Protokół Nr 20/2024 z posiedzenia Zarządu Powiatu Skarżyskiego w dniu 19 września 2024 r.

  
 
W posiedzeniu udział wzięli:
 
Członkowie Zarządu Powiatu:      
  1. Artur Berus                                        - Starosta
  2. Tadeusz Bałchanowski                         - Członek Zarządu Powiatu
  3. Cezary Błach                                      - Członek Zarządu Powiatu
  4. Monika Pająk                                      - Członek Zarządu Powiatu
 
 
Stali uczestnicy posiedzenia:
  1. Urszula Wrona                                    - Skarbnik Powiatu
  2. Małgorzata Nosowicz                           - Sekretarz Powiatu
 
Pozostali uczestnicy posiedzenia:
  1. Dariusz Zalega                                   - Kierownik Referatu ds. Mienia i Obsługi Gosp.
  2. Renata Pacek                                     - Naczelnik Wydziału Edukacji, Promocji, Kultury Sportu i   Turystyki
 
 
Lista obecności stanowi załącznik nr 1 do protokołu.
Posiedzeniu przewodniczył Starosta – Pan Artur Berus.
Posiedzenie protokołowała: Olga Łukomska – Starszy inspektor.
 
 
 
Starosta – Pan Artur Berus przedstawił proponowany porządek posiedzenia oraz zapytał o uwagi i wnioski.
W związku z brakiem uwag, Zarząd Powiatu przyjął porządek posiedzenia.
 

 
Porządek posiedzenia:
  1. Rozpatrzenie pism skierowanych do Zarządu Powiatu.
  2. Sprawy różne.
 

 
Ad. pkt 1. Rozpatrzenie pism skierowanych do Zarządu Powiatu
 
Starosta – Pan Artur Berus poinformował, że w związku z ubieganiem się Komendy Powiatowej PSP w Skarżysku-Kamiennej o środki finansowe z Programu Fundusze Europejskie na Infrastrukturę, Klimat, Środowisko pn. „FENIKS” na wykonanie termomodernizacji i inwestycję w odnawialne źródła energii, Komendant PSP zwraca się z prośbą o wyrażenie zgody na wykonanie w/w prac w zajmowanym przez PSP budynku oraz o udzielenie wsparcia finansowego na wykonanie audytu energetycznego (pismo w sprawie stanowi załącznik nr 2).
Starosta wyjaśnił, że wykonanie audytu jest elementem koniecznym, aby móc aplikować o środki z w/w programu. Koszt jego sporządzenia wynosi około 18 tys. zł. Sfinansowanie go ze środków własnych będzie trudne ze względu na niewystarczającą ilość środków w budżecie jednostki.
Kończąc wypowiedź, Pan Artur Berus wskazał, że przeprowadzenie termomodernizacji budynku strażnicy spowoduje obniżenie zapotrzebowania na energię cieplną, zmniejszy emisję zanieczyszczeń powietrza i obniży koszty utrzymania obiektu.
Zarząd Powiatu wyraził zgodę na wykonanie w/w prac w zajmowanym przez PSP budynku. Jednocześnie Zarząd wskazał, że środki na wykonanie audytu energetycznego zostały zabezpieczone przez Radę Powiatu Skarżyskiego.
 
 
Starosta – Pan Artur Berus zapoznał zebranych z pismem Dyrektor Zespołu Szkół Ekonomicznych informującym, że szkoła przygotowuje wniosek o dofinansowanie projektu „skarżyski Ekonomik (prze)bojowy na lokalnym rynku pracy!” w ramach programu regionalnego Fundusze Europejskie dla Świętokrzyskiego 2021-2027, Priorytet 8. Edukacja na wszystkich etapach życia, Działanie 08.04. (załącznik nr 3)
Zarząd Powiatu nie wniósł uwag i jednogłośnie przyjął powyższą informację do wiadomości.
 
