Protokół Nr 26/2024 z posiedzenia Zarządu Powiatu Skarżyskiego w dniu 22 października 2024 r.

  
W posiedzeniu udział wzięli:
 
Członkowie Zarządu Powiatu:      
  1. Artur Berus                                       - Starosta
  2. Tadeusz Bałchanowski                        - Członek Zarządu Powiatu
  3. Cezary Błach                                     - Członek Zarządu Powiatu
  4. Monika Pająk                                     - Członek Zarządu Powiatu
 
 
Stali uczestnicy posiedzenia:
  1. Urszula Wrona                                   - Skarbnik Powiatu
  2. Małgorzata Nosowicz                          - Sekretarz Powiatu
 
 
Lista obecności stanowi załącznik nr 1 do protokołu.
Posiedzeniu przewodniczył Starosta – Pan Artur Berus.
Posiedzenie protokołowała: Olga Łukomska – Starszy inspektor.
 
 
Starosta – Pan Artur Berus przedstawił proponowany porządek posiedzenia oraz zapytał o uwagi i wnioski.
W związku z brakiem uwag, Zarząd Powiatu przyjął porządek posiedzenia.
 
 
Porządek posiedzenia:
  1. Podjęcie uchwały Zarządu Powiatu Skarżyskiego w sprawie wprowadzenia zmian w budżecie powiatu na 2024 rok.
  2. Rozpatrzenie pism skierowanych do Zarządu Powiatu.
  3. Sprawy różne.



Ad. pkt 1. Podjęcie uchwały Zarządu Powiatu Skarżyskiego w sprawie wprowadzenia  zmian w budżecie powiatu na 2024 rok (załącznik nr 2)
 
