Protokół z III/2014 Sesji Rady Powiatu Skarżyskiego z 29 grudnia 2014 roku
P
R O T O K Ó Ł Nr III/2014
z SESJI RADY POWIATU SKARŻYSKIEGO
odbytej 29 grudnia 2014 roku
z SESJI RADY POWIATU SKARŻYSKIEGO
odbytej 29 grudnia 2014 roku
Miejsce odbycia sesji - sala konferencyjna Starostwa Powiatowego w Skarżysku-Kamiennej, ul. Plac Floriański
Godzina rozpoczęcia obrad - 14.00
W sesji udział wzięli:
- Przewodniczący Rady Gminy Bliżyn – Tadeusz Łyjak,
- Wójt Gminy Skarżysko Kościelne – Zdzisław Woźniak,
- dyrektorzy i kierownicy jednostek organizacyjnych powiatu
- Sekretarz Powiatu oraz Naczelnicy Wydziałów Starostwa,
- Radni Powiatu Skarżyskiego, Przedstawiciele lokalnych mediów
Lista obecności radnych biorących udział w sesji i gości zaproszonych uczestniczących w obradach - w załączeniu.
Sesję Rady Powiatu Skarżyskiego protokołowała: Joanna Wężyk – Kierownik Biura Rady Powiatu.
STRESZCZENIE
POSIEDZENIA
Ad. pkt. 1 Otwarcie Sesji.
III
w kadencji, Sesję Rady Powiatu Skarżyskiego otworzyła
Przewodnicząca
Rady Powiatu – Bożena Bętkowska.
Następnie
powitała gości
zaproszonych na obrady, Radnych Powiatu Skarżyskiego oraz wszystkich
biorących udział w Sesji.
Ad. pkt. 2. Stwierdzenie kworum i przyjęcie porządku obrad.
Przewodnicząca Rady – Bożena Bętkowska poinformowała zebranych, iż w dzisiejszej sesji uczestniczy 17 radnych co stanowi 89% ogólnego składu Rady, jest to zatem kworum zdolne do podejmowania prawomocnych uchwał i decyzji. Przewodnicząca Rady poinformowała, iż zgodnie z § 19 ust. 3 pkt. 2) Statutu Powiatu Skarżyskiego, Sekretarzem dzisiejszych obrad zgodnie z porządkiem alfabetycznym będzie Radny Bartosz Bętkowski.
Następnie stwierdziła, że Państwo Radni wraz z zawiadomieniem o dzisiejszej Sesji otrzymali projekt porządku obrad. Zapytała, czy do przedstawionego projektu porządku III Sesji Rady Powiatu Radni, lub członkowie Zarządu Powiatu zgłaszają uwagi lub wnioski. Ponieważ nie zgłoszono żądnych wniosków Prowadząca obrady poddała pod głosowanie porządek obrad. Porządek III sesji Rady Powiatu Skarżyskiego został przyjęty jednogłośnie 17 głosów za.
Ad.pkt.3 Przyjęcie protokołu z II sesji Rady Powiatu Skarżyskiego.
Wiceprzewodniczący Rady – Janusz Kołodziej przedstawił wniosek o przyjęcie protokołu z II sesji Rady Powiatu Skarżyskiego.
Przewodnicząca Rady poddała pod głosowanie wniosek o przyjęcie protokołu z II sesji, który został przyjęty jednogłośnie.
Ad.pkt.4 Sprawozdanie Starosty z działalności Zarządu Powiatu Skarżyskiego między sesjami.
Starosta - Jerzy Żmijewski przedstawił sprawozdanie z działalności Zarządu Powiatu Skarżyskiego między sesjami w okresie od 16.12.2014 roku do 29.12.2014 roku.
Ad.pkt. 5 Interpelacje i zapytania radnych.
Radna Renata Bilska – odniosła się do zmian w budżecie powiatu na 2014 rok. Zapytała z czego wynika zmniejszenie dotacji z budżetu państwa o 260.000 zł na przebudowę odcinka ul. Książęcej. Zapytała również czy w 2015 roku będzie kontynuowana inwestycja „Przebudowa ul. Książęcej”. Następnie przypomniała, że do projektu budżetu na 2015 rok zgłaszała wniosek o uwzględnienie dokończenia ul. Rycerskiej, a przynajmniej wykonanie odcinka, przy którym są posesje mieszkańców oraz rozpoczęcie budowy chodnika na osiedlu Książęce. Zwróciła uwagę na zagrożenia dla dzieci i młodzieży, które do szkoły uczęszczają ulicą.
Radny Paweł Wiatr – odniósł się do projektu budżetu powiatu skarżyskiego na 2015 rok, poprosił o zabezpieczenie, w miarę możliwości, środków na: udrożnienie przepustów pod jezdnią w Lipowym Polu Plebańskim, budowę chodnika w Lipowym Polu Plebańskim oraz na ul. Spokojnej w Skarżysku Kościelnym w kierunku Jagodnego.
Radny Mieczysław Bąk – poprosił o usuniecie występujących utrudnień dla pieszych i przejeżdżających pojazdów w miejscowości Płaczków w okolicy oddanego do ruchu mostu drogowego, poprzez przesuniecie przed przejazdem kolejowym 3 metalowych barierek. Następnie zwrócił uwagę na niedokończone około 30 metrów chodnika w tej miejscowości. Dodał, że chodnik, kończący się około 15 metrów przed skrzyżowaniem drogi powiatowej z drogą krajową 42. Poprosił o jego wykonanie.
Ad.pkt. 6 Wolne wnioski i oświadczenia.
