Protokół Nr 65/2021 z posiedzenia Zarządu Powiatu Skarżyskiego w dniu 01 grudnia 2021 r.

  
W posiedzeniu udział wzięli:
 
Członkowie Zarządu Powiatu:
  1. Artur Berus                                                   ‒ Starosta
  2. Anna Leżańska                                              ‒ Wicestarosta
  3. Katarzyna Bilska                                            ‒ Członek Zarządu Powiatu
  4. Tadeusz Bałchanowski                                    ‒ Członek Zarządu Powiatu
  5. Adam Ciok                                                    ‒ Członek Zarządu Powiatu
 
Stali uczestnicy posiedzenia:
  1. Małgorzata Nosowicz               ‒ Sekretarz Powiatu
  2. Urszula Wrona           ­     ‒ Skarbnik Powiatu
 
 
Lista obecności stanowi załącznik nr 1 do protokołu.
Posiedzeniu przewodniczył Starosta – Pan Artur Berus.
Posiedzenie protokołowała: Olga Łukomska – Inspektor.
 
 
Porządek posiedzenia:
1.      Zaopiniowanie uchwały Rady Powiatu Skarżyskiego w sprawie ustalenia rozkładu godzin pracy aptek ogólnodostępnych na terenie powiatu skarżyskiego na 2022 rok.
2.      Podjęcie uchwał Zarządu Powiatu Skarżyskiego w sprawie:
  • a)      wprowadzenia zmian w budżecie powiatu na 2021 rok,
  • b)      zmieniająca plan finansowy środków otrzymanych z Funduszu Przeciwdziałania COVID-19,
  • c)      wyrażenia zgody na przekazanie celem rozbiórki obiektu budowlanego położonego na działkach ewidencyjnych numer: 1 i 2/1, obręb 0004 Kamienna, gmina Skarżysko-Kamienna.
3.      Rozpatrzenie pism skierowanych do Zarządu Powiatu.
4.      Sprawy różne.
 
 
Starosta – Pan Artur Berus przedstawił proponowany porządek posiedzenia oraz zapytał o uwagi i wnioski.
W związku z brakiem uwag, Zarząd Powiatu przyjął porządek posiedzenia.
 
 
 
 
 
Streszczenie posiedzenia:
 
 
Ad. pkt 1. Zaopiniowanie projektu uchwały Rady Powiatu Skarżyskiego w sprawie ustalenia rozkładu godzin pracy aptek ogólnodostępnych na terenie powiatu skarżyskiego na 2022 rok (załącznik nr 2),
 