Referująca, Skarbnik Powiatu – Pani Urszula Wrona poinformowała, że proponowane zmiany w budżecie Powiatu Skarżyskiego wynikają z:
  1. Zgodnie z Decyzjami Wojewody Świętokrzyskiego znak FN.I.3111.662.2024 z dnia 10 października 2024 oraz znak FN.3111.792.2024 z dnia 15 października 2024 roku zwiększa się plan dotacji celowej z budżetu państwa o kwotę 65 327zł na podniesienie uposażeń funkcjonariuszy na stanowisku służbowym stażysta oraz o kwotę  563 337zł na uzupełnienie planu Komendy Powiatowej Państwowej Straży Pożarnej w zakresie świadczeń na rzecz osób fizycznych, wydatków bieżących oraz pokrycie kosztów funkcjonowania jednostek w zakresie eksploatacji, napraw sprzętu niezbędnego do prowadzenia działań ratowniczo-gaśniczych, a także remontów budynku.
  2. Zgodnie z pismem Powiatowego Inspektoratu Nadzoru Budowlanego z dnia 17 października 2024 roku dokonuje się przeniesienia planu wydatków rzeczowych pomiędzy paragrafami w łącznej kwocie 214,41zł na opłaty związane z egzekucją prowadzoną przez Urząd Skarbowy.
  3. Na podstawie pisma Zespołu Placówek Edukacyjno-Wychowawczych z dnia 15 października 2024 roku dokonuje się przeniesienia planu wydatków pomiędzy rozdziałami i paragrafami w łącznej kwocie 132 000zł na wynagrodzenia i pochodne od wynagrodzeń  oraz zakup środków żywności.
  4. Zgodnie z pismem Zespołu Placówek Resocjalizacyjno-Wychowawczych z dnia 15 października 2024 roku przenosi się plan wydatków pomiędzy rozdziałami i paragrafami w kwocie 13 207,59 na zakup usług pozostałych tj wywóz nieczystości, przeglądy itp. oraz na wypłatę świadczeń wynikających z ustawy o BHP.
  5. Zgodnie z pismem II Liceum Ogólnokształcącego im.A.Mickiewicza z dnia 16 października 2024 roku przenosi się nadwyżki w planie na wynagrodzeniach nauczycieli w kwocie 150 000zł na wypłatę świadczeń wynikających z ustawy o BHP, na pochodne od wynagrodzeń grudniowych, na koszty energii oraz na wykonanie przegrody przeciwdymnej zgodnie z zaleceniami straży pożarnej w celu zabezpieczenia i ochrony przeciwpożarowej polegającej na podziale korytarzy stanowiących drogę ewakuacyjną.
  6. Na wniosek Wydziału Edukacji, Promocji, Kultury, Sportu i Turystyki z dnia 14 października dokonuje się przeniesienia planu wydatków pomiędzy paragrafami w ramach realizacji przez powiat zadań z zakresu kultury i sportu.
  7. Zgodnie z pismami Zespołu Szkół Technicznych z dnia 10 października 2024 roku dokonuje się przeniesienia planu wydatków na wynagrodzenia i pochodne od wynagrodzeń pomiędzy rozdziałami i paragrafami w łącznej kwocie 78 880zł oraz z dnia 8 października 2024 roku dokonuje się przeniesienia planu wydatków pomiędzy paragrafami w kwocie 23 019,26zł w związku z realizacją projektu w ramach programu Erasmus.
  8. Na podstawie pisma Zespołu Szkół Ekonomicznych z dnia 9 października 2024 roku przenosi się nadwyżki w planie w kwocie 50 000zł na wykonanie dwóch z czterech przegród z drzwiami dymoszczelnymi na dwóch kondygnacjach.
  9. W związku ze złożeniem wniosków nauczycieli o dofinansowanie dokształcania zwiększa się plan poniższych jednostek w celu wypłaty tych dofinansowań:
    a)      Powiatowe Centrum Rozwoju Edukacji: 320zł
    b)      Zespół Placówek Edukacyjno-Wychowawczych: 5 700zł
    c)      I Liceum Ogólnokształcące im.J.Słowackiego: 5 980,80zł
    d)     Zespół Szkół Transportowo-Mechatronicznych: 936zł
  10. Na wniosek I Liceum Ogólnokształcącego im.J.Śłowackiego z dnia 10 października 2024 roku przenosi się plan wydatków pomiędzy rozdziałami i paragrafami w łącznej kwocie 55 550zł na koszty gazu, energii elektrycznej i wody, na wywóz nieczystości, ścieki, przegląd kotłów oraz na szkolenie z zakresu Pierwszej Pomocy.
  11. Zgodnie z pismem Zespołu Szkół Samochodowo-Usługowych z dnia 17 października 2024 rok dokonuje się przeniesienia planu wydatków pomiędzy rozdziałami i paragrafami w łącznej kwocie 58 300zł na zabezpieczenie wydatków płacowych i rzeczowych do końca roku.
  12. Na podstawie pisma Centrum Obsługi Placówek z dnia 18 października 2024 roku dokonuje się przeniesienia planu wydatków pomiędzy jednostkami Centrum Obsługi Placówek, Przystań 1 i Przystań 2 w celu zakupu mebli i wyposażenia do pokoi wychowanków oraz zabezpieczeniem środków na umowę zlecenia.
  13. Na podstawie pisma Powiatowego Urzędu Pracy z dnia 21 października 2024 roku dokonuje się przeniesienia planu wydatków pomiędzy paragrafami w kwocie 10 779,10zł z przeznaczeniem przede wszystkim na pokrycie opłaty za trwały zarząd.
  14. W związku z koniecznością wyremontowania niewielkiego odcinka chodnika przy ul.Sokolej zachodzi konieczność przeniesienia kwoty 68 000zł pomiędzy paragrafami w ramach planu wydatków Zarządu Dróg Powiatowych.
Zarząd Powiatu podjął przedmiotową uchwałę.
 

