Protokół Nr 39/2022 z posiedzenia Zarządu Powiatu Skarżyskiego w dniu 3 sierpnia 2022 r.
W posiedzeniu udział wzięli:
Członkowie
Zarządu Powiatu:
2. Anna Leżańska ‒ Wicestarosta
3. Katarzyna Bilska ‒ Członek Zarządu Powiatu
4. Tadeusz Bałchanowski ‒ Członek Zarządu Powiatu
5. Adam Ciok ‒ Członek Zarządu Powiatu
Stali uczestnicy posiedzenia:
1. Urszula Wrona Skarbnik Powiatu
2. Małgorzata Nosowicz Sekretarz Powiatu
Pozostali uczestnicy posiedzenia
1. Katarzyna Geller Naczelnik Wydziału Inwestycji, Mienia
i Obsługi Gospodarczej
2. Przedstawiciel firmy ArtHome. Biuro projektowe.
3. Inspektor Nadzoru
4. Inspektor Nadzoru
5. Kierownik Budowy
Lista
obecności stanowi załącznik nr 1 do protokołu.
Posiedzenie protokołowała: Anna Radzimirska-Lange– Inspektor.
Porządek
posiedzenia:
1. Przyjęcie
projektów uchwał Rady Powiatu Skarżyskiego w sprawie:
a. wyrażenia
zgody na sprzedaż nieruchomości przy ul. Sokolej w Skarżysku-Kamiennej,
b. wyrażenia zgody na sprzedaż nieruchomości przy ul. Tysiąclecia
w Skarżysku- Kamiennej,
2. Podjęcie uchwały Zarządu Powiatu Skarżyskiego w sprawie:
a. wprowadzenia zmian w budżecie powiatu na 2022 rok,
3. Rozpatrzenie pism skierowanych do Zarządu Powiatu.
4. Sprawy różne.
b. wyrażenia zgody na sprzedaż nieruchomości przy ul. Tysiąclecia
w Skarżysku- Kamiennej,
2. Podjęcie uchwały Zarządu Powiatu Skarżyskiego w sprawie:
a. wprowadzenia zmian w budżecie powiatu na 2022 rok,
3. Rozpatrzenie pism skierowanych do Zarządu Powiatu.
4. Sprawy różne.
Ad. pkt 1. Przyjęcie projektów Uchwał Rady
Powiatu Skarżyskiego w sprawie:
a.
wyrażenia
zgody na sprzedaż nieruchomości przy ul. Sokolej w Skarżysku-Kamiennej załącznik nr 2.
b. wyrażenia zgody na sprzedaż nieruchomości przy ul. Tysiąclecia w Skarżysku-Kamiennej, załącznik nr 3.
Z treścią powyższych uchwał zapoznała Zarząd Wicestarosta Pani Anna Leżańska, która wskazała, że uchwały Zarządu
dotyczą wyrażenia zgody na sprzedaż w drodze przetargu prawa własności
nieruchomości gruntowych niezabudowanych położonych w Skarżysku-Kamiennej:
· przy ul. Sokolej, oznaczonych w ewidencji gruntów i budynków jako działki:
1) działka nr 88/24 o powierzchni 0,0075 ha (obręb 0002 Borki, arkusz mapy nr 12),
2) działka nr 88/58 o powierzchni 0,0690 ha (obręb 0002 Borki, arkusz mapy nr 12),
dla których Sąd Rejonowy w Skarżysku-Kamiennej, V Wydział Ksiąg Wieczystych prowadzi księgę wieczystą nr: KI1R/00019274/9
oraz
·
przy ul. Tysiąclecia, oznaczonych
w ewidencji gruntów i budynków, jako działki: · przy ul. Sokolej, oznaczonych w ewidencji gruntów i budynków jako działki:
1) działka nr 88/24 o powierzchni 0,0075 ha (obręb 0002 Borki, arkusz mapy nr 12),
2) działka nr 88/58 o powierzchni 0,0690 ha (obręb 0002 Borki, arkusz mapy nr 12),
dla których Sąd Rejonowy w Skarżysku-Kamiennej, V Wydział Ksiąg Wieczystych prowadzi księgę wieczystą nr: KI1R/00019274/9
oraz
1) działka nr 130/37 o powierzchni 0,0076 ha (obręb 0011 Górna Kamienna, arkusz mapy nr 23),
2) działka nr 130/31 o powierzchni 0,0048 ha (obręb 0011 Górna Kamienna, arkusz mapy nr 23),
3) działka nr 130/21 o powierzchni 0,0128 ha (obręb 0011 Górna Kamienna, arkusz
mapy nr 23),
dla których Sąd Rejonowy w Skarżysku-Kamiennej, V Wydział Ksiąg
Wieczystych prowadzi księgę wieczystą nr: KI1R/00023472/8.