Sekretarz Powiatu – Pani Małgorzata Nosowicz poinformowała, że zgodnie z treścią art. 94 ust. 2 ustawy z dnia 6 września 2001 roku - Prawo farmaceutyczne (Dz. U. z 2021 r. poz. 1977 z późn. zm.) rozkład godzin pracy aptek ogólnodostępnych na danym terenie określa w drodze uchwały, rada powiatu, po zasięgnięciu opinii wójtów (burmistrzów, prezydentów miast) gmin z terenu powiatu i samorządu aptekarskiego.
Dodała, że rozkład godzin pracy aptek na terenie powiatu skarżyskiegona rok 2022, określony w załączniku nr 1, dotyczy pracy w zwykłych godzinach (pora dzienna) w dni powszednie, niedziele i święta i inne dni wolne od pracy, został ustalony w oparciu o posiadane informacje o czasie pracy poszczególnych aptek. Przyjęto, iż wyznaczony przez apteki czas pracy wskazuje na rzeczywiste zapotrzebowanie mieszkańców powiatu skarżyskiego na świadczone przez nie usługi. Natomiast, rozkład godzin pracy aptek ogólnodostępnych na terenie powiatu skarżyskiego na rok 2022 w porze nocnej określa załącznik nr 2.
Pani Małgorzata Nosowicz wskazała, iż biorąc pod uwagę fakt, że jedna apteka z terenu miasta Skarżyska-Kamiennej czynna jest codziennie od godz. 8:00 do godz. 21:00 zarówno w dni powszednie, niedziele, święta oraz inne dni wolne od pracy, ustalono, że dyżur nocny rozpoczyna się o godz. 21:00 i trwa do godz. 8:00 dnia następnego.
Dokonując wyboru miejscowości w powiecie skarżyskim, w której pełnione będą dyżury nocne aptek ogólnodostępnych, wzięto pod uwagę możliwość jak najlepszego i najszybszego skorzystania z niezbędnej pomocy wówczas, gdy nie obowiązuje powszedni czas pracy aptek, a zaistnieje nadzwyczajna, trudna do przewidzenia potrzeba podania leku. Ustalono, że najlepiej warunki te spełnia miasto Skarżysko-Kamienna, m.in. ze względu na znajdujące się tutaj placówki ochrony zdrowia, tj.: poradnię nocnej i świątecznej opieki zdrowotnej oraz Szpitalny Oddział Ratunkowy przy Zespole Opieki Zdrowotnej w Skarżysku-Kamiennej.
Sekretarz poinformowała, że projekt uchwały Rady Powiatu Skarżyskiego w sprawie ustalenia rozkładu godzin pracy aptek ogólnodostępnych na terenie powiatu skarżyskiego na 2022 rok został pozytywnie zaopiniowany przez Prezydium Kieleckiej Okręgowej Rady Aptekarskiej, Prezydenta Miasta Skarżyska-Kamiennej, Burmistrza Miasta i Gminy Suchedniów, Wójta Gminy Bliżyn, Wójta Gminy Łączna i Wójta Gminy Skarżysko Kościelne.
W świetle powyższego, Zarząd Powiatu pozytywnie zaopiniował projekt powyższej uchwały.
 
 

 
           
Ad. pkt 2. Podjęcie uchwał Zarządu Powiatu Skarżyskiego w sprawie:
 
a.  wprowadzenia zmian w budżecie powiatu na 2021 rok (załącznik nr 3),
 
Referująca, Skarbnik Powiatu – Pani Urszula Wrona wyjaśniła, że proponowane zmiany w budżecie Powiatu Skarżyskiego wynikają z:
  1. Decyzji Wojewody Świętokrzyskiego znak FN.I.3111.875.2021 z 23 listopada 2021 roku w sprawie zwiększenia dotacji z budżetu państwa o kwotę 1 376zł na bieżącą działalność Domu Pomocy Społecznej przy ul. Spornej.
  2. Wprowadzenia środków z Funduszu Przeciwdziałania COVID – 19 otrzymanych w ramach programu Laboratoria przyszłości na zakup wyposażenia służącego uczniom do rozwijania kompetencji, takich jak współpraca, kreatywność, umiejętność rozwiązywania problemów czy znajomość nowych technologii. Łącznie Powiat otrzymał 90 000zł, po 30 000zł dla trzech placówek:
    a)      Specjalny Ośrodek Szkolno-Wychowawczy Nr 2
    b)      Zespół Placówek Edukacyjno-Wychowawczych
    c)      Zespół Placówek Resocjalizacyjno-Wychowawczych
  3. Pisma Zespołu Szkół Transportowo-Mechatronicznych z dnia 22 listopada 2021 roku w sprawie przeniesienia kwoty 50zł pomiędzy paragrafami na szkolenia pracowników.
  4. Pisma Powiatowego Urzędu Pracy z dnia 23 listopada 2021 roku w sprawie przeniesienia powstałych oszczędności w wysokości 32 000zł na nagrody dla pracowników wraz z pochodnymi.
  5. Pisma Wydziału Edukacji, Promocji, Kultury, Sportu i Turystyki z dnia 26 listopada 2021 roku w sprawie przeniesienia z planu na dokształcanie nauczycieli kwoty 197zł na szkolenia w Zespole Szkół Ekonomicznych i kwoty 7720,60zł na zakup środków żywności w Zespole Placówek Resocjalizacyjno-Wychowawczych.
  6. Pisma Wydziału Inwestycji, Mienia i Obsługi Gospodarczej z dnia 26 listopada 2021 roku w sprawie przeniesienia kwoty 900zł pomiędzy paragrafami na ubezpieczenie samochodu służbowego oraz na usługi telekomunikacyjne.
  7. Przeniesienia kwoty 2 306zł z wydatków bieżących na zakupy inwestycyjne - na zakup serwera dla Starostwa Powiatowego w związku z tym, że najkorzystniejsza oferta przekracza zaplanowana kwotę w budżecie. 
  8. Pisma Wydziału Finansowego w sprawie przeniesienia planu wydatków pomiędzy paragrafami na zapłatę pochodnych od wynagrodzeń za m-c grudzień.
  9. Pisma Zespołu Szkół Ekonomicznych z dnia 26 listopada 2021 roku w sprawie przeniesienia planu wydatków pomiędzy rozdziałami i paragrafami w kwocie 8013zł na zapłatę zobowiązań z tytułu ogrzewania, energii elektrycznej i wody oraz wypłatę świadczeń  wynikających z przepisów dotyczących bezpieczeństwa i higieny pracy.
  10. Pisma Zespołu Placówek Resocjalizacyjno-Wychowawczych z dnia 26 listopada 2021 roku w sprawie przeniesienia planu wydatków pomiędzy rozdziałami i paragrafami w kwocie 8880,32zł na zakup leków dla wychowanków, na odpis na ZFŚS i na wynagrodzenia wraz z pochodnymi.
W toku przeprowadzonego głosowania, Zarząd Powiatu jednogłośnie podjął przedmiotową uchwałę.
 


