Protokół Nr 32/2019 z dnia 31 lipca 2019 r.
Protokół Nr 32/2019
z posiedzenia Zarządu Powiatu Skarżyskiego
w dniu 31 lipca 2019 r.
z posiedzenia Zarządu Powiatu Skarżyskiego
w dniu 31 lipca 2019 r.
W posiedzeniu udział wzięli:
Członkowie Zarządu Powiatu:
1. Artur Berus - Starosta
2. Anna Leżańska - Wicestarosta
3. Katarzyna Bilska - Członek Zarządu Powiatu
4. Tadeusz Bałchanowski - Członek Zarządu Powiatu
5. Adam Ciok - Członek Zarządu Powiatu
Stali uczestnicy posiedzenia:
1. Małgorzata Nosowicz - Sekretarz Powiatu
2. Bogusława Wilczyńska - Skarbnik Powiatu
Pozostali uczestnicy posiedzenia:
1. Katarzyna Geller - Kierownik Referatu ds. Mienia
i Obsługi Gospodarczej
2. Dariusz Zarychta - Naczelnik Wydziału Komunikacji
i Transportu
Lista obecności stanowi załącznik nr 1 do protokołu.
Posiedzeniu przewodniczył Starosta – Pan Artur Berus.
Posiedzenie protokołowała: Olga Łukomska – Inspektor.
Porządek posiedzenia:
1. Zaopiniowanie projektu uchwały Rady Powiatu Skarżyskiego w sprawie podtrzymania stanowiska zawartego w Uchwale Nr 73/X/2019 Rady Powiatu skarżyskiego z dnia 27 czerwca 2019 roku w sprawie: rozpatrzenia skargi na działalność dyrektora Zespołu Placówek Edukacyjno-Wychowawczych w Skarżysku-Kamiennej.
2. Przyjęcie projektu uchwały Rady Powiatu
Skarżyskiego w sprawie przyjęcia „Lokalnego
programu wspierania edukacji uzdolnionych uczniów szkół i placówek
oświatowych,
dla których organem prowadzącym jest powiat skarżyski”.
3. Podjęcie uchwał Zarządu Powiatu Skarżyskiego w sprawie:
a) upoważnienia Pana Mariusza Kawy – Dyrektora Specjalnego Ośrodka Szkolno-
Wychowawczego nr 2 w Skarżysku-Kamiennej,
b) upoważnienia Pana Marcina Kruka – Dyrektora Zespołu Placówek Edukacyjno-
Wychowawczych w Skarżysku-Kamiennej,
c) powołania likwidatora Zespołu Szkół im. Henryka Sienkiewicza w Suchedniowie.
4. Sprawozdanie z realizacji zadań wykonanych przez Powiatowy Zespół do Spraw Orzekania o Niepełnosprawności w Skarżysku-Kamiennej z zakresu administracji rządowej za okres 01.01.2019 r. – 30.06.2019 r.
5. Pisma skierowane do Zarządu Powiatu.
6. Sprawy różne.
3. Podjęcie uchwał Zarządu Powiatu Skarżyskiego w sprawie:
a) upoważnienia Pana Mariusza Kawy – Dyrektora Specjalnego Ośrodka Szkolno-
Wychowawczego nr 2 w Skarżysku-Kamiennej,
b) upoważnienia Pana Marcina Kruka – Dyrektora Zespołu Placówek Edukacyjno-
Wychowawczych w Skarżysku-Kamiennej,
c) powołania likwidatora Zespołu Szkół im. Henryka Sienkiewicza w Suchedniowie.
4. Sprawozdanie z realizacji zadań wykonanych przez Powiatowy Zespół do Spraw Orzekania o Niepełnosprawności w Skarżysku-Kamiennej z zakresu administracji rządowej za okres 01.01.2019 r. – 30.06.2019 r.
5. Pisma skierowane do Zarządu Powiatu.
6. Sprawy różne.
Starosta – Pan Artur Berus przedstawił proponowany porządek posiedzenia oraz zapytał o uwagi i wnioski.
W związku z brakiem uwag, Zarząd Powiatu przyjął porządek posiedzenia.
Streszczenie posiedzenia:
Ad. pkt 1. Zaopiniowanie projektu uchwały Rady Powiatu Skarżyskiego w sprawie podtrzymania stanowiska zawartego w Uchwale Nr 73/X/2019 Rady Powiatu Skarżyskiego z dnia 27 czerwca 2019 roku w sprawie: rozpatrzenia skargi na działalność dyrektora Zespołu Placówek Edukacyjno-Wychowawczych w Skarżysku-Kamiennej. (załącznik nr 2)
Z treścią przedmiotowej uchwały zapoznał zebranych Starosta – Pan Artur Berus. Następnie przedstawił pismo Przewodniczącej Komisji Skarg, Wniosków i Petycji – Pani Barbary Koci (załącznik nr 3). Poinformował, że w związku z kolejną skargą na działalność Dyrektora Zespołu Placówek Edukacyjno-Wychowawczych z dnia 08.07.2019 r., w której skarżąca przedstawiła wyniki kontroli Państwowej Inspekcji Pracy ― Komisja Skarg, Wniosków i Petycji na posiedzeniu 25.07.2019 r. uznała, iż nie zachodzą nowe okoliczności, na podstawie których Rada Powiatu miałaby rozpatrywać ponownie skargę w tej samej sprawie i podjęła decyzję o podtrzymaniu swojego poprzedniego stanowiska. Dodał także,
iż wobec wykazanych przez Państwową Inspekcję Pracy nieprawidłowości, Komisja zwróciła się do Zarządu Powiatu o wzmocnienie nadzoru nad działalnością dyrektora. Wyjaśnił, iż zdaniem Komisji poprzednie zalecenie w tej sprawie zawarte w stanowisku Komisji przyjętym Uchwałą Nr 61/VIII/2019 z dnia 09.05.2019 r., nie przyniosło oczekiwanych efektów.
Członek Zarządu – Pani Katarzyna Bilska wyjaśniła, iż Dyrektor ― zgodnie z Prawem Pracy, nie ma innej możliwości naprawienia swoich błędów, jak poprzez wprowadzenie aneksu do przygotowywanego na koniec sierpnia br., arkusza organizacyjnego (majowego) z uwzględnieniem zaleceń Państwowej Inspekcji Pracy. Dodała, iż dopiero po tym czasie, możliwa będzie ocena poprawy pracy Dyrektora Zespołu Placówek Edukacyjno-Wychowawczych. Następnie, Członek Zarządu poinformowała, iż osobiście wraz z Naczelnikiem Wydziału Edukacji, Promocji, Kultury, Sportu i Turystyki dopilnuje, aby dotychczasowe zalecenia PIP zostały ujęte w wyżej wspomnianym arkuszu organizacyjnym.
Zarząd Powiatu przyjął do wiadomości wyjaśnienie Członek Zarządu – Pani Katarzyny Bilskiej. Jednocześnie pozytywnie zaopiniował projekt przedmiotowej uchwały.
Ad. pkt 2. Przyjęcie projektu uchwały Rady Powiatu Skarżyskiego w sprawie przyjęcia „Lokalnego programu wspierania edukacji uzdolnionych uczniów szkół i placówek oświatowych, dla których organem prowadzącym jest powiat skarżyski”. (załącznik nr 4)
Członek Zarządu – Pani Katarzyna Bilska przedstawiła treść powyższej uchwały.
Zarząd Powiatu po przeprowadzonym głosowaniu, jednogłośnie przyjął projekt uchwały.
Ad. pkt 3. Podjęcie uchwał Zarządu Powiatu Skarżyskiego w sprawie:
a) upoważnienia Pana Mariusza Kawy – Dyrektora Specjalnego Ośrodka Szkolno-Wychowawczego nr 2 w Skarżysku-Kamiennej (załącznik nr 5),
b) upoważnienia Pana Marcina Kruka – Dyrektora Zespołu Placówek Edukacyjno-Wychowawczych w Skarżysku-Kamiennej. (załącznik nr 6)
Powyższe uchwały zreferowała Członek Zarządu – Pani Katarzyna Bilska.
Zarząd Powiatu przyjął treść uchwał, głosując nad każdą z nich oddzielnie.
c) powołania likwidatora Zespołu Szkół im. H. Sienkiewicza w Suchedniowie. (załącznik nr 7)
Referująca, Członek Zarządu – Pani Katarzyna Bilska przedstawiła treść powyższej uchwały. Wyjaśniła, iż Rada Powiatu Skarżyskiego w dniu 21 lutego 2019 roku podjęła uchwałę o rozwiązaniu Zespołu Szkół im. H. Sienkiewicza w Suchedniowie, a dnia 5 czerwca 2019 roku Zarząd Powiatu Skarżyskiego Uchwałą Nr 24/61/2019 określił szczegółowy plan działań związany z likwidacją szkół wchodzących w skład zespołu. Członek Zarządu wskazała, iż pewne czynności określone w planie działań należy wykonać po 31 sierpnia 2019 roku, tj. po dniu rozwiązania Zespołu, w związku z czym zachodzi konieczność powołania na okres trzech miesięcy likwidatora w osobie Pana Grzegorza Michnowskiego, pełniącego do dnia 31 sierpnia 2019 roku funkcję dyrektora Zespołu. W związku z powyższym, podjęcie uchwały jest zasadne.
W świetle powyższego, Zarząd Powiatu przyjął treść przedmiotowej uchwały.
Ad. pkt 4. Sprawozdanie z realizacji zadań wykonywanych przez Powiatowy Zespół do Spraw Orzekania o niepełnosprawności w Skarżysku-Kamiennej z zakresu administracji rządowej za okres 01.01.2019 r. – 30.06.2019 r. (załącznik nr 8)
Z treścią powyższego Sprawozdania zapoznał zebranych Starosta – Pan Artur Berus.
W związku z brakiem uwag, Zarząd Powiatu przyjął Sprawozdanie z realizacji zadań wykonywanych przez Powiatowy Zespół do Spraw Orzekania o niepełnosprawności w Skarżysku-Kamiennej z zakresu administracji rządowej za okres 01.01.2019 r. – 30.06.2019 r.
Ad. pkt 5. Rozpatrzenie pism skierowanych do Zarządu Powiatu.
