Podstawowe informacje o obsłudze klienta urzędu

W działającym w Starostwie Powiatowym Biurze Obsługi Interesanta klienci przychodzący do urzędu mogą pobrać wszystkie obowiązujące wzory wniosków i druków, uzyskać dokładne informacje na temat sposobu załatwiania spraw, kompetencji poszczególnych wydziałów oraz zakresu ich działania. W poszczególnych wydziałach znajdują się wzory druków oraz karty opisu załatwianych spraw. Klienci otrzymają także wszelką pomoc przy wypełnianiu dokumentów. Obowiązujące wzory wniosków i druków są też do pobrania na naszych stronach Biuletynu Informacji Publicznej oraz w „Przewodniku dla klienta urzędu” na stronie www.skarzysko.powiat.pl  oraz www.powiat.skarzyski.lo.pl


Przyjazny urząd
Starostwo Powiatowe wykonuje zadania własne i zlecone z zakresu administracji publicznej, do których należy zaspokajanie potrzeb mieszkańców. W tym zakresie Urząd ze szczególną troską zapewnia pomoc osobom starszym, kobietom ciężarnym i osobom niepełnosprawnym.

Osoby te mogą korzystać z pomocy pracowników Biura Obsługi Klienta przy wypełnianiu potrzebnych druków oraz uzyskaniu informacji dotyczącej możliwości załatwienia spraw.

W przypadkach, kiedy osoby mają potrzebę załatwienia spraw w wydziałach merytorycznych, znajdujących się na innych piętrach, a mają kłopot z poruszaniem się, pracownicy merytoryczni schodzą na dół do Biura Obsługi Klienta.


W celu zapewnienia dostępności do Urzędu dla osób niepełnosprawnych została dostosowana infrastruktura, a mianowicie:
·         możliwość swobodnego wjazdu wózkiem inwalidzkim,
·         winda
·         toalety
Dla wszystkich mieszkańców dostępna jest strona internetowa www.skarzysko.powiat.pl oraz www.bip.powiat.skarzyki.lo.pl na której dostępne są  numery kont, na które można dokonywać wpłat, procedury umożliwiające skompletowanie odpowiednich dokumentów. Na stronie zawarte są także wszelkie informacje o aktualnych wydarzeniach w powiecie.


Obsługa w języku migowym

  Zgodnie z ustawą z dnia 19 sierpnia 2011r o języku migowy i innych środkach komunikowania się (Dz. U. z 2011r. Nr 209, poz. 1243) osoby doświadczające trwale lub okresowo trudności   w komunikowaniu się mogą bezpłatnie korzystać z usług tłumacza języka migowego przy załatwianiu spraw w Starostwie Powiatowym  w  Skarżysku-Kamiennej W związku z powyższym prosimy osoby uprawnione, które zamierzają skorzystać    z powyższych usług, o zgłoszenie tego faktu na co najmniej 3 dni robocze przed planowaną wizytą   w urzędzie, z wyłączeniem sytuacji nagłych.   Zgłoszenie może być dokonane: pocztą elektroniczną na adres starostwo@skarzysko.powiat.pltelefonicznie  na   nr 41 3953040 -pisemnie na adres Starostwo Powiatowe, ul. Konarskiego 20, 26-110 Skarżysko-Kamiennaosobiście w Biurze Obsługi Klienta  - Konarskiego 20


Płatność kartą
W Starostwie Powiatowym w Skarżysku –Kamiennej można zapłacić  w kasie kartą lub telefonem komórkowym. Terminal płatniczy został zainstalowany bezpłatnie w  ramach programu upowszechniania płatności bezgotówkowych, prowadzonego przez Ministerstwo Rozwoju we współpracy z Krajową Izbą Rozliczeniową S.A. W ramach tego programu klienci urzędu nie ponoszą kosztów operacyjnych, a znacznie ułatwia to komfort realizacji wszelkich płatności, związanych z wydawaniem stosownych dokumentów. Terminal znajduje się w kasie na parterze starostwa.

Elektroniczny System Kolejkowy w Wydziale Komunikacji i Transportu
Uruchomiony  w Wydziale Komunikacji i Transportu Starostwa Powiatowego w Skarżysku-Kamiennej system kolejkowy w sali obsługi znacznie ułatwia klientom załatwianie spraw związanych z rejestracją pojazdów i wydawaniem uprawnień do kierowania pojazdami. Zadaniem systemu jest ustalenie kolejności obsługi każdego klienta w wybranej grupie spraw a następnie zaproszenie go do odpowiedniego stanowiska poprzez wyświetlenie numeru. Wchodząc do poczekalni wydziału klienci pobierają bilet naciskając na urządzeniu drukującym przycisk odpowiadający wybranej grupie spraw: 1. Rejestracja pojazdów 2. Wyrejestrowanie i sprzedaż 3. Wymiana dowodów rejestracyjnych 4. Odbiór dowodu rejestracyjnego 5. Inne sprawy 6. Rezerwacja internetowa Jeden bilet przyporządkowany jest jednej sprawie. Ze względów organizacyjnych bileterka wydaje bilety w godzinach 7.30-14.30.


metryczka


Wytworzył: Małgorzata Łakomiec (24 kwietnia 2014)
Opublikował: Małgorzata Łakomiec (24 kwietnia 2014, 14:46:43)

Ostatnia zmiana: Małgorzata Łakomiec (7 września 2017, 12:33:48)
Zmieniono: Zmiana treści

rejestr zmian tej informacji »


Liczba odsłon: 2077