Protokół Nr 7/2021 z posiedzenia Zarządu Powiatu Skarżyskiego w dniu 16 lutego 2022 r.
W
posiedzeniu udział wzięli:
Członkowie Zarządu Powiatu:
2. Katarzyna Bilska ‒ Członek Zarządu Powiatu
3. Tadeusz Bałchanowski ‒ Członek Zarządu Powiatu
4. Adam Ciok ‒ Członek Zarządu Powiatu
Stali
uczestnicy posiedzenia:
2. Urszula Wrona ‒ Skarbnik Powiatu
Pozostali uczestnicy posiedzenia:
1 Podjęcie
uchwały Zarządu Powiatu w sprawie: upoważnienia
Pani Haliny Sieczki – Dyrektora Zespołu Szkół Samochodowo-Usługowych
im.
Władysława „Oseta” Wasilewskiego w Skarżysku-Kamiennej.
2. Rozpatrzenie pism skierowanych do Zarządu Powiatu.
3. Sprawy różne.
2. Rozpatrzenie pism skierowanych do Zarządu Powiatu.
Lista obecności stanowi załącznik nr 1 do
protokołu.
Posiedzenie protokołowała: Anna Radzimirska-Lange – Inspektor.
Ad. pkt 1. Podjęcie uchwał Zarządu
Powiatu Skarżyskiego w sprawie: upoważnienia
Pani Haliny Sieczki – Dyrektora Zespołu Szkół Samochodowo-Usługowych im.
Władysława „Oseta” Wasilewskiego w Skarżysku-Kamiennej. załącznik nr 2.
Członek
Zarządu Pani Katarzyna Bilska zapoznała Zarząd z
treścią powyższej uchwały. Członek Zarządu wskazała, że upoważnia
się Panią Halinę Sieczkę – Dyrektora Zespołu Szkół Samochodowo-Usługowych im.
Władysława „Oseta” Wasilewskiego w Skarżysku-Kamiennej do dokonania w imieniu Powiatu Skarżyskiego wszelkich
czynności związanych z realizacją projektu pod nazwą „Międzynarodowa mobilność
fundamentem sukcesu zawodowego” w ramach programu „Erasmus+”, który jest
reprezentowany i prowadzony przez Fundację Rozwoju Systemu Edukacji w Warszawie –
Krótkoterminowe projekty na rzecz mobilności osób uczących się i kadry w
dziedzinie kształcenia i szkolenia zawodowego KA 122 – VET w 2022 roku.
Ww. pełnomocnictwa obejmuje następujący zakres:
Zarząd
Powiatu podjął ww. uchwałę.
Ad. pkt 2. Rozpatrzenie pism skierowanych do Zarządu Powiatu.
1. podpisanie
i złożenie wniosku;
2. składanie oświadczeń woli i wiedzy (deklaracji, wyjaśnień) w związku ze złożonym wnioskiem;
3. zawarcie umowy na realizację projektu;
4. podpisywanie dokumentów związanych z realizacją projektu i jego rozliczeniem;
2. składanie oświadczeń woli i wiedzy (deklaracji, wyjaśnień) w związku ze złożonym wnioskiem;
3. zawarcie umowy na realizację projektu;
4. podpisywanie dokumentów związanych z realizacją projektu i jego rozliczeniem;
dysponowanie środkami finansowymi przekazanymi w
ramach programu i zaciąganie
zobowiązań do wysokości środków finansowych ujętych
Ad. pkt 2. Rozpatrzenie pism skierowanych do Zarządu Powiatu.
Sekretarz
Powiatu Pani Małgorzata Nosowicz poinformowała, że dnia
20 stycznia 2022 r. do wiadomości Zarządu Powiatu wpłynęło pismo firmy Audiofon
kierowane do Dyrektora OLK SP ZOZ w Skarżysku-Kamiennej. W piśmie firma kwestionuje
udostępnienie przez Obwód w trybie bezprzetargowym lokalu znajdującego się w
budynku obwodu przy ul. Sokolej 50 w Skarżysku-Kamiennej. Jak wyjaśniła
Sekretarz, zgodnie z obowiązującymi zasadami wydzierżawienia lokalu przez samodzielne publiczne
zakłady opieki zdrowotnej, dla których Powiat Skarżyski jest przedmiotem
tworzącym, określa uchwała Nr 118/XIV/2011 Rady Powiatu Skarżyskiego z dnia 21
grudnia 2011 r. Dyrektor
po uzyskaniu uprzedniej opinii rady społecznej był zobowiązany do przeprowadzenia przetargu bądź wystąpienia do Zarządu Powiatu z wnioskiem o wyrażenie zgody na dzierżawę lokalu o powierzchni 22m2 w trybie
bezprzetargowym. Tymczasem Dyrektor po nierozstrzygniętym
przetargu z powodu braku ofert w roku 2019, nie przeprowadził ponownego
postępowania, ani nie wystąpił do Zarządu
Powiatu
z wnioskiem o wyrażenie zgody na bezprzetargowe
zawarcie umowy na dzierżawę lokalu. Wbrew
zasadom zawarł umowę na dzierżawę lokalu w budynku Obwodu. Pismo
stanowi załącznik nr 3.
