Protokół Nr 12/2020 z posiedzenia Zarządu Powiatu Skarżyskiego w dniu 11 marca 2020 r.
W posiedzeniu udział wzięli:
Członkowie Zarządu Powiatu:
1. Artur Berus - Starosta
2. Anna Leżańska - Wicestarosta
3. Katarzyna Bilska - Członek Zarządu Powiatu
4. Tadeusz Bałchanowski - Członek Zarządu Powiatu
5. Adam Ciok - Członek Zarządu Powiatu
Stali uczestnicy posiedzenia:
1. Małgorzata Nosowicz - Sekretarz Powiatu
2. Bogusława Wilczyńska - Skarbnik Powiatu
Pozostali uczestnicy posiedzenia:
1. Magdalena Grzmil – Główna Księgowa w Zespole Opieki Zdrowotnej
w Skarżysku-Kamiennej Szpital Powiatowy
im. Marii Skłodowskiej – Curie,
2. Leszek Lepiarz – Dyrektor Zespołu Opieki Zdrowotnej
w Skarżysku-Kamiennej Szpital Powiatowy im.Marii Skłodowskiej – Curie,
3. Zofia Piórkowska – księgowa w Obwodzie Lecznictwa Kolejowego SPZOZ,
4. Donata Chrzan – księgowa w Obwodzie Lecznictwa Kolejowego SPZOZ,
5. Urszula Kozłowska – Głowna Księgowa w Międzyzakładowym Ośrodku Medycyny Pracy.
Lista obecności stanowi załącznik nr 1 do protokołu.
Posiedzeniu przewodniczył Starosta – Pan Artur Berus.
Posiedzenie protokołowała: Olga Łukomska – Inspektor
Porządek posiedzenia:
1. Przyjęcie projektu uchwał Rady Powiatu Skarżyskiego w sprawie:
a) pokrycia straty finansowej netto Zespołu Opieki Zdrowotnej w Skarżysku-Kamiennej Szpital Powiatowy im. Marii Skłodowskiej-Curie za rok 2018 przez Powiat Skarżyski,
b) wyrażenia zgody na sprzedaż w drodze przetargu nieruchomości zabudowanej położonej w Suchedniowie przy ul. Sportowej 3.
2. Podjęcie uchwał Zarządu Powiatu Skarżyskiego w sprawie:
a) wprowadzenia zmian w budżecie powiatu na 2020 rok,
b) wprowadzenia zmian w budżecie powiatu na 2020 rok,
c) przyjęcia wewnętrznej procedury w zakresie przeciwdziałania i niewywiązywania się z obowiązku przekazywania informacji o schematach podatkowych (MDR).
3. Omówienie wykonania planu finansowego samodzielnych publicznych zakładów opieki zdrowotnej, dla których organem założycielskim jest powiat skarżyski.
4. Rozpatrzenie pism skierowanych do Zarządu Powiatu.
5. Sprawy różne.
Starosta – Pan Artur Berus przedstawił proponowany porządek posiedzenia oraz zapytał o uwagi i wnioski.
W związku z brakiem uwag, Zarząd Powiatu przyjął porządek posiedzenia jednogłośnie.
Streszczenie posiedzenia:
a) pokrycia straty finansowej netto Zespołu Opieki Zdrowotnej w Skarżysku-Kamiennej Szpital Powiatowy im. Marii Skłodowskiej-Curie za rok 2018 przez Powiat Skarżyski (załącznik nr 2),
Z treścią przedmiotowej uchwały zapoznał zebranych Starosta – Pan Artur Berus. Starosta poinformował, iż w sprawozdaniu finansowym Zespołu Opieki Zdrowotnej w Skarżysku-Kamiennej Szpital Powiatowy im. Marii Skłodowskiej – Curie za rok obrotowy 2018, zatwierdzony Uchwałą Nr 71/X/2019 Rady Powiatu Skarżyskiego z dnia 27 czerwca 2019 r. wystąpiła strata netto w wysokości 6 109 746,14 zł. Następnie wyjaśnił, iż z ogólnej zasady dotyczącej finansowego funkcjonowania SPZOZ-u przyjętej w art. 59 ust. 1 ustawy z dnia 15 kwietnia 2011 r. o działalności leczniczej wynika, że ma on pokrywać we własnym zakresie stratę netto w sposób określony w art. 57 ust. 2 pkt 1, ten zaś stanowi, że fundusz zakładu samodzielnego publicznego zakładu opieki zdrowotnej zmniejsza się o stratę netto. Natomiast, jeżeli strata netto za rok obrotowy nie może być pokryta z funduszu zakładu i jednocześnie po dodaniu kosztów amortyzacji ma wartość ujemną wówczas, jak wynika z art. 59 ust. 2 pkt 1 i 2 powyższej ustawy, podmiot tworzący jest obowiązany w terminie:
1) 9 miesięcy od upływu terminu do zatwierdzenia sprawozdania finansowego samodzielnego publicznego zakładu opieki zdrowotnej pokryć stratę netto za rok obrotowy tego zakładu w kwocie, jaka nie może być pokryta zgodnie z ust. 1, jednak nie wyższej niż suma straty netto i kosztów amortyzacji,
albo
2) 12 miesięcy od upływu terminu określonego w pkt 1 wydać rozporządzenie, zarządzenie albo podjąć uchwałę o likwidacji samodzielnego publicznego zakładu opieki zdrowotnej.