Zarząd
Powiatu głosował za przyjęciem projektów ww. uchwał.
Ad. pkt 2 Podjęcie
uchwały Zarządu Powiatu Skarżyskiego w
sprawie wprowadzenia zmian w budżecie powiatu na 2022 rok, załącznik nr 4.
Skarbnik Powiatu – Pani Urszula Wrona
wyjaśniła, że proponowane zmiany w budżecie Powiatu Skarżyskiego wynikają z pisma I Liceum Ogólnokształcącego im. J. Słowackiego z dnia 1 sierpnia
2022 roku w sprawie przeniesienia kwoty 20 000zł na modernizację sieci internetowej w szkole.
Zarząd Powiatu jednogłośnie podjął
powyższą uchwałę.
Ad. pkt 3. Rozpatrzenie pism skierowanych do Zarządu
Powiatu:
Sekretarz
Powiatu Pani Małgorzata Nosowicz zwróciła się z prośbą do Zarządu Powiatu o
wyrażenie zgody na przystąpienie do
programu ”Cyfrowypowiat” realizowanego w ramach Programu Polska Cyfrowa
2014-2020. Wysokość dofinansowania dla Samorządu Powiatu Skarżyskiego została
określona w opublikowanej dokumentacji konkursowej w wynosi 219 489 zł. Dofinansowanie będzie można wydatkować czterech obszarach:
1. Cyfryzacja Urzędów JST, jednostek podległych
oraz nadzorowanych
2. Zakup sprzętu IT dla szkół i placówek specjalnych
3. Edukacja cyfrowa dla JST
4. Cyberbezpieczeństwo przeprowadzanie technicznej diagnozy cyberbezpieczeństwa JST zgodnie z formularzem stanowiącym załącznik do dokumentacji konkursowej.
2. Zakup sprzętu IT dla szkół i placówek specjalnych
3. Edukacja cyfrowa dla JST
4. Cyberbezpieczeństwo przeprowadzanie technicznej diagnozy cyberbezpieczeństwa JST zgodnie z formularzem stanowiącym załącznik do dokumentacji konkursowej.
Wnioski można składać do 11 września 2022 r.
za pośrednictwem aplikacji Generatora Wniosków Grantowych.
Sekretarz Powiatu Pani Małgorzata Nosowicz
wskazała, że zasadnym jest ubieganie się o dofinansowanie w obszarach:
1. Cyfryzacja Urzędów JST, jednostek podległych oraz nadzorowanych.
2. Zakup sprzętu IT dla szkół i placówek specjalnych i obligatoryjnie w obszarze.
4. Cyberbezpieczeństwo przeprowadzanie technicznej diagnozy cyberbezpieczeństwa.
1. Cyfryzacja Urzędów JST, jednostek podległych oraz nadzorowanych.
2. Zakup sprzętu IT dla szkół i placówek specjalnych i obligatoryjnie w obszarze.
4. Cyberbezpieczeństwo przeprowadzanie technicznej diagnozy cyberbezpieczeństwa.
Sekretarz
Powiatu Pani Małgorzata Nosowicz zwróciła się także z prośbą o wskazanie składu zespołu zadaniowego
do przygotowania i złożenia wniosku, a następnie realizacji projektu i
rozliczenia grantu. Pismo stanowi
załącznik nr 5.
