Protokół Nr 71/2020 z posiedzenia Zarządu Powiatu Skarżyskiego w dniu 16 grudnia 2020 r.

 


W posiedzeniu udział wzięli: 

Członkowie Zarządu Powiatu:
  1. Artur Berus                                                   ‒ Starosta
  2. Anna Leżańska                                              ‒ Wicestarosta
  3. Katarzyna Bilska                                            ‒ Członek Zarządu Powiatu
  4. Tadeusz Bałchanowski                                    - Członek Zarządu Powiatu
  5. Adam Ciok                                                    ‒ Członek Zarządu Powiatu
 
Stali uczestnicy posiedzenia:
  1. Małgorzata Nosowicz               ‒ Sekretarz Powiatu
  2. Urszula Wrona              ‒ Naczelnik Wydziału Finansowego 
Pozostali uczestnicy posiedzenia:
  1. Marek Czyż                                                   - Dyrektor Zarządu Dróg Powiatowych
  2. Leszek Lepiarz                                               - Dyrektor Zespołu Opieki Zdrowotnej w       Skarżysku-Kamiennej Szpital Powiatowy       im. Marii Skłodowskiej-Curie
  3. Dariusz Chojnacki                                          - Naczelnik Wydziału Geodezji, Kartografii,       Katastru i Gospodarki Nieruchomościami
                    
 
Lista obecności stanowi załącznik nr 1 do protokołu.
Posiedzeniu przewodniczył Starosta – Pan Artur Berus.
Posiedzenie protokołowała: Olga Łukomska – Inspektor. 

Porządek posiedzenia:
  1. Przyjęcie projektu uchwały Rady Powiatu Skarżyskiego w sprawie ustalenia rozkładu godzin pracy aptek ogólnodostępnych na terenie powiatu skarżyskiego na 2021 rok.
  2. Podjęcie uchwał Zarządu Powiatu Skarżyskiego w sprawie:
    a)      wprowadzenia zmian w budżecie powiatu na 2020 rok,
    b)      przyznania nagrody jubileuszowej dla Pana Mateusza Korzeniewskiego Dyrektora Obwodu Lecznictwa Kolejowego SP ZOZ w Skarżysku-Kamiennej,
    c)      przeniesienia środków finansowych pomiędzy zadaniami powiatu z zakresu rehabilitacjispołecznej osób niepełnosprawnych, na realizację których przeznacza się środki Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych w 2020 roku.
  3. Rozpatrzenie pism skierowanych do Zarządu Powiatu.
  4. Sprawy różne.
 
Starosta – Pan Artur Berus przedstawił proponowany porządek posiedzenia oraz zapytał o uwagi i wnioski.
W związku z brakiem uwag, Zarząd Powiatu przyjął porządek posiedzenia.
 
 
Streszczenie posiedzenia: 
Ad. pkt 1. Przyjęcie projektu uchwały Rady Powiatu Skarżyskiego w sprawie ustalenia rozkładu godzin pracy aptek ogólnodostępnych na terenie powiatu skarżyskiego na 2021 rok (załącznik nr 2),
Treść powyższej uchwały zreferowała Sekretarz Powiatu – Pani Małgorzata Nosowicz.
Zarząd Powiatu jednogłośnie przyjął projekt uchwały w przedmiotowej sprawie.
           
Ad. pkt 2. Podjęcie uchwał Zarządu Powiatu Skarżyskiego w sprawie:
a)      wprowadzenia zmian w budżecie powiatu na 2020 rok (załącznik nr 3),
Referująca, Naczelnik Wydziału Finansowego – Pani Urszula Wrona wyjaśniła, że proponowane zmiany w budżecie powiatu skarżyskiego wynikają z:
  1. Decyzji Wojewody Świętokrzyskiego znak FN.I.3111.952.2020 z dnia 7 grudnia 2020 roku w sprawie zwiększenia dotacji celowej z budżetu państwa o kwotę 80 000zł na dofinansowanie bieżącej działalności domów pomocy społecznej w związku ze wzmożonymi potrzebami tych placówek w czasie trwania epidemii wirusa SARS-CoV-2. Środki po połowie przeznaczone są dla Domu Pomocy Społecznej przy ul. Spornej i dla Centrum Seniora.
  2. Umowy FRPA Nr 39/2020 z dnia 7 grudnia 2020 roku na dofinansowanie z Funduszu rozwoju przewozów autobusowych o charakterze użyteczności publicznej dopłat do przewozów na trasie Lipowe Pole Plebańskie – Skarżysko-Kamienna oraz Majków-Skarżysko-Kamienna. Kwota dofinansowania wynosi 22 359,40zł i może być wykorzystana do końca grudnia 2020 roku.
  3. Wyciągu z protokołu z posiedzenia Zarządu Powiatu Skarżyskiego z dnia 9 grudnia 2020 roku w sprawie wyrażenia zgody na przeniesienie planu wydatków pomiędzy paragrafami w kwocie 760,12zł na wykonanie tablicy informacyjnej oraz na zakup materiałów i wyposażenia w ramach realizacji nieodpłatnej pomocy prawnej.
  4. Pisma Powiatowego Inspektoratu Nadzoru Budowalnego z dnia 9 grudnia 2020 roku w sprawie przeniesienia planu wydatków pomiędzy paragrafami w łącznej wysokości 9 535,90zł w związku z rozliczeniem wydatków na koniec roku budżetowego.
  5. Pism placówek oświatowych dokonujących zmian w planie wydatków w związku z końcowym rozliczeniem roku budżetowego i tak:
    -        Specjalny Ośrodek Szkolno-Wychowawczy nr 2 kwota zmian 56 230zł,
    -        Zespół Placówek Resocjalizacyjno-Wychowawczych kwota zmian 9 007,90zł,
    -        Zespół Placówek Edukacyjno-Wychowawczych kwota zmian 47 755zł,
    -        II Liceum Ogólnokształcące im.A.Mickiewicza kwota zmian 6 120,06zł,
    -        Zespół Szkół Technicznych kwota zmian 3 427,26zł,
    -        Powiatowe Centrum Rozwoju Edukacji kwota zmian 11 053,76zł,
    -        I Liceum Ogólnokształcące im. J. Słowackiego kwota zmian 58 976zł,
    -        Zespół Szkół Samochodowo-Usługowych kwota zmian 15 517,88zł.
  6. Pisma Wydziału Edukacji, Promocji, Kultury, Sportu i Turystyki z dnia 7 grudnia 2020 roku w sprawie przeniesienia z planu Starostwa Powiatowego kwoty 169 000zł, w tym z rezerwy celowej na oświatę i wychowanie 43 176,69zł,do szkół i placówek oświatowych na zapłatę zobowiązań płacowych za m-c grudzień.
  7. Pisma Powiatowego Środowiskowego Domu Samopomocy z dnia 10 grudnia 2020 roku w sprawie przeniesienia kwoty 1000zł na koszty energii.
  8. Pisma Centrum Obsługi Placówek z dnia 11 grudnia 2020 roku w sprawie przeniesienia planu wydatków rzeczowych pomiędzy jednostkami: Centrum Obsługi Placówek oraz Placówkami Opiekuńczo Wychowawczymi Nr 1 i 2 w łącznej kwocie 11 950zł.
  9. Pisma Wydziału Finansowego z dnia 10 grudnia 2020 roku w sprawie przeniesienia nadwyżek     w planie na zapłatę jak największej ilości zobowiązań grudniowych w celu odciążenia przyszłorocznego budżetu. Jednocześnie z rezerwy ogólnej przenosi się kwotę 34 403,69zł na koszty energii (12 000zł) oraz na składki ZUS pracodawcy (22 403,69zł).
Zarząd Powiatu jednogłośnie podjął uchwałę w przedmiotowej sprawie. 