Pan Artur Berus poinformował, że z zatwierdzonego sprawozdania finansowego wynika, że fundusz Zespołu Opieki Zdrowotnej w Skarżysku-Kamiennej Szpital Powiatowy im. Marii Skłodowskiej-Curie ma wartość ujemną. Ponadto, po dodaniu kosztów amortyzacji strata netto w dalszym ciągu ma wartość ujemną. W tej sytuacji nie jest możliwe pokrycie straty przez Zespół we własnym zakresie. Następnie dodał, iż w zaistniałej sytuacji zastosowanie znajduje norma z art. 59 ust. 2 pkt 1 o pokryciu straty przez podmiot tworzący, co oznacza konieczność podjęcia przez Radę Powiatu Skarżyskiego uchwały o pokryciu części straty netto Zespołu przez podmiot tworzący, jakim jest powiat skarżyski, w kwocie stanowiącej sumę straty netto i kosztów amortyzacji, tj. 3 839 137,83 zł.
Podsumowując swą wypowiedź Pan Artur Berus wskazał, iż w świetle obowiązującego stanu prawnego, dokonanie wydatku z budżetu powiatu skarżyskiego na pokrycie straty finansowej netto Zespołu Opieki Zdrowotnej w Skarżysku-Kamiennej Szpital Powiatowy im. Marii Skłodowskiej-Curie za rok 2018 jest działaniem zasadnym, wynikającym z regulacji określonej w art. 59 ust. 2 pkt 1.
W świetle powyższego, Zarząd Powiatu jednogłośnie przyjął projekt powyższej uchwały.
b) wyrażenia zgody na sprzedaż w drodze przetargu nieruchomości zabudowanej położonej w Suchedniowie przy ul. Sportowej 3, (załącznik nr 3)
Referująca Wicestarosta – Pani Anna Leżańska wyjaśniła, iż w związku z Decyzją Zarządu Powiatu Skarżyskiego w sprawie wygaśnięcia z dniem 31 sierpnia 2019 r. trwałego zarządu sprawowanego przez Zespołu Szkół im. Henryka Sienkiewicza w Suchedniowie, ul. Sportowa 3 nieruchomość zabudowana oznaczona w ewidencji gruntów i budynków jako działki o numerach 4662/5 i 4663/2 obręb 0001 Suchedniów, arkusz mapy nr 8 o łącznej powierzchni 0,9639 ha zwiększyła zasób nieruchomości Powiatu Skarżyskiego.
Dodała, iż realizując zadania publiczne dotyczące gospodarki nieruchomościami Zarząd Powiatu nie przewiduje wykorzystania nieruchomości pod kątem realizacji zadań własnych. Następnie wskazała, iż kierując się zasadą racjonalnego gospodarowania mieniem powiatowym, zasadnym jest znalezienie sposobu na zagospodarowanie przedmiotowej nieruchomości poprzez sprzedaż w drodze przetargu. Dodała, że takie rozwiązanie umożliwi docelowe zagospodarowanie powyższej nieruchomości, zapewniając dodatkowo dochód dla Powiatu z jego sprzedaży.
Zarząd Powiatu jednogłośnie przyjął projekt w/w uchwały.
Ad. pkt 2. Podjęcie uchwał Zarządu Powiatu Skarżyskiego w sprawie:
a) wprowadzenia zmian w budżecie powiatu na 2020 rok (załącznik nr 4)
Skarbnik Powiatu – Pani Bogusława Wilczyńska zapoznała zebranych z treścią przedmiotowej uchwały.
Po przeprowadzonym głosowaniu, Zarząd Powiatu podjął powyższą uchwałę jednogłośnie.
b) wprowadzenia zmian w budżecie powiatu na 2020 rok (załącznik nr 5)
Skarbnik Powiatu – Pani Bogusława Wilczyńska wyjaśniła, że w związku z zagrożeniem rozprzestrzeniania się zakażeń wirusem SARS CoV-2 istnieje konieczność wprowadzenia szczególnych rozwiązań, umożliwiających podejmowanie działań minimalizujących zagrożenie dla zdrowia publicznego stanowiące uzupełnienie podstawowych regulacji zawartych w szczególności w ustawie z dnia 5 grudnia 2008r. o zapobieganiu oraz zwalczaniu zakażeń i chorób zakaźnych u ludzi oraz ustawy z dnia 2 marca 2020r. o szczególnych rozwiązaniach związanych z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19, innych chorób zakaźnych oraz wywołanych nimi sytuacji kryzysowych. Skarbnik dodała, iż w związku z powyższym istnieje konieczność doposażenia w niezbędne wyposażenie medyczne budynku przeznaczonego na miejsce kwarantanny osób z podejrzeniem wystąpienia wirusa COVID-19.
Zarząd Powiatu jednogłośnie podjął treść przedmiotowej uchwały.
c) przyjęcia wewnętrznej procedury w zakresie przeciwdziałania i niewywiązywania się z obowiązku przekazywania informacji o schematach podatkowych (MDR). (załącznik nr 6)
Treść powyższej uchwały przedstawiła Skarbnik Powiatu – Pani Bogusława Wilczyńska.
Zarząd Powiatu jednogłośnie podjął powyższą uchwałę.
Ad. pkt 3. Omówienie wykonania planu finansowego samodzielnych publicznych zakładów opieki zdrowotnej, dla których organem założycielskim jest powiat skarżyski (załącznik nr 7).
Starosta – Pan Artur Berus powitał na posiedzeniu Pana Leszka Lepiarza - Dyrektora Zespołu Opieki Zdrowotnej w Skarżysku-Kamiennej Szpital Powiatowy im. Marii Skłodowskiej – Curie, Panią Magdalenę Grzmil – główną księgową w Zespole Opieki Zdrowotnej, Panią Zofię Piórkowską – księgową w Obwodzie Lecznictwa Kolejowego SPZOZ, Panią Donatę Chrzan – księgową w Obwodzie Lecznictwa Kolejowego SPZOZ oraz Panią Urszulę Kozłowską – główną księgową w Międzyzakładowym Ośrodku Medycyny Pracy i poprosił o przedstawienie sprawozdań.