 
b.   zmieniająca plan finansowy środków otrzymanych z Funduszu Przeciwdziałania COVID-19 (załącznik nr 4),
 
Skarbnik Powiatu – Pani Urszula Wrona poinformowała, że plan finansowy wydzielonego rachunku środków Funduszu Przeciwdziałania COVID-19 został określony przez Zarząd Powiatu Skarżyskiego uchwalą Nr 29/52/2021 z dnia 26 maja 2021 roku, zgodnie z zapisami art. 65 ust.11 i 12 ustawy z dnia 31 marca 2021 roku o zmianie ustawy o szczególnych rozwiązaniach związanych z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19, innych chorób zakaźnych oraz wywołanych nimi sytuacji kryzysowych oraz niektórych innych ustaw. Dodała, że zmiana uchwały wynika z konieczności stworzenia planu na środki, które wpłynęły w dniu 25 listopada 2021 roku na sfinansowanie inicjatywy „Laboratoria przyszłości” w wysokości 90 000zł. Środki przeznaczone są na zakup wyposażenia służącego uczniom do rozwijania kompetencji, takich jak współpraca, kreatywność, umiejętność rozwiązywania problemów czy znajomość nowych technologii. Poza tym, w związku z przeniesieniem realizacji zadania inwestycyjnego budowy chodnika w miejscowości Mostki z 2021 roku na rok następny, konieczna jest zmiana planu, gdyż kwota 300 000zł ze środków Rządowego Funduszu Inwestycji Lokalnych przeznaczona była w 2021 roku na powyższe zadanie.
Zarząd Powiatu nie wniósł uwag i podjął powyższą uchwałę.
 

 
 
c.  wyrażenia zgody na przekazanie celem rozbiórki obiektu budowlanego położonego na działkach ewidencyjnych numer: 1 i 2/1, obręb 0004 Kamienna, gmina Skarżysko-Kamienna (załącznik nr 5),
 
Z treścią przedmiotowej uchwały zapoznał zebranych Członek Zarządu – Pan Tadeusz Bałchanowski.
Zarząd Powiatu jednogłośnie podjął uchwałę w powyższej sprawie.
 
 
 
 
 
Ad. pkt 3. Rozpatrzenie pism skierowanych do Zarządu Powiatu.
 
