 Skarżysko-Kamienna, ul. Konarskiego 20 tel/fax: 41 25-24-451 e-mail: zdp@skarzysko.powiat.pl.
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 27.02.2015 godzina 09:00, miejsce: Siedziba Zamawiającego mieszcząca się w budynku Starostwa Powiatowego ul. Konarskiego 20, 26-110 Skarżysko-Kamienna, pokój 413 (IV piętro)..
IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie
Numer ogłoszenia: 30720 - 2015; data zamieszczenia: 11.02.2015
OGŁOSZENIE O ZMIANIE OGŁOSZENIA
Ogłoszenie dotyczy: Ogłoszenia o zamówieniu.
Informacje o zmienianym ogłoszeniu: 30684 - 2015 data 11.02.2015 r.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
Powiat Skarżyski reprezentowany przez Zarząd Dróg Powiatowych, ul. Konarskiego 20, 26-110 Skarżysko-Kamienna, woj. świętokrzyskie, tel. 041 2524451, fax. 041 2524451.
SEKCJA II: ZMIANY W OGŁOSZENIU
II.1) Tekst, który należy zmienić:
Miejsce, w którym znajduje się zmieniany tekst: IV.3).W ogłoszeniu jest: Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian 1. Istotne dla stron postanowienia umowy, w tym szczegółowe zasady zawierania umów o podwykonawstwo zostały zawarte w projekcie umowy - załącznik nr 10 do SIWZ. 2. Dopuszczalne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy zgodnie z art. 144 ust. 1 ustawy: I. Zmiany w zakresie terminu wykonania przedmiotu zamówienia: 1. Zamawiający dopuszcza możliwość przedłużenia terminu zakończenia robót o okres trwania przyczyn, z powodu których będzie zagrożone dotrzymanie terminu zakończenia robót, w przypadku wystąpienia niezależnych od wykonawcy okoliczności, w szczególności zaś: a) wystąpienia warunków atmosferycznych uniemożliwiających wykonywanie robót zgodnie z wymaganiami szczegółowej specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót lub sztuką budowlaną - fakt ten musi mieć odzwierciedlenie w dzienniku budowy i musi być potwierdzony przez inspektora nadzoru, b) wystąpienia konieczności wykonania robót dodatkowych lub zamiennych, o których mowa w § 1 ust. 5 umowy, c) wystąpienia konieczności wykonania robót nieprzewidzianych, o których mowa w art. 67 ust.1 pkt 5 ustawy Prawo zamówień publicznych, d) działania siły wyższej, rozumianej jako zdarzenie nagłe, nieprzewidywalne niezależne od woli stron (np. klęski żywiołowe, znaleziska archeologiczne) mającego bezpośredni wpływ na terminowość realizacji robót, e) wystąpienia przestojów i opóźnień ze strony Zamawiającego, f) wystąpienia okoliczności, których strony nie były w stanie przewidzieć w chwili zawierania umowy, pomimo zachowania należytej staranności. 4. W przypadku zaistnienia w/w okoliczności Zamawiający może przedłużyć termin zakończenia wykonania przedmiotu umowy na pisemny, szczegółowo uzasadniony wniosek Wykonawcy. Wniosek wymaga akceptacji inspektora nadzoru inwestorskiego. 5. W przypadku przedłużenia terminu zakończenia przedmiotu umowy zostanie zawarty aneks do umowy. II. Zmiany dotyczące zakresu rzeczowego przedmiotu zamówienia: 1. Zamawiający dopuszcza zmiany zakresu rzeczowego w przypadku: a) wystąpienia robót dodatkowych lub zamiennych a także w przypadku ograniczenia zakresu rzeczowego (roboty zaniechane) w okolicznościach i na warunkach określonych w § 1 ust. 5, 6, 7, 8 i 9 umowy, b) zmiany ilości robót wynikających z obmiaru w stosunku do przyjętych w przedmiarze i kosztorysie ofertowym. III. Zmiany dotyczące wynagrodzenia Wykonawcy: 1. Wynagrodzenie może ulec zmianie w związku ze zmianą zakresu rzeczowego przedmiotu umowy, o którym mowa wyżej (pkt II.) W takim przypadku rozliczenie robót nastąpi zgodnie z postanowieniami § 10 umowy. 