Starosta – Jerzy Żmijewski – odniósł się do wystąpienia Pani Lucyny Konofalskiej z poprzedniej sesji. Przedstawił informację dotyczącą postępowania administracyjnego toczącego się w latach 2007 - 2010 w sprawie odmowy wprowadzenia zmian w ewidencji gruntów i budynków obrębu miasto Suchedniów gmina Suchedniów odnośnie nieruchomości figurujących jako współwłasność Lucyny Konofalskiej i innych oraz współwłasność Bonifacego Konofalskiego i innych. Po rozpatrzeniu wniosków Pani Lucyny Konofalskiej, Pana Bonifacego Konofalskiego i innych współwłaścicieli nieruchomości położonych w Suchedniowie Starosta Skarżyski w dniu 17.05.2010 r. wydał decyzję znak: GG.III-2/2/2008 orzekającą o odmowie wprowadzenia zmian w operacie ewidencyjnym obrębu miasto Suchedniów gminy Suchedniów żądanych przez Panią Lucynę Konofalską, Pana Bonifacego Konofalskiego i innych. Odwołanie od przedmiotowej decyzji wnieśli: Pani Lucyna Konofalska, Pan Bonifacy Konofalski, Pani Marzena Markiewicz i Pan Dariusz Brzeziński. Po rozpatrzeniu odwołania Świętokrzyski Wojewódzki Inspektor Nadzoru Geodezyjnego i Kartograficznego decyzją z dnia 2010-09-17 znak: IG.VIII.7618-26/10 utrzymał w mocy zaskarżoną decyzję Starosty Skarżyskiego. Pani Lucyna Konofalska i Pan Bonifacy Konofalski złożyli skargę na decyzję Świętokrzyskiego Wojewódzkiego Inspektora Nadzoru Geodezyjnego i Kartograficznego z dnia 2010-09-17 znak: IG.VIII.7618-26/10 do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Kielcach. Wojewódzki Sąd Administracyjny w Kielcach po rozpoznaniu sprawy wydał Wyrok w Imieniu Rzeczypospolitej Polskiej z dnia 20 stycznia 2011 r. Sygn. akt II SA/Ke 732/10 o oddaleniu skargi.
Ad.pkt. 7 Udzielenie odpowiedzi na zgłoszone interpelacje i zapytania.
Starosta – Jerzy Żmijewski – odnosząc się do zgłoszonych interpelacji poinformował, że projekt budżetu na 2015 rok ujmuje te zagadnienia, które ówczesny zarząd, kierowany przez Starostę Michała Jędrysa, uznał za realne do realizacji. Zgodnie z procedurą uchwalania budżetu radni mają możliwość zgłaszania wniosków do projektu budżetu do 15 września i radni poprzedniej kadencji takie wnioski składali. W projekcie budżetu z zadań inwestycyjnych ujęta jest budowa ul. Staffa w Majkowie, która będzie dofinansowana w wysokości 1 mln 850 tys zł z budżetu państwa tzw. „schetynówek”. Wskaźnik zadłużenia powiatu wynosi ok. 47 % i nie chciałby zadłużać budżetu powiatu do dopuszczalnego poziomu ponieważ nie będzie możliwości w latach 2016-2018 wspierać działań powiatu ze środków unijnych. Dlatego Zarząd z wielką rozwagą będzie podchodził do wszystkich wniosków. Oczywiście nieuniknione są prace, które wymagają natychmiastowych działań takich jak: odwodnienia rowów, naprawa przepustów, które możemy wykonać własnymi siłami.
Członek Zarządu – Anna Leżańska odniosła się do zgłoszonych interpelacji. Odpowiadając radnemu Mieczysławowi Bąkowi, wyjaśniła, że problem brakującego chodnika po jednej i drugiej stronie przy moście w Płaczkowie wynikał nie ze złej woli, lecz z tego, że teren po jednej stronie jest terenem kolejowym, a po drugiej GDDKiA. Dodała, że przygotowując dokumentację na ten chodnik mieliśmy bardzo mało czasu, aby nie stracić dofinansowania zewnętrznego i nie było czasu na uzgodnienia z Koleją i GDDKiA. W czasie odbioru temat ten został im zasygnalizowany. Zaznaczyła, że dobudowanie brakującej części chodnika jest możliwe tylko wymaga to ustaleń z właścicielami terenu i na pewno będziemy prowadzić rozmowy, aby dokończyć brakujący fragment.
Dyrektor Zarządu Dróg Powiatowych – Marek Czyż – odpowiadając radnej Renacie Bilskiej poinformował, że ulica Książęca i Rycerska były budowane przy współfinansowaniu ze środków na usuwanie klęsk żywiołowych. Na ulicę Książęcą została przyznana przez UW kwota 4 mln złotych, z czego na ten moment wykorzystaliśmy 800 tys zł. W tym roku będziemy starali się o pozyskanie pozostałej kwoty. Środki na realizację inwestycji przekazywane są w transzach. Jeżeli nam się uda pozyskać całość kwoty, to zadanie zrealizujemy w całości. Dodał jednocześnie, że niezbędne jest zabezpieczenie wkładu własnego, który wynosi ok.30 %. Co do ulicy Rycerskiej środki zewnętrzne zostały już wykorzystane, dokumentacja jest wykonana, pozostała do realizacji ok. 1/3 długości ulicy. Przy usuwaniu klęsk żywiołowych możemy liczyć na środki, które pozwolą tylko na odtworzenie tego co było, nie możemy budować nowych elementów takich jak chodnik. Następnie odniósł się do zmniejszenia dotacji. Wyjaśnił, że wynika to z rozliczenia, ponieważ my szacujemy wielkość środków jakie będą nam potrzebne na realizację zadania. Urząd Wojewódzki rozlicza tylko środki kwalifikowane.
W kwestii interpelacji radnego Pawła Wiatra, co do budowy chodników w kierunku Jagodnego, zaznaczył, że wiąże się to z wykonaniem dokumentacji, niestety w większości są to tereny prywatne, a osoby mieszkające tam są ze sobą skłócone. Bez dokumentacji projektowej nie ma możliwości wykonania żadnych robót.
Radny Mieczysław Bąk – wyraził zdanie, że wszyscy skupili się na remoncie mostu ponieważ była to duża inwestycja. Natomiast co do dokończenia chodnika rozumie, że były trudności z ustaleniami z PKP i GDDKiA, jednak w jego przekonaniu zabrakło dobrej woli i decyzji, aby to zakończyć. W kwestii przeniesienia 3 barierek wskazał, że można wykonać to od zaraz
własnymi siłami.
Dyrektor ZDP – Marek Czyż - co do budowy chodnika zaznaczył, że nie możemy realizować nic ponadto co jest w pozwoleniu na budowę. Pozwolenie na budowę zostało wydane na dany zakres, natomiast ten teren, o którym mówi radny Mieczysław Bąk nie jest własnością powiatu, więc na ten moment nie możemy tam nic realizować. Gdyby poszło zgłoszenie do nadzoru budowlanego musielibyśmy wszystko rozbierać.