Zarząd
Powiatu przychylił się do ww. prośby i wyraził zgodę na przystąpienie do projektu. Zarząd uznał, że w
składzie zespołu projektowego powinny znaleźć się następujące osoby: Pani Małgorzat Nosowicz koordynator projektu oraz
członkowie: Pani Barbara Dygas, Pan Mariusz Bartosik, Pani Irmina
Stochmal-Buczek oraz Pan Cezary Przeworski.
Wicestarosta
Pani Anna Leżańska poinformowała, że prezes Stowarzyszenia Rodzin i Przyjaciół Osób Niepełnosprawnych zwraca się z prośbą o pomoc w przygotowaniu
odpowiedniej dokumentacji oraz przeprowadzeniu postepowania o zamówienie
publiczne w związku z przystąpieniem ww. Stowarzyszenia do projektów w ramach „Programu
wyrównywania różnic miedzy regionami” obszar B, D, F tj. Modernizacja
przeciwdziałająca degradacji infrastruktury istniejącej Warsztatu Terapii
Zajęciowej poprzez wymianę instalacji grzewczej oraz zakupu autobusu na
potrzeby WTZ w ramach projektu Mobilni koszciuszkowcy.
Ponadto ww. Stowarzyszenie zwraca się z prośbą o udzielenie pomocy finansowej niezbędnej do pokrycia środków własnych na realizację wskazanych projektów łącznie wynoszących około 150 000,00 zł. Pismo stanowi załącznik nr 6.
Ponadto ww. Stowarzyszenie zwraca się z prośbą o udzielenie pomocy finansowej niezbędnej do pokrycia środków własnych na realizację wskazanych projektów łącznie wynoszących około 150 000,00 zł. Pismo stanowi załącznik nr 6.
Zarząd
Powiatu uznał, że jednostka sama powinna przygotować odpowiednią
dokumentację. Zarząd wskazał, że
Pracownicy Starostwa Powiatowego, jeśli zajdzie taka konieczność zweryfikują
przygotowane dokumenty pod względem formalnym.
W
kwestii udzielenia pomocy finansowej Zarząd zdecydował, że wysokość
dofinansowania zostanie określona po rozstrzygnięciu przetargu na ww. zadania,
kiedy to będzie znana kwota.
Członek
Zarządu Pani Katarzyna Bilska poinformowała, że Wydział Edukacji, Promocji,
Kultury, Sportu i Turystyki zwrócił się prośbą do Zarządu Powiatu o możliwość wykorzystania samochodu służbowego
Vokswagena Canddy o nr rejestracyjnym TSK 87KM na potrzeby organizacji i
przeprowadzenia Marszobiegu Powiatowego, który odbędzie się w dniu 27 sierpnia 2022 r.
Pismo stanowi załącznik nr 7.
Zarząd Powiatu przychylił się do ww. prośby.
Starosta
Pan Artur Berus przedstawił pismo Burmistrza Sędziszowa dotyczące wsparcia
finansowego dla Gminy Sędziszów w związku z odbudową spalonego basenu.
Starosta
dodał, że w wyniku pożaru Ośrodka Sportu i Rekreacji w Sędziszowie doszczętnie
spłonęła hala basenowa wraz z basenem, saunami, jacuzzi, zjeżdżalnia i całym
zapleczem. Straty szacowane są na 16 mln zł. Pismo stanowi załącznik nr 8.
Zarząd Powiatu uznał, że treść apelu,
który jest dołączony do ww. pisma powinien zostać odczytany podczas najbliższej
sesji Rady Powiatu Skarżyskiego. Ponadto Zarząd
zdecydował, że zostanie on także wywieszony na tablicy informacyjnej Starostwa
Powiatowego w Skarżysku-Kamiennej do ogólnej wiadomości.
Członek
Zarządu Pan Tadeusz Bałchanowski poinformował, że
przedstawiciel biura projektowego „Nafta –Gaz” Sp.zo.o. zwrócił się z prośbą o
udzielenie informacji nt.: możliwości przyjęcia na terenie Powiatu Skarżyskiego drzew w ramach
nasadzeni zastępczych w ilości 3804 sztuk sadzonek. Pismo
stanowi załącznik nr 9.