W związku z powyższym Zarząd Powiatu zobowiązał Dyrektora do
doprowadzenia do zgodnego z obowiązującymi przepisami wydzierżawienia lokalu
znajdującego się na parterze budynku OLK SPZOZ o powierzchni 22m2 określonymi w Uchwale Nr 118/XIV/2011 Rady Powiatu Skarżyskiego z dnia 21 grudnia 2011 r. Treść pisma
do Dyrektora w powyższej sprawie Zarząd Powiatu polecił Sekretarz uzgodnić z
Radcą Prawnym.
Starosta
Pan Artur Berus przedstawił Zarządowi Zawiadomienie z
Wydziału Geodezji, Kartografii, Katastru i Gospodarki Nieruchomościami tj.:
GG-II.683.5.2022 z dnia 09.02..2022 r. Zawiadomienie
stanowią załącznik nr 4.
Starosta
Pan Artur Berus
zapoznał Zarząd z treścią z pisma, które wpłynęło do Wydziału Geodezji, Kartografii, Katastru i Gospodarki Nieruchomościami
dotyczącego wydłużenia terminu na
uzupełnienie opinii techniczno-prawnej do umowy Nr 209/2021 zawartej w dniu 24.08.2021 r., której przedmiotem jest wykonanie badania stanu
prawnego nieruchomości położonej w Suchedniowie, oznaczonej, jako działka nr
2499/2 o pow. 0,0389 ha oraz sporządzenie opinii techniczno –prawnej z badania
stanu prawnego przedmiotowej nieruchomości.
Wydział Geodezji, Kartografii, Katastru i Gospodarki Nieruchomościami wskazał, że w dniu 14.12.2021 r komisja powołana Zarządzeniem Starosty Skarżyskiego nr 9/2021 ustaliła, że dokonała odbioru przedmiotowej opinii techniczno-prawnej z dnia 30.11.2021 r. Po przeanalizowaniu ww. dokumentu komisja stwierdziła, że posiada ona wady i należy je usunąć w terminie do 16.02.2022 r.
Z uwagi na konieczność analizy materiałów znajdujących się w Powiatowym Ośrodku Dokumentacji Geodezyjne w Skarżysk-Kamiennej i chorobę wnioskodawcy, prosi ona o wydłużenie terminu do dnia 30.03.2022 r. Pismo stanowi załącznik nr 5.
Wydział Geodezji, Kartografii, Katastru i Gospodarki Nieruchomościami wskazał, że w dniu 14.12.2021 r komisja powołana Zarządzeniem Starosty Skarżyskiego nr 9/2021 ustaliła, że dokonała odbioru przedmiotowej opinii techniczno-prawnej z dnia 30.11.2021 r. Po przeanalizowaniu ww. dokumentu komisja stwierdziła, że posiada ona wady i należy je usunąć w terminie do 16.02.2022 r.
Z uwagi na konieczność analizy materiałów znajdujących się w Powiatowym Ośrodku Dokumentacji Geodezyjne w Skarżysk-Kamiennej i chorobę wnioskodawcy, prosi ona o wydłużenie terminu do dnia 30.03.2022 r. Pismo stanowi załącznik nr 5.
Zarząd Powiatu wyraził zgodę na
wydłużenie terminu usunięcia niezgodności przez wnioskodawcę do dnia 30.03.2022 r.
Członek
Zarządu Pani Katarzyna Bilska przedstawiła pismo
dyrektora Zespołu Szkół Transportowo Mechatroniczbnych, która zwróciła się
prośbą do Zarządu Powiatu o zapewnienie finansowania dla
nauczycieli obsługujących strzelnicę wirtualną oraz o zabezpieczenie materiałowe strzelnicy
w gaz oraz finansowanie ewentualnych napraw broni i jej czyszczenie, które są
niezbędne do prawidłowego jej funkcjonowania.
