Zarządzenie nr 63/2020Starosty Skarżyskiegoz dnia 2 października 2020w sprawie regulaminu postępowania dotyczącego przepadku pojazdów na rzecz Powiatu Skarżyskiego

Zarządzenie nr 63/2020
Starosty Skarżyskiego
z dnia 2 października 2020


w sprawie regulaminu postępowania dotyczącego przepadku pojazdów na rzecz Powiatu Skarżyskiego


na podstawie art. 34 ust. 1 ustawy z dnia 5 czerwca 1998r. o samorządzie powiatowym
(Dz. U. z 2020r. poz. 920) zarządzam, co następuje:
 
                                                                 § 1
Wprowadza się regulamin postępowania dotyczącego przepadku pojazdów na rzecz Powiatu Skarżyskiego, prowadzonego na podstawie art. 130a ust. 10 ustawy z dnia 20 czerwca 1997r. Prawo o ruchu drogowym.
                                                                § 2
Wydział Komunikacji i Transportu Starostwa Powiatowego w Skarżysku-Kamiennej przygotowuje kompletną dokumentację konieczną do złożenia wniosku do sądu o orzeczenie przepadku pojazdu na rzecz Powiatu Skarżyskiego w przypadkach określonych w art. 130a ustawy z dnia 20 czerwca 1997r. Prawo o ruchu drogowym  i przekazuje ją do Zespołu Radców Prawnych, celem złożenia do sądu stosownego wniosku.
 
                                                                § 3
Zespół Radców Prawnych po uzyskaniu prawomocnego orzeczenia sądu i klauzuli wykonalności w sprawach określonych w § 2, przekazuje kopię postanowienia sądu do Wydziału Inwestycji, Mienia i Obsługi Gospodarczej.
 
                                                                § 4
1.      Po otrzymaniu prawomocnego orzeczenia sądu dokonuje się oceny technicznej, na którą składa się oszacowanie wartości rynkowej pojazdu oraz ocena jego stanu technicznego,            w szczególności stopień jego uszkodzenia, przez jednego
z przedstawionych niżej, uprawnionych do tych czynności:
 
a) rzeczoznawcę samochodowego, o którym mowa w art. 79a ustawy z dnia 20 czerwca 1997r. Prawo o ruchu drogowym,
b)biegłego, ustanowionego decyzją Prezesa Sądu Okręgowego w Kielcach,
 
zwanego w dalszej części biegłym, celem  likwidacji pojazdu w rozumieniu § 2 rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 28 lutego 2011r. w sprawie rozciągnięcia stosowania przepisów ustawy     o postępowaniu egzekucyjnym w administracji, tj. w drodze sprzedaży, nieodpłatnego przekazania lub zniszczenia.
 
2. Postępowanie zmierzające do wskazania uprawnionego do dokonywania oceny technicznej, biegłego, o którym mowa w ust. 1 oraz postępowanie zmierzające do wyłonienia podmiotu kasującego pojazdy przeprowadza Wydział Komunikacji i Transportu.
 
3. Ocena techniczna przez biegłego dokonywana jest na podstawie wydanego  przez Wydział Inwestycji, Mienia i Obsługi Gospodarczej zlecenia.
 
4. Sporządzoną przez biegłego ocenę techniczną, Wydział Inwestycji, Mienia i Obsługi Gospodarczej przekazuje Komisji nadzorującej likwidację pojazdów przejętych przez Powiat Skarżyski.
 
5. Komisja nadzorująca likwidację pojazdów przejętych przez Powiat Skarżyski, zwana dalej Komisją Likwidacyjną, powoływana jest zarządzeniem Starosty.
 
                                                              § 5
1. Procedurę likwidacji pojazdu realizuje Komisja Likwidacyjna w trybie i na zasadach określonych w Ustawie z dnia 17 czerwca 1966r. o postępowaniu egzekucyjnym
w administracji, z uwzględnieniem przepisów rozporządzenia Rady Ministrów z dnia
28 lutego 2011r. w sprawie rozciągnięcia stosowania przepisów ustawy o postępowaniu egzekucyjnym w administracji.
 
2. Komisja Likwidacyjna rozpoczyna pracę  po otrzymaniu z Wydziału Inwestycji, Mienia
i Obsługi Gospodarczej oceny technicznej pojazdu, o której mowa w § 4 ust. 1  sporządzonej przez biegłego wraz z prawomocnym postanowieniem sądu o orzeczonym przepadku pojazdu na rzecz Powiatu Skarżyskiego, sporządza protokół z posiedzenia Komisji Likwidacyjnej
i przedstawia Staroście propozycję sposobu likwidacji pojazdu.
 
