Protokół z VIII/2019 Sesji Rady Powiatu Skarżyskiego z 9 maja 2019 roku

P R O T O K Ó Ł  Nr  VIII/2019 
z SESJI RADY POWIATU SKARŻYSKIEGO 
odbytej 9 maja 2019 roku 


Miejsce odbycia sesji -  sala konferencyjna Starostwa Powiatowego w Skarżysku-Kamiennej, ul. Plac Floriański 
  
Godzina rozpoczęcia obrad - 13.00 
  
  
W sesji udział wzięli: 
  
- Wójt Gminy Łączna – Romuald Kowaliński, 
- Wiceprzewodniczący Rady Miasta Skarżyska-Kamiennej – Bogusław Ciok, 
- starosta Artur Berus, wicestarosta Anna Leżańska, członkowie zarządu Katarzyna Bilska, Tadeusz Bałchanowski, Adam Ciok, 
- sekretarz i skarbnik powiatu oraz naczelnicy wydziałów starostwa, 
- Radni Powiatu Skarżyskiego, 
- komendanci, dyrektorzy i kierownicy jednostek organizacyjnych powiatu 
- przedstawiciele organizacji społecznych i politycznych działających na terenie powiatu 
- przedstawiciele lokalnych mediów. 
  
Lista obecności radnych biorących udział w sesji i gości zaproszonych uczestniczących w obradach - w załączeniu. 
  
  
Sesję Rady Powiatu Skarżyskiego protokołowała: Joanna Wężyk – kierownik Biura Rady Powiatu. 
  
  
STRESZCZENIE   POSIEDZENIA 
  
  
Ad.pkt 1 Otwarcie Sesji. 
  
VIII w kadencji Sesję Rady Powiatu Skarżyskiego otworzył Przewodniczący Rady Powiatu Jacek Jeżyk. Poinformował zebranych, że obrady Rady Powiatu Skarżyskiego są transmitowane i utrwalane za pomocą urządzeń rejestrujących obraz i dźwięk. 
Następnie powitał gości, Radnych Powiatu Skarżyskiego oraz wszystkich biorących udział w Sesji. 
  

Ad.pkt 2 Stwierdzenie kworum i przyjęcie porządku obrad. 
  
Przewodniczący Rady Powiatu - Jacek Jeżyk poinformował, że w dzisiejszej sesji uczestniczy 16 radnych, co stanowi 84 % składu Rady Powiatu. Stanowimy zatem kworum zdolne do podejmowania prawomocnych uchwał i decyzji. W trakcie obrad liczba radnych biorących udział w sesji wyniosła 18 osób co stanowi 95 % składu rady. 
     Przewodniczący Rady poinformował, że zgodnie z zapisem § 10 ust. 3 pkt 2 Statutu Powiatu, Sekretarzem obrad zgodnie z porządkiem alfabetycznym będzie Pan Jan Gajda. 
Zapytał czy do przedstawionego projektu porządku VIII Sesji Rady Powiatu Radni lub członkowie Zarządu Powiatu zgłaszają uwagi, wnioski lub propozycje zmian. 
  
Radni nie wnieśli żadnych wniosków w związku z powyższym Przewodniczący Rady poddał pod głosowanie projekt porządku obrad.  
  
Za przyjęciem porządku obrad głosowało - 16 radnych 
Głosów przeciwnych – 0 
Głosów wstrzymujących - 0 
  
Porządek VIII sesji Rady Powiatu Skarżyskiego został przyjęty
  
  
Ad.pkt 3 Przyjęcie protokołu z VII sesji Rady Powiatu Skarżyskiego. 
  
Wiceprzewodnicząca Rady – Bożena Bętkowska przedstawiła wniosek o przyjęcie protokołu z VII sesji Rady Powiatu Skarżyskiego. 
  
Przewodniczący Rady poddał pod głosowanie wniosek o przyjęcie protokołu z VII sesji, który został przyjęty. 
  
Za przyjęciem protokołu z VII sesji głosowało - 16 radnych 
Głosów przeciwnych – 0 
Głosów wstrzymujących - 0 
  
Protokół został przyjęty. 
    
  
Ad.pkt 4 Sprawozdanie starosty z działalności zarządu między sesjami. 
        