Członek Zarządu wskazała, że Beneficjent zgodnie z umowa nr 24/3300019417/369 musi udostępniać strzelnice w wymiarze 130 godzin w miesiącu szkołom, które prowadzą działalność dydaktyczno-wychowawczą w dziedzinie obronności państwa oraz 30 godzin w miesiącu dla organizacji pozarządowych prowadzących działalność na rzecz obronności państwa. W czasie udostępniania strzelnicy konieczne jest prowadzenie zajęć przez instruktora operatora systemu (kierownika strzelnicy). Obecnie w szkole 5 osób posiada certyfikat dający uprawnienia instruktora –operatora systemu, którym należy zapewnić finansowanie za wykonywana pracę. Szkoła planuje realizację minimum 100 godzin w miesiącu dla wszystkich grup.
Pismo stanowi załącznik nr 6.
Członek Zarządu wskazała, że Beneficjent zgodnie z umowa nr 24/3300019417/369 musi udostępniać strzelnice w wymiarze 130 godzin w miesiącu szkołom, które prowadzą działalność dydaktyczno-wychowawczą w dziedzinie obronności państwa oraz 30 godzin w miesiącu dla organizacji pozarządowych prowadzących działalność na rzecz obronności państwa. W czasie udostępniania strzelnicy konieczne jest prowadzenie zajęć przez instruktora operatora systemu (kierownika strzelnicy). Obecnie w szkole 5 osób posiada certyfikat dający uprawnienia instruktora –operatora systemu, którym należy zapewnić finansowanie za wykonywana pracę. Szkoła planuje realizację minimum 100 godzin w miesiącu dla wszystkich grup.
Pismo stanowi załącznik nr 6.
Zarząd
Powiatu wyraziła zgodę na sfinansowanie zajęć prowadzonych
przez instruktorów–operatorów zgodnie z
zapisami umowy nr 24/3300019417/369. Jednocześnie Zarząd zaznaczył, że stawka
godzinowa dla instruktora –operatora
systemu będzie podlegała ustaleniom. Pismo
stanowi załącznik nr 7.
Członek Zarządu Pani Katarzyna Bilska przedstawiła Protokół Komisji Konkursowej w Otwartych Konkursach
Ofert na realizację zadań publicznych Powiatu Skarżyskiego w roku 2022 w
zakresie kultury, kultury fizycznej, turystyki i krajoznawstwa oraz ochrony i
promocji zdrowia.
Członek Zarządu poinformowała, że Posiedzenie Komisji Konkursowej odbyło się w dniu 8 lutego 2022 r. w Starostwie Powiatowym w Skarżysku-Kamiennej.
Do oceny merytorycznej zostało dopuszczonych:
Członek Zarządu poinformowała, że Posiedzenie Komisji Konkursowej odbyło się w dniu 8 lutego 2022 r. w Starostwie Powiatowym w Skarżysku-Kamiennej.
Do oceny merytorycznej zostało dopuszczonych:
- z zakresu kultury – 11
wniosków (wpłynęło 14 wniosków z czego Referat ds. Promocji z przyczyn formalnych odrzucił 3).
- z zakresu kultury fizycznej – 14 wniosków (wpłynęło 16 wniosków z czego Referat ds. Promocji z przyczyn formalnych odrzucił 2).
- zakresu ochrony i promocji zdrowia – 5 wniosków (wpłynęło 7 wniosków z czego Referat ds. Promocji z przyczyn formalnych odrzucił 2).
- z zakresu turystyki i krajoznawstwa - 4 wnioski (wpłynęło 8 wniosków z czego Referat ds. Promocji z przyczyn formalnych odrzucił 4).
- z zakresu kultury fizycznej – 14 wniosków (wpłynęło 16 wniosków z czego Referat ds. Promocji z przyczyn formalnych odrzucił 2).
- zakresu ochrony i promocji zdrowia – 5 wniosków (wpłynęło 7 wniosków z czego Referat ds. Promocji z przyczyn formalnych odrzucił 2).
- z zakresu turystyki i krajoznawstwa - 4 wnioski (wpłynęło 8 wniosków z czego Referat ds. Promocji z przyczyn formalnych odrzucił 4).
