Protokół z XXXI/2017 Sesji Rady Powiatu Skarżyskiego z 30 marca 2017 roku
P
R O T O K Ó Ł Nr XXXI/2017
z
SESJI RADY POWIATU SKARŻYSKIEGO
odbytej
30 marca 2017 roku
Miejsce odbycia sesji - sala konferencyjna Starostwa Powiatowego w Skarżysku-Kamiennej, ul. Plac Floriański 1
Godzina rozpoczęcia obrad - 14.00
W
sesji udział wzięli:
- Wójt
Gminy Bliżyn – Mariusz Walachnia,
- Wójt
Gminy Skarżysko Kościelne – Zdzisław Woźniak,
- Powiatowy
Komendant Policji,
- Powiatowy Komendant Państwowej Straży Pożarnej,
- dyrektorzy
i kierownicy jednostek organizacyjnych powiatu,
- zawodnicy
Zimowych Igrzysk Olimpiad Specjalnych w Austrii wraz
z opiekunem,
- przedstawiciele
organizacji społecznych,
- Zarząd
Powiatu Skarżyskiego,
- Radni
Powiatu Skarżyskiego
- sekretarz,
skarbnik powiatu, radca prawny starostwa oraz naczelnicy wydziałów
starostwa powiatowego,
- przedstawiciele
lokalnych mediów
Lista
obecności radnych biorących udział w sesji - w załączeniu.
Obrady
prowadziła Przewodnicząca Rady Powiatu Skarżyskiego - Bożena
Bętkowska.
Sesję
Rady Powiatu Skarżyskiego protokołowała: Joanna Wężyk –
Kierownik Biura Rady Powiatu.
STRESZCZENIE
POSIEDZENIA
Ad.pkt.1 i 2 Stwierdzenie kworum i przyjęcie porządku obrad.
Przewodnicząca
Rady – Bożena Bętkowska poinformowała zebranych, iż w
dzisiejszej sesji uczestniczy 17 radnych co stanowi 89 %, ogólnego
składu Rady.
Zgodnie z § 18 ust. 3 pkt. 2) Statutu Powiatu
Skarżyskiego, Sekretarzem dzisiejszych obrad będzie Radny Roman
Wojcieszek.
Następnie
zapytała czy do przedstawionego projektu porządku obrad radni lub
członkowie zarządu zgłaszają wnioski.
Ponieważ
nie zgłoszono żadnych wniosków Przewodnicząca Rady poddała pod
głosowanie porządek obrad.
Porządek
XXXI sesji Rady Powiatu Skarżyskiego został
przyjęty
jednogłośnie
Przewodnicząca
Rady
poinformowała, że w dzisiejszej sesji uczestniczą zawodnicy
Światowych Zimowych Igrzysk Olimpiad Specjalnych w Austrii:
Justyna
Salwa - złota medalistka w narciarstwie alpejskim oraz piąte
miejsce w slalomie supergigancie,
Magdalena
Łapka - srebrna oraz brązowa medalistka jazda szybka na łyżwach w
biegu na rakietach śnieżnych,
Tomasz
Faliński - IV, V i VI lokata w biegach na rakietach śnieżnych oraz
opiekun zawodników Pani Małgorzata Niewęgłowska-Chała.
Starosta
Jerzy Żmijewski i Przewodnicząca Rady
wręczyli listy gratulacyjne zawodnikom oraz opiekunowi życząc
dalszych sukcesów. Starosta wyraził podziękowanie za godne
reprezentowanie kraju i powiatu skarżyskiego na arenie
międzynarodowej.
Poinformował jednocześnie, że w dniu dzisiejszym
rozpoczęły się w Skarżysku zawody Olimpiad Specjalnych, podczas
których gościmy zawodników z całego województwa świętokrzyskiego
i cieszymy się, że Skarżysko jest miastem przyjaznym do rozwijania
różnych dyscyplin sportu
i pasji wśród młodych ludzi.
Ad.pkt.3
Przyjęcie protokołu z XXX sesji Rady Powiatu Skarżyskiego.
Wiceprzewodniczący
Rady – Janusz Kołodziej przedstawił wnioski o przyjęcie
protokołu z XXX sesji Rady Powiatu Skarżyskiego. Poinformował, że
do protokołu radni nie wnieśli żadnych uwag.
Przewodnicząca
Rady poddała pod głosowanie zgłoszony wniosek o przyjęcie
protokołu.
Protokół
z XXX sesji został przyjęty jednogłośnie.
Ad.pkt.4
Sprawozdanie Starosty z działalności Zarządu Powiatu Skarżyskiego
między sesjami.
Starosta
– Jerzy Żmijewski – oświadczył, że radni otrzymali
sprawozdanie z działalności Zarządu w okresie między sesjami.
Uzupełniając złożone sprawozdanie, poinformował że w dniu
wczorajszym odbył się konwent starostów województwa
świętokrzyskiego, podczas którego poruszana była sprawa
przewidywanych zmian w strukturach administracyjnych nadzoru
budowlanego.
Następnie odczytał pismo, które otrzymał Związek
Powiatów Polskich z Ministerstwa Infrastruktury i Budownictwa, w
którym czytamy, że „Minister nie podziela obaw podniesionych w
stanowisku ZPP uznając, że korzyści związane z likwidacją
powiatowych inspektoratów nadzoru budowlanego przewyższą
ewentualne negatywne zjawiska z tym związane. Tym bardziej, w
kontekście podnoszonego w piśmie ZPP argumentu oddalenia nadzoru od
obywatela, kluczowe staje się dokładne przeanalizowanie usytuowania
siedzib ewentualnych,nowych organów nadzoru budowlanego, aby nie
powodować trudności w relacji obywatel-organ.” Z uzyskanych
informacji wynika, że na terenie województwa świętokrzyskiego
będą 3 inspektoraty, i żaden nie w Skarżysku. /pismo w
załączeniu/
Następnie
poinformował, że w dniu dzisiejszym w Kombinacie Formy
w Skarżysku rozpoczęły się Igrzyska Olimpiad Specjalnych.
Wyraził zadowolenie, że taka impreza jest organizowana na terenie
naszego miasta.
/sprawozdanie
w załączeniu/
Przewodnicząca
Rady – Bożena Bętkowska – zapytała czy radni mają pytania
do przedłożonego sprawozdania.
Radni
nie wnieśli żadnych uwag ani pytań do sprawozdania.
Ad.pkt.5
Interpelacje i zapytania radnych.
Radny
Paweł Wiatr – odniósł się do inwestycji w ul. 1-go Maja tj.
budowy chodnika przy tej ulicy do granic miasta. Zwrócił uwagę, że
od zakończenia inwestycji upłynęło 5 m-cy i w wykonywanej dolewce
z asfaltu zrobiły się wyrwy. Dodał, że z czasem będzie to
ulegało dalszej degradacji. Dlatego też poprosił o naprawę,
wyrażając jednocześnie nadzieję, że będzie to możliwe w ramach
gwarancji.
Następnie
poprosił o odmalowanie znaków poziomych. W pierwszej kolejności
przejść dla pieszych. Jest to bardzo istotne ze względów
bezpieczeństwa.
Radny
Mieczysław Bąk
– zwrócił się ponownie do Starosty o rozważenie możliwości
ujęcia w budżecie w ramach wolnych środków kwoty 15 tys zł. na
wykonanie dokumentacji technicznej chodnika przy drodze powiatowej
Samsonów-Odrowąż w Odrowążku. Poprosił o rozważenie możliwości
pozyskania zewnętrznych środków finansowych na przebudowę drogi
powiatowej wraz z budową chodnika przy Szkole Podstawowej
w Mroczkowie. Wartość robót to około 1.300.000 zł
z czego wartość robót przy przebudowie drogi i przy budowie
chodnika wynoszą po ok. 50%. Po przetargu może to być kwota 750
tys zł. Zadanie to jest bardzo ważne z uwagi na bezpieczeństwo
dzieci chodzących do szkoły. Droga jest o dużym natężeniu ruchu.
W obrębie tej drogi znajduje się centrum Mroczkowa, szkoła, dwa
kościoły, biblioteka, sklepy, przemieszcza się tutaj duża ilość
pieszych w rożnym wieku dlatego potrzeba
poprawić ich bezpieczeństwo. Poprosił o rozważenie możliwości
pozyskania środków zewnętrznych na wykonanie tej inwestycji.
Następnie wspomniał o skutecznej i efektywnej mediacji Starosty
z Wójtem Gminy Bliżyn dzięki której gmina
przekaże do powiatu 70 tys zł na budowę chodnika w Odrowążku.
Zabezpieczona w budżecie powiatu kwota 250tys zł na ten chodnik,
wzrośnie do 320 tys zł. Poprosił o dalsze uzgodnienia i
stwierdził, że może się uda zrobić całość inwestycji. W
imieniu mieszkańców podziękował Staroście oraz Wójtowi Gminy
Bliżyn.
Następnie
przypomniał, że w 2016 roku wspólnie z powiatem kieleckim
wykonywana była przebudowa drogi powiatowej Samsonów-Odrowąż.
Wykonano zjazdy na drogi leśne i posesje. Na pograniczu tych
powiatów w miejscowości Szałas znajduje
się obelisk poległego w tym miejscu w czasie walk nieznanego
żołnierza z oddziału majora Hubala. Corocznie odbywają się tam
uroczystości patriotyczne. Brak jest w tym miejscu utwardzonego
zjazdu. Mieszkańcy Kucębowa i Odrowążka zwracają się z prośbą
o dokonanie uzgodnień z powiatem kieleckim i wykonanie tego zjazdu.
Będzie to świadczyć, że pamiętamy o bohaterach, którzy oddali
swoje życie w obranie naszej ojczyzny.
