Protokół Nr 48/2020 z posiedzenia Zarządu Powiatu Skarżyskiego w dniu 23 września 2020 r.
W posiedzeniu udział wzięli:
Członkowie Zarządu Powiatu:
1. Artur Berus - Starosta
2. Anna Leżańska - Wicestarosta
3. Katarzyna Bilska - Członek Zarządu Powiatu
4. Tadeusz Bałchanowski - Członek Zarządu Powiatu
5. Adam Ciok - Członek Zarządu Powiatu
Pozostali uczestnicy posiedzenia:
1. Bogusława Wilczyńska - Skarbnik Powiatu
2. Małgorzata Nosowicz - Sekretarz Powiatu
3. Katarzyna Geller - Naczelnik Wydziału Inwestycji, Mienia
i Obsługi Gospodarczej
4. Dariusz Chojnacki - Wydziału Geodezji, Kartografii, Katastru
i Gospodarki Nieruchomościami
Lista obecności stanowi załącznik nr 1 do protokołu.
Posiedzeniu przewodniczył Starosta – Pan Artur Berus.
Posiedzenie protokołowała: Anna Radzimirska-Lange – Inspektor.
Porządek posiedzenia:
1. Podjęcie Uchwały Zarządu Powiatu Skarżyskiego w sprawie wprowadzenia zmian w budżecie powiatu na 2020 rok.
2. Omówienie przekazania hali sportowej Dyrektorowi II Liceum Ogólnokształcącego im. A. Mickiewicza w Skarżysku-Kamiennej.
3. Pisma skierowane do Zarządu Powiatu.
4. Sprawy różne.
Starosta – Pan Artur Berus przedstawił proponowany porządek posiedzenia oraz zapytała o uwagi i wnioski.
W związku z brakiem uwag, Zarząd Powiatu przyjął porządek posiedzenia.
Streszczenie
posiedzenia:
Ad. pkt 1. Podjęcie Uchwały Zarządu Powiatu
Skarżyskiego w sprawie wprowadzenia zmian w budżecie powiatu na 2020 rok. załącznik nr 2.
Skarbnik
Powiatu Pani Bogusława Wilczyńska przedstawiła proponowane zmiany w budżecie Powiatu Skarżyskiego, które wynikają z:
1. Pisma Zespołu Szkół
Technicznych z dnia
14 września 2020 roku
w sprawie przeniesienia planu
wydatków pomiędzy paragrafami w kwocie 283,12zł w ramach
realizacji projektu „Innowacyjne metody
nauczania strategią nowoczesnej
szkoły” finansowanego z programu ERASMUS. 2. Pisma Zespołu Szkół
Transportowo-Mechatronicznych z
dnia 15 września 2020r. w sprawie konieczności
zabezpieczenia środków na
pokrycie składki zdrowotnej za ucznia, który nigdzie nie jest objęty tym ubezpieczeniem. Kwotę 223,20zł
przenosi się w
tej samej klasyfikacji
z planu Zespołu Placówek
Resocjalizacyjno-Wychowawczych. Wydatek ten finansowany jest z dotacji z
budżetu państwa gdyż jest to zadanie zlecone powiatowi. 3. Pisma Powiatowego Środowiskowego Domu
Samopomocy z dnia
17 września 2020r. w
sprawie przeniesienia kwoty
400zł pomiędzy paragrafami
w celu zabezpieczenia środków na
uzyskanie opinii prawnej.
4. Wyciągu z protokołu
z posiedzenia Zarządu
Powiatu odbytego w
dniu 16 września 2020r w
sprawie przeniesienia z
rezerwy celowej na
oświatę i wychowanie
kwoty 15383,33zł na doposażenie pracowni w Centrum Kształcenia
Zawodowego
Zarząd Powiatu przyjął ww. projekt
uchwały.
Ad. pkt 2. Omówienie przekazania hali sportowej Dyrektorowi II Liceum Ogólnokształcącego im. A. Mickiewicza w Skarżysku-Kamiennej.
Starosta Pan Artur Berus poinformował,
że z zakończona została realizacja inwestycji trwającej od września 2018 do
czerwca 2020 polegająca na rozbudowie infrastruktury II Liceum
Ogólnokształcącego im. Adama Mickiewicza o halę sportową łączącą zaplecze
sportowe II Liceum Ogólnokształcącego i Zespołu Szkół Technicznych
w Skarżysku-Kamiennej.
