Protokół z VIII/2019 Sesji Rady Powiatu Skarżyskiego z 9 maja 2019 roku
P R O T O K Ó Ł Nr VIII/2019
z SESJI RADY
POWIATU SKARŻYSKIEGO
odbytej 9 maja 2019 roku
Miejsce odbycia sesji - sala konferencyjna Starostwa Powiatowego w Skarżysku-Kamiennej, ul. Plac Floriański
Godzina rozpoczęcia obrad - 13.00
W sesji udział wzięli:
- Wójt Gminy Łączna – Romuald Kowaliński,
- Wiceprzewodniczący Rady Miasta Skarżyska-Kamiennej –
Bogusław Ciok,
- starosta Artur Berus, wicestarosta Anna Leżańska,
członkowie zarządu Katarzyna Bilska, Tadeusz Bałchanowski, Adam Ciok,
- sekretarz i skarbnik powiatu oraz naczelnicy wydziałów
starostwa,
- Radni Powiatu Skarżyskiego,
- komendanci, dyrektorzy i kierownicy jednostek
organizacyjnych powiatu
- przedstawiciele organizacji społecznych i politycznych
działających na terenie powiatu
- przedstawiciele lokalnych mediów.
Lista obecności
radnych biorących udział w sesji i gości zaproszonych uczestniczących w
obradach - w załączeniu.
Sesję Rady
Powiatu Skarżyskiego protokołowała: Joanna Wężyk – kierownik Biura Rady
Powiatu.
STRESZCZENIE
POSIEDZENIA
Ad.pkt 1
Otwarcie Sesji.
VIII w kadencji Sesję Rady Powiatu
Skarżyskiego otworzył Przewodniczący Rady Powiatu Jacek Jeżyk. Poinformował zebranych, że obrady Rady
Powiatu Skarżyskiego są transmitowane i utrwalane za pomocą urządzeń
rejestrujących obraz i dźwięk.
Następnie powitał gości, Radnych Powiatu Skarżyskiego
oraz wszystkich biorących udział w Sesji.
Ad.pkt 2 Stwierdzenie kworum i
przyjęcie porządku obrad.
Przewodniczący
Rady Powiatu - Jacek Jeżyk poinformował, że w dzisiejszej sesji uczestniczy 16 radnych, co stanowi 84 % składu Rady
Powiatu. Stanowimy zatem kworum zdolne do podejmowania prawomocnych uchwał i
decyzji. W trakcie obrad liczba radnych biorących udział w sesji wyniosła 18 osób co stanowi 95 % składu rady.
Przewodniczący Rady poinformował, że
zgodnie z zapisem § 10
ust. 3 pkt 2 Statutu Powiatu, Sekretarzem obrad zgodnie z
porządkiem alfabetycznym będzie
Pan Jan Gajda.
Zapytał czy do przedstawionego
projektu porządku VIII Sesji Rady Powiatu Radni lub członkowie Zarządu Powiatu
zgłaszają uwagi, wnioski lub propozycje zmian.
Radni nie wnieśli żadnych wniosków w
związku z powyższym Przewodniczący Rady poddał pod głosowanie projekt porządku
obrad.
Za przyjęciem porządku obrad
głosowało - 16 radnych
Głosów przeciwnych – 0
Głosów wstrzymujących - 0
Porządek VIII sesji Rady Powiatu
Skarżyskiego został przyjęty.
Ad.pkt 3
Przyjęcie protokołu z VII sesji Rady Powiatu Skarżyskiego.
Wiceprzewodnicząca
Rady – Bożena Bętkowska przedstawiła
wniosek o przyjęcie protokołu z VII sesji Rady Powiatu Skarżyskiego.
Przewodniczący Rady poddał pod
głosowanie wniosek o przyjęcie protokołu z VII sesji, który został przyjęty.
Za przyjęciem protokołu z VII sesji
głosowało - 16 radnych
Głosów przeciwnych – 0
Głosów wstrzymujących - 0
Protokół został przyjęty.
Ad.pkt 4
Sprawozdanie starosty z działalności zarządu między sesjami.
Starosta – Artur Berus
poinformował,
że sprawozdanie zostało przedłożone radnym w wersji elektronicznej. Zapytał czy
do przedstawionego sprawozdania radni maja pytania.