Na
sesji rady gminy Bliżyn w dniu 29 marca br radni zwracali się z
prośbą do powiatu o udrożnienie przepustów pod drogami
powiatowymi w miejscowościach: Ubyszów przy posesji nr 118,
Mroczków przy posesji nr 95, Gilów za stacją PKP oraz utwardzenie
poboczy przy drodze powiatowej Bliżyn-Sorbin-Odrowążek, usunięcie
przełomów powstałych w 3 miejscach gdzie przebiegają przepusty
pod drogą w miejscowości Drożdżów w okolicach przystanku.
Następnie
odniósł się do wykonanej w poprzedniej kadencji - w 2013 roku
inwestycji tj. chodnika w Drożdżowie, który miał służyć
mieszkańcom. Budowę wykonano na innowacyjnym drenażu francuskim
(utwardzono podłoże tłuczniem zmieszanym z gliną, które nie
filtruje wody) nie wykonano jednej zasadniczej rzeczy tj. rowu
odwadniającego. Po pierwszych większych opadach deszczu woda
spływająca z pól zamieniła drogę w rzekę zalewając pobliskie
domy. Wyraził przekonanie, że koszt napraw tej innowacyjnej
inwestycji (drenaże, studzienki, trzy przepusty pod drogą) na
przestrzeni ostatnich lat jest bliski wartości wykonanej inwestycji.
Powstałe przełomy na drodze, w miejscach przepustów utrudniają
jazdę samochodów, a w pobliskich domach odczuwalny jest ciągły
stukot. Najgorszy w tym jest fakt, że kolejne naprawy wcale nie
załatwiają problemu.
Radna
Renata Bilska – poruszyła sprawę świetlicy przyszpitalnej, o
której była mowa na komisji oświaty. Dodała, że świetlica
będzie funkcjonowała do czerwca br. Dostrzegła, że ta sprawa była
również poruszana na posiedzeniu zarządu powiatu 22 lutego br.
Zarząd uznał, że należy rozważyć zawarcie porozumienia we
współpracy z PUP aby utworzyć oddział wspierająco-opiekuńczy.
Zapytała czy były podjęte już jakieś działania w tym zakresie
czy rozważano zawarcie porozumienia z PUP.
Następnie
odniosła się do promocji placówek oświatowych. Zapytała czy
organ prowadzący wspiera placówki i kierunki kształcenia w
placówkach w zakresie promocji. Jakie działania są już podjęte,
a jakie planowane w tym względzie.
Kończąc
zapytała kiedy planowane jest odmalowanie znaków poziomych na ul.
Rycerskiej.
Radny
Roman Wojcieszek - z informacji
prasowych wynika, że ZNP zapowiada na dzień jutrzejszy ogólnopolski
strajk w szkołach. Zapytał czy mamy wiedzę, które z naszych szkół
planują przyłączyć się do strajku.
Następnie
odniósł się do szkolnictwa zawodowego. Stwierdził, że wszyscy
wiemy jak jest to ważna dziedzina systemu oświaty. Aktualnie środki
unijne są szeroko kierowane na rozwój szkolnictwa zawodowego.
Wczoraj rozstrzygnięto w urzędzie
marszałkowskim konkurs dotacyjny dot. szkolnictwa zawodowego.
Wpłynęło 46 wniosków, po ocenie formalnej i merytorycznej zostało
10 i to one otrzymają nawet 95 % dofinansowania. Zapytał czy nasze
szkoły startowały w tym konkursie i z jakim efektem oraz czy nasze
szkoły przygotowują się do składania wniosków w kolejnych
konkursach.
Kończąc
zwrócił uwagę na zakończoną inwestycję ul.Wiejskiej. Jest to
nowootwarta bardzo dobra droga, na której jest bardzo duże
natężenie ruchu. Niestety kierowcy nie przestrzegają tam
obowiązującej prędkości w terenie zabudowanym i jeżdżą bardzo
szybko. Dlatego też poprosił o rozważenie wprowadzenia, na
dojeździe do skrzyżowania, ograniczenia prędkości do 40 km/h.
Radny
Janusz Kołodziej – poruszył kwestie funkcjonowania OLK.
Zwrócił uwagę, że przez długi okres czasu, aby dostać numerek
do specjalisty w OLK pacjenci musieli czekać w bardzo długich
kolejkach, które zajmowali już o 3 czy 4 rano. Odczuwali ten trud
ludzie starsi czy dojeżdżający z gminy. Widząc ten problem na
początku kadencji poprosił dyrektora Mateusza Korzeniewskiego o
umożliwienie rejestracji telefonicznej oraz bieżącej rejestracji
ustalając terminy wizyt. Z ogromnym zadowoleniem stwierdził, że
system ten działa z powadzeniem od stycznia 2016 roku. Podkreślił,
że za każdą sprawą stoi człowiek i od człowieka zależy pomoc
dla innych. Korzystając z obecności dyrektora podziękował bardzo
serdecznie za rozwiązanie problemu.
Radny
Grzegorz Małkus – w imieniu
Klubu Radnych PiS podziękował za wiele dobrych działań
podejmowanych przez nasz samorząd głównie chodzi o inwestycje,
które są już wykonane i te które są planowane do realizacji.
Podziękował staroście za ciepłe słowa powiedziane pod adresem
Olimpiad Specjalnych. Jest to ruch skupiający bardzo dużą liczbę
wolontariuszy dzięki, którym się to wszystko rozwija ale również
dzięki instytucjom wspierającym, samorządom które przekazują
środki w formie dotacji aby można było wszystkie te zadani
realizować.
Odniósł
się również do planowanej przeprawy łączącej Dolną Kamienną i
osiedle Przydworcowe. Zapytał w jakim stopniu miasto angażuje się
w ten projekt czy jest deklaracja finansowa na etapie opracowania
koncepcji. Czy jest pomysł na finansową realizację tego zdania.
Następnie
zwrócił uwagę na sprzątanie pozimowe i naprawy cząstkowe dróg.
Zapytał czy jest możliwość ustalenia prac w taki sposób aby nie
odbywało się to w godzinach szczytu, gdy jest najwyższe natężenie
ruchu, co dodatkowo ogranicza przejazd.
Kończąc
zwrócił uwagę na olbrzymią ilość śmieci na skwerach, terenach
zielonych przy drogach, która odsłoniła nam się po zimie.
Stwierdził, że zdaje sobie sprawę, że to śmiecą ludzie, ale
skoro ludzie nie umieją dbać o porządek musimy znaleźć jakiś
sposób i pomysł aby albo dyscyplinować albo sprzątać.
Ad.pkt.6
Wolne wnioski i oświadczenia.
Pani
Ewa Strzelec – lokalna aptekarka, prowadząca działalność
gospodarczą zabrała głos w imieniu aptekarzy Skarżyska. Na
wstępie poruszyła sprawę wypowiedzenia przez aptekarzy umowy na
prowadzenie dyżurów nocnych.
Następnie odniosła się do
wspierania przez samorząd lokalnych działalności. Ponieważ w
większości aptekarze Skarżyska wypowiedzieli powiatowi umowę na
prowadzenie dyżurów w porze nocnej, wyjaśniła o co chodzi w tej
sprawie. Aptekarze nie chcieliby sytuacji, że wina jest zrzucana na
nich za to, że nie chcą dyżurować. Stwierdziła, że bardzo chcą
dyżurować tylko sytuacja doszła do kuriozum tzn aptekarze dyżurują
za darmo ponosząc koszty. Oświadczyła, że po latach dyżurów
okazało się, że dyżur stał się farsą. Następnie przedstawiła
wydruki z dyżurów nocnych z poszczególnych aptek. /wydruki w
załączeniu/
Zwróciła
uwagę, że opieramy się na art.94 ustawy prawo farmaceutyczne
„Rozkład godzin
pracy aptek ogólnodostępnych powinien być dostosowany do potrzeb
ludności”. Stwierdziła, że zapis „potrzeby ludności” może
być różnie interpretowany. Dodała, że na terenie powiatu są
dwie apteki otwarte stale, również w niedziele i święta, od 8-21.
Jest to poparte doświadczeniem aptekarzy. Decyzję o wypowiedzeniu
dyżurów nocnych aptekarze podjęli wspólnie. Stwierdziła, że
generują one koszty, a do dyżurów nikt nie dopłaca, ponieważ nie
ma na to ustawy. Dlatego też czują się oszukani i
wykorzystywani. Jest to nawet niezgodne z konstytucją, stwierdziła
„pracujemy jak niewolnik”. Następnie poinformowała, że na
terenie województwa świętokrzyskiego jest lider - powiat opatowski
gdzie radni doszli do porozumienia z aptekarzami lokalnymi i tam
apteki dyżurują do godz. 22.00.
Następnie przedstawiła
uzasadnienie tej decyzji „podstawową
funkcją aptek ogólnodostępnych jest zaopatrywanie ludności w
produkty lecznicze zgodnie z istniejącym zapotrzebowaniem. Rozkład
godzin pracy aptek musi być dostosowany do potrzeb ludności, tj.
nie może być ustalany mechanicznie, a powinien być ustalany w
sposób zapewniający codzienne potrzeby miejscowej ludności. W
doktrynie wysunięto tezę, zgodnie z którą, jeśli na danym
terenie brak jest zainteresowania ludności funkcjonowaniem aptek w
porze nocnej czy w dni wolne od pracy, wyznaczanie dyżurów w tego
typu porach nie znajduje żadnego uzasadnienia.” W
związku z powyższym zaproponowała aby jeszcze raz usiąść do
„okrągłego stołu” z aptekarzami i przeanalizować realną
sprzedaż w porze nocnej.
Ponadto wniosła o zmianę obowiązującej
uchwały ponieważ powstała nowa apteka na terenie miasta, którą
trzeba włączyć do dyżurów nocnych ponadto zawnioskowała o
włączenie do dyżurów aptek: w Bliżynie, Skarżysku Kościelnym
i Suchedniowie.
Następnie
odniosła się wspierania lokalnej działalności gospodarczej.