Obecny
na posiedzeniu Dyrektor II Liceum Ogólnokształcącego im. Adama Mickiewicza
podziękował Zarządowi Powiatu oraz podległym wydziałom Starostwa
Powiatowego za zaangażowanym w
realizację ww. inwestycji oraz za
wysiłek włożony w realizację zadania. Dyrektor podkreślił, że inwestycja była bardzo potrzebna
i w znacznym stopniu przyczyni się do
poprawy jakości infrastruktury
sportowej.
Dyrektor zaznaczy, że obie szkoły będą
korzystały z hali na podstawie wcześniej sporządzonego i zatwierdzonego
grafiku, ponadto na etapie pisania
wniosku został także opracowany regulamin korzystania z hali, który będzie
obowiązywał.
Członek
Zarządu Pani Katarzyna Bilska zwróciła uwagę na kwestie techniczne
dotyczące ustalenia trwałego zarządu hali. W tym temacie wypowiedzieli się
obecni na posiedzeniu Naczelni Wydziału Inwestycji, Mienia i Obsługi Gospodarczej, jak i Naczelnik Wydziału Geodezji, Kartografii, Katastru i Gospodarki
Nieruchomościami.
Naczelnik Wydziału Geodezji, Kartografii, Katastru i Gospodarki Nieruchomościami. wskazał, że zgodnie z przepisami Ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami trwały zarządca może m.in. nieruchomość zabudować. Działka, na której wybudowano halę została na mocy wcześniejszych decyzji przekazana Powiatowi Skarżyskiemu i znajduje się w trwałym zarządzie II Liceum Ogólnokształcącego i w związku z powyższym nowo powstała hala jest już w trwałym zarządzie wspomnianej szkoły.
Naczelnik Wydziału Geodezji, Kartografii, Katastru i Gospodarki Nieruchomościami. wskazał, że zgodnie z przepisami Ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami trwały zarządca może m.in. nieruchomość zabudować. Działka, na której wybudowano halę została na mocy wcześniejszych decyzji przekazana Powiatowi Skarżyskiemu i znajduje się w trwałym zarządzie II Liceum Ogólnokształcącego i w związku z powyższym nowo powstała hala jest już w trwałym zarządzie wspomnianej szkoły.
Zarząd
Powiatu dopełnił
formalności związanych z przekazaniem hali sportowej Dyrektorowi II LO, jednocześnie Zarząd
zadecydował, aby Radca Prawny wydał opinie: czy należy zmienić decyzję o trwałym
zarządzie poprzez dopisanie hali do składników mienia w treści decyzji?
Członek
Zarządu Pani Katarzyna Bilska przedstawiła prośbę Wydziału Edukacji,
Promocji, Kultury, Sportu i Turystyki dotyczącą wskazania kwot, które należy
ująć w projekcie Programu Współpracy Powiatu Skarżyskiego z organizacjami
pozarządowymi na rok 2021. Członek Zarządu wskazała, że Referat ds. Promocji przygotował wstępne
propozycje, które dotyczą:
1. Zadania realizowane w ramach otwartego konkursu ofert w zakresie kultury
fizycznej
(w bieżącym roku zabezpieczone środki na poziomie 24.000,00 zł).
2. Zadania realizowane w ramach otwartego konkursu ofert w zakresie kultury (w
bieżącym roku zabezpieczone środki na poziomie 28.000,00 zł).
3. Zadania realizowane w ramach otwartego konkursu ofert w zakresie ochrony i
promocji zdrowia (w bieżącym roku zabezpieczone środki na poziomie 6.000,00
zł).
4. Środki finansowe z przeznaczeniem na realizację zadań z zakresu lokalnych
wydarzeń na podstawie zlecania realizacji zadań publicznych organizacjom pozarządowym z pominięciem otwartego konkursu ofert - „małe granty” (w bieżącym roku
zabezpieczone środki na poziomie 13.000,00 zł.). Pismo stanowi załącznik nr 3.
Zarząd
Powiatu po
przeanalizowaniu powyższych propozycji w projekcie Programu
Współpracy Powiatu Skarżyskiego ująć następujące zadania:
1. Zadania realizowane w ramach otwartego
konkursu ofert w zakresie kultury fizycznej
24.000,00 zł. 2. Zadania realizowane w ramach otwartego
konkursu ofert w zakresie turystyki
15 .000,00 zł.