 
Ad. pkt 2. Rozpatrzenie pism skierowanych do Zarządu Powiatu
 
Wicestarosta – Pani Katarzyna Bilska przedstawiła prośbę Referatu ds. Promocji w sprawie wyrażenia zgody na przeprowadzenie konsultacji społecznych z trzecim sektorem w celu zaopiniowania projektu Programu Współpracy Powiatu Skarżyskiego z organizacjami pozarządowymi oraz innymi podmiotami prowadzącymi działalność pożytku publicznego na rok 2025 (pismo w sprawie stanowi załącznik nr 3).
Pani Katarzyna Bilska wyjaśniła, iż zgodnie z art. 5 Uchwały Nr 222/XXIX/2012 Rady Powiatu Skarżyskiego z dnia 29 października 2012 r. w sprawie szczegółowego sposobu konsultowania z organizacjami pozarządowymi i podmiotami wymienionymi w art. 3 ust. 3 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie projektów aktów prawa miejscowego w dziedzinach dotyczących działalności statutowej tych organizacji, decyzje w sprawie przeprowadzenia konsultacji podejmuje Zarząd Powiatu Skarżyskiego wskazując wydział lub komórkę organizacyjną Starostwa Powiatowego w Skarżysku-Kamiennej odpowiedzialną za ich przeprowadzenie.
Wicestarosta poinformowała, że Referat ds. Promocji rekomenduje przeprowadzenie konsultacji projektu „Programu Współpracy Powiatu Skarżyskiego z organizacjami pozarządowymi oraz innymi podmiotami prowadzącymi działalność pożytku publicznego na rok 2025” w dniach od 28 października 2024r. do 12 listopada 2024 r. Projekt Programu Współpracy wraz z informacją o konsultacjach zostanie zamieszczony na stronie internetowej Powiatu Skarżyskiego oraz na stronach internetowych lokalnych mediów. Organizacje będą miały możliwość zapoznania się z dokumentem i zgłaszania ewentualnych sugestii i uwag na wskazany adres e-mail pracownika Referatu ds. Promocji. Ponadto projekt Programu Współpracy wyłożony zostanie w Referacie ds. Promocji, gdzie przedstawiciele stowarzyszeń osobiście będą mogli wnosić ewentualne uwagi.
Zarząd Powiatu jednogłośnie wyraził zgodę w przedmiotowej sprawie.
 
 
Członek Zarządu – Pan Tadeusz Bałchanowski przypomniał, że Prezydent Miasta Skarżyska-Kamiennej pismem znak: DT-II.720.1.37.2024.MS z dnia 12.09.2024r. zwrócił się z prośbą o nieodpłatne przekazanie na rzecz Gminy Skarżysko-Kamienna działki nr 267/3 (obręb 0010 Metalowiec, arkusz 43) stanowiącej pas drogowy ulicy Bernatka, w związku z planami budowy przy stacji kolejowej Skarżysko-Milica parkingu wraz z dojazdem.
Członek Zarządu dodał, że Zarząd Powiatu na posiedzeniu w dniu 25 września 2024 r. zdecydował, iż decyzję w powyższej sprawie podejmie po zapoznaniu się z operatem szacunkowym dla w/w nieruchomości.
Następnie, Pan Tadeusz Bałchanowski zapoznał zebranych z pismem Prezydenta Miasta informującym, że zgodnie z wykonaną w sierpniu 2022 roku opinią określającą wartość rynkową nieruchomości gruntowych zajętych pod drogi gminne na terenie miasta Skarżyska-Kamiennej, wartość rynkowa przedmiotowej działki została określona na kwotę 27 727,45 zł. (załącznik nr 4).
Wobec powyższego, Zarząd Powiatu wyraził zgodę na wszczęcie procedury mającej na celu nieodpłatne przekazanie działki nr 267/3 (obręb 0010 Metalowiec, arkusz 43) stanowiącej pas drogowy ulicy Bernatka na rzecz Gminy Skarżysko-Kamienna.
 
 
Członek Zarządu – Pan Cezary Błach zapoznał zebranych z pismem Dyrektora Zespołu Szkół Transportowo – Mechatronicznych w Skarżysku-Kamiennej w sprawie wyrażenia zgody na usunięcie 19 drzew z gatunku: lipa – 9 szt., świerk – 5 szt., jodła – 2 szt., olcha – 2 szt., i tuja – 1szt. znajdujących się na terenie działki Nr 1/476 będącej własnością Powiatu Skarżyskiego, a przekazanej w trwały zarząd ZSTM (załącznik nr 5).
Pan Cezary Błach wskazał, iż w/w drzewa rosną na terenie objętym inwestycją budowy parkingu w ramach utworzenia Branżowego Centrum Umiejętności przy ZSTM.
Zarząd Powiatu wyraził zgodę na złożenie do Urzędu Miasta w Skarżysku-Kamiennej wniosku o wycięcie powyższych drzew.
 