Członek Zarządu – Pani Katarzyna Bilska przedstawiła pismo Dyrektor Zespołu Szkół Transportowo-Mechatronicznych w Skarżysku-Kamiennej (pismo w tej sprawie stanowi załącznik nr 9), która zwróciła się z prośbą o wydanie zgody na wycięcie dwóch drzew iglastych zlokalizowanych na terenie ZST-M. Członek Zarządu wyjaśniła, iż przedmiotowe drzewa są uschnięte i stanowią zagrożenie dla bezpieczeństwa uczniów.
Wobec powyższego, Zarząd Powiatu wyraził zgodę na złożenie wniosku do Urzędu Miasta w Skarżysku-Kamiennej o wycięcie w/w drzew.
Z informacją dotyczącą naboru do szkół ponadgimnazjalnych oraz
ponadpodstawowych na rok 2019/2020 (załącznik
nr 10) zapoznała zebranych Członek Zarządu – Pani Katarzyna Bilska.
Poinformowała, że liczba uczniów przyjętych do szkół ponadgimnazjalnych na
dzień 30 lipca 2019r. wynosi 671 osób:
‒ I LO – 149 osób – 5 oddziałów
‒ II LO – 117 osób – 4 oddziały
‒ ZSE – 116 osób – 5 oddziałów
‒ ZST – 103 osoby – 4 oddziały technikum, 1 oddział BSIS – 12 osób
‒ ZSS-U – 55 osób – 2 oddziały technikum, 1 oddział BSIS – 28 osób
‒ ZST-M – 91 osób – 3 oddziały technikum.
Następnie, Członek Zarządu przedstawiła liczbę uczniów przyjętych do szkół ponadpodstawowych, która na dzień 30 lipca 2019r. wynosi 660 osób:
‒ I LO – 143 osoby – 5 oddziałów
‒ II LO – 137 osób – 5 oddziałów
‒ ZSE – 139 osób – 5 oddziałów
‒ ZST – 96 osób – 3 oddziały technikum
‒ ZSS-U – 55 osób – 2 oddziały technikum, 1 oddział BSIS – 14 osób
‒ ZST-M – 76 osób – 3 oddziały technikum.
Jednocześnie Członek Zarządu podkreśliła, iż rekrutacja uzupełniająca do szkół ponadgimnazjalnych i ponadpodstawowych trwa do 30 sierpnia br.
Po omówieniu kwestii dotyczącej liczby oddziałów w poszczególnych szkołach, Pani Katarzyna Bilska zwróciła się do Zarządu z wnioskiem o zatwierdzenie przeprowadzonego naboru na rok szkolny 2019/2020.
Zarząd Powiatu zatwierdził przedstawione wyniki naboru.
Z pismem Dyrektor Zespołu Szkół Transportowo-Mechatronicznych – Pani Joanny Żurawki zapoznała zebranych Członek Zarządu – Pani Katarzyna Bilska. Poinformowała, iż Dyrektor zwróciła się z prośbą o przyznanie szkole dodatkowych środków budżetowych w wymiarze 3/18 w związku z prowadzeniem innowacji pedagogicznych: innowacja wojskowa oraz innowacja policyjna „Bezpieczeństwo publiczne”, zgodnie z § 2 ust. 3 rozporządzenia MENiS z dnia 9 kwietnia 2002r. w sprawie warunków prowadzenia działalności innowacyjnej i eksperymentalnej przez publiczne szkoły i placówki (Dz. U. z 2002r. Nr 56 poz. 506 z późn. Zm.) oraz § 3.1 pkt 2 rozporządzenia MEN z dnia 04 kwietnia 2019 r. w sprawie ramowych planów nauczania dla szkół publicznych (Dz. U. z 2019r. poz. 693) (załącznik nr 11).
Członek Zarządu wyjaśniła, że prośba o dodatkowe środki finansowe wynika z dużego zainteresowania kandydatów zakwalifikowanych do przyjęcia do szkoły, którzy zadeklarowali chęć uczestniczenia w innowacjach. Jednocześnie dodała, że Dyrektor ZST-M planuje kontynuować w/w zajęcia w wymiarze 2/18 godziny – innowacja wojskowa i 1/18 godziny innowacja policyjna, w grupach międzywydziałowych dla uczniów klas pierwszych i drugich.
Zarząd Powiatu przychylił się do wniosku Dyrektor Zespołu Szkół Transportowo-Mechatronicznych.
‒ I LO – 149 osób – 5 oddziałów
‒ II LO – 117 osób – 4 oddziały
‒ ZSE – 116 osób – 5 oddziałów
‒ ZST – 103 osoby – 4 oddziały technikum, 1 oddział BSIS – 12 osób
‒ ZSS-U – 55 osób – 2 oddziały technikum, 1 oddział BSIS – 28 osób
‒ ZST-M – 91 osób – 3 oddziały technikum.
Następnie, Członek Zarządu przedstawiła liczbę uczniów przyjętych do szkół ponadpodstawowych, która na dzień 30 lipca 2019r. wynosi 660 osób:
‒ I LO – 143 osoby – 5 oddziałów
‒ II LO – 137 osób – 5 oddziałów
‒ ZSE – 139 osób – 5 oddziałów
‒ ZST – 96 osób – 3 oddziały technikum
‒ ZSS-U – 55 osób – 2 oddziały technikum, 1 oddział BSIS – 14 osób
‒ ZST-M – 76 osób – 3 oddziały technikum.
Jednocześnie Członek Zarządu podkreśliła, iż rekrutacja uzupełniająca do szkół ponadgimnazjalnych i ponadpodstawowych trwa do 30 sierpnia br.
Po omówieniu kwestii dotyczącej liczby oddziałów w poszczególnych szkołach, Pani Katarzyna Bilska zwróciła się do Zarządu z wnioskiem o zatwierdzenie przeprowadzonego naboru na rok szkolny 2019/2020.
Zarząd Powiatu zatwierdził przedstawione wyniki naboru.
Z pismem Dyrektor Zespołu Szkół Transportowo-Mechatronicznych – Pani Joanny Żurawki zapoznała zebranych Członek Zarządu – Pani Katarzyna Bilska. Poinformowała, iż Dyrektor zwróciła się z prośbą o przyznanie szkole dodatkowych środków budżetowych w wymiarze 3/18 w związku z prowadzeniem innowacji pedagogicznych: innowacja wojskowa oraz innowacja policyjna „Bezpieczeństwo publiczne”, zgodnie z § 2 ust. 3 rozporządzenia MENiS z dnia 9 kwietnia 2002r. w sprawie warunków prowadzenia działalności innowacyjnej i eksperymentalnej przez publiczne szkoły i placówki (Dz. U. z 2002r. Nr 56 poz. 506 z późn. Zm.) oraz § 3.1 pkt 2 rozporządzenia MEN z dnia 04 kwietnia 2019 r. w sprawie ramowych planów nauczania dla szkół publicznych (Dz. U. z 2019r. poz. 693) (załącznik nr 11).
Członek Zarządu wyjaśniła, że prośba o dodatkowe środki finansowe wynika z dużego zainteresowania kandydatów zakwalifikowanych do przyjęcia do szkoły, którzy zadeklarowali chęć uczestniczenia w innowacjach. Jednocześnie dodała, że Dyrektor ZST-M planuje kontynuować w/w zajęcia w wymiarze 2/18 godziny – innowacja wojskowa i 1/18 godziny innowacja policyjna, w grupach międzywydziałowych dla uczniów klas pierwszych i drugich.
Zarząd Powiatu przychylił się do wniosku Dyrektor Zespołu Szkół Transportowo-Mechatronicznych.
Z pismem Dyrektora II
Liceum Ogólnopolskiego w Skarżysku-Kamiennej zapoznała zebranych Członek
Zarządu – Pani Katarzyna Bilska. (pismo
w tej sprawie stanowi załącznik nr 12) Wyjaśniła, iż zwrócił się on
z prośbą o zwiększenie budżetu szkoły o kwotę 17 300,00 złotych z
przeznaczeniem na zakup szafek odzieżowych dla 146 uczniów.
Członek
Zarządu dodała, iż Rada Rodziców pozyskała środki finansowe na ten cel, jednak
nie są one dostatecznie duże, by móc wyposażyć w szafki wszystkich uczniów.
Zarząd Powiatu wskazał, iż widzi potrzebę zakupu dodatkowych szafek, jednak z uwagi na ograniczone środki finansowe, postanowił powrócić do rozpatrzenia w/w wniosku po III kwartale 2019 r., uzależniając swą decyzję od oceny możliwości połączenia szatni tradycyjnej z szafkami.
Członek Zarządu – Pani Katarzyna Bilska zapoznała zebranych ze złożonym przez Dyrektora Specjalnego Ośrodka Szkolno-Wychowawczego nr 2 w Skarżysku-Kamiennej kosztorysem utworzenia dwuosobowej klasy pierwszej w roku szkolnym 2019/2020 oraz utrzymania grupy weekendowej w internacie w roku 2019/2020 (załącznik nr 13). Wyjaśniła, że z pisma Dyrektora wynika iż koszt utworzenia dwuosobowej klasy pierwszej kształtuje się następująco:
- 21 godzin, tj. 1,17 etatu nauczyciela mianowanego i dyplomowanego – średnie wynagrodzenie miesięczne wraz z pochodnymi wyniesie 6 300,00 zł.,
- 20 godzin, tj. ½ etatu pomocy nauczyciela – średnie wynagrodzenie miesięczne wraz z pochodnymi – 1 349,00 zł.
Dyrektor wskazał także, iż roczna subwencja w 2019 roku na jednego ucznia z autyzmem ze sprzężeniem wynosi około 60 550,00 zł., natomiast godziny rewalidacyjne w w/w klasie zostaną połączone z inną klasą, dzięki czemu zmniejszone zostaną koszty utrzymania klasy. W przypadku utrzymania grupy weekendowej w internacie koszty kształtują się na następującym poziomie:
- 48 godzin, tj. 2 etaty nauczyciela mianowanego i dyplomowanego – średnie wynagrodzenie miesięczne wraz z pochodnymi – 11 880,00 zł.,
- 20 godzin, tj. ½ etatu pomocy nauczyciela – średnie wynagrodzenie miesięczne wraz z pochodnymi – 1 349,00 zł.