Główna Księgowa ZOZ poinformowała, iż plan finansowy Szpitala Powiatowego w Skarżysku-Kamiennej za rok 2019 wykonany został w 110,68% po stronie przychodów i 102,33% po stronie kosztów. Zespół osiągnął przychody w wysokości 62 846 431,78 zł, które w stosunku do planu przychodów wynoszącego 56 782 170,95 zł są wyższe o 6 064 260,83 zł. Wyższe od założonych przychody, Szpital uzyskał w następujących obszarach działalności:
1) przychody ze sprzedaży: plan 54 614 170,95 zł, wykonanie 60 198 919,10 zł (wykonanie wyższe w stosunku do planu o 10,23%, tj. o kwotę 5 584 748,15 zł),
w tym:
- ze sprzedaży usług medycznych dla NFZ: plan 53 244 170,95 zł, wykonanie 58 607 387,61 zł (wykonanie wyższe o 10,07% w stosunku do planu, tj. o kwotę 5 363 216,66 zł),
- ze sprzedaży usług medycznych dla innych odbiorców: plan 900 000,00 zł, wykonanie 1 091 728,71 zł (wykonanie wyższe o 21,30% w stosunku do planu, tj. o kwotę 191 728,71 zł),
- ze sprzedaży usług pozostałych: plan 470 000,00 zł, wykonanie 499 802,78 zł (wykonanie wyższe o 6,34% w stosunku do planu tj. o kwotę 29 802,78 zł.
2) działalność pozostała operacyjna: plan 2 150 000,00 zł, wykonanie 2 634 632,05 zł (wykonanie wyższe o 22,54%, w stosunku do planu tj. o kwotę 484 632,05 zł).
Dyrektor ZOZ wyjaśnił, iż wyższa wartość przychodów wynika przede wszystkim z zapłaty przez Narodowy Fundusz Zdrowia za wykonane świadczenia ponadlimitowe (szczególnie za endoprotezy i „pakiet onkologiczny”) oraz z zawarcia dodatkowych umów na programy lekowe (stwardnienie rozsiane oraz leczenie spastyczności kończyn), zwiększenia w trakcie roku zakontraktowanych świadczeń z zakresu rehabilitacji, finansowania pilotażowego programu „dieta mamy”, a także z jednorazowego zwiększenia kwoty ryczałtu.
Koszty poniesione przez Zespół w 2019 roku wynoszą 70 383 201,43 zł i są wyższe od przyjętego planu o kwotę 1 602 701,43 zł. Wyższe niż planowane zrealizowano koszty w następujących obszarach:
- zużycie materiałów: plan 9 299 000,00 zł, wykonanie 9 985 441,99 zł (wykonanie wyższe o 7,38%, tj. o kwotę 686 441,99 zł),
- usługi obce: plan 10 571 000,00 zł, wykonanie 12 578 287,60 zł (wykonanie wyższe o 18,99%, tj. o kwotę 2 007 287,60 zł),
- pozostałe koszty: plan 357 500,00 zł, wykonanie 372 616,61 zł (wykonanie wyższe o 4,23%, tj. o kwotę 15 116,61 zł).
Dyrektor dodał, że Zespół poniósł mniejsze koszty niż planował na:
- zużycie energii i wody: plan 1 580 000,00 zł, wykonanie 961 835,13 zł (wykonanie niższe o 39,12%, tj. o kwotę 618 164, 87 zł),
- wynagrodzenia: plan 34 740 000,00 zł, wykonanie: 34 396 977,88 zł (wykonanie niższe o 0,99%, tj. o kwotę 343 022,12 zł).
Wynik finansowy brutto Zespołu za rok 2019 jest ujemny i wynosi – 7 536 769,65 zł, co stanowi 62,81% kwoty planowanej. Strata finansowa brutto jest niższa od planowanej o kwotę 4 461 559,40 zł. Po skorygowaniu wyniku finansowego brutto o kwotę podatku dochodowego wynik finansowy netto wynosi – 7 546 496,65 zł, a powiększony o koszty amortyzacji, ma nadal wartość ujemną i stanowi kwotę – 5 240 202,15 zł.
Księgowa Obwodu Lecznictwa Kolejowego poinformowała, iż Obwód osiągnął w roku 2019 przychody w wysokości 7 664 827,52 zł, które są wyższe o 320 654,31 zł od wartości założonej do realizacji, wynoszącej 7 344 173,21 zł. Wskaźnik wykonania przychodów wyniósł 104,37%. Dodała, że wyższe wykonanie przychodów wynika przede wszystkim ze zwiększenia wysokości przychodów z NFZ o kwotę 322 722,35 zł. Wyjaśniła, że przychody z NFZ zostały zaplanowane w wysokości 6 828 173,21 zł, zaś ich wykonanie to kwota 7 150 895,56 zł, co stanowi 104,73% zakładanego planu.
Przychody niższe od zakładanych uzyskano pozostałych usług medycznych, tj. z badań na rzecz medycyny pracy, wyniosły one 121 153,40 zł i były niższe od planowanych o 13 846,60 zł.
Obwód w roku 2019 poniósł koszty w wysokości 7 605 591,61 zł, co stanowi kwotę wyższą o 104 318,40 zł w stosunku do kosztów zaplanowanych do osiągnięcia. Przekroczenia w wykonaniu planu finansowego w zakresie kosztów dotyczyły przede wszystkim pozostałych kosztów: plan 145 400,00 zł i wykonanie 262 469,97 zł (wyższe o 117 069,97 zł – 180,52% planu), usług obcych: plan 1 172 740,00 zł, zaś wykonanie to kwota 1 244 703,50 zł (106,14% planu) oraz wynagrodzeń: plan 4 325 600,00 zł, wykonanie wyższe o 73 189, 01 zł, tj. 101,69% planu.
