Protokół z XXIX/2016 Sesji Rady Powiatu Skarżyskiego z 28 grudnia 2016 roku
P
R O T O K Ó Ł Nr XXIX/2016
z
SESJI RADY POWIATU SKARŻYSKIEGO
odbytej
28 grudnia 2016 roku
Miejsce odbycia sesji - sala konferencyjna Starostwa Powiatowego w Skarżysku-Kamiennej, ul. Plac Floriański 1
Godzina
rozpoczęcia obrad - 14.00
W
sesji udział wzięli:
- Wicewojewoda
Świętokrzyski- Andrzej Bętkowski,
- Powiatowy
Komendant Policji
- Zastępca
Komendanta Straży Pożarnej
- dyrektorzy
i kierownicy jednostek organizacyjnych powiatu,
- przedstawiciele
organizacji społecznych,
- Zarząd
Powiatu Skarżyskiego,
- Radni
Powiatu Skarżyskiego
- sekretarz,
skarbnik powiatu oraz naczelnicy wydziałów starostwa powiatowego,
- przedstawiciele
lokalnych mediów
Lista
obecności radnych biorących udział w sesji - w załączeniu.
Obrady
prowadziła Przewodnicząca Rady Powiatu Skarżyskiego - Bożena
Bętkowska.
Sesję
Rady Powiatu Skarżyskiego protokołowała: Joanna Wężyk –
Kierownik Biura Rady Powiatu.
STRESZCZENIE
POSIEDZENIA
Ad.pkt.1
i 2 Stwierdzenie kworum i przyjęcie porządku obrad.
Przewodnicząca
Rady – Bożena Bętkowska poinformowała zebranych, iż w
dzisiejszej sesji uczestniczy 17 radnych co stanowi 89 %, ogólnego
składu Rady. Zgodnie z § 18 ust. 3 pkt. 2) Statutu Powiatu
Skarżyskiego, Sekretarzem dzisiejszych obrad będzie Radny Grzegorz
Małkus.
Następnie
zapytała czy do przedstawionego projektu porządku obrad radni lub
członkowie zarządu zgłaszają wnioski.
Ponieważ
nie zgłoszono żadnych wniosków Przewodnicząca Rady poddała pod
głosowanie porządek obrad.
Porządek
XXIX sesji Rady Powiatu Skarżyskiego został
przyjęty
jednogłośnie
Przewodnicząca
Rady poinformowała, że w
dzisiejszej sesji uczestniczą pracownicy OLK, którzy zostali
odznaczeni Medalem Złotym Za Długoletnią Służbę, a są to:
Pani
Maria Niziołek oraz Pani Magdalena Szczepaniak.
Następnie
poprosiła wszystkich o powstanie i odczytała Postanowienie
Prezydenta RP o nadaniu odznaczeń. Odznaczenia wręczył Wojewoda
Świętokrzyski Andrzej Bętkowski wraz z dyrektorem OLK Pana
Mateuszem Korzeniewskim i Starostą Jerzym Żmijewskim.
Ad.pkt.3
Przyjęcie protokołu z XXVII i XXVIII sesji Rady Powiatu
Skarżyskiego.
Wiceprzewodniczący
Rady – Janusz Kołodziej przedstawił wnioski o przyjęcie
protokołu z XXVII i XXVIII sesji Rady Powiatu Skarżyskiego.
Poinformował, że do protokołów radni nie wnieśli żadnych uwag.
Przewodnicząca
Rady poddała pod głosowanie zgłoszone wnioski o przyjęcie
protokołu.
Protokół
z XXVII sesji został przyjęty jednogłośnie.
Protokół
z XXVIII sesji został przyjęty jednogłośnie.
Ad.pkt.4
Sprawozdanie Starosty z działalności Zarządu Powiatu Skarżyskiego
między sesjami.
Starosta
– Jerzy Żmijewski – poinformował, że radni otrzymali
sprawozdanie z działalności Zarządu w okresie między sesjami.
Uzupełnił przedłożone sprawozdanie informując, że w dniu
wczorajszym odbyło się spotkanie z proboszczem parafii Św. Rocha w
Mroczkowie. Ks. Krzysztof Sieczka zaprosił zarząd oraz radę
powiatu na uroczystości 50 lecia parafii, które odbędą się 8
stycznia 2017 roku. Ponadto w dniu dzisiejszym starosta uczestniczył
w sesji gminy Bliżyn, gdzie podziękował za współprace,
poinformował o zrealizowanych zadaniach i określił plany na
kolejny rok.
Zapytał
czy do przedłożonego materiału radni mają jakieś pytania.
/sprawozdanie
w załączeniu/
Radny
Grzegorz Małkus – odnosząc się do przedłożonego
sprawozdania poinformował, że w punkcie dotyczącym realizacji
uchwał brakuje informacji o rozstrzygnięciu nadzorczym RIO w
sprawie Uchwały Nr 184/XXVI/2016 Rady Powiatu Skarżyskiego w
sprawie: określenia zasad udzielenia dotacji na prace
konserwatorskie, restauratorskie lub roboty budowlane przy zabytku
wpisanym do rejestru zabytków, zgodnie z którym RIO stwierdziło
nieważność części uchwały. Poinformował, że radny Mieczysław
Bąk i on złożyli protest w sprawie tej uchwały i RIO podzieliło
obawy i zastrzeżenia radnych i uchyliło
część zapisów uchwały, a mianowicie:
2
ust.2 pkt.2 w/w uchwały w zakresie słów „lub archeologicznych”
z powodu naruszenia art.77 pkt.2 ustawy z
23.07.2003 r o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami,
3
ust.3 uchwały z powodu braku podstawy prawnej do ograniczenia
wnioskodawcy prawa składania wniosku o udzielenie dotacji na obiekt
zabytkowy.
Przypomniał,
że kwestia ta była poruszana przez radnego Mieczysława Bąka na
sesji przed podjęciem uchwały. Jednak zarząd i część radnych
nie podzielili tych obaw i jak się okazało została ona podjęta z
naruszeniem przepisów. Wyraził zdanie, że jest to istotna
informacja i powinna zostać ujęta w sprawozdaniu.
Następnie
poprosił o przybliżenie informacji na temat podjętych uchwała
zarządu w sprawie zmiany regulaminu organizacyjnego PCPR oraz
uchwały dot. obsługi finansowo-księgowej szkół i palcówek.
Starosta
– Jerzy Żmijewski – co do decyzji RIO w sprawie uchwały
określającej zasady udzielenia dotacji na prace konserwatorskie,
restauratorskie lub roboty budowlane przy zabytku wpisanym do
rejestru zabytków wyjaśnił, że został uchylony zapis dotyczący
możliwości ubiegania się o dotację co 4 lata, tak więc
wnioskodawcy mają możliwość składania wniosków co roku.
Niestety środków w budżecie nie będzie więcej dlatego też
wnioskodawcy muszą się liczyć z tym, że nie otrzymają co roku
dotacji.
W
kwestii zmian w regulaminie PCPR wyjaśnił, że od 1 stycznia będą
wszyscy koordynatorzy zatrudnieni na umowę o pracę, zgodnie z
sugestią komisji rewizyjnej. Ponadto został zlikwidowany etat
wicedyrektora PCPR.