Zarząd Powiatu, biorąc pod uwagę wysokość subwencji oświatowej oraz wykonanie budżetu, nie wyraził zgody na utworzenie dwuosobowej klasy pierwszej w roku szkolnym 2019/2020, jednocześnie przychylił się do wniosku Dyrektora dotyczącym wyrażenia zgody na utrzymanie grupy weekendowej w internacie w roku szkolnym 2019/2020.
Członek Zarządu – Pan Adam Ciok poinformował, że w dniu 24 lipca 2019 r. wpłynęła oferta Koła Gospodyń Wiejskich „Kierzanki” z siedzibą przy ul. Boczna 7 Kierz Niedźwiedzi gmina Skarżysko-Kościelne na realizację zadania publicznego w formie tzw. „małych grantów” (załącznik nr 14). Wyjaśnił, że zadanie publiczne pn.: Przegląd „Święto smaku i tradycji” dotyczy zorganizowania przeglądu folklorystycznych zespołów ludowych oraz konkursu na najlepszą potrawę regionalną. Całkowity koszt realizacji zadania wynosi 900,00 zł., a wnioskowana kwota dotacji to 500,00 zł. Następnie Pan Adam Ciok dodał, że oferta złożona przez Koło Gospodyń Wiejskich „Kierzanki” wpisuje się w założenia „Programu Współpracy Powiatu Skarżyskiego z organizacjami pożytku publicznego na 2019 rok”, wzór i treść wniosku są zgodne z obowiązującymi przepisami, a Referat ds. Promocji w Wydziale Edukacji, Promocji, Kultury, Sportu i Turystyki posiada środki finansowe na realizację tego zadania.
Z uwagi na ograniczone środki finansowe, Zarząd Powiatu wyraził zgodę na udzielenie wsparcia finansowego w kwocie 200 zł.
W związku ze zbliżającym się terminem składania wniosków o przyznanie Nagrody Świętokrzyskiego Kuratora Oświaty, Członek Zarządu – Pani Katarzyna Bilska przedstawiła pismo Naczelnika Wydziału Edukacji, Kultury, Sportu i Turystyki zawierające prośbę o wytypowanie kandydatów do w/w odznaczenia (załącznik nr 15).
Zarząd Powiatu do Nagrody Świętokrzyskiego Kuratora Oświaty wytypował:
· Panią Martynę Maćkowiak ― Dyrektor I Liceum Ogólnokształcącego,
· Panią Joannę Żurawkę ― Dyrektor Zespołu Szkół Transportowo-Mechatronicznych,
· Pana Grzegorza Michnowskiego – Dyrektora Zespołu Szkół im. H. Sienkiewicza w Suchedniowie.
Starosta – Pan Artur Berus zapoznał zebranych z pismem Burmistrza Miasta i Gminy Suchedniów (załącznik nr 16), który zwrócił się z prośbą o zwrot 50 sztuk worków przeciwpowodziowych zużytych w dniu 21.06.2019 r. do zabezpieczenia posesji położonych przy drodze powiatowej ul. Zagórskiej w Suchedniowie. Wyjaśnił, iż w tym dniu przeszła ulewa, która spowodowała przepełnienie rowów odwadniających i zalanie posesji przy w/w ulicy.
W związku z powyższym, Zarząd Powiatu przychylił się do prośby Burmistrza Miasta i Gminy Suchedniów.
Wicestarosta – Pani Anna Leżańska poinformowała, że firma Audiofon Sp. z.o.o Sp. komandytowa we Wrocławiu zwróciła się z prośbą o przedłużenie umowy dzierżawy części nieruchomości należącej do Powiatu Skarżyskiego, zlokalizowanej przy ul. Sokolej 50, działka 88/10, na której usytuowana jest tablica informacyjna. Dodała, że dotychczasowa umowa dotyczyła dzierżawy gruntu na ustawienie tablicy informacyjnej o powierzchni 3,13 m² na stelażach wkopanych w ziemię. Umieszczenie reklamy nastąpiło w drodze umowy zawartej przez Zarząd Powiatu zgodnie z Uchwałą nr 33/88/2013 z dnia 4 września 2013 r. w sprawie określenia zasad i ustalenia minimalnych stawek netto czynszu dzierżawnego nieruchomości stanowiących zasób mienia oraz opłat za umieszczenie reklam. Mimo, że Umowa Nr 86/IM/2016 z dnia 02.08.2019 r. wskazuje na dzierżawę części nieruchomości, to w swojej treści, celem umowy jest zezwolenie na umieszczenie reklamy, co potwierdza zastosowanie stawki za reklamę umieszczoną na nieruchomości powiatu, a nie stawki czynszu dzierżawnego nieruchomości. Analiza treści umowy wskazuje, że nie jest to stricte umowa dzierżawy w rozumieniu kodeksu cywilnego i nie zachodzi konieczność zastosowania art. 35 ust. 2 ustawy o gospodarce nieruchomościami. W związku z powyższym, Wydział Inwestycji, Mienia i Obsługi Gospodarczej proponuje aby umowa zezwalała na umieszczenie reklamy wolnostojącej na stelażach wkopanych w ziemię.
W związku z przedstawionymi argumentami, Zarząd Powiatu wyraził zgodę na zawarcie umowy z firmą Audiofon Sp. z o.o. na czas nieokreślony, zezwalającej na umieszczenie reklamy wolnostojącej na stelażach wkopanych w ziemię na terenie nieruchomości stanowiącej własność Powiatu Skarżyskiego.
Wicestarosta – Pani Anna Leżańska poinformowała, że przetarg na sprzedaż pojazdu marki Renault, model Laguna o numerze rejestracyjnym TSK 80YM, o wartości w stanie uszkodzonym 1 200,00 zł, w tym VAT (23%) 224,39 zł, wobec którego został orzeczony przepadek na rzecz Powiatu Skarżyskiego, zakończył się wynikiem negatywnym. Dodała, iż mimo 95 odsłon ogłoszenia w Biuletynie Informacji Publicznej Starostwa Powiatowego w Skarżysku-Kamiennej – nikt nie wykazał zainteresowania w/w pojazdem (załącznik nr 18).
Mając na uwadze zbliżający się termin płatności (do 03.08.2019r.) drugiej z trzech rat ubezpieczenia komunikacyjnego OC w wysokości 342,00 zł., trzecia rata – 1 198,00 zł płatna do 30.09.2019 r., Wicestarosta poddała pod rozwagę Zarządu propozycję zniszczenia pojazdu, aby uniknąć ponoszenia przez Powiat dodatkowych kosztów.
Wobec powyższego, Zarząd Powiatu uznał, iż zasadnym jest zlikwidowanie w/w pojazdu.
Wicestarosta – Pani Anna Leżańska zapoznała zebranych z pismem Wydziału Inwestycji, Mienia i Obsługi Gospodarczej, który zwrócił się z prośbą o wyrażenie zgody na zlecenie wykonania aktualizacji studium wykonalności projektu pn. „Rewitalizacja Osiedli Zachodnie i dolna Kamienna w Skarżysku-Kamiennej”, który uwzględniałby wprowadzone do projektu zmiany polegające na zmianie stawki VAT z 23% na 8% (pismo w tej sprawie stanowi załącznik nr 19).
Obecna na posiedzeniu Naczelnik Wydziału IM – Pani Katarzyna Geller wyjaśniła, że Powiat Skarżyski jako partner w/w projektu, ma po swojej stronie wykonanie robót budowlanych, które objęte zostały 8%, a nie jak dotychczas zakładano – 23% stawką VAT, w związku z czym konieczne jest dokonanie aktualizacji studium wykonalności.
W świetle udzielonych wyjaśnień, Zarząd Powiatu wyraził zgodę w powyższej sprawie.
Członek Zarządu – Pani Katarzyna Bilska przedstawiła pismo Dyrektora Zespołu Placówek Edukacyjno-Wychowawczych w Skarżysku-Kamiennej, w którym wyraził swoje zaniepokojenie postępem prac związanych z termomodernizacją budynku Bursy Szkolnej (załącznik nr 20). W ocenie Dyrektora, na chwilę obecną prace wykonane zostały na poziomie 15%, natomiast termin ich zakończenia upływa z końcem września br. Opóźnienia w zakończeniu prac remontowych mogą skutkować dezorganizacją Bursy Szkolnej oraz Internatu, co w efekcie może mieć negatywny wpływ na rekrutację oraz rezygnację części podopiecznych z pobytu w placówce.
Następnie, Członek Zarządu zwróciła się do obecnej na posiedzeniu Naczelnik Wydziału Inwestycji, Mienia i Obsługi Gospodarczej – Pani Katarzyny Geller z prośbą o przedstawienie sytuacji. Naczelnik poinformowała, iż faktycznie prace termomodernizacyjne nie są realizowane zgodnie z harmonogramem prac. Dodała, iż w dniu 11 lipca br. odbyła spotkanie z radą budowy, w którym udział wzięli:
‒ Przedstawiciel firmy EXPOL-BIS Arkadiusz Pawliszak i Waldemar Pawliszak Spółka Jawna,
‒ Inspektor Nadzoru Budowlanego,
‒ Dyrektor Zespołu Placówek Edukacyjno-Wychowawczych,
‒ Wicestarosta Powiatu Skarżyskiego,
‒ Naczelnik Wydziału Inwestycji, Mienia i Obsługi Gospodarczej.
Przedmiotem spotkania było omówienie realizacji zadania i wyjaśnienie przyczyn powstałych opóźnień. Dodała, że wykonawca zobowiązał się, iż w miesiącu sierpniu zwiększy liczbę pracowników budowy, aby wszelkie prace konieczne do wykonania wewnątrz budynku – wykonane zostały przed rozpoczęciem roku szkolnego. Poinformowała także, iż na 11 sierpnia br. zaplanowała kolejne spotkanie rady budowy, podczas którego wykonawca ma przedstawić wykaz dotychczas wykonanych prac.
Zarząd Powiatu wyraził zaniepokojenie przedstawioną sytuacją, w związku z powyższym postanowił wystąpić z oficjalnym pismem do Wykonawcy.
Członek Zarządu – Pani Katarzyna Bilska poinformowała, iż organizatorzy XIX Półmaratonu Skarżysko-Kamienna zwrócili się z propozycją wsparcia w/w imprezy kwotą 30 000,00 zł (załącznik nr 21). Dodała, że pomysłodawcy przedsięwzięcia przewidują udział około 600 zawodników z całego kraju, co z pewnością pozytywnie wpłynie na promocję miasta oraz powiatu skarżyskiego.