Członek Zarządu dodała, że każdy wniosek został przez komisję
indywidualnie sprawdzony i oceniony. Komisja zdecydowała się rekomendować do
udzielenia dotacji wszystkie poddawane ocenie wnioski z zakresów: kultury
fizycznej, turystyki i krajoznawstwa oraz ochrony i promocji zdrowia. W
przypadku zakresu z kultury dwa wnioski przez Komisję zostały odrzucone z przyczyn merytorycznych i nie otrzymały żadnej dotacji z powodu nie
osiągnięcia minimalnego progu punktowego - 25 pkt. Pismo stanowi załącznik nr 8
Zarząd Powiatu przyjął powyższy
dokument i zaakceptował wyniki konkursów.
Członek Zarządu Pani
Katarzyna Bilska przedstawiła opinię radcy
prawnego w nawiązaniu do pisma Referatu ds. Promocji w zakresie podjętych przez
pracowników czynności w ramach nadzoru nad Stowarzyszeniem „Represjonowanych w
Stanie Wojennym Regionu Świętokrzyskiego”.
Z powyższej opinii wynika, że w związku ze stwierdzeniem, że aktualne dane zawarte w KRS są niezgodne z zapisami statutu i podjętymi uchwałami, czynności nadzorcze nie powinny zostać zakończone. Pismo stanowi załącznik nr 9.
Z powyższej opinii wynika, że w związku ze stwierdzeniem, że aktualne dane zawarte w KRS są niezgodne z zapisami statutu i podjętymi uchwałami, czynności nadzorcze nie powinny zostać zakończone. Pismo stanowi załącznik nr 9.
Zarząd Powiatu wobec powyższego
zobowiązał Referat ds. Promocji do kontynuowania czynności nadzorczych i w ramach tych działań wskazał, aby
wystąpić do KRS-u z prośbą o podanie informacji, czy sprawy Stowarzyszenia zostały
uporządkowane.
Zarząd Powiatu wobec powyższego zobowiązał
Referat ds. Promocji do kontynuowania czynności nadzorczych i w ramach tych działań wskazał, aby
wystąpić do KRS-u z prośbą o podanie informacji,
czy sprawy Stowarzyszenia zostały uporządkowane.
Członek Zarządu Pan Tadeusz Bałchanowski poinformował, że
Burmistrz Miasta
i Gminy Suchedniów zwrócił się z prośbą o rozważenie możliwości przekazania na rzecz Gminy Suchedniów destruktu asfaltowego, który wykorzystany zostanie do poprawy przejezdności dróg gminnych łączących się z drogami powiatowymi zlokalizowanymi na terenie gminy Suchedniów. Pismo stanowi załącznik nr 10.
i Gminy Suchedniów zwrócił się z prośbą o rozważenie możliwości przekazania na rzecz Gminy Suchedniów destruktu asfaltowego, który wykorzystany zostanie do poprawy przejezdności dróg gminnych łączących się z drogami powiatowymi zlokalizowanymi na terenie gminy Suchedniów. Pismo stanowi załącznik nr 10.
Zarząd Powiatu podjął decyzję o przekazaniu destruktu w ilości 100 ton.
Członek Zarządu Pan Tadeusz Bałchanowski poinformował, że w dniu 9 lutego 2022 r. wpłynęła do Starostwa
powiatowego petycja od mieszkańców Lipowego Pola Plebańskiego w sprawie budowy
chodnika w miejscowości Lipowe Pole Plebańskie. Pismo stanowi załącznik nr 11
Zarząd Powiatu zapoznał się z powyższym dokumentem i przekazał sprawę do Zarządu Dróg Powiatowych.
Zarząd Powiatu zapoznał się z powyższym dokumentem i przekazał sprawę do Zarządu Dróg Powiatowych.
Członek Zarządu Pan Tadeusz Bałchanowski zapoznał Zarząd z treścią przygotowanego przez Dyrektora Zarządu Dróg Powiatowych
porozumienia zezwalającego firmie Biuro Projektowo – Wykonawcze „Drogi i ulice”
Zenon Kubicki z siedzibą w Zgórsku do reprezentowania Zarządu Dróg Powiatowych
w związku z opracowaniem dokumentacji
projektowej dla zadania pn.: „Przebudowa przejazdu kolejowo– drogowego
kategorii D w km 136,765 w miejscowości Wołów” w zakresie występowania przed organami
publicznymi w celu dokonania uzgodnień i uzyskania decyzji z wyłączeniem
zaciągania zobowiązań finansowych.