Poinformowała, że z takimi samymi postulatami wystąpiła na sesji
rady miasta Skarżyska-Kamiennej. Stwierdziła, że radny to osoba
wybierana przez lokalne społeczeństwo do reprezentowania i dbania o
potrzeby wyborców. Lokalna społeczność to również
przedsiębiorcy, którzy mieszkają i prowadzą działalność w
danym mieście. Następnie wniosła o stałą promocję medialną
lokalnych przedsiębiorców. Co jest potrzebne do kształtowania
świadomości obywatelskiej i budowania patriotyzmu gospodarczego.
Przedstawiła następujące propozycje działań min:
ustanowienie
jednego dnia tygodnia dniem przedsiębiorcy lokalnego,
informowanie
o tym, ze każdy z nas 39% swojego podatku zostawia
w mieście, a 10 % w powiecie, w który mieszka,
organizowanie
konkursów pod patronatem Prezydenta Miasta „Zbieramy paragony od
naszych”,
logowanie
wszystkich firm lokalnych wspólnym znakiem towarowym,
drukowanie
torebek reklamowych z informacją Wspieraj Lokalnie.
/apel
w załączeniu/
Kolejna
petycja dotyczyła wsparcia w formie szeroko pojętej informacji
medialnej dla grupy skarżyskich aptekarzy: „Zastanów się gdzie
kupujesz leki dla siebie i swojej rodziny!”, „PAMIĘTAJMY –
Wspierając lokalnych przedsiębiorców zostawiasz pieniądze na
rozwój swojego miasta”. Zaznaczyła, że na terenie Skarżyska
pracują apteki, których właściciele są spoza miasta
i tak:
Apteka
CODZIENNA ul. Krasińskiego – Kielce, Apteka POLSKA ul. 1-go Maja –
Warszawa, Apteka PLUS ul. Sokola – Piekoszów, Apteka MIĘTOWA ul.
Niepodległości – Szydłowiec.
/apel
w załączeniu/
Poinformowała,
że w chwili obecnej rynek aptekarski w Polsce przedstawia się
następująco: apteka Superfarm właścicielem Izrael, EUROAPTEKA –
Litwa. Jeżeli nie zdajemy sobie sprawy z zagrożenia i nie będziemy
wspierali lokalnych przedsiębiorców to zostaniemy wchłonięci
przez apteki sieciowe.
Radny
Rady Miasta Skarżyska-Kamiennej - Adam Ciok – poruszył kilka
spraw dotyczących naszego miasta oraz Dzielnicy Dolna Kamienna.
W
pierwszej interpelacji poruszył problem bezpieczeństwa na zatoce
autobusowej, która znajduje się między ul. Wspólną/1-Maja/
Rzemieślniczą. Następnie zwrócił uwagę na fragment chodnika
ul. 1-go Maja od ul. Wspólnej do ul. Staszica, który do tej pory
nie został wyremontowany. Zapytał kiedy jest możliwy remont
chodnika i rozwiązanie problemu z parkowaniem.
Następnie poruszył
kwestię porządku przy drogach powiatowych. Kończąc odniósł się
do poniedziałkowego spotkania w sprawie wyboru koncepcji budowy
ronda na skrzyżowaniu ulic 3-go Maja, 11-go Listopada i Towarowej.
Stwierdził, ze szkoda, ze Pan Starosta zapomniał zaprosić radnych
miasta z Dolnej Kamiennej.
/wystąpienie
w załączeniu/
Radny
Rady Miasta Skarżyska-Kamiennej – Marek Gąska –
w imieniu mieszkańców
osiedla Łyżwy zwrócił uwagę na problem związany
z fatalnym stanem ulicy Łyżwy oraz odcinkiem ul. 1-go Maja od
mostu na rzece Oleśnicy do przejazdu kolejowego. Zapytał czy powiat
planuje inwestycje na tych drogach. Następnie odniósł się do
sprawy bezpieczeństwa dzieci zmierzających do SP nr 8, a
przechodzących przez przejście dla pieszych na ul.1-go Maja przy
skrzyżowaniu z ul. Podjazdową. Ze względów bezpieczeństwa
zaproponował zamontowanie tam sygnalizatorów świetlnych.
Kończąc
zwrócił uwagę na boisko asfaltowe przy SOSW nr 2 na ul.
Spacerowej, które nie nadaje się do użytku. Zapytał czy jest
możliwe zerwanie starego, popękanego asfaltu i przygotowanie terenu
pod nowe boisko.
/wystąpienie
w załączeniu/
Wójt
Gminy Bliżyn – Mariusz Walachnia odniósł się do
wystąpienia radnego Mieczysława Bąka z poprzedniej sesji, który w
interpelacjach poruszył sprawę toczącego się prawie od roku,
najpierw przed starostą teraz przed urzędem gminy, postępowania.
Zaznaczył, że użył on wówczas wszelkich możliwych sposobów aby
zepsuć autorytet wójta, radnych i pracowników urzędu gminy. Na
pewno państwo jako radni powiatowi znają wiedzę Pana Mieczysława
z historii, ochrony zabytków, ochrony środowiska, prawa. Zdaniem
wójta celem wystąpienia Pana Bąka było ostrzeżenie starosty
przed nieudolnością wójta, który wszczął, a teraz uporczywie
kontynuuje postępowanie administracyjne. Radny apelował aby nie
wmówiono staroście, że to starosta ponosi odpowiedzialność za
wydanie decyzji na prowadzenie działalności spółce na gruntach w
Sołtykowie. Wójt podkreślił, że jego również uczono przepisów
prawnych i na pewno jeśli ktoś wnosi dokumenty o przeprowadzenie
postępowania to nie może być tak, że mówimy „nie bo nie”,
tylko postępowanie musi być przeprowadzone i zakończone. W tej
chwili postępowanie się toczy i doszło do fazy wydania w dniu
wczorajszym postanowienia o nałożeniu obowiązku sporządzenia
raportu o oddziaływaniu na środowisko. Radny Mieczysław Bąk
sugerował w swoich wypowiedziach, że decyzja dawno jest podjęta i
że będzie pozytywna dla inwestora. Co oczywiście nie jest prawdą.
W ocenie wójta radny sugerował, że radni gminy i wójt pewnie są
w zmowie z inwestorem, bo powiedział on na sesji, że są
przychylni. Wójt Gminy Bliżyn przypomniał, że w czerwcu ubiegłego
roku toczyło się takie postępowanie przed starostą i zostało ono
umorzone. Wówczas mieszkańcy gminy słyszeli na spotkaniach, że
największym wrogiem jest radna powiatowa i urzędnicy starostwa,
którzy za wszelką cenę dążą do wydania pozwolenia na taką
działalność. To samo odbywa się w chwili obecnej na spotkaniach
pod adresem wójta i radnych gminy. Następnie zacytował wypowiedź
pana Mieczysława z jednego ze spotkań, gdzie zaznaczył „Zdaje
sobie sprawę, że gra idzie o bardzo duże pieniądze zresztą tego
jeden z właścicieli spółki nie ukrywał mówiąc na sesji rady
gminy, że ma poparcie wójta, radnych i jeszcze innych osób. Co
prawda wójt protestował przeciwko temu stwierdzeniu, ale mleko się
rozlało”. Jak Państwo rozumiecie taką wypowiedź. Skoro
jedna osoba publiczna mówi o drugiej osobie publicznej takie rzeczy,
to może się to skończyć utratą mandatu. Oczywiście nie zamierza
wchodzić w spory sądowe, ale jest nieelegancko jeżeli mówi się
takie rzeczy o osobie nieobecnej. Kończąc podkreślił, że na
pewno zgadza się z Panem Mieczysławem w jednym, że ani wójt, ani
radni nie chcą tego inwestora. Natomiast nie można tego
wykorzystywać do swoich własnych interesów, dla uzyskania
poklasku, a przy okazji oczernić inne osoby. Dodał, że na pewno
będzie częstszym bywalcem sesji powiatowych, bo jak jest, to pan
Mieczysław mówi o nim dobrze.
Dyrektor OLK –
Mateusz Korzeniewski – w imieniu swoim
i pracowników OLK podziękował panu Januszowi Kołodziejowi
za dobre słowo skierowane pod adresem placówki ochrony zdrowia, co
zdarza się bardzo rzadko. Faktem jest, że problemem OLK były
upokarzające kolejki osób oczekujących do przechodni. Zaznaczył,
że problem rozwiązaliśmy najlepiej jak potrafiliśmy. Został
wprowadzony pewien algorytm w przyjęciach pacjentów i rozdziale
między tzw numerkami, a planowanymi przyjęciami. Co dało pozytywny
efekt.
Ad.pkt.7
Udzielenie odpowiedzi na zgłoszone interpelacje i zapytania.
Starosta
– Jerzy Żmijewski
– odniósł się kolejnych oczekiwać co do inwestycji. Ustalona
jest WPF, która nie jest „workiem bez dna”. Nie ma możliwości
rozszerzania budżetu o kolejne zadania inwestycyjne. Na przyszły
rok mamy zaplanowane w budżecie przebudowę ul. Zalezianka w
Łącznej, ul.Żeromskiego w Suchedniowie i ul. Iłżecką w
Skarżysku Kościelnym. Dlatego też poprosił radnych o rozwagę.
Zwracając się do radnego Mieczysława Bąka zasugerował, że co do
inwestycji na terenie gminy Bliżyn pilniejsza byłaby droga w
Ubyszowie niż w Mroczkowie. Aktualnie realizowana jest droga
w Rędocinie. Rozwiązaliśmy problem ul. Szydłowieckiej,
Wiejskiej, Rycerskiej i Książęcej. Wykonaliśmy chodnik
w ul. 1-go Maja. Zdaje sobie sprawę, że jest do wykonania jeszcze
wiele inwestycji ale musimy zdać sobie sprawę na co jest nas stać.
Przypomniał, że wspólnie udało nam się wypracować taki
kierunek, że zamieniliśmy kredyty na obligacje, co zagwarantowało
nam wolne środki, które zagospodarowaliśmy na następujące
inwestycje: 2 mln zł ul.Ponurego, 500 tys zł ul. Paryska, 341
tys zł na bieżący rok – DPS. To są wszystkie inwestycje, które
możemy zrealizować.