b)     przyznania nagrody jubileuszowej dla Pana Mateusza Korzeniewskiego Dyrektora Obwodu Lecznictwa Kolejowego SP ZOZ w Skarżysku-Kamiennej (załącznik nr 4),
Z treścią powyższej uchwały zapoznała zebranych Sekretarz Powiatu – Pani Małgorzata Nosowicz.
Zarząd Powiatu nie wniósł uwag i jednogłośnie podjął powyższą uchwałę.
 
c)      przeniesienia środków finansowych pomiędzy zadaniami powiatu z zakresu rehabilitacji społecznej osób niepełnosprawnych, na realizację których przeznacza się środki Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych w 2020 roku (załącznik nr 5),
 
Wicestarosta – Pani Anna Leżańska poinformowała, że uchwała Rady Powiatu Skarżyskiego w sprawie określenia zadań na które przeznacza się środki PFRON upoważnia Zarząd Powiatu do dokonywania w ciągu roku budżetowego przesunięć środków pomiędzy zadaniami, w taki sposób aby nie powodowało to zmian w ustalonym algorytmie przyznanych środków na realizację zadań ustalonych dla Powiatu Skarżyskiego w 2020 roku. Jednak dotychczasowa praktyka wskazuje, iż w ciągu roku zachodzi potrzeba wielokrotnego dokonywania zmian w podziale środków.  
Pani Anna Leżańska wskazała, że Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie swoje potrzeby na rok 2020 oszacował na poziomie 3 049 600,00 zł.  Pismem z dnia 11 grudnia 2020 roku PCPR przedstawił propozycję przesunięć  środków ze względu na sytuację epidemiologiczną spowodowaną rozprzestrzenianiem się COVID-19. W związku z powyższym zmniejszono planowane wydatkowanie na zadanie nr 5 - dofinansowanie likwidacji barier architektonicznych, w komunikowaniu się i technicznych, w związku z indywidualnymi potrzebami osób niepełnosprawnych (łącznie z usługą tłumacza języka migowego lub tłumacza - przewodnika) - do kwoty 180 000,00 i zwiększono na zadania nr 4 - dofinansowanie zaopatrzenia w sprzęt rehabilitacyjny, przedmioty ortopedyczne i środki pomocnicze przyznawane osobom niepełnosprawnym na podstawie odrębnych przepisów do kwoty 424 000,00 zł. 
W toku przeprowadzonego głosowania, Zarząd Powiatu jednogłośnie podjął powyższą uchwałę.
 
