Protokół z XLV/2014 Sesji Rady Powiatu Skarżyskiego z 22 stycznia 2014 roku
P
R O T O K Ó Ł Nr XLV/2014
z SESJI RADY POWIATU SKARŻYSKIEGO
odbytej 22 stycznia 2014r.
z SESJI RADY POWIATU SKARŻYSKIEGO
odbytej 22 stycznia 2014r.
Miejsce odbycia sesji – Sala Herbowa Starostwa Powiatowego
w Skarżysku-Kamiennej, ul. Konarskiego 20
Godzina rozpoczęcia obrad - 10 00
W sesji udział wzięli:
Przewodniczący Rady Miasta Skarżyska-Kamiennej – Andrzej Dąbrowski,
dyrektorzy i kierownicy jednostek organizacyjnych powiatu,
przedstawiciele organizacji politycznych, społecznych i zawodowych,
Starosta – Michał Jędrys i Wicestarosta Powiatu Skarżyskiego – Waldemar Mazur,
Członkowie Zarządu Powiatu – Stanisław Dymarczyk i Katarzyna Bilska,
Sekretarz i Skarbnik Powiatu Skarżyskiego,
Radni Powiatu Skarżyskiego, przedstawiciele lokalnych mediów.
Lista obecności radnych biorących udział w sesji oraz gości – w załączeniu. Sesję Rady Powiatu Skarżyskiego protokołowała: Joanna Wężyk – Kierownik Biura Rady Powiatu.
STRESZCZENIE POSIEDZENIA
Ad.pkt.1 Otwarcie sesji
XLV
w kadencji Sesję Rady Powiatu Skarżyskiego otworzył Przewodniczący
Rady Powiatu Skarżyskiego - Pan Eugeniusz Cichoń. Następnie
powitał gości, członków
Zarządu Powiatu,
Radnych Powiatu Skarżyskiego oraz wszystkich biorących udział w
Sesji.
Ad.pkt.2 Stwierdzenie kworum i przyjęcie porządku obrad.
Przewodniczący
Rady – Pan Eugeniusz Cichoń poinformował zebranych, że w
dzisiejszej sesji uczestniczy 19 radnych co stanowi 91 %
ogólnego składu Rady.
Przewodniczący
Rady wskazał, że Sekretarzem
obrad zgodnie z porządkiem alfabetycznym będzie Radny
Janusz Kuźdub.
Następnie
stwierdził, że Państwo Radni wraz z zawiadomieniem o
dzisiejszej Sesji otrzymali projekt porządku obrad.
Zapytał,
czy do przedstawionego projektu porządku XLV Sesji Rady Powiatu
Radni, lub członkowie Zarządu Powiatu zgłaszają uwagi lub
wnioski.
Starosta
– Michał Jędrys – w imieniu Zarządu wniósł o
rozszerzenie porządku obrad o projekt uchwały w sprawie: zmian do
statutu Zespołu Opieki Zdrowotnej w Skarżysku-Kamiennej Szpitala
Powiatowego im. Marii Skłodowskiej-Curie.
Ponieważ
nie zgłoszono innych zmian
Przewodniczący Rady poddał pod glosowanie wniosek Starosty.
Wniosek
o rozszerzenie porządku obrad o projekt uchwały w sprawie:
zmian do statutu Zespołu Opieki Zdrowotnej w Skarżysku-Kamiennej
Szpitala Powiatowego im. Marii Skłodowskiej-Curie został
przyjęty jednogłośnie.
Przewodniczący Rady wskazał, że projekt uchwały będzie rozpatrywany w punkcie 10 jako podpunkt 5).
Następnie Przewodniczący Rady poddał pod głosowanie porządek obrad wraz
z wprowadzoną zmianą.
Porządek XLV sesji Rady Powiatu Skarżyskiego został przyjęty jednogłośnie.
Przewodniczący
Rady z radością poinformował,
że w dzisiejszej sesji uczestniczą nauczyciele, którzy otrzymali
stopień awansu zawodowego.
Poprosił o
wystąpienie pani Renaty Łuckiewicz – nauczyciela I Liceum
Ogólnokształcącego w Skarżysku-Kamiennej oraz pani Katarzyny
Pisarek – nauczyciela Zespołu Szkół Ekonomicznych w
Skarżysku-Kamiennej, którym wręczone zostaną akty nadania
stopnia awansu zawodowego nauczyciela mianowanego.
Starosta – Michał Jędrys wręczył akty nadania stopnia awansu zawodowego.
Następnie pani Renata Łuckiewicz i pani Katarzyna Pisarek złożyły ślubowanie.
Ad.pkt.3 Przyjęcie protokołu z XLIV Sesji Rady Powiatu Skarżyskiego.
Wiceprzewodniczący
Rady – Jacek Jeżyk – przedstawił
wniosek o przyjęcie protokołu z XLIV sesji Rady Powiatu
Skarżyskiego informując, że radni nie wnieśli do niego żadnych
uwag.
Przewodniczący
Rady poddał pod głosowanie wniosek o przyjęcie protokołu z
XLIV sesji.
Protokół
z XLIV sesji został przez radnych przyjęty jednogłośnie.
Ad.pkt.4
Sprawozdanie Starosty z działalności Zarządu Powiatu Skarżyskiego
między sesjami.
Starosta
– Michał Jędrys przedstawił
sprawozdanie z działalności Zarządu Powiatu Skarżyskiego między
sesjami w okresie od 18.12.2013 do 22.01.2014.
/sprawozdanie
w załączeniu/
Ad.pkt.5 Interpelacje i zapytania radnych.
W tym punkcie głos zabrali:
Radny
Leszek Lepiarz – odniósł
się do pisma Świętokrzyskiej Izby Lekarskiej, zawierającego
informacje, że pan dr Kotwica i pan dr Tarnowski nie dopełnili
formalności prawnych dających podstawę do zatrudnienia ich
w naszym szpitalu. W związku z powyższym zapytał czy
obaj panowie pracują w naszym szpitalu, jeśli pracują, to czy
dopełnili formalności, o których informuje Izba oraz czy inni
lekarze pracujący w naszej jednostce spełniają wszystkie wskazane
wymagania. Następnie zapytał, kto pełni funkcję zastępcy
dyrektora ds. medycznych i czy są jakieś plany jeśli chodzi o
wyłonienie zastępcy dyrektora ds. medycznych w naszym szpitalu.
Poprosił również o odpowiedź jaki jest przewidywany wynik
finansowy w szpitalu za 2014 rok. Zwrócił uwagę, że w dniu
dzisiejszym mamy przyjmować budżet i wieloletnią prognozę
finansową, w załączniku, do której jest konieczność wpisania
kwoty, którą miałby zapłacić powiat w przypadku gdyby wynik
finansowy szpitala byłby ujemy i większy niż koszty amortyzacji.
Radny
Jerzy Żmijewski – zapytał
kiedy i w jakiej wysokości został zaciągnięty kredyt w końcu
roku na pokrycie faktur za zadania inwestycyjne.
Radna
Renata Bilska – odniosła się
do Centrum Rozwoju Edukacji, które powstało w naszym powicie.