Wynik finansowy Obwodu Lecznictwa Kolejowego za 2019 rok jest dodatni i wynosi 17 341,91 zł netto.
Sprawozdanie z wykonania planu finansowego za rok 2018 Międzyzakładowego Ośrodka Medycyny Pracy przedstawiła główna księgowa MOMP – Pani Urszula Kozłowska.
Poinformowała, iż plan finansowy MOMP za ubiegły rok, wykonany został w 93,3% po stronie przychodów i 96,5% po stronie kosztów. Uzyskane przychody ogółem to kwota 2 267 468,00 zł, zaś plan wynosił 2 431 164,00 zł. Dodała, że największą grupę stanowią przychody z NFZ w zakresie podstawowej opieki zdrowotnej oraz opieki specjalistycznej, a także z tytułu sprzedaży badań profilaktycznych. Plan przychodów z NFZ w zakresie podstawowej opieki zdrowotnej zrealizowano w wysokości 1 208 536,00 zł, co stanowi 98,7% planu, natomiast w zakresie usług specjalistycznych w wysokości 472 162,00 zł (91,9% planu), natomiast w zakresie porad profilaktycznych zrealizowano przychody w wysokości 455 717,00 zł, tj. 90,01% planu.
W pozostałych obszarach przychodów, wykonanie było niższe od przyjętego planu:
- przychody za badania diagnostyczne: plan 60 000,00 zł, wykonanie 41 830,00 zł (69,7%),
- odpłatne badania lekarskie: plan 55 000,00 zł, wykonanie 32 504,00 zł (59,1%),
- przychody za badania uczniów: plan 35 000,00 zł, wykonanie 22 635,00 zł (64,7%),
- pozostałe przychody operacyjne, w tym wynajem lokalu: plan 12 000,00 zł, wykonanie 11 495,00 zł (95,8%),
- przychody finansowe: plan 10 000,00 zł, wykonanie 5 412,00 zł (54,1%).
Wyższe przychody od zakładanych Ośrodek uzyskał z tytułu szczepień ochronnych: plan 15 000,00 zł, wykonanie 17 177,00 zł (114,5% planu).
Pani Urszula Kozłowska poinformowała, że wydatki poniesione przez MOMP w roku 2019 wyniosły 2 346 749,00 zł i w stosunku do założonej wielkości są niższe o 84 415,00 zł. Największą grupę kosztów stanowią wynagrodzenia osobowe pracowników, które wyniosły 1 461 609,00 zł, co stanowi 97,9% planu i są mniejsze od zakładanych o 31 738,00 zł oraz składki na ubezpieczenia społeczne, zrealizowane na poziomie 227 185,00 zł (93,5% planu).
Ponadto Ośrodek wydał więcej niż planował na:
- plan wynagrodzeń z tytułu umów zlecenia: plan 88 000,00 zł, wydano 90 261, 00 zł, tj. 102,6% planu,
- zakup usług pozostałych: plan 87 438,00 zł, wydano 88 853,00 zł, tj. 101,6% planu.
Księgowa poinformowała, że Ośrodek wydał mniej niż planował na:
- zakup materiałów i wyposażenia: plan 46 560,00 zł, wykonanie: 21 815,00 zł (46,9%),
- zakup leków i materiałów medycznych: plan 53 300,00 zł, wykonanie 49 819,00 zł (93,5% planu),
- zakup usług zdrowotnych: plan 280 500,00 zł, wykonanie 277 900,00 (99,1% planu),
- zużycie energii: plan 40 594,00 zł, wykonanie 33 671,00 zł (82,9% planu).
Pani Urszula Kozłowska poinformowała, że wynik finansowy MOMP za 2019 rok to strata w wysokości 79 282,00 zł.
Zarząd Powiatu przyjął do wiadomości przedstawione sprawozdania.
Ad. pkt 4. Rozpatrzenie pism skierowanych do Zarządu Powiatu.
Starosta – Pan Artur Berus przypomniał, że Zarząd na posiedzeniu w dniu 19.02.2020 r. zobowiązał Wydział Geodezji, Kartografii, Katastru i Gospodarki Nieruchomościami do pilnego uregulowania stanów prawnych działek zajętych pod drogi powiatowe, zgodnie z zaleceniami kontroli Najwyższej Izby Kontroli przeprowadzonej w 2018 roku w Starostwie Powiatowym. Następnie zapoznał zebranych z pismem Naczelnika Wydziału GG z dnia 04.03.2020r., informującym o zakresie prac podjętych przez Wydział
w powyższej sprawie (załącznik nr 8).
Zarząd Powiatu przyjął przedstawioną informację do wiadomości. Jednocześnie Zarząd zobowiązał Wydział Geodezji, Kartografii, Katastru i Gospodarki Nieruchomościami do dalszej realizacji zaleceń pokontrolnych Najwyższej Izby Kontroli oraz do systematycznego informowania Zarządu o postępie prac.
Starosta – Pan Artur Berus powrócił do sprawy zawartego w dniu 17.01.2018 r. Porozumienia pomiędzy Powiatem Skarżyskim, a firmą Terra Bau Sp. z o.o. z siedzibą w Poznaniu. Wyjaśnił, że przedmiotowy dokument dotyczył ustalenia zasad realizacji i współfinansowania zadania inwestycyjnego polegającego na budowie „mini ronda” przy skrzyżowaniu dróg ul. Towarowej z ulicą 1-go Maja w Skarżysku-Kamiennej.