Następnie odniósł się do konferencji
prasowej PiS, która odbyła się wczoraj na ulicy Ponurego, co do
inwestycji. Stwierdził, że jeżeli byłoby to tylko możliwe
chciałby jutro podpisać umowę. Następnie przypomniał, że
1.12.2016 ukazała się zatwierdzona przez Wojewodę lista ostateczna
dróg powiatowych przewidziana do realizacji, na kwotę 31 mln zł.
My znaleźliśmy się na 15 pozycji z ul. Ponurego i 22 pozycji
z ul. Paryską. Starosta pojechał do Wojewody podziękować za
zrozumienie. Niestety 31 grudnia ukazała się kolejna ostateczna,
zatwierdzona lista, na której już naszych inwestycji już nie było.
Okazało się, że decyzja pani premier przyznane wcześniej środki
zostały zmniejszone do 20 mln zł. Skutek jest taki, że środki w
wysokości 20 mln zł dla powiatów wystarczyły na 13 pozycji z
listy. Wystosowaliśmy pismo z prośbą o ponowne rozpatrzenie,
niestety otrzymaliśmy odpowiedź, że jest to decyzja ostateczna i
nic nie zostanie zmienione, a przy pierwszych wolnych środkach
będziemy uwzględnieni. Dlatego też zwróciliśmy się do starostów
z prośbą o szybsze ogłaszanie przetargów abyśmy wiedzieli, czy
będą tzw. wolne środki bo to dawałoby nam nadzieję na pozyskanie
dotacji. Z informacji jakie do nas doszły dotację otrzymaliśmy,
jednak w chwili obecnej czekamy na oficjalną decyzję i
podpisanie umowy. Z naszej strony jest wszystko przygotowane. Jednak
jeżeli środki zostaną nam przekazane w czerwcu będziemy mieli
ogromny problem z realizacją tego zadania ponieważ
dopiero wówczas będziemy mogli ogłaszać przetarg, a zakres prac
wymaga ok. 8 m-cy. Dlatego też poprosił wszystkich radnych o
wspólne działania aby środki zostały przekazane jak najszybciej. Co
do zaangażowania miasta w inwestycje na terenie Skarżyska wyjaśnił,
że na ul. Ponurego 2 mln zł jest po stronie powiatu, a 800 tys daje
miasto.
W sprawie wiaduktu nad torami poinformował, że
jest powołany zespół koordynujący, któremu przewodniczy Anna
Leżańska – członek zarządu, z naszej strony
jest jeszcze dyrektor ZDP Marek Czyż, ze strony miasta jest pan
Zygmunt Żebrowski i Pani Monika Kocia. Na opracowanie koncepcji
wydajemy wspólnie po 30 tys zł. Do końca czerwca ma być ogłoszony
przez urząd marszałkowski konkurs na tego typu zadania z
dofinansowaniem 85 % i będziemy ten wniosek składać.
Dla usprawnienia przejazdu na skrzyżowaniu ul. Niepodległości i
ul. Piłsudskiego rozważamy montaż sygnalizacji akomodacyjnej.
Co
do wystąpień radnych rady Miasta Skarżyska-Kamiennej poinformował,
że odpowiedź zostanie udzielona na piśmie.
Co do spotkania
w sprawie wyboru koncepcji budowy ronda na skrzyżowaniu ulic
3-go Maja, 11-go Listopada i Towarowej, wyjaśnił że spotkanie
odbyło się z jego inicjatywy i uznał, że najpierw należy
wypracować stanowisko w radzie powiatu, a następnie poddać go
szerszym konsultacjom. Dlatego też spotkanie odbyło się z radnymi
powiatu z osiedla Dolna Kamienna.
Następnie
odniósł się do wystąpienia Pani Ewy Strzelec w sprawie
funkcjonowania aptek na terenie powiatu. Poinformował, że
przyjrzymy się uchwale powiatu opatowskiego w tej sprawie. Dodał,
że temat jest otwarty do dyskusji. W jego przekonaniu powinno to być
rozwiązane ustawowo. Dodał, że solidaryzuje się z aptekarzami.
Członek
Zarządu – Anna Leżańska
– odpowiadając radnemu Pawłowi Wiatrowi co do ubytków w drodze
1-go Maja wyjaśniła, że sprawa ta została już zgłoszona
wykonawcy i w ramach gwarancji ma to wykonać. Co do malowania
znaków poziomych i wykonania remontów cząstkowych wyjaśniła, że
jesteśmy po przetargach i będziemy stopniowo realizować te
zadania.
Odnosząc się do interpelacji radnego Mieczysława Bąka w
kwestii dojazdu do pomnika w Szałasie wyjaśniła, że znajduje się
on na terenie powiatu kieleckiego. W tej sprawie wystosowaliśmy
pismo jednak do dnia dzisiejszego nie został utwardzony zjazd.
Jeżeli nie zostanie to wykonane, we własnym zakresie nadsypiemy
tłucznia i wyrównamy teren.
Odnosząc się do interpelacji
zgłaszanych przez radnych gminy Bliżyn poinformowała, że po
każdej sesji w gminie te wnioski od radnych wpływają
i systematycznie będziemy je realizować. Następnie
odniosła się do wykonanej w poprzedniej kadencji inwestycji tj.
chodnika w Drożdżowie. Zaznaczyła, że ona również była
przeciwna drenażowi francuskiemu jednak projektant się uparł,
twierdząc że zda on egzamin. W zeszłym roku przeprowadziliśmy pod
jezdnią odprowadzenie wody do rowu ponadto zamontowaliśmy dodatkową
studzienkę i w tej chwili woda już się nie zbiera na drodze.
Niestety w miejscu gdzie był przekop pod jezdnią, ziemia opadła i
powstało zapadnięcie. Wykonawca wie o tym i ma nadlać asfalt.
Mieszkańcy Drożdżowa chcieli chodnik jednak nie pozwolili wejść
na tereny prywatne tak wiec nie było możliwości wykonania rowu
wzdłuż drogi.
Odpowiadając
radnemu Romanowi Wojcieszkowi co do nadmiernej prędkości pojazdów
na ul. Wiejskiej potwierdził, że ruch na tej drodze jest bardzo
duży, jednak żeby wprowadzić ograniczenie prędkości trzeba
wykonać projekt reorganizacji ruchu. Dodała, że w te chwili nie
umie odpowiedzieć ponieważ musi sprawdzić czy wpłynie to na
trwałość projektu.
Odnosząc
się do wystąpienia radnego Grzegorza Małkusa co do zaangażowania
miasta w budowę wiaduktu wyjaśniła, że większość zadań jest
po stronie miasta. Do nas będzie należało jedynie wykonanie
dojazdów do wiaduktu i partycypowanie w kosztach budowy. Co do
sprzątania ulic w innych godzinach poinformowała, że spotka się z
wykonawcami i będzie rozmawiać o zmianie godzin aby
nie utrudniać ruchu.
Wicestarosta
– Artur Berus
– co do działalności świetlicy w szpitalu przypomniał, że na
początku kadencji dotarły do nas sygnały o braku pomieszczenia do
prowadzenia zajęć dla dzieci z oddziału pediatrycznego. Zajęcia
takie odbywały się one na korytarzu na oddziale. Dzięki
życzliwości wielu osób, sponsorów udało się uruchomić pokój
dla dzieci. Największy problem jest od 7 do 15 i w tych godzinach
jest potrzeba zorganizowania zajęć da dzieci. Jest już po
rozmowach z dyrektorem szpitala i na pewno nie doprowadzimy do
sytuacji, że nie będzie miał kto prowadzić zajęć dla dzieci w
tych godzinach.
Następnie odniósł
się do wystąpienia aptekarzy. W chwili obecnej aptek w naszym
mieście jest 20, a na terenie powiatu 27. Dodał, że jest mało
precyzyjna ustawa prawo farmaceutyczne. Przytoczył w całości
art.94 ustawy prawo farmaceutyczne „Rozkład godzin pracy aptek
ogólnodostępnych powinien być dostosowany do potrzeb ludności i
zapewniać dostępność świadczeń również w porze nocnej, w
niedzielę, święta i inne dni wolne od pracy.” Na terenie całej
Polski samorządy podejmują takie uchwały, które były zaskarżane
do NSA jednak uchwały były utrzymywane w mocy. Podkreślił, że w
dniu wczorajszym odbyło się posiedzenie Komisji Zdrowia, podczas
którego padły propozycje uwzględnienia w wykazie aptek
działających na terenie gmin. Dlatego też stwierdził, że dla
złagodzenia spróbujmy jeszcze do dyżurów nocnych zaangażować
apteki w gminach, ponadto na terenie Skarżyska powstała nowa
apteka, którą też dopiszemy do wykazu dyżurów nocnych.
Przypomniał, że zgodnie z deklaracją w poniedziałek na godz. 11
odbędzie się spotkanie z aptekarzami gdzie przedyskutujemy
propozycje. Dodał, że do tego czasu zapozna się z uchwałą
powiatu opatowskiego. Ponadto poinformował, że Telewizja Polska
przeprowadzał sondę wśród mieszkańców powiatu, z której
wynika, że mieszkańcy czują się bezpieczniej wiedząc, że apteka
pełni dyżur w godzinach nocnych.
Kończąc przytoczył cyt, który
znajdował się na sali herbowej starostwa „Dobro powszechne, za
powszechną zgodą”.
Członek
Zarządu Katarzyna Bilska –
odniosła się do wystąpień radnych Rady Miasta co do boiska na
Osiedlu Dolna Kamienna. Poinformowała, że powiat aplikuje o środki
w Urzędzie Marszałkowskim w ramach programu 7.4 – infrastruktura
sportowa, do którego zgłosiliśmy 5 boisk min. na boisko przy SOSW
nr 2 na Dolnej Kamiennej. Ponadto zgłosiliśmy te boiska do
konkursów ogłoszonych przez Ministerstwo Sportu i mamy nadzieję,
że uda nam się pozyskać środki i będziemy mogli realizować te
przedsięwzięcia.