 
Ad. pkt 3. Rozpatrzenie pism skierowanych do Zarządu:
Wicestarosta – Pani Anna Leżańska zapoznała zebranych z pismem Wydziału Inwestycji, Mienia i Obsługi Gospodarczej zawierającym prośbę o podjęcie decyzji w sprawie ewentualnego naliczenia kary umownej dla wykonawcy kompleksowego nadzoru inwestorskiego nad termomodernizacją budynku Domu Pomocy Społecznej w Skarżysku-Kamiennej przy ul. Spornej 6, realizowanej w ramach projektu
pn. „Termomodernizacja budynków użyteczności publicznej należących do Powiatu Skarżyskiego” (załącznik nr 6).
Pani Anna Leżańska dodała, iż zgodnie z § 3 ust. 4 lit. c) Umowy nr 86/2020 do obowiązków kierownika zespołu inspektorów nadzoru należało odbywanie co najmniej 3 wizyt w tygodniu na budowie. Według prowadzonej książki inspektor nadzoru nie pojawiał się na budowie w częstotliwości określonej w umowie. W okresie od 24.09.2020r. do 20.11.2020r., zgodnie z zapisami Książki obecności i Dziennika budowy brakuje 12 wizyt kierownika inspektorów nadzoru. Natomiast zgodnie z § 8 ust. 2 powyższej umowy, w przypadku stwierdzenia braku wizyt kierownika zespołu inspektorów nadzoru na budowie w częstotliwości określonej w § 3 ust. 4 lit. c) umowy Zamawiający naliczy Wykonawcy kary w wysokości 200 zł za każdy stwierdzony przypadek.
Następnie Wicestarosta poinformowała, że kierownik inspektorów nadzoru jak i właściciel firmy, z którą została podpisana umowa kilkakrotnie informowani byli o realizacji nadzoru inwestorskiego niezgodnie z umową, jednak nie przynosiło to jakiejkolwiek poprawy w realizacji obowiązków inspektora. W związku z powyższym Wydział IM sugeruje naliczenie kary umownej zgodnie z § 8 ust. 2 umowy.
Na zakończenie, Pani Anna Leżańska zapoznała zebranych z opinią Radcy Prawnego w sprawie naliczenia kar umownych.
W toku przeprowadzonej dyskusji, Zarząd Powiatu podjął decyzję o zasadności naliczenia kar umownych dla wykonawcy kompleksowego nadzoru inwestorskiego nad termomodernizacją budynku Domu Pomocy Społecznej w Skarżysku-Kamiennej przy ul. Spornej 6, realizowanej w ramach projektu pn. „Termomodernizacja budynków użyteczności publicznej należących do Powiatu Skarżyskiego”.
 
Z pismem Zespołu ds. Zdrowia zapoznała zebranych Wicestarosta – Pani Anna Leżańska. Poinformowała, że Wydział Polityki Społecznej i Zdrowia Świętokrzyskiego Urzędu Wojewódzkiego w Kielcach pismem z dnia 07.12.2020r. poinformował o ogłoszonym w dniu 3.12.2020r. naborze wniosków w ramach Programu „Asystent osobisty osoby niepełnosprawnej” – edycja 2021, realizowanego ze środków Solidarnościowego Funduszu Wsparcia Osób Niepełnosprawnych (pismo w tej sprawie stanowi załącznik nr 7).
Wicestarosta dodała, że Starostwo Powiatowe przystąpiło do realizacji programu „Asystent osobisty osoby niepełnosprawnej” – edycja 2020, ponieważ chęć udziału w programie zgłosiła jedna osoba niepełnosprawna, po czym okazało się, że swój wniosek złożyła jednocześnie w Miejskim Ośrodku Pomocy Społecznej w Skarżysku-Kamiennej, dlatego wniosek ze Starostwa został wycofany. Pani Anna Leżańska poinformowała, że w styczniu 2020 roku Powiat Skarżyski ogłosił nabór na stanowisko asystenta osobistego osoby niepełnosprawnej. Ogłoszenie ukazało się na stronie Internetowej Powiatu Skarżyskiego, stronie BIP, Echu Dnia, zostało także przekazane do Urzędu Pracy w Skarżysku-Kamiennej, Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Skarżysku-Kamiennej, taka też informacja została wywieszona również w budynku starostwa. Dodała, że ogłoszenia były kilkukrotnie powielone, bez żadnych rezultatów. Kontaktowano się także z kilkoma osobami, które posiadają uprawnienia do pracy z osobą niepełnosprawną, lecz nie były one zainteresowane udziałem w programie.
W związku z brakiem zainteresowania poprzednią edycją programu oraz faktem, że Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Skarżysku-Kamiennej przystąpił do realizacji w roku 2021 programu „Asystent osobisty osoby niepełnosprawnej”, Zarząd Powiatu podjął decyzję o nieprzystępowaniu do tegorocznej edycji w/w programu. Jednocześnie Zarząd zwrócił uwagę na brak osób posiadających kwalifikacje do wykonywania zawodu asystenta osobistego osoby niepełnosprawnej. W związku z powyższym, Zarząd Powiatu zobowiązał Wydział Edukacji, Promocji, Kultury, Sportu i Turystyki do rozeznania się w zakresie możliwości ewentualnego utworzenia kierunku Asystent osobisty osoby niepełnosprawnej w szkołach, dla których organem prowadzącym jest Powiat Skarżyski.
 
Wicestarosta – Pani Anna Leżańska poinformowała, że Pan Jarosław Rusiecki – Senator Rzeczypospolitej Polskiej zwrócił się pismem z dnia 01.10.2020r. w sprawie zawarcia umowy najmu pomieszczenia znajdującego się w budynku biurowym przy ul. Sikorskiego 20 lokal 227 w Skarżysku-Kamiennej (załącznik nr 8).
Pani Anna Leżańska wyjaśniła, że zgodnie z umową najmu lokalu użytkowego Nr 08/IM/2020 z dnia 17.02.2020 roku, lokal Nr 227 w budynku biurowym przy ul. Sikorskiego 20 został wynajęty Panu Krzysztofowi Lipcowi – Posłowi na Sejm Rzeczypospolitej Polskiej, na czas sprawowania mandatu. Pismem z dnia 30.11.2020r., Pan Krzysztof Lipiec wyraził zgodę na przystąpienie Senatora Jarosława Rusieckiego do powyższej umowy najmu.
Wicestarosta dodała, że lokal Nr 227 składa się z dwóch pomieszczeń: pierwsze
o powierzchni 14,79 m2 i drugie o powierzchni 14,64 m2. W związku z powyższym istnieje możliwość podzielenia tego lokalu na dwa odrębne pokoje. Powyższa zmiana wiąże się
z koniecznością podjęcia uchwały przez Radę Powiatu Skarżyskiego.
Zarząd Powiatu jednogłośnie wyraził zgodę w powyższej sprawie.
 