Co
do obsługi finansowej szkół przypomniał, że ten temat był
omawiany na poprzedniej sesji. Wyjaśnił jednak, że zmieniły się
przepisy dot. systemu oświaty oraz ustawa o finansach publicznych.
Jeżeli chwielibyśmy prowadzić obsługę finansowo-księgową szkół
w dotychczasowej formie odpowiedzialność za finanse szkół spada
na starostę. Ponadto ustawa daje możliwość utworzenia odrębnej
jednostki do obsługi finansowo-księgowej szkół i placówek lub
powrotu głównych księgowych do szkół. Zarząd przyjął ten
ostatni wariant i od 1 stycznia księgowe wracają do szkół. Dodał,
że nie będzie się to wiązało ze zwiększeniem etatów.
Radny
Mieczysław Bąk – odniósł się do podjętej przez radę
Uchwały Nr 84/XXVI/2016. Oznajmił,
że zaskarżył tę uchwałę ponieważ już w przy jej podejmowaniu
na sesji zwracał uwagę, że zapisy tam zawarte są niezgodne
z prawem i nie można ograniczać wnioskodawcom możliwości
ubiegania się o środki. W jego przekonaniu chodziło
głównie o kościół w Mroczkowie, który trzykrotnie skorzystał z
dotacji na kościół św. Rocha. Odebrał to, jako pewną formę
kary ponieważ jest radnym opozycyjnym.
Radni
nie wnieśli innych uwag do przedłożonego sprawozdania.
Ad.pkt.5
Interpelacje i zapytania radnych.
Radny
Paweł Wiatr – zwrócił się do starosty z przykrą dla niego
sprawą. Stwierdził, że członek zarządu powiatu jeździ po
gminach sąsiednich i szkaluje radnych, a konkretnie dotyczy to
jego osoby. Ta pani mówi publicznie, że jest on przeciwny budowie
drogi w jego gminie - Skarżysku Kościelnym. W jego doświadczeniu
samorządowym, a przypomniał że był przewodniczącym rady gminy 8
lat, nigdy nie słyszał z ust starosty czy wicestarosty, którzy
przyjeżdżali na sesje szkalowania radnych i robienia jakiś
wywodów. Ponadto w związku z wypowiedziami tej pani, że po
godzinie 23 telefonujecie do siebie i załatwiacie
jakieś sprawy poprosił na przyszłość o umieszczanie tych
informacji w sprawozdaniu.
Radny
Grzegorz Małkus – podziękował zarządowi za udaną
inwestycję drogową tj. ul. Szydłowiecką i Wiejską. Mając
świadomość udziału środków Rządowego Programu Rozwoju Dróg
Gminnych i Powiatowych to nasz samorząd był inwestorem i sprawnie
przeprowadził to zadanie.
Następnie
odniósł się do kwestii sytuacji finansowej szpitala powiatowego.
Poprosił o pisemną odpowiedź wyjaśniającą sytuację
ekonomiczno-finansową z uwzględnieniem wyniku finansowego oraz
zobowiązań.
/interpelacja
w załączeniu/
Radny
Bartosz Bętkowski – odniósł się do zakończonego
remontu ul.Szydłowieckiej i Wiejskiej gratulując zarządowi
inwestycji. Korzystając z obecności wicewojewody
podziękował za wsparcie finansowe przebudowy tych ulic zaznaczając
jednocześnie, że ta inwestycja bez dofinansowania województwa nie
byłaby zrealizowana w takim zakresie.
Przypomniał,
że na jednej z sesji starosta przekazał informację, że inwestor
ul. Szydłowieckiej Firma Budromost zobowiązała się w ramach
rozliczeń do wykonania remontu odcinka ul. Piłsudskiego. Miało to
być wykonane w bieżącym roku, zapytał na jakim etapie jest ta
sprawa.
Przypomniał
również, że starosta sygnalizował, że pojawił się inwestor
związany z marketem przy skrzyżowaniu ul.Żeromskiego i Sokolej,
który chciał wspólnie z powiatem inwestować w budowę ronda i
parkingów. Zapytał jak wygląda ta sprawa.
Następnie
odniósł się do poruszanej już wcześniej przez niego sprawy
skrzyżowania ul.3-go Maja i ul.Towarowej. Przypomniał, że była
przedstawiana koncepcja wykonania tego skrzyżowania. Zapytał czy
powiat starał się zainteresować Gminę Skarżysko-Kamienna tym
tematem i czy są jakieś plany i rozmowy prowadzone w tej
kwestii.
Kolejna
sprawa, którą poruszył dotyczy budowy tunelu pod torami.
Przypomniał, że miała to być wspólna inwestycja samorządów:
powiatu i miasta Skarżyska oraz PKP i Urzędu Marszałkowskiego.
Na jednej z sesji widzieliśmy projekt przedstawiony przez
projektanta. Po sesji powiatu odbyło się spotkanie w tej sprawie w
urzędzie miasta, w którym chciał wziąć udział, jednak odmówiono
mu. Uważa, że jest to zła praktyka, że radnych nie dopuszcza się
do tego typu spotkań. Dlatego też poprosił o przedstawienie
ustaleń z tego spotkania, czy przedstawiany projekt został
zaakceptowany czy są inne propozycje i co dalej z tym
przedsięwzięciem.
Poprosił
również o udzielenie odpowiedzi jak wygląda kwestia wykorzystania
urlopów przez obecny zarząd. Przypomniał, że starosta obiecał
na początku kadencji, że sytuacja z wypłacaniem ekwiwalentów za
niewykorzystane urlopy, jak to miało miejsce za poprzedniej
kadencji, nie powtórzy się.
Radna
Renata Bilska - odniosła się
do informacji o stanie środowiska w naszym powiecie i
dopuszczalnym poziomie promieniowania elektromagnetycznego. W imieniu
mieszkańców osiedla Pogorzałe zwróciła uwagę na obecność na
tym osiedlu dwóch masztów antenowych, które są w
dalszym ciągu rozbudowywane. Poprosiła o podjecie działań o
kontrolowanie takich masztów i przeprowadzenie badań sektorowych,
które byłyby bardzo potrzebne.
Następnie
poprosiła o udzielenie odpowiedzi ile dzieci z naszego powiatu
przebywa w palcówkach opiekuńczo-wychowawczych lub rodzinach
zastępczych poza terenem powiatu skarżyskiego.
Ad.pkt.6
Wolne wnioski i oświadczenia.
Pan
Andrzej Bętkowski – Wicewojewoda Świętokrzyski –
przeprosił, że nie może zostać do końca obrad, ale dzisiaj
jeszcze bierze udział w sztabie zarządzania kryzysowego w związku
z pojawieniem się na terenie województwa świętokrzyskiego
„ptasiej grypy”. Następnie podziękował za dostrzeżenie roli i
wkładu finansowego wojewody w inwestycje powiatowe
Szydłowiecka-Wiejska. Podziękował za wykonywanie przez samorząd
powiatowy licznych zadań rządowych. Kończąc złożył życzenia
na zbliżający się 2017 rok. Życzył, aby ten nadchodzący rok
był umniejszony o liczbę konfliktów abyśmy nie byli
społeczeństwem zwalczających się półplemion, atakujących w
sposób bezwzględny, abyśmy umieli dyskutować oraz spotykali się
w zgodzie i harmonii.