Co
do strajku zapowiadanego na dzień jutrzejszy wyjaśniła, że
robiliśmy rozeznanie w naszych placówkach i nie mamy żądnych
sygnałów potwierdzających, że nasze szkoły będą uczestniczyły
w strajku.
Jeżeli chodzi o kształcenie zawodowe jest ono bardzo
ważne i rzeczywiście dofinansowanie unijne w chwili obecnej na tę
dziedzinę edukacji jest na poziomie 95 % i
bylibyśmy niepodpowiedziani gdybyśmy nie próbowali sięgać po te
środki. Były ogłoszone konkursy w działaniu 8.5.1 i do tego
działania aplikowaliśmy. Wniosek pisaliśmy z partnerem
zewnętrznym, który specjalizuje się w pisaniu projektów i w ich
realizacji. Przykro jej powiedzieć ale ten projekt wspólny, który
obejmował kompleksowo wszystkie 5 szkół nie otrzymał
dofinansowania. Oprócz tego wszystkie szkoły angażowały się i są
partnerami w poszczególnych projektach. Do końca marca jest
ogłoszony nowy konkurs i jesteśmy na etapie nowego projektu, do
którego zmieniliśmy partnera.
Następnie odniosła
się do promocji szkół. Każda szkoła na naszej stronie powiatowej
ma film reklamowy gdzie jest prezentowana cała oferta dydaktyczna,
do której mamy dotłoczoną diagnozę szkół. Ponadto włączamy
się w działania promocyjne szkół min. konkursy organizowane w
szkołach, wyjazdy i praktyki zagraniczne.
Radny Mieczysław
Bąk – odniósł się do wystąpienia Wójta Gminy Bliżyn.
Przypomniał, że wielokrotnie występował na sesjach na temat
składowiska odpadów. Dodał, że nie musi schlebiać ani wójtowi
ani staroście, bo mówi prawdę i mówi to co mu przeszkadza i to co
„boli” mieszkańców. Protokół z sesji jest ogólnodostępny i
jest przekonany, że wójt sprawdził czy zostały naruszone jego
dobra osobiste. Insynuacje pod jego adresem i zarzucanie
wielokierunkowych działań są nie na miejscu. Zapytał wójta czy
nie dostrzega problemu w sytuacji gdy firma przychodzi z kapitałem
5000 zł i na działce ok 5 ha chce przerobić w ciągu roku 350 tys
ton odpadów tj. 1 mln 200 m3. Czy nie dostrzegacie państwo skali
przedsięwzięcia. Przychodzi spółka z kapitałem 5 tys zł, a chce
przerabiać miliardy. Jeżeli popatrzymy w kartę informacyjną
przedsięwzięcia to widzimy tam różnorodność odpadów.
Przewodnicząca
Rady – przerwała wypowiedź radnego zwracając uwagę, że
wypowiedź miała się odnosić do wystąpienia wójta, a nie
wchodzić w meritum sprawy. Poprosiła aby radny wrócił do
sedna sprawy.
Radny
Mieczysław Bąk –
stwierdził, że postępowanie administracyjne zostało wszczęte na
wniosek spółki i po opiniach, które wójt uzyskał mógł
w każdej chwili zamknąć postępowanie i dać decyzję
odmowną. Podkreślił, że wójt nie ryzykuje niczym ani karami dla
gminy ani karami dla siebie. WIOŚ wydał opinię, której wójt nie
chce uznać wskazując, że na tym terenie nie powinno być tego typu
przedsięwzięcia. RDOŚ zwrócił wniosek do gminy aby rozpatrzeć
sprawę na miejscu. Uchwała Rady Gminy mówi wyraźnie, że na tym
terenie tego typu przedsięwzięcia nie powinny być prowadzone.
Dodał, czy nie jest zastanawiające, kiedy w radzie ma wójt układ
koalicyjny 13 radnych, a uchwałę podejmuje tylko 4 radnych, a 11
się wstrzymuje. Przypomniał również, że na sesji przytoczył
słowa właściciela spółki, który stwierdził, że ma poparcie
wójta gminy, radnych i to jest w protokole, który jest
ogólnodostępny. Dziwi się wójtowi, bo był u niego z
przedstawicielami mieszkańców wielokrotnie, jednak nie mogli dojść
do porozumienia. Zwracając się do wójta zapytał jakie będzie
miał wyjście w sytuacji gdy kontynuuje postępowanie
administracyjnego oraz nakazał spółce wykonanie raportu
środowiskowego, który jest robiony na jej zlecenie i za który
spółka płaci określone pieniądze i wiadomo, że będzie on
pozytywny. Dodał, że w momencie wydania przez gminę decyzji
środowiskowej firma zwróci się do starostwa o wydanie zgody na
prowadzenie działalności gospodarczej i co wówczas zrobimy.
Poinformował, że w jednym z pism, wójt zarzuca rademu, że
dezinformuje mieszkańców, robi zebrania, zbiera podpisy. W maju
2016 roku gdyby nie było wsparcia starosty dzisiaj byłby problem z
odpadami w Sołtykowie, a składowisko nie byłoby przez nikogo
kontrolowane. Dodał, że dwa tygodnie temu był na tym terenie z
inspektorem nadzoru budowlanego i właściciel nie składując
jeszcze żadnych odpadów wyprosił nas z terenu, wstawił tabliczki
i powiedział, że teren jest prywatny. Kto będzie kontrolował
spółkę pod kątem rodzaju odpadów jakie mają tam być
składowane. Zaznaczył, że informacje, które przedstawił jako
radny na sesji, wójt Walachnia doskonale zna ponieważ składa pisma
do niego i te wszystkie rzeczy przedstawiał. Dziwi się, że wójt
próbuje wskazać jako winnego
jego osobę, a on tylko chce powiedzieć prawdę. Jeżeli chodzi o tą
spółkę to odpowiedzialność spoczywa na wójcie, jako gospodarzu
gminy. Natomiast
on jako radny nie potrzebuje nikogo oskarżać ani radnej powiatowej
ani wójta, tylko dba o interes społeczny i chce żeby mieszkańcy
oraz jego dzieci i wnuki żyli w czystej gminie. A strefa
bezpośredniego oddziaływania tego typu przedsięwzięć na
środowisko określa, że w promieniu 1000 metrów od zakładu nikt
nie powinien mieszkać. Taki materiał został przekazany przez
radnego wójtowi. To dobrze, że wójt złożył deklaracje obecności
na każdej sesji rady powiatu będzie miał możliwość do bieżącej
wypowiedzi na ten temat.
Przewodnicząca
Rady – odmówiła wójtowi Gminy po raz kolejny zabrania głosu
w ramach polemiki z radnym Mieczysławem Bąkiem.
Ad.pkt.8
Informacja
na temat zadań i osiągniętych wyników w ramach realizacji
programu restrukturyzacji Zespołu Opieki Zdrowotnej w
Skarżysku-Kamiennej Szpital Powiatowy im. Marii Skłodowskiej-Curie.
Pan Leszek Lepiarz
- Dyrektor Szpitala – przypomniał, ze 28.04.2016 roku Rada
Powiatu podjęła uchwałę wyznaczając kierunki działań
restrukturyzacyjnych Szpitala Powiatowego w Skarżysku w oparciu
o
opracowany przez AMG Finanse program restrukturyzacyjny. Następnie
odniósł się do poszczególnych kierunków restrukturyzacyjnych.
/materiał w
załączeniu/
Radna Małgorzata
Kwiatkowska – w uzupełnieniu przedłożonej informacji
poinformowała, że na komisji zdrowia poprosiła dyrektora
o przedłożenie zestawienia na temat zaciągniętych
i spłaconych zobowiązań. Wskazała, że dane te przedstawiają
się następująco:
rok 2014 zaciągnięte
zobowiązania 13.233.969 zł spłacono 5.957.042 zł
rok 2015 zaciągnięte
zobowiązania 14.871.770 zł spłacono 9.494.885 zł
rok 2016 zaciągnięte
zobowiązania 7.050.000 zł spłacono 11.061.939 zł.
Ad.pkt.
9 Sprawozdanie roczne z
wykonania planów finansowych samodzielnych publicznych zakładów
opieki zdrowotnej, dla których powiat skarżyski jest podmiotem
tworzącym.
Pani
Małgorzata Nosowicz – Naczelni Wydziału Zdrowia i Polityki
Społecznej – przedstawiła
zbiorczą informację o przebiegu wykonania
planów finansowych samodzielnych publicznych zakładów opieki
zdrowotnej, dla których powiat skarżyski jest podmiotem tworzącym
za rok 2016.
/informacja
w załączeniu/
Przewodnicząca
Rady ogłosił przerwę.
Po
przerwie poprosiła o przeliczenie radnych. Po przerwie obecnych było
13 radnych.
Przewodnicząca Rady poprosiła o zgłaszanie sytuacji
jeżeli któryś z radnych musi opuścić obrady.
Ad.pkt.10
Sprawozdanie z realizacji „Powiatowego Programu Przeciwdziałania
Przemocy w Rodzinie oraz Ochrony Ofiar Przemocy w Rodzinie na lata
2012-2016”.
Dyrektor
PCPR – Pan Paweł Perkowski –
przedstawił sprawozdanie z realizacji Programu.
/sprawozdanie
w załączeniu/
Ad.pkt.11
Przyjęcie
„Powiatowego Programu Przeciwdziałania Przemocy w Rodzinie oraz
Ochrony Ofiar Przemocy w Rodzinie na lata 2017-2021”.
Wicestarosta
– Artur Berus –
przedstawił projekt uchwały w sprawie: przyjęcia
Powiatowego Programu Przeciwdziałania Przemocy w Rodzinie oraz
Ochrony Ofiar Przemocy w Rodzinie w Powiecie Skarżyskim na lata
2017-2021.