Zarząd
Powiatu po zapoznaniu się z treścią ww. postanowienia
wskazał, że istnieje konieczność poprawienia
niektórych zapisów w dokumencie.
Ad. pkt 3. Sprawy różne.
Członek
Zarządu Pan Adam Ciok
poinformował, że w związku z licznymi prośbami mieszkańców miasta
Skarżyska-Kamiennej dotyczącymi stale rosnącej grupy „handlarzy” zajmujących
chodnik wzdłuż ulicy Tysiąclecia, tj. między ul. Leśną, a ul. Sokolą w
Skarżysku-Kamiennej istnieje konieczność podjęcia przez Zarząd Powiatu
interwencji w powyższej sprawie.
Zarząd
Powiatu po przeanalizowaniu ww. zagadnienia podjął decyzję
o ustawieniu znaku drogowego zakazującego handlu w ww. miejscu.
Na tym zakończono posiedzenie.
Na tym zakończono posiedzenie.
Protokołowała Przewodniczący
Zarządu
Anna
Radzimirska-Lange Artur Berus
1. K. Bilska………………………
2. T. Bałchanowski………………
3. A. Ciok………………………..
Załączników 11:
Załącznik nr 1 – lista obecności
na posiedzeniu Zarządu Powiatu,
Załącznik nr 2 –uchwała Zarządu Powiatu Skarżyskiego w sprawie: upoważnienia Pani Haliny Sieczki – Dyrektora Zespołu Szkół Samochodowo-Usługowych. im. Władysława „Oseta” Wasilewskiego w Skarżysku-Kamiennej.
Załącznik nr 3 – pismo Sekretarza Powiatu z dnia 14.02.2022 r.
Załącznik nr 4 – zawiadomienie z Wydziału Geodezji, Kartografii, Katastru i Gospodarki Nieruchomościami.
Załącznik nr 5 – pismo z Wydziału Geodezji, Kartografii, Katastru i Gospodarki Nieruchomościami z dnia 10.02.2022r.,
Załącznik nr 6 – pismo dyrekcji ZSTM z dnia 05.01.2022 r.
Załącznik nr 7 – pismo Wydziału Edukacji, Promocji, Kultury, Sportu i Turystyki z dnia 15.02.2022r.,
Załącznik nr 8 – Protokół z Komisji Konkursowej w Otwartych Konkursach Ofert.
Załącznik nr 9 – pismo Radcy Prawnego z dnia 15.02.2022 r.
Załącznik nr 10 - pismo Burmistrza Miasta i Gminy Suchedniów z dnia 15.02.2022 r.
Załącznik nr 11 – petycja z dnia 01.02.2022 r.
Załącznik nr 2 –uchwała Zarządu Powiatu Skarżyskiego w sprawie: upoważnienia Pani Haliny Sieczki – Dyrektora Zespołu Szkół Samochodowo-Usługowych. im. Władysława „Oseta” Wasilewskiego w Skarżysku-Kamiennej.
Załącznik nr 3 – pismo Sekretarza Powiatu z dnia 14.02.2022 r.
Załącznik nr 4 – zawiadomienie z Wydziału Geodezji, Kartografii, Katastru i Gospodarki Nieruchomościami.
Załącznik nr 5 – pismo z Wydziału Geodezji, Kartografii, Katastru i Gospodarki Nieruchomościami z dnia 10.02.2022r.,
Załącznik nr 6 – pismo dyrekcji ZSTM z dnia 05.01.2022 r.
Załącznik nr 7 – pismo Wydziału Edukacji, Promocji, Kultury, Sportu i Turystyki z dnia 15.02.2022r.,
Załącznik nr 8 – Protokół z Komisji Konkursowej w Otwartych Konkursach Ofert.
Załącznik nr 9 – pismo Radcy Prawnego z dnia 15.02.2022 r.
Załącznik nr 10 - pismo Burmistrza Miasta i Gminy Suchedniów z dnia 15.02.2022 r.
Załącznik nr 11 – petycja z dnia 01.02.2022 r.
metryczka
Wytworzył: Anna Radzimirska-Lange (16 lutego 2022)
Opublikował: Anna Radzimirska-Lange (7 marca 2022, 11:52:48)
Ostatnia zmiana: brak zmian
Liczba odsłon: 418