Ad.pkt. 8 Rozpatrzenie i podjęcie uchwał w sprawie
1) Starosta Powiatu – Jerzy Żmijewski przedstawił projekt uchwały w sprawie: zmiany wieloletniej prognozy finansowej powiatu skarżyskiego na lata 2014-2030.
Ponieważ nie zgłoszono żadnych uwag Przewodnicząca Rady poddała pod głosowanie przedstawiony projekt uchwały.
Uchwała w sprawie: zmiany wieloletniej prognozy finansowej powiatu skarżyskiego na lata 2014-2030 została przyjęta jednogłośnie i uzyskała Nr 13/III/2014.
2) Starosta Powiatu – Jerzy Żmijewski przedstawił projekt uchwały w sprawie: wprowadzenia zmian w budżecie powiatu na 2014 rok.
Ponieważ nie zgłoszono żadnych uwag Przewodnicząca Rady poddała pod głosowanie przedstawiony projekt uchwały.
Uchwała w sprawie: wprowadzenia zmian w budżecie powiatu na 2014 rok, została przyjęta jednogłośnie i uzyskała Nr 14/III/2014.
3) Starosta Powiatu – Jerzy Żmijewski przedstawił projekt uchwały w sprawie: określenia wydatków, które nie wygasają z upływem roku budżetowego 2014 wraz z autopoprawką. Następnie przedstawił wykaz wydatków, które nie wygasają z upływem roku budżetowego 2014:
4) Wicestarosta – Artur Berus przedstawił projekt uchwały w sprawie: ustalenia godzin pracy i harmonogramu dyżurów aptek ogólnodostępnych na terenie powiatu skarżyskiego od 1 stycznia 2015 roku.
Uzasadniając poinformował, że Rada Powiatu po zasięgnięciu opinii opinii samorządu aptekarskiego oraz opinii wójtów (prezydentów miast, burmistrzów) z terenu powiatu, określa w drodze uchwały rozkład godzin pracy aptek ogólnodostępnych na terenie powiatu, tak by był on dostosowany do potrzeb ludności i zapewniał dostępność świadczeń również w porze nocnej, w niedzielę, święta i inne dni wolne od pracy. Rozkład godzin pracy aptek ogólnodostępnych ustalony w niniejszej uchwale nie wprowadza zakazu otwarcia apteki poza wyznaczonym harmonogramem, a ustalenie godzin pracy aptek nie ogranicza ich działalności. Podczas określania rozkładu czasu pracy aptek zasadnicze znaczenie miało wskazanie przez poszczególne apteki czasu ich pracy. Przyjęto, iż wyznaczony przez apteki czas pracy wskazuje na rzeczywiste zapotrzebowanie mieszkańców powiatu skarżyskiego na świadczone przez nie usługi. Przy ustalaniu harmonogramu dyżurów nocnych aptek kierowano się przede wszystkim miejscem, w którym mieszkańcy powiatu skarżyskiego mają zapewnioną opiekę w porze nocnej i w dni wolne od pracy, tj. przez Świętokrzyskie Centrum Ratownictwa Medycznego i Transportu Sanitarnego w Skarżysku-Kamiennej oraz Szpitalny Oddział Ratunkowy z siedzibą w Skarżysku-Kamiennej. Uwzględniono również prośbę właścicieli prowadzących apteki w lokalach na ul. Rejowskiej 54 i Norwida 7, którzy prosili by dyżury nocne były przypisane tylko do apteki na ul. Rejowskiej 54, a także właścicieli prowadzących apteki w lokalach na ul. Powstańców Warszawy 7 i Legionów 104 tu dyżury pełnić będzie apteka na ul. Legionów 104.Dyżur nocny apteki rozpoczyna się o godz. 21.00 i trwa do godz. 8.00 dnia następnego, ponieważ większość aptek ogólnodostępnych pracuje do godz. 20.30, a dwie z nich do godz. 21.00. Do dej pory nie było problemu z dyżurami nocnymi, bowiem prowadziła go Apteka MILLENIUM. 17 grudnia otrzymaliśmy informację, że ta apteka nie jest zainteresowana prowadzeniem dyżurów nocnych. Dlatego też wspólnie z właścicielami aptek został przygotowany harmonogram zabezpieczający dyżury nocne.
Radna Małgorzata Kwiatkowska – poprosiła, aby rozesłać wykaz dyżurów aptek do każdej przychodni w powiecie.
Ponieważ nie zgłoszono innych uwag Przewodnicząca Rady poddała pod głosowanie przedstawiony projekt uchwały.
Uchwała w sprawie: ustalenia godzin pracy i harmonogramu dyżurów aptek ogólnodostępnych na terenie powiatu skarżyskiego od 1 stycznia 2015 roku, została przyjęta jednogłośnie i uzyskała Nr 16/III/2014.
5) Wiceprzewodniczący Rady – Jan Gajda przedstawił projekt uchwały w sprawie: zatwierdzenia rocznego planu pracy i kontroli Komisji Rewizyjnej Rady Powiatu Skarżyskiego na rok 2015.
Uzasadniając poinformował, że podjęcie niniejszej uchwały wynika z art. 17 ust. 2 ustawy z dnia 5 czerwca 1998 roku o samorządzie powiatowym, zgodnie z którym Komisje przedkładają Radzie Powiatu swoje plany pracy oraz § 39 ust. 1 i 3 Statutu Powiatu Skarżyskiego, na podstawie którego Komisja Rewizyjna działa według rocznego planu zatwierdzonego przez Radę Powiatu. Komisja Rewizyjna przedstawia Radzie Powiatu projekt planu pracy i kontroli do 30 listopada roku poprzedzającego rok, którego dotyczy ten plan. Z uwagi na fakt, iż wybory samorządowe odbyły się w terminie 16 listopada, a wybór komisji stałych Rady Powiatu Skarżyskiego faktycznie nastąpił w dniu 15 grudnia br. projekt niniejszej uchwały poddaje się pod obrady na pierwszej kolejnej roboczej sesji Rady Powiatu. Dodał, że niniejszy plan został ustalony i przyjęty na posiedzeniu komisji rewizyjnej w dniu 17 grudnia 2014 roku.
Ponieważ nie zgłoszono żadnych uwag Przewodnicząca Rady poddała pod głosowanie przedstawiony projekt uchwały.