Poddała pod zastanowienie skąd ten pośpiech co do utworzenia
Centrum. Przypomniała, że samorząd województwa prowadzi
bibliotekę pedagogiczną z 12 filiami we wszystkich powiatach i
tylko nasz powiat zgodził się na przejęcie biblioteki
pedagogicznej w celu utworzenia Centrum Rozwoju Edukacji. W myśl
nowych uregulowań prawnych takie Centra mają rozpocząć swoje
funkcjonowanie od stycznia 2016 roku. Zwróciła uwagę, że przepisy
w naszym kraju zmieniają się często, dlatego ma wątpliwości czy
jest to słuszna decyzja. W związku z powyższym zapytała, czym
podyktowana była ta decyzja aby już wprowadzać zmiany. Wskazała
jednocześnie, że w myśl tego porozumienia powiat powinien
zmodernizować i przystosować bibliotekę pedagogiczną, wyposażyć
i pokrywać koszty bieżącej działalności, corocznie doposażać w
książki i wydawnictwa, natomiast województwo będzie pokrywało
koszty wynagrodzeń pracowników. Skoro Centra Rozwoju Edukacji mają
ruszać w 2016 roku czy musimy to robić tak szybko.
Ad.pkt.6 Wolne wnioski i oświadczenia.
Pan
Zbigniew
Zaborski - Skarżyski
Klub
Sportów Walki
–
podziękował Staroście oraz Przewodniczącemu Rady za finansowe
wsparcie Zimowej Akademii Karate.
Następnie
zwrócił się do Starosty jako szefa Centrum Zarządzania
Kryzysowego o interwencję w sprawie awarii prądu, którego między
innymi mieszkańcy Majkowa nie mają od trzech dni. Wyraził zdanie,
że w dobie XXI wieku, gdzie w większości wszystko jest na prąd
awaria, która trwa tak długa jest niedopuszczalna. Ludzie
w domach mają po 9 stopni, nie ma jak zagotować wody. Dlatego
jeszcze raz poprosił o interwencję.
Ad.pkt.7 Udzielenie odpowiedzi na zgłoszone interpelacje i zapytania.
Starosta
Powiatu – Michał Jędrys odniósł
się do wypowiedzi Radnej Renaty Bilskiej, wyraził zadowolenie, że
udało nam się utworzyć Centrum Rozwoju Edukacji. Przypomniał, że
z wnioskiem o powstanie Centrum wystąpił Zarząd Powiatu, a decyzję
o jego utworzeniu podjęła jednogłośnie Rada na sesji w
listopadzie 2013 roku. Przypomniał jednocześnie, że powstanie tej
jednostki nie było ściśle
związane z obowiązkiem powstawania do 2016 roku Centrów w myśl
ustawy. Zarząd w głównej mierze kierował się tym, że w bieżącym
roku na terenie naszego powiatu przestałaby funkcjonować biblioteka
pedagogiczna. Po wielu rozmowach udało nam się wynegocjować z
Urzędem Marszałkowskim współfinansowanie taj biblioteki tzn.
Urząd Marszałkowski będzie pokrywał wszelkie koszty związane z
utrzymaniem pracowników. Utworzenie Centrum Rozwoju Edukacji i
włączenie w nie biblioteki i poradni to również zamysł aby
pełnio ono funkcję odpowiadającą za podnoszenie jakości
kształcenia w naszych szkołach. Dodał, że będą prowadzone tam
szkolenia dla nauczycieli i zajęcia wspomagające rozwój uczniów z
terenu naszego powiatu. Stworzenie Centrum pozwoliło na poszerzenie
katalogu usług w stosunku do tego co miała dotychczas poradnia. Tak
więc absolutnie nie jest tak, że wykazaliśmy ogromny pośpiech
jeśli chodzi o utworzenie tej jednostki.
Następnie
odniósł się do wypowiedzi pana Zbigniewa Zaborskiego i problemu
braku prądu. Poinformował, że wczoraj praktycznie cały powiat był
pozbawiony prądu. Nie został powołany sztab kryzysowy ponieważ
usuwanie awarii spoczywa
na zakładzie energetycznym i jego służbach, a nasza rola byłaby
niepotrzebna. Sztaby kryzysowe powołane zostały w gminie Bliżyn i
gminie Łączna. Przez cały dzień monitowana była sytuacja w
szpitalu, gdzie przez okres 6 godzin pracowało zasilanie awaryjne.
Podjęliśmy działania pomocowe skierowane dla Gminy Bliżyn
ponieważ tam problem był z zasilaniem oczyszczalni ścieków.
Duży problem był również w gminie Łączna gdzie nie działał
wodociąg i przepompownia w oczyszczalni ścieków. Dzięki
życzliwości PGE udało się skierować tam agregat prądotwórczy i
w godzinach wieczornych została uruchomiona dostawa wody. Cały czas
monitowany jest przez ZDP stan właściwego utrzymania dróg
powiatowych. Na dzień dzisiejszy jeszcze część miejscowości
pozostaje bez prądu, ale służby cały czas pracują nad usuwaniem
skutków marznącego deszczu. Kończąc podziękował wszystkim
służbom, poinformował, że na terenie powiatu, przy usuwaniu
awarii pracowało 54 zespoły PGE, 6-8 osobowych, tak więc był to
sztab ludzi, podziękował strażakom, policji oraz służbom
drogowym za usuwanie drzew blokujących i utrudniających przejazd.
Wyraził nadzieję, że wszystko w najbliższych dniach się
uspokoi i wróci do normy.
Dyrektor
ZOZ – Andrzej Jarzębowski – odpowiadając radnemu Leszkowi
Lepiarzowi zaznaczył, że sedno sprawy dotyczy odprowadzania składek
przez lekarzy pracujących w różnych województwach i stanowisko
Izby Lekarskiej jest takie, że podmiot leczniczy powinien pilnować
sposobu odprowadzania tych składek w miejscu gdzie w danym momencie
prowadzi działalność lekarz. Dodał, że odpowiedź na pismo Izby
Lekarskiej przesłał w dniu dzisiejszym. Zapewnił, że wszyscy
lekarze, niezależnie od formy w jakiej są zatrudniani, przyjmowani
są do pracy zgodnie z obowiązującymi przepisami i wszystkie
dokumenty, łącznie z wpisem do rejestru podmiotów leczniczych są
sprawdzane. Natomiast czy dany lekarz odprowadza składki do Izby w
tym województwie czy innym, to przepisy Izby mówią, że jest to
jego wybór.
Jeśli
chodzi o doktora Tarnowskiego i dr Kotwicę, po głośnym wystąpieniu
na sesji w ich sprawie, obaj panowie zrezygnowali z pracy.
Poinformował, że udało mu się namówić dr Kotwicę aby rozpoczął
pracę w naszym szpitalu od początku br w funkcji asystenta, tak
więc nie zajmuje żadnego szczególnego stanowiska, natomiast
wykonuje operacje na kręgosłupie. W tym roku dokonał również
operacji na głowie, która uratowała życie mieszkańcowi naszego
miasta. Ponadto trzy razy w tygodniu przyjmuje w poradni
neurochirurgicznej. Na razie porady udzielane są bezpłatnie i nie
uzyskujemy z NFZ środków. Natomiast jest bardzo duże
zapotrzebowanie na tego typu konsultacje.