Starosta – Pan Artur Berus powitał na posiedzeniu Dyrektora Zespołu Opieki Zdrowotnej w Skarżysku-Kamiennej – Pana Leszka Lepiarza. Następnie przedstawił  zebranym informację na temat sytuacji finansowej Zespołu Opieki Zdrowotnej w Skarżysku-Kamiennej Szpitala Powiatowego im. Marii Skłodowskiej-Curie za dziewięć i dziesięć miesięcy wraz z zestawieniem sytuacji finansowej Zespołu oraz porównaniem kosztów rodzajowych za 9 i 10 miesięcy 2020 r. (załącznik nr 9).
Następnie głos zabrał Dyrektor ZOZ – Pan Leszek Lepiarz. Dyrektor wypowiedź swą rozpoczął od zwrócenia uwagi na sytuację szpitala związaną z podjęciem przez Wojewodę Świętokrzyskiego decyzji o przekształceniu od 12.11.2020r. Szpitala Powiatowego im. Marii Skłodowskiej – Curie w szpital jednoimienny, przeznaczony dla osób zakażonych koronawirusem oraz o cofnięciu tej decyzji po upływie trzech tygodni. Dyrektor poinformował, iż powyższe pociągnęło za sobą nie tylko duże nakłady finansowe (około 235 000,00 zł z budżetu szpitala), wynikające z konieczności dostosowania lecznicy do wymogów szpitala covidowego, ale również chaos organizacyjny, związany z koniecznością wstrzymania pracy innych oddziałów oraz konieczności ponownego ich uruchomienia. Dyrektor wyraził także obawę, czy w związku ze wstrzymaniem pracy innych oddziałów na okres trzech tygodni, uda się Szpitalowi wywiązać z kontraktu zawartego z Narodowym Funduszem Zdrowia.
Zarząd Powiatu zapoznał się z informacją na temat sytuacji finansowej Zespołu Opieki Zdrowotnej w Skarżysku-Kamiennej Szpitala Powiatowego im. Marii Skłodowskiej-Curie za dziewięć i dziesięć miesięcy wraz z zestawieniem sytuacji finansowej Zespołu oraz porównaniem kosztów rodzajowych za 9 i 10 miesięcy 2020 r. Jednocześnie Zarząd przyjął do wiadomości informacje przedstawione przez Dyrektora ZOZ.
 
Członek Zarządu – Pan Tadeusz Bałchanowski zapoznał zebranych z pismem Zastępcy Prezydenta Miasta Skarżyska-Kamiennej – Pana Andrzeja Brzezińskiego w sprawie wniosku Rady Osiedla „Pogorzałe” dotyczącego dokonania przebudowy przejścia dla pieszych na przejście aktywne na ul. Warszawskiej w rejonie Szkoły Podstawowej nr 9, która w chwili obecnej zaliczona jest do kategorii dróg powiatowych (pismo w tej sprawie stanowi załącznik nr 10).
Członek Zarządu wyjaśnił, że ul. Warszawska na przedmiotowym odcinku była zaliczona do kategorii dróg krajowych, wówczas przedmiotowe przejście dla pieszych oznakowane zostało znakiem aktywnym D-6, a samo przejście doświetlone jest dodatkowymi światłami. Ponadto, ustawione zostały znaki D-6 (przejście dla pieszych) i T-27 (tabliczka wskazująca, że przejście dla pieszych jest szczególnie uczęszczane przez dzieci) na folii fluorescencyjnej. Dodał, że w związku z oddaniem do użytkowania nowego odcinka drogi krajowej S7, nastąpił znaczny spadek natężenia ruchu na wskazanym odcinku drogi, jednak mimo to, utrzymane zostało dotychczasowe oznakowanie w/w przejścia dla pieszych.
Pan Tadeusz Bałchanowski dodał, że orientacyjny koszt wykonania powyższej inwestycji wyniesie około 30 000,00 zł, natomiast obecnie w budżecie Zarządu Dróg Powiatowych nie ma zabezpieczonych środków finansowych na powyższy cel.
W toku przeprowadzonej dyskusji, Zarząd Powiatu wskazał, iż w przypadku pojawienia się możliwości pozyskania dofinansowania powyższej inwestycji, Zarząd rozważy realizację w/w zadania.
 
Członek Zarządu – Pan Tadeusz Bałchanowski  zapoznał zebranych z pismem Dyrektora Zarządu Dróg Powiatowych zawierającym prośbę o wyrażenie zgody na rozstrzygnięcie przetargu na rozbudowę układu komunikacyjnego wraz z budową wiaduktu nad torami kolejowymi w Skarżysku-Kamiennej w ramach zadania: „Budowa zintegrowanego systemu komunikacyjnego obejmującego wykonanie przebudowy istniejącego układu komunikacyjnego wraz z budową obiektu w celu przekroczenia linii kolejowej nr 8 Warszawa – Kraków i skomunikowania Osiedla Dolna Kamienna z Osiedlem Przydworcowym w Skarżysku-Kamiennej”, pomimo braku pełnego zabezpieczenia w budżecie środków finansowych na realizację w/w zadania (załącznik nr 11).
Pan Tadeusz Bałchanowski wyjaśnił, że otwarcie ofert nastąpiło w dniu 15.09.2020r., natomiast pierwotny termin związania ofertą upłynął 13.11.2020r. Dodał, że na wniosek Zamawiającego, zgodnie z art. 85 ust. 1 pkt 3 ustawy Prawo zamówień publicznych termin związania ofertą został przedłużony o maksymalny okres 60 dni, tj. do dnia 12.01.2021r. Po upływie tego terminu, wykonawca nie jest już związany ofertą a wniesione wadium traci ważność.
Członek Zarządu poinformował, że po przeprowadzeniu oceny i badaniu ofert, najkorzystniejszą ofertą jest oferta Wykonawcy Trakcja S.A., Aleje Jerozolimskie 100 II p. 00-807 Warszawa z ceną brutto 34 785 816,31zł.  Mając na uwadze, że postępowanie prowadzone jest powyżej tzw. progów unijnych, umowa z wykonawcą może zostać zawarta po upływie 10 dni od daty rozstrzygnięcia, tj. dnia przesłania wykonawcom zawiadomienia o wyborze najkorzystniejszej oferty. Przedłużająca się procedura rozstrzygnięcia przetargu skutkować może niedochowaniem terminów przewidzianych ustawą Prawo zamówień publicznych i odstąpieniem wykonawcy od podpisania umowy.
Biorąc powyższe pod uwagę, Zarząd Powiatu pozytywnie rozpatrzył wniosek Dyrektora Zarządu Dróg Powiatowych.
 