Radni nie wnieśli żadnych zapytań do przedłożonego sprawozdania.
Ad.pkt 5 Informacja o złożonych interpelacjach i zapytaniach
radnych po ostatniej sesji.
Wiceprzewodnicząca Rady Bożena Bętkowska – przedstawiła informację o
złożonych interpelacjach i zapytaniach radnych.
Interpelacje
i zapytania złożyli: radny Grzegorz Małkus, radny Mieczysław Bąk.
/informacja w
załączeniu/
Ad.pkt 6 Wolne wnioski i oświadczenia.
W tym punkcie głos zabrali:
Pani
Ewa Bińkowska Wicedyrektor ZPE-W – odczytała oświadczenie w imieniu dyrektora pana
Marcina Kruka.
/oświadczenie w załączeniu/
Radny
Roman Wojcieszek – odniósł się do swojej interpelacji z 7 lutego dot. uporządkowania ruchu w okolicy Szkoły Języków Obcych Perfect. Z
odpowiedzi jaka otrzymał wynika, że nie ma w budżecie powiatu środków na
wykonanie inwestycji w tym obszarze, jednak biorąc pod uwagę, że poprawa
bezpieczeństwa w tej części miasta jest zasadna zarząd zaproponuje komisji
budżetu umieszczenie powyższego zadania w harmonogramie inwestycji powiatu
skarżyskiego. W związku z powyższym poprosił o zaprezentowanie konkretnego rozwiązania.
Starosta Artur Berus – wskazał, że zgadza się z
potrzebą budowy parkingu w tej części miasta. Liczy na wsparcie miasta i
partycypację w kosztach budowy. Zarząd będzie prowadził rozmowy w tym zakresie z prezydentem miasta.
Ad.pkt 7 Informacja
na temat stanu bezpieczeństwa i porządku publicznego w powiecie skarżyskim:
1) Komendant Policji Tomasz Śliwiński przedstawił sprawozdanie z działalności Komendy
Powiatowej Policji w Skarżysku-Kamiennej w roku 2018.
/sprawozdanie w załączeniu/
Radny Grzegorz Małkus – pogratulował wszystkim policjantom.
Poprosił o doprecyzowanie czy w swoich działaniach policja wykorzystuje
monitoring miejski. Następnie odniósł się do skupisk młodzieży min. na Placu
Staffa pytając czy policja podejmuje działania prewencyjne i czy miasto
wspomaga te działania. Zapytał również o zawarte w sprawozdaniu przestępstwa
przeciwko unii europejskiej prosząc o wyjaśnienie czego te przestępstwa
dotyczą.
Komendant Policji – potwierdził, że policja z
monitoringu, którego administratorem jest urząd miasta korzysta i to dość
często. Monitoring jest cały czas modernizowany. Większość kamer jest
nowoczesna, ale kilka kamer jest przestarzałych. W tym zakresie współpraca z UM
układa się dobrze. W ubiegłym roku otrzymaliśmy bezpośrednie połączenie z monitoringiem, co
zdecydowanie usprawniło pracę. Bardzo często dzięki kamerom udaje się ustalić
sprawców. Odnosząc się do młodzieży zbierającej się wieczorami na Placu Staffa
poinformował, że rokrocznie w okresie wiosennym wspólnie z dyrektorem MCK ustalamy to co możemy zrobić. Chodzą tam patrole policyjne.
Ten rejon jest również monitorowany. Najlepszym rozwiązaniem byłoby znalezienie
alternatywnych działań dla młodzieży. Co do zwrotu przestępstwa przeciw unii
europejskiej wyjaśnił, że chodzi tu o wyłudzenia środków z UE.
Radny Roman Wojcieszek – odniósł się do funkcjonowania
miasteczka ruchu drogowego. Przypomniał, że wcześniej zajęcia z dziećmi
prowadziła straż miejska. Zapytał czy po likwidacji straży miejskiej te
działania przejęła policja, czy miasteczko ruchu drogowego jest wykorzystywane.
Komendant – wskazał, że policja wykorzystuje
miasteczko w zakresie w jakim ma potrzebę. Wyraził zdanie, że miasteczko
mogłoby zostać wykorzystane w większym wymiarze nie koniecznie przez policję
np. przez szkoły.
2) Komendant Marcin Machowski przedstawił sprawozdanie z działalności Komendy Powiatowej Państwowej Straży Pożarnej w
Skarżysku-Kamiennej w roku 2018.