Biorąc pod uwagę ogólnopolski charakter imprezy oraz aspekt promocyjny powiatu, Zarząd zdecydował, iż włączy się we współorganizację XIX Półmaratonu Skarżysko-Kamienna, poprzez przekazanie 300 sztuk koszulek z logo powiatu skarżyskiego.
Zarząd Powiatu wskazał, iż widzi potrzebę zakupu dodatkowych szafek, jednak z uwagi na ograniczone środki finansowe, postanowił powrócić do rozpatrzenia w/w wniosku po III kwartale 2019 r., uzależniając swą decyzję od oceny możliwości połączenia szatni tradycyjnej z szafkami.
Członek Zarządu – Pani Katarzyna Bilska zapoznała zebranych ze złożonym przez Dyrektora Specjalnego Ośrodka Szkolno-Wychowawczego nr 2 w Skarżysku-Kamiennej kosztorysem utworzenia dwuosobowej klasy pierwszej w roku szkolnym 2019/2020 oraz utrzymania grupy weekendowej w internacie w roku 2019/2020 (załącznik nr 13). Wyjaśniła, że z pisma Dyrektora wynika iż koszt utworzenia dwuosobowej klasy pierwszej kształtuje się następująco:
- 21 godzin, tj. 1,17 etatu nauczyciela mianowanego i dyplomowanego – średnie wynagrodzenie miesięczne wraz z pochodnymi wyniesie 6 300,00 zł.,
- 20 godzin, tj. ½ etatu pomocy nauczyciela – średnie wynagrodzenie miesięczne wraz z pochodnymi – 1 349,00 zł.
Dyrektor wskazał także, iż roczna subwencja w 2019 roku na jednego ucznia z autyzmem ze sprzężeniem wynosi około 60 550,00 zł., natomiast godziny rewalidacyjne w w/w klasie zostaną połączone z inną klasą, dzięki czemu zmniejszone zostaną koszty utrzymania klasy. W przypadku utrzymania grupy weekendowej w internacie koszty kształtują się na następującym poziomie:
- 48 godzin, tj. 2 etaty nauczyciela mianowanego i dyplomowanego – średnie wynagrodzenie miesięczne wraz z pochodnymi – 11 880,00 zł.,
- 20 godzin, tj. ½ etatu pomocy nauczyciela – średnie wynagrodzenie miesięczne wraz z pochodnymi – 1 349,00 zł.
Zarząd Powiatu, biorąc pod uwagę wysokość subwencji oświatowej oraz wykonanie budżetu, nie wyraził zgody na utworzenie dwuosobowej klasy pierwszej w roku szkolnym 2019/2020, jednocześnie przychylił się do wniosku Dyrektora dotyczącym wyrażenia zgody na utrzymanie grupy weekendowej w internacie w roku szkolnym 2019/2020.
Członek Zarządu – Pan Adam Ciok poinformował, że w dniu 24 lipca 2019 r. wpłynęła oferta Koła Gospodyń Wiejskich „Kierzanki” z siedzibą przy ul. Boczna 7 Kierz Niedźwiedzi gmina Skarżysko-Kościelne na realizację zadania publicznego w formie tzw. „małych grantów” (załącznik nr 14). Wyjaśnił, że zadanie publiczne pn.: Przegląd „Święto smaku i tradycji” dotyczy zorganizowania przeglądu folklorystycznych zespołów ludowych oraz konkursu na najlepszą potrawę regionalną. Całkowity koszt realizacji zadania wynosi 900,00 zł., a wnioskowana kwota dotacji to 500,00 zł. Następnie Pan Adam Ciok dodał, że oferta złożona przez Koło Gospodyń Wiejskich „Kierzanki” wpisuje się w założenia „Programu Współpracy Powiatu Skarżyskiego z organizacjami pożytku publicznego na 2019 rok”, wzór i treść wniosku są zgodne z obowiązującymi przepisami, a Referat ds. Promocji w Wydziale Edukacji, Promocji, Kultury, Sportu i Turystyki posiada środki finansowe na realizację tego zadania.
Z uwagi na ograniczone środki finansowe, Zarząd Powiatu wyraził zgodę na udzielenie wsparcia finansowego w kwocie 200 zł.
W związku ze zbliżającym się terminem składania wniosków o przyznanie Nagrody Świętokrzyskiego Kuratora Oświaty, Członek Zarządu – Pani Katarzyna Bilska przedstawiła pismo Naczelnika Wydziału Edukacji, Kultury, Sportu i Turystyki zawierające prośbę o wytypowanie kandydatów do w/w odznaczenia (załącznik nr 15).
Zarząd Powiatu do Nagrody Świętokrzyskiego Kuratora Oświaty wytypował:
· Panią Martynę Maćkowiak ― Dyrektor I Liceum Ogólnokształcącego,
· Panią Joannę Żurawkę ― Dyrektor Zespołu Szkół Transportowo-Mechatronicznych,
· Pana Grzegorza Michnowskiego – Dyrektora Zespołu Szkół im. H. Sienkiewicza w Suchedniowie.
Starosta – Pan Artur Berus zapoznał zebranych z pismem Burmistrza Miasta i Gminy Suchedniów (załącznik nr 16), który zwrócił się z prośbą o zwrot 50 sztuk worków przeciwpowodziowych zużytych w dniu 21.06.2019 r. do zabezpieczenia posesji położonych przy drodze powiatowej ul. Zagórskiej w Suchedniowie. Wyjaśnił, iż w tym dniu przeszła ulewa, która spowodowała przepełnienie rowów odwadniających i zalanie posesji przy w/w ulicy.
W związku z powyższym, Zarząd Powiatu przychylił się do prośby Burmistrza Miasta i Gminy Suchedniów.
Wicestarosta – Pani Anna Leżańska poinformowała, że firma Audiofon Sp. z.o.o Sp. komandytowa we Wrocławiu zwróciła się z prośbą o przedłużenie umowy dzierżawy części nieruchomości należącej do Powiatu Skarżyskiego, zlokalizowanej przy ul. Sokolej 50, działka 88/10, na której usytuowana jest tablica informacyjna. Dodała, że dotychczasowa umowa dotyczyła dzierżawy gruntu na ustawienie tablicy informacyjnej o powierzchni 3,13 m² na stelażach wkopanych w ziemię. Umieszczenie reklamy nastąpiło w drodze umowy zawartej przez Zarząd Powiatu zgodnie z Uchwałą nr 33/88/2013 z dnia 4 września 2013 r. w sprawie określenia zasad i ustalenia minimalnych stawek netto czynszu dzierżawnego nieruchomości stanowiących zasób mienia oraz opłat za umieszczenie reklam. Mimo, że Umowa Nr 86/IM/2016 z dnia 02.08.2019 r. wskazuje na dzierżawę części nieruchomości, to w swojej treści, celem umowy jest zezwolenie na umieszczenie reklamy, co potwierdza zastosowanie stawki za reklamę umieszczoną na nieruchomości powiatu, a nie stawki czynszu dzierżawnego nieruchomości. Analiza treści umowy wskazuje, że nie jest to stricte umowa dzierżawy w rozumieniu kodeksu cywilnego i nie zachodzi konieczność zastosowania art. 35 ust. 2 ustawy o gospodarce nieruchomościami. W związku z powyższym, Wydział Inwestycji, Mienia i Obsługi Gospodarczej proponuje aby umowa zezwalała na umieszczenie reklamy wolnostojącej na stelażach wkopanych w ziemię.
W związku z przedstawionymi argumentami, Zarząd Powiatu wyraził zgodę na zawarcie umowy z firmą Audiofon Sp. z o.o. na czas nieokreślony, zezwalającej na umieszczenie reklamy wolnostojącej na stelażach wkopanych w ziemię na terenie nieruchomości stanowiącej własność Powiatu Skarżyskiego.
Wicestarosta – Pani Anna Leżańska poinformowała, że przetarg na sprzedaż pojazdu marki Renault, model Laguna o numerze rejestracyjnym TSK 80YM, o wartości w stanie uszkodzonym 1 200,00 zł, w tym VAT (23%) 224,39 zł, wobec którego został orzeczony przepadek na rzecz Powiatu Skarżyskiego, zakończył się wynikiem negatywnym. Dodała, iż mimo 95 odsłon ogłoszenia w Biuletynie Informacji Publicznej Starostwa Powiatowego w Skarżysku-Kamiennej – nikt nie wykazał zainteresowania w/w pojazdem (załącznik nr 18).
Mając na uwadze zbliżający się termin płatności (do 03.08.2019r.) drugiej z trzech rat ubezpieczenia komunikacyjnego OC w wysokości 342,00 zł., trzecia rata – 1 198,00 zł płatna do 30.09.2019 r., Wicestarosta poddała pod rozwagę Zarządu propozycję zniszczenia pojazdu, aby uniknąć ponoszenia przez Powiat dodatkowych kosztów.
Wobec powyższego, Zarząd Powiatu uznał, iż zasadnym jest zlikwidowanie w/w pojazdu.
Wicestarosta – Pani Anna Leżańska zapoznała zebranych z pismem Wydziału Inwestycji, Mienia i Obsługi Gospodarczej, który zwrócił się z prośbą o wyrażenie zgody na zlecenie wykonania aktualizacji studium wykonalności projektu pn. „Rewitalizacja Osiedli Zachodnie i dolna Kamienna w Skarżysku-Kamiennej”, który uwzględniałby wprowadzone do projektu zmiany polegające na zmianie stawki VAT z 23% na 8% (pismo w tej sprawie stanowi załącznik nr 19).
Obecna na posiedzeniu Naczelnik Wydziału IM – Pani Katarzyna Geller wyjaśniła, że Powiat Skarżyski jako partner w/w projektu, ma po swojej stronie wykonanie robót budowlanych, które objęte zostały 8%, a nie jak dotychczas zakładano – 23% stawką VAT, w związku z czym konieczne jest dokonanie aktualizacji studium wykonalności.
W świetle udzielonych wyjaśnień, Zarząd Powiatu wyraził zgodę w powyższej sprawie.