Z pismem Zarządu Dróg Powiatowych w sprawie dokonania zmian w planie finansowym jednostki zapoznał zebranych Członek Zarządu – Pan Tadeusz Bałchanowski.
Wyjaśnił, że przedmiotowy wniosek dotyczy przeniesienia zaplanowanej kwoty wydatków w roku 2020 w kwocie 25 000,00 zł. na rok 2021, na sfinansowanie zadania pn. „Budowa mini ronda przy skrzyżowaniu dróg ul. Towarowej z ul. 1 Maja w Skarżysku-Kamiennej”. Dodał, że w związku z toczącym się postępowaniem sądowym umowa o wykonanie dokumentacji projektowej została zawarta w dniu 08.12.2020r., z terminem zakończenia w II kwartale 2021 r. Biorąc powyższe pod uwagę, środki zaplanowane w budżecie na rok 2020 nie zostaną wydatkowane (załącznik nr 12).
Zarząd Powiatu pozytywnie rozpatrzył przedmiotowy wniosek.
 
 
Członek Zarządu – Pan Tadeusz Bałchanowski poinformował, iż w związku z ogłoszeniem nr IR.IV.7822.77.1.2020 z dnia 10.12.2020r. Wojewody Świętokrzyskiego o II naborze wniosków o wsparcie dla jednostek samorządu terytorialnego w ramach dofinansowania ze środków Rządowego Funduszu Inwestycji Lokalnych, Dyrektor Zarządu Dróg Powiatowych  zwraca się z prośbą o wskazanie zadań, które będą przedmiotem aplikacji (pismo w tej sprawie stanowi załącznik nr 13).
Następnie Pan Tadeusz Bałchanowski przedstawił wykaz zadań rekomendowanych przez ZDP , tj.:
  1. Rozbudowa al. Tysiąclecia w Skarżysku-Kamiennej na odcinku od skrzyżowania z ul. Słowackiego do skrzyżowania z ul. Sokolą,
  2. Przebudowa drogi powiatowej nr 0446T w msc. Sorbin gmina Bliżyn,
  3. Budowa drogi powiatowej nr 0573T w msc. Majków – Michałów w gminie Skarżysko Kościelne,
  4. Rozbudowa drogi powiatowej ul. Łyżwy w Skarżysku-Kamiennej,
  5. Rozbudowa drogi powiatowej nr 0307T w msc. Zalezianka, gmina Łączna,
  6. Budowa zintegrowanego systemu komunikacyjnego obejmującego wykonanie przebudowy istniejącego układu komunikacyjnego wraz z budową obiektu w celu przekroczenia linii kolejowej nr 8 Warszawa – Kraków i skomunikowania Osiedla Dolna Kamienna z Osiedlem Przydworcowym w Skarżysku-Kamiennej.
Kończąc wypowiedź, Pan Tadeusz Bałchanowski poinformował, że termin składania wniosków upływa 28.12.2020 r., maksymalna liczba wniosków jaką Powiat Skarżyski może złożyć wynosi 3 sztuki. Ponieważ Fundusz nie określa stawki procentowej ani kwotowej dofinansowania, zadeklarować należy procentowy udziału własny w realizacji wskazanych zadań inwestycyjnych.
Wicestarosta – Pani Anna Leżańska poinformowała, że w miejscowości Sorbin i Odrowążek gmina Bliżyn, planowana jest w najbliższym czasie budowa sieci gazociągowej w pasie drogowym drogi powiatowej nr 0446T. Dodała, że przebudowa w/w odcinka drogi w ramach zewnętrznego dofinansowania (w związku z trwałością projektu) spowoduje wstrzymanie budowy sieci przez okres 5 lat. Biorąc pod uwagę zainteresowanie mieszkańców Sorbina i Odrowążka możliwością przyłączenia się do planowanej sieci gazociągowej, proponuje wstrzymanie się ze składaniem wniosku na zadanie: Przebudowa drogi powiatowej nr 0446T w msc. Sorbin gmina Bliżyn, tak aby miejscowość Sorbin i Odrowążek zostały podłączone do sieci gazowej.
Członek Zarządu – Pani Katarzyna Bilska zaproponowała złożenie wniosku na  dofinansowanie ze środków Rządowego Funduszu Inwestycji Lokalnych kontynuacji budowy chodnika w miejscowości Mostki, gmina Suchedniów w ciągu drogi powiatowej nr 0578T. Wyjaśniła, że w/w droga stanowi jedyne połączenie między Starachowicami a Kielcami, w związku z czym natężenie ruchu na niej jest bardzo duże, a co za tym idzie, brak chodnika stanowi realne zagrożenie dla życia i zdrowia poruszających się nią pieszych. Dodała, że przedsięwzięcie to było już realizowane w poprzednich latach – pozostało
do wykonania około 700 m. chodnika.
Starosta – Pan Artur Berus poprosił Dyrektora Zarządu Dróg Powiatowych – Pana Marka Czyża o podanie orientacyjnego kosztu budowy chodnika we wskazanym przez Panią Katarzynę Bilską odcinku drogi. Dyrektor poinformował, że przybliżony koszt wykonania tego zadania wyniesie około 450 000,00 zł.
W toku przeprowadzonej dyskusji, Zarząd Powiatu podjął decyzję, że ze środków Rządowego Funduszu Inwestycji Lokalnych, przy zapewnieniu m.in. 15% wkładu własnego, Powiat Skarżyski ubiegać się będzie o dofinansowanie następujących zadań,: 
  1. Rozbudowa al. Tysiąclecia w Skarżysku-Kamiennej na odcinku od skrzyżowania z ul. Słowackiego do skrzyżowania z ul. Sokolą,
  2. Rozbudowa drogi powiatowej ul. Łyżwy w Skarżysku-Kamiennej,
  3. Termomodernizacja budynku przy ul. Sikorskiego 20 w Skarżysku-Kamiennej wraz z adaptacją pomieszczeń na potrzeby Powiatowego Urzędu Pracy.
Ponadto, Zarząd podjął decyzję o konieczności kontynuacji w 2021 roku budowy chodnika w miejscowości Mostki. W związku z powyższym, Zarząd zobowiązał Dyrektora Zarządu Dróg Powiatowych – Pana Marka Czyża do wykonania w styczniu 2021 roku aktualizacji dokumentacji projektowej dla powyższego zadania. Jednocześnie Zarząd zobowiązał Członka Zarządu – Pana Tadeusza Bałchanowskiego do zwrócenia się pismem do Burmistrza Miasta i Gminy Suchedniów o wsparcie finansowe inwestycji polegającej na kontynuacji budowy chodnika w ciągu drogi powiatowej nr 0578T. Zarząd, zobowiązał także Dyrektora Zarządu Dróg Powiatowych – Pana Marka Czyża do zwrócenia się pismem do Prezydenta Miasta Skarżyska-Kamiennej z zapytaniem o możliwość partycypacji Gminy Skarżysko-Kamienna w kosztach realizacji zadania — Rozbudowa al. Tysiąclecia w Skarżysku-Kamiennej na odcinku od skrzyżowania z ul. Słowackiego do skrzyżowania z ul. Sokolą oraz Rozbudowa drogi powiatowej ul. Łyżwy w Skarżysku-Kamiennej.
 