Starosta przypomniał, iż Spółka nie wywiązała się z obowiązku dostarczenia do dnia 31.08.2018 roku projektu na wykonanie mini ronda. W związku z powyższym wystawiona została nota księgowa za opóźnienie od dnia 01.09.2018 roku do 12.06.2019 roku na kwotę 570 000,00 zł.
Następnie Pan Artur Berus zapoznał zebranych z pismem Wydziału Finansowego informującym, iż zgodnie z w/w porozumieniem, Spółka Terra Bau w dniu 06.03.2020 r. dokonała wpłaty na konto Powiatu Skarżyskiego kwoty 50 000,00 zł na wykonanie projektu mini ronda. A zatem spełniła zapis w Porozumieniu dotyczący wykonania projektu na mini rondo. Dodał, że Wydział FN zwrócił się z prośbą o podjęcie decyzji w kwestii wystawienia kolejnej noty księgowej za opóźnienie od dnia 13.06.2019 roku do 06.03.2020 roku (data zrealizowania zobowiązania Spółki wobec Powiatu w zakresie dostarczenia dokumentacji na mini rondo) (pismo w tej sprawie stanowi załącznik nr 9).
Po przeprowadzonej dyskusji Zarząd Powiatu wskazał, iż zasadnym jest wystawienie noty księgowej firmie Terra Bau Sp. z o.o. za w/w okres.
Członek Zarządu – Pan Tadeusz Bałchanowski poinformował, że Biuro Projektowo-Wykonawcze „Drogi i Ulice” Zenon Kubicki złożyło wniosek o zwiększenie wynagrodzenia za opracowanie dokumentacji projektowej pn. Przebudowa drogi powiatowej nr 0593T w miejscowości Występa – Gmina Łączna – II etap o kwotę brutto 6 150,00 zł. (załącznik nr 10)
Następnie Pan Tadeusz Bałchanowski zapoznał zebranych ze stanowiskiem Zarządu Dróg Powiatowych, z którego wynika, że od dnia 25.10.2019r., zgodnie z Ustawą z dnia 30.08.2019r. o zmianie ustawy o wspieraniu usług i sieci telekomunikacyjnych oraz niektórych innych ustaw Dz. U. z 2019r. poz. 1815, w przypadku budowy i przebudowy dróg publicznych obowiązkowo należy projektować i budować kanały technologiczne. Obowiązek ten powstał w trakcie realizacji umowy o opracowanie dokumentacji projektowej. Wnioskodawca występując w dniu 26.10.2019r. o zmianę terminu realizacji zadania, znając nowy przepis, nie wnioskował o zmianę wynagrodzenia ryczałtowego.
Zarząd Powiatu wskazał, iż zgodnie z obowiązującym prawem, nie ma podstaw do zwiększenia wynagrodzenia. W związku z powyższym, Zarząd negatywnie rozpatrzył wniosek złożony przez Biuro Projektowe – Wykonawcze „Drogi i Ulice” Zenon Kubicki w Kielcach.
Członek Zarządu – Pani Katarzyna Bilska poinformowała, iż Dyrektor I Liceum Ogólnokształcącego planuje zawrzeć aneks do umowy z firmą PPHU Sandwich Serwis na umieszczenie w budynku hali sportowej automatu z napojami. Dodała, że łączna powierzchnia automatów tego najemcy nie przekroczy 2 m², natomiast opłata za najem zostanie zwiększona o 250 zł brutto (pismo w tej sprawie stanowi załącznik nr 11).
Zarząd Powiatu przyjął do wiadomości powyższą informację.
Członek Zarządu – Pani Katarzyna Bilska poinformowała, iż Dyrektor Zespołu Placówek Edukacyjno-Wychowawczych zwrócił się z prośbą o wyrażenie zgody na utworzenie w roku szkolnym 2020/2021, weekendowej Grupy Wychowawczej (załącznik nr 12).
Członek Zarządu wyjaśniła, iż znaczna liczba dzieci pozostaje w Placówce również w weekendy. Odległość szkoły od miejsca zamieszkania w wielu przypadkach jest duża i zazwyczaj odbywa się kilkoma środkami lokomocji – co wiąże się z dużymi kosztami podróży, często niemożliwymi do pokrycia przez ich rodziny.
Zarząd Powiatu wyraził zgodę w powyższej sprawie.
Z pismem Dyrektor I Liceum Ogólnokształcącego w sprawie wyrażenia zgody na finansowanie działań w ramach utworzenia klasy akademickiej z programem eksperymentalnym w zakresie przedmiotów matematyczno-przyrodniczych od roku szkolnego 2020/2021 do 2023/2024 zapoznała zebranych Członek Zarządu – Pani Katarzyna Bilska (załącznik nr 13).
Członek Zarządu wyjaśniła, że eksperyment pedagogiczny jest nowatorskim rozwiązaniem modyfikującym warunki, organizację zajęć edukacyjnych i zakres treści nauczania. Zakłada nowatorstwo metodyczne polegające na zastosowaniu najbardziej efektywnych metod nauczania – zajęć laboratoryjnych i terenowych z wykorzystaniem technologii ICT, nowatorstwo programowe polegające na poszerzeniu podstawy programowej z przedmiotów takich jak: matematyka, fizyka, geografia i informatyka oraz nowatorstwo polegające na prowadzeniu zajęć w mniejszych grupach, w cyklu 4-letnim w wymiarze: matematyka – 11 godz., fizyka – 5 godz., geografia – 5 godz. i informatyka – 2 godz.