Uzasadniając
poinformował, że zgodnie z art. 6 ust. 3 pkt 1 ustawy o
przeciwdziałaniu przemocy w rodzinie do zadań własnych powiatu
należy w szczególności opracowanie i realizacja powiatowego
programu przeciwdziałania przemocy w rodzinie oraz ochrony ofiar
przemocy w rodzinie. Kierując się przytoczonym zapisem ustawy
i dobrem ofiar został opracowany Powiatowy Program Przeciwdziałania
Przemocy w Rodzinie oraz Ochrony Ofiar Przemocy w Rodzinie na lata
2017- 2021.
Uchwała
w sprawie: przyjęcia Powiatowego Programu Przeciwdziałania Przemocy
w Rodzinie oraz Ochrony Ofiar Przemocy w Rodzinie w Powiecie
Skarżyskim na lata 2017-2021 została przyjęta jednogłośnie i
uzyskała Nr 214/XXXI/2017.
Ad.pkt.12
Sprawozdanie Komisji Rewizyjnej z kontroli Międzyzakładowego
Ośrodka Medycyny Pracy w Skarżysku-Kamiennej.
Przewodnicząca
Zespołu Kontrolnego Komisji Rewizyjnej – Małgorzata Kwiatkowska –
przedstawiła sprawozdanie z
przeprowadzonej kontroli w MOMP.
/protokół
z kontroli w załączeniu/
Ad.pkt.13
Rozpatrzenie i podjęcie uchwał w sprawie:
1)
Skarbnik Powiatu – Bogusława Wilczyńska
przedstawiła projekt uchwały w sprawie: zmiany
wieloletniej prognozy finansowej powiatu skarżyskiego na lata
2017-2035.
Uzasadniając
poinformowała, że zmiany w Wieloletniej Prognozie Finansowej na
lata 2017-2035 wynikają z:
- Z wprowadzenia nowego przedsięwzięcia „Budowa zintegrowanego systemu komunikacyjnego obejmującego wykonanie przebudowy istniejącego układu komunikacyjnego wraz z budową obiektu w celu przekroczenia linii kolejowej nr 8 Warszawa-Kraków i skomunikowania Osiedla Dolna Kamienna z Osiedlem Przydworcowym w Skarżysku - Kamiennej” o łącznych nakładach - 64.748zł, limicie wydatków w 2017 roku oraz limicie zobowiązań – 30.000zł (wykonanie studium wykonalności).
- Ze zwiększenia łącznych nakładów o 4.210.502zł na zadaniu „Poprawa dostępu w Powiecie Skarżyskim do usług świadczonych w lokalnej społeczności poprzez utworzenie placówki opieki całodobowej oferującej stały pobyt dla osób w podeszłym wieku oraz przewlekle somatycznie chorych wraz z mieszkaniami chronionymi”, w związku z uwzględnieniem środków z dofinansowania. Jest to wymóg drugiego etapu konkursu, konieczne jest zabezpieczenie wkładu własnego, który już mamy zabezpieczony, oraz pokazanie całości nakładów planowanych do poniesienia w związku realizacją inwestycji.
- Ze zwiększenia limitu wydatków w 2016 roku o 21.784zł i zmniejszenia o tą samą kwotę limitu wydatków w 2017 roku w ramach realizacji projektu „Rozwój kwalifikacji zawodowych i wiedzy o europejskim rynku pracy kluczem do sukcesu zawodowego”. Jest to zgodne z harmonogramem realizacji projektu.
- Z wprowadzenia nowego projektu zgodnie z umową z dnia 23 lutego 2017r o dofinansowanie projektu „Wspieranie rodzinnej pieczy zastępczej w Powiecie Skarżyskim” w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Świętokrzyskiego na lata 2014-2020 dla Europejskiego Funduszu Społecznego Poddziałanie 9.2.1 Rozwój wysokiej jakości usług społecznych. Dofinansowanie projektu wyniesie 888.764,24zł tj 92,50% całkowitych kosztów kwalifikowalnych. Projekt realizowany będzie przez Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Skarżysku – Kamiennej w latach 2017-2018.
- Ze zwiększenia dochodów bieżących o kwotę 803.860,35zł wskutek wprowadzenia zmian: Uchwałą Zarządu Powiatu z dnia 8 marca 2017r – zwiększenie dotacji z budżetu państwa na funkcjonowanie Komendy Powiatowej Państwowej Straży Pożarnej 2.964zł, Powiatowego Środowiskowego Domu Samopomocy 42.055zł, Zespołu ds. Orzekania o Niepełnosprawności 21.650zł oraz zmniejszenie dotacji z budżetu państwa na Dom Pomocy Społecznej - -18.589zł Uchwałą Zarządu Powiatu z dnia 22 marca 2017r – wprowadzenie dotacji z Gminy Bliżyn w wysokości 5.000zł na dowóz uczestników do Powiatowego Środowiskowego Domu Samopomocy projektem uchwały Rady Powiatu – wprowadzenie darowizny dla Zespołu Placówek Opieki, Wychowania i Interwencji Kryzysowej Przystań w wysokości 100zł, otrzymanego odszkodowania 3.682,11zł oraz środków zewnętrznych na realizację projektu w Zespole Szkół Technicznych 21.784zł i w Powiatowym Centrum Pomocy Rodzinie 725.214,24zł
- Ze zwiększenia wydatków bieżących o 802.860,35zł wskutek zmian opisanych w powyższym punkcie oraz poprzez przeniesienie z dotacji na zadania inwestycyjne związane z renowacją zabytków kwoty 14.000zł na wydatki bieżące przy jednoczesnym zmniejszeniu wydatków bieżących o 15.000zł i przeniesienie ich na zakupy inwestycyjne.
- Ze zwiększenia wydatków majątkowych o kwotę 91.000zł poprzez zwiększenie z „wolnych środków” zadań inwestycyjnych związanych z drogami powiatowymi o kwotę 90.000zł, wprowadzenie nowego zadania w kwocie 15.000zł dotyczącego zakupu samochodu dla Zespołu Szkół Technicznych poprzez przeniesienie planu z wydatków bieżących oraz w wyniku zmniejszenia dotacji na renowację zabytków o 14.000zł.
- Ze zwiększania przychodów powiatu o 90.000zł z tzw „wolnych środków”. Z wprowadzenia faktycznego wykonania roku 2016 do załącznika nr 1 wieloletnia prognoza finansowa oraz na podstawie tego wykonania uaktualnienie łącznych nakładów przedsięwzięć wieloletnich.
Ponieważ
nie zgłoszono żadnych uwag Przewodnicząca Rady poddała pod
głosowanie przedstawiony projekt uchwały.
Uchwała
w sprawie: zmiany wieloletniej prognozy finansowej powiatu
skarżyskiego na lata 2017-2035, została przyjęta i uzyskała Nr
215/XXXI/2017
2)
Skarbnik Powiatu – Bogusława Wilczyńska przedstawiła
projekt uchwały w sprawie: wprowadzenia
zmian w budżecie powiatu na 2017 rok.
Proponowane zmiany w budżecie Powiatu Skarżyskiego wynikają z:
- Ze zmiany łącznych nakładów w przedsięwzięciach wieloletnich w związku z naniesieniem faktycznego wykonania 2016 roku.
- Umowy z dnia 23 lutego 2017r o dofinansowanie projektu „Wspieranie rodzinnej pieczy zastępczej w Powiecie Skarżyskim” w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Świętokrzyskiego na lata 2014-2020 dla Europejskiego Funduszu Społecznego Poddziałanie 9.2.1 Rozwój wysokiej jakości usług społecznych. Dofinansowanie projektu wyniesie 888.764,24zł tj 92,50% całkowitych kosztów kwalifikowalnych. Projekt realizowany będzie przez Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Skarżysku – Kamiennej w latach 2017-2018.
- Z pisma Zarządu Dróg Powiatowych z dnia 14 marca 2017r w sprawie wprowadzenia do budżetu dwóch nowych zadań: Przebudowa drogi powiatowej nr 0594T wraz z budową chodnika ul. Zagórska w Suchedniowie – 60.000zł (wykonanie dokumentacji projektowej) Budowa zintegrowanego systemu komunikacyjnego obejmującego wykonanie przebudowy istniejącego układu komunikacyjnego wraz z budową obiektu w celu przekroczenia linii kolejowej nr 8 Warszawa-Kraków i skomunikowania Osiedla Dolna Kamienna z Osiedlem Przydworcowym w Skarżysku-Kamiennej – 30.000zł (wykonanie studium wykonalności) Środki na ten cel pochodzić będą z tzw „wolnych środków” powstałych po rozliczeniu środków z lata ubiegłych.
- Pism Powiatowego Centrum Rozwoju Edukacji z 20 lutego 2017r oraz Zarządu Dróg Powiatowych z dnia 13 lutego 2017r w sprawie przeniesienia planu dochodów pomiędzy paragrafami w związku ze zmianą klasyfikacji budżetowej od 1 stycznia 2017r.
- Pism Wydziału Promocji, Kultury, Sportu i Turystyki z dnia 10 i 17 marca 2017r w sprawie przeniesienia planu wydatków pomiędzy działami w wysokości 4.000zł na zabezpieczenie środków na zawarcie umowy zlecenia w ramach imprez sportowych – 900zł i na działania promocyjne – 3.100zł.
- Pisma Zespołu Placówek Opieki, Wychowania i Interwencji Kryzysowej Przystań z dnia 3 marca 2017r w sprawie zwiększenia strony dochodowej i wydatkowej o kwotę 100zł w związku z otrzymaniem darowizny na kieszonkowe wychowanków.