Starosta – Artur Berus  poinformował, że sprawozdanie zostało przedłożone radnym w wersji elektronicznej. Zapytał czy do przedstawionego sprawozdania radni maja pytania.  

Radni nie wnieśli żadnych zapytań do przedłożonego sprawozdania. 
  
  
Ad.pkt 5 Informacja o złożonych interpelacjach i zapytaniach radnych po ostatniej sesji. 

Wiceprzewodnicząca Rady Bożena Bętkowska – przedstawiła informację o złożonych interpelacjach i zapytaniach radnych. 

Interpelacje i zapytania złożyli: radny Grzegorz Małkus, radny Mieczysław Bąk. 
  
/informacja w załączeniu/ 
  

Ad.pkt 6 Wolne wnioski i oświadczenia. 

W tym punkcie głos zabrali: 

Pani Ewa Bińkowska Wicedyrektor ZPE-W – odczytała oświadczenie w imieniu dyrektora pana Marcina Kruka. 

/oświadczenie w załączeniu/ 

Radny Roman Wojcieszek – odniósł się do swojej interpelacji z 7 lutego dot. uporządkowania ruchu w okolicy Szkoły Języków Obcych Perfect. Z odpowiedzi jaka otrzymał wynika, że nie ma w budżecie powiatu środków na wykonanie inwestycji w tym obszarze, jednak biorąc pod uwagę, że poprawa bezpieczeństwa w tej części miasta jest zasadna zarząd zaproponuje komisji budżetu umieszczenie powyższego zadania w harmonogramie inwestycji powiatu skarżyskiego. W związku z powyższym poprosił o zaprezentowanie konkretnego rozwiązania. 

Starosta  Artur Berus – wskazał, że zgadza się z potrzebą budowy parkingu w tej części miasta. Liczy na wsparcie miasta i partycypację w kosztach budowy. Zarząd będzie prowadził rozmowy w tym zakresie z prezydentem miasta.    
  

Ad.pkt 7 Informacja na temat stanu bezpieczeństwa i porządku publicznego w powiecie skarżyskim: 

1) Komendant Policji Tomasz Śliwiński przedstawił sprawozdanie z działalności Komendy Powiatowej Policji w Skarżysku-Kamiennej w roku 2018. 

/sprawozdanie w załączeniu/ 

Radny Grzegorz Małkus – pogratulował wszystkim policjantom. Poprosił o doprecyzowanie czy w swoich działaniach policja wykorzystuje monitoring miejski. Następnie odniósł się do skupisk młodzieży min. na Placu Staffa pytając czy policja podejmuje działania prewencyjne i czy miasto wspomaga te działania. Zapytał również o zawarte w sprawozdaniu przestępstwa przeciwko unii europejskiej prosząc o wyjaśnienie czego te przestępstwa dotyczą. 

Komendant Policji – potwierdził, że policja z monitoringu, którego administratorem jest urząd miasta korzysta i to dość często. Monitoring jest cały czas modernizowany. Większość kamer jest nowoczesna, ale kilka kamer jest przestarzałych. W tym zakresie współpraca z UM układa się dobrze. W ubiegłym roku otrzymaliśmy bezpośrednie połączenie z monitoringiem, co zdecydowanie usprawniło pracę. Bardzo często dzięki kamerom udaje się ustalić sprawców. Odnosząc się do młodzieży zbierającej się wieczorami na Placu Staffa poinformował, że rokrocznie w okresie wiosennym wspólnie z dyrektorem MCK ustalamy to co możemy zrobić. Chodzą tam patrole policyjne. Ten rejon jest również monitorowany. Najlepszym rozwiązaniem byłoby znalezienie alternatywnych działań dla młodzieży. Co do zwrotu przestępstwa przeciw unii europejskiej wyjaśnił, że chodzi tu o wyłudzenia środków z UE. 

Radny Roman Wojcieszek – odniósł się do funkcjonowania miasteczka ruchu drogowego. Przypomniał, że wcześniej zajęcia z dziećmi prowadziła straż miejska. Zapytał czy po likwidacji straży miejskiej te działania przejęła policja, czy miasteczko ruchu drogowego jest wykorzystywane. 

Komendant – wskazał, że policja wykorzystuje miasteczko w zakresie w jakim ma potrzebę. Wyraził zdanie, że miasteczko mogłoby zostać wykorzystane w większym wymiarze nie koniecznie przez policję np. przez szkoły. 