Zarząd
Powiatu zdecydował, że w powyższym temacie powinni
wypowiedzieć się włodarze gmin Powiatu Skarżyskiego i
w związku z powyższym Zarząd uznał,
że pismo w tej sprawie należy skierować do tychże gmin.
Członek
Zarządu Pan Tadeusz Bałchanowski przedstawił pismo
informujące, że ogłoszony został nabór wniosków o
dofinansowanie zadań w 2023 r. w ramach Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg.
Wnioski wraz z pismem przewodnim należy składać do Świętokrzyskiego Urzędu
Wojewódzkiego w Kielcach do dnia 29 sierpnia 2022 r. Pismo stanowi załącznik nr 10.
Zarząd
Powiatu zdecydował, że w ramach Rządowego Funduszu Rozwoju
Dróg należy złożyć jeden wniosek dotyczący inwestycji pn.: ”Budowa ronda na
skrzyżowaniu dróg ul. Towarowej z ulicą 1-go Maja w Skarżysku-Kamiennej”.
Członek
Zarządu Pani Katarzyna Bilska powróciła do kwestii
lokalizacji w pasie drogowym drogi powiatowej al. Tysiąclecia oraz ul. Sokolej
w Skarżysku-Kamiennej tymczasowych miejsc handlowych, w których będą
sprzedawane warzywa i owoce.
Kontynuując Członek Zarządu zwróciła się do Zarządu Powiatu z wnioskiem o nie wydawanie żadnych innych zezwoleń na tworzenie tymczasowych miejsc handlowych, w których będą sprzedawane warzywa i owoce, natomiast te, które zostały już wydane, aby nie były przedłużane na kolejny okres czasu.
Zarząd Powiatu zdecydował, że terminem obowiązującym i kończącym możliwość tworzenia tymczasowych miejsc handlowych jest dzień 30 września 2022 r. i do tej daty jest możliwość prowadzenia handlu przez wnioskodawców w psie drogowym ulic: Al. Tysiąclecia - Sokola – Al. Niepodległości, Niepodległości - Leśna, Al. Tysiąclecia-Bankowa - Al. Niepodległości.
Kontynuując Członek Zarządu zwróciła się do Zarządu Powiatu z wnioskiem o nie wydawanie żadnych innych zezwoleń na tworzenie tymczasowych miejsc handlowych, w których będą sprzedawane warzywa i owoce, natomiast te, które zostały już wydane, aby nie były przedłużane na kolejny okres czasu.
Zarząd Powiatu zdecydował, że terminem obowiązującym i kończącym możliwość tworzenia tymczasowych miejsc handlowych jest dzień 30 września 2022 r. i do tej daty jest możliwość prowadzenia handlu przez wnioskodawców w psie drogowym ulic: Al. Tysiąclecia - Sokola – Al. Niepodległości, Niepodległości - Leśna, Al. Tysiąclecia-Bankowa - Al. Niepodległości.
Ad. pkt 4. Sprawy różne
W związku z realizowaną przez Powiat Skarżyski
inwestycją pn.: „Termomodernizacja budynku przy ul. Sikorskiego 20 w Skarżysku-Kamiennej
wraz z adaptacją pomieszczeń na potrzeby Powiatowego Urzędu Pracy” w posiedzeniu
Zarządu Powiatu uczestniczyli zaproszeni goście, tj.: kierownik budowy,
inspektor nadzoru oraz projektant. Przedmiotem rozmów była kwestia zmiany
docieplenia stropodachu na ww. budynku.
Ze strony wykonawcy realizującego zadanie wystosowana została propozycja dotycząca zastąpienia styropapy o grubości 10 cm dodatkową warstwą granulatu z wełny mineralnej grubości 10 cm o współczynniku przenikania ciepła 0,038 wdmuchiwanym w przegrodę miedzystropową. Wskazano także, że docelowo grubość warstwy izolacyjnej cieplnej w przegrodzie międzystropowej wynosić będzie minimum 35 cm, co zdaniem wykonawcy, w znacznym stopniu poprawi parametry cieplne budynku i pozytywnie wpłynie na jego dalszą eksploatację.