Z Protokołem z posiedzenia Komisji do spraw podziału środków na pomoc zdrowotną dla nauczycieli (załącznik nr 6) zapoznała zebranych Członek Zarządu – Pani Katarzyna Bilska.
Zarząd Powiatu zatwierdził przedstawiony dokument.
 
 
Wicestarosta – Pani Anna Leżańska poinformowała, że Dyrektor I Liceum Ogólnokształcącego w Skarżysku-Kamiennej zawarł umowę najmu hali sportowej na okres od 18.11.2021r. do 28.02.2022r., 1 godz. tygodniowo x 80,00 zł brutto (cała hala) (pismo w tej sprawie stanowi załącznik nr 7).
Zarząd Powiatu przyjął powyższą informację do wiadomości.
 
 
Starosta – Pan Artur Berus zapoznał zebranych z przygotowanym przez  Dyrektora Zespołu Opieki Zdrowotnej w Skarżysku-Kamiennej zestawieniem kosztów prac remontowych na Oddziale Urazowo – Ortopedycznym w ZOZ (załącznik nr 8).
Starosta dodał, że łączny koszt zakupu materiału oraz wykonania prac wyniesie 123 500,00 zł brutto.
W toku przeprowadzonej dyskusji, Zarząd Powiatu wskazał, że decyzję w sprawie dofinansowania w/w remontu podejmie w miesiącu lutym 2022 roku.
 
 
Wicestarosta – Pani Anna Leżańska poinformowała, że dnia 05.11.2021r. zakończono roboty budowlane związane z wykonaniem zastępczym usunięcia wad i usterek w budynku przy ul. Ekonomii 7 w Skarżysku-Kamiennej. W związku z powyższym, w nawiązaniu do wcześniejszych decyzji Zarządu, zachodzi konieczność naliczenia kar umownych za okres: od 01.01.2021r do 19.01.2021r. i od 07.07.2021r. do 05.11.2021r., oraz wystawienia noty obciążeniowej za zastępcze wykonanie w kwocie 244 309,85 zł.
Wicestarosta wskazała, iż w przypadku braku zapłaty należy wykorzystać gwarancję należytego wykonania i właściwego usunięcia wad nr 908207319187. Suma gwarancyjna w zakresie odpowiedzialności gwaranta z tytułu nieusunięcia lub nienależytego usunięcia wad i usterek wynosi 127 800 zł i jest ważna do dnia 31.05.2025 r. Dodała, że w świetle powyższego, Wydział IM zwraca się z prośbą o podjęcie decyzji odnośnie wystawienia noty obciążeniowej   i  wystąpienia do gwaranta tj. Towarzystwa Ubezpieczeń i Asekuracji WARTA S.A. o wypłatę roszczenia (pismo w tej sprawie stanowi załącznik nr 9).
W toku przeprowadzonej dyskusji, Zarząd Powiatu podjął decyzję o konieczności wystawienia noty obciążeniowej i wystąpienia do Towarzystwa Ubezpieczeń i Asekuracji WARTA S.A. o wypłatę roszczenia.
 
 
Wicestarosta – Pani Anna Leżańska przedstawiła pismo Wydziału Inwestycji, Mienia i Obsługi Gospodarczej zawierające prośbę o zabezpieczenie środków finansowych na niezbędne zmiany projektów w kwocie:
  • Remont sali gimnastycznej z zapleczem sportowym przy Zespole Szkół Ekonomicznych przy ul. Powstańców Warszawy 11 w Skarżysku-Kamiennej – 22 000,00 zł,
  • Remont boisk sportowych przy Zespole Szkół Samochodowo-Usługowych ul. Oseta Wasilewskiego 5 w Skarżysku-Kamiennej – 5 000,00 zł.
Zarząd Powiatu zobowiązał Wydział IM do przygotowania zapytania ofertowego w celu wyłonienia wykonawcy dokumentacji projektowej dla w/w zadań. Jednocześnie, Zarząd zobowiązał Skarbnik Powiatu – Panią Urszulę Wronę do przeanalizowania budżetu powiatu pod kątem możliwości wygospodarowania w/w środków w roku bieżącym lub ewentualnie zaplanowanie ich w budżecie na 2022 rok.
 