Członek Zarządu – Pani Katarzyna Bilska przedstawiła pismo Dyrektora Zespołu Placówek Edukacyjno-Wychowawczych w Skarżysku-Kamiennej, w którym wyraził swoje zaniepokojenie postępem prac związanych z termomodernizacją budynku Bursy Szkolnej (załącznik nr 20). W ocenie Dyrektora, na chwilę obecną prace wykonane zostały na poziomie 15%, natomiast termin ich zakończenia upływa z końcem września br. Opóźnienia w zakończeniu prac remontowych mogą skutkować dezorganizacją Bursy Szkolnej oraz Internatu, co w efekcie może mieć negatywny wpływ na rekrutację oraz rezygnację części podopiecznych z pobytu w placówce.
Następnie, Członek Zarządu zwróciła się do obecnej na posiedzeniu Naczelnik Wydziału Inwestycji, Mienia i Obsługi Gospodarczej – Pani Katarzyny Geller z prośbą o przedstawienie sytuacji. Naczelnik poinformowała, iż faktycznie prace termomodernizacyjne nie są realizowane zgodnie z harmonogramem prac. Dodała, iż w dniu 11 lipca br. odbyła spotkanie z radą budowy, w którym udział wzięli:
‒ Przedstawiciel firmy EXPOL-BIS Arkadiusz Pawliszak i Waldemar Pawliszak Spółka Jawna,
‒ Inspektor Nadzoru Budowlanego,
‒ Dyrektor Zespołu Placówek Edukacyjno-Wychowawczych,
‒ Wicestarosta Powiatu Skarżyskiego,
‒ Naczelnik Wydziału Inwestycji, Mienia i Obsługi Gospodarczej.
Przedmiotem spotkania było omówienie realizacji zadania i wyjaśnienie przyczyn powstałych opóźnień. Dodała, że wykonawca zobowiązał się, iż w miesiącu sierpniu zwiększy liczbę pracowników budowy, aby wszelkie prace konieczne do wykonania wewnątrz budynku – wykonane zostały przed rozpoczęciem roku szkolnego. Poinformowała także, iż na 11 sierpnia br. zaplanowała kolejne spotkanie rady budowy, podczas którego wykonawca ma przedstawić wykaz dotychczas wykonanych prac.
Zarząd Powiatu wyraził zaniepokojenie przedstawioną sytuacją, w związku z powyższym postanowił wystąpić z oficjalnym pismem do Wykonawcy.
Członek Zarządu – Pani Katarzyna Bilska poinformowała, iż organizatorzy XIX Półmaratonu Skarżysko-Kamienna zwrócili się z propozycją wsparcia w/w imprezy kwotą 30 000,00 zł (załącznik nr 21). Dodała, że pomysłodawcy przedsięwzięcia przewidują udział około 600 zawodników z całego kraju, co z pewnością pozytywnie wpłynie na promocję miasta oraz powiatu skarżyskiego.
Biorąc pod uwagę ogólnopolski charakter imprezy oraz aspekt promocyjny powiatu, Zarząd zdecydował, iż włączy się we współorganizację XIX Półmaratonu Skarżysko-Kamienna, poprzez przekazanie 300 sztuk koszulek z logo powiatu skarżyskiego.
Członek Zarządu – Pan Tadeusz Bałchanowski poinformował, iż w dniu
12.07.2019 r. Zarząd Dróg Powiatowych ogłosił przetarg na „Świadczenie usług
samochodami ciężarowymi przy zimowym utrzymaniu dróg powiatowych na terenie
gmin Skarżysko-Kamienna, Łączna, Suchedniów oraz Skarżysko Kościelne w sezonie
zimowym 2019/2020 i 2020/2021” (załącznik
w tej sprawie stanowi pismo nr 22).
Członek
Zarządu dodał, iż planowany termin otwarcia ofert został ustalony na 23.07.2019 r., jednak w postepowaniu nie złożono żadnej oferty.
Wobec powyższego, Zarząd Powiatu zobowiązał Zarząd Dróg Powiatowych do ponowienia przetargu na w/w zadanie.
Członek Zarządu – Pan Tadeusz Bałchanowski poinformował, iż w związku z wystąpieniem mieszkańca ul. Zagórskiej w Suchedniowie z dnia16.07.2019 r., w sprawie dokonania zabezpieczenia posesji przed zalewaniem podczas ulewnych deszczy, Zarząd Dróg Powiatowych w Skarżysku-Kamiennej poinformował, iż realizacja w/w wniosku wymaga dokonania następujących robót na odcinku od posesji nr 9A do 55 po stronie lewej:
· odmulenie rowu odwadniającego – I=400,00 m,
· umocnienie skarp i dna rowu otwartego elementami betonowymi – I=400,00 m/640,00 m².
Jednocześnie dodał, iż szacunkowa wartość brutto w/w robót, zgodnie z cenami z II kwartału 2019 r., wyniesie 80 840,00 zł. (pismo w tej sprawie stanowi załącznik nr 23).
Zarząd Powiatu wskazał, iż widzi potrzebę dokonania stosownego zabezpieczenia. Jednakże na obecną chwilę nie dysponuje środkami finansowymi, pozwalającymi na realizację powyższego.
W związku z ukazaniem się ogłoszenia o naborze wniosków o dofinansowanie zadań w 2020 r. w Ramach Funduszu Dróg Samorządowych – Nr A/FDS/2020 z dn. 29.07.2019 r. (załącznik nr 24), Członek Zarządu – Pan Tadeusz Bałchanowski zwrócił się do Zarządu Powiatu z prośbą o zajęcie stanowiska dotyczącego złożenia wniosku na zadanie inwestycyjne pn. „Przebudowa drogi powiatowej nr 0557T relacji Skarżysko-Kamienna ‒ Mirzec ― Etap II”. Jednocześnie dodał, iż:
‒ szacunkowy koszt inwestycji wyniesie 5 300 000,00 zł,
‒ termin składania wniosków aplikacyjnych trwa do 28.08.2019 r.,
‒ planowane źródła finansowania to – 50% Wojewoda Świętokrzyski, 25% Powiat Skarżyski, 25% Gmina Skarżysko Kościelne.
Ponadto wskazał, iż w przypadku pozytywnej decyzji Zarządu, koniecznym będzie zabezpieczenie środków finansowych niezbędnych do zaktualizowania dokumentacji przetargowej w celu sporządzenia wniosku w wysokości 4 000,00 zł.
Przewodniczący Zarządu poddał pod głosowanie wyrażenie zgody na złożenie wniosku na realizację w/w zadania inwestycyjnego:
― za głosowały 3 osoby (Starosta – Pan Artur Berus, Wicestarosta – Pani Anna Leżańska, Członek Zarządu – Pan Tadeusz Bałchanowski),
― przeciw głosowała 1 osoba – Członek Zarządu – Pani Katarzyna Bilska,
― 1 osoba nie brała udziału w głosowaniu – Członek Zarządu – Pan Adam Ciok.
W toku przeprowadzonego głosowania, Zarząd Powiatu wyraził zgodę na złożenie wniosku na zadanie inwestycyjne pn. „Przebudowa drogi powiatowej nr 0557T relacji Skarżysko-Kamienna ‒ Mirzec ― Etap II” w Ramach Funduszu Dróg Samorządowych. Jednocześnie zobowiązał Skarbnik Powiatu do zabezpieczenia kwoty 4 000,00 zł. na zaktualizowanie dokumentacji przetargowej.
Wobec powyższego, Zarząd Powiatu zobowiązał Zarząd Dróg Powiatowych do ponowienia przetargu na w/w zadanie.
Członek Zarządu – Pan Tadeusz Bałchanowski poinformował, iż w związku z wystąpieniem mieszkańca ul. Zagórskiej w Suchedniowie z dnia16.07.2019 r., w sprawie dokonania zabezpieczenia posesji przed zalewaniem podczas ulewnych deszczy, Zarząd Dróg Powiatowych w Skarżysku-Kamiennej poinformował, iż realizacja w/w wniosku wymaga dokonania następujących robót na odcinku od posesji nr 9A do 55 po stronie lewej:
· odmulenie rowu odwadniającego – I=400,00 m,
· umocnienie skarp i dna rowu otwartego elementami betonowymi – I=400,00 m/640,00 m².
Jednocześnie dodał, iż szacunkowa wartość brutto w/w robót, zgodnie z cenami z II kwartału 2019 r., wyniesie 80 840,00 zł. (pismo w tej sprawie stanowi załącznik nr 23).
Zarząd Powiatu wskazał, iż widzi potrzebę dokonania stosownego zabezpieczenia. Jednakże na obecną chwilę nie dysponuje środkami finansowymi, pozwalającymi na realizację powyższego.
W związku z ukazaniem się ogłoszenia o naborze wniosków o dofinansowanie zadań w 2020 r. w Ramach Funduszu Dróg Samorządowych – Nr A/FDS/2020 z dn. 29.07.2019 r. (załącznik nr 24), Członek Zarządu – Pan Tadeusz Bałchanowski zwrócił się do Zarządu Powiatu z prośbą o zajęcie stanowiska dotyczącego złożenia wniosku na zadanie inwestycyjne pn. „Przebudowa drogi powiatowej nr 0557T relacji Skarżysko-Kamienna ‒ Mirzec ― Etap II”. Jednocześnie dodał, iż:
‒ szacunkowy koszt inwestycji wyniesie 5 300 000,00 zł,
‒ termin składania wniosków aplikacyjnych trwa do 28.08.2019 r.,
‒ planowane źródła finansowania to – 50% Wojewoda Świętokrzyski, 25% Powiat Skarżyski, 25% Gmina Skarżysko Kościelne.
Ponadto wskazał, iż w przypadku pozytywnej decyzji Zarządu, koniecznym będzie zabezpieczenie środków finansowych niezbędnych do zaktualizowania dokumentacji przetargowej w celu sporządzenia wniosku w wysokości 4 000,00 zł.
Przewodniczący Zarządu poddał pod głosowanie wyrażenie zgody na złożenie wniosku na realizację w/w zadania inwestycyjnego:
― za głosowały 3 osoby (Starosta – Pan Artur Berus, Wicestarosta – Pani Anna Leżańska, Członek Zarządu – Pan Tadeusz Bałchanowski),
― przeciw głosowała 1 osoba – Członek Zarządu – Pani Katarzyna Bilska,
― 1 osoba nie brała udziału w głosowaniu – Członek Zarządu – Pan Adam Ciok.