 
W związku ze zbliżającym się terminem końca umowy ubezpieczenia majątku Powiatu Skarżyskiego Członek Zarządu – Pan Cezary Błach poinformował, że firma Inter Broker zajmująca się obsługą ubezpieczeniową przedłożyła opracowanie pn. „Propozycja programu ubezpieczenia dla Powiatu Skarżyskiego”, zawierające różne warianty możliwości ubezpieczenia majątku i odpowiedzialności cywilnej Powiatu Skarżyskiego oraz rozszerzenia ubezpieczenia o pojazdy mechaniczne stanowiące własność Powiatu Skarżyskiego (załącznik nr 6).
Po zapoznaniu się z przedmiotowym dokumentem, Zarząd Powiatu podjął decyzję o wyborze wariantu I (ubezpieczenie budynków wg wartości aktualnej), na okres 12 miesięcy, bez ubezpieczenia pojazdów mechanicznych Powiatu Skarżyskiego, z równoczesnym podniesieniem sumy gwarancyjnej ubezpieczenia OC do 1 mln zł. Jednocześnie, Zarząd zobowiązał Wydział IM do zebrania i przedstawienia Zarządowi w II kwartale 2025 roku ofert firm brokerskich w zakresie ubezpieczenia majątku Powiatu Skarżyskiego.
 
 
Starosta – Pan Artur Berus poinformował, że w związku z wydaniem Decyzji Zarządu Powiatu Skarżyskiego znak: GG-II.6844.2.2.2023 z dnia 25.09.2024r. w sprawie ustanowienia trwałego zarządu, Dyrektor Powiatowego Urzędu Pracy zwraca się z prośbą o udzielenie bonifikaty od opłat rocznych z tytułu trwałego zarządu części nieruchomości gruntowej składającej się z działki oznaczonej w ewidencji gruntów i budynków m. Skarżyska-Kamienna (obręb 0010 Metalowiec, arkusz 6) jako działka nr 126 o powierzchni 0,1973 ha, zajmowanej przez Powiatowy Urząd Pracy w Skarżysku-Kamiennej, ul. Sikorskiego 20 (pismo w sprawie stanowi załącznik nr 7).
Zarząd Powiatu podjął decyzję o przyznaniu od nowego roku kalendarzowego bonifikaty w wysokości 95%,. Jednocześnie, Zarząd zobowiązał Wydział GG do przygotowania stosownej uchwały.
 
 
Starosta – Pan Artur Berus przedstawił pismo Wydziału Geodezji, Kartografii, Katastru i Gospodarki Nieruchomościami informujące, że w dniu 24.04.2024r. została zawarta z firmą GEOS – Geodezja i Nieruchomości Dariusz Szczepański z siedzibą w Nysie umowa na wykonanie prac geodezyjnych związanych z opracowaniem numerycznym map ewidencji gruntów i budynków dla obrębów: Występa, Zalezianka, Łączna gmina Łączna oraz dla obrębu Ubyszów – gmina Bliżyn z terminem wykonania 19.08.2024r.
Starosta wskazał, że zgodnie z zapisami umowy za uchybienie terminu wykonania przedmiotu umowy kary umowne wynoszą 0,5% wynagrodzenia brutto tj. 416,58 zł za każdy rozpoczęty dzień zwłoki, licząc od dnia następnego po upływie terminu umownego, o ile zwłoka wykonawcy nie przekroczy 30 dni. Natomiast, jeżeli zwłoka przekroczy 30 dni od wyznaczonego terminu kara za niedotrzymanie terminu wynosi 1% wynagrodzenia brutto tj. 833,17 zł za każdy rozpoczęty dzień zwłoki, licząc od dnia następnego po upływie 30 dni zwłoki.
Następnie Pan Artur Berus poinformował, że w dniu 25.09.2024 r. Wykonawca prac zgłosił gotowość do przystąpienia do odbioru zamówienia. Jednakże w dniu 02.10.2024r. po dokonaniu odbioru przez komisję postanowiono z uwagi na braki w przesłanym operacie technicznym odrzucić prace. W dniu 15.10.2024r. wpłynęła poprawiona dokumentacja geodezyjna, która obecnie jest sprawdzana przez komisję odbioru.
Pismem z dnia 08.10.2024r., Wykonawca prac wskazał, iż firma GEOS – Geodezja i Nieruchomości Dariusz Szczepański ma swoją siedzibę w Nysie, gdzie Rozporządzeniem Rady Ministrów w sprawie wprowadzenia stanu klęski żywiołowej na obszarze części województwa dolnośląskiego, opolskiego oraz śląskiego z dnia 16 września 2024 r., został wprowadzony stan klęski żywiołowej (Dz. U. z 2024 r. poz. 1365) od dnia 16.09.2024r. Poinformowano, iż biuro nie ucierpiało  wyniku powodzi, jednakże pracownicy firmy i ich rodziny ponieśli straty. Firma nie mogła funkcjonować, gdyż pracownicy byli zaangażowani w przygotowanie zabezpieczeń powodziowych. W piśmie wskazano, iż walkę o ochronę domów zaczęto w dniu 12.09.2024r. Wykonawca prac w swoim piśmie poprosił o odstąpienie od naliczania kar umownych od dnia 12.09.2024r. za nieterminowe wykonanie zamówienia (załącznik nr 8).
Kończąc wypowiedź Starosta poinformował, iż mając na uwadze art.471 ustawy z dnia 23 kwietnia 1964r. Kodeks cywilny (Dz. U z 2024 r. poz. 1061), który określa, iż dłużnik obowiązany jest do naprawienia szkody wynikłej z niewykonania lub nienależytego wykonania zobowiązania, chyba że niewykonanie lub nienależyte wykonanie jest następstwem okoliczności, z której jednoznacznie wynika, iż przyczyną niedotrzymania terminu umowy od dnia 12.09.2024r. była klęska żywiołowa w postaci powodzi, Wydział GG zwraca się z prośbą o rozważenie przychylenia się do wniosku Wykonawcy prac.
W świetle powyższego, Zarząd Powiatu podjął decyzję o odstąpieniu od naliczania kar umownych od dnia 12.09.2024r. za nieterminowe wykonanie zamówienia.
 