 
Wicestarosta – Pani Anna Leżańska poinformowała, że w nawiązaniu do pisma Naczelnika Wydziału Geodezji, Kartografii, Katastru i Gospodarki Nieruchomościami – Pana Dariusz Chojnackiego z dnia 19.11.20211. w sprawie planowanego przeniesienia Referatu Geodezji w tym zlecenia oceny i wykonania opinii – ekspertyzy obciążenia stropów w budynku administracyjno – biurowym ul. Plac Floriański 1, Wydział IM zwraca się do Zarządu z prośbą o podjęcie decyzji w sprawie zlecenia wykonania opinii technicznej bądź ekspertyzy w przedmiotowej sprawie (pismo w tej sprawie stanowi załącznik nr 11). Wicestarosta dodała, że wykonanie opinii / ekspertyzy wymagać będzie zabezpieczenia środków finansowych w budżecie powiatu.
Zarząd Powiatu wyraził zgodę w przedmiotowej sprawie.
 
 
Wicestarosta – Pani Anna Leżańska poinformowała, że Wydział Inwestycji, Mienia i Obsługi Gospodarczej zwraca się z prośbą o zabezpieczenie w budżecie powiatu na 2021 rok środków finansowych w wysokości 3 000,00 zł na remont pomieszczeń w Wydziale Edukacji, Promocji, Kultury, Sportu i Turystyki (pismo w tej sprawie stanowi załącznik nr 12).
Zarząd Powiatu zobowiązał Skarbnik Powiatu – Panią Urszulę Wronę do przeanalizowania budżetu powiatu pod kątem możliwości wygospodarowania w/w środków w roku bieżącym lub ewentualnie zaplanowanie jej w budżecie na 2022 rok.
 
 
Starosta – Pan Artur Berus poinformował, że Pani Karolina Góźdź-Skuła reprezentująca firmę Nieruchomości Karolina Góźdź-Skuła pismem z dnia 29.11.2021r. zwróciła się z prośbą o przedłużenie terminu wykonania prac geodezyjnych określonego w umowie nr 210/2021 do dnia 30.06.2022 r. (pismo w tej sprawie stanowi załącznik nr 13).
Starosta wyjaśnił, że wnioskodawca prośbę swą motywuje wydłużeniem terminu wydania postanowienia przez Urząd Gminy w Bliżynie na złożony wstępny projekt podziału nieruchomości, położonej w miejscowości Zagórze, gmina Bliżyn, stanowiącej własność Skarbu Państwa, oznaczonej w ewidencji gruntów i budynków jako działka nr 120 (obręb 0022-Zagórze, gmina Bliżyn). Dodał, że zgodnie z pismem znak: PNO.6724.2.25.2021 z dnia 24.11.2021 r. otrzymanym przez Starostwo Powiatowe, termin załatwienia sprawy Urząd Gminy Bliżyn wydłuża do dnia 30.01.2022 r. W związku z powyższym, nie ma możliwości wykonania podziału w/w działki w umownym terminie.
Zarząd Powiatu pozytywnie rozpatrzył przedmiotowy wniosek. Jednocześnie, Zarząd wskazał konieczność ujęcia powyższego zadania w wieloletniej prognozie finansowej powiatu skarżyskiego na lata 2021-2035.
 