Starosta – Pan Artur Berus powitał na posiedzeniu Naczelnika Wydziału Geodezji, Kartografii, Katastru i Gospodarki Nieruchomościami – Pana Dariusz Chojnacki.
Naczelnik GG poinformował, że w związku z zamiarem zlecenia przez Zarząd Powiatu Skarżyskiego prac geodezyjnych, związanych ze sporządzeniem mapy z projektem podziału nieruchomości, położonej w Skarżysku-Kamiennej, przy ul. Oseta Wasilewskiego 5, stanowiącej współwłasność Powiatu Skarżyskiego, w trwałym zarządzie Zespołu Szkół Samochodowo-Usługowych im. Władysława „Oseta” Wasilewskiego w Skarżysku-Kamiennej, oznaczonej w ewidencji gruntów i budynków miasta Skarżyska-Kamiennej, obręb 0011 - Górna Kamienna jako działka nr 110/5, arkusz mapy nr 16 Wydział Geodezji, Kartografii, Katastru i Gospodarki Nieruchomościami zwraca się z prośbą o określenie zasięgu wydzielanej działki lub działek oraz wskazanie na ile działek przedmiotowy podział ma być wykonany z uwzględnieniem między innymi poniższych kwestii.
Pan Dariusz Chojnacki wyjaśnił, że podział nieruchomości nie jest dopuszczalny, jeżeli projektowane do wydzielenia działki gruntu nie mają dostępu do drogi publicznej. Za dostęp do drogi publicznej uważa się również wydzielenie drogi wewnętrznej wraz z ustanowieniem na tej drodze odpowiednich służebności dla wydzielonych działek gruntu albo ustanowienie dla tych działek innych służebności drogowych, jeżeli nie ma możliwości wydzielenia drogi wewnętrznej z nieruchomości objętej podziałem. Następnie wyjaśnił, że działka nr 110/5 zlokalizowana jest bezpośrednio przy działce stanowiącej drogę publiczną kategorii gminnej pn. Oseta Wasilewskiego – działka ewidencyjna nr 221/2 (własność Gminy Skarżysko-Kamienna). Jezdnia o nawierzchni bitumicznej na przedmiotowej działce jest od ul. Zielnej do wysokości ściany szczytowej budynku szkoły od strony wschodniej. W dalszej części, oddzielonej słupkami stalowymi, znajduje się nawierzchnia gruntowa (trawnik). 
Jednoznaczne określenie, czy wydzielana działka od strony wschodniej z terenu szkoły będzie miała zapewniony dostęp do drogi publicznej możliwe będzie po uzyskaniu jednoznacznego stanowiska Gminy Skarżysko-Kamienna w tej kwestii. W ocenie Wydziału merytorycznego obecny stan faktyczny nie gwarantuje możliwości dojazdu przez dalszą część działki 221/2. W przypadku stanowiska Gminy o braku dostępu do drogi publicznej podział przedmiotowej nieruchomości będzie możliwy pod warunkiem zapewnienia służebności gruntowej, która może być też wydzielona jako odrębna działka (wtedy podział będzie na trzy działki). Jeżeli mowa o służebności konieczne jest ustalenie jej lokalizacji.
Kończąc wypowiedź, Naczelnik przypomniał, że wspomniana wcześniej nieruchomość przeznaczona do podziału stanowi współwłasność Powiatu Skarżyskiego oraz osoby fizycznej, bez udziału i zgody której wiele czynności nie będzie możliwe. Przykładowo z wnioskiem o zaopiniowanie wstępnego projektu podziału, a później o zatwierdzenie podziału będą musieli wystąpić wszyscy współwłaściciele (pismo w tej sprawie stanowi załącznik nr 14). 
Zarząd Powiatu zobowiązał Naczelnika Wydziału Geodezji, Kartografii, Katastru i Gospodarki Nieruchomościami do rozpoczęcia procedury podziału przedmiotowej nieruchomości na 2 działki, bez wydzielania służebności, w taki sposób, aby podział był spójny z projektem budowlanym Remontu boiska sportowego przy Zespole Szkół Samochodowo-Usługowych im. Oseta Wasilewskiego w Skarżysku-Kamiennej. Ponadto, Zarząd wskazał konieczność zwrócenia się do Gminy Skarżysko-Kamienna z prośbą o zajęcie stanowiska odnośnie - czy wydzielana działka od strony wschodniej z terenu szkoły będzie miała zapewniony dostęp do drogi publicznej?
 