3. Zadania realizowane w ramach otwartego konkursu ofert w zakresie kultury 28.000,00 zł. 4. Zadania realizowane w ramach otwartego konkursu ofert w zakresie ochrony i promocji zdrowia 6.000,00 zł.
5. Środki finansowe z przeznaczeniem na realizację zadań z zakresu lokalnych wydarzeń na podstawie zlecania realizacji zadań publicznych organizacjom pozarządowym pominięciem otwartego konkursu ofert - „małe granty” 18.000,00 zł.
Członek Zarządu Pani Katarzyna Bilska
przedstawiła pismo Wydziału Edukacji, Promocji, Kultury, Sportu i Turystyki
dotyczące wytypowania przedstawiciela Zarządu do pracy w Komisji do spraw kwalifikowania wniosków o dopłatę do dofinansowania
doskonalenia zawodowego nauczycieli
szkół i placówek oświatowych, dla których organem prowadzącym jest
Powiat Skarżyski. Pismo stanowi załącznik nr 4.
Zarząd Powiatu do pracy w ww. Komisji w
terminie 01.10.2020 r. wytypował Panią Katarzynę Bilską – Członka Zarządu
Powiatu Skarżyskiego.
Starosta Pan Artur Berus przedstawił
pismo Urzędu Marszałkowskiego dotyczące zwiększenia kwoty dofinansowania
projektu pn.: „Stop koronawirusowi! Przeciwdziałanie i ograniczenie skutków pandemii COVID-19”.
Obecnie w ww. projekcie uwzględniono
dalsze działania profilaktyczne oraz zwalczające skutki epidemii
COVID-19 w szczególności obejmujące:
- wsparcie podmiotów/osób zaangażowanych w
walkę z epidemią COVID-19 i/lub prowadzących działania w ramach łagodzenia skutków koronawirusa, w tym szkól i placówek oświatowych,
- zakup/zwiększenie testów na obecność wirusa Sars-CoV-2 i koszt badania,
- sfinansowanie szczepień przeciw grypie
zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa krajowego i unijnego. Pismo
stanowi załącznik nr 5.
Zarząd Powiatu zdecydował o rozszerzeniu ww. projektu o
szkoły ponadpodstawowe z terenu Powiatu Skarżyskiego (tj. I Liceum Ogólnokształcące im. Juliusza
Słowackiego w Skarżysku-Kamiennej, II Liceum Ogólnokształcące im. Adama Mickiewicza w
Skarżysku-Kamiennej, Zespół Szkół Samochodowo-Usługowych w Skarżysku-Kamiennej,
Zespół Szkół Technicznych w Skarżysku-Kamiennej, Zespół Szkół
Transportowo-Mechatronicznych w Skarżysku-Kamiennej, Zespół Szkół Ekonomicznych im. Mikołaja Kopernika w Skarżysku-Kamiennej), które są obecnie na etapie diagnozy zapotrzebowania. W ramach działań
profilaktycznych i łagodzących skutki koronawirusa powyższe placówki mogą
otrzymać wsparcie w kwocie po 18 tys. zł na zakup niezbędnych do tego celu
środków oraz 10 tys. zł dla Powiatowego Centrum Rozwoju Edukacji.
Ponadto Zarząd uznał, że zasadnym jest, aby II Liceum Ogólnokształcące im. Adama Mickiewicza w Skarżysku-Kamiennej otrzymało dodatkowo kwotę w wysokości 12 tys. zł w celu zakupu maszyny czyszczącej powierzchnie nowo wybudowanej hali sportowej, z której korzystać będą zarówno uczniowie II LO, jak również uczniowie Zespołu Szkół Technicznych. W związku z powyższym konieczne będzie systematyczne czyszczenie i dezynfekcja powierzchni pomieszczeń hali po zajęciach sportowych. Działania te będą miały na celu zmniejszenie ryzyka rozprzestrzeniania się wirusa Sars-CoV-2.