2) Komendant Marcin Machowski przedstawił sprawozdanie z działalności Komendy Powiatowej Państwowej Straży Pożarnej w Skarżysku-Kamiennej w roku 2018. 

/sprawozdanie w załączeniu/ 

Radny Mieczysław Bąk – zwrócił uwagę, że najwięcej pożarów traw jest od godz. 16 w piątek do godz. 18 w niedzielę. Ma świadomość, że są różne próby dotarcia do ludzi, aby ten proceder ograniczyć, zaproponował wydanie ulotek informacyjnych. Następnie zwrócił uwagę, że dojazd do pożaru trwa ok. 15 min. czy w związku z planowanym remontem wiaduktu nie będzie problemu z dotarciem do zdarzenia. 

Komendant – odnosząc się do powyższego wskazał, że aktualnie bez remontu wiaduktu, przejazd na drugą stronę jest ciężki. Na pewno remont  wydłuży czas dojazdu. Dodał, że może da się uruchomić pas tylko dla służb  ratowniczych. Następnie poinformował, że aby była możliwość ukarania trzeba złapać kogoś na gorącym uczynku. Policja oraz służba leśna wysyła patrole jednak złapanie kogoś w momencie podpalania jest bardzo trudne. Dlatego najlepiej gdyby tych nieużytków nie było i te tereny zostały zaorane wówczas nie byłoby podpaleń.    


3) Dyrektor  Powiatowej Stacji Sanitarno-Epidemiologicznej – Pani Anna Chrzanowska przedstawiła ocenę stanu sanitarnego powiatu skarżyskiego w roku 2018.

/informacja w załączeniu/ 

Radny Mieczysław Bąk – czy bakteria występująca w piersiach kurczaka jest pospolicie występująca czy jest groźna dla człowieka.
 
Pani Anna Chrzanowska - bakteria jest groźna powoduje dolegliwości jelitowo-żołądkowe. 

Radny Roman Wojcieszek – zapytał o 261 osób, u których wykryto chorobę zakaźną. Zapytał czy pani dyrektor ma wiedzę gdzie te osoby były   hospitalizowane. Ponieważ na jednej z sesji dyrektor szpitala Krzysztof Grzegorek wskazał, że wiele przypadków może być leczona na oddziale wewnętrznym. 

Pani Anna Chrzanowska – wskazała, że choroby zakaźne najczęściej leczymy w szpitalu chorób zakaźnych w Kielcach lub na oddziale w  Starachowicach. Lekarz, który stwierdza, że jest to choroba zakaźna kieruje na odział chorób zakaźnych. 

Katarzyna Bilska – zapytała czy zdarzyły się ostre przypadki odczynów poszczepiennych oraz czy woda z naszych wodociągów jest przydatna do picia bezpośrednio bez przegotowania. 

Pani Anna Chrzanowska – u nas nie było ostrych odczynów poszczepiennych. Co do wody w naszych wodociągach, poza sytuacjami gdy jest awaria, woda może być spożywana bezpośrednio z wodociągów. 

Radny Emil Tokarczyk – zapytał o przypadki zachorowania na odrę oraz możliwość szczepienia. Następnie zapytał o wykazane 1055 przypadków podejrzeń zachorowania na grypę.  

Dyrektor Sanepidu – odpowiedziała, że w tym roku mamy 7 przypadków z czego 6 przypadków to byli obywatele Ukrainy. Jeśli chodzi o szczepienia to od 1985 roku jest program szczepień na odrę. Jest możliwość szczepienia osób dorosłych. Są to szczepienia płatne. Jest możliwość wykonania badań na obecność przeciwciał w celu zbadania odporności. Lekarz uważa, że jest to grypa ale nie robił badań dlatego jest to podejrzenie grypy. Grypa, która została zbadana to są to tylko 2 przypadki. 


4) Powiatowy Inspektor Weterynarii – Pan Krzysztof Bąk przedstawił informację z działalności placówki w 2018 roku. 
  
/informacja w załączeniu/ 
  
Radny Mieczysław Bąk – odniósł się do dwóch głównych zagrożeń czyli włośnia i afrykańskiego pomoru świń oraz skażenia miodu, prosząc o ustosunkowanie się. 
  