Jeśli
chodzi o zastępcę dyrektora ds. medycznych wyjaśnił, że odbyły
się dwa postępowania konkursowe i do żadnego z nich nie zgłosił,
się żaden kandydat. Postępowania konkursowe są organizowane przez
powiat, który powołuje komisję konkursową. Następną
konsekwencją przepisów jest konieczność zaproponowania przez
niego, jako dyrektora, kandydata na to stanowisko i ten kandydat
powinien być zatwierdzony przez powołaną komisję. Dotychczas
osoby, z którymi rozmawiał nie wyraziły zgody. W jego przekonaniu
jest to związane ze skomplikowaną sytuacją wewnątrz szpitala
jeśli chodzi o środowisko lekarskie. Na ten
moment obowiązki zastępcy dyrektora pełni Pan Dariusz Węgrzyn,
który wcześniej był na tym stanowisku.
Jeśli
chodzi o wynik finansowy za 2013 rok na ten moment nie może podać,
ponieważ nie został zakończony rok budżetowy szpitala.
Radna
Katarzyna Bilska – Członek Zarządu Powiatu – odnosząc się do wypowiedzi radnej Renaty Biskiej co do Centrum Rozwoju Edukacji, wskazała, że utworzenie tej jednostki w jej przekonaniu jest zbyt późno, a nie za wcześnie. Wyjaśniając poinformowała, że dwa lata temu był ogłoszony program systemowy ORE, który miał za zadanie przygotowanie powiatów na tworzenie Centrów Rozwoju Edukacji. Powiat skarżyski aplikował. Niestety z przyczyn od nas zależnych, tj. nie spełniliśmy warunku odpowiedniej liczby gimnazjów deklarujących udział w tym projekcie. Na podstawie tej ustawy zmieni się charakter funkcjonowania zarówno poradni jak i bibliotek, dodatkowo dochodzi praca metodyków. Te jednostki, które spełniły warunki przygotowują się do tych zmian od dwóch lat. Nie jest sposobem zafunkcjonować w 2016 roku przed tak ogromnym wyzwaniem jeśli będziemy zwlekać.
Katarzyna Bilska – Członek Zarządu Powiatu – odnosząc się do wypowiedzi radnej Renaty Biskiej co do Centrum Rozwoju Edukacji, wskazała, że utworzenie tej jednostki w jej przekonaniu jest zbyt późno, a nie za wcześnie. Wyjaśniając poinformowała, że dwa lata temu był ogłoszony program systemowy ORE, który miał za zadanie przygotowanie powiatów na tworzenie Centrów Rozwoju Edukacji. Powiat skarżyski aplikował. Niestety z przyczyn od nas zależnych, tj. nie spełniliśmy warunku odpowiedniej liczby gimnazjów deklarujących udział w tym projekcie. Na podstawie tej ustawy zmieni się charakter funkcjonowania zarówno poradni jak i bibliotek, dodatkowo dochodzi praca metodyków. Te jednostki, które spełniły warunki przygotowują się do tych zmian od dwóch lat. Nie jest sposobem zafunkcjonować w 2016 roku przed tak ogromnym wyzwaniem jeśli będziemy zwlekać.
Skarbnik
Powiatu - Monika Gębska-
odpowiadając radnemu Jerzemu Żmijewskiemu wyjaśniła, że powiat
skarżyski zawarł umowę kredytu z Bankiem Ochrony Środowiska
17.09.2013 roku na kwotę 14 mln.930 tys. 784 zł. Na koniec grudnia
2013 roku stało wykorzystane z tej umowy
13mln.888 tys.533 zł.
Jest to zgodne z planowanym deficytem na koniec grudnia 2013 roku,
który składał się w planie zarówno ze sfinansowania inwestycji,
jak też spłaty kredytów z lat poprzednich - w kwocie 4 mln 694
tys.999 zł. Kredyt był brany w trzech transzach i tak: 23.09 – 6
mln zł, 28.10 – 2 mln zł, 2.12- 5mln 888 tys. 533 zł. Zaznaczyła
jednocześnie, że kwota kredytu byłaby mniejsza o ok.1 mln 100 tys.
zł gdybyśmy nie musieli pokrywać kosztów inwestycji ul. 3-go
Maja, w związku z nie przekazaniem dotacji przez gminę Skarżysko.
Radna
Renata Bilska – stwierdziła, że zastanawia ją dlaczego tylko
nasz powiat w województwie świętokrzyskim podjął się realizacji
tego zadania.
Następnie
w imieniu mieszkańców ul. Książęcej i ul. Kopernika podziękowała
za bardzo sprawne zamontowanie lustra bezpieczeństwa.
Radny
Jacek Jeżyk – zabrał głos
w sprawie rankingu szkół średnich, który ukazał się w gazecie
prawnej. W tym rankingu brany jest pod uwagę trzyletni okres
kształcenia w liceum. Zwrócił uwagę na niewielką miejscowość
Sierpc, który znalazł się w 1 dziesiątce. W tym artykule pokazana
jest pomysłowość tych ludzi. Dyrektor szkoły wypowiada się, ze
oni traktują szkołę jak spółkę prawa handlowego, gdzie dyrekcja
jest jak zarząd spółki, a akcjonariuszami są wszyscy: uczniowie,
rodzice i samorząd.
Starosta
– Michał Jędrys
- odnosząc się do rankingu szkół stwierdził, że gdybyśmy
skumulowali wyniki i osiągnięcia z wszystkich trzech liceów
osiągnęlibyśmy zdecydowanie wyższe miejsce w rankingu.
Podziękował radnemu Jackowi Jeżykowi za poruszenie tej kwestii.
Stwierdził, że rozumie, że jest to upoważnienie dla Zarządu, aby
dyrektorów traktować jako zarządców tych szkół, którzy mają
przynosić określony efekt edukacyjny.
Przewodniczący
Rady ogłosił 15 min. przerwę w obradach
Ad.pkt.8
Uchwalenie wieloletniej prognozy finansowej powiatu skarżyskiego na
lata 2014-2030:
przedstawienie
projektu uchwały w sprawie: przyjęcia wieloletniej prognozy
finansowej powiatu skarżyskiego na lata 2014-2030 wraz z
autopoprawkami,
Skarbnik
Powiatu – Monika Gębska - w
imieniu Zarządu przedstawiła projekt uchwały w
sprawie: przyjęcia wieloletniej prognozy finansowej powiatu
skarżyskiego na lata 2014-2030 wraz z autopoprawkami.
przedstawienie
opinii Regionalnej Izby Obrachunkowej w Kielcach o projekcie
uchwały w sprawie: wieloletniej prognozy finansowej na lata
2014-2030,
Skarbnik
Powiatu – Monika Gębska przedstawiła
opinię Regionalnej Izby Obrachunkowej w Kielcach o projekcie uchwały
w sprawie: wieloletniej prognozy finansowej na lata 2014-2030,
dyskusja,
Przewodniczący
Rady – zapytał czy ktoś z radnych chciałby zabrać głos w
dyskusji nad wieloletnią prognozą finansową powiatu zawierająca
autopoprawki zarządu.