Starosta – Pan Artur Berus przedstawił wniosek przygotowany przez Wydział Geodezji, Kartografii, Katastru i Gospodarki Nieruchomościami (załącznik nr  15) kierowany do Sądu Rejonowego w Skarżysku-Kamiennej Wydziału Ksiąg Wieczystych dotyczący odłączenia z księgi wieczystej KI1R/00031655/4 działki nr 58/1 o pow. 0,0875 ha położonej w Skarżysku-Kamiennej (obręb 0003 Place, arkusz mapy 19) i przyłączenia w/w działki do księgi wieczystej KI1R/00035691/6, w której jako właściciel zostanie wpisany Powiat Skarżyski w trwałym zarządzie Zarządu Dróg Powiatowych w Skarżysku-Kamiennej
na podstawie decyzji Wojewody Świętokrzyskiego znak: SPN.II.7532.6.2020 z dnia 26.08.2020 r. oraz na podstawie art. 22 ust. 1 ustawy z dnia 21 marca 1985 r. o drogach publicznych trwały zarząd gruntami w pasie drogowym sprawuje zarząd drogi.
Pan Artur Berus wyjaśnił, że działka nr 58/1 o pow. 0,0875 ha położona w Skarżysku-Kamiennej (obręb 0003 Place, arkusz mapy 19) zajęta jest pod pas drogowy drogi powiatowej alei Marszałka Józefa Piłsudskiego.
Zarząd Powiatu pozytywnie zaopiniował przedmiotowy wniosek. Jednocześnie Zarząd upoważnił Starostę – Pana Artura Berusa oraz Wicestarostę – Panią Annę Leżańską do podpisania wniosku.
 
Obecny na posiedzeniu Naczelnik Wydziału Geodezji, Kartografii, Katastru i Gospodarki Nieruchomościami – Pan Dariusz Chojnacki poinformował, że w związku ze złożonym przez Wydział GG do Wydziału Inwestycji, Mienia i Obsługi Gospodarczej w/m wnioskiem o wszczęcie postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, w trybie przetargu nieograniczonego, na wykonanie prac geodezyjnych związanych ze sporządzeniem mapy z projektem podziału nieruchomości, położonej w Skarżysku-Kamiennej, przy ul. Legionów 119A, stanowiącej własność Powiatu Skarżyskiego, oddanej w trwały zarząd na rzecz Zespołu Szkół Transportowo – Mechatronicznych w Skarżysku-Kamiennej, oznaczonej w ewidencji gruntów i budynków m. Skarżyska-Kamiennej jako działka nr 1/129 (obr. 5, ark 74) oraz otrzymanym w dniu 16.12.2020 r. pismem z w/w Wydziału z dnia 15.12.2020r., z którego wynika propozycja przeprowadzenia zapytania ofertowego na przedmiotowe zamówienie, na podstawie Regulaminu udzielania zamówień publicznych, których wartość nie przekracza wyrażonej w złotych równowartości kwoty 30 000 euro netto, Wydział Geodezji, Kartografii, Katastru i Gospodarki Nieruchomościami Starostwa Powiatowego w Skarżysku-Kamiennej prosi o wyrażenie zgody na uruchomienie postępowania związanego z realizacją zamówienia publicznego dotyczącego wykonania przedmiotowych prac w trybie zaproponowanym przez Wydział Inwestycji, Mienia i Obsługi Gospodarczej, to jest bez przetargu nieograniczonego (pismo w tej sprawie stanowi załącznik nr 16).
W toku przeprowadzonej dyskusji, Zarząd Powiatu zobowiązał Zespół Radców Starostwa Powiatowego do sporządzenia opinii prawnej w sprawie możliwości zastosowania w przedmiotowej sprawie tzw. zapytania ofertowego.
 
Starosta – Pan Artur Berus zapoznał zebranych z ofertami złożonymi przez Radio Kielce, Tygodnik Skarżyski oraz Echo Dnia na emisję życzeń od Samorządu Powiatu Skarżyskiego z okazji Świąt Bożego Narodzenia (załącznik nr 17).
Z uwagi na brak środków finansowych, Zarząd Powiatu odstąpił od przyjęcia w/w ofert.
 