Obecny na spotkaniu projektant odniósł się do uwag wykonawcy i potwierdził swoje negatywne stanowisko, które przedstawił we wcześniej złożonym piśmie. Poinformował, że w projekcie dotyczącym ww. inwestycji docieplenie dachu zostało zaprojektowane zgodnie z przedłożonym audytem energetycznym sporządzonym przez osoby do tego uprawnione.
Ze strony wykonawcy realizującego zadanie wystosowana została propozycja dotycząca zastąpienia styropapy o grubości 10 cm dodatkową warstwą granulatu z wełny mineralnej grubości 10 cm o współczynniku przenikania ciepła 0,038 wdmuchiwanym w przegrodę miedzystropową. Wskazano także, że docelowo grubość warstwy izolacyjnej cieplnej w przegrodzie międzystropowej wynosić będzie minimum 35 cm, co zdaniem wykonawcy, w znacznym stopniu poprawi parametry cieplne budynku i pozytywnie wpłynie na jego dalszą eksploatację.
Obecny na spotkaniu projektant odniósł się do uwag wykonawcy i potwierdził swoje negatywne stanowisko, które przedstawił we wcześniej złożonym piśmie. Poinformował, że w projekcie dotyczącym ww. inwestycji docieplenie dachu zostało zaprojektowane zgodnie z przedłożonym audytem energetycznym sporządzonym przez osoby do tego uprawnione.
Członek Zarządu – Pan Tadeusz Bałchanowski
zwrócił się do Projektanta z pytaniem, czy w przypadku zastosowania innego sposobu docieplenia stropodachu
w niż ten wskazany w projekcie, podpisze się on pod wprowadzonymi zmianami?
Projektant
odpowiedział, że tak – podpisze się, jednak zwrócił uwagę na fakt, iż w momencie wprowadzenia zaproponowanej przez wykonawcę zmiany, nie
gwarantuje osiągnięcia efektów założonych w audycie. Osobiście nie zastosowałby
takiego rozwiązania.
W powyższej sprawie głos zabrała Wicestarosta Pani Anna Leżańska, która wskazała, że w opisie przedmiotu zamówienia oraz w zawartej umowie jest jednoznaczny zapis mówiący o „dociepleniu stropodachu styropapą wraz z rozbiórką istniejącego pokrycia”. Wszelkie zmiany dotyczące zakresu robót muszą być zgodne z umową zawartą z wykonawcą.
Ponadto Wicestarosta zwróciła uwagę, iż wszelkie zmiany dotyczące umowy w ww. zakresie muszą zostać skonsultowane i rozliczone z przedstawicielami Prokuratury Okręgowej
w Kielcach, Sądu Rejonowego w Skarżysku-Kamiennej oraz Sądu Okręgowego w Kielcach, jako stronami porozumienia spisanego w celu przygotowania i realizacji inwestycji.
Obecna na posiedzeniu Członek Zarządu – Pani Katarzyna Bilska zwróciła uwagę na brak dokumentów mówiących o korzyściach wynikających z zastosowania rozwiązania zaproponowanego przez Wykonawcę tj.: dokumentów potwierdzających zasadność dokonania tych zmian i mających wpływ na poprawę parametrów cieplnych budynku oraz zmniejszenia kosztów eksploatacji.
Biorąc pod uwagę brak dokumentacji potwierdzającej zasadność proponowanych zmian, co wynika z § 17 ust. 7 umowy zawartej z Wykonawcą, Zarząd Powiatu pozostawił przedmiotowy wniosek bez rozpatrzenia.
Na tym zakończono posiedzenie.
W powyższej sprawie głos zabrała Wicestarosta Pani Anna Leżańska, która wskazała, że w opisie przedmiotu zamówienia oraz w zawartej umowie jest jednoznaczny zapis mówiący o „dociepleniu stropodachu styropapą wraz z rozbiórką istniejącego pokrycia”. Wszelkie zmiany dotyczące zakresu robót muszą być zgodne z umową zawartą z wykonawcą.