W dyskusji głos zabrali:
Radny
Leszek Lepiarz – zwrócił uwagę, że na sesji grudniowej miał
być uchwalony budżet na 2014 rok oraz WPF na lata 2014-2030. W
związku z negatywną opinią RIO w Kielcach o WPF, uchwalenie
tych dokumentów zostało przesunięte na miesiąc styczeń. Dodał,
że taka sytuacja (negatywna opinia) miała miejsce po raz pierwszy w
dziejach naszego powiatu. Zaznaczył, że nie można się bez końca
zadłużać i należy patrzeć na realne możliwości spłaty tego
zadłużenia. Od dawna zwracał uwagę, iż kwoty dochodów zarówno
w budżecie jak i wpf nie mają realnego uzasadnienia. Przypomniał,
że w ubiegłym roku przy uchwalaniu budżetu na 2013 rok poddał pod
wątpliwość dochody majątkowe na rok 2014 w wysokości 10 mln zł.
Dzisiaj okazuje się, że miał rację, a w projekcie budżetu na
2014 rok zapisana jest kwota tylko 964 tys zł. Podobnie poddał pod
wątpliwość dochody majątkowe ze sprzedaży nieruchomości w 2013
roku w kwocie 2,5 mln zł. Dochody te oczywiście nie zostały
zrealizowane. Gdy był przyjmowany budżet na 2012 rok starosta i
skarbnik informowali, że od 2013 roku zakładana jest nadwyżka
budżetowa. Jak się dzisiaj okazuje mamy proponowany deficyt w
wysokości 7 mln 908 tys. 437 zł. i dalsze zadłużanie powiatu.
Dług powiatu w 2011 roku to kwota 27.679.835 zł,
2012-34.452.999 zł, 2013- 43.646.533 zł, 2014 -51.554.970 zł.
To
nie koniec planów obecnego zarządu za dalsze zadłużanie powiatu.
Bowiem w 2015 roku zarząd zamierza uzyskać dochody z tzw leasingu
zwrotnego w wysokości 5 mln zł, wpisane do WPF jako dochody ze
sprzedaży majątku powiatu – budynek starostwa powiatowego i
budynek przy ul. Sikorskiego. Ta operacja spowoduje, że dług
powiatu w przyszłym roku według założeń ma przekroczyć kwotę
58 mln zł. Poddał również pod wątpliwość czy koszty obsługi
tego leasingu zaplanowane przez zarząd w wysokości 1,5 mln zł są
realistyczne. W odwołaniu zarządu powiatu od uchwały RIO dot.
opinii o projekcie WPF czytamy min. „powiat
skarżyski jako osoba prawna dysponuje majątkiem, który szczegółowo
został wykazany w informacji o stanie mienia powiatu skarżyskiego.
Posiada tytuł prawny do budynków przy ul. Konarskiego, budynku
przy ul. Sikorskiego. Proponowana wielkość wpływów z tego tytułu
zostało oszacowana na podstawie obecnej wartości księgowej
budynków po uwzględnieniu amortyzacji. Zaplanowana w WPF kwota jest
prognoza i zostanie zweryfikowana po wykonaniu operatu szacunkowego,
który zostanie wykonany w 2014 roku i na tej podstawie zarząd
podejmie decyzję czy dokona sprzedaży wydatku w formie leasingu
czy ostatecznego zbycia prawa własności.” Zaznaczył, że zbycie
prawa własności to nowe rewelacje, o których radni nie byli
informowani wcześniej. Zapytał czy zarząd wziął pod uwagę, akt
notarialny 1999 roku oraz uchwałę Rady Miasta Skarżyska-Kamiennej
z dn. 18.12.1998 roku w sprawie: darowizny nieruchomości gruntowej
przy ul. Konarskiego 20 na rzecz samorządu powiatu. W uchwale tej
czytamy, że w przypadku nie wykorzystania nieruchomości z celem
darowizny, darowizna może być odwołana. Uważa, ze ten zapis
całkowicie eliminuje możliwość sprzedaży budynku starostwa, a
tym samym dochodów ze sprzedaży nieruchomości wpisanych do WPF w
roku 2015, nie można uznać jako realistyczne. Podobnie nie
realistyczne są wydatki bieżące w kwocie 78 mln zł wpisane do WPF
w roku 2015. Zwrócił uwagę, że wydatki bieżące, zaplanowane w
budżecie na rok 2014, to kwota 82 844 645 zł. Dlatego zapytał
jakich cięć w wydatkach bieżących zamierza dokonać Zarząd w
roku 2015. Póki co przewiduje wzrost wydatków na administrację
publiczną w dziale 750 z kwoty 9 mln 125 tys. 442 zł w roku 2013 do
kwoty 10mln156 tys.940 zł w roku 2014. W samych wynagrodzeniach
zarząd planuje wzrost o kwotę 760 tys zł. Zapytał w jakim celu
ten wzrost skoro konieczne będzie ograniczenie zatrudnienia.
Oświadczył, że w dniu dzisiejszym mamy uchwalić budżet powiatu w
wersji przedstawionej przez zarząd. On jako radny nie wyraża zgody
na dalsze zadłużanie powiatu, dlatego też będzie głosował
przeciw obu uchwałom.
Radny
Jerzy Żmijewski – zwrócił uwagę, że o wielu wątpliwościach
oraz braku zgody na dalsze zadłużanie powiatu mówił radny Leszek
Lepiarz. W związku z powyższym w imieniu 7 radnych
powiatu skarżyskiego zgłosił następujące wnioski do budżetu
powiatu na 2014 roku oraz w WPF:
zmniejszenie
o kwotę 150.000 zł wydatków na promocję powiatu
zmniejszenie
o kwotę 300.000 zł wydatków na wynagrodzenia w rozdz. 75020
rezygnację
z realizacji w br zadania pod nazwą termomodernizacja budynku ZOZ i
MOMP przy ul. Ekonomii – kwota 2.240.000zł
rezygnacja
z realziacji w br zadania Centrum Archeologiczne Rydno – kwota
900.000 zł
Rezygnacja
z br z realizacji zadania pn. adaptacja pomieszczeń przy ul.
Legionów na placówkę opiekuńczo-wychowawczą z kwotą
1.500.000zł.
Proponowane
zmiany zaskutkują tym, że w br powiat zaciągnie kredyt, na zadania
ujęte w budżecie, mniejszy o kwotę 4.640.000zł.
/wystąpienie
w załączeniu/
Radny
Mieczysław Bąk – zgłosił wniosek formalny o ogłoszenie
przerwy i poprosił o skserowanie niniejszego wniosku i przekazanie
radnym, aby wiedzieli nad czym mają głosować.
Starosta - Michał Jędrys – zgłosił wniosek przeciwny. Stwierdził, że nie wydaje mu się konieczne zarządzanie przerwy w tym momencie. W imieniu Zarządu chciałby się odnieść do zgłoszonych wniosków.
Przewodniczący Rady poddał pod głosowanie wniosek radnego o ogłoszenie przerwy.
za przyjęciem wniosku głosowało – 9 radnych
przeciw głosowało – 9 radnych
wstrzymała się od głosu – 1 osoba
Wniosek nie uzyskał większości i nie został przyjęty.
Starosta
– Michał Jędrys – odniósł się od powyższych wystąpień.
Wskazał, że wszystkie inwestycje, które realizował dotychczas
powiat, były inwestycjami dofinansowywanymi ze środków
zewnętrznych.
Dodał,
że do złożonych projektów uchwał otrzymaliśmy 3 opinie RIO.