Uchwała w sprawie: zatwierdzenia rocznego planu pracy i kontroli Komisji Rewizyjnej Rady Powiatu Skarżyskiego na rok 2015, została przyjęta jednogłośnie i uzyskała Nr 17/III/2014.
6) Wiceprzewodniczący Rady – Jan Gajda przedstawił projekt uchwały w sprawie: wyboru Wiceprzewodniczącego Komisji Rewizyjnej Rady Powiatu Skarżyskiego.
Na podstawie § 40 ust. 4 Statutu Powiatu Skarżyskiego Rada Powiatu na wniosek przewodniczącego komisji rewizyjnej wybiera spośród członków komisji zastępcę przewodniczącego.
Przewodniczący Komisji Rewizyjnej – Pan Grzegorz Małkus na Wiceprzewodniczącego Komisji zgłosił Radnego Bartosza Bętkowskiego.
Ponieważ nie zgłoszono żadnych uwag Przewodnicząca Rady poddała pod głosowanie przedstawiony projekt uchwały.
Uchwała w sprawie: wyboru Wiceprzewodniczącego Komisji Rewizyjnej Rady Powiatu Skarżyskiego, została przyjęta jednogłośnie i uzyskała Nr 18/III/2014.
7) Wiceprzewodniczący Rady – Jan Gajda przedstawił projekt uchwały w sprawie: wyboru Sekretarza Komisji Rewizyjnej Rady Powiatu Skarżyskiego.
Na podstawie § 40 ust. 4 Statutu Powiatu Skarżyskiego Rada Powiatu na wniosek przewodniczącego komisji rewizyjnej wybiera spośród członków komisji sekretarza komisji.
Przewodniczący Komisji Rewizyjnej – Pan Grzegorz Małkus na Sekretarza Komisji zgłosił Radną Monikę Mianowską.
Ponieważ nie zgłoszono żadnych uwag Przewodnicząca Rady poddała pod głosowanie przedstawiony projekt uchwały.
Uchwała w sprawie: wyboru Sekretarza Komisji Rewizyjnej Rady Powiatu Skarżyskiego, została przyjęta jednogłośnie i uzyskała Nr 19/III/2014.
8) Starosta – Jerzy Żmijewski przedstawił wniosek w sprawie: odwołania ze stanowiska Skarbnika Powiatu Skarżyskiego pani Moniki Gębskiej, a następnie przedłożył projekt uchwały w sprawie odwołania.
Ponieważ nie zgłoszono żadnych pytań Przewodnicząca Rady poddała pod głosowanie przedstawiony projekt uchwały.
Za przyjęciem uchwały głosowało – 15 radnych
Głosów przeciwnych – 0
Wstrzymały się od głosu – 2 osoby
Uchwała w sprawie: odwołania ze stanowiska Skarbnika Powiatu Skarżyskiego, została przyjęta i uzyskała Nr 20/III/2014.
9) Starosta – Jerzy Żmijewski przedstawił wniosek w sprawie: powołania Skarbnika Powiatu Skarżyskiego pani Bogusławy Wilczyńskiej.
Następnie poinformował, że Pani Bogusława Wilczyńska jest wieloletnim głównym księgowym Powiatowego Urzędu Pracy w Skarżysku-Kamiennej. Jest absolwentką dwustopniowych studiów wyższych. Uzyskała tytuł licencjata w zakresie polityki gospodarczej i strategii przedsiębiorstw oraz tytuł magistra na kierunku ekonomia w zakresie rachunkowości. Ukończyła również studia podyplomowe w zakresie Zarządzania projektami Europejskiego Funduszu Społecznego.
Następnie przedłożył projekt uchwały w sprawie powołania na stanowisko Skarbnika Powiatu Skarżyskiego.
Ponieważ nie zgłoszono żadnych pytań Przewodnicząca Rady poddała pod głosowanie przedstawiony projekt uchwały.
Za przyjęciem uchwały głosowało – 11 radnych
Głosów przeciwnych – 0
Wstrzymało się od głosu – 6 osób
Uchwała w sprawie: powołania na stanowisko Skarbnika Powiatu Skarżyskiego, została przyjęta i uzyskała Nr 21/III/2014.
10) Przewodnicząca Rady – Bożena Bętkowska przedstawiła projekt uchwały w sprawie: ustalenia wynagrodzenia Starosty Skarżyskiego.
Stosownie do postanowień art. 12 pkt. 2 Ustawy z dnia 5 czerwca 1998 roku o samorządzie powiatowym do wyłącznej właściwości Rady Powiatu należy ustalenie wynagrodzenia Przewodniczącego Zarządu Powiatu. W związku z rozpoczęciem V kadencji Rady koniecznym jest podjęcie uchwały ustalającej wynagrodzenie Starosty – Pana Jerzego Żmijewskiego. Wynagrodzenie zostało ustalone zgodnie z zapisami Rozporządzenia Rady Ministrów w sprawie: zasad wynagradzania pracowników samorządowych
Ponieważ nie zgłoszono żadnych pytań Przewodnicząca Rady poddała pod głosowanie przedstawiony projekt uchwały.
Za przyjęciem uchwały głosowało – 11 radnych
Głosów przeciwnych – 0
Wstrzymało się od głosu – 6 osób
Uchwała w sprawie: ustalenia wynagrodzenia Starosty Skarżyskiego, została przyjęta i uzyskała Nr 22/III/2014.
Ad.pkt.9 Zamknięcie Sesji Rady Powiatu Skarżyskiego.
Przewodnicząca Rady – Poprosiła o powstanie z miejsc i zakończyła obrady poprzez wygłoszenie formuły "Zamykam III Sesję Rady Powiatu Skarżyskiego".
Godzina zakończenia obrad –1530
Protokołowała: Joanna Wężyk
Przewodnicząca
Rady Powiatu Skarżyskiego
Bożena Bętkowska
Protokół III-29.12.2014.pdf (92kB)
Ad. pkt. 2. Stwierdzenie kworum i przyjęcie porządku obrad.