/sprawozdanie w załączeniu/
Radny Mieczysław Bąk – zwrócił uwagę, że najwięcej
pożarów traw jest od godz. 16 w piątek do godz. 18 w niedzielę. Ma świadomość,
że są różne próby dotarcia do ludzi, aby ten proceder ograniczyć, zaproponował
wydanie ulotek informacyjnych. Następnie zwrócił uwagę, że dojazd do pożaru
trwa ok. 15 min. czy w związku z planowanym remontem wiaduktu nie będzie
problemu z dotarciem do zdarzenia.
Komendant – odnosząc się do powyższego
wskazał, że aktualnie bez remontu wiaduktu, przejazd na drugą stronę jest ciężki.
Na pewno remont wydłuży czas dojazdu. Dodał,
że może da się uruchomić pas tylko dla służb
ratowniczych. Następnie poinformował, że aby była możliwość ukarania trzeba
złapać kogoś na gorącym uczynku. Policja oraz służba leśna wysyła patrole
jednak złapanie kogoś w momencie podpalania jest bardzo trudne. Dlatego
najlepiej gdyby tych nieużytków nie było i te tereny zostały zaorane wówczas
nie byłoby podpaleń.
3) Dyrektor Powiatowej Stacji Sanitarno-Epidemiologicznej –
Pani Anna Chrzanowska przedstawiła ocenę stanu sanitarnego powiatu
skarżyskiego w roku 2018.
/informacja
w załączeniu/
Radny Mieczysław Bąk – czy bakteria występująca w
piersiach kurczaka jest pospolicie występująca czy jest groźna dla człowieka.
Pani Anna Chrzanowska - bakteria jest groźna powoduje
dolegliwości jelitowo-żołądkowe.
Radny Roman Wojcieszek – zapytał o 261 osób, u których wykryto
chorobę zakaźną. Zapytał czy pani dyrektor ma wiedzę gdzie te osoby były hospitalizowane. Ponieważ na jednej z sesji
dyrektor szpitala Krzysztof Grzegorek wskazał, że wiele przypadków może być
leczona na oddziale wewnętrznym.
Pani Anna Chrzanowska – wskazała, że choroby zakaźne
najczęściej leczymy w szpitalu chorób zakaźnych w Kielcach lub na oddziale w Starachowicach. Lekarz, który
stwierdza, że jest to choroba zakaźna kieruje na odział chorób zakaźnych.
Katarzyna Bilska – zapytała czy zdarzyły się ostre przypadki
odczynów poszczepiennych oraz czy woda z naszych wodociągów jest przydatna do
picia bezpośrednio bez przegotowania.
Pani Anna Chrzanowska – u nas nie było ostrych odczynów
poszczepiennych. Co do wody w naszych wodociągach, poza sytuacjami gdy jest
awaria, woda może być spożywana bezpośrednio z wodociągów.
Radny Emil Tokarczyk – zapytał o przypadki zachorowania
na odrę oraz możliwość szczepienia. Następnie zapytał o wykazane 1055
przypadków podejrzeń zachorowania na grypę.
Dyrektor Sanepidu – odpowiedziała, że w tym roku mamy
7 przypadków z czego 6 przypadków to byli obywatele Ukrainy. Jeśli chodzi o szczepienia to od 1985 roku
jest program szczepień na odrę. Jest możliwość szczepienia osób dorosłych. Są to
szczepienia płatne. Jest możliwość wykonania badań na obecność przeciwciał w
celu zbadania odporności. Lekarz uważa, że jest to grypa ale nie robił badań
dlatego jest to podejrzenie grypy. Grypa, która została zbadana to są to tylko
2 przypadki.
4) Powiatowy Inspektor Weterynarii – Pan
Krzysztof Bąk przedstawił informację z działalności placówki w 2018 roku.
/informacja w załączeniu/
Radny
Mieczysław Bąk –
odniósł się do dwóch głównych zagrożeń czyli włośnia i afrykańskiego pomoru
świń oraz skażenia miodu, prosząc o ustosunkowanie się.