Pan Krzysztof Bąk – odnosząc się do powyższego wskazał, że jeśli chodzi o ASF nie uważa, że najważniejszą rzeczą, która załatwi problem jest odstrzał dzików i ich zredukowanie, ale pewna redukcja musi nastąpić. Zalecenia są takie, aby było 0,1 sztuki na km2. Kluczową rolą jest zachowanie człowieka i jego świadomość. Pierwsze przypadki ASF powstały w wyniku zachowania ludzi. Jeśli chodzi o skażenie miodu zwrócił uwagę, że jesteśmy narażeni na dużą ilość środków ochrony roślin. Aktualnie jest zarejestrowanych ok. 2000 preparatów. Dlatego jest ważne aby zgłaszać pasieki, które są nadzorowane. 
  
Przewodniczący Rady ogłosił 10 min przerwy. 
  

Ad.pkt 8 Sprawozdanie z realizacji „Powiatowego programu na rzecz bezpieczeństwa obywateli za 2018 rok”. 
         

Pani Agnieszka Prusinowska – kierownik zespołu ds. zarządzania kryzysowego starostwa powiatowego przedstawiła sprawozdanie z realizacji „Powiatowego programu na rzecz bezpieczeństwa obywateli za 2018 rok”. 
  
/sprawozdanie w załączeniu/   
  
Radni nie wnieśli żadnych zapytań ani uwag do przedłożonego sprawozdania.

  
Ad.pkt 9 Sprawozdanie z realizacji „Programu współpracy powiatu skarżyskiego z organizacjami pozarządowymi oraz innymi podmiotami prowadzącymi działalność pożytku publicznego za rok 2018”. 
  
Pan Adam Ciok – Nieetatowy Członek Zarządu Powiatu – przedstawił sprawozdanie z realizacji „Programu współpracy powiatu skarżyskiego z organizacjami pozarządowymi oraz innymi podmiotami prowadzącymi działalność pożytku publicznego za rok 2018”. 
  
/sprawozdanie w załączeniu/   
 
Radni nie wnieśli żadnych zapytań ani uwag do przedłożonego sprawozdania.

 
Ad.pkt 10 Sprawozdanie z działalności Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie za 2018 rok wraz z wykazem potrzeb w zakresie pomocy społecznej. 

Ad.pkt 11 Zapoznanie się z oceną zasobów pomocy społecznej. 


Dyrektor PCPR- Paweł Perkowski – przedstawił sprawozdanie z działalności Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie za 2018 rok. 
/sprawozdanie oraz ocena zasobów pomocy społecznej w załączeniu/ 

Radni nie wnieśli żadnych zapytań ani uwag do przedłożonego sprawozdania.

  
Ad.pkt 12 Rozpatrzenie i podjęcie uchwał w sprawie: 

1)  Pani Urszula Wrona – kierownik referatu finansów i planowania budżetu starostwa powiatowego przedstawiła projekt uchwały w sprawie: zmiany wieloletniej prognozy finansowej powiatu skarżyskiego na lata 2019-2035. 

Przewodniczący Rady zapytał czy ktoś z radnych chciałby zabrać głos w sprawie przedłożonego projektu uchwały. 
Ponieważ nie zgłoszono żadnych pytań Przewodniczący Rady poddał go pod głosowanie. 
  
Za przyjęciem uchwały głosowało - 17 radnych 
Przeciw głosowało – 0 
Wstrzymało się od głosu – 0 

  
Uchwała w sprawie: zmiany wieloletniej prognozy finansowej powiatu skarżyskiego na lata 2019-2035 została przyjęta i otrzymała Nr 52/VIII/2019. 

  
2)  Pani Urszula Wrona – kierownik referatu finansów i planowania budżetu starostwa powiatowego przedstawiła projekt uchwały w sprawie: wprowadzenia zmian w budżecie powiatu na 2019 rok. 
     
Przewodniczący Rady zapytał czy ktoś z radnych chciałby zabrać głos w sprawie przedłożonego projektu uchwały. 
Ponieważ nie zgłoszono żadnych pytań Przewodniczący Rady poddał go pod głosowanie. 
  
Za przyjęciem uchwały głosowało - 17 radnych 
Przeciw głosowało – 0 
Wstrzymało się od głosu – 0 
  

Uchwała w sprawie: wprowadzenia zmian w budżecie powiatu na 2019 rok została przyjęta i otrzymała Nr 53/VIII/2019. 