Opinia dotycząca budżetu powiatu jest pozytywna, opinia dotycząca
sfinansowania deficytu budżetowego także jest pozytywna. Poprosił,
aby nie nadinterpretowywać zapisów ujętych w opinii RIO ponieważ
mówienie, że są niemożliwe do zrealizowania dochody jest
nieprawdą. Nierealistyczność polegała na tym, że został
zakwestionowany fakt nie wpisania do dwóch tabel prognozowanej
kwoty spłaty z tytuły leasingu. Faktem jest, że zaciągamy
zobowiązanie, jednak na podjęcie takiego działania ma wpływ nie
tylko działalność obecnego samorządu, ale i poprzednich kadencji
ponieważ kredyty były zaciągane również w poprzedniej kadencji
na realizację inwestycji. Dzisiaj wprowadzamy autopoprawkę gdzie,
zgodnie z sugestią RIO, wpisujemy prognozę spłaty tego
zobowiązania. Druga kwestia dotyczy realności oszacowania spłaty.
Na dzień dzisiejszy nie jesteśmy w stanie dokładnie tego oszacować
ponieważ to zobowiązanie planujemy zaciągać w 2015 roku. Zarząd
oszacował kwoty na podstawie aktualnych kosztów obsługi długu,
które kształtują się na poziomie 3 % rocznie.
Co
do wniosku o zmianę w budżecie wydatków bieżących, poinformował
że wczoraj na Komisji Budżetowo-Finansowej został przyjęty
wniosek o dokonanie zmian w budżecie. Zarząd nie mógł przyjąć
tego wniosku w tej chwili albowiem byłoby to niezgodne z przyjętym
trybem pracy nad uchwałą budżetową. Jednocześnie Zarząd
zobowiązał się do dokonania tych zmian w budżecie na
najbliższej sesji. Co do wykreślenia części inwestycji.
Oczywiście Zarząd bierze pod uwagę ich wykreślenie. Przypomniał,
że na realizację inwestycji składane były wnioski o środki
zewnętrzne i w chwili obecnej czekamy na decyzje. W sytuacji gdy nie
otrzymamy dofinansowania Zarząd z tych inwestycji się wycofa,
ponieważ sami nie jesteśmy w stanie udźwignąć takiej kwoty. Co
do kwoty 1,3 mln zł, wyjaśnił, że powiat musiał zapłacić
tę kwotę z tytułu, że gmina Skarżysko-Kamienna nie regulowała
swoich zobowiązań. Przypomniał, że inwestycja ul. 3-go Maja,
realizowana była przy dofinansowaniu zewnętrznym i nie moglibyśmy
rozliczyć dotacji bez wcześniejszego uregulowania wszystkich
zobowiązań. Jeśli chodzi o przejęcie biblioteki pedagogicznej i
utworzenie Centrum Rozwoju Edukacji wyjaśnił, że Marszałek
postawił sprawę w taki sposób, że jeżeli nie przejmiemy filii
biblioteki pedagogicznej w Skarżysku to tej biblioteki po prostu nie
będzie. Zagwarantował jednocześnie finansowanie wynagrodzeń.
Jeśli chodzi o adaptację i wyposażenie pomieszczeń przy ul.
Legionów jest to krok do tego, aby ograniczyć wydatki bieżące
ponieważ w naszym powiecie funkcjonuje tylko jeden dom dziecka,
który ma 28 miejsc. Po analizie wykonanej wspólnie z dyrektorem
PCPR okazało się, że mamy zdecydowanie więcej dzieciaków na
terenie powiatu, które muszą znaleźć miejsce w tego typu
placówkach poza naszym powiatem. W naszym domu dziecka utrzymanie
dzieci jest tańsze niż w innych placówkach. Są takie jednostki, w
których płacimy nawet 5,5 tys. zł. Jeżeli utworzymy nowy dom
dziecka, gdzie planujemy 14 miejsc, to miesięcznie z każdego
miejsca mamy oszczędności. Ponadto zmniejszamy koszty
funkcjonowania szkoły przy ul. Legionów. W chwili obecnej szkoła
zajmuje tylko część obiektu, a opłaty stałe związane z jego
utrzymaniem są znaczne. Oszczędności są wprowadzane cały czas
min. po to było dokonana reorganizacja obsługi szkół,
organizowane są wspólne przetargi dla wszystkich jednostek,
ponadto zmiana organizacji akcji zima, którą dokonujemy sami, w
ramach działalności ZDP. Zwiększenie funduszu płac wynika z
konieczności zabezpieczenia środków na odprawy. Kończąc wyjaśnił
dlaczego musieliśmy wpisać kwotę 5 mln zł leasing, do końca 2013
roku operowaliśmy wskaźnikami 60 % i 15 %, od 2014 roku te
wskaźniki nie obowiązują, natomiast obowiązuje wskaźnik
badający równowagę budżetową. W efekcie wcale tej równowagi nie
bada, bo w sytuacji gdybyśmy otrzymali dotację z zewnątrz
następuje załamanie tego wskaźnika. Podkreślił, że Zarząd
dokłada wszelkich starań, aby powiat funkcjonował jak najlepiej. W
rok 2014 weszliśmy z zobowiązaniami na kwotę kilkudziesięciu tys.
zł, wynikającymi z tego, że faktury wpłynęły na koniec roku i
nie było czasu na
ich uregulowanie. We wszystkich jednostkach pracownicy mięli
zapłacone pensje, nie mamy zaległości względem ZUS czy Urzędów
Skarbowych.
Radna
– Katarzyna Bilska – Członek zarządu Powiatu – wyraziła
swoje zdanie na temat zarządzenia przerwy w tym momencie.
Stwierdziła, że dla jasności całości sprawy należy wysłuchać
obu stron, zarówno wnioskodawców jak i starosty. Radny Jerzy
Żmijewski zgłosił konkretne propozycje do budżetu. W związku z
tym, iż Zarząd na dzisiejszym posiedzeniu przyjął do realizacji
wnioski Komisji Budżetowo-Finansowej zgłoszone w dniu wczorajszym,
poprosiła Starostę o dokładne przedstawienie proponowanych zmian.
Starosta
– Michał Jędrys – przypomniał, iż projekt budżet był
procedowany zgodnie z trybem pracy dotyczącym uchwalenia budżetu i
szkoda, że w czasie pracy nad tym budżetem radni nie zgłaszali
wniosków o wprowadzenie zmian. Następnie poinformował, że Komisja
Budżetowo-Finansowa na posiedzeniu 21.01. przyjęła następujące
wnioski:
Komisja
wnioskuje o przesunięcie środków finansowych:
z
Rozdziału 75020 – Starostwa Powiatowe, paragraf 4010
„Wynagrodzenia osobowe pracowników” kwotę 200.000 zł,
oraz
z rozdziału 75075 - Promocja jednostek samorządu terytorialnego
kwotę 150.000 zł.
Komisja
wnioskuje, aby powyższe środki finansowe przeznaczyć na zadanie
inwestycyjne roczne: Dział 852 – Pomoc Społeczna, rozdział
85201 „Adaptacja pomieszczeń budynku przy ul. Legionów 119 na
placówkę opiekuńczo – wychowawczą”.