Ad.pkt.7
Udzielenie odpowiedzi na zgłoszone interpelacje i zapytania.
Starosta
– Jerzy Żmijewski
– odniósł się do zapytania radnego Bartosza Bętkowskiego, co do
wykorzystania urlopów przez członków zarządu. Wyjaśnił, że
Wicestarosta Artur Berus ma cały urlop z 2016 roku, który na pewno
wykorzysta do końca września 2017 roku, Starosta Jerzy Żmijewski
ma 12 dni urlopu z 2016 roku, Członek Zarządu Anna Leżańska ma 4
dni urlopu, Członek Zarządu Katarzyna Bilska 5 dni urlopu.
Członek
Zarządu – Anna Leżańska
– odniosła się do wystąpienia radnego Pawła Wiatra.
Poinformowała, że dotyczy to jej osoby i wystąpienia na sesji rady
gminy w Skarżysku Kościelnym, na którą została zaproszona. Na
sesji powiedziała, że oczekuje od radnych z danego terenu, że będą
popierali wnioski, które są przedstawiane przez zarząd, a dotyczą
ich gminy. Konkretnie chodziło tu o projekt inwestycji na ul.
Iłżecką. Wówczas zapytano ją kto nie poparł tego zadania.
Odpowiedziała, że radny z tego terenu nie zagłosował za tą
inwestycją. Podkreśliła, że nie powiedziała niczego co nie
byłoby prawdą. Tak więc nie uważa, że jest to szykanowanie
radnych. Protokół z obrad jest do wglądu można się z nim
zapoznać.
Następnie
odnosząc się do ul. Szydłowieckiej i Wiejskiej, poinformowała że
była to trudna inwestycja. Wyraziła zadowolenie, że wspólnie z
gminą Skarżysko i środkami Wojewody udało się ją zrealizować.
Odpowiadając
radnemu Bartoszowi Bętkowskiemu co do wykonania odcinka ul.
Piłsudskiego potwierdziła, że będzie to zrobione, jednak ze
względu na przedłużenie terminu zakończenia inwestycji ul.
Szydłowieckiej zostanie to wykonane po nowym roku. W kwestii ronda
przy ul. Żeromskiego sprawa przycichła ponieważ inwestor nie
zgłosił się. Rzeczywiście w tym miejscu jest potrzebne rondo i
jak będą środki należy wrócić do tematu. Na ten moment na
komisji bezpieczeństwa został zgłoszony wniosek o doświetlenie
tego skrzyżowania.
W
kwestii układu ruchu ul. Towarowej i 1-go Maja poinformowała, że
jest wykonana koncepcja jednak na razie nas na to nie stać. Ponadto
wyszedł pomysł tunelu, który w jakiś sposób rozwiązałby
problem przejezdności z Dolnej Kamiennej. Odnosząc się do
spotkania, które odbyło się w urzędzie miasta poinformowała, że
nie ona była organizatorem spotkania, a sama była gościem, więc
nie mogła go zaprosić. Co do ustaleń nie było problemu ze strony
miasta, powiatu czy PKP PLK, problem zgłosiła miejscowa dyrekcja
PKP. Ich zdaniem budowa tego tunelu spowoduje ograniczenie liczby
miejsc parkingowych przy ich budynku. Został zgłoszony również
pomysł rozdzielenia koncepcji na dwa tunele pieszy i jezdny.
Odnosząc
się do Renaty Bilskiej przygotują wystąpienie do RDOŚ
i odpowiedź zostanie udzielona w formie pisemnej.
Wicestarosta
– Artur Berus – podziękował radnemu Grzegorzowi Małkusowi
za głos w sprawie szpitala, który jest ważną jednostką dla
naszego miasta i powiatu. W kwestii umowy darowizny wyjaśnił, że
29 czerwca zarząd podjął uchwałę w sprawie zmiany uchwały z
2013 roku dotyczącej udzielenia pożyczki dla ZOZ. W 2013 roku w
harmonogramie spłaty były 4 raty natomiast w czerwcu zarząd
podjął decyzję, że cztery raty przekształcamy w jedną
w ciągu roku. Natomiast łączna kwota do spłaty nie ulega
zmianie. Dzisiaj w programie sesji mamy uchwałę na
umorzenie tej kwoty. Co do działań restrukturyzacyjnych jakie
podjął dyrektor wskazał, że na Komisji Zdrowia, której radny
Grzegorz Małkus jest członkiem, podjęliśmy decyzję, że dyrektor
przedstawi w styczniu szczegółowy harmonogram zrealizowanych
działań naprawczych. Jeżeli chodzi o sytuację finansową szpitala
nie jest to wynik ostatniego roku czy dwóch jest on zadłużony od
wielu, wielu lat. Ma na to wpływ między innymi finansowanie
szpitali. Punktacja za usługi i kontrakt z NFZ nie wzrasta, a
wszystkie koszty wzrastają. Chociażby ostatnia decyzja rządu o
podwyższeniu płacy minimalnej nie jest uwzględniana przez NFZ.
Dodał, że w ostatnim czasie samorządy naszych gmin wspierają
działalność szpitala i współfinansują zakup sprzętu. Dyrektor
podjął wiele działań z celu zmniejszenia kosztów.
Radny
Paweł Wiatr – odbiór społeczny wypowiedzi członka zarządu
był zupełnie inny. Nie jest to pierwszy raz i w jego przekonaniu
robi to specjalnie.
Radny Bartosz
Bętkowski – odnosząc się do sprawy tunelu zapytał czy
wcześniej projekt nie był konsultowany z lokalnym PKP, skoro w
chwili obecnej zgłaszają do niego uwagi, które powodują, że
musimy go całkowicie zmienić i znowu wrócić do
konsultacji. Czy nie dałoby się zrobić spotkania
z marszałkiem, PKP, miastem i powiatem w celu ustalenia
jakie są możliwości i potrzeby i ciągnąć to dalej, a nie
zaczynać od początku.
Członek Zarządu –
Anna Leżańska – wyjaśniła, że prezentacja przedstawiana na
sesji to była koncepcja, a nie projekt. Koncepcja jest wstępnym
zarysem możliwości technicznych wykonania inwestycji i ona właśnie
podlega konsultacjom. Dlatego też została przedstawiona radnym,
wysłana do PKP.
Starosta – Jerzy
Żmijewski – w uzupełnieniu poinformował, że pierwsze nasze
ustalenia zmierzały do podpisania porozumienia z miastem co do
wykonania koncepcji. Koncepcja została opracowana za 70 tys zł, po
35 tys miasto i powiat. Ten materiał przekazany został do
konsultacji. Między innymi został prezentowany na naszej sesji. Na
spotkaniu konsultacyjnym w mieście lokalne PKP stwierdziło, że
koncepcja taka im nie odpowiada. Sugerują aby był tunel jezdny
oddzielnie i tunel pieszy oddzielnie. Stwierdził, że dziwi go
natomiast argumentacja co do ilości miejsc parkingowych i takie
stanowisko pracowników PKP, gdzie przedkłada się nie interes
społeczny nad interes określonej, wąskiej grupy osób.