 
Starosta – Pan Artur Berus przedstawił pismo Dyrektora II Liceum Ogólnokształcącego zwierające prośbę o zwiększenie planu finansowego wydatków na rok 2021 w rozdziale 80120 w następujących paragrafach:
Wydatki rozdział 80120 Zwiększenia
§ 4300 Zakup usług pozostałych o kwotę 17 934,00 zł
z przeznaczeniem na wykonanie modyfikacji zabezpieczeń ścian hali (załącznik nr 14).
Starosta wyjaśnił, że wnioskowana kwota wynika z konieczności wykonania zabezpieczeń ścian hali sportowej za bramkami piłkarskimi, poprzez modyfikację istniejących zabezpieczeń. Prace te mają na celu przystosowanie hali sportowej do rozgrywek w piłce halowej. Pan Artur Berus dodał, że zakres prac obejmować ma: wymianę i montaż sporników pochwytu, przeszycie siatki wraz z doszyciem  dodatkowego obciążenia 400 g/mb, montaż talerzyków do zamontowania siatki w posadzce hali sportowej (12 sztuk) oraz montaż osłony na skrzynki.
Starosta dodał, że wykonawcą dotychczasowych i wnioskowanych zabezpieczeń na hali jest firma Pesmenpol – producent urządzeń sportowych i wyposażenia obiektów sportowych, a kwota wnioskowana została podana na podstawie kosztorysu wykonania takich prac przedstawionych przez w/w firmę. Jednocześnie wskazał, że powyższa kwota nie uwzględnia zabezpieczenia podsufitowej instalacji wentylacyjno-klimatyzacyjnej, gdyż firma Pesmenpol oraz inne firmy odmówiły wykonania powyższych modyfikacji.
Zarząd Powiatu pozytywnie rozpatrzył przedmiotowy wniosek. Jednocześnie, Zarząd zobowiązał Skarbnik Powiatu – Panią Urszulę Wronę do wygospodarowania w/w kwoty w budżecie powiatu na 2021 rok.
 
 
Członek Zarządu – Pan Tadeusz Bałchanowski zapoznał zebranych z pismem Dyrektora Zarządu Dróg Powiatowych (załącznik nr 15) informującym o unieważnieniu postępowania o udzielenie zamówienia publicznego pn.: „Opracowanie dokumentacji projektowej dla zadania pn. Rozbudowa drogi powiatowej w Lipowym Polu Plebańskim i Skarbowym na odcinku od ulicy Rycerskiej do skrzyżowania z drogą powiatową Nr 0556T wraz z przebudową obiektu mostowego” na podstawie art. 255 pkt2) ustawy z dnia 11 września 2019r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2021r. poz. 1129 1598 i 2054), zgodnie z którym, postępowanie unieważnia się, jeżeli wszystkie złożone wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu albo oferty podlegają odrzuceniu. 
Pan Tadeusz Bałchanowski wyjaśnił, że do wyznaczonego terminu składania ofert wpłynęła jedna oferta, złożona przez P.R.I. FROG KAJETAN ŻABA-ŻABIŃSKI z siedzibą w Świętej Katarzynie, 26-010 Bodzentyn, która podlega odrzuceniu na podstawie art. 226 ust. 1 pkt 14) ustawy, ponieważ wykonawca wniósł wadium w sposób nieprawidłowy.
Zarząd Powiatu przyjął powyższą informację do wiadomości.
 