 
Starosta – Pan Artur Berus przedstawił pismo przygotowane przez Wydział Geodezji, Kartografii, Katastru i Gospodarki Nieruchomościami, znak: GG-II.683.12.2022 z dnia 21.10.2024r., informujące o zakończeniu postępowania w sprawie ustalenia odszkodowania za przejęcie z mocy prawa na rzecz Powiatu Skarżyskiego prawa własności nieruchomości położonych w Skarżysku-Kamiennej, oznaczonych w ewidencji gruntów jako działki:
  • nr 251/2 o pow. 0,0085 ha, nr 252/3 o pow. 0,0205 ha, nr 254/4 o pow. 0,0088 ha, nr 254/6 o pow. 0,0088 ha, nr 257/2 o pow. 0,0094 ha, nr 258/2 o pow. 0,0058 ha, nr 385/2 o pow. 0,0077 ha, nr 430/4 o pow. 0,0128 ha, nr 515/2 o pow. 0,0091 ha, nr 524/2 o pow. 0,0016 ha, nr 527/4 o pow. 0,0036 ha, nr 530/1 o pow. 0,0024 ha, nr 610/2 o pow. 0,0147 ha, nr 611/15 o pow. 0,0184 ha, nr 618/2 o pow. 0,0095 ha (obręb 0012 Łyżwy, arkusz mapy 85), nr 503/2 o pow. 0,0058 ha, nr 505/4 o pow. 0,0058 ha (obręb 0012 Łyżwy, arkusz mapy 86), nr 261/5 o pow. 0,0120 ha, nr 261/8 o pow. 0,0120 ha (obręb 0012 Łyżwy, arkusz mapy 87),
  • nr 262/3 o pow. 0,0187 ha (obręb 0012 Łyżwy, arkusz mapy 87),
  • nr 263/18 o pow. 0,0322 ha (obręb 0012 Łyżwy, arkusz mapy 87) (pismo w sprawie stanowi załącznik nr 9).
Pan Artur Berus poinformował, że wartość odszkodowania należnego Gminie Skarżysko-Kamienna – będącej byłym właścicielem przedmiotowych nieruchomości wynosi łącznie 269 073,00 zł.
Mając na uwadze fakt, że w/w nieruchomości przejęte zostały przez Powiat Skarżyski na cele realizacji inwestycji drogowej (pożytku publicznego), Zarząd Powiatu uznał za zasadne wystąpienie z wnioskiem do Prezydenta Miasta Skarżyska-Kamiennej o umorzenie w/w kwoty odszkodowania. Do powyższego Zarząd zobowiązał Wydział GG.
 
 
W nawiązaniu do wyciągu z posiedzenia Zarządu Powiatu Skarżyskiego z dnia 10 października 2024 roku w sprawie przygotowania i przedłożenia analizy ilości przesyłek roznoszonych przez gońców zatrudnionych w Wydziale Organizacyjnym i Spraw Obywatelskich, Starosta – Pan Artur Berus przedstawił przedmiotową analizę (załącznik nr 10).
Zarząd Powiatu nie wniósł uwag i jednogłośnie przyjął przedstawione informacje do wiadomości.
 