3)  Członek Zarządu – Katarzyna Bilska przedstawiła projekt uchwały w sprawie: likwidacji Liceum Ogólnokształcącego w Suchedniowie, Liceum Ogólnokształcącego dla Dorosłych w Suchedniowie, Technikum w Suchedniowie, Branżowej Szkoły I Stopnia w Suchedniowie, Szkoły Policealnej dla Dorosłych w Suchedniowie. 
  
Ponieważ nie zgłoszono innych pytań Przewodniczący Rady poddał pod głosowanie przedstawiony projekt uchwały. 
  
Za przyjęciem uchwały głosowało - 12 radnych 
Przeciw głosowało – 0 
Głosów wstrzymujących – 5  

Uchwała w sprawie: likwidacji Liceum Ogólnokształcącego w Suchedniowie, Liceum Ogólnokształcącego dla Dorosłych w Suchedniowie, Technikum w Suchedniowie, Branżowej Szkoły I Stopnia w Suchedniowie, Szkoły Policealnej dla Dorosłych w Suchedniowie, została przyjęta i otrzymała Nr 54/VIII/2019. 


4)  Członek Zarządu – Katarzyna Bilska przedstawiła projekt uchwały w sprawie: ustalenia planu sieci publicznych szkół ponadpodstawowych i specjalnych mających siedzibę na obszarze Powiatu Skarżyskiego od dnia 1 września 2019 roku
  
Ponieważ nie zgłoszono innych pytań Przewodniczący Rady poddał go pod głosowanie przedstawiony projekt uchwały. 
  
Za przyjęciem uchwały głosowało - 15 radnych 
Przeciw głosowało – 0 
Wstrzymały się od głosu – 2 osoby 
  
Uchwała w sprawie: zamiaru likwidacji Liceum Ogólnokształcącego w Suchedniowie, Liceum Ogólnokształcącego dla Dorosłych w Suchedniowie, Technikum  w Suchedniowie, Branżowej Szkoły I Stopnia w Suchedniowie, Szkoły Policealnej dla Dorosłych w Suchedniowie została przyjęta i otrzymała Nr 55/VIII/2019. 


5)  Wicestarosta – Anna Leżańska przedstawiła projekt uchwały w sprawie: ustalenia szczegółowych zasad ponoszenia odpłatności za pobyt w mieszkaniach chronionych 

Radny Grzegorz Małkus – w imieniu Kluby Radnych PiS złożył wniosek składający się z trzech punktów do powyższego projektu uchwały. Na wstępie poprosił, aby nie traktować wniosku  jako niechęć czy próbę dyskredytowania projektu uchwały. Samą idee  i potrzebę tworzenia mieszkań chronionych klub radnych popiera. Po analizie projektu uchwały wątpliwości Klubu Radnych budzi skala i wielkość ponoszenia odpłatności za mieszkania chronione.  Zaproponowana kwota odpłatności w projekcie jest zbyt wygórowana. Uważa, że należy te kwoty zweryfikować. W innych jednostkach opłaty za mieszkania chronione są dużo niższe.  

/wniosek w załączeniu/ 

Wicestarosta – Anna Leżańska – my nie ustalamy wysokości za pobyt w mieszkaniach chronionych tylko zasady ponoszenia odpłatności. W Polsce jest tylko jeden DPS, przy którym działają mieszkania chronione. Nie mamy wzorców. Zapis opłata czynszowa jest dobra i wchodzi w tą opłatę  administrowanie budynkiem.   

Dyrektor DPS – Agnieszka Herbuś – na opłaty czynszowe składają się opłaty związane z administrowaniem budynkiem, w mieszkaniach działają  również systemy przeciwpożarowe i systemy przyzywowe. Obsługa tych systemów rodzi za sobą koszty. Nie wie czy ten sposób finansowania się sprawdzi, ale musimy od czegoś zacząć. 

Radny Jerzy Żmijewski – wyraził zdanie, że zapis, aby opłata była przeliczana w stosunku do zajmowanego mieszkania jest precyzyjniejszy. Dlatego uznał, że wniosek w tym zakresie jest właściwy. W tabeli zmniejszenie progu pomogłoby w wyliczaniu opłaty.   
 