Pan
Krzysztof Bąk –
odnosząc się do powyższego wskazał, że jeśli chodzi o ASF nie uważa, że
najważniejszą rzeczą, która załatwi problem jest odstrzał dzików i ich
zredukowanie, ale pewna redukcja musi nastąpić. Zalecenia są takie, aby było 0,1
sztuki na km2. Kluczową rolą jest zachowanie człowieka i jego
świadomość. Pierwsze przypadki ASF powstały w wyniku zachowania ludzi. Jeśli
chodzi o skażenie miodu zwrócił uwagę, że jesteśmy narażeni na dużą ilość
środków ochrony roślin. Aktualnie jest zarejestrowanych ok. 2000 preparatów. Dlatego
jest ważne aby zgłaszać pasieki, które są nadzorowane.
Przewodniczący Rady ogłosił 10 min
przerwy.
Ad.pkt 8 Sprawozdanie z
realizacji „Powiatowego programu na rzecz bezpieczeństwa obywateli za 2018
rok”.
Pani
Agnieszka Prusinowska – kierownik zespołu ds. zarządzania kryzysowego starostwa
powiatowego przedstawiła sprawozdanie z realizacji „Powiatowego programu na rzecz bezpieczeństwa obywateli za 2018
rok”.
/sprawozdanie w załączeniu/
Radni nie wnieśli żadnych zapytań ani uwag do przedłożonego sprawozdania.
Ad.pkt 9 Sprawozdanie
z realizacji „Programu współpracy powiatu skarżyskiego z organizacjami
pozarządowymi oraz innymi podmiotami prowadzącymi działalność pożytku
publicznego za rok 2018”.
Pan Adam Ciok – Nieetatowy Członek Zarządu Powiatu – przedstawił sprawozdanie z realizacji „Programu współpracy powiatu skarżyskiego z organizacjami pozarządowymi oraz innymi podmiotami prowadzącymi działalność pożytku
publicznego za rok 2018”.
/sprawozdanie w załączeniu/
Radni nie wnieśli żadnych zapytań ani uwag do przedłożonego sprawozdania.
Ad.pkt 10 Sprawozdanie z działalności Powiatowego Centrum Pomocy
Rodzinie za 2018 rok wraz z wykazem potrzeb w zakresie pomocy społecznej.
Ad.pkt 11 Zapoznanie się
z oceną zasobów pomocy społecznej.
Dyrektor PCPR- Paweł Perkowski – przedstawił sprawozdanie z działalności Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie za 2018 rok.
/sprawozdanie oraz ocena zasobów pomocy społecznej w załączeniu/
Radni nie wnieśli żadnych zapytań ani uwag do przedłożonego sprawozdania.
Ad.pkt 12 Rozpatrzenie i podjęcie
uchwał w sprawie:
1)
Pani
Urszula Wrona – kierownik referatu finansów i planowania budżetu starostwa
powiatowego przedstawiła projekt uchwały w sprawie: zmiany wieloletniej
prognozy finansowej powiatu skarżyskiego na lata 2019-2035.
Przewodniczący
Rady zapytał czy
ktoś z radnych chciałby zabrać głos w sprawie przedłożonego projektu uchwały.
Ponieważ nie zgłoszono żadnych pytań
Przewodniczący Rady poddał go pod
głosowanie.
Za
przyjęciem uchwały głosowało - 17 radnych
Przeciw
głosowało – 0
Wstrzymało
się od głosu – 0
Uchwała w sprawie: zmiany wieloletniej prognozy finansowej powiatu skarżyskiego na lata 2019-2035
została przyjęta i otrzymała Nr 52/VIII/2019.
2) Pani
Urszula Wrona –
kierownik referatu finansów i planowania budżetu starostwa powiatowego przedstawiła
projekt uchwały w sprawie: wprowadzenia zmian w budżecie powiatu na 2019 rok.
Przewodniczący
Rady zapytał czy
ktoś z radnych chciałby zabrać głos w sprawie przedłożonego projektu uchwały.
Ponieważ nie zgłoszono żadnych pytań
Przewodniczący Rady poddał go pod
głosowanie.
Za
przyjęciem uchwały głosowało - 17 radnych
Przeciw
głosowało – 0
Wstrzymało
się od głosu – 0
Uchwała w sprawie: wprowadzenia zmian w budżecie powiatu na 2019 rok została przyjęta i otrzymała Nr
53/VIII/2019.