Ponadto Zarząd uznał, że zasadnym jest, aby II Liceum Ogólnokształcące im. Adama Mickiewicza w Skarżysku-Kamiennej otrzymało dodatkowo kwotę w wysokości 12 tys. zł w celu zakupu maszyny czyszczącej powierzchnie nowo wybudowanej hali sportowej, z której korzystać będą zarówno uczniowie II LO, jak również uczniowie Zespołu Szkół Technicznych. W związku z powyższym konieczne będzie systematyczne czyszczenie i dezynfekcja powierzchni pomieszczeń hali po zajęciach sportowych. Działania te będą miały na celu zmniejszenie ryzyka rozprzestrzeniania się wirusa Sars-CoV-2.
Członek
Zarządu – Pan Adam Ciok
poinformował, że w dniu 17 września 2020 r. wpłynęła oferta Polskiego Związku
Niewidomych Okręgu Świętokrzyskiego Koła Terenowego z siedzibą w Skarżysku
-Kamiennej, na realizację zadania publicznego w formie tzw. „małych grantów”
pn.: „Spotkanie integracyjne z okazji
Międzynarodowego Dnia Białej Laski”. Całkowity koszt realizacji zadania
wynosi 1900,00 zł., a wnioskowana kwota dotacji to 500,00 zł. Następnie
Pan Adam Ciok dodał, że oferta
złożona przez Polski Związek Niewidomych Okręgu Świętokrzyskiego Koła
Terenowego wpisuje się w założenia „Programu Współpracy Powiatu Skarżyskiego z
organizacjami pożytku publicznego na 2020 rok”, wzór i treść wniosku są zgodne
z obowiązującymi przepisami, a Referat ds. Promocji w Wydziale Edukacji, Promocji, Kultury,
Sportu i Turystyki posiada środki finansowe na realizację tego zadania. Pismo stanowi
załącznik nr 6.
Zarząd Powiatu wyraził zgodę na udzielenie wsparcia
finansowego w kwocie 500 zł
Wicestarosta Pani Anna Leżańska przedstawiła prośbę mieszkańca powiatu skarżyskiego
dotyczącą zawarcia w trybie bezprzetargowym umowy najmu lokalu użytkowego nr
207 przy ul. Sikorskiego 20 w
Skarżysku-Kamiennej.
Wicestarosta wskazał, że w ww. lokalu będzie prowadzona jednoosobowa działalność gospodarcza.
Pismo stanowi załącznik nr 7.
Zarząd Powiatu przychylił się do ww. prośby i zobowiązał
Wydział Inwestycji, Mienia Obsługi Gospodarczej do przygotowania stosownej
uchwały.
Wicestarosta Pani Anna Leżańska przedstawiła pismo konsorcjum firm:
EXPOL-BIS Pawliszak Arkadiusz i Pawliszak Waldemar S.J. i F.U. Freedom Hubert
Olejarz dotyczące umowy Nr 60/IM/2017 z
dnia 19.06.2017 r. w zakresie zadania
pn. „Przebudowa budynku przy ul.
Ekonomii 7 w Skarżysku-Kamiennej na potrzeby domu pomocy społecznej wraz z mieszkaniami chronionymi” w ramach zadania: „Poprawa dostępu w Powiecie
Skarżyskim do usług świadczonych w
lokalnej społeczności poprzez otwarcie placówki opieki całodobowej oferującej
stały pobyt dla osób w podeszłym wieku oraz przewlekle somatycznie chorych wraz z mieszkaniami
chronionymi”. Wicestarosta wskazała, że w związku z faktem, że biura Wykonawcy
funkcjonowały w trybie zdalnym, pismo dotyczące usunięcia usterek w ww. budynku dotarło do właścicieli z
opóźnieniem. Jednocześnie właściciel zobowiązał się w ciągu 14 dni od daty 23.09.2020 r. usunąć powstałe wady. Pismo
stanowi załącznik nr 8.
Zarząd
Powiatu wyraził zgodę na
usunięcie powstałych usterek do dnia 07.10.2020 r. Jednocześnie Zarząd
zadecydował, że w przypadku nie usunięcia prze firmę wspomnianych wad w ww. terminie Zamawiający zleci ich
usuniecie w zastępstwie Wykonawcy na jego koszt i ryzyko w ramach tzn. ubezpieczeniowej
gwarancji należytego wykonani i właściwego usunięcia wad
Pracownik Wydziału Inwestycji, Mienia i
Obsługi Gospodarczej zwrócił się z prośba do Zarządu Powiatu o zabezpieczenie środków w ramach postępowania o
udzielenie zamówienia publicznego na zadanie pn.: „Dostawa asortymentu w ramach
projektu pn. Stop Koronawirusowi. Przeciwdziałanie i ograniczenie skutków
pandemii COVID – 19 na terenie powiatu skarżyskiego II”. Otwarcie
ofert dotyczące w/w postępowaniu
nastąpiło w dniu 16.09.2020r.