 
 
Ad. pkt 4. Sprawy różne.
Członek Zarządu – Pani Katarzyna Bilska przedstawiła zebranym założenia programu edukacyjnego „Centrum Dziecka i Rodziny”. Jednocześnie wyraziła zaniepokojenie faktem, że dokument ten nie został dotychczas wysłany przez Ministerstwo Edukacji Narodowej do konsultacji z organizacjami pozarządowymi i nie jest on znany podmiotom bezpośrednio zainteresowanym, tj. Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie oraz Powiatowe Centrum Rozwoju Edukacji.
Zarząd Powiatu przyjął powyższą informację do wiadomości.
 
Członek Zarządu – Pani Katarzyna Bilska poinformowała, że rozstrzygnięty został konkurs  „Na najciekawszy pomysł promocji świętokrzyskiej wycinanki ludowej”, który został zorganizowany w ramach projektu pt.: „Gigabajty tradycji, transfer doświadczeń. Świętokrzyska Wycinanka Ludowa online”. Dodała, że na wzór wyłonionych w  konkursie prac, Referat ds. Promocji planuje wykonać gadżety reklamowe, tak, by nadać im znaczenie regionalne i mogły stać się produktem turystycznym naszego regiony.
Zarząd Powiatu przyjął powyższą informację do wiadomości.
 
Starosta – Pan Artur Berus poinformował, że Komendant Powiatowy Policji w Skarżysku-Kamiennej zwrócił się z prośbą o wsparcie finansowe zakupu trzech telefonów na potrzeby funkcjonariuszy policji. Starosta wyjaśnił, że aparaty telefoniczne niezbędne są do pracy policjantów, którzy sprawdzają czy osoby objęte kwarantanną przebywają w wyznaczonym do tego celu miejscu.
Zarząd Powiatu pozytywnie rozpatrzył wniosek Komendanta Policji, przeznaczając na powyższy cel z budżetu Zespołu ds. Zarządzania Kryzysowego kwotę 2 000,00 zł. Jednocześnie Zarząd, do zakupu trzech sztuk telefonów zobowiązał Zespół ds. Zarządzania Kryzysowego.
 
Starosta – Pan Artur Berus zwrócił się do Zarządu z prośbą o wyrażenie zgody na przygotowanie przez Telewizję Świętokrzyską materiału filmowego podsumowującego działalność Zarządu Powiatu Skarżyskiego w roku 2020.
Zarząd Powiatu przychylił się do przedstawionego wniosku. Jednocześnie Zarząd zobowiązał Skarbnik Powiatu – Panią Urszulę Wronę do zabezpieczenia środków na powyższy cel w budżecie powiatu skarżyskiego.
 
Na tym zakończono posiedzenie.
 
          Protokołowała                                          Przewodniczący Zarządu
           Olga Łukomska                                                Artur Berus 

Podpisy Członków Zarządu Powiatu:
  1. A. Leżańska
  2. K. Bilska
  3. T. Bałchanowski
  4. A. Ciok
 
 
Załączników: 17
 
  • Załącznik nr 1 – lista obecności na posiedzeniu Zarządu Powiatu,
  • Załącznik nr 2 – uchwała Rady Powiatu Skarżyskiego w sprawie ustalenia rozkładu godzin pracy aptek ogólnodostępnych na terenie powiatu skarżyskiego na 2021 rok,
  • Załącznik nr 3 – uchwała Zarządu Powiatu Skarżyskiego w sprawie wprowadzenia zmian w budżecie powiatu na 2020 rok,
  • Załącznik nr 4 – uchwała Zarządu Powiatu Skarżyskiego w sprawie przyznania nagrody jubileuszowej dla Pana Mateusza Korzeniewskiego Dyrektora Obwodu Lecznictwa Kolejowego SP ZOZ w Skarżysku-Kamiennej,
  • Załącznik nr 5 – uchwała Zarządu Powiatu Skarżyskiego w sprawie przeniesienia środków finansowych pomiędzy zadaniami powiatu z zakresu rehabilitacji społecznej osób niepełnosprawnych, na realizację których przeznacza się środki Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych w 2020 roku,
  • Załącznik nr 6 – pismo Wydziału Inwestycji, Mienia i Obsługi Gospodarczej z dnia 15.12.2020r.,
  • Załącznik nr 7 – pismo Zespołu ds. Polityki Społecznej i Senioralnej z dnia 10.12.2020r.
  • Załącznik nr 8 – pismo Wydziału Inwestycji, Mienia i Obsługi Gospodarczej z dnia 10.12.2020r.,
  • Załącznik nr 9 – pismo Zespołu ds. Zdrowia z dnia 14.12.2020r.,
  • Załącznik nr 10 – pismo Zarządu Dróg Powiatowych z dnia 11.12.2020r.,
  • Załącznik nr 11 – pismo Zarządu Dróg Powiatowych z dnia 07.12.2020r.,
  • Załącznik nr 12 – pismo Zarządu Dróg Powiatowych z dnia 16.12.2020r.,
  • Załącznik nr 13 – pismo Zarządu Dróg Powiatowych z dnia 11.12.2020r.,
  • Załącznik nr 14 – pismo Wydziału Geodezji, Kartografii, Katastru i Gospodarki Nieruchomościami z dnia 15.12.2020r.,
  • Załącznik nr 15 – wniosek przygotowany przez Wydział Geodezji, Kartografii, Katastru i Gospodarki Nieruchomościami,
  • Załącznik nr 16 – pismo Wydziału Geodezji, Kartografii, Katastru i Gospodarki Nieruchomościami z dnia 16.12.2020r.,
  • Załącznik nr 17 – pismo Rzecznika Prasowego z dnia 15.12.2020r.

    Protokół (646kB) pdf  

metryczka


Wytworzył: Olga Łukomska (16 grudnia 2020)
Opublikował: Olga Łukomska (4 stycznia 2021, 11:24:18)

Ostatnia zmiana: brak zmian
Liczba odsłon: 460