Radny Grzegorz
Małkus – zwracając się do Wicestarosty Artura Berusa
poprosił o udzielenie odpowiedzi na piśmie.
Ad.pkt.8
Uchwalenie wieloletniej prognozy finansowej powiatu skarżyskiego na
lata 2017-2035:
Skarbnik
Powiatu – Bogusława Wilczyńska –
przedstawiła wieloletnią
prognozę finansową powiatu, która obejmuje:
dochody
i wydatki bieżące budżetu powiatu, w tym na obsługę długu,
gwarancje
i poręczenia,
dochody
majątkowe, w tym dochody ze sprzedaży majątku oraz wydatki
majątkowe,
wynik
budżetu powiatu,
przeznaczenie
nadwyżki lub sposób sfinansowania deficytu,
przychody
i rozchody budżetu powiatu, z uwzględnieniem długu zaciągniętego
oraz planowanego do zaciągnięcia,
kwotę
długu powiatu oraz sposób sfinansowania jego spłaty,
relacje,
o których mowa w art. 242–244 ustawy o finansach publicznych
Wskazała,
że w 2017 roku przedstawione kwoty są zgodne z projektem uchwały
budżetowej na 2017 rok, który zostanie omówiony w następnym
punkcie porządku obrad. W latach 2018-2020 zaplanowano wzrost
dochodów bieżących o 0,4%, co jest niewielkim wzrostem, a możliwym
do zrealizowania. Dochody
majątkowe po 2017 roku nie są planowane, będą one uzależnione od
możliwości inwestycyjnych powiatu i pozyskanych na ten cel środków
zewnętrznych. Wydatki
bieżące wzrastają w tym samym tempie co dochody bieżące czyli o
0,4%, nadal jednak należy je znacząco ograniczać by spełnić
wskaźniki określone w ustawie o finansach publicznych. Powiat
Skarżyski nie planuje zaciągać w kolejnych latach kredytów,
pożyczek czy emitować obligacji zwiększających dług powiatu,
który na obecną chwilę wynosi 43.646.533zł. Spłata zadłużenia
rozpocznie się od stycznia 2017r zgodnie z harmonogramami spłat
określonymi w umowach. Dane 2016 roku zostaną uaktualnione w marcu
po sporządzeniu rocznych sprawozdań budżetowych.
Relacja,
o której mowa w art. 243 ustawy o finansach publicznych we
wszystkich prognozowanych latach kształtuje się pozytywnie.
Wskaźnik ten wpływa na większość decyzji dotyczących finansów
powiatu. Określa możliwości zaciągania przez jednostkę samorządu
terytorialnego długu oraz możliwości jego spłaty.
Następnie
odniosła się do przedsięwzięć w wieloletniej prognozie
finansowej, kóre są podzielone na dwie grupy:
-
Wydatki na programy, projekty lub zadania związane z programami
realizowanymi z udziałem środków unijnych:
Ujęte
są tu trzy projekty realizowane przez Zespół Szkół Technicznych
w ramach programu Erasmus i Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja
Rozwój 2014-2020. Dotyczą staży zawodowych dla uczniów i
rozwijania potencjału nauczycieli.
W
ramach wydatków majątkowych, w omawianej kategorii, realizowana
będzie inwestycja drogowa w miejscowości Rędocin w Gm. Bliżyn.
Inwestycja dofinansowana jest z Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich.
-
Pozostałe projekty nie realizowane z udziałem środków unijnych
Bieżące
przedsięwzięcia w tej grupie to zadania wynikające z trwałości
projektów realizowanych w poprzednich latach ze środków unijnych.
Jest to wymóg zawarty w umowach o dofinansowanie tych projektów.
Poza tym ujęte są tu zadania dotyczące zimowego utrzymania dróg i
chodników powiatowych, wykonania tablic rejestracyjnych,
dostarczenia dokumentów komunikacyjnych, usuwania i parkowania
samochodów, projektu e-geodezja oraz certyfikacji systemu
zarządzania jakością, dzierżawy urządzeń czy ubezpieczeń.
Wszystkie przedsięwzięcia wynikają z już zawartych umów
wieloletnich bądź planowanych do podpisania.
Przedsięwzięcia
majątkowe ujęte w wieloletniej prognozie to przede wszystkim
inwestycje drogowe: przebudowa ul. Ponurego i Paryskiej, przebudowa
mostu w miejscowości Majków, zabezpieczono środki na końcowe
rozliczenie przebudowy ul. Metalowców oraz na adaptację budynku po
III Liceum Ogólnokształcącym na dom pomocy społecznej i
mieszkania chronione.
Poza
tym w latach 2018-2019 zaplanowano dalszą realizację
przedsięwzięcia polegającego na stworzeniu domu pomocy społecznej,
budowę hali sportowej przy II Liceum Ogólnokształcącym, rozbudowę
drogi powiatowej w m. Zalezianka, przebudowę drogi powiatowej na
odcinku od drogi krajowej Nr 7 do granicy lasu w m.Suchedniów i
przebudowę drogi powiatowej w miejscowości Skarżysko Kościelne –
Grzybowa Góra.
Następnie
przedstawiła projekt uchwały w
sprawie: przyjęcia wieloletniej prognozy finansowej powiatu
skarżyskiego na lata 2017-2035 wraz z opinią Regionalnej Izby
Obrachunkowej w Kielcach o projekcie uchwały w sprawie: wieloletniej
prognozy finansowej powiatu skarżyskiego na lata 2017-2035.
dyskusja,
Radny
Paweł Wiatr – jest mu przykro, że nie ma ujętych drobnych
inwestycji, takich jak chodnik w Lipowym Polu,gdzie jest do wykonania
ok. 40 m chodnika. Stwierdził, że nie ma postępu i ma wrażenie,
że w samorządzie najlepszą metodą jest spychologia.
Radna
Renata Bilska – przypomniała, że w momencie przygotowywania
inwestycji na ul. Rycerskiej projekt obejmował również chodnik.
Zapytała czy ta dokumentacja jest jeszcze ważna i czy ewentualnie
jest możliwość jej aktualizacji. Następnie odniosła się do
kwoty 212.805 zł, która jest zaplanowana na 2017 rok w związku z
utworzeniem DPS. Zapytała co w tej kwocie się mieści i jakie
prace są zaplanowane.
Przewodniczący
Komisji Budżetowo-Finansowej - Roman Wojcieszek – zwrócił
uwagę, że wieloletnia prognoza finansowa jest następstwem
wieloletniej prognozy inwestycyjnej. W jego przekonaniu, źle się
stało, że to zostało zmienione. Powodem takiego działania było
spojrzenie finansistów na rozwój gospodarczy. Nie powinno być tak,
że finanse decydują o wszystkim. WPF jest prawidłowo zrobiona.
Analizując ten WPF patrzymy już przez pryzmat końca kadencji.