 
Z pismem Dyrektora Zespołu Placówek Edukacyjno-Wychowawczych informującym o zamiarze wynajęcia mieszkania obywatelom Ukrainy na okres 01.10.2024r. do 31.08.2025r. zgodnie z Uchwałą Rady Powiatu Nr 118/XIV/2019 z dnia 29.10.2019r. w sprawie zasad wynajmowania lokali mieszkalnych wchodzących w skład zespołu mieszkaniowego powiatu skarżyskiego, w związku z zakończeniem finansowania ich pobytu przez Urząd Miasta w Skarżysku-Kamiennej (załącznik nr 4), zapoznał zebranych Członek Zarządu – Pan Cezary Błach.
Zarząd Powiatu wyraził zgodę na wynajęcie mieszkania we wskazanym okresie – odpłatnie,  zgodnie z obecnie obowiązującymi stawkami za wynajem.
 
 
Członek Zarządu – Pan Cezary Błach przedstawił pismo Dyrektora Zespołu Placówek Edukacyjno-Wychowawczych  (załącznik nr 5) informujące o:
  • zawarciu umowy w dniu 05.07.2024r. z PU „Vending” Szcześniak Henryk na najem 1 m² powierzchni lokalu przy ul. Sokolej 15 w Skarżysku-Kamiennej na urządzenie służące do sprzedaży produktów typu snack na okres od 01.09.2024r. do 30.06.2025r.
  • zawarciu umowy w dniu 30.08.2024r. z HAPPY END Łukasz Pietraszkiewicz na dzierżawę placu o powierzchni 150m² o nawierzchni betonowej przy ul. Szkolnej 16 w Skarżysku-Kamiennej na okres od 01.09.2024r. do 31.08.2025r.
Pan Cezary Błach wskazał, że w/w umowy zostały zawarte zgodnie z Uchwałą Nr 33/88/2013 Zarządu Powiatu Skarżyskiego z dnia 04.09.2013 r. w sprawie określenia zasad i ustalenia minimalnych stawek netto czynszu dzierżawnego nieruchomości stanowiących zasób mienia powiatu oraz opłat za umieszczenie reklam.
Zarząd Powiatu przyjął powyższą informację do wiadomości. Jednocześnie Zarząd zobowiązał Dyrektora ZPEW do przestrzegania  Uchwały nr 114/XVI/2015 Rady Powiatu Skarżyskiego z dnia 28 grudnia 2015r. w sprawie szczegółowych warunków korzystania z nieruchomości Powiatu Skarżyskiego przekazanych powiatowym jednostkom organizacyjnym w trwały zarząd. Ponadto, Zarząd zobowiązał Wydział IM do wystosowania pisma do dyrektorów wszystkich jednostek podległych Powiatowi Skarżyskiemu z przypomnieniem, o konieczności przestrzegania przez nich Uchwały nr 114/XVI/2015 Rady Powiatu Skarżyskiego z dnia 28 grudnia 2015 r.
 
 
Członek Zarządu – Pan Cezary Błach poinformował, iż w związku z unieważnieniem postępowania o udzielenie zamówienia publicznego pn. ”Wykonanie prac geodezyjnych wynikających z zadań realizowanych przez Starostwo Powiatowe w Skarżysku-Kamiennej - II” w części dotyczącej zadania nr 1, 2 i 4, Wydział Inwestycji, Mienia i Obsługi Gospodarczej zwraca się z prośbą o zajęcie stanowiska w sprawie ogłoszenia kolejnego postępowania na realizację powyższych zadań oraz przedłużenia terminu wykonania zadań od dnia podpisania umowy do dnia 16.12.2024r., zgodnie z propozycją merytorycznego wydziału, tj. Wydziału Geodezji, Kartografii, Katastru i Gospodarki Nieruchomościami Starostwa Powiatowego (pismo w sprawie stanowi załącznik nr 6).
Zarząd Powiatu podjął decyzję o ogłoszeniu kolejnego postępowania na realizację powyższych zadań oraz przedłużenia terminu wykonania zadań od dnia podpisania umowy do dnia 16.12.2024r.
 
 
Z pismem Zespołu Szkół Technicznych w Skarżysku-Kamiennej w sprawie wyrażenia zgody na utworzenie w roku szkolnym 2024/2025 Kwalifikacyjnego Kursu Zawodowego w kwalifikacji:
  • BUD.25 – Organizacja, kontrola i sporządzanie kosztorysów robót wykończeniowych w budownictwie w zawodzie 311219 Technik robót wykończeniowych w budownictwie (liczba złożonych podań 20),
  • ELE.02 – Montaż, uruchamianie i konserwacja instalacji, maszyn i urządzeń