Pani Katarzyna Bilska dodała, iż głównym celem eksperymentu jest stworzenie uczniom uzdolnionym optymalnych warunków do nauki poprzez nowoczesne i prowadzone na wysokim poziomie kształcenie. Dodała, że programem objęta zostałaby grupa uczniów (maksymalnie 24 ) z nowo utworzonej klasy akademickiej. Zajęcia z przedmiotów objętych eksperymentem poprowadziliby nauczyciele zatrudnieni w I LO oraz nauczyciele Politechniki Świętokrzyskiej, wykorzystujący stworzone przez siebie programy nauczania poszczególnych przedmiotów. W procesie edukacyjnym zostałaby wykorzystana platforma moodle i e-learning. Dodatkowo wprowadzony byłby język angielski w biznesie i rysunek techniczny. Część zajęć objętych eksperymentem odbywałyby się na Wydziale Mechatroniki i Budowy Maszyn Politechniki Świętokrzyskiej oraz na Wydziale Matematyczno-Przyrodniczym Uniwersytetu Jana Kochanowskiego w Kielcach.
Następnie Pani Katarzyna Bilska poinformowała, iż na realizację zajęć dodatkowych w cyklu 4–letnim przeznaczonych zostanie 1116 godzin zajęć dydaktycznych, co da łączny koszt 85 000,00 złotych (około 21 000,00 złotych rocznie).
Mając na względzie korzyści dla uczniów, jak i nauczycieli wynikające z utworzenia klasy akademickiej z programem eksperymentalnym, Zarząd Powiatu pozytywnie rozpatrzył wniosek Dyrektor.
Członek Zarządu – Pani Katarzyna Bilska zapoznała zebranych z pismem Dyrektor Zespołu Szkół Transportowo-Mechatronicznych, zawierającym prośbę o wyrażenie zgody na zatrudnienie na okres 4 miesięcy w wymiarze 1 etatu pracownika gospodarczego (załącznik nr 14).
Pani Katarzyna Bilska wyjaśniła, iż osobą zatrudnioną byłaby osoba, która obecnie przebywa w ZSTM na stażu w ramach projektu „Kreatywnie i skutecznie” z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Świętokrzyskiego na lata 2014-2020 realizowanego przez PUP w porozumieniu z MOPS w Skarżysku-Kamiennej. Dodała, że staż realizowany będzie przez okres 6 miesięcy, tj. od 02.03.2020 r. do 31.08.2020 r. Po okresie stażu zgodnie z założeniem projektu, stażysta zatrudniony zostałby od 01.09.2020 r. do 31.12.2020 r. jako pracownik gospodarczy.
Zarząd Powiatu pozytywnie rozpatrzył wniosek Dyrektor ZSTM.
Członek Zarządu – Pani Katarzyna Bilska poinformowała, że Dyrektor Zespołu Szkół Transportowo-Mechatronicznych w Skarżysku-Kamiennej zwróciła się z prośbą o zainterweniowanie w sprawie obecnego, niebezpiecznego przejścia dla pieszych przed szkołą na ul. Legionów 119 (pismo w tej sprawie stanowi załącznik nr 15).
Członek Zarządu wyjaśniła, że ul. Legionów jest drogą dwupasmową, o dużym natężeniu ruchu, przez którą każdego dnia przechodzą uczniowie ZSTM korzystający z komunikacji miejskiej, bądź udający się na zajęcia praktyczne w MESKO S.A.
Zarząd Powiatu wskazał, iż obecne oznakowanie pionowo – poziome przejścia dla pieszych na ulicy Legionów jest niewystarczające. W związku z powyższym, Zarząd zobowiązał Członka Zarządu ‒ Pana Tadeusza Bałchanowskiego do wystąpienia do Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad z prośbą o podjęcie działań w celu zwiększenia bezpieczeństwa przechodniów na wskazanym odcinku drogi.
Członek Zarządu – Pani Katarzyna Bilska poinformowała, że Referat ds. Promocji zwrócił się z prośbą o wyrażenie zgody na przekazywanie do podpisu umów nie zawierających nadanych numerów oraz dat, które uzupełniane będą dopiero z chwilą podpisania przez przedstawicieli stowarzyszenia.
Następnie Pani Katarzyna Bilska wyjaśniła, że w dniu 10.03.2020r. Referat ds. Promocji otrzymał pismo z Wydziału Finansowego (załącznik nr 16), zawierające informację, iż zgodnie z Zarządzeniem Starosty Skarżyskiego Nr 92/2019 z dnia 31.12.2019r., Referat ds. Promocji, jako wydział merytoryczny powinien w ciągu 5 dni od daty podpisania umowy przekazać ją do Wydziału Finansowego wraz ze stosownym załącznikiem. Za przykład nieprawidłowo przekazanych umów wskazano dwa dokumenty z dnia 19 lutego br. podpisane przez Powiat Skarżyski ze Strzelecką Grupą Poszukiwawczo-Ratowniczą oraz Stowarzyszeniem Dolna Kamienna.
Pani Katarzyna Bilska wyjaśniła, że obie z w/w umów zostały sporządzone przez Referat ds. Promocji w dniu 19 lutego 2020r. i z taką datą został im nadany numer. Następnie umowy zostały przekazane do radcy prawnego, a w dalszej części skierowane wraz z załącznikiem finansowym do podpisów przez stronę Powiatu Skarżyskiego. Dodała, że każde stowarzyszenie jest natychmiast informowane o konieczności podpisania umowy, gdy tylko ta zawiera już komplet podpisów ze strony Powiatu. Poinformowała, że wskazane przez Wydział Finansowy umowy posiadały 30-dniowy termin wykonania przelewu, a oba stowarzyszenia były wielokrotnie proszone o podpisanie umowy zarówno mailowo, za pośrednictwem generatora jak i telefonicznie. Pani Katarzyna Bilska wskazała, że Referat ds. Promocji nie ma wpływu na to, kiedy osoby uprawnione do podpisania umów ze strony stowarzyszenia stawią się fizycznie w urzędzie i podpiszą dokument, a co za tym idzie – nie jest w stanie spełnić zapisów Zarządzenia Nr 92/2019. W związku z powyższym przychyla się do wniosku Referatu ds. Promocji.