Przewodnicząca Rady – Bożena Bętkowska poinformowała zebranych, iż w dzisiejszej sesji uczestniczy 17 radnych co stanowi 89% ogólnego składu Rady, jest to zatem kworum zdolne do podejmowania prawomocnych uchwał i decyzji. Przewodnicząca Rady poinformowała, iż zgodnie z § 19 ust. 3 pkt. 2) Statutu Powiatu Skarżyskiego, Sekretarzem dzisiejszych obrad zgodnie z porządkiem alfabetycznym będzie Radny Bartosz Bętkowski.
Następnie stwierdziła, że Państwo Radni wraz z zawiadomieniem o dzisiejszej Sesji otrzymali projekt porządku obrad. Zapytała, czy do przedstawionego projektu porządku III Sesji Rady Powiatu Radni, lub członkowie Zarządu Powiatu zgłaszają uwagi lub wnioski. Ponieważ nie zgłoszono żądnych wniosków Prowadząca obrady poddała pod głosowanie porządek obrad. Porządek III sesji Rady Powiatu Skarżyskiego został przyjęty jednogłośnie 17 głosów za.
Ad.pkt.3 Przyjęcie protokołu z II sesji Rady Powiatu Skarżyskiego.
Wiceprzewodniczący Rady – Janusz Kołodziej przedstawił wniosek o przyjęcie protokołu z II sesji Rady Powiatu Skarżyskiego.
Przewodnicząca Rady poddała pod głosowanie wniosek o przyjęcie protokołu z II sesji, który został przyjęty jednogłośnie.
Ad.pkt.4 Sprawozdanie Starosty z działalności Zarządu Powiatu Skarżyskiego między sesjami.
Starosta - Jerzy Żmijewski przedstawił sprawozdanie z działalności Zarządu Powiatu Skarżyskiego między sesjami w okresie od 16.12.2014 roku do 29.12.2014 roku.
Ad.pkt. 5 Interpelacje i zapytania radnych.
Radna Renata Bilska – odniosła się do zmian w budżecie powiatu na 2014 rok. Zapytała z czego wynika zmniejszenie dotacji z budżetu państwa o 260.000 zł na przebudowę odcinka ul. Książęcej. Zapytała również czy w 2015 roku będzie kontynuowana inwestycja „Przebudowa ul. Książęcej”. Następnie przypomniała, że do projektu budżetu na 2015 rok zgłaszała wniosek o uwzględnienie dokończenia ul. Rycerskiej, a przynajmniej wykonanie odcinka, przy którym są posesje mieszkańców oraz rozpoczęcie budowy chodnika na osiedlu Książęce. Zwróciła uwagę na zagrożenia dla dzieci i młodzieży, które do szkoły uczęszczają ulicą.
Radny Paweł Wiatr – odniósł się do projektu budżetu powiatu skarżyskiego na 2015 rok, poprosił o zabezpieczenie, w miarę możliwości, środków na: udrożnienie przepustów pod jezdnią w Lipowym Polu Plebańskim, budowę chodnika w Lipowym Polu Plebańskim oraz na ul. Spokojnej w Skarżysku Kościelnym w kierunku Jagodnego.
Radny Mieczysław Bąk – poprosił o usuniecie występujących utrudnień dla pieszych i przejeżdżających pojazdów w miejscowości Płaczków w okolicy oddanego do ruchu mostu drogowego, poprzez przesuniecie przed przejazdem kolejowym 3 metalowych barierek. Następnie zwrócił uwagę na niedokończone około 30 metrów chodnika w tej miejscowości. Dodał, że chodnik, kończący się około 15 metrów przed skrzyżowaniem drogi powiatowej z drogą krajową 42. Poprosił o jego wykonanie.
Ad.pkt. 6 Wolne wnioski i oświadczenia.
Starosta – Jerzy Żmijewski – odniósł się do wystąpienia Pani Lucyny Konofalskiej z poprzedniej sesji. Przedstawił informację dotyczącą postępowania administracyjnego toczącego się w latach 2007 - 2010 w sprawie odmowy wprowadzenia zmian w ewidencji gruntów i budynków obrębu miasto Suchedniów gmina Suchedniów odnośnie nieruchomości figurujących jako współwłasność Lucyny Konofalskiej i innych oraz współwłasność Bonifacego Konofalskiego i innych. Po rozpatrzeniu wniosków Pani Lucyny Konofalskiej, Pana Bonifacego Konofalskiego i innych współwłaścicieli nieruchomości położonych w Suchedniowie Starosta Skarżyski w dniu 17.05.2010 r. wydał decyzję znak: GG.III-2/2/2008 orzekającą o odmowie wprowadzenia zmian w operacie ewidencyjnym obrębu miasto Suchedniów gminy Suchedniów żądanych przez Panią Lucynę Konofalską, Pana Bonifacego Konofalskiego i innych. Odwołanie od przedmiotowej decyzji wnieśli: Pani Lucyna Konofalska, Pan Bonifacy Konofalski, Pani Marzena Markiewicz i Pan Dariusz Brzeziński. Po rozpatrzeniu odwołania Świętokrzyski Wojewódzki Inspektor Nadzoru Geodezyjnego i Kartograficznego decyzją z dnia 2010-09-17 znak: IG.VIII.7618-26/10 utrzymał w mocy zaskarżoną decyzję Starosty Skarżyskiego. Pani Lucyna Konofalska i Pan Bonifacy Konofalski złożyli skargę na decyzję Świętokrzyskiego Wojewódzkiego Inspektora Nadzoru Geodezyjnego i Kartograficznego z dnia 2010-09-17 znak: IG.VIII.7618-26/10 do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Kielcach. Wojewódzki Sąd Administracyjny w Kielcach po rozpoznaniu sprawy wydał Wyrok w Imieniu Rzeczypospolitej Polskiej z dnia 20 stycznia 2011 r. Sygn. akt II SA/Ke 732/10 o oddaleniu skargi.
Ad.pkt. 7 Udzielenie odpowiedzi na zgłoszone interpelacje i zapytania.