Jeżeli chodzi o miasta Skarżysko-Kamienna będą wykonane dwie duże
inwestycje Szydłowiecka-Wiejska i Ponurego. Niestety nie jest to
dobra wiadomość. Następnie odniósł się do budowy tunelu. Z
obserwacji wynika, że może się potwierdzić czarny scenariusz co
do tej inwestycji. Jeszcze przez rok będziemy dyskutowali, aż w
końcu komitet sterujący przy marszałku rozdysponuje 43 mln zł na
inne zadania. Wyraził również zdanie, że ze strony zarządu
powiatu nie ma determinacji aby iść do przodu z tym tematem. Nasz
WPF jest prawidłowo skonstruowany. Zapytał jednocześnie czy da się
jeszcze w trakcie przyszłego roku zmienić ten WPF, żeby pod koniec
kadencji powiedzieć, że mamy przygotowane dobre rozwiązania co do
podstawowych problemów komunikacyjnych w mieście min. wyjazd z
Dolnej Kamiennej.
Starosta
– Jerzy Żmijewski – przypomniał, że z budżetu możemy
wygospodarować 2,5 mln zł na zadania inwestycyjne. Następnie
przypomniał jakie inwestycje zostały wykonane przez ostatnie 2
lata. Dodał, że należy spojrzeć na powiat całościowo, a nie
tylko przez pryzmat swojej gminy. W 2017 roku planujemy inwestycje na
ul. Ponurego i Paryskiej i nie będzie środków na inne zadania. Na
2017 mamy również zaplanowane dokończenie drogi
w Rędocinie. Odnosząc się do poruszonej sprawy chodnika w Lipowym
Polu, zapewnił, że znajdziemy środki i na sesji styczniowej
wprowadzimy do budżetu zadanie wykonania chodnika od pana Midury do
przejazdu kolejowego. Tylko zrobimy to zgodnie z literą prawa,
najpierw wykonamy projekt i dopiero potem będziemy realizować. Nie
tak jak w tej chwili gdy musimy płacić za parę metrów działki w
Majkowie, która była zrobiona 6-7 lat temu. Chce uniknąć takich
sytuacji. Dodał, że w przypadku wygospodarowania środków zrobimy
chodnik na ul. Spokojnej, na który mamy dokumentację. Co do
chodnika na ul. Rycerskiej dokumentację mamy jednak nie umie
odpowiedzieć czy uda nam się go zrealizować.
Przypomniał,
że mamy złożony projekt na DPS. Środki w wysokości 212 tys zł.
jest to nasz wkład na rok bieżący, planujemy z tego wykonać prace
adaptacyjne i przygotowawcze, ponieważ musimy przebudować środek
zgodnie z projektem. Zakończenie inwestycji planujemy na wrzesień
2018 roku.
Członek
Zarządu – Katarzyna Bilska – może nie jest to budżet
naszych marzeń ale nie jest to też budżet na przetrwanie. Patrząc
na WPF i budżet możemy zobaczyć co planujemy. Bowiem inwestycje
drogowe to nie wszystko mamy zaplanowaną termomodernizację 2
budynków, 5 boisk, 1 halę, utworzenie DPS. Wprowadzanie ciągłych
zmian do budżetu jest efektem pracy zarządu, który na bieżąco
szuka wolnych środków.
Wicestarosta
– Artur Berus – w uzupełnieniu poinformował, że utworzenie
DPS jest tworzeniem miejsc pracy co jest pozytywnym działaniem dal
naszego powiatu.
Ponieważ
nie zgłoszono innych uwag Przewodnicząca Rady poddała pod
głosowanie przedstawiony projekt uchwały.
Za
przyjęciem uchwały głosowało – 10 radnych
Głosów
przeciwnych – 0
Wstrzymało
się od głosu – 7 radnych
Uchwała
w sprawie: przyjęcia wieloletniej prognozy finansowej powiatu
skarżyskiego na lata 2017-2035, została przyjęta i uzyskała Nr
197/XXIX/2016.
Ad.pkt. 9
Uchwalenie budżetu powiatu skarżyskiego na rok 2017:
1)
Skarbnik Powiatu – Bogusława Wilczyńska
przedstawiła projekt budżetu na rok 2017.
Wskazała, że
opracowanie przedkładanego budżetu odbyło się zgodnie z
przepisami ustawy o finansach publicznych oraz
z zapisami uchwały Nr 198/XXVI/2012 Rady Powiatu Skarżyskiego z
dnia 30 lipca 2012 roku w sprawie: trybu prac nad projektem uchwały
budżetowej powiatu oraz ustalenia zakresu i formy informacji o
przebiegu wykonania budżetu za I półrocze roku budżetowego.
Budżet
Powiatu Skarżyskiego na 2017 rok jest budżetem nadwyżkowym.
Nadwyżka dochodów na wydatkami wynosi 1.530.400zł i jest w
całości przeznaczona na spłatę zaciągniętych w poprzednich
latach kredytów.
Dochody
ogółem wynoszą 86.501.000,64zł i są wyższe od
pierwotnego planu na 2016r o 5,02%, wydatki także są poziomie
wyższym niż w poprzednim roku o 2,38% i wynoszą 84.970.600,64zł.
Budżet
powiatu jest oczywiście budżetem zrównoważonym czyli dochody plus
przychody równają się sumie wydatków i rozchodów.
W
strukturze przeważają dochody i wydatki bieżące. Są zaplanowane
na wyższym poziomie niż w poprzednim roku, dochody bieżące o
2.977.351,64zł i wynoszą 84.838.361,64zł, zaś
wydatki bieżące o 2.356.926,64zł i wynoszą 80.675.795,64zł.
Spełniony został więc warunek określony w art. 242 ustawy o
finansach publicznych, który mówi iż rada powiatu nie może
uchwalić budżetu, gdzie wydatki bieżące przekraczają dochody
bieżące powiększone o nadwyżkę z lat ubiegłych i tzw. wolne
środki, czyli niewykorzystane kredyty zaciągnięte w latach
poprzednich. W przypadku naszego powiatu mamy nadwyżkę dochodów
bieżących w wysokości 4.162.566zł.
Zaplanowane
dochody majątkowe wynoszą 1.662.639zł i są to:
- dotacja z Gminy
Skarżysko-Kamienna – 800.000zł na przebudowę ul.Ponurego oraz
100.000zł na przebudowę ul. Paryskiej
- środki z Programu
Rozwoju Obszarów Wiejskich – 762.639zł jako dofinansowanie
przebudowy drogi w miejscowości Rędocin.
Kwota 474.090zł dotyczy
wydatków 2017 roku, zaś pozostała 288.549zł to refundacja
wydatków zrealizowanych w 2016 roku.
Wydatki
majątkowe w wysokości 4.294.805zł podzielone są na:
- wydatki inwestycyjne
roczne 18.000zł
- wydatki inwestycyjne
wieloletnie – 4.222.805zł
- dotacje na renowacje
zabytków – 54.000zł
Największą
grupę dochodów stanowi subwencja ogólna w wysokości 49.342.696zł,
która składa się z trzech części:
części oświatowej –
38.905.316zł naliczanej na podstawie liczby uczniów. Jest to kwota
niższa niż w 2016 wg stanu na koniec września o 1.027.222zł,
części wyrównawczej
– 10.084.521zł składającej
się z sumy kwoty podstawowej i uzupełniającej. Kwotę podstawową
otrzymuje ten powiat, w którym wskaźnik dochodów
podatkowych w przeliczeniu na 1 mieszkańca jest niższy niż
wskaźnik dochodów podatkowych na 1 mieszkańca dla wszystkich
powiatów. Kwotę uzupełniającą otrzymuje ten powiat, w którym
wskaźnik bezrobocia liczony jako iloraz stopy bezrobocia w powiecie
w stosunku do stopy bezrobocia w kraju jest większy niż 1,10,
części równoważącej
– 352.859zł ustalanej w zależności od wysokości wydatków na
rodziny zastępcze w roku poprzedzającym rok bazowy.