3) Członek
Zarządu – Katarzyna Bilska przedstawiła
projekt uchwały w sprawie: likwidacji Liceum Ogólnokształcącego w Suchedniowie, Liceum
Ogólnokształcącego dla Dorosłych w Suchedniowie, Technikum w Suchedniowie,
Branżowej Szkoły I Stopnia w Suchedniowie, Szkoły Policealnej dla Dorosłych w
Suchedniowie.
Ponieważ nie zgłoszono innych pytań Przewodniczący Rady poddał pod
głosowanie przedstawiony projekt uchwały.
Za
przyjęciem uchwały głosowało - 12 radnych
Przeciw
głosowało – 0
Głosów
wstrzymujących – 5
Uchwała
w sprawie: likwidacji Liceum Ogólnokształcącego w Suchedniowie, Liceum Ogólnokształcącego dla Dorosłych w Suchedniowie, Technikum w Suchedniowie, Branżowej Szkoły I Stopnia w
Suchedniowie, Szkoły Policealnej dla Dorosłych w Suchedniowie, została przyjęta
i otrzymała Nr 54/VIII/2019.
4) Członek Zarządu – Katarzyna Bilska przedstawiła projekt uchwały w sprawie: ustalenia
planu sieci publicznych szkół ponadpodstawowych i specjalnych mających siedzibę
na obszarze Powiatu Skarżyskiego od dnia 1 września 2019 roku,
Ponieważ nie zgłoszono innych pytań Przewodniczący Rady poddał go pod
głosowanie przedstawiony projekt uchwały.
Za
przyjęciem uchwały głosowało - 15 radnych
Przeciw
głosowało – 0
Wstrzymały
się od głosu – 2 osoby
Uchwała w sprawie: zamiaru likwidacji
Liceum Ogólnokształcącego w Suchedniowie, Liceum Ogólnokształcącego dla Dorosłych w Suchedniowie, Technikum w
Suchedniowie, Branżowej Szkoły I Stopnia w Suchedniowie, Szkoły Policealnej dla
Dorosłych w Suchedniowie została przyjęta i otrzymała Nr 55/VIII/2019.
5)
Wicestarosta
– Anna Leżańska przedstawiła projekt uchwały w sprawie: ustalenia szczegółowych zasad ponoszenia odpłatności za pobyt w
mieszkaniach chronionych
Radny Grzegorz Małkus
– w imieniu Kluby Radnych PiS złożył wniosek składający się z trzech punktów do
powyższego projektu uchwały. Na wstępie poprosił, aby nie traktować
wniosku jako niechęć czy próbę
dyskredytowania projektu uchwały. Samą idee
i potrzebę tworzenia mieszkań chronionych klub radnych popiera. Po
analizie projektu uchwały wątpliwości Klubu Radnych budzi skala i wielkość
ponoszenia odpłatności za mieszkania chronione. Zaproponowana kwota odpłatności w projekcie
jest zbyt wygórowana. Uważa, że należy te kwoty zweryfikować. W innych
jednostkach opłaty za mieszkania chronione są dużo niższe.
/wniosek w załączeniu/
Wicestarosta – Anna
Leżańska – my nie ustalamy wysokości za pobyt w
mieszkaniach chronionych tylko zasady ponoszenia odpłatności. W Polsce jest
tylko jeden DPS, przy którym działają mieszkania chronione. Nie mamy wzorców. Zapis
opłata czynszowa jest dobra i wchodzi w tą opłatę administrowanie budynkiem.
Dyrektor DPS –
Agnieszka Herbuś – na opłaty czynszowe składają się
opłaty związane z administrowaniem budynkiem, w mieszkaniach działają również systemy przeciwpożarowe i systemy
przyzywowe. Obsługa tych systemów rodzi za sobą koszty. Nie wie czy ten sposób
finansowania się sprawdzi, ale musimy od czegoś zacząć.
Radny Jerzy Żmijewski
– wyraził zdanie, że zapis, aby opłata była przeliczana w stosunku do zajmowanego
mieszkania jest precyzyjniejszy. Dlatego uznał, że wniosek w tym zakresie jest
właściwy. W tabeli zmniejszenie progu pomogłoby w wyliczaniu opłaty.