 
Członek Zarządu – Pan Tadeusz Bałchanowski poinformował, że w związku z ogłoszonym w dniu 28.07.2021r. naborem wniosków o dofinansowanie zadań realizowanych w 2022 r. w ramach Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg, Zarząd Dróg Powiatowych pozyskał dofinansowanie na 6 zadań polegających na budowie i przebudowie przejść dla pieszych na terenie Powiatu Skarżyskiego w kwocie 879 680,00 zł brutto. Dodał, że kwota ta zostanie przyznana gdy wnioskodawca przedstawi Wojewodzie Świętokrzyskiemu podpisaną umowę z Wykonawcą do dnia 15.12.2021r.
Pan Tadeusz Bałchanowski poinformował, że Zarząd Dróg Powiatowych w dniu 30.09.2021r. ogłosił zamówienie w trybie podstawowym bez przeprowadzania negocjacji na w/w postępowanie, które w dniu 15.10.2021r. zostało unieważnione na podstawie  art. 255 pkt 1 ustawy z dnia 11 września 2019r. Prawo zamówień publicznych z powodu braku ofert na każdą z części zamówienia. W związku z powyższym, Zamawiający w dniu 20.10.2021r. ponowił czynność ogłoszenia zamówienia, które również zostało unieważnione w dniu 05.11.2021r. na podstawie art. 255 pkt 1.
W wyniku braku zainteresowania zamówieniem, została podjęta decyzja o wszczęciu postępowania w trybie zamówienia z wolnej ręki na podstawie art. 305 pkt 2 ustawy Prawo zamówień publicznych. W dniu 24.11.2021r. Zarząd Dróg Powiatowych zaprosił do udziału w negocjacjach firmę Lis-Tel Lisak Zbigniew Zakład Usług Budowlanych z siedzibą w Szydłowcu w celu przeprowadzenia postępowania w trybie zamówienia z wolnej ręki. Zgodnie z art. 213 ust. 1, zamawiający udziela zamówienia po negocjacjach tylko z jednym wykonawcą.
Kończąc wypowiedź, Pan Tadeusz Bałchanowski wskazał, iż w dniu 26.11.2021r. przeprowadzone zostały negocjacje, w trakcie których Wykonawca przedstawił Zamawiającemu cenę za wykonanie przedmiotu zamówienia (6 zadań). Ponieważ kwota ustalona z Wykonawcą na dzień 26.11.2021r. przekracza kwotę jaką Zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia, Zarząd Dróg Powiatowych zwraca się z prośbą o zwiększenie budżetu na to zadanie o kwotę 295 000,00 zł brutto (pismo w tej sprawie stanowi załącznik nr 16).
W toku przeprowadzonej dyskusji, Zarząd Dróg Powiatowych podjął decyzję o zwiększeniu środków na w/w zadanie. Jednocześnie, Zarząd zobowiązał Skarbnik Powiatu – Panią Urszulę Wronę do wygospodarowania w budżecie powiatu brakujących środków finansowych.
 
 
Członek Zarządu – Pan Tadeusz Bałchanowski  poinformował, że na posiedzeniu w dniu 30.11.2021 r. Komisja nadzorująca likwidację pojazdów przejętych przez Powiat Skarżyski zdecydowała o zniszczeniu pojazdu marki Longija Alien, o wartości 350,00 zł brutto, wobec którego został orzeczony przepadek na rzecz Powiatu Skarżyskiego (pismo w tej sprawie stanowi załącznik nr 17).
Zarząd Powiatu zaakceptował powyższą informację.
 

 
 
Ad. pkt 4.       Sprawy różne.
 
Starosta – Pan Artur Berus poinformował, że Komisja Budżetu, Rozwoju Gospodarczego, Infrastruktury i Porządku Publicznego oraz Komisja Oświaty, Zdrowia i Pomocy Społecznej pozytywnie zaopiniowała projekt uchwały w sprawie przyjęcia wieloletniej prognozy finansowej powiatu skarżyskiego na lata 2022-2035 oraz projekt budżetu powiatu skarżyskiego na 2022 rok (załącznik nr 18 i 19).
Zarząd Powiatu przyjął powyższą informację do wiadomości.
 
 
Starosta – Pan Artur Berus poinformował, że Komisja Budżetu, Rozwoju Gospodarczego, Infrastruktury i Porządku Publicznego Rady Powiatu Skarżyskiego, po zapoznaniu się z informacją na temat stanu realizacji Wieloletniego Planu Inwestycji Drogowych Powiatu skarżyskiego na lata 2019-2023 oraz wieloletniej prognozy finansowej powiatu skarżyskiego na lata 2022-2035, zwróciła się do Zarządu Dróg Powiatowych w Skarżysku-Kamiennej z prośbą o dostarczenie na następne posiedzenie komisji wykazu wszystkich dokumentacji z podziałem na te, które uległy przedawnieniu,  które obowiązują z podaniem do kiedy obowiązują i które są w opracowaniu (pismo w tej sprawie stanowi załącznik nr 20).
Zarząd Powiatu przyjął powyższą informację do wiadomości.
 