Pozostałe
źródła dochodów powiatu to:
Udziały w podatkach
stanowiących dochód budżetu państwa: - podatku dochodowego od osób
fizycznych – 13.273.607zł i od osób prawnych – 300.000zł
- Środki
z Ministerstwa Pracy i Polityki Społecznej – 881.840zł - na
wynagrodzenia doradców w Powiatowym Urzędzie Pracy Środki
z funduszy europejskich – 423.325zł na projekty w ramach programu
Erasmus, 706.194,64zł na projekty w ramach Programu Operacyjnego
Wiedza Edukacja Rozwój, 762.639zł na projekt w ramach Programu
Rozwoju Obszarów Wiejskich.
Dochody
własne – 7.247.631zł, na które składają się przede wszystkim
dochody z najmu, środki otrzymywane z innych powiatów i gmin na
utrzymanie wychowanków z ich terenów w naszej placówce
opiekuńczo-wychowawczej oraz rodzinach zastępczych na terenie
naszego powiatu, wpływy od pensjonariuszy i ośrodków pomocy
społecznej na utrzymanie pensjonariuszy w Domu Pomocy Społecznej,
wpływy z opłat komunikacyjnych i za usługi geodezyjne oraz środki
za przewóz i wyżywienie uczniów w placówkach specjalnych i 25%
dochodów uzyskiwanych przez powiat na rzecz Skarbu Państwa
Dotacje
ogółem z budżetu państwa 12.648.849zł przeznaczone są na
zadania zlecone z zakresu budżetu państwa w kwocie 12.161.900zł
na: utrzymanie Komendy Powiatowej Państwowej Straży Pożarnej,
Powiatowego Inspektoratu Nadzoru Budowalnego, Powiatowego
Środowiskowego Domu Samopomocy, Zespołu ds. orzekania o
niepełnosprawności. Ponadto składkę zdrowotną za bezrobotnych,
wychowanków placówki Przystań oraz uczniów, prace geodezyjne
wynikające z gospodarowania majątkiem Skarbu Państwa oraz
wynagrodzenia pracowników zajmujących się zadaniami zleconymi
przez państwo, kwalifikację wojskową, nieodpłatną pomoc prawną,
realizację programu Rodzina 500+.
Dotacje
na zadanie własne powiatu w kwocie 486.949zł przeznaczone są na
utrzymanie pensjonariuszy Domu Pomocy Społecznej przyjętych na tzw.
„starych zasadach” czyli przyjęte przed dniem 1 stycznia 2004r.
Powiat
otrzymuje także dotacje od innych jednostek samorządu
terytorialnego w wysokości 914.219 zł: z powiatu koneckiego,
starachowickiego i szydłowieckiego na utrzymanie wychowanków
Warsztatów Terapii Zajęciowej – 14.219zł, z gminy
Skarżysko-Kamienna na przebudowę ul.Ponurego i Paryskiej 900.000zł.
Wydatki
budżetowe podzielone są wg ustawowo określonych grup:
- Dotacje na zadania
bieżące udzielone przez powiat – 2.511.126,88zł to przede
wszystkim dotacje dla szkół niepublicznych – 2.060.000zł,
dotacje dla Warsztatów Terapii Zajęciowej w wysokości 10% środków
otrzymanych przez te warsztaty z PFRON-u, dotacje na zimowe
utrzymanie dróg powiatowych na terenie Gminy Bliżyn i na utrzymanie
zieleni przy drogach powiatowych na terenie Gminy Skarżysko-Kamienna
oraz na współfinansowanie miejsko-powiatowej biblioteki.
Zaplanowano także dotacje dla jednostek, które zostaną wyłonione
w konkursach na realizację zadań powiatu z zakresu kultury i sportu
oraz nieodpłatnej pomocy prawnej.
Wydatki na programy
unijne – 1.146.333,64zł to wydatki na projekty realizowane w
ramach programu Erasmus i programu operacyjnego Wiedza Edukacja
Rozwój przez Zespół Szkół Technicznych i Zespół Szkół
Ekonomicznych
Świadczenia na rzecz
osób fizycznych – 3.387.512zł – to przede wszystkim
świadczenia dla rodzin zastępczych i wychowanków placówki
opiekuńczo-wychowawczej – 2.669.000zł, świadczenia dla
funkcjonariuszy Komendy Powiatowej Państwowej Straży Pożarnej –
339.000zł, diety radnych Powiatu Skarżyskiego – 270.712zł oraz
świadczenia wynikające z ustawy o BHP
Obsługa długu –
1.800.000zł to odsetki od zaciągniętych kredytów i
wyemitowanych obligacji wyliczone na podstawie marż określonych w
umowach
Wydatki
statutowe – 16.881.992,12zł – to przede wszystkim utrzymanie
jednostek budżetowych, wszystkie zakupy i usługi bieżące, które
służą wykonywaniu przez powiat nałożonych ustawowo zadań. W
kwocie tej mieści się druga rata pokrycia straty netto szpitala za
2015 rok w wysokości 327.059zł
Wynagrodzenia
i pochodne od wynagrodzeń – 54.948.831zł- stanowią największą
grupę wydatków powiatu. Z tego największa kwota 32.988.505zł
stanowi wynagrodzenia w oświacie.
Wydatki
inwestycyjne – 4.294.805zł , na które składają się budowa
ul.Ponurego – 2.800.000zł, przebudowa ul.Paryskiej – 350.000zł,
przebudowa mostu w miejscowości Majków – 100.000zł, końcowe
rozliczenie inwestycji na ul.Metalowców – 10.000zł, przebudowa
drogi w miejscowości Rędocin – 750.000zł, adaptacja budynku po
III Liceum Ogólnokształcącym na dom pomocy społecznej i
mieszkania chronione – 212.805zł, zakup serwera na potrzeby
Starostwa Powiatowego – 18.000zł, dotacja na renowacje zabytków
– 54.000zł.
opinie
komisji rady powiatu:
Przewodniczący
Komisji Budżetowo-Finansowej – Roman Wojcieszek –
poinformował, że komisja pozytywnie zaopiniowała projekt budżetu
przy 6 głosach za i 1 wstrzymującym.
Wiceprzewodnicząca
Komisji Zdrowia – Katarzyna Bilska –
poinformowała, że komisja na posiedzeniu 23.11 zaopiniowała budżet
pozytywnie przy 4 głosach za 1 wstrzymującym.
Przewodnicząca
Komisji Oświaty – Renata Bilska –
przekazała, że komisja jednogłośnie pozytywnie zaopiniowała
projekt budżetu.