Radny Grzegorz Małkus – czynsz w lokalu socjalnym w Skarżysku wynosi ok. 250-300 zł. W mieszkaniu spółdzielczym czynsz wynosi ok. 400-500 zł. Zwracając się do dyrektora DPS zapytał czy uważa, że jest moralne aby mieszkaniec mieszkania chronionego, płacił 400 zł. Tym bardziej, że jest to placówka wsparcia i pomocy. 

Członek Zarządu - Katarzyna Bilska – zwróciła uwagę, że mówimy o mieszkaniach chronionych wspierających. Dlaczego zakładamy, że w mieszkaniach chronionych będą osoby na skraju ubóstwa. Czy osoby, które mają problemy w funkcjonowaniu społecznym to są tylko osoby ubogie. Może być tak, że część osób niedostosowanych społecznie będzie o bardzo niskich dochodów, ale część o bardzo wysokich dochodach. I od tego jest pani dyrektor, która w pomocy społecznej pracuje 20 lat i odpowiada za prowadzenie DPS, aby wypracowała odpowiednie procedury. Musimy zapełnić te miejsca, aby utrzymać budynek ponieważ odpowiadamy za finanse powiatu. Jeżeli pomysł zaproponowany przez panią dyrektor się nie sprawdzi to zawsze będzie mogła wystąpić z nową propozycją i zmienimy zasady. 

Dyrektor DPS – Pani Agnieszka Herbuś – wskazała, że wyliczając kwotę za mieszkania chronione nie mogła się odnieść do kosztów ubiegłego roku. Ponieważ jest to nowa placówka  odniosła się do kosztów jakie są ponoszone w domu opieki odejmując wszystkie usługi jakie nie będą świadczone w mieszkaniach. 

Radny Mieczysław Bąk – wyraził zdanie, że jeżeli przyjmiemy zaproponowane kryteria to damy możliwość skorzystania z mieszkań osobom o wysokich dochodach. Osób o mniejszych dochodach na takie mieszkania nie będzie stać. 

Wicestarosta – Anna Leżańska - mieszkania chronione są dla osób, którym mamy pomóc stanąć na nogi np. w wyniku choroby. Jest to pobyt czasowy. Ustawa określa jakie osoby mają tam przebywać. Poprosiła w imieniu zarządu o przerwę. 

Radna Bożena Bętkowska – zwróciła uwagę, że w chwili obecnej zgodnie z tabelą zawartą w § 3 jest za duża uznaniowość i powinniśmy doprecyzować te zapisy. Zaproponowała, aby zastąpić opłaty czynszowe wyrażeniem opłaty eksploatacyjne, a wówczas nie trzeba byłoby wyliczać co się w tym katalogu mieści. 

Przewodniczący Rady ogłosił przerwę w obradach w celu wypracowania przez Zarząd propozycji zmian do powyższego projektu uchwały.   

Po przerwie. 

Wicestarosta – Anna Leżańska – w imieniu zarządu przedstawiła autopoprawkę polegającą na wprowadzeniu zmian zapisów w § 3, który otrzyma brzmienie: „Podstawą wymiaru odpłatności jest kwota stanowiąca średni miesięczny koszt utrzymania w mieszkaniach chronionych, przypadający na jedną osobę, który obejmuje: 
1)   opłaty eksploatacyjne za zajmowane mieszkanie;” 
zmianie też uległaby tabela, w której zostaną doprecyzowane zapisy, w następujący sposób: 


Dochód osoby samotnie gospodarującej lub osoby w rodzinie w stosunku do kryterium dochodowego określonego w art. 8 ust. 1 pkt 1 i 2 ustawy z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznejWysokość odpłatności liczona procentowo w stosunku do kwoty stanowiącej średni miesięczny koszt utrzymania w mieszkaniach chronionych
do 100% bezpłatnie
powyżej 100% do 150%do 50 % 
 powyżej 150 % do 200% od 51% do 80%
powyżej 200%  od 81% do 100% 

pozostała część tego paragrafu nie ulegnie zmianie.   

Przewodniczący Rady – Jacek Jeżyk – zapytał czy radni zgłaszają wnioski do przedstawionego projektu po wprowadzonej autopoprawce. 

Radny Grzegorz Małkus – stwierdził, że autopoprawka nie uwzględnia wszystkich zgłoszonych przez Klub Radnych PiS propozycji zmian. Dlatego też radni podtrzymują wniosek zgłoszony w pkt. 2 i 3.  