2. Zamawiający dopuszcza zmianę wynagrodzenia brutto należnego wykonawcy w przypadku zmiany ustawowej stawki podatku od towarów i usług VAT. IV. Zmiany dotyczące kierownika budowy (kierowników robót) oraz inspektora nadzoru inwestorskiego: Zamawiający dopuszcza zmianę kierownika budowy (kierownika robót) na pisemny uzasadniony wniosek Wykonawcy. Zamawiający zaakceptuje taką zmianę w terminie 7 dni od daty otrzymania wniosku pod warunkiem, gdy wskazana osoba spełniać będzie wymagania określone w specyfikacji istotnych warunków zamówienia. Zmiana osoby.W ogłoszeniu powinno być: Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian 1. Istotne dla stron postanowienia umowy, w tym szczegółowe zasady zawierania umów o podwykonawstwo zostały zawarte w projekcie umowy - załącznik nr 10 do SIWZ. 2. Dopuszczalne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy zgodnie z art. 144 ust. 1 ustawy: I. Zmiany w zakresie terminu wykonania przedmiotu zamówienia: 1. Zamawiający dopuszcza możliwość przedłużenia terminu zakończenia robót o okres trwania przyczyn, z powodu których będzie zagrożone dotrzymanie terminu zakończenia robót, w przypadku wystąpienia niezależnych od wykonawcy okoliczności, w szczególności zaś: a) wystąpienia warunków atmosferycznych uniemożliwiających wykonywanie robót zgodnie z wymaganiami szczegółowej specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót lub sztuką budowlaną - fakt ten musi mieć odzwierciedlenie w dzienniku budowy i musi być potwierdzony przez inspektora nadzoru, b) wystąpienia konieczności wykonania robót dodatkowych lub zamiennych, o których mowa w § 1 ust. 5 umowy, c) wystąpienia konieczności wykonania robót nieprzewidzianych, o których mowa w art. 67 ust.1 pkt 5 ustawy Prawo zamówień publicznych, d) działania siły wyższej, rozumianej jako zdarzenie nagłe, nieprzewidywalne niezależne od woli stron (np. klęski żywiołowe, znaleziska archeologiczne) mającego bezpośredni wpływ na terminowość realizacji robót, e) wystąpienia przestojów i opóźnień ze strony Zamawiającego, f) wystąpienia okoliczności, których strony nie były w stanie przewidzieć w chwili zawierania umowy, pomimo zachowania należytej staranności. 4. W przypadku zaistnienia w/w okoliczności Zamawiający może przedłużyć termin zakończenia wykonania przedmiotu umowy na pisemny, szczegółowo uzasadniony wniosek Wykonawcy. Wniosek wymaga akceptacji inspektora nadzoru inwestorskiego. 5. W przypadku przedłużenia terminu zakończenia przedmiotu umowy zostanie zawarty aneks do umowy. II. Zmiany dotyczące zakresu rzeczowego przedmiotu zamówienia: 1. Zamawiający dopuszcza zmiany zakresu rzeczowego w przypadku: a) wystąpienia robót dodatkowych lub zamiennych a także w przypadku ograniczenia zakresu rzeczowego (roboty zaniechane) w okolicznościach i na warunkach określonych w § 1 ust. 5, 6, 7, 8 i 9 umowy, b) zmiany ilości robót wynikających z obmiaru w stosunku do przyjętych w przedmiarze i kosztorysie ofertowym. III. Zmiany dotyczące wynagrodzenia Wykonawcy: 1. Wynagrodzenie może ulec zmianie w związku ze zmianą zakresu rzeczowego przedmiotu umowy, o którym mowa wyżej (pkt II.) W takim przypadku rozliczenie robót nastąpi zgodnie z postanowieniami § 10 umowy. 2. Zamawiający dopuszcza zmianę wynagrodzenia brutto należnego wykonawcy w przypadku zmiany ustawowej stawki podatku od towarów i usług VAT. IV. Zmiany dotyczące kierownika budowy (kierowników robót) oraz inspektora nadzoru inwestorskiego: Zamawiający dopuszcza zmianę kierownika budowy (kierownika robót) na pisemny uzasadniony wniosek Wykonawcy. Zamawiający zaakceptuje taką zmianę w terminie 7 dni od daty otrzymania wniosku pod warunkiem, gdy wskazana osoba spełniać będzie wymagania określone w specyfikacji istotnych warunków zamówienia. Zmiana osoby na stanowisku kierownika budowy będzie wymagała sporządzania aneksu do umowy. Jakakolwiek przerwa w realizacji przedmiotu umowy wynikająca z braku kierownika budowy będzie traktowana jako przerwa wynikła z przyczyn zależnych od Wykonawcy i nie może stanowić podstawy do zmiany terminu zakończenia robót. Zamawiający zastrzega sobie prawo zmiany osoby inspektora nadzoru inwestorskiego. Zmiana będzie wymagała zawarcia aneksu do umowy. V. Zmiany dotyczące podwykonawcy: W przypadku nie wskazania w ofercie części zamówienia przewidzianej do powierzenia podwykonawcy lub zmiany części przewidzianej do powierzenia podwykonawcy Zamawiający dopuszcza zmianę w tym zakresie pod warunkiem uzyskania zgody Zamawiającego wyrażonej poprzez akceptację umowy o podwykonawstwo..