Radny Grzegorz Małkus
– czynsz w lokalu socjalnym w Skarżysku wynosi ok. 250-300 zł. W mieszkaniu
spółdzielczym czynsz wynosi ok. 400-500 zł. Zwracając się do dyrektora DPS
zapytał czy uważa, że jest moralne aby mieszkaniec mieszkania chronionego,
płacił 400 zł. Tym bardziej, że jest to placówka wsparcia i pomocy.
Członek Zarządu - Katarzyna
Bilska – zwróciła uwagę, że mówimy o
mieszkaniach chronionych wspierających. Dlaczego zakładamy, że w mieszkaniach
chronionych będą osoby na skraju ubóstwa. Czy osoby, które mają problemy w
funkcjonowaniu społecznym to są tylko osoby ubogie. Może być tak, że część osób
niedostosowanych społecznie będzie o bardzo niskich dochodów, ale część o
bardzo wysokich dochodach. I od tego jest pani dyrektor, która w pomocy
społecznej pracuje 20 lat i odpowiada za prowadzenie DPS, aby wypracowała
odpowiednie procedury. Musimy zapełnić te miejsca, aby utrzymać budynek ponieważ
odpowiadamy za finanse powiatu. Jeżeli pomysł zaproponowany przez panią
dyrektor się nie sprawdzi to zawsze będzie mogła wystąpić z nową propozycją i zmienimy
zasady.
Dyrektor DPS – Pani
Agnieszka Herbuś – wskazała, że wyliczając kwotę za
mieszkania chronione nie mogła się odnieść do kosztów ubiegłego roku. Ponieważ
jest to nowa placówka odniosła się do
kosztów jakie są ponoszone w domu opieki odejmując wszystkie usługi jakie nie
będą świadczone w mieszkaniach.
Radny Mieczysław Bąk
– wyraził zdanie, że jeżeli przyjmiemy zaproponowane kryteria to damy możliwość
skorzystania z mieszkań osobom o wysokich dochodach. Osób o mniejszych dochodach na takie mieszkania nie
będzie stać.
Wicestarosta – Anna
Leżańska - mieszkania chronione są dla osób,
którym mamy pomóc stanąć na nogi np. w wyniku choroby. Jest to pobyt czasowy. Ustawa
określa jakie osoby mają tam przebywać. Poprosiła w imieniu zarządu o przerwę.
Radna Bożena Bętkowska
– zwróciła uwagę, że w chwili obecnej zgodnie z tabelą zawartą w § 3 jest za
duża uznaniowość i powinniśmy doprecyzować te zapisy. Zaproponowała, aby
zastąpić opłaty czynszowe wyrażeniem opłaty eksploatacyjne, a wówczas nie
trzeba byłoby wyliczać co się w tym katalogu mieści.
Przewodniczący Rady
ogłosił przerwę w obradach w celu wypracowania przez Zarząd propozycji zmian do
powyższego projektu uchwały.
Po
przerwie.
Wicestarosta – Anna
Leżańska – w imieniu zarządu przedstawiła autopoprawkę
polegającą na wprowadzeniu zmian zapisów w § 3, który otrzyma brzmienie: „Podstawą wymiaru odpłatności jest kwota stanowiąca średni
miesięczny koszt utrzymania w mieszkaniach chronionych, przypadający na jedną
osobę, który obejmuje:
1) opłaty eksploatacyjne za zajmowane mieszkanie;”
zmianie też uległaby tabela, w której zostaną
doprecyzowane zapisy, w następujący sposób:
Dochód osoby samotnie gospodarującej lub osoby w rodzinie w stosunku do kryterium dochodowego określonego w art. 8 ust. 1 pkt 1 i 2 ustawy z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej | Wysokość odpłatności liczona procentowo w stosunku do kwoty stanowiącej średni miesięczny koszt utrzymania w mieszkaniach chronionych |
do 100% | bezpłatnie |
powyżej 100% do 150% | do 50 % |
powyżej 150 % do 200% | od 51% do 80% |
powyżej 200% | od 81% do 100% |
pozostała część tego paragrafu nie ulegnie
zmianie.
Przewodniczący Rady –
Jacek Jeżyk – zapytał czy radni zgłaszają wnioski do
przedstawionego projektu po wprowadzonej autopoprawce.
Radny Grzegorz Małkus
– stwierdził, że autopoprawka nie uwzględnia wszystkich zgłoszonych przez Klub
Radnych PiS propozycji zmian. Dlatego też radni podtrzymują wniosek zgłoszony w
pkt. 2 i 3.