Starosta – Jerzy Żmijewski – odnosząc się do zgłoszonych interpelacji poinformował, że projekt budżetu na 2015 rok ujmuje te zagadnienia, które ówczesny zarząd, kierowany przez Starostę Michała Jędrysa, uznał za realne do realizacji. Zgodnie z procedurą uchwalania budżetu radni mają możliwość zgłaszania wniosków do projektu budżetu do 15 września i radni poprzedniej kadencji takie wnioski składali. W projekcie budżetu z zadań inwestycyjnych ujęta jest budowa ul. Staffa w Majkowie, która będzie dofinansowana w wysokości 1 mln 850 tys zł z budżetu państwa tzw. „schetynówek”. Wskaźnik zadłużenia powiatu wynosi ok. 47 % i nie chciałby zadłużać budżetu powiatu do dopuszczalnego poziomu ponieważ nie będzie możliwości w latach 2016-2018 wspierać działań powiatu ze środków unijnych. Dlatego Zarząd z wielką rozwagą będzie podchodził do wszystkich wniosków. Oczywiście nieuniknione są prace, które wymagają natychmiastowych działań takich jak: odwodnienia rowów, naprawa przepustów, które możemy wykonać własnymi siłami.
Członek Zarządu – Anna Leżańska odniosła się do zgłoszonych interpelacji. Odpowiadając radnemu Mieczysławowi Bąkowi, wyjaśniła, że problem brakującego chodnika po jednej i drugiej stronie przy moście w Płaczkowie wynikał nie ze złej woli, lecz z tego, że teren po jednej stronie jest terenem kolejowym, a po drugiej GDDKiA. Dodała, że przygotowując dokumentację na ten chodnik mieliśmy bardzo mało czasu, aby nie stracić dofinansowania zewnętrznego i nie było czasu na uzgodnienia z Koleją i GDDKiA. W czasie odbioru temat ten został im zasygnalizowany. Zaznaczyła, że dobudowanie brakującej części chodnika jest możliwe tylko wymaga to ustaleń z właścicielami terenu i na pewno będziemy prowadzić rozmowy, aby dokończyć brakujący fragment.
Dyrektor Zarządu Dróg Powiatowych – Marek Czyż – odpowiadając radnej Renacie Bilskiej poinformował, że ulica Książęca i Rycerska były budowane przy współfinansowaniu ze środków na usuwanie klęsk żywiołowych. Na ulicę Książęcą została przyznana przez UW kwota 4 mln złotych, z czego na ten moment wykorzystaliśmy 800 tys zł. W tym roku będziemy starali się o pozyskanie pozostałej kwoty. Środki na realizację inwestycji przekazywane są w transzach. Jeżeli nam się uda pozyskać całość kwoty, to zadanie zrealizujemy w całości. Dodał jednocześnie, że niezbędne jest zabezpieczenie wkładu własnego, który wynosi ok.30 %. Co do ulicy Rycerskiej środki zewnętrzne zostały już wykorzystane, dokumentacja jest wykonana, pozostała do realizacji ok. 1/3 długości ulicy. Przy usuwaniu klęsk żywiołowych możemy liczyć na środki, które pozwolą tylko na odtworzenie tego co było, nie możemy budować nowych elementów takich jak chodnik. Następnie odniósł się do zmniejszenia dotacji. Wyjaśnił, że wynika to z rozliczenia, ponieważ my szacujemy wielkość środków jakie będą nam potrzebne na realizację zadania. Urząd Wojewódzki rozlicza tylko środki kwalifikowane.
W kwestii interpelacji radnego Pawła Wiatra, co do budowy chodników w kierunku Jagodnego, zaznaczył, że wiąże się to z wykonaniem dokumentacji, niestety w większości są to tereny prywatne, a osoby mieszkające tam są ze sobą skłócone. Bez dokumentacji projektowej nie ma możliwości wykonania żadnych robót.
Radny Mieczysław Bąk – wyraził zdanie, że wszyscy skupili się na remoncie mostu ponieważ była to duża inwestycja. Natomiast co do dokończenia chodnika rozumie, że były trudności z ustaleniami z PKP i GDDKiA, jednak w jego przekonaniu zabrakło dobrej woli i decyzji, aby to zakończyć. W kwestii przeniesienia 3 barierek wskazał, że można wykonać to od zaraz
własnymi siłami.
Dyrektor ZDP – Marek Czyż - co do budowy chodnika zaznaczył, że nie możemy realizować nic ponadto co jest w pozwoleniu na budowę. Pozwolenie na budowę zostało wydane na dany zakres, natomiast ten teren, o którym mówi radny Mieczysław Bąk nie jest własnością powiatu, więc na ten moment nie możemy tam nic realizować. Gdyby poszło zgłoszenie do nadzoru budowlanego musielibyśmy wszystko rozbierać.
Ad.pkt. 8 Rozpatrzenie i podjęcie uchwał w sprawie
1) Starosta Powiatu – Jerzy Żmijewski przedstawił projekt uchwały w sprawie: zmiany wieloletniej prognozy finansowej powiatu skarżyskiego na lata 2014-2030.
Ponieważ nie zgłoszono żadnych uwag Przewodnicząca Rady poddała pod głosowanie przedstawiony projekt uchwały.
Uchwała w sprawie: zmiany wieloletniej prognozy finansowej powiatu skarżyskiego na lata 2014-2030 została przyjęta jednogłośnie i uzyskała Nr 13/III/2014.
2) Starosta Powiatu – Jerzy Żmijewski przedstawił projekt uchwały w sprawie: wprowadzenia zmian w budżecie powiatu na 2014 rok.
Ponieważ nie zgłoszono żadnych uwag Przewodnicząca Rady poddała pod głosowanie przedstawiony projekt uchwały.
Uchwała w sprawie: wprowadzenia zmian w budżecie powiatu na 2014 rok, została przyjęta jednogłośnie i uzyskała Nr 14/III/2014.