3. Wzór protokołu stanowi załącznik nr 1 do niniejszego zarządzenia.
 
                                                          § 6
1. Po akceptacji przez Starostę sposobu likwidacji pojazdu Przewodniczący Komisji Likwidacyjnej, w zależności od formy likwidacji zleca Naczelnikowi Wydziału Inwestycji, Mienia     i Obsługi Gospodarczej:
 
a) Sprzedaż lub przekazanie pojazdu –  zgodnie z przepisami Ustawy z dnia 17 czerwca 1966 r. o postępowaniu egzekucyjnym w administracji,
b) Zniszczenie pojazdu –  zgodnie z przepisami Ustawy z dnia 17 czerwca 1966r.
o postępowaniu egzekucyjnym w administracji oraz Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 28 lutego 2011r. w sprawie rozciągnięcia stosowania przepisów Ustawy
o postępowaniu egzekucyjnym w administracji.
 
 
2. Wzór zlecenia stanowi załącznik nr 2 do niniejszego zarządzenia.
 
3. Przekazanie pojazdu w celu zniszczenia odbywa się na podstawie protokołu zdawczo-
    odbiorczego. 
 
4. Wzór protokołu zdawczo-odbiorczego stanowi załącznik nr 3 do niniejszego zarządzenia.
 
                                                             § 7
W przypadku innym niż zniszczenie pojazdu Przewodniczący Komisji Likwidacyjnej informuje niezwłocznie Wydział Inwestycji, Mienia i Obsługi Gospodarczej o sposobie likwidacji pojazdu przekazując kopię protokołu wraz z dokumentacją zbycia pojazdu.
 
                                                             § 8
Po wykonaniu procedury określonej w § 6 Wydział Komunikacji i Transportu przygotowuje decyzję określającą wysokość kosztów związanych z usuwaniem, przechowywaniem, oszacowaniem  wartości, sprzedażą lub zniszczeniem pojazdu, powstałych od momentu wydania dyspozycji o usunięciu pojazdu do zakończenia postępowania, zgodnie z przepisami ustawy Prawo o ruchu drogowym.
 
                                                             § 9
Decyzję, o której mowa w § 8, orzekającą o kosztach postępowania, po jej uprawomocnieniu  Wydział Komunikacji i Transportu przekazuje do Wydziału Finansowego, celem przeprowadzenia postępowania zmierzającego do wyegzekwowania kosztów. 
 
                                                            § 10
W sprawach nieuregulowanych niniejszym zarządzeniem stosuje się przepisy rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 28 lutego 2011r. w sprawie rozciągnięcia stosowania przepisów ustawy     o postępowaniu egzekucyjnym w administracji, ustawy z dnia 17 czerwca 1966 r.
o postępowaniu egzekucyjnym w administracji oraz ustawy z dnia 20 czerwca 1997r. Prawo
o ruchu drogowym.
 
                                                            § 11
Wykonanie Zarządzenia powierza się Sekretarzowi Powiatu w zakresie organizacji
i koordynacji pracy poszczególnych komórek organizacyjnych, Komisji Likwidacyjnej, Naczelnikowi Wydziału Komunikacji i Transportu, Naczelnikowi Wydziału Finansowego, Naczelnikowi Wydziału Inwestycji, Mienia i Obsługi Gospodarczej oraz Zespołowi Radców Prawnych.
                                                            § 12
Traci moc zarządzenie nr 81/2012 Starosty Skarżyskiego z dnia 10 października 2012r.
w sprawie wprowadzenia w Starostwie Powiatowym regulaminu postępowania dotyczącego przepadku pojazdów na rzecz Powiatu Skarżyskiego, prowadzonego na podstawie art. 130a ust. 10 ustawy z dnia 20 czerwca 1997r. Prawo o ruchu drogowym (Dz.U. z 2005r. Nr 108 poz. 908 ze zm.).
 
                                                             § 13
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.
Starosta Skarżyski
    Artur Berus
     Zarządzenie Starosty Skarżyskiego (69kB) word
     Zarządzenie Starosty Skarżyskiego (401kB) pdf



 

metryczka


Odpowiada za treść: Dariusz Zarychta
Opublikował: Anna Cisowska (5 października 2020, 09:47:11)

Ostatnia zmiana: Anna Cisowska (6 października 2020, 10:09:30)
Zmieniono: dodanie załącznika

rejestr zmian tej informacji »


Liczba odsłon: 490