Przewodniczący Rady
poddał pod głosowanie wniosek zgłoszony przez Klub Radnych PiS w pkt 2
Za przyjęciem wniosku
głosowało – 5 radnych
Przeciw głosowało - 10
radnych
Wstrzymało się od głosu
– 2 osoby
/wniosek został odrzucony/
Przewodniczący Rady
poddał pod głosowanie wniosek zgłoszony przez Klub Radnych PiS w pkt 3
Za przyjęciem wniosku
głosowało – 5 radnych
Przeciw głosowało - 9
radnych
Wstrzymało się od głosu
– 3 osoby
/wniosek został odrzucony/
Następnie
Przewodniczący Rady poddał pod głosowanie przedstawiony po autopoprawce projekt
uchwały.
Za przyjęciem
uchwały głosowało - 11 radnych
Przeciw głosowała –
1 osoba
Wstrzymało się od
głosu – 4 radnych
Uchwała w sprawie: ustalenia szczegółowych zasad ponoszenia odpłatności za pobyt w
mieszkaniach chronionych została przyjęta i otrzymała Nr 56/VIII/2019.
6)
Starosta – Artur Berus przedstawił projekt uchwały w sprawie: uchwalenia Powiatowego Programu na Rzecz Bezpieczeństwa Obywateli.
Ponieważ nie zgłoszono uwag
Przewodniczący Rady poddał pod głosowanie przedstawiony projekt uchwały.
Za przyjęciem
uchwały głosowało - 16 radnych
Głosów przeciwnych
– 0
Głosów
wstrzymujących – 0
Uchwała w sprawie: uchwalenia Powiatowego Programu na Rzecz Bezpieczeństwa Obywateli została
przyjęta i otrzymała Nr 57/VIII/2019.
7)
Członek Zarządu – Tadeusz Bałchanowski przedstawił projekt uchwały: zmieniająca Uchwałę Nr 106/XIII/2000 Rady Powiatu Skarżyskiego z
dnia 7 lutego 2000 roku w sprawie wyrażenia zgody na utworzenie Społecznej
Straży Rybackiej i nadania jej Regulaminu.
Ponieważ nie zgłoszono uwag
Przewodniczący Rady poddał pod głosowanie przedstawiony projekt uchwały.
Za przyjęciem
uchwały głosowało - 12 radnych
Głosów przeciwnych
– 4
Głosów
wstrzymujących – 1
Uchwała zmieniająca Uchwałę Nr 106/XIII/2000 Rady Powiatu Skarżyskiego z
dnia 7 lutego 2000 roku w sprawie wyrażenia zgody na utworzenie Społecznej
Straży Rybackiej i nadania jej Regulaminu została
przyjęta i otrzymała Nr 58/VIII/2019.
8)
Członek Zarządu – Tadeusz Bałchanowski przedstawił projekt uchwały w sprawie: udzielenia pomocy finansowej dla Gminy Łączna. Poprosił o naniesienie
autopoprawki do § 1 gdzie omyłkowo wpisano gmina Bliżyn, a winno być gmina
Łączna.
Ponieważ nie zgłoszono uwag Przewodniczący Rady poddał pod
głosowanie przedstawiony projekt uchwały.
Za przyjęciem
uchwały głosowało - 16 radnych
Głosów przeciwnych
– 0
Głosów
wstrzymujących – 0
Uchwała w sprawie: udzielenia pomocy finansowej dla Gminy Łączna została
przyjęta i otrzymała Nr 59/VIII/2019.
9)Przewodnicząca Komisji Skarg,
Wniosków i Petycji – Barbara Kocia przedstawiła
projekt uchwały w sprawie: rozpatrzenia
skargi na działalność Zarządu Powiatu Skarżyskiego oraz Zarządu Dróg
Powiatowych. Następnie przeczytała
stanowisko Komisji Skarg, Wniosków i Petycji
dotyczące niniejszej skargi.
Przewodniczący Rady - poinformował, że skarżący był
dzisiaj na sesji i zostawił pismo z prośbą o zapoznanie radnych z jego treścią. Następnie Przewodniczący Rady odczytał pismo
skarżącego.