Zaznaczył,
że na dzisiejszym posiedzeniu Zarząd Powiatu przyjął jednogłośnie
powyższe wnioski do realizacji. Zostaną one wprowadzone jako zmiany
do budżetu na najbliższej sesji po uchwaleniu budżetu. Nie byłoby
możliwe wprowadzenie zmian w dniu dzisiejszym, bowiem nie zostałby
spełniony zapis § 4 trybu prac nad projektem uchwały budżetowej
powiatu, zgodnie, z którym Zarząd autopoprawki do budżetu
przekazuje Radzie najpóźniej na 7 dni przed wyznaczoną datą sesji
budżetowej.
Radny
Leszek Lepiarz – zwrócił uwagę, że w swoim wystąpieniu
wykazał ni realistyczne dochody zarówno w budżecie jak i WPF.
Zadał pytanie, na które nie uzyskał odpowiedzi, a mianowicie:
jakich cięć, w wydatkach bieżących, zamierza dokonać Zarząd w
budżecie 2015 roku, by zmniejszyć te wydatki o kwotę prawie 5 mln
zł. Następnie odniósł się do zasadności adaptacji pomieszczeń
na dom dziecka. Zapytał czy był wykonany biznesplan tego
przedsięwzięcia. Prawdą jest, że są domy dziecka w Polsce, gdzie
koszt utrzymania dzieci jest wyższy niż w naszym, ale są również
takie gdzie te koszty są mniejsze. Nie wiadomo jaki będzie koszt
utrzymania dzieci w nowo powstałym obiekcie po adaptacji
pomieszczeń. Błędem jest także myślenie, iż dzieci, które
przebywają aktualnie poza powiatem będziemy mogli sprowadzić do
naszej placówki. O umieszczeniu dziecka w placówce decyduje sąd.
Dla dobra dziecka nie dokonuje się zmian placówki w tracie pobytu.
W jego przekonaniu koszty jakie musimy ponieść na adaptację
pomieszczeń nie zwrócą się w najbliższej perspektywie.
Starosta
- Michał Jędrys – co do oszczędności, które muszą być
zrealizowane w roku 2015, oświadczył, iż Zarząd bierze je pod
uwagę. Dodał, że są one wprowadzane już od dwóch lat. W 2015
roku oszczędności najprawdopodobniej będą dotyczyły
funkcjonowania Powiatowego Urzędu Pracy, ponieważ zmienia się
ustawa w tym zakresie, a także funkcjonowania starostwa powiatowego.
Już w chwili obecnej rozpoczęła się redukcja zatrudnienia,
poprzez odejście osób posiadających uprawnienia emerytalne. Nie
zgodził się z tym, że Zarząd nie stworzył biznesplanu, bowiem
została przeprowadzona analiza finansowa utworzenia takiej placówki.
Dodał, że na ten moment podjęliśmy decyzję o utworzeniu placówki
dla 14 dzieci, aby zobaczyć jak będzie wyglądał „przepływ”
tych dzieci. Zwrócił uwagę, że sąd decyduje o umieszczeniu
dzieci w placówce, ale to PCPR szuka dla nich miejsca. Koszty domu
dziecka, są to koszty, które spowodują zmniejszenie wydatków
bieżących. Wyraził przekonanie, że utworzenie domu dziecka
zmniejszy wydatki bieżące, ale przede wszystkim zostanie
utworzonych 14 nowych miejsc pracy. Przypomniał, że w bieżącym
roku szkolnym samoistnie zniknie z rynku edukacyjnego kilka etatów
nauczycielskich. Będzie to spowodowane mniejszą ilością oddziałów
szkolnych. Pomysł na utworzenie domu dziecka, to także pomysł na
znalezienie zatrudnienia dla tych osób, które stracą pracę.
Radny
Leszek Lepiarz – stwierdził, że jedyną pozytywną rzeczą z
utworzenia domu dziecka jest stworzenie nowych miejsc pracy.
Natomiast nie ma żadnego uzasadnienia finansowego dla powstania tej
placówki. Dodał, że musimy sfinansować tę inwestycję z kredytu.
Jeżeli powstał biznesplan to bardzo prosi o jego udostępnienie.
Radny
Mieczysław Bąk – odniósł się do kwoty zadłużenia
powiatu. Planowana kwota zadłużenia za 3 kwartały 2013 roku to 43
mln.zł. W dniu dzisiejszym otrzymaliśmy informację, że był
aplikowany kredyt na kwotę 14 mln zł., z którego skonsumowano 13
mln, a 7 mln. w czwartym kwartale 2013 roku. Tak więc domniema, że
kwota zadłużenia powiatu na koniec roku wynosi ok 51 mln zł. Tak
więc wskaźnik 60 % został przekroczony.
Zwrócił
uwagę, że wynagrodzenia i pochodne w powiecie skarżyskim stanowią
ok. 60 %. Natomiast dochody własne kształtują się na poziomie 20
% budżetu, pozostała część to subwencje i dotacje. Biorąc pod
uwagę płynność budżetu państwa i uzależnienie naszego budżetu
od budżetu państwa, zrównoważenie budżetu powiatu w 2015 roku
stoi pod znakiem zapytania.
W uzasadnieniu do budżetu czytamy,
że będzie się szukać środków poprzez redukcję zatrudnienia.
Tak więc z jednej strony chcemy utworzyć dom dziecka gdzie znajdzie
zatrudnienie 14 osób, a z drugiej przewidujemy zwolnienia. Zachodzi
pytanie ile tych miejsc pracy stracimy. Ta rada kończy kadencję w
tym roku, natomiast przyszła rada zostanie z problemem. Może się
także okazać, że kolejna władza dojdzie do wniosku, że powiaty
nadmiernie zadłużone należy likwidować.
Przewodniczący
Rady – Eugeniusz Cichoń – zwrócił tylko uwagę, że próg
60 % o którym mówił radny Mieczysław Bąk został zlikwidowany, w
chwili obecnej jest zupełnie inny sposób liczenia zadłużenia
powiatu.
Radny
- Starosta Michał Jędrys – zgłosił wniosek o zamkniecie
dyskusji i przejście do procedowania.
Przewodniczący
Rady – Eugeniusz Cichoń – przypomniał, że procedurę
uchwalania budżetu reguluje nasz statut. W § 71 czytamy: „Bez
zgody zarządu powiatu, rada powiatu nie może wprowadzić w
projekcie budżetu powiatu zmian powodujących zwiększenie wydatków
nie znajdujących pokrycia w planowanych dochodach i powodujących
zwiększenie deficytu budżetowego lub zwiększenia planowanych
dochodów bez jednoczesnego ustanowienia źródeł tych dochodów.”
Po drugie wniosek zgłoszony przez radnych prowadzi do głębokiej
rewizji projektu budżetu, a wiec można go traktować jako tożsamy
z wycofaniem projektu budżetu. Ponadto Zarząd przyjął propozycje
zmian do budżetu, które wprowadzają poruszane przez państwa
radnych problemy. Dlatego też zapytał czy jest potrzeba głosowania
wniosku.
Wiceprzewodniczący
Rady – Jacek Jeżyk – nie zgodził się z wypowiedzią
Przewodniczącego, bowiem § 71, który zacytował mówi o
zwiększeniu wydatków bez pokrycia i zwiększeniu deficytu,
natomiast wnioski zgłoszone przez radnego Jerzego Żmijewskiego
dotyczą sytuacji odwrotnej, albowiem mówią o oszczędnościach i
zmniejszeniu deficytu. Tak więc jak najbardziej zasadne jest
głosowanie wniosków.