W toku przeprowadzonego głosowania, Zarząd Powiatu wyraził zgodę na złożenie wniosku na zadanie inwestycyjne pn. „Przebudowa drogi powiatowej nr 0557T relacji Skarżysko-Kamienna ‒ Mirzec ― Etap II” w Ramach Funduszu Dróg Samorządowych. Jednocześnie zobowiązał Skarbnik Powiatu do zabezpieczenia kwoty 4 000,00 zł. na zaktualizowanie dokumentacji przetargowej.
Wicestarosta – Pani Anna
Leżańska
poinformowała, iż utworzony przez Powiat Skarżyski na początku 2019 roku Dom
Pomocy Społecznej „Centrum Seniora”, cieszy się dużym zainteresowaniem
mieszkańców powiatu skarżyskiego, a także innych powiatów województwa
świętokrzyskiego. Dodała, że na chwilę obecną Dom nie posiada wolnych miejsc
leżących, w związku z czym, Dyrektor DPS zwróciła się z prośbą o wystąpienie do Marszałka Województwa Świętokrzyskiego (realizatora projektu, w ramach
którego utworzone zostało 30 miejsc w mieszkaniach chronionych wspieranych,
funkcjonujących przy Domu Pomocy Społecznej „Centrum Seniora”) z prośbą o
wyrażenie zgody na udostępnienie 15 miejsc w mieszkaniach chronionych wspieranych dla Domu
Pomocy Społecznej „Centrum Seniora”. (pismo
w tej sprawie stanowi załącznik nr 25)
Wicestarosta
dodała, że inicjatywa utworzenia mieszkań chronionych spotkała się z dużym zainteresowaniem i wydaje się być dobrym przedsięwzięciem powiatu
skarżyskiego dla ludzi w podeszłym wieku i chorych somatycznie, jednak z racji
jej nowatorskiej formy – przewidywane jest powolne ich zapełnianie przez
mieszkańców. Biorąc pod uwagę, że wszystkie koszty utrzymania budynku, tj. serwisowanie urządzeń, maszyn,
instalacji, itp., a także opłaty za energię, wodę, ścieki, wywóz odpadów, użytkowanie windy,
koszty funkcjonowania kuchni – pokrywane są ze środków DPS, co przy 30
mieszkańcach „Centrum Seniora”, utrudnia funkcjonowanie Domu w sferze
finansowej
W świetle udzielonych wyjaśnień, Zarząd Powiatu wyraził zgodę na wystąpienie do Marszałka Województwa Świętokrzyskiego z zapytaniem czy istnieje możliwość, aby 15 miejsc w mieszkaniach chronionych wspieranych przeznaczyć dla Domu Pomocy Społecznej „Centrum Seniora”.
W świetle udzielonych wyjaśnień, Zarząd Powiatu wyraził zgodę na wystąpienie do Marszałka Województwa Świętokrzyskiego z zapytaniem czy istnieje możliwość, aby 15 miejsc w mieszkaniach chronionych wspieranych przeznaczyć dla Domu Pomocy Społecznej „Centrum Seniora”.
Starosta – Pan Artur Berus przypomniał, iż Dyrektor
Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Skarżysku-Kamiennej pismem znak:
ŚDR-RZ.0710.68.2019 (załącznik nr 26),
zwrócił się do Zespołu Radców Prawnych
Starostwa Powiatowego z prośbą o rozstrzygniecie kwestii prawnej dotyczącej możliwości podpisywania przez
Dyrektora PCPR decyzji administracyjnych w zakresie dodatku wysokości
świadczenia wychowawczego, na podstawie wydanego przez Starostę Skarżyskiego
upoważnienia.
Sekretarz – Pani Małgorzata Nosowicz wyjaśniła, iż z przygotowanej przez Radcę Prawnego opinii wynika, iż na podstawie wydanego w dniu 03.04.2012 r. przez Starostę Skarżyskiego upoważnienia, Dyrektor Perkowski może wydawać decyzje w w/w sprawach.
Zarząd Powiatu przyjął do wiadomości przedstawione informacje.
Ad. pkt 6. Sprawy różne.
Członek Zarządu – Pan Tadeusz Bałchanowski poinformował, iż w dniu 1 sierpnia br., Wicestarosta – Pani Anna Leżańska wraz z Dyrektorem Zarządu Dróg Powiatowych odbierze od Wojewody Świętokrzyskiego promesę na kwotę ponad 2 miliony 600 tysięcy złotych. Wyjaśnił, że jest to dotacja przyznana dla powiatu skarżyskiego w ramach podziału środków rządowych na usuwanie skutków klęsk żywiołowych, w ramach której przewiduje się dofinansowanie w 2019 r. odbudowę drogi powiatowej 0595T Klonów ‒ Nademłynie od km 0+000 do km 1+400 oraz drogi powiatowej 0587T Gózd ‒ Psary ‒ Bodzentyn od km 0+000 do km 1+690.
Zarząd Powiatu przyjął do wiadomości przedstawioną informację.
Sekretarz – Pani Małgorzata Nosowicz wyjaśniła, iż z przygotowanej przez Radcę Prawnego opinii wynika, iż na podstawie wydanego w dniu 03.04.2012 r. przez Starostę Skarżyskiego upoważnienia, Dyrektor Perkowski może wydawać decyzje w w/w sprawach.
Zarząd Powiatu przyjął do wiadomości przedstawione informacje.
Ad. pkt 6. Sprawy różne.
Członek Zarządu – Pan Tadeusz Bałchanowski poinformował, iż w dniu 1 sierpnia br., Wicestarosta – Pani Anna Leżańska wraz z Dyrektorem Zarządu Dróg Powiatowych odbierze od Wojewody Świętokrzyskiego promesę na kwotę ponad 2 miliony 600 tysięcy złotych. Wyjaśnił, że jest to dotacja przyznana dla powiatu skarżyskiego w ramach podziału środków rządowych na usuwanie skutków klęsk żywiołowych, w ramach której przewiduje się dofinansowanie w 2019 r. odbudowę drogi powiatowej 0595T Klonów ‒ Nademłynie od km 0+000 do km 1+400 oraz drogi powiatowej 0587T Gózd ‒ Psary ‒ Bodzentyn od km 0+000 do km 1+690.
Zarząd Powiatu przyjął do wiadomości przedstawioną informację.
Członek Zarządu – Pan Tadeusz Bałchanowski przypomniał,
iż w związku z realizowaną przez Zarząd Dróg Powiatowych inwestycyjną pn. „Przebudowa drogi powiatowej nr 0588T w
miejscowości Podzagnańszcze gmina Łączna”, Wójt
Gminy Łączna wystąpił do ZDP z wnioskiem o rozszerzenie zakresu robót na w/w
zadaniu inwestycyjnym o wykonanie dodatkowych zjazdów i odtworzenie rowu przydrożnego w zakresie:
‒ zjazdy do działek rolnych o szer. 5,00m i głębokości 7,00 m: nawierzchnia z kruszywa łamanego działki nr ewid. Geod. 681/5, 682/8, 683/1, 690,6, wspólne pomiędzy działkami 686/1 – 687/1, 692/1 – 693/1, 694/11 – 695/3, 696/3 – 697/6, do działek budowlanych o nawierzchni z kostki brukowej 682/12, 688/1, 691/4, 694/10, 700/4, 749/3, zjazdy po stronie chodnikowej 688/7, 697/5, 695/4 wraz z przepustami,
‒ odmulenie i nadanie spadków rowu, wraz z umocnieniem rowu przy przyczółkach płytami ażurowymi – 2m od ścianki (dno i skarpy),
‒ wykonanie remontu nawierzchni jezdni i poboczy na terenie PKP od km. 0+686,38
do km. 0+736,38.
Członek Zarządu wyjaśnił, iż koszt w/w robót na podstawie sporządzonego kosztorysu ofertowego przez Wykonawcą wynosi 196 250,00 zł brutto. Dodał, iż przystąpienie do realizacji robót dodatkowych będzie możliwe po zabezpieczeniu środków przez Radę Powiatu oraz udzieleniu pomocy finansowej przez Gminę Łączna w wysokości 50% kosztów. Następnie, Pan Tadeusz Bałchanowski poinformował, iż w związku z brakiem jednoznacznej deklaracji ze strony Gminy o współfinansowaniu robót dodatkowych ― zadanie inwestycyjne będzie realizowane zgodnie z przygotowaną dokumentacją projektową.
Zarząd Powiatu przyjął powyższą informację do wiadomości.
Starosta – Pan Artur Berus poinformował, iż w dniu 18.07.2019 r. weszła w życie ustawa o Funduszu rozwoju przewozów autobusowych o charakterze użyteczności publicznej, zgodnie z którą organizatorami publicznego transportu zbiorowego w przewozach autobusowych są: gmina, związek międzygminny, powiat, związek powiatów, związek powiatowo-gminny, województwo. Wyjaśnił, iż wnioski o dofinansowanie zadań własnych dotyczących zapewnienia funkcjonowania publicznego transportu zbiorowego w zakresie przewozów autobusowych o charakterze użyteczności publicznej można składać od 2 do 12 sierpnia 2019 r., a dofinansowanie będzie przyznawane w formie dopłaty do kwoty deficytu pojedynczej linii.
Pan Artur Berus wskazał, iż z przeprowadzonej przez Urząd Marszałkowski Województwa Świętokrzyskiego analizy wynika, iż w powiecie skarżyskim ponad 31% nie ma zapewnionej komunikacji w dni robocze i godziny wieczorne. Następnie zaprosił na posiedzenie Naczelnika Wydziału Komunikacji i Transportu – Pana Dariusza Zarychtę.
Naczelnik wyjaśnił, że metodologia zbierania danych jego zdaniem jest wątpliwa i niekoniecznie może oddawać słuszny wynik. Dodał, że przedstawiane statystyki tworzone były na zasadzie pytania ilu statystycznie mieszkańców gminy uważa, że obsługa transportowa jest niewystarczająca, następnie wynik ten zestawiany był z ogólną liczbą mieszkańców, lub drugi sposób polegający na pytaniu: ile sołectw ma połączenia autobusowe i porównywaniu wyniku w stosunku do ogólnej liczby mieszkańców. Na podstawie uzyskanych danych, stworzono mapę prezentującą dostępność komunikacyjną na terenie powiatu skarżyskiego.