Wiceprzewodniczący
Komisji Infrastruktury Komunalnej – Mieczysław Bąk
- poinformował, że komisja na posiedzeniu 12 grudnia zaopiniowała
projekt budżetu pozytywnie przy 6 za i 2 glosach wstrzymujących.
3)
Skarbnik Powiatu – Bogusława Wilczyńska odczytała opinię
Regionalnej Izby Obrachunkowej w Kielcach o projekcie uchwały
budżetowej powiatu skarżyskiego na 2017 rok.
dyskusja:
Radny
Paweł Wiatr - w związku z deklaracją starosty co do
dokończenia chodnika w Lipowym Polu, zapytał gdzie starosta widzi
możliwość uzyskania środków na to zadanie.
Starosta
– Jerzy Żmijewski – w związku z tym, że rok budżetowy
zamkniemy nadwyżką bilansową. Na ten moment nie powie dokładnie
jaka to będzie kwota, ale z tych środków planuje zrobić drobne
inwestycje min. takie jak chodnik w ul. Spokojnej, Odrowążku,
Mostkach, odwodnienie przy kościele
w Łącznej.
Radny
Grzegorz Małkus – zwrócił uwagę na zapis w opinii RIO gdzie
czytamy „skład orzekający uwzględnił wyjaśnienia zarządu
powiatu przedłożone na okoliczność niezaplanowania w przychodach
budżetowych spłat pożyczki udzielonej szpitalowi”. Zapytał jaka
była argumentacja zarządu w tym temacie.
Następnie
odniósł się do przychodów i wydatków w dziale oświata. Zwrócił
uwagę, że subwencja oświatowa w stosunku do roku 2016 jest
mniejsza o 500 tys zł. Natomiast po stronie wydatków mamy więcej o
ponad 580 tys zł. Z jego wyliczeń wynika, że w oświacie brakuje
ponad 1mln 760tys zł. Jest to ostrzeżenie i nie widać efektów po
likwidacji III LO. Należy się zastanowić nad tym punktem budżetu.
Następnie
odniósł się do działu administracja publiczna zwracając uwagę,
że nie mamy dobrych informacji ponieważ wydatki w tym dziale
również rosną.
Radna
Renata Bilska – kluczową sprawą dla działu oświata jest
pozyskiwanie do naszych szkół młodzieży spoza powiatu. Następnie
odniosła się do działalności PUP zwracając uwagę, że jest tam
zaplanowana kwota 881 840 zł otrzymana z Ministerstwa Rodziny,
Pracy i Polityki Społecznej zgodnie z ustawą o promocji
zatrudnienia i instytucjach na rynku pracy. Kwota ta przeznaczona
jest na finansowanie kosztów wynagrodzeń i składek na
ubezpieczenia społeczne pracowników Powiatowego Urzędu Pracy.
Zgodnie z powyższą ustawą środki na ten cel powiat otrzyma w 2017
roku po raz ostatni. W związku z powyższym zapytała co będzie w
2018 roku.
Radny
Mieczysław Bąk – niebawem będziemy rozliczać budżet za
2016 rok. W związku z planowaną nadwyżką bilansową wnioskuje aby
środki z nadwyżki uruchomić jak najszybciej na realizację
zadań, o których wspominał starosta.
Radny
Paweł Wiatr – zapytał czy pracownicy referatu obsługi szkół
są finansowani z działu administracja czy działu oświata.
Radny
Roman Wojcieszek – zapytał czy można już powiedzieć jaki
jest efekt likwidacji III Liceum.
Skarbnik
Powiatu – odpowiadając radnemu Pawłowi Wiatrowi
poinformowała, że pracownicy referatu obsługi oświaty finansowani
są z działu oświata.
Starosta
Jerzy Żmijewski - odnosząc się do wystąpienia radnego
Grzegorza Małkusa, poinformował, że zgodnie z wytycznymi RIO, że w budżecie powinny być ujęte realne kwoty. Zarząd trzymając
się tych wytycznych wskazał, że spłata kredytu udzielonego
szpitalowi jest nierealna. Tak więc zaplanowalibyśmy wirtualne
pieniądze. RIO przyjęło nasze wyjaśnienia. Następnie odniósł
się do wydatków w dziale administracja wskazując, że same
wynagrodzenia w administracji na 2017 rok to jest ok. 4mln781 tys zł.
Natomiast w projekcie budżetu mamy kwotę 4,5 mln zł. Czyli na
wstępie nam brakuje. Zwrócił również uwagę na niedoszacowanie
realizacji zadań rządowych. Poinformował, że aktualnie usługi
pocztowe są realizowane przez pocztę jak monopolistę. Efekt jest
taki, że w 2016 roku koszty wyniosły 67 tys zł, a na 2017 rok po
przetargu jest to kwota 125 tys zł.
Odpowiadając
radnej Renacie Bilskiej poinformował, że 3 lata temu została
podpisana umowa na realizację programu dot. aktywizacji zawodowej i
jego realizacja kończy się w 2017 roku. Pracownicy zostali
zatrudnieni na czas trwania projektu i odejdą razem z końcem
finansowanie programu. Chyba, że ministerstwo będzie kontynuować
ten program.
Co
do nadwyżki bilansowej możemy rozdysponować dopiero po przyjęciu
sprawozdania.
Członek
Zarządu - Katarzyna Bilska – w uzupełnieniu poinformowała,
że w związku z wypowiedzeniem przez gminę porozumienia na
prowadzenie placówki musieliśmy przejęcia Zespoł Szkół w
Suchedniowie. W związku z przejęciem, do budżetu
wprowadziliśmy kwotę ok.600 tys zł, a szkoła kosztuje prawie 1
mln 200 tys zł. Tak więc tu jest część oszczędności, które
mieliśmy z likwidacji III LO. Przypomniała jednocześnie, że przy
podejmowaniu uchwały dotyczącej III LO mówiła, że oszczędności
będą tylko na budynku, na mediach. Pani Renata Bilska ma rację, że
należy posiłkować się uczniami z innych
powiatów. Aby dziećmi z ościennych powiatów przyszły do naszych
szkół musimy zwiększać ich atrakcyjność. I to właśnie cały
czas staramy się robić. W chwili obecnej mamy już złożone
projekty na doposażenie naszych placówek i pilotażowy program dot.
praktyk. W tym kierunku prowadzimy naszą działalność.
5) Starosta –
Jerzy Żmijewski –
przedstawił projekt uchwały w sprawie uchwalenia budżetu na
2017 rok.
Ponieważ nie
zgłoszono innych uwag Przewodnicząca Rady poddała pod głosowanie
przedstawiony projekt uchwały.
Za
przyjęciem uchwały głosowało – 12 radnych
Głosów
przeciwnych – 0
Wstrzymało
się od głosu – 5 radnych
Uchwała
w sprawie: uchwalenia budżetu powiatu skarżyskiego na 2017, została
przyjęta i uzyskała Nr 198/XXIX/2016.
Starosta podziękował
Radzie za przyjęcie budżetu na 2017 rok.
Ad.pkt.10
Sprawozdanie Komisji
Rewizyjnej z przeprowadzonej kontroli w Zespole Szkół
Transportowo-Mechatronicznych w Skarżysku-Kamiennej.