SIWZ.doc (84kB)
Załącznik nr 1 Formularz Oferty.doc (53kB)
Załącznik nr 2-1 Kosztorys ofertowy drogi - Skarżysko.xlsx (20kB)
Załącznik nr 2-1 Kosztorys ofertowy Gaz Skarżysko.xlsx (16kB)
Załącznik nr 2-1 Kosztorys ofertowy odwodnie Skarżysko.xlsx (18kB)
Załącznik nr 2-1Kosztorys ofertowy elektryka Skarżysko.xlsx (13kB)
Załącznik nr 2-1Kosztorys ofertowy teletechnika Skarżysko.xlsx (13kB)
Załącznik nr 2-2 Kosztorys ofertowy drogi - Starachowice.xlsx (20kB)
Załącznik nr 2-2 Kosztorys ofertowy Gaz Starachowice.xlsx (12kB)
Załącznik nr 2-3 Zbiorcze zestawienie wartości robót.xlsx (12kB)
Załącznik nr 3-1 Przedmiar robót Skarżysko.zip (65kB)
Załącznik nr 3-2 Przedmiar robót Starachowice.zip (26kB)
Załącznik nr 3-3 Projekty budowlano-wykonawcze.zip
Załącznik nr 3-4 Decyzje.zip
Załącznik nr 3-5 SSTWiOR.7z (4272kB)
Załącznik nr 4 do SIWZ Oświadczenie z art. 22 ust. 1 Pzp.doc (49kB)
Załącznik nr 5 do SIWZ Oświadczenie z art. 24 ust. 1 Pzp.doc (33kB)
Załącznik nr 6 do SIWZ Wykaz robót.doc (17kB)
Załącznik nr 7 do SIWZ Wykaz osób.doc (40kB)
Załącznik nr 8 do SIWZ Oświadczenie o posiadaniu uprawnień.doc (29kB)
Załącznik nr 9 do SIWZ Informacja o przynależności do grupy kapitałowej.doc (63kB)
Załącznik nr 10 Projekt umowy.doc (187kB)
2015-02-18 SPROSTOWANIE 18.02.2015.zip (282kB)
Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia.docx (12kB)
Poprawiony projekt umowy.pdf (283kB)
2015-02-24 Wyjaśnienia oraz zmiana SIWZ.pdf (3044kB)
poprawiony Załącznik nr 2-1 Kosztorys ofertowy odwodnie Skarżysko.xlsx (18kB)
poprawiony Załacznik nr 3-1 Przedmiar robót odwodnie Skarżysko.xlsx (17kB)
Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia.docx (12kB)
2015-02-25 Wyjaśnienia.zip (238kB)
Poprawiony załącznik nr 2-1Kosztorys ofertowy elektryka Skarżysko.xlsx (14kB)
Poprawiony załącznik nr 3-1 Przedmiar robót elektryka-Skarżysko.xlsx (13kB)
PROJEKT ORGANIZACJI RUCHU
metryczka
Wytworzył: Marek Czyż (11 lutego 2015)
Opublikował: Ewa Kasprzyk (11 lutego 2015, 13:25:33)
Ostatnia zmiana: Ewa Kasprzyk (25 lutego 2015, 20:00:10)
Zmieniono: dodanie załącznika
rejestr zmian tej informacji »
Liczba odsłon: 2572