- Pisma Wydziału Inwestycji i Administrowania Mieniem z dnia 9 marca 2017r zwracającego się z prośbą o uwzględnienie całości łącznych nakładów zadania „Poprawa dostępu w Powiecie Skarżyskim do usług świadczonych w lokalnej społeczności poprzez utworzenie placówki opieki całodobowej oferującej stały pobyt dla osób w podeszłym wieku oraz przewlekle somatycznie chorych wraz z mieszkaniami chronionymi”, uwzględniając środki z dofinansowania. Jest to wymóg drugiego etapu konkursu, konieczne jest zabezpieczenie wkładu własnego oraz pokazanie całości nakładów planowanych do poniesienia w związku realizacją inwestycji.
- Decyzji wypłaty odszkodowania w wysokości 3.682,11zł w związku z uszkodzeniem stałych elementów budynku przy Placu Floriańskim wskutek zalania. Kwotę wprowadza się na zakup materiałów i usługi remontowe w celu naprawy zniszczeń.
- Pisma Zespołu Szkół Technicznych z dnia 23.02.2017r w sprawie przeniesienia planu wydatków na realizację projektu „Rozwój kwalifikacji zawodowych i wiedzy o europejskim rynku pracy kluczem do sukcesu zawodowego” w wysokości 21.784zł pomiędzy rokiem 2018 a 2017.Jest to zgodne z harmonogramem realizacji projektu.
- Pisma Wydziału Organizacyjnego i Spraw Obywatelskich z dnia 16 lutego 2017r w sprawie zwiększenia planu wydziału w związku z przeprowadzonymi remontami w budynku Starostwa Powiatowego. Na ten cel przenosi się kwotę 10.000zł z nadwyżki w planie na dotacjach na renowację zabytków.
- Pisma Zespołu Szkół Technicznych z dnia 22 marca 2017r w sprawie przeniesienia z kosztów energii kwoty w wysokości 15.000zł na zakup samochodu dla jednostki.
Ponieważ
nie zgłoszono żadnych uwag poddała pod głosowanie przedstawiony
projekt uchwały.
Uchwała
w sprawie: wprowadzenia zmian w budżecie powiatu na 2016 rok,
została przyjęta jednogłośnie i uzyskała Nr 216/XXXI/2017.
3)
Wicestarosta – Artur Berus przedstawił
projekt uchwały w sprawie: określenia
zadań z zakresu rehabilitacji zawodowej i społecznej, na które
przeznacza się środki Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób
Niepełnosprawnych w roku 2017.
Przewodnicząca
Rady Powiatu – Bożena Bętkowska zapytała,
czy Radni mają uwagi lub zapytania do przedstawionego projektu
uchwały.
Ponieważ
nie zgłoszono żadnych uwag Przewodnicząca Rady poddała pod
głosowanie przedstawiony projekt uchwały.
Uchwała
w sprawie: określenia
zadań z zakresu rehabilitacji zawodowej i społecznej, na które
przeznacza się środki Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób
Niepełnosprawnych w roku 2017, została
przyjęta jednogłośnie i uzyskała Nr 217/XXXI/2017.
4)
Wicestarosta – Artur Berus przedstawił
projekt uchwały w sprawie: odmowy
uwzględnienia wezwania do usunięcia naruszenia prawa w Uchwale
191/XXVII/2016 Rady Powiatu Skarżyskiego z dnia 28 listopada 2016
roku w sprawie: ustalenia rozkładu godzin pracy aptek
ogólnodostępnych na terenie powiatu skarżyskiego na rok 2017.
Radny
Grzegorz Małkus – wczoraj na komisji
zdrowia była bardzo ożywiona dyskusja. Ufamy, że pójdzie to w
dobrym kierunku, będą rozmowy i wspólnie ustalimy kompromis.
Wicestarosta
– Artur Berus - jeszcze raz poinformował,
że spotkanie jest ustalone na najbliższy poniedziałek na godz. 11.
Zaproszenie też wystosowaliśmy do Kieleckiej Okręgowej Izby
Aptekarskiej. Będziemy rozmawiać, jest propozycja włączenia aptek
z terenu gmin, ponadto włączymy nową aptekę z terenu miasta.
Niemniej jednak musimy działać zgodnie z prawem
zapis art. 94 jest taki jaki jest i zgodnie z nim rokrocznie
podejmowaliśmy uchwałę dotyczącą dyżurów. Jesteśmy ludźmi
kompromisu i będziemy musieli wypracować taki model, na
którym być może będą się wzorować inni.
Starosta
– Jerzy Żmijewski – stwierdził, że
przyjmując uchwałę o odmowie liczymy się z tym, że izba
aptekarska ją zaskarży, a wówczas otworzymy furtkę do działań
prawnych zmierzających do zmiany prawa. Ponadto w poniedziałek
spotykamy się z aptekarzami i rozmawiali szukając rozwiązań. Jest
jeszcze taka możliwość, że Prezes Izby Aptekarskiej skontaktuje
się ze starostą jędrzejowskim, który przewodniczy konwentowi
starostów i przedstawi problem. Wówczas będzie możliwe podjęcie
wspólnego stanowiska przez wszystkich starostów i przedstawienia go
parlamentarzystom.
Radna
Małgorzata Kwiatkowska – skierowała zapytanie do radcy
prawnego, jakie będą konsekwencje negatywnej opinii izby
aptekarskiej, co do kolejnej uchwały zmieniającej harmonogramu
dyżurów aptek. W sytuacji gdy będziemy chcieli zmienić
harmonogram dyżurów, uzyskamy pozytywne opinie wójtów,
prezydenta, a negatywną opinię izby aptekarskiej.
Radca
Prawny – Jadwiga Samek – stwierdziła, że kwestia tego typu
uchwał była przedmiotem rozstrzygnięć nadzoru wojewody oraz wielu
rozstrzygnięć sądowych. Przywołała aktualny wyrok z 2016 roku
gdzie w sentencji czytamy „opinia okręgowej
rady aptekarskiej nie ma charakteru wiążącego”. Zaznaczyła
jednocześnie, że jeżeli samorząd aptekarski wyrazi opinię
negatywną co do projektu uchwały ustalającej godziny pracy aptek,
organ czyli rada powiatu powinna się ustosunkować do tych ocen i
wyjaśnić dlaczego nie uwzględniła tych uwag.
Radny
Roman Wojcieszek – stwierdził, że dzisiaj rada podejmie
uchwałę odmawiającą uchylenia uchwały jednocześnie
zapowiedziane są rozmowy, które zakończą się jakimś
konsensusem. Załóżmy, że po rozmowach ustalimy, że apteki będą
czynne do godz. 24 i co wtedy czy będzie kolejna uchwała rady
powiatu, która będzie zmieniała harmonogram otwarcia aptek.
Zapytał co dalej po negocjacjach z aptekarzami.
Wicestarosta
– Artur Berus – poinformował, że i tak jest potrzeba
zaktualizowania harmonogramu dyżurów aptek, bowiem rozpoczęła
pracę nowa apteka na ternie skarżyska, którą ujmiemy w uchwale.
Ponadto wczoraj na komisji zdrowia padły propozycje ujęcia w
dyżurach nocnych aptek działających na terenie gmin co spowoduje
być może lekkie pogorszenie sytuacji dla pacjenta ale na pewno
pomożemy aptekarzom. Dodał jednocześnie, że aptekę traktuje się
jako placówkę opieki zdrowia. Ponadto w sejmie trwają prace nad
zmianą prawa farmaceutycznego. Te zmiany będą powodowały
zabezpieczenie interesu aptekarzy. Jeszcze raz potwierdził, że w
poniedziałek o godz. 11.00 odbędzie się spotkanie z aptekarzami i
będziemy próbowali przyjąć jakiś wspólny kierunek. Jeżeli
chodzi o naszą uchwałę 191/XXVII/2016
przyjęliśmy ją zgodnie z literą prawa tak więc
dzisiaj nie możemy zrobić nic innego jak tylko odmówić
uwzględnienia wezwania do
usunięcia
naruszenia prawa.
Radca
Prawny – Jadwiga Samek – dodała, że każda zmiana
podjętej uchwały w sprawie ustalenia
rozkładu godzin pracy aptek
musi być procedowana czyli projekt musi być
konsultowany z organami wykonawczymi gmin oraz samorządem
aptekarskim.
Ponieważ
nie zgłoszono innych uwag Przewodnicząca Rady Powiatu – Bożena
Bętkowska poddała pod głosowanie przedstawiony projekt
uchwały.
Za
przyjęciem uchwały głosowało – 9 radnych
Wstrzymały
się od głosu – 4 osoby
Głosów
przeciwnych – 0
Uchwała
w sprawie: odmowy
uwzględnienia wezwania do usunięcia naruszenia prawa w Uchwale
191/XXVII/2016 Rady Powiatu Skarżyskiego z dnia 28 listopada 2016
roku w sprawie: ustalenia rozkładu godzin pracy aptek
ogólnodostępnych na terenie powiatu skarżyskiego na rok 2017
została przyjęta i uzyskała Nr 218/XXXI/2017.
5)
Członek Zarządu – Katarzyna Bilska przedstawiła projekt
uchwały w sprawie: likwidacji
Liceum Profilowanego w Suchedniowie, ul.
Sportowa 3.
Uzasadniając
niniejszą
uchwałę poinformowała, że jest ona związana z realizacją
uchwały Rady Powiatu Skarżyskiego Nr 207/XXX/2017 z dnia
20 lutego 2017 roku w sprawie wyłączenia i zamiaru likwidacji
Liceum Profilowanego wchodzącego w skład Zespołu Szkół im.
Henryka Sienkiewicza w Suchedniowie. O zamiarze
likwidacji niniejszej szkoły powiadomiono w
terminie ustawowym (6 miesięcy przed terminem likwidacji)
Świętokrzyskiego Kuratora Oświaty uzyskując pozytywną opinię w
powyższej sprawie. O
zamiarze likwidacji w/w szkoły zostały również zawiadomione
związki zawodowe, które pozytywnie zaopiniowały podjęte działania
w powyższym zakresie.