 
Na tym zakończono posiedzenie.
 
 
          Protokołowała                                      Przewodniczący Zarządu
           Olga Łukomska                                            Artur Berus
 


Podpisy Członków Zarządu Powiatu:
  1. A. Leżańska
  2. K. Bilska
  3. T. Bałchanowski
  4. A. Ciok
 
 
 
Załączników: 20
 
  • Załącznik nr 1 – lista obecności na posiedzeniu Zarządu Powiatu,
  • Załącznik nr 2 – uchwała Rady Powiatu Skarżyskiego w sprawie ustalenia rozkładu godzin pracy aptek ogólnodostępnych na terenie powiatu skarżyskiego na 2022 rok,
  • Załącznik nr 3 – uchwała Zarządu Powiatu Skarżyskiego w sprawie wprowadzenia zmian w budżecie powiatu na 2021 rok,
  • Załącznik nr 4 – uchwała Zarządu Powiatu Skarżyskiego zmieniająca plan finansowy środków otrzymanych z Funduszu Przeciwdziałania COVID-19,
  • Załącznik nr 5 – uchwała Zarządu Powiatu Skarżyskiego w sprawie wyrażenia zgody na przekazanie celem rozbiórki obiektu budowlanego położonego na działkach ewidencyjnych numer: 1 i 2/1, obręb 0004 Kamienna, gmina Skarżysko-Kamienna,
  • Załącznik nr 6 – Protokół z posiedzenia Komisji do spraw podziału środków na pomoc zdrowotną dla nauczycieli które odbyło się w dniu 29 listopada 2021 roku,
  • Załącznik nr 7 – pismo Dyrektora I liceum Ogólnokształcącego z dnia 24.11.2021r.,
  • Załącznik nr 8 – pismo Dyrektora Zespołu Opieki Zdrowotnej w Skarżysku-Kamiennej z dnia 30.11.2021r.,
  • Załącznik nr 9 – pismo Wydziału Inwestycji, Mienia i Obsługi Gospodarczej z dnia 30.11.2021r.,
  • Załącznik nr 10 – pismo Wydziału Inwestycji, Mienia i Obsługi Gospodarczej z dnia 25.11.2021r.,
  • Załącznik nr 11 – pismo Wydziału Inwestycji, Mienia i Obsługi Gospodarczej z dnia 30.11.2021r.,
  • Załącznik nr 12 – pismo Wydziału Inwestycji, Mienia i Obsługi Gospodarczej z dnia 30.11.2021r.,
  • Załącznik nr 13 – pismo Wydziału Geodezji, Kartografii, Katastru i Gospodarki Nieruchomościami z dnia 30.11.2021r.,
  • Załącznik nr 14 – pismo Dyrektora II Liceum Ogólnokształcącego z dnia 01.12.2021r.,
  • Załącznik nr 15 – pismo Zarządu Dróg Powiatowych z dnia 30.11.2021r.,
  • Załącznik nr 16 – pismo Zarządu Dróg Powiatowych z dnia 30.11.2021r.,
  • Załącznik nr 17 – Protokół Nr 02/2021r. z dnia 30.11.2021r. z posiedzenia Komisji Likwidacyjnej powołanej w celu dokonania oceny przydatności pojazdów nabytych przez Powiat w drodze orzeczeń sądowych o przepadku pojazdów,
  • Załącznik nr 18 – pismo Biura Rady Powiatu Skarżyskiego z dnia 24.11.2021r.,
  • Załącznik nr 19 – pismo Biura Rady Powiatu Skarżyskiego z dnia 24.11.2021r.,
  • Załącznik nr 20 – pismo Biura Rady Powiatu Skarżyskiego z dnia 24.11.2021r.,

Protokół (812kB) pdf

metryczka


Wytworzył: Olga Łukomska (1 grudnia 2021)
Opublikował: Olga Łukomska (9 grudnia 2021, 11:12:04)

Ostatnia zmiana: brak zmian
Liczba odsłon: 652