Przewodniczący
Zespołu Kontrolnego – Bartosz Bętkowski – przedstawił
protokół z przeprowadzonej kontroli w Zespole Szkół
Transportowo-Mechatronicznych w Skarżysku-Kamiennej.
Ad.pkt.
11 Rozpatrzenie i podjęcie uchwał
1)
Skarbnik Powiatu – Bogusława Wilczyńska przedstawiła projekt
uchwały w sprawie: zmiany wieloletniej prognozy finansowej
powiatu skarżyskiego na lata 2016-2035.
Wyjaśniła,
że zmiany w Wieloletniej Prognozie Finansowej na lata 2016-2035
wynikają:
- ze zmniejszenia łącznych nakładów, limitu zobowiązań oraz limitu wydatków w 2016 roku na zadaniu „Rewitalizacja obszarów zdegradowanych w dzielnicy Dolna Kamienna” o kwotę 41.491zł w związku z przeniesieniem tej kwoty na wykonanie dokumentacji zadania dotyczącego termomodernizacji trzech budynków należących do Powiatu Skarżyskiego, który ma większą szansę na uzyskanie dofinansowania unijnego
- Ze zwiększenia dochodów i wydatków bieżących o kwotę 6.750zł wskutek wprowadzenia zmian:
- uchwałą Zarządu Powiatu z 19 grudnia 2016r – zwiększenie dotacji z budżetu państwa na zakup sprzętu dla Komedy Powiatowej Państwowej Straży Pożarnej w ramach usuwania skutków klęsk żywiołowych projektem uchwały Rady Powiatu- wprowadzenie darowizny z PGE dla Zespołu Placówek Opieki, Wychowania i Interwencji Kryzysowej Przystań w wysokości 2.000zł.
Ponieważ nie
zgłoszono żadnych uwag Przewodnicząca Rady poddała pod głosowanie
przedstawiony projekt uchwały.
Uchwała
w sprawie: zmiany wieloletniej prognozy finansowej powiatu
skarżyskiego na lata 2016-2035, została przyjęta jednogłośnie i
uzyskała Nr 199/XXIX/2016.
2)
Skarbnik Powiatu – Bogusława Wilczyńska przedstawiła projekt
uchwały w sprawie: wprowadzenia
zmian w budżecie powiatu na 2016 rok wraz
z autopoprawką wynikającą z przeliczenia dotacji dla szkół
niepublicznych zgodnie z faktyczna frekwencją.
Przewodnicząca
Rady Powiatu – Bożena Bętkowska zapytała, czy Radni mają
jakieś uwagi lub zapytania do przedstawionego projektu uchwały.
Ponieważ
nie zgłoszono żadnych uwag poddała pod głosowanie przedstawiony
projekt uchwały.
Uchwała
w sprawie: wprowadzenia zmian w budżecie powiatu na 2016 rok,
została przyjęta jednogłośnie i uzyskała Nr 200/XXIX/2016.
3)
Skarbnik Powiatu – Bogusława Wilczyńska przedstawiła
projekt uchwały w sprawie: określenia
wydatków, które nie wygasają z upływem roku budżetowego 2016.
Przewodnicząca
Rady Powiatu – Bożena Bętkowska zapytała,
czy Radni mają jakieś uwagi lub zapytania do przedstawionego
projektu uchwały.
Ponieważ
nie zgłoszono żadnych uwag Przewodnicząca Rady poddała pod
głosowanie przedstawiony projekt uchwały.
Uchwała
w sprawie: określenia
wydatków, które nie wygasają z upływem
roku budżetowego 2016, została przyjęta jednogłośnie
i uzyskała Nr 201/XXIX/2016.
4)
Członek Zarządu – Katarzyna Bilska przedstawiła
projekt uchwały w sprawie: ustalenia
trybu udzielania i rozliczania oraz trybu i zakresu kontroli
prawidłowości pobrania i wykorzystywania dotacji udzielanych z
budżetu powiatu skarżyskiego dla niepublicznych szkół i placówek
prowadzonych przez osoby fizyczne i osoby prawne inne niż powiat
skarżyski.
Przewodnicząca
Rady Powiatu – Bożena Bętkowska zapytała,
czy Radni mają jeszcze jakieś uwagi lub zapytania do
przedstawionego projektu uchwały.
Ponieważ
nie zgłoszono innych uwag poddała pod głosowanie przedstawiony
projekt uchwały wraz z wprowadzoną autopoprawką.
Uchwała
w sprawie: ustalenia trybu
udzielania i rozliczania oraz trybu i zakresu kontroli prawidłowości
pobrania i wykorzystywania dotacji udzielanych z budżetu powiatu
skarżyskiego dla niepublicznych szkół i placówek prowadzonych
przez osoby fizyczne i osoby prawne inne niż powiat skarżyski
została przyjęta jednogłośnie i uzyskała Nr
202/XXIX/2016.
5)
Wicestarosta – Artur Berus przedstawił projekt uchwały w
sprawie: wyrażenia zgody
na umorzenie wierzytelności należnych powiatowi skarżyskiemu od
Zespołu Opieki Zdrowotnej w Skarżysku-Kamiennej Szpital Powiatowy
im. Marii Skłodowskiej-Curie z tytułu pożyczki udzielonej z
budżetu powiatu.
Przewodnicząca
Rady Powiatu – Bożena Bętkowska zapytała, czy Radni mają
inne uwagi lub zapytania do przedstawionego projektu uchwały.
Ponieważ
nie zgłoszono żadnych uwag poddała pod głosowanie przedstawiony
projekt uchwały.
Za
przyjęciem uchwały głosowało – 9 radnych
Głosów
przeciwnych - 0
Wstrzymało
się do głosu -7 radnych
Uchwała
w sprawie: wyrażenia
zgody na umorzenie wierzytelności należnych powiatowi skarżyskiemu
od Zespołu Opieki Zdrowotnej w Skarżysku-Kamiennej Szpital
Powiatowy im. Marii Skłodowskiej-Curie z tytułu pożyczki
udzielonej z budżetu powiatu została
przyjęta jednogłośnie 18 głosami – za i uzyskała Nr
203/XXIX/2016.
Ad.pkt.12
Zamknięcie Sesji Rady Powiatu Skarżyskiego.
Starosta
podziękował Radzie za ten rok wspólnej pracy następnie złożył
najlepsze życzenia na nadchodzący Nowy 2017 Rok.
Przewodnicząca
Rady – Bożena Bętkowska poinformowała, że porządek
posiedzenia został zrealizowany w całości. Następnie poprosiła
o powstanie z miejsc i zakończyła obrady poprzez
wygłoszenie formuły "Zamykam XXIX Sesję Rady Powiatu
Skarżyskiego".
Godzina
zakończenia obrad –18.10
Protokołowała:
Joanna
Wężyk
Przewodnicząca
Rady
Powiatu Skarżyskiego
Bożena Bętkowska
metryczka
Wytworzył: Przewodnicząca Rady Powiatu Skarżyskiego (20 lutego 2017)
Opublikował: Łukasz Krawiecki (23 lutego 2017, 11:04:31)
Ostatnia zmiana: brak zmian
Liczba odsłon: 703