Ustawa
z dnia 19 sierpnia 2011 roku o zmianie ustawy o systemie oświaty
oraz niektórych innych ustaw wprowadziła zasadnicze zmiany
w strukturze kształcenia pondagimnazjalnego.
Przewidywała m. in. likwidację niektórych typów szkół
ponadgimnazjalnych. Jednym z kierunków zmian w
ustawie o systemie oświaty była rezygnacja z utrzymywania liceów
profilowanych dla młodzieży. Wprowadzenie tych zmian wymuszało na
organach prowadzących stopniowe wygaszanie liceów profilowanych,
które nastąpiło począwszy od roku szkolnego 2012/2013. Zgodnie z
zapisem art. 7 ustawy z dnia 19 sierpnia 2011 roku o zmianie ustawy o
systemie oświaty oraz niektórych innych ustaw z dniem 1 września
2012 r zlikwidowano klasę pierwszą, a w latach następnych kolejne
klasy dotychczasowego trzyletniego liceum profilowanego dla
młodzieży. Wygaszanie polegało na stopniowej likwidacji szkoły,
przy jednoczesnym umożliwieniu uczniom klas drugich
i trzecich jej ukończenia.
Do
31 sierpnia 2016 roku organem prowadzącym Zespół Szkół im.
Henryka Sienkiewicza było Miasto i Gmina Suchedniów. W związku
z przejęciem roli organu prowadzącego przez
Powiat Skarżyski z dniem 1 września 2016 roku i
przeprowadzoną analizą struktury w/w zespołu zachodzi konieczność
dostosowania jej do bieżących przepisów prawa, a tym samym
likwidacja w/w szkoły, która nie prowadzi działalności
dydaktyczno-wychowawczej i aktualnie nie uczęszcza do niej żaden
uczeń.
Podjęte
działania wynikają ze zmian w systemie kształcenia
ponadgimnazjalnego oraz stanowią prawną korektę stanu faktycznego
(likwidowana szkoła formalnie nie funkcjonuje).
Przewodnicząca
Rady Powiatu – Bożena Bętkowska zapytała, czy Radni mają
uwagi lub zapytania do przedstawionego projektu uchwały.
Ponieważ
nie zgłoszono żadnych uwag poddała pod głosowanie przedstawiony
projekt uchwały.
Uchwała
w sprawie: likwidacji
Liceum Profilowanego w Suchedniowie, ul. Sportowa 3, została
przyjęta jednogłośnie i uzyskała Nr 219/XXXI/2017.
6)
Członek Zarządu – Katarzyna Bilska przedstawiła
projekt uchwały w sprawie: likwidacji
Uzupełniającego Technikum w Suchedniowie, ul.Sportowa
3.
Uzasadniając
wskazała, że podjęcie
niniejszej uchwały jest związane z realizacją uchwały Rady
Powiatu Skarżyskiego Nr 208/XXX/2017 z dnia 20 lutego 2016 roku w
sprawie wyłączenia i zamiaru likwidacji Uzupełniającego Technikum
wchodzącego w skład Zespołu Szkół im. Henryka Sienkiewicza w
Suchedniowie. O zamiarze likwidacji niniejszej szkoły powiadomiono w
terminie ustawowym (6 miesięcy przed terminem likwidacji)
Świętokrzyskiego Kuratora Oświaty uzyskując pozytywną opinię w
powyższej sprawie. O
zamiarze likwidacji w/w szkoły zostały również zawiadomione
związki zawodowe, które pozytywnie zaopiniowały podjęte działania
w powyższym zakresie.
Przewodnicząca
Rady Powiatu – Bożena Bętkowska zapytała, czy Radni mają
uwagi lub zapytania do przedstawionego projektu uchwały.
Ponieważ
nie zgłoszono żadnych uwag poddała pod głosowanie przedstawiony
projekt uchwały.
Uchwała
w sprawie: likwidacji Uzupełniającego Technikum
w Suchedniowie, ul. Sportowa 3 została przyjęta jednogłośnie
- 13 głosami za i uzyskała Nr 220/XXXI/2017.
7) Członek
Zarządu – Katarzyna Bilska przedstawiła
projekt uchwały w sprawie: dostosowania
sieci szkół ponadgimnazjalnych i specjalnych do nowego ustroju
szkolnego wprowadzonego ustawą – Prawo oświatowe oraz ustalenia
sieci szkół ponadpodstawowych i
specjalnych na terenie Powiatu Skarżyskiego na okres od dnia
1 września 2017 do dnia 31 sierpnia 2017.
Przewodnicząca
Rady Powiatu – Bożena Bętkowska zapytała, czy Radni mają
uwagi lub zapytania do przedstawionego projektu uchwały.
Ponieważ
nie zgłoszono żadnych uwag poddała pod głosowanie przedstawiony
projekt uchwały.
Uchwała
w sprawie: dostosowania
sieci szkół ponadgimnazjalnych i specjalnych do
nowego ustroju szkolnego wprowadzonego ustawą – Prawo oświatowe
oraz ustalenia sieci szkół ponadpodstawowych
i specjalnych na terenie Powiatu Skarżyskiego na okres od
dnia 1 września 2017 do dnia 31 sierpnia 2017
została przyjęta jednogłośnie - 13 głosami za i uzyskała Nr
221/XXXI/2017.
8) Członek Zarządu
– Bogusława Krawczyńska - przedstawiła
projekt uchwały w sprawie: zmiany
Uchwały 184/XXVI/2016 Rady Powiatu Skarżyskiego z dnia 20
października 2016 roku w sprawie: określenia zasad udzielania
dotacji na prace konserwatorskie, restauratorskie lub roboty
budowlane przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków.
Uzasadniając
poinformowała, że zgodnie z wnioskiem radnych dotyczącym zmiany
terminu składania wniosków o dotacje wprowadza się zmianę
terminu składania winsoków do 31 marca.
Starosta – Jerzy
Żmijewski – poinformował,
że na komisjach dyskutowaliśmy o zmianie proponowanego terminu.
Radny Mieczysław Bąk wniósł taką sugestię aby te terminy
jeszcze wydłużyć do 30 kwietnia i 15 maja. Jednak radny czekał
jeszcze na opinię Funduszu Kościelnego. Jednak nie został
zgłoszony żaden wniosek formalny. Dzisiaj na posiedzeniu Zarząd
miał dylemat ponieważ nie wpłynął żaden wniosek o zmianę
terminów, dlatego też zapisy projektu uchwały pozostają nie
zmienione w zaproponowanym brzmieniu.
Radny
Mieczysław Bąk
– stwierdził, że być może jest to niedopatrzenie z jego strony,
ale z dyskusji na komisji wynikało, że będzie to autopoprawka
Zarządu. W związku z tym składa wniosek do Zarządu o zmianę tych
terminów następnym razem.
Uchwała
w sprawie: zmiany
Uchwały 184/XXVI/2016 Rady Powiatu Skarżyskiego z dnia 20
października 2016 roku w sprawie: określenia zasad udzielania
dotacji na prace konserwatorskie, restauratorskie lub roboty
budowlane przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków
została przyjęta jednogłośnie - 13 głosami za i uzyskała Nr
222/XXXI/2017.
Ad.pkt.14
Sprawozdanie Komisji Rewizyjnej z realizacji rocznego planu kontroli
oraz wykonania wniosków i zaleceń pokontrolnych.
Przewodniczący
Komisji Rewizyjnej – Grzegorz Małkus – przedstawił
sprawozdanie z realizacji rocznego planu kontroli oraz wykonania
wniosków i zaleceń pokontrolnych.
Ad.pkt.15
Sprawozdania
Komisji Rady Powiatu z działalności w roku 2016.
Przewodniczący
poszczególnych Komisji
przedstawili sprawozdania z działalności
Komisji w roku 2016.
Ad.pkt.16
Zamknięcie Sesji Rady Powiatu Skarżyskiego.
Starosta
– Jerzy Żmijewski – zaprosił radnych na poniedziałek na
godz. 11.00 na spotkanie z aptekarzami.
Radna
Małgorzata Kwiatkowska – w związku z informacją
przedstawicieli aptek, że przestają pełnić dyżury, zasugerowała
czy dla dobra mieszkańców nie powinniśmy zawiadomić pogotowia i
SOR, że apteki nie będą dyżurowały i wskazać gdzie są czynne
apteki w Kielcach czy Starachowicach, tak aby pacjent nie krążył
po Skarżysku szukając czynnej apteki.
Wicestarosta
Artur Berus – stwierdził, że w związku z zaistniałą
sytuacją jest to słuszny wniosek, jednak na ten moment nie wiemy
do końca jak się aptekarze zachowają. Jeżeli apteki nie będą
pełniły dyżurów zgodnie z harmonogramem, będziemy zmuszeni
zgłosić do wojewódzkiego inspektora farmaceutycznego ten fakt.
Jednak ma nadzieję, że spotkanie, które odbędzie się w
poniedziałek przyniesie porozumienie.
Przewodnicząca
Rady – przypomniała radnym o obowiązku składania do końca
kwietnia oświadczeń majątkowych.
Przewodnicząca
Rady – Bożena Bętkowska poinformowała, że porządek
posiedzenia został zrealizowany w całości. Następnie poprosiła
o powstanie z miejsc i zakończyła obrady poprzez
wygłoszenie formuły "Zamykam XXXI Sesję Rady Powiatu
Skarżyskiego".
Godzina
zakończenia obrad –18.40
Protokołowała:
Joanna Wężyk
Przewodnicząca
Rady
Powiatu Skarżyskiego
Bożena Bętkowska
metryczka
Wytworzył: Przewodnicząca Rady Powiatu Skarżyskiego (15 maja 2017)
Opublikował: Łukasz Krawiecki (18 maja 2017, 11:16:22)
Ostatnia zmiana: Łukasz Krawiecki (25 sierpnia 2017, 11:31:17)
Zmieniono: poprawiono zapis w protokole
rejestr zmian tej informacji »
Liczba odsłon: 684