Zarząd Powiatu wyraził zgodę w powyższej sprawie.
Członek Zarządu – Pan Tadeusz Bałchanowski zapoznał zebranych z pismem Biura Projektowo – Wykonawczego „Drogi i Ulice” Zenon Kubicki w Kielcach dotyczącego opracowywanej dokumentacji projektowej dla zadania pn. Rozbudowa układu komunikacyjnego wraz z budową wiaduktu nad torami kolejowymi w Skarżysku-Kamiennej w ramach budowy zintegrowanego systemu komunikacyjnego obejmującego wykonanie przebudowy istniejącego układu komunikacyjnego wraz z budową obiektu w celu przekroczenia linii kolejowej nr 8 Warszawa – Kraków i skomunikowania Osiedla Dolna Kamienna z Osiedlem Przydworcowym w Skarżysku-Kamiennej (pismo w tej sprawie stanowi załącznik nr 17).
Członek Zarządu wyjaśnił, iż w ocenie Biura Projektowego „Zenon Kubicki” w Kielcach zaprojektowanie sygnalizacji świetlnej na skrzyżowaniu ul. Piłsudskiego z ul. Tysiąclecia jest nieuzasadnione technicznie, zarówno z punktu komunikacyjnego (organizacji ruchu), jak również ekonomicznego.
Po przeanalizowaniu przedstawionych argumentów, Zarząd Powiatu wyraził zgodę na odstąpienie od budowy sygnalizacji świetlnej na w/w skrzyżowaniu dróg. Jednocześnie Zarząd zobowiązał Zarząd Dróg Powiatowych do zaprojektowania i wykonania w trakcie realizacji przedmiotowego skrzyżowania, rur ochronnych umożliwiający montaż okablowania pod ewentualną przyszłą sygnalizację świetlną.
Ad. pkt 5. Sprawy różne.
Członek Zarządu – Pan Tadeusz Bałchanowski poinformował, iż w związku z zamiarem podjęcia przez Zarząd Województwa Świętokrzyskiego uchwały dotyczącej pozbawienia kategorii drogi wojewódzkiej odcinka drogi krajowej DK7, zastąpionego nowo wybudowanym odcinkiem drogi S7 i jednoczesnego zaliczenia tego odcinka DK7 do kategorii dróg powiatowych, Zarząd Dróg Powiatowych przygotował propozycję pozbawienia kategorii dróg powiatowych ulic na terenie miasta Skarżysko-Kamienna, które są zaliczone do kategorii dróg powiatowych, lecz mają znaczenie lokalne. Po przedstawieniu propozycji ZDP, Pan Tadeusz Bałchanowski wyjaśnił, iż zgodnie z art. 10 ust. 5c ustawy
o drogach publicznych rada powiatu może, w drodze uchwały pozbawić kategorii
drogi powiatowej odcinek drogi powiatowej o proporcjonalnej długości do odcinka
drogi wojewódzkiej, zaliczonej do kategorii dróg powiatowych.
Po przeprowadzonej dyskusji, Zarząd Powiatu do pozbawienia kategorii dróg powiatowych wskazał następujące ulice z terenu Skarżyska-Kamienna, tj.:
‒ ul. Paryską,
‒ ul. Kilińskiego,
‒ ul. Staszica,
‒ ul. Rejowską,
‒ ul. Prostą.
Jednocześnie Zarząd zobowiązał Zarząd Dróg Powiatowych do podjęcia kroków, w celu przekazania w/w ulic gminie Skarżysko-Kamienna.
W związku ze złym stanem technicznym części dróg, Członek Zarządu – Pan Tadeusz Bałchanowski przedstawił propozycję Zarządu Dróg Powiatowych zadań, dla których wykonana powinna zostać dokumentacja budowlana, tj.:
‒ Remont drogi powiatowej nr 0587T Gózd – Psary – Bodzentyn od km 1+ 700 do km 4+ 300, L = 2 600 m.,
‒ Remont drogi powiatowej nr 0443T Bliżyn – Ubyszów – Majdów od km 3+ 235 do km 5+ 235, L = 2 000 m.,
oraz aktualizacja projektu dla zadania:
‒ Przebudowa drogi powiatowej nr 34478 w miejscowości Kierz Niedźwiedzi etap II w gminie Skarżysko Kościelne.
Po przeprowadzonej dyskusji, Zarząd Powiatu wyraził zgodę na wykonanie dokumentacji projektowej dla zadania: Remont drogi powiatowej nr 0587T Gózd – Psary – Bodzentyn od km 1+ 700 do km 4+ 300, L = 2 600 m. oraz Remont drogi powiatowej nr 0443T Bliżyn – Ubyszów – Majdów od km 3+ 235 do km 5+ 235, L = 2 000 m. oraz na aktualizację projektu.
Po przeprowadzonej dyskusji, Zarząd Powiatu do pozbawienia kategorii dróg powiatowych wskazał następujące ulice z terenu Skarżyska-Kamienna, tj.:
‒ ul. Paryską,
‒ ul. Kilińskiego,
‒ ul. Staszica,
‒ ul. Rejowską,
‒ ul. Prostą.
Jednocześnie Zarząd zobowiązał Zarząd Dróg Powiatowych do podjęcia kroków, w celu przekazania w/w ulic gminie Skarżysko-Kamienna.