Postępowanie składało się z 11 zadań, przy czym: unieważniono postępowanie w zakresie zadania nr 2, 3, 7, 10 na podstawie art. 93 ust. 1 pkt 1 ustawy Prawo zamówień publicznych - z uwagi na brak złożonych ofert. Jednocześnie w wyniku przeprowadzonego badania ofert w w/w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego oferta firmy MERIDA Sp. z o.o. z siedzibą we Wrocławiu została odrzucona na podstawie art. 89 ust. 1 pkt 1 i 8 ustawy Prawo zamówień publicznych (ponieważ oferta jest niezgodna z ustawą Prawo zamówień publicznych oraz jest nieważna na podstawie odrębnych przepisów poprzez fakt, że oferta wraz z załącznikami nie została podpisana kwalifikowanym podpisem elektronicznym). W związku z powyższym odrzucając z postępowania ofertę w/w Wykonawcy, który jako jedyny złożył ofertę na zadanie nr 1 pn. „środki czystości I”, dokonano unieważnienia postępowania w części dotyczącej zadania nr 1 na podstawie art. 93 ust. 1 pkt 1 ustawy Prawo zamówień publicznych, tj. z uwagi na brak złożonych ofert niepodlegających odrzuceniu.
Natomiast
w przypadku zadań nr 4 i 5 cena ofertowa przewyższa kwotę, którą Zamawiający
miał przeznaczyć na to zadanie. Postępowanie składało się z 11 zadań, przy czym: unieważniono postępowanie w zakresie zadania nr 2, 3, 7, 10 na podstawie art. 93 ust. 1 pkt 1 ustawy Prawo zamówień publicznych - z uwagi na brak złożonych ofert. Jednocześnie w wyniku przeprowadzonego badania ofert w w/w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego oferta firmy MERIDA Sp. z o.o. z siedzibą we Wrocławiu została odrzucona na podstawie art. 89 ust. 1 pkt 1 i 8 ustawy Prawo zamówień publicznych (ponieważ oferta jest niezgodna z ustawą Prawo zamówień publicznych oraz jest nieważna na podstawie odrębnych przepisów poprzez fakt, że oferta wraz z załącznikami nie została podpisana kwalifikowanym podpisem elektronicznym). W związku z powyższym odrzucając z postępowania ofertę w/w Wykonawcy, który jako jedyny złożył ofertę na zadanie nr 1 pn. „środki czystości I”, dokonano unieważnienia postępowania w części dotyczącej zadania nr 1 na podstawie art. 93 ust. 1 pkt 1 ustawy Prawo zamówień publicznych, tj. z uwagi na brak złożonych ofert niepodlegających odrzuceniu.
Zgodnie z ustawą Prawo zamówień
publicznych, w sytuacji gdy została dopuszczona możliwość składania ofert
częściowych, Zamawiający ma możliwość unieważnić postępowanie w części
dotyczącej danego zadania, m.in. w przypadku którego oferta z najniższą ceną przewyższa kwotę, którą zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zadania, chyba że zamawiający może zwiększyć tę kwotę do ceny
najkorzystniejszej oferty oraz w przypadku nie złożenia żadnej oferty niepodlegającej
odrzuceniu.
Pismo stanowi załącznik nr 9.
Zarząd Powiatu podjął decyzję o
rozstrzygnięciu postępowania w przypadku tych zadań, na które wpłynęły oferty,
a za konieczne uznał także zwiększenie środków do cen najkorzystniejszych ofert
na poszczególnych zadaniach tj.:
- nr 4 pn. „środki ochrony osobistej
I”,
- nr 5 pn. „środki ochrony osobistej nr II”,
na które to zadania kwoty zaproponowane przez
oferentów przewyższają kwoty, które Zamawiający zamierzał przeznaczyć na te
zadania.
Jednocześnie Zarząd podjął decyzję o ogłoszeniu kolejnego postepowania dotyczącego zadania nr 1, 2, 3, 7, 10 i tym samym zadecydował o konieczności unieważnienia przetargu i wyznaczenia kolejnego terminu składania ofert.