Przewodniczący Rady poddał pod głosowanie wniosek zgłoszony przez Klub Radnych PiS w pkt 2 

Za przyjęciem wniosku głosowało – 5 radnych 
Przeciw głosowało - 10 radnych 
Wstrzymało się od głosu – 2 osoby 

/wniosek został odrzucony/ 

Przewodniczący Rady poddał pod głosowanie wniosek zgłoszony przez Klub Radnych PiS w pkt 3 

Za przyjęciem wniosku głosowało – 5 radnych 
Przeciw głosowało - 9 radnych 
Wstrzymało się od głosu – 3 osoby 

/wniosek został odrzucony/ 

Następnie Przewodniczący Rady poddał pod głosowanie przedstawiony po autopoprawce projekt uchwały.

Za przyjęciem uchwały głosowało - 11 radnych 
Przeciw głosowała – 1 osoba 
Wstrzymało się od głosu – 4 radnych     

Uchwała w sprawie: ustalenia szczegółowych zasad ponoszenia odpłatności za pobyt w mieszkaniach chronionych została przyjęta i otrzymała Nr 56/VIII/2019. 


6) Starosta – Artur Berus przedstawił projekt uchwały w sprawie: uchwalenia Powiatowego Programu na Rzecz Bezpieczeństwa Obywateli. 

Ponieważ nie zgłoszono uwag Przewodniczący Rady poddał pod głosowanie przedstawiony projekt uchwały. 
  
Za przyjęciem uchwały głosowało - 16 radnych 
Głosów przeciwnych – 0 
Głosów wstrzymujących – 0 

Uchwała w sprawie: uchwalenia Powiatowego Programu na Rzecz Bezpieczeństwa Obywateli została przyjęta i otrzymała Nr 57/VIII/2019. 

  
7) Członek Zarządu – Tadeusz Bałchanowski przedstawił projekt uchwały: zmieniająca Uchwałę Nr 106/XIII/2000 Rady Powiatu Skarżyskiego z dnia 7 lutego 2000 roku w sprawie wyrażenia zgody na utworzenie Społecznej Straży Rybackiej i nadania jej Regulaminu. 

Ponieważ nie zgłoszono uwag Przewodniczący Rady poddał pod głosowanie przedstawiony projekt uchwały. 
  
Za przyjęciem uchwały głosowało - 12 radnych 
Głosów przeciwnych – 4 
Głosów wstrzymujących – 1 


Uchwała zmieniająca Uchwałę Nr 106/XIII/2000 Rady Powiatu Skarżyskiego z dnia 7 lutego 2000 roku w sprawie wyrażenia zgody na utworzenie Społecznej Straży Rybackiej i nadania jej Regulaminu została przyjęta i otrzymała Nr 58/VIII/2019. 
  

8) Członek Zarządu – Tadeusz Bałchanowski przedstawił projekt uchwały w sprawie: udzielenia pomocy finansowej dla Gminy Łączna. Poprosił o naniesienie autopoprawki do § 1 gdzie omyłkowo wpisano gmina Bliżyn, a winno być gmina Łączna. 

Ponieważ nie zgłoszono uwag Przewodniczący Rady poddał pod głosowanie przedstawiony projekt uchwały. 
  
Za przyjęciem uchwały głosowało - 16 radnych 
Głosów przeciwnych – 0 
Głosów wstrzymujących – 0 


Uchwała w sprawie: udzielenia pomocy finansowej dla Gminy Łączna została przyjęta i otrzymała Nr 59/VIII/2019. 
  

9)Przewodnicząca Komisji Skarg, Wniosków i Petycji – Barbara Kocia przedstawiła projekt uchwały w sprawie: rozpatrzenia skargi na działalność Zarządu Powiatu Skarżyskiego oraz Zarządu Dróg Powiatowych.  Następnie przeczytała stanowisko Komisji Skarg, Wniosków i Petycji  dotyczące niniejszej skargi. 

Przewodniczący Rady - poinformował, że skarżący był dzisiaj na sesji i zostawił pismo z prośbą o zapoznanie radnych z jego treścią. Następnie  Przewodniczący Rady odczytał pismo skarżącego. 

/pismo w załączeniu/ 
  
Członek Zarządu – Anna Leżańska – przytoczyła wyrok sądu, który zapadł w związku z prowadzonym postępowaniem na okoliczność zniknięcia płotków naprowadzających.   