W związku ze złym stanem technicznym części dróg, Członek Zarządu – Pan Tadeusz Bałchanowski przedstawił propozycję Zarządu Dróg Powiatowych zadań, dla których wykonana powinna zostać dokumentacja budowlana, tj.:
‒ Remont drogi powiatowej nr 0587T Gózd – Psary – Bodzentyn od km 1+ 700 do km 4+ 300, L = 2 600 m.,
‒ Remont drogi powiatowej nr 0443T Bliżyn – Ubyszów – Majdów od km 3+ 235 do km 5+ 235, L = 2 000 m.,
oraz aktualizacja projektu dla zadania:
‒ Przebudowa drogi powiatowej nr 34478 w miejscowości Kierz Niedźwiedzi etap II w gminie Skarżysko Kościelne.
Po przeprowadzonej dyskusji, Zarząd Powiatu wyraził zgodę na wykonanie dokumentacji projektowej dla zadania: Remont drogi powiatowej nr 0587T Gózd – Psary – Bodzentyn od km 1+ 700 do km 4+ 300, L = 2 600 m. oraz Remont drogi powiatowej nr 0443T Bliżyn – Ubyszów – Majdów od km 3+ 235 do km 5+ 235, L = 2 000 m. oraz na aktualizację projektu.
Na tym zakończono posiedzenie.
Protokołowała Przewodniczący Zarządu
Olga Łukomska Artur Berus
Podpisy Członków Zarządu Powiatu:
1. A. Leżańska
2. K. Bilska
3. T. Bałchanowski
4. A. Ciok
Załączników: 17
Załącznik nr 1 – lista obecności na posiedzeniu Zarządu Powiatu Skarżyskiego z dnia 11 marca 2020 r.,
Załącznik nr 2 – uchwała Rady Powiatu Skarżyskiego w sprawie pokrycia straty finansowej netto Zespołu Opieki Zdrowotnej w Skarżysku-Kamiennej Szpital Powiatowy im. Marii Skłodowskiej-Curie za rok 2018 przez Powiat Skarżyski,
Załącznik nr 3 – uchwała Rady Powiatu Skarżyskiego w sprawie wyrażenia zgody na sprzedaż w drodze przetargu nieruchomości zabudowanej położonej w Suchedniowie przy ul. Sportowej 3,
Załącznik nr 4 – uchwała Zarządu Powiatu Skarżyskiego w sprawie wprowadzenia zmian w budżecie powiatu na 2020 rok,
Załącznik nr 5 – uchwała Zarządu Powiatu Skarżyskiego w sprawie wprowadzenia zmian w budżecie powiatu na 2020 rok,
Załącznik nr 6 – uchwała Zarządu Powiatu Skarżyskiego w sprawie przyjęcia wewnętrznej procedury w zakresie przeciwdziałania i niewywiązywania się z obowiązku przekazywania informacji o schematach podatkowych (MDR),
Załącznik nr 7 – sprawozdanie z wykonania planu finansowego samodzielnych publicznych zakładów opieki zdrowotnej, dla których organem założycielskim jest powiat skarżyski,
Załącznik
nr 8 – pismo Naczelnika Wydziału Geodezji, Kartografii,
Katastru i Gospodarki Nieruchomościami z dnia 04.03.2020r.,
Załącznik nr 9 – pismo Skarbnik Powiatu z dnia 09.03.2020r.,
Załącznik nr 10 – pismo Dyrektora Zarządu Dróg Powiatowych z dnia 26.02.2020r.,
Załącznik nr 11 – pismo Dyrektor I Liceum Ogólnokształcącego z dnia 05.03.2020r.
Załącznik nr 12 – pismo Dyrektora Zespołu Placówek Edukacyjno-Wychowawczych z dnia 03.03.2020r.
Załącznik nr 13 – pismo Dyrektor I Liceum Ogólnokształcącego z dnia 09.03.2020r.
Załącznik nr 14 – pismo Dyrektor Zespołu Szkół Transportowo - Mechatronicznych z dnia 09.03.2020r.
Załącznik nr 15 – pismo Dyrektor Zespołu Szkół Transportowo - Mechatronicznych z dnia 10.03.2020r.
Załącznik nr 16 – pismo Kierownik Referatu ds. Promocji z dnia 11.03.2020r.,
Załącznik nr 17 – pismo Dyrektora Zarządu Dróg Powiatowych z dnia 04.03.2020r.
Protokół (364kB)
Załącznik nr 9 – pismo Skarbnik Powiatu z dnia 09.03.2020r.,
Załącznik nr 10 – pismo Dyrektora Zarządu Dróg Powiatowych z dnia 26.02.2020r.,
Załącznik nr 11 – pismo Dyrektor I Liceum Ogólnokształcącego z dnia 05.03.2020r.
Załącznik nr 12 – pismo Dyrektora Zespołu Placówek Edukacyjno-Wychowawczych z dnia 03.03.2020r.
Załącznik nr 13 – pismo Dyrektor I Liceum Ogólnokształcącego z dnia 09.03.2020r.
Załącznik nr 14 – pismo Dyrektor Zespołu Szkół Transportowo - Mechatronicznych z dnia 09.03.2020r.
Załącznik nr 15 – pismo Dyrektor Zespołu Szkół Transportowo - Mechatronicznych z dnia 10.03.2020r.
Załącznik nr 16 – pismo Kierownik Referatu ds. Promocji z dnia 11.03.2020r.,
Załącznik nr 17 – pismo Dyrektora Zarządu Dróg Powiatowych z dnia 04.03.2020r.
Protokół (364kB)
metryczka
Wytworzył: Zarząd Powiatu Skarżyskiego (11 marca 2020)
Opublikował: Olga Łukomska (2 kwietnia 2020, 06:30:00)
Ostatnia zmiana: Olga Łukomska (16 kwietnia 2020, 10:37:22)
Zmieniono: Aktualizacja
rejestr zmian tej informacji »
Liczba odsłon: 569