Ponadto Wicestarosta zwróciła uwagę, iż wszelkie zmiany dotyczące umowy w ww. zakresie muszą zostać skonsultowane i rozliczone z przedstawicielami Prokuratury Okręgowej
w Kielcach, Sądu Rejonowego w Skarżysku-Kamiennej oraz Sądu Okręgowego w Kielcach, jako stronami porozumienia spisanego w celu przygotowania i realizacji inwestycji.
Obecna na posiedzeniu Członek Zarządu – Pani Katarzyna Bilska zwróciła uwagę na brak dokumentów mówiących o korzyściach wynikających z zastosowania rozwiązania zaproponowanego przez Wykonawcę tj.: dokumentów potwierdzających zasadność dokonania tych zmian i mających wpływ na poprawę parametrów cieplnych budynku oraz zmniejszenia kosztów eksploatacji.
Biorąc pod uwagę brak dokumentacji potwierdzającej zasadność proponowanych zmian, co wynika z § 17 ust. 7 umowy zawartej z Wykonawcą, Zarząd Powiatu pozostawił przedmiotowy wniosek bez rozpatrzenia.
Na tym zakończono posiedzenie.
Protokołowała Przewodniczący Zarządu
Podpisy Członków Zarządu Powiatu:
1. A. Leżańska…………………...
2. K. Bilska……………………...
3. T. Bałchanowski……………...
4. A. Ciok………………………..
Załączników: 10
Załącznik nr 1 – lista obecności na posiedzeniu Zarządu Powiatu,
Załącznik
nr 2 – projekt uchwały Rady Powiatu Skarżyskiego w sprawie:
wyrażenia zgody na sprzedaż nieruchomości przy ul. Sokolej w Skarżysku-Kamiennej,
Załącznik nr 3 – projekt uchwały Rady Powiatu Skarżyskiego w sprawie: wyrażenia zgody na sprzedaż nieruchomości przy ul. Tysiąclecia w Skarżysku-Kamiennej,
Załącznik nr 4 – uchwała Zarządu Powiatu Skarżyskiego w sprawie wprowadzenia zmian w budżecie powiatu na 2022 rok,
Załącznik nr 5 – pismo Sekretarza Powiatu z dnia 01.08.2022 r.
Załącznik nr 6 – pismo z Zespołu ds. Polityki Społecznej i Senioralnej z dnia 02.08.2022 r.
Załącznik nr 7 – pismo Wydziału Edukacji, Promocji, Kultury, Sportu i Turystyki z dnia 02.08.2022r.
Załącznik nr 8 – pismo z Gminy Sędziszów z dnia 19.07.2022 r.
Załącznik nr 9 – pismo z Biura Projektów „Nafta Gaz” Sp.zo.o. z dnia 02.08.2022 r
Załącznik nr 10 – pismo ze Świętokrzyskiego Urzędu Wojewódzkiego z dnia 28.07.2022
Załącznik nr 3 – projekt uchwały Rady Powiatu Skarżyskiego w sprawie: wyrażenia zgody na sprzedaż nieruchomości przy ul. Tysiąclecia w Skarżysku-Kamiennej,
Załącznik nr 4 – uchwała Zarządu Powiatu Skarżyskiego w sprawie wprowadzenia zmian w budżecie powiatu na 2022 rok,
Załącznik nr 5 – pismo Sekretarza Powiatu z dnia 01.08.2022 r.
Załącznik nr 6 – pismo z Zespołu ds. Polityki Społecznej i Senioralnej z dnia 02.08.2022 r.
Załącznik nr 7 – pismo Wydziału Edukacji, Promocji, Kultury, Sportu i Turystyki z dnia 02.08.2022r.
Załącznik nr 8 – pismo z Gminy Sędziszów z dnia 19.07.2022 r.
Załącznik nr 9 – pismo z Biura Projektów „Nafta Gaz” Sp.zo.o. z dnia 02.08.2022 r
Załącznik nr 10 – pismo ze Świętokrzyskiego Urzędu Wojewódzkiego z dnia 28.07.2022
protokół (584kB)
metryczka
Wytworzył: Anna Radzimirska-Lange (3 sierpnia 2022)
Opublikował: Anna Radzimirska-Lange (6 września 2022, 12:11:01)
Ostatnia zmiana: brak zmian
Liczba odsłon: 462