Pan Dariusz Zarychta wyjaśnił, iż zgodnie z w/w ustawą organizatorem transportu publicznego jest jednostka samorządu terytorialnego. Dodał, iż obowiązkiem powiatu jest tworzenie transportu na obszarze powiatu skarżyskiego, z gminami, czyli o zasięgu ponadgminnym – powiatowym. Natomiast na terenie gminy organizatorem tym jest wójt, burmistrz, prezydent. A zatem pytając o dostępność komunikacyjną, którą powinno zapewnić Starostwo Powiatowe, należy brać pod uwagę połączenia łączące siedzibę Starostwa (Skarżysko-Kamienna) z gminami wchodzącymi w skład powiatu skarżyskiego.
Naczelnik dodał, iż powiaty liczące ponad 80 tyś. mieszkańców, muszą tworzyć tzw. Plany Transportowe. Jednocześnie wskazał, że liczba mieszkańców powiatu skarżyskiego nigdy nie przekraczała tej liczby, dlatego też dotychczas nie tworzono takich planów.
Pan Dariusz Zarychta wskazał, iż zgodnie z przedstawionymi informacjami wnioski na dofinansowanie składać można do 12.08.2019 r., po rozpatrzeniu przez wojewodę zgłoszonych wniosków, od 23 sierpnia będą zawierane umowy z wnioskodawcami. Zgodnie z harmonogramem, uruchomienie przewozów o charakterze użyteczności publicznej planowane jest od 1 września br. Poinformował, że pracownicy ministerstwa dopuszczają wyłonienia wykonawcy przewozów zbiorowych ‒ bez przeprowadzonego wcześniej przetargu, na podstawie art. 22 ust. 1 pkt 4 ustawy z 16 grudnia 2010 r. o Publicznym Transporcie Zbiorowym, zgodnie z którym wyłonienie jednego operatora transportu możliwe jest jedynie w sytuacji kryzysowej, co jego zdaniem z punktu prawnego może budzić wątpliwości.
W dalszej części wypowiedzi Pan Dariusz Zarychta wskazał, iż wchodzące w skład powiatu skarżyskiego gminy: Suchedniów i Łączna znajdują się na trasie dawnej drogi krajowej nr 7. Jest to linia o największym natężeniu ruchu tranzytowego w województwie i jego zdaniem dostępność komunikacyjna do nich zapewniona jest na dostatecznym poziomie. Podobnie jak gmina Bliżyn, przez którą przebiega droga krajowa nr 42. Naczelnik dodał, iż transport w kierunku gminy Skarżysko Kościelne obsługiwany jest przez dwóch operatorów, którzy obsługują transport zarówno w dni robocze (około 18 kursów dziennie) i 9 kursów w soboty i niedziele.
Następnie Pan Dariusz Zarychta wyjaśnił zasady rozliczenia Powiatu Skarżyskiego z Urzędem Wojewódzkim w ramach otrzymanego dofinansowania.
W świetle powyższego, Zarząd Powiatu zobowiązał Naczelnika Wydziału Komunikacji i Transportu do wystosowania pisma do każdej z gmin powiatu skarżyskiego z prośbą o udzielenie informacji na temat trudności jej mieszkańców w dotarciu od sołectw
do poszczególnych siedzib gmin (z rozbiciem na dni robocze, świąteczne i weekendy), wraz z przedstawieniem ewentualnych możliwości rozwiązania tego problemu na poziomie gminy oraz do przedstawienia zebranych informacji Zarządowi.
Na tym zakończono posiedzenie.
Protokołowała Przewodniczący Zarządu
Olga Łukomska Artur Berus
Podpisy Członków Zarządu Powiatu:
1. A. Leżańska………………….
2. K. Bilska………………………
3. T. Bałchanowski………………
4. A. Ciok………………………..
Załączników 26:
Załącznik nr 1 – lista obecności na posiedzeniu Zarządu Powiatu,
Załącznik nr 2 – uchwała Rady Powiatu Skarżyskiego w sprawie podtrzymania stanowiska zawartego w Uchwale Nr 73/X/2019 Rady Powiatu Skarżyskiego z dnia 27 czerwca 2019 roku w sprawie: rozpatrzenia skargi na działalność dyrektora Zespołu Placówek Edukacyjno-Wychowawczych w Skarżysku-Kamiennej,
Załącznik nr 3 – pismo Przewodniczącej Komisji Skarg, Wniosków i Petycji z dnia 25.07.2019 r.,
Załącznik nr 4 – projekt uchwały Rady Powiatu Skarżyskiego w sprawie: przyjęcia „Lokalnego programu wspierania edukacji uzdolnionych uczniów szkół i placówek oświatowych, dla których organem prowadzącym jest powiat skarżyski”,
Załącznik nr 5 – uchwała Zarządu Powiatu Skarżyskiego w sprawie upoważnienia Pana Mariusza Kawy – Dyrektora Specjalnego Ośrodka Szkolno-Wychowawczego nr 2
w Skarżysku-Kamiennej,
Załącznik nr 6 – uchwała Zarządu Powiatu Skarżyskiego w sprawie upoważnienia Pana Marcina Kruka – Dyrektora Zespołu Placówek Edukacyjno-Wychowawczych w Skarżysku-Kamiennej,
Załącznik nr 7 – uchwała Zarządu Powiatu Skarżyskiego w sprawie powołania likwidatora Zespołu Szkół im. Henryka Sienkiewicza w Suchedniowie,
Załącznik nr 8 – Sprawozdanie z realizacji zadań wykonanych przez Powiatowy Zespół do Spraw Orzekania o Niepełnosprawności w Skarżysku-Kamiennej z zakresu administracji rządowej za okres 01.01.2019 r. – 30.06.2019 r.,
Załącznik nr 9 – pismo Dyrektor Zespołu Szkół Transportowo-Mechatronicznych z dnia 16.07.2019 r.,
Załącznik nr 10 – pismo Naczelnika Edukacji, Promocji, Kultury, Sportu i Turystyki z dnia 30.07.2019 r.,
Załącznik nr 11 – pismo Dyrektor Zespołu Szkół Transportowo-Mechatronicznych z dnia 16.07.2019 r.,
Załącznik nr 12 – pismo Dyrektora II Liceum Ogólnokształcącego w Skarżysku-Kamiennej z dnia 22.07.2019 r.,
Załącznik nr 13 – pismo Dyrektora Specjalnego Ośrodka Szkolno-Wychowawczego nr 2
w Skarżysku-Kamiennej z dnia 22.07.2019 r.,
Załącznik nr 14 – pismo Naczelnika Edukacji, Promocji, Kultury, Sportu i Turystyki z dnia 29.07.2019 r.,
Załącznik nr 15 – pismo Naczelnika Edukacji, Promocji, Kultury, Sportu i Turystyki z dnia 22.07.2019 r.,
Załącznik nr 16 – pismo Kierownik Zespołu ds. Zarządzania Kryzysowego z dnia 30.07.2019 r.,
Załącznik nr 17 – pismo Naczelnik Wydziału Inwestycji, Mienia i Obsługi Gospodarczej
z dnia 29.07.2019 r.,
Załącznik nr 18 – pismo Naczelnik Wydziału Inwestycji, Mienia i Obsługi Gospodarczej
z dnia 29.07.2019 r.,
Załącznik nr 19 – pismo Naczelnik Wydziału Inwestycji, Mienia i Obsługi Gospodarczej
z dnia 29.07.2019 r.,
Załącznik nr 20 – pismo Dyrektora Zespołu Placówek Edukacyjno-Wychowawczych
w Skarżysku-Kamiennej z dnia 25.07.2019 r.,
Załącznik nr 21 – pismo organizatorów XIX Półmaratonu Skarżysko-Kamienna z dnia 15.01.2019 r.,
Załącznik nr 22 – pismo Dyrektora Zarządu Dróg Powiatowych z dnia 24.07.2019 r.,
Załącznik nr 23 – pismo Dyrektora Zarządu Dróg Powiatowych z dnia 24.07.2019 r.,
Załącznik nr 24 – pismo Dyrektora Zarządu Dróg Powiatowych z dnia 30.07.2019 r.,
Załącznik nr 25 – pismo Dyrektor Domu Pomocy Społecznej „Centrum Seniora” z dnia 30.07.2019 r.,
Załącznik nr 26 – pismo Zespołu Radców Prawnych z dnia 24.07.2019 r.
Protokół (649kB)
‒ zjazdy do działek rolnych o szer. 5,00m i głębokości 7,00 m: nawierzchnia z kruszywa łamanego działki nr ewid. Geod. 681/5, 682/8, 683/1, 690,6, wspólne pomiędzy działkami 686/1 – 687/1, 692/1 – 693/1, 694/11 – 695/3, 696/3 – 697/6, do działek budowlanych o nawierzchni z kostki brukowej 682/12, 688/1, 691/4, 694/10, 700/4, 749/3, zjazdy po stronie chodnikowej 688/7, 697/5, 695/4 wraz z przepustami,
‒ odmulenie i nadanie spadków rowu, wraz z umocnieniem rowu przy przyczółkach płytami ażurowymi – 2m od ścianki (dno i skarpy),
‒ wykonanie remontu nawierzchni jezdni i poboczy na terenie PKP od km. 0+686,38
do km. 0+736,38.
Członek Zarządu wyjaśnił, iż koszt w/w robót na podstawie sporządzonego kosztorysu ofertowego przez Wykonawcą wynosi 196 250,00 zł brutto. Dodał, iż przystąpienie do realizacji robót dodatkowych będzie możliwe po zabezpieczeniu środków przez Radę Powiatu oraz udzieleniu pomocy finansowej przez Gminę Łączna w wysokości 50% kosztów. Następnie, Pan Tadeusz Bałchanowski poinformował, iż w związku z brakiem jednoznacznej deklaracji ze strony Gminy o współfinansowaniu robót dodatkowych ― zadanie inwestycyjne będzie realizowane zgodnie z przygotowaną dokumentacją projektową.
Zarząd Powiatu przyjął powyższą informację do wiadomości.