3) Starosta Powiatu – Jerzy Żmijewski przedstawił projekt uchwały w sprawie: określenia wydatków, które nie wygasają z upływem roku budżetowego 2014 wraz z autopoprawką. Następnie przedstawił wykaz wydatków, które nie wygasają z upływem roku budżetowego 2014:
- zakup busa szkolnego - wydatek majątkowy
- wydatki
niewygasające
w
roku 2014 – 40.000 zł, termin wykonania zadania
30.06.2015, realizator - Starostwo Powiatowe w Skarżysku-Kamiennej,
- dotacja celowa dla Parafii Rzymsko-Katolickiej św. Rocha w
Mroczkowie na prace konserwatorskie przy zabytku wpisanym do
rejestru zabytków - kościół pw. św. Rocha w Mroczkowie -
wydatki niewygasające w roku 2014 – 5.000, realizator - Starostwo
Powiatowe w Skarżysku-Kamiennej,
- budowa skrzyżowania dróg powiatowych w formie ronda w miejsce skrzyżowania czterowlotowego dróg powiatowych w Skarżysku-Kościelnym tj. drogi nr OSSST ul. Szkolna, droga Nr OSS6T ul.Kolonia, droga Nr OSS7T ul. Kościelna i ul. lłżecka, wydatek inwestycyjny, wydatki niewygasające w roku 2014 – 100.000 zł, realizator - Zarząd Dróg Powiatowych w Skarżysku-Kamiennej,
- rozbudowa drogi powiatowej ul. Metalowców wraz z przebudową infrastruktury technicznej oraz budową "małego ronda" na skrzyżowaniu z ul. Paryską i Norwida w Skarżysku-Kamiennej - wydatek inwestycyjny, wydatki niewygasające w roku 2014 – 200.000 zł, realizator - Zarząd Dróg Powiatowych w Skarżysku-Kamiennej.
Ponieważ
nie zgłoszono żadnych uwag Przewodnicząca
Rady
poddała pod głosowanie przedstawiony projekt uchwały.
Uchwała w sprawie: określenia wydatków, które nie wygasają z upływem roku budżetowego 2014, została przyjęta jednogłośnie i uzyskała Nr 15/III/2014.
Uchwała w sprawie: określenia wydatków, które nie wygasają z upływem roku budżetowego 2014, została przyjęta jednogłośnie i uzyskała Nr 15/III/2014.
4) Wicestarosta – Artur Berus przedstawił projekt uchwały w sprawie: ustalenia godzin pracy i harmonogramu dyżurów aptek ogólnodostępnych na terenie powiatu skarżyskiego od 1 stycznia 2015 roku.
Uzasadniając poinformował, że Rada Powiatu po zasięgnięciu opinii opinii samorządu aptekarskiego oraz opinii wójtów (prezydentów miast, burmistrzów) z terenu powiatu, określa w drodze uchwały rozkład godzin pracy aptek ogólnodostępnych na terenie powiatu, tak by był on dostosowany do potrzeb ludności i zapewniał dostępność świadczeń również w porze nocnej, w niedzielę, święta i inne dni wolne od pracy. Rozkład godzin pracy aptek ogólnodostępnych ustalony w niniejszej uchwale nie wprowadza zakazu otwarcia apteki poza wyznaczonym harmonogramem, a ustalenie godzin pracy aptek nie ogranicza ich działalności. Podczas określania rozkładu czasu pracy aptek zasadnicze znaczenie miało wskazanie przez poszczególne apteki czasu ich pracy. Przyjęto, iż wyznaczony przez apteki czas pracy wskazuje na rzeczywiste zapotrzebowanie mieszkańców powiatu skarżyskiego na świadczone przez nie usługi. Przy ustalaniu harmonogramu dyżurów nocnych aptek kierowano się przede wszystkim miejscem, w którym mieszkańcy powiatu skarżyskiego mają zapewnioną opiekę w porze nocnej i w dni wolne od pracy, tj. przez Świętokrzyskie Centrum Ratownictwa Medycznego i Transportu Sanitarnego w Skarżysku-Kamiennej oraz Szpitalny Oddział Ratunkowy z siedzibą w Skarżysku-Kamiennej. Uwzględniono również prośbę właścicieli prowadzących apteki w lokalach na ul. Rejowskiej 54 i Norwida 7, którzy prosili by dyżury nocne były przypisane tylko do apteki na ul. Rejowskiej 54, a także właścicieli prowadzących apteki w lokalach na ul. Powstańców Warszawy 7 i Legionów 104 tu dyżury pełnić będzie apteka na ul. Legionów 104.Dyżur nocny apteki rozpoczyna się o godz. 21.00 i trwa do godz. 8.00 dnia następnego, ponieważ większość aptek ogólnodostępnych pracuje do godz. 20.30, a dwie z nich do godz. 21.00. Do dej pory nie było problemu z dyżurami nocnymi, bowiem prowadziła go Apteka MILLENIUM. 17 grudnia otrzymaliśmy informację, że ta apteka nie jest zainteresowana prowadzeniem dyżurów nocnych. Dlatego też wspólnie z właścicielami aptek został przygotowany harmonogram zabezpieczający dyżury nocne.
Radna Małgorzata Kwiatkowska – poprosiła, aby rozesłać wykaz dyżurów aptek do każdej przychodni w powiecie.
Ponieważ nie zgłoszono innych uwag Przewodnicząca Rady poddała pod głosowanie przedstawiony projekt uchwały.
Uchwała w sprawie: ustalenia godzin pracy i harmonogramu dyżurów aptek ogólnodostępnych na terenie powiatu skarżyskiego od 1 stycznia 2015 roku, została przyjęta jednogłośnie i uzyskała Nr 16/III/2014.
5) Wiceprzewodniczący Rady – Jan Gajda przedstawił projekt uchwały w sprawie: zatwierdzenia rocznego planu pracy i kontroli Komisji Rewizyjnej Rady Powiatu Skarżyskiego na rok 2015.
Uzasadniając poinformował, że podjęcie niniejszej uchwały wynika z art. 17 ust. 2 ustawy z dnia 5 czerwca 1998 roku o samorządzie powiatowym, zgodnie z którym Komisje przedkładają Radzie Powiatu swoje plany pracy oraz § 39 ust. 1 i 3 Statutu Powiatu Skarżyskiego, na podstawie którego Komisja Rewizyjna działa według rocznego planu zatwierdzonego przez Radę Powiatu. Komisja Rewizyjna przedstawia Radzie Powiatu projekt planu pracy i kontroli do 30 listopada roku poprzedzającego rok, którego dotyczy ten plan. Z uwagi na fakt, iż wybory samorządowe odbyły się w terminie 16 listopada, a wybór komisji stałych Rady Powiatu Skarżyskiego faktycznie nastąpił w dniu 15 grudnia br. projekt niniejszej uchwały poddaje się pod obrady na pierwszej kolejnej roboczej sesji Rady Powiatu. Dodał, że niniejszy plan został ustalony i przyjęty na posiedzeniu komisji rewizyjnej w dniu 17 grudnia 2014 roku.