Ponieważ nie zgłoszono innych uwag Przewodniczący Rady poddał pod głosowanie przedstawiony projekt uchwały. 
  
Za przyjęciem uchwały głosowało - 11 radnych 
Głosów przeciwnych – 0 
Głosów wstrzymujących – 4 


Uchwała w sprawie: rozpatrzenia skargi na działalność Zarządu Powiatu Skarżyskiego oraz Zarządu Dróg Powiatowych została przyjęta i otrzymała Nr 60/VIII/2019. 
  
  
10) Przewodnicząca Komisji Skarg, Wniosków i Petycji – Barbara Kocia przedstawiła projekt uchwały w sprawie: rozpatrzenia skargi na działalność dyrektora Zespołu Placówek Edukacyjno - Wychowawczych w Skarżysku-Kamiennej. 
Następnie przeczytała stanowisko Komisji Skarg, Wniosków i Petycji  dotyczące niniejszej skargi wraz z wprowadzoną autopoprawką. 
  
Radny Roman Wojcieszek – jako członek komisji skarg podzielił się swoimi odczuciami, co do całej sytuacji stwierdził, że najpierw był zniesmaczony, zażenowany, zasmucony, a teraz zatrwożony. Przybliżył fakty, które dotyczą tej placówki wskazał, że toczy się postepowanie sądowe, postepowanie prokuratorskie, faktem jest anonim, który otrzymała komisja dotyczący podsłuchów, wpłynęła również kolejna skarga. W jego przekonaniu źle się dzieje w tej jednostce. Uważa, że należy się szczególnie przyjrzeć placówce o co poprosił starostę. 
  
Członek Zarządu – Katarzyna Bilska – wyjaśniła, że placówka jest szczególnie nadzorowana chociażby za zaszłości z lat wcześniejszych. Stwierdziła, że jako zarząd nie jesteśmy bezkrytyczni i widzimy problemy. Zarząd jest na etapie zatwierdzania arkusza organizacyjnego i będzie badał go pod kątem prawnym. Zapewniła, że zarząd dokłada należytej staranności i na pewno podejmie odpowiednie kroki i wyciągnie wnioski, które będziemy wdrażali w życie.  

Ponieważ nie zgłoszono innych uwag Przewodniczący Rady poddał pod głosowanie przedstawiony projekt uchwały. 
  
Za przyjęciem uchwały głosowało - 11 radnych 
Głosów przeciwnych – 0 
Głosów wstrzymujących – 4 


Uchwała w sprawie: rozpatrzenia skargi na działalność Zarządu Powiatu Skarżyskiego oraz Zarządu Dróg Powiatowych została przyjęta i otrzymała Nr 61/VIII/2019. 
  
  
Ad.pkt 13 - Zamknięcie Sesji Rady Powiatu Skarżyskiego. 
                   
Przewodniczący Rady wyciągając wnioski z dzisiejszej sesji poinformował, że kolejna sesja absolutoryjna rozpocznie się o  godz. 10. 
Zwrócił uwagę, że taka sytuacja jak wychodzenie z sesji bez zwolnienia jest niedopuszczalne. Poprosił Przewodniczącego Klubu Radnych PiS o zwrócenie uwagi aby radni nie opuszczali sesji bez wiedzy Przewodniczącego Rady. 
Zaprosił następnie na marszobieg powiatowy, który odbędzie się w najbliższą sobotę. 
  
Radny Roman Wojcieszek – poprosił aby skargi, które są tematem ważnym dla mieszkańców, były rozpatrywane na początku sesji.    

Przewodniczący Rady poprosił o powstanie z miejsc i zakończył obrady poprzez wygłoszenie formuły "Zamykam VIII Sesję Rady Powiatu Skarżyskiego". 
  
Godzina zakończenia obrad – 20.00 
  

Protokołowała: 
Joanna Wężyk  
                                                                                              
Przewodniczący 
Rady Powiatu Skarżyskiego 
Jacek Jeżyk                                         

  
 

metryczka


Wytworzył: Rada Powiatu Skarżyskiego (27 czerwca 2019)
Opublikował: Łukasz Krawiecki (29 lipca 2019, 10:47:36)

Ostatnia zmiana: brak zmian
Liczba odsłon: 501