Starosta – Pan Artur Berus poinformował, iż w dniu 18.07.2019 r. weszła w życie ustawa o Funduszu rozwoju przewozów autobusowych o charakterze użyteczności publicznej, zgodnie z którą organizatorami publicznego transportu zbiorowego w przewozach autobusowych są: gmina, związek międzygminny, powiat, związek powiatów, związek powiatowo-gminny, województwo. Wyjaśnił, iż wnioski o dofinansowanie zadań własnych dotyczących zapewnienia funkcjonowania publicznego transportu zbiorowego w zakresie przewozów autobusowych o charakterze użyteczności publicznej można składać od 2 do 12 sierpnia 2019 r., a dofinansowanie będzie przyznawane w formie dopłaty do kwoty deficytu pojedynczej linii.
Pan Artur Berus wskazał, iż z przeprowadzonej przez Urząd Marszałkowski Województwa Świętokrzyskiego analizy wynika, iż w powiecie skarżyskim ponad 31% nie ma zapewnionej komunikacji w dni robocze i godziny wieczorne. Następnie zaprosił na posiedzenie Naczelnika Wydziału Komunikacji i Transportu – Pana Dariusza Zarychtę.
Naczelnik wyjaśnił, że metodologia zbierania danych jego zdaniem jest wątpliwa i niekoniecznie może oddawać słuszny wynik. Dodał, że przedstawiane statystyki tworzone były na zasadzie pytania ilu statystycznie mieszkańców gminy uważa, że obsługa transportowa jest niewystarczająca, następnie wynik ten zestawiany był z ogólną liczbą mieszkańców, lub drugi sposób polegający na pytaniu: ile sołectw ma połączenia autobusowe i porównywaniu wyniku w stosunku do ogólnej liczby mieszkańców. Na podstawie uzyskanych danych, stworzono mapę prezentującą dostępność komunikacyjną na terenie powiatu skarżyskiego.
Pan Dariusz Zarychta wyjaśnił, iż zgodnie z w/w ustawą organizatorem transportu publicznego jest jednostka samorządu terytorialnego. Dodał, iż obowiązkiem powiatu jest tworzenie transportu na obszarze powiatu skarżyskiego, z gminami, czyli o zasięgu ponadgminnym – powiatowym. Natomiast na terenie gminy organizatorem tym jest wójt, burmistrz, prezydent. A zatem pytając o dostępność komunikacyjną, którą powinno zapewnić Starostwo Powiatowe, należy brać pod uwagę połączenia łączące siedzibę Starostwa (Skarżysko-Kamienna) z gminami wchodzącymi w skład powiatu skarżyskiego.
Naczelnik dodał, iż powiaty liczące ponad 80 tyś. mieszkańców, muszą tworzyć tzw. Plany Transportowe. Jednocześnie wskazał, że liczba mieszkańców powiatu skarżyskiego nigdy nie przekraczała tej liczby, dlatego też dotychczas nie tworzono takich planów.
Pan Dariusz Zarychta wskazał, iż zgodnie z przedstawionymi informacjami wnioski na dofinansowanie składać można do 12.08.2019 r., po rozpatrzeniu przez wojewodę zgłoszonych wniosków, od 23 sierpnia będą zawierane umowy z wnioskodawcami. Zgodnie z harmonogramem, uruchomienie przewozów o charakterze użyteczności publicznej planowane jest od 1 września br. Poinformował, że pracownicy ministerstwa dopuszczają wyłonienia wykonawcy przewozów zbiorowych ‒ bez przeprowadzonego wcześniej przetargu, na podstawie art. 22 ust. 1 pkt 4 ustawy z 16 grudnia 2010 r. o Publicznym Transporcie Zbiorowym, zgodnie z którym wyłonienie jednego operatora transportu możliwe jest jedynie w sytuacji kryzysowej, co jego zdaniem z punktu prawnego może budzić wątpliwości.
W dalszej części wypowiedzi Pan Dariusz Zarychta wskazał, iż wchodzące w skład powiatu skarżyskiego gminy: Suchedniów i Łączna znajdują się na trasie dawnej drogi krajowej nr 7. Jest to linia o największym natężeniu ruchu tranzytowego w województwie i jego zdaniem dostępność komunikacyjna do nich zapewniona jest na dostatecznym poziomie. Podobnie jak gmina Bliżyn, przez którą przebiega droga krajowa nr 42. Naczelnik dodał, iż transport w kierunku gminy Skarżysko Kościelne obsługiwany jest przez dwóch operatorów, którzy obsługują transport zarówno w dni robocze (około 18 kursów dziennie) i 9 kursów w soboty i niedziele.
Następnie Pan Dariusz Zarychta wyjaśnił zasady rozliczenia Powiatu Skarżyskiego z Urzędem Wojewódzkim w ramach otrzymanego dofinansowania.
W świetle powyższego, Zarząd Powiatu zobowiązał Naczelnika Wydziału Komunikacji i Transportu do wystosowania pisma do każdej z gmin powiatu skarżyskiego z prośbą o udzielenie informacji na temat trudności jej mieszkańców w dotarciu od sołectw
do poszczególnych siedzib gmin (z rozbiciem na dni robocze, świąteczne i weekendy), wraz z przedstawieniem ewentualnych możliwości rozwiązania tego problemu na poziomie gminy oraz do przedstawienia zebranych informacji Zarządowi.
Na tym zakończono posiedzenie.
Protokołowała Przewodniczący Zarządu
Olga Łukomska Artur Berus
Podpisy Członków Zarządu Powiatu:
1. A. Leżańska………………….
2. K. Bilska………………………
3. T. Bałchanowski………………
4. A. Ciok………………………..
Załączników 26:
Załącznik nr 1 – lista obecności na posiedzeniu Zarządu Powiatu,
Załącznik nr 2 – uchwała Rady Powiatu Skarżyskiego w sprawie podtrzymania stanowiska zawartego w Uchwale Nr 73/X/2019 Rady Powiatu Skarżyskiego z dnia 27 czerwca 2019 roku w sprawie: rozpatrzenia skargi na działalność dyrektora Zespołu Placówek Edukacyjno-Wychowawczych w Skarżysku-Kamiennej,
Załącznik nr 3 – pismo Przewodniczącej Komisji Skarg, Wniosków i Petycji z dnia 25.07.2019 r.,
Załącznik nr 4 – projekt uchwały Rady Powiatu Skarżyskiego w sprawie: przyjęcia „Lokalnego programu wspierania edukacji uzdolnionych uczniów szkół i placówek oświatowych, dla których organem prowadzącym jest powiat skarżyski”,
Załącznik nr 5 – uchwała Zarządu Powiatu Skarżyskiego w sprawie upoważnienia Pana Mariusza Kawy – Dyrektora Specjalnego Ośrodka Szkolno-Wychowawczego nr 2
w Skarżysku-Kamiennej,
Załącznik nr 6 – uchwała Zarządu Powiatu Skarżyskiego w sprawie upoważnienia Pana Marcina Kruka – Dyrektora Zespołu Placówek Edukacyjno-Wychowawczych w Skarżysku-Kamiennej,
Załącznik nr 7 – uchwała Zarządu Powiatu Skarżyskiego w sprawie powołania likwidatora Zespołu Szkół im. Henryka Sienkiewicza w Suchedniowie,
Załącznik nr 8 – Sprawozdanie z realizacji zadań wykonanych przez Powiatowy Zespół do Spraw Orzekania o Niepełnosprawności w Skarżysku-Kamiennej z zakresu administracji rządowej za okres 01.01.2019 r. – 30.06.2019 r.,
Załącznik nr 9 – pismo Dyrektor Zespołu Szkół Transportowo-Mechatronicznych z dnia 16.07.2019 r.,
Załącznik nr 10 – pismo Naczelnika Edukacji, Promocji, Kultury, Sportu i Turystyki z dnia 30.07.2019 r.,
Załącznik nr 11 – pismo Dyrektor Zespołu Szkół Transportowo-Mechatronicznych z dnia 16.07.2019 r.,
Załącznik nr 12 – pismo Dyrektora II Liceum Ogólnokształcącego w Skarżysku-Kamiennej z dnia 22.07.2019 r.,
Załącznik nr 13 – pismo Dyrektora Specjalnego Ośrodka Szkolno-Wychowawczego nr 2
w Skarżysku-Kamiennej z dnia 22.07.2019 r.,
Załącznik nr 14 – pismo Naczelnika Edukacji, Promocji, Kultury, Sportu i Turystyki z dnia 29.07.2019 r.,
Załącznik nr 15 – pismo Naczelnika Edukacji, Promocji, Kultury, Sportu i Turystyki z dnia 22.07.2019 r.,
Załącznik nr 16 – pismo Kierownik Zespołu ds. Zarządzania Kryzysowego z dnia 30.07.2019 r.,
Załącznik nr 17 – pismo Naczelnik Wydziału Inwestycji, Mienia i Obsługi Gospodarczej
z dnia 29.07.2019 r.,
Załącznik nr 18 – pismo Naczelnik Wydziału Inwestycji, Mienia i Obsługi Gospodarczej
z dnia 29.07.2019 r.,
Załącznik nr 19 – pismo Naczelnik Wydziału Inwestycji, Mienia i Obsługi Gospodarczej
z dnia 29.07.2019 r.,
Załącznik nr 20 – pismo Dyrektora Zespołu Placówek Edukacyjno-Wychowawczych
w Skarżysku-Kamiennej z dnia 25.07.2019 r.,
Załącznik nr 21 – pismo organizatorów XIX Półmaratonu Skarżysko-Kamienna z dnia 15.01.2019 r.,
Załącznik nr 22 – pismo Dyrektora Zarządu Dróg Powiatowych z dnia 24.07.2019 r.,
Załącznik nr 23 – pismo Dyrektora Zarządu Dróg Powiatowych z dnia 24.07.2019 r.,
Załącznik nr 24 – pismo Dyrektora Zarządu Dróg Powiatowych z dnia 30.07.2019 r.,
Załącznik nr 25 – pismo Dyrektor Domu Pomocy Społecznej „Centrum Seniora” z dnia 30.07.2019 r.,
Załącznik nr 26 – pismo Zespołu Radców Prawnych z dnia 24.07.2019 r.
Protokół (649kB)
metryczka
Wytworzył: Zarząd Powiatu Skarżyskiego (31 lipca 2019)
Opublikował: Anna Bugajska (4 września 2019, 09:46:27)
Ostatnia zmiana: brak zmian
Liczba odsłon: 755