 
Starosta – Pan Artur Berus poinformował, że Komendant Państwowej Straży Pożarnej zwrócił się z prośbą o udzielenie dofinansowania w kwocie 29 600,00zł do zakupu samochodu operacyjnego z napędem hybrydowym na potrzeby PSP w Skarżysku-Kamiennej (załącznik nr 11).
Pan Artur Berus wyjaśnił, że samochód, którym aktualnie dysponuje jednostka jest mocno wyeksploatowany i często ulega awariom. Dodał, że sześć lat temu przekroczył normę eksploatacyjną przewidzianą dla tego typu pojazdów.
Starosta poinformował, że koszt zakupu nowego samochodu to wydatek ok. 130 tys.zł. Sfinansowanie go w całości z własnych środków PSP jest niemożliwe, ponieważ stanowi zbyt duże obciążenie dla budżetu.
Mając na uwadze ograniczone środki w budżecie powiatu, Zarząd Powiatu podjął decyzję o przekazaniu na powyższy cel kwotę 15 000,00 zł.
 
 
Z treścią ogłoszenia Zarządu Powiatu Skarżyskiego z dnia 22.10.2024 r. o przetargu pisemnym ofertowym na sprzedaż samochodu osobowego marki Volkswagen Golf o nr rej WE5F777, wobec którego został orzeczony przepadek na rzecz Powiatu Skarżyskiego (załącznik nr 12) zapoznał zebranych Członek Zarządu – Pan Tadeusz Bałchanowski.
Zarząd Powiatu nie wniósł uwag i jednogłośnie zaakceptował treść przedmiotowego ogłoszenia.
 

 
Ad. pkt 3. Sprawy różne
 
     W tym punkcie nie wniesiono żadnych spraw.
 
Na tym zakończono posiedzenie.
 
          Protokołowała                                         Przewodniczący Zarządu
          Olga Łukomska                                               Artur Berus
 
 
Podpisy Członków Zarządu Powiatu:
  1. K. Bilska
  2. T. Bałchanowski
  3. M. Pająk
  4. C. Błach
 
   
 
Załączników: 12
 
  • Załącznik nr 1 – lista obecności na posiedzeniu Zarządu Powiatu,
  • Załącznik nr 2 – uchwała Zarządu Powiatu Skarżyskiego w sprawie wprowadzenia zmian w budżecie powiatu na 2024 rok,
  • Załącznik nr 3 – pismo Referatu ds. Promocji z dnia 18.10.2024r.,
  • Załącznik nr 4 – pismo Zarządu Dróg Powiatowych z dnia 16.10.2024r.,
  • Załącznik nr 5 – pismo Wydziału Inwestycji, Mienia i Obsługi Gospodarczej z dnia 17.10.2024r.,
  • Załącznik nr 6 – pismo Wydziału Inwestycji, Mienia i Obsługi Gospodarczej z dnia 09.10.2024r.,
  • Załącznik nr 7 – pismo Wydziału Geodezji, Kartografii, Katastru i Gospodarki Nieruchomościami
  • z dnia 15.10.2024r.,
  • Załącznik nr 8 – pismo Wydziału Geodezji, Kartografii, Katastru i Gospodarki Nieruchomościami z dnia 15.10.2024r.,
  • Załącznik nr 9 – Wydziału Geodezji, Kartografii, Katastru i Gospodarki Nieruchomościami z dnia 21.10.2024r.,
  • Załącznik nr 10 – pismo Wydziału Organizacyjnego i Spraw Obywatelskich z dnia 16.10.2024r.,
  • Załącznik nr 11 – pismo Komendanta Państwowej Straży Pożarnej w Skarżysku-Kamiennej z dnia 17.10.2024r.,
  • Załącznik nr 12 – ogłoszenie Zarządu Powiatu Skarżyskiego z dnia 22.10.2024 roku o przetargu pisemnym ofertowym na sprzedaż samochodu osobowego marki Volkswagen.
 
 
  Protokół (803kB) pdf
 

metryczka


Wytworzył: Zarząd Powiatu (22 października 2024)
Opublikował: Olga Łukomska (31 października 2024, 11:05:32)

Ostatnia zmiana: brak zmian
Liczba odsłon: 40