Starosta – przypomniał, że został zgłoszony wniosek o zamknięcie dyskusji.
Za przyjęciem wniosku głosowało – 13 radnych
Przeciw głosowały – 3 osoby
Wstrzymały się od głosu – 2 osoby
/wniosek został przyjęty/
Przewodniczący Rady – Eugeniusz Cichoń – poprosił o opinię radcę prawnego czy jest możliwe głosowanie nad wnioskami.
Starosta
– Michał Jędrys – poinformował, że radcy prawnego nie ma
w chwili obecnej na sali, bowiem reprezentuje interes powiatu
skarżyskiego
w sądzie.
Przewodniczący Rady – zaproponował przegłosowanie zgłoszonego wniosku.
Radny
Leszek Lepiarz – w imieniu wnioskodawców poinformował, że
zgłoszonych było kilka wniosków i uważa, że każdy z nich
powinien być głosowany oddzielnie.
Przewodniczący
Rady – odczytał złożone pismo i wyraził zdanie, że jest
to kilka punktów zgłoszonych w jednym wniosku.
Radny
Leszek Lepiarz – jeszcze raz w imieniu wnioskodawców zwrócił
uwagę, że jest to kilka różnych wniosków. Dlatego też zwrócił
się do Przewodniczącego z wnioskiem o przegłosowanie każdego z
nich oddzielnie, tak aby radni mogli wypowiedzieć co do każdej
proponowanej zmiany. W innym razie jest to ograniczenie radnych
i nie daje możliwości ustosunkowania się radnym do poszczególnych
wniosków. To, że wnioski zostały złożone w jednym piśmie nie
oznacza, że jest to jeden wniosek. Bezsensownym byłoby składanie
czterech oddzielnych pism.
Starosta
– skoro radny Leszek Lepiarz złożył wniosek o głosowanie
oddzielne, to on składa wniosek o głosowanie łączne.
W związku z zaistniałym zamieszaniem Przewodniczący Rady ogłosił 10 min. przerwę.
Po przerwie.
Starosta – Michał Jędrys – wycofał swój wniosek.
Radna
Bożena Bętkowska – zwróciła uwagę, że część
zgłoszonych na dzisiejszej sesji wniosków pokrywa się ze
zgłoszonymi przez nią na posiedzeniu Komisji Budżetowo-Fiannsowej.
Przy czym ona wnioskuje o przeniesienie tych środków na adaptację
pomieszczeń, w związku z planowanym utworzeniem domu dziecka, a
radni na zmniejszenie deficytu. Wyraziła zdanie, że dołożenie
tych środków do utworzenia placówki spowoduje mniejszą kwotę
kredytu jaką będziemy musieli zaciągnąć. Jako pracownik pomocy
społecznej obiema rękami podpisuje się za potrzebą utworzenia
takiej jednostki.
Radny
Jerzy Żmijewski – jeżeli miasto Skarżysko-Kamienna ureguluje
zobowiązania Zarząd ma prawo zaproponować przeznaczenie tych
środków na dom dziecka.
Przewodniczący
Rady – w związku z wnioskiem radnego Leszka Lepiarza o
głosowanie wniosków oddzielnie poddał pod glosowanie taki tryb
pracy nad wnioskami.
Za przyjęciem wniosku – 9 radnych
Przeciw głosowało – 6 radnych
Wstrzymała się od głosu – 1 osoba
/wniosek został przyjęty/
W związku z powyższym Przewodniczący Rady poddał pod głosowanie wnioski zgłoszone przez grupę radnych.
wniosek o zmniejszenie o kwotę 150 000 zł wydatków na promocję powiatu
Za przyjęciem wniosku głosowało – 8 radnych
Przeciw głosowało – 8 radnych
Wstrzymała się od głosu – 1 osoba
/wniosek nie uzyskał większości/
wniosek o zmniejszenie o kwotę 300 000 zł wydatków na wynagrodzenia
Za przyjęciem wniosku głosowało – 8 radnych
Przeciw głosowało – 9 radnych
Wstrzymała się od głosu – 1 osoba
/wniosek nie uzyskał większości/
wniosek dotyczący rezygnacji w br z realizacji zadania termomodernizacja budynku ZOZ i MOMP na kwotę 2.240.000zł
Za przyjęciem wniosku głosowało – 9 radnych
Przeciw głosowało – 9 radnych
/wniosek nie uzyskał większości/
wniosek dotyczący rezygnacji w br z realizacji zadania pod nazwą Centrum Archeologiczne Rydno na kwotę 900 000 zł.
Za przyjęciem wniosku głosowało – 9 radnych
Przeciw głosowało – 9 radnych
/wniosek nie uzyskał większości/
wniosek dotyczący rezygnacji w br z realizacji zadania pod nazwą adaptacja pomieszczeń przy ul. Legionów na placówkę opiekuńczo-wychowawczą na kwotę 1 500 000 zł.
Za przyjęciem wniosku głosowało – 8 radnych
Przeciw głosowało – 9 radnych
Wstrzymała się od głosu – 1 osoba
/wniosek nie uzyskał większości/
podjęcie uchwały.
Przewodniczący
Rady poddał pod głosowanie przedstawiony projekt uchwały w
sprawie: przyjęcia wieloletniej prognozy finansowej powiatu
skarżyskiego na lata 2014-2030.
Za przyjęciem uchwały głosowało- 12 radnych
Przeciw głosowało – 3 radnych
Wstrzymały się od głosu – 3 osoby
Uchwała w sprawie przyjęcia wieloletniej prognozy finansowej powiatu skarżyskiego na lata 2014-2030 została przyjęta i uzyskała Nr 328/XLV/2014.
Ad.pkt.9 Uchwalenie budżetu powiatu skarżyskiego na rok 2014
Skarbnik Powiatu – Monika Gębska przedstawiła projektu budżetu na rok 2014 wraz z autopoprawkami.
/wystąpienie w załączeniu/
opinie komisji rady powiatu.
Przewodniczący Komisji Budżetowo-Finansowej – Krzysztof Ligowski – poinformował, że komisja zaopiniowała budżet pozytywnie.
Wiceprzewodnicząca
Komisji Zdrowia, Pomocy Społecznej i Polityki Prorodzinnej –
Bożena Bętkowska – poinformowała, że komisja zaopiniowała
projekt budżetu pozytywnie przy 3 głosach za i 2 wstrzymujących.
Przewodnicząca
Komisji Oświaty, Kultury, Sportu i Turystyki – Maria Wroniewska –
poinformowała, że komisja
zaopiniował projekt budżetu pozytywnie: 4 osoby – były za, 2
osoby wstrzymały się od głosu.
Przewodnicząca Komisji Infrastruktury – Anna Leżańska – poinformowała, że Komisja pozytywnie zaopiniowała projekt budżetu na 2014 rok.
Przewodnicząca Komisji Infrastruktury – Anna Leżańska – poinformowała, że Komisja pozytywnie zaopiniowała projekt budżetu na 2014 rok.