/pismo w
załączeniu/
Członek
Zarządu – Anna Leżańska – przytoczyła
wyrok sądu, który zapadł w związku z prowadzonym postępowaniem na okoliczność
zniknięcia płotków naprowadzających.
Ponieważ nie zgłoszono innych uwag Przewodniczący Rady poddał pod
głosowanie przedstawiony projekt uchwały.
Za przyjęciem
uchwały głosowało - 11 radnych
Głosów przeciwnych
– 0
Głosów
wstrzymujących – 4
Uchwała w sprawie: rozpatrzenia
skargi na działalność Zarządu Powiatu Skarżyskiego oraz Zarządu Dróg
Powiatowych została
przyjęta i otrzymała Nr 60/VIII/2019.
10) Przewodnicząca Komisji Skarg,
Wniosków i Petycji – Barbara Kocia przedstawiła
projekt uchwały w sprawie: rozpatrzenia
skargi na działalność dyrektora Zespołu Placówek Edukacyjno - Wychowawczych w
Skarżysku-Kamiennej.
Następnie
przeczytała stanowisko Komisji Skarg, Wniosków i Petycji dotyczące niniejszej skargi wraz z
wprowadzoną autopoprawką.
Radny
Roman Wojcieszek – jako członek komisji skarg podzielił
się swoimi odczuciami, co do całej sytuacji stwierdził, że najpierw był
zniesmaczony, zażenowany, zasmucony, a teraz zatrwożony. Przybliżył fakty,
które dotyczą tej placówki wskazał, że toczy się postepowanie sądowe,
postepowanie prokuratorskie, faktem jest anonim, który otrzymała komisja
dotyczący podsłuchów, wpłynęła również kolejna skarga. W jego przekonaniu źle
się dzieje w tej jednostce. Uważa, że należy się szczególnie przyjrzeć placówce
o co poprosił starostę.
Członek
Zarządu – Katarzyna Bilska
– wyjaśniła, że placówka jest szczególnie nadzorowana chociażby za zaszłości z
lat wcześniejszych. Stwierdziła, że jako zarząd nie jesteśmy bezkrytyczni i
widzimy problemy. Zarząd jest na etapie zatwierdzania arkusza organizacyjnego i
będzie badał go pod kątem prawnym. Zapewniła, że zarząd dokłada należytej
staranności i na pewno podejmie odpowiednie kroki i wyciągnie wnioski, które
będziemy wdrażali w życie.
Ponieważ nie zgłoszono innych uwag Przewodniczący Rady poddał pod
głosowanie przedstawiony projekt uchwały.
Za przyjęciem
uchwały głosowało - 11 radnych
Głosów przeciwnych
– 0
Głosów
wstrzymujących – 4
Uchwała w sprawie: rozpatrzenia
skargi na działalność Zarządu Powiatu Skarżyskiego oraz Zarządu Dróg
Powiatowych została
przyjęta i otrzymała Nr 61/VIII/2019.
Ad.pkt 13 -
Zamknięcie Sesji Rady Powiatu Skarżyskiego.
Przewodniczący Rady wyciągając wnioski z dzisiejszej
sesji poinformował, że kolejna sesja absolutoryjna rozpocznie się o godz. 10.
Zwrócił uwagę, że taka sytuacja jak
wychodzenie z sesji bez zwolnienia jest niedopuszczalne. Poprosił
Przewodniczącego Klubu Radnych PiS o zwrócenie uwagi aby radni nie opuszczali
sesji bez wiedzy Przewodniczącego Rady.
Zaprosił następnie na
marszobieg powiatowy, który odbędzie się w najbliższą sobotę.
Radny Roman Wojcieszek – poprosił aby
skargi, które są tematem ważnym dla mieszkańców, były rozpatrywane na początku
sesji.
Przewodniczący Rady poprosił o
powstanie z miejsc i zakończył obrady poprzez wygłoszenie formuły "Zamykam VIII Sesję Rady Powiatu
Skarżyskiego".
Godzina zakończenia
obrad – 20.00
Protokołowała:
Joanna Wężyk
Przewodniczący
Rady Powiatu Skarżyskiego
Jacek Jeżyk
metryczka
Wytworzył: Rada Powiatu Skarżyskiego (27 czerwca 2019)
Opublikował: Łukasz Krawiecki (29 lipca 2019, 10:47:36)
Ostatnia zmiana: brak zmian
Liczba odsłon: 501