Ponieważ nie zgłoszono żadnych uwag Przewodnicząca Rady poddała pod głosowanie przedstawiony projekt uchwały.
Uchwała w sprawie: zatwierdzenia rocznego planu pracy i kontroli Komisji Rewizyjnej Rady Powiatu Skarżyskiego na rok 2015, została przyjęta jednogłośnie i uzyskała Nr 17/III/2014.
6) Wiceprzewodniczący Rady – Jan Gajda przedstawił projekt uchwały w sprawie: wyboru Wiceprzewodniczącego Komisji Rewizyjnej Rady Powiatu Skarżyskiego.
Na podstawie § 40 ust. 4 Statutu Powiatu Skarżyskiego Rada Powiatu na wniosek przewodniczącego komisji rewizyjnej wybiera spośród członków komisji zastępcę przewodniczącego.
Przewodniczący Komisji Rewizyjnej – Pan Grzegorz Małkus na Wiceprzewodniczącego Komisji zgłosił Radnego Bartosza Bętkowskiego.
Ponieważ nie zgłoszono żadnych uwag Przewodnicząca Rady poddała pod głosowanie przedstawiony projekt uchwały.
Uchwała w sprawie: wyboru Wiceprzewodniczącego Komisji Rewizyjnej Rady Powiatu Skarżyskiego, została przyjęta jednogłośnie i uzyskała Nr 18/III/2014.
7) Wiceprzewodniczący Rady – Jan Gajda przedstawił projekt uchwały w sprawie: wyboru Sekretarza Komisji Rewizyjnej Rady Powiatu Skarżyskiego.
Na podstawie § 40 ust. 4 Statutu Powiatu Skarżyskiego Rada Powiatu na wniosek przewodniczącego komisji rewizyjnej wybiera spośród członków komisji sekretarza komisji.
Przewodniczący Komisji Rewizyjnej – Pan Grzegorz Małkus na Sekretarza Komisji zgłosił Radną Monikę Mianowską.
Ponieważ nie zgłoszono żadnych uwag Przewodnicząca Rady poddała pod głosowanie przedstawiony projekt uchwały.
Uchwała w sprawie: wyboru Sekretarza Komisji Rewizyjnej Rady Powiatu Skarżyskiego, została przyjęta jednogłośnie i uzyskała Nr 19/III/2014.
8) Starosta – Jerzy Żmijewski przedstawił wniosek w sprawie: odwołania ze stanowiska Skarbnika Powiatu Skarżyskiego pani Moniki Gębskiej, a następnie przedłożył projekt uchwały w sprawie odwołania.
Ponieważ nie zgłoszono żadnych pytań Przewodnicząca Rady poddała pod głosowanie przedstawiony projekt uchwały.
Za przyjęciem uchwały głosowało – 15 radnych
Głosów przeciwnych – 0
Wstrzymały się od głosu – 2 osoby
Uchwała w sprawie: odwołania ze stanowiska Skarbnika Powiatu Skarżyskiego, została przyjęta i uzyskała Nr 20/III/2014.
9) Starosta – Jerzy Żmijewski przedstawił wniosek w sprawie: powołania Skarbnika Powiatu Skarżyskiego pani Bogusławy Wilczyńskiej.
Następnie poinformował, że Pani Bogusława Wilczyńska jest wieloletnim głównym księgowym Powiatowego Urzędu Pracy w Skarżysku-Kamiennej. Jest absolwentką dwustopniowych studiów wyższych. Uzyskała tytuł licencjata w zakresie polityki gospodarczej i strategii przedsiębiorstw oraz tytuł magistra na kierunku ekonomia w zakresie rachunkowości. Ukończyła również studia podyplomowe w zakresie Zarządzania projektami Europejskiego Funduszu Społecznego.
Następnie przedłożył projekt uchwały w sprawie powołania na stanowisko Skarbnika Powiatu Skarżyskiego.
Ponieważ nie zgłoszono żadnych pytań Przewodnicząca Rady poddała pod głosowanie przedstawiony projekt uchwały.
Za przyjęciem uchwały głosowało – 11 radnych
Głosów przeciwnych – 0
Wstrzymało się od głosu – 6 osób
Uchwała w sprawie: powołania na stanowisko Skarbnika Powiatu Skarżyskiego, została przyjęta i uzyskała Nr 21/III/2014.
10) Przewodnicząca Rady – Bożena Bętkowska przedstawiła projekt uchwały w sprawie: ustalenia wynagrodzenia Starosty Skarżyskiego.
Stosownie do postanowień art. 12 pkt. 2 Ustawy z dnia 5 czerwca 1998 roku o samorządzie powiatowym do wyłącznej właściwości Rady Powiatu należy ustalenie wynagrodzenia Przewodniczącego Zarządu Powiatu. W związku z rozpoczęciem V kadencji Rady koniecznym jest podjęcie uchwały ustalającej wynagrodzenie Starosty – Pana Jerzego Żmijewskiego. Wynagrodzenie zostało ustalone zgodnie z zapisami Rozporządzenia Rady Ministrów w sprawie: zasad wynagradzania pracowników samorządowych
Ponieważ nie zgłoszono żadnych pytań Przewodnicząca Rady poddała pod głosowanie przedstawiony projekt uchwały.
Za przyjęciem uchwały głosowało – 11 radnych
Głosów przeciwnych – 0
Wstrzymało się od głosu – 6 osób
Uchwała w sprawie: ustalenia wynagrodzenia Starosty Skarżyskiego, została przyjęta i uzyskała Nr 22/III/2014.
Ad.pkt.9 Zamknięcie Sesji Rady Powiatu Skarżyskiego.
Przewodnicząca Rady – Poprosiła o powstanie z miejsc i zakończyła obrady poprzez wygłoszenie formuły "Zamykam III Sesję Rady Powiatu Skarżyskiego".
Godzina zakończenia obrad –1530
Protokołowała: Joanna Wężyk
Przewodnicząca
Rady Powiatu Skarżyskiego
Bożena Bętkowska
Protokół III-29.12.2014.pdf (92kB)
metryczka
Wytworzył: Przewodnicząca Rady Powiatu Skarżyskiego (22 stycznia 2015)
Opublikował: Łukasz Krawiecki (27 stycznia 2015, 12:38:12)
Ostatnia zmiana: brak zmian
Liczba odsłon: 1225