Skarbnik Powiatu – Monika Gębska – przedstawiła opinie Regionalnej Izby Obrachunkowej w Kielcach o projekcie budżetu powiatu skarżyskiego na 2014 rok oraz możliwości sfinansowania deficytu założonego w projekcie budżetu,
/opinie w załączeniu/
dyskusja
Starosta
– Michał Jędrys – zapewnił, ze jeżeli nie uda się
uzyskać dofinansowania zewnętrznego na realizację zaplanowanych
inwestycji, to sukcesywnie będziemy redukować deficyt. Dla
przykładu podał Centrum Archeologiczne Rydno, na realizację,
którego zaplanowaliśmy 3,6 mln jako 15 % wkład własny z 20
mln projektu. Jeśli nie dostaniemy dofinansowania, to wykonanie tej
inwestycji samodzielnie jest nierealne.
Nie
było innych chętnych do zabrania głosu w dyskusji.
5) podjęcie uchwały
Skarbnik
Powiatu – przedstawiła projekt uchwały w sprawie: uchwalenia
budżetu powiatu skarżyskiego na 2014 rok.
Przewodniczący Rady poddał pod głosowanie przedstawiony projekt uchwały.
Za przyjęciem uchwały głosowało – 11 radnych
Przeciw głosowało – 4 radnych
Wstrzymały się od głosu – 4 osoby
Uchwała w sprawie: uchwalenia budżetu powiatu skarżyskiego na 2014 rok, została przyjęta i uzyskała Nr 329/XLV/2014.
Ad pkt.10 Rozpatrzenie i podjęcie uchwał w sprawie:
Wicestarosta
Powiatu – Waldemar Mazur
- przedstawił
projekt uchwały w sprawie:
ustalenia
godzin pracy i dyżurów aptek ogólnodostępnych na terenie powiatu
skarżyskiego na 2014 rok wraz
z autopoprawką.
Ponieważ
radni nie zgłosili żadnych uwag ani wniosków Przewodniczący Rady
poddał pod głosowanie przedstawiony projekt uchwały.
Uchwała
w sprawie: ustalenia godzin pracy i dyżurów aptek ogólnodostępnych
na terenie powiatu skarżyskiego na 2014 rok, została przyjęta
jednogłośnie i uzyskała Nr 330/XLV/2014.
Wiceprzewodnicząca
Rady – Bożena Bętkowska
przedstawiła projekt uchwały w sprawie: zmiany
Uchwały Nr 12/II/2010 Rady Powiatu Skarżyskiego z 15 grudnia 2010
roku w sprawie: powołania stałych komisji Rady Powiatu
Skarżyskiego, ustalenia zakresu ich działania oraz składu
osobowego.
Ponieważ
radni nie zgłosili żadnych uwag ani wniosków Przewodniczący Rady
poddał pod głosowanie przedstawiony projekt uchwały.
Uchwała
w sprawie: zmiany Uchwały Nr 12/II/2010 Rady Powiatu Skarżyskiego z
15 grudnia 2010 roku w sprawie: powołania stałych komisji Rady
Powiatu Skarżyskiego, ustalenia zakresu ich działania oraz składu
osobowego, została przyjęta jednogłośnie i uzyskała Nr
331/XLV/2014.
Wiceprzewodnicząca
Rady – Bożena Bętkowska
przedstawiła projekt uchwały w sprawie: przyjęcia
planu pracy Rady Powiatu Skarżyskiego oraz Komisji Stałych Rady
na 2014 rok,
Ponieważ
radni nie zgłosili żadnych uwag ani wniosków Przewodniczący Rady
poddał pod głosowanie przedstawiony projekt uchwały.
Uchwała
w sprawie: zmiany Uchwały Nr 12/II/2010 Rady Powiatu Skarżyskiego z
15 grudnia 2010 roku w sprawie: przyjęcia planu pracy Rady Powiatu
Skarżyskiego oraz Komisji Stałych Rady na 2014 rok, została
przyjęta jednogłośnie i uzyskała Nr 332/XLV/2014.
Przewodniczący
Komisji Rewizyjnej – Stanisław Czubak
przedstawił stanowisko komisji oraz projekt uchwały w sprawie:
rozpatrzenia
skargi na działalność dyrektora Powiatowego Centrum Pomocy
Rodzinie w Skarżysku-Kamiennej.
Ponieważ radni nie zgłosili żadnych uwag ani wniosków Przewodniczący Rady poddał pod głosowanie przedstawiony projekt uchwały.
Uchwała
w sprawie: rozpatrzenia skargi na działalność dyrektora
Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Skarżysku-Kamiennej, została
przyjęta jednogłośnie i uzyskała Nr 333/XLV/2014.
Wicestarosta
– Waldemar Mazur
przedstawił projekt uchwały w sprawie: zmian
do statutu Zespołu Opieki Zdrowotnej w Skarżysku-Kamiennej
Szpitala Powiatowego im. Marii Skłodowskiej-Curie.
Ponieważ
radni nie zgłosili żadnych uwag ani wniosków Przewodniczący Rady
poddał pod głosowanie przedstawiony projekt uchwały.
Uchwała
w sprawie: zmian do statutu Zespołu Opieki Zdrowotnej w
Skarżysku-Kamiennej Szpitala Powiatowego im. Marii
Skłodowskiej-Curie, została przyjęta jednogłośnie i uzyskała
Nr 334/XLV/2014.
Ad.pkt.11 Sprawozdanie Komisji Rewizyjnej z kontroli Zespołu Placówek Resocjalizacyjno–Wychowawczych w Skarżysku-Kamiennej.
Przewodniczący
Zespołu Kontrolnego – Jerzy Żmijewski
– przedstawił sprawozdanie z przeprowadzonej przez Komisję
Rewizyjną kontroli Zespołu Placówek Resocjalizacyjno-Wychowawczych
w Skarżysku-Kamiennej.
/protokół w załączeniu/
Ad.pkt.12. Sprawozdanie Komisji Rewizyjnej z kontroli Zespołu Opieki Zdrowotnej w Skarżysku-Kamiennej.
Przewodnicząca
Zespołu Kontrolnego – Renata Bilska
– przedstawiła sprawozdanie z przeprowadzonej przez Komisję
Rewizyjną kontroli Zespołu Opieki Zdrowotnej w Skarżysku-Kamiennej.
/protokół
w załączeniu/
Ad.pkt.13 Zamkniecie Sesji Rady Powiatu Skarżyskiego
Przewodniczący Rady – Eugeniusz Cichoń poprosił o powstanie z miejsc i zakończył obrady poprzez wygłoszenie formuły "Zamykam XLV Sesję Rady Powiatu Skarżyskiego".
Godzina zakończenia obrad – 15.05
Protokołowała: Joanna Wężyk
Przewodniczący
Rady Powiatu Skarżyskiego
EUGENIUSZ CICHOŃ
Protokół z XLV Sesji Rady Powiatu (130kB)
metryczka
Wytworzył: Przewodniczący Rady Powiatu (12 marca 2014)
Opublikował: Łukasz Krawiecki (18 marca 2014, 11:32:04)
Ostatnia zmiana: Mariusz Bartosik (20 stycznia 2016, 09:18:24)
Zmieniono: Zmiana katalogu
rejestr zmian tej informacji »
Liczba odsłon: 1185