Jednocześnie Zarząd podjął decyzję o ogłoszeniu kolejnego postepowania dotyczącego zadania nr 1, 2, 3, 7, 10 i tym samym zadecydował o konieczności unieważnienia przetargu i wyznaczenia kolejnego terminu składania ofert.
Ad.
pkt 5. Sprawy różne.
Członek Zarządu Pani Katarzyna
Bilska poinformowała o pomyśle Referatu ds. Promocji dotyczącym zainstalowania stałych miejsc odbioru nakrętek, które
następnie przekazywane będą na rzecz osób niepełnosprawnych. Do
zainstalowanych koszy mieszkańcy powiatu będą mogli wrzucać plastikowe
nakrętki, które następnie zostaną dostarczone firmom recyklingowym, a te w
zamian zakupią i przekażą sprzęt rehabilitacyjny potrzebującym.
Członek Zarządu poinformowała, że Referat dokonuje obecnie rozeznania, gdzie można najkorzystniej zakupić ww. kosze oraz doprecyzować sposób odbioru nakrętek. Pani Katarzyna Bilska wskazała następujące miejsca zamontowania zakupionych pojemników tj.: plac przed budynkiem Starostwa Powiatowego w Skarżysku-Kamiennej, skwer przed domem handlowym „SDH” na Osiedlu Przydworcowe w Skarżysku-Kamiennej, teren przed budynkiem Warsztatów Terapii Zajęciowej w Skarżysku-Kamiennej oraz obszar przed Niepublicznym Przedszkolem w Bliżynie.
Członek Zarządu poinformowała, że Referat dokonuje obecnie rozeznania, gdzie można najkorzystniej zakupić ww. kosze oraz doprecyzować sposób odbioru nakrętek. Pani Katarzyna Bilska wskazała następujące miejsca zamontowania zakupionych pojemników tj.: plac przed budynkiem Starostwa Powiatowego w Skarżysku-Kamiennej, skwer przed domem handlowym „SDH” na Osiedlu Przydworcowe w Skarżysku-Kamiennej, teren przed budynkiem Warsztatów Terapii Zajęciowej w Skarżysku-Kamiennej oraz obszar przed Niepublicznym Przedszkolem w Bliżynie.
Zarząd
Powiatu zdecydował o możliwości zakupu trzech koszy.
Protokołowała Przewodniczący Zarządu
Anna Radzimirska-Lange Artur Berus
Podpisy Członków Zarządu Powiatu:
1. A. Leżańska…………………..
2. K. Bilska……………………...
3. T. Bałchanowski………………
4. A. Ciok………………………..
Załączników 9:
Załącznik nr 1 – lista obecności na posiedzeniu Zarządu Powiatu Skarżyskiego.
Załącznik nr 2 – Podjęcie Uchwały Zarządu Powiatu Skarżyskiego w sprawie wprowadzenia zmian w budżecie powiatu ma 2020 rok.
Załącznik nr 3 – pismo Naczelnika Wydziału Edukacji, Promocji, Kultury, Sportu i Turystyki z dnia 22.09.2020 roku.
Załącznik nr 4 – pismo Naczelnika Wydziału Edukacji, Promocji, Kultury, Sportu i Turystyki z dnia 22.09.2020 roku.
Załącznik nr 5 –pismo Zespołu ds. Zdrowia z dnia 23.09.2020 r.
Załącznik nr 6 – pismo Kierownika Referatu ds. Promocji z dnia 21.09.2020 roku.
Załącznik nr 7 – pismo Naczelnika Wydziału Inwestycji, Mienia i Obsługi Gospodarczej
z dnia 21.09.2020 r.
Załącznik nr 8 – pismo z firmy EXPOL-BIS Pawliszak Arkadiusz i Pawliszak Waldemar
S.J. i F.U. Freedom Hubert Olejarz z dnia 23.09.2020 r.
Załącznik nr 9 – pismo Naczelnika Wydziału Edukacji, Promocji, Kultury, Sportu i Turystyki z dnia 21.09.2020 roku.
metryczka
Wytworzył: Anna Radzimirska-Lange (23 września 2020)
Opublikował: Anna Radzimirska-Lange (1 października 2020, 12:33:19)
Ostatnia zmiana: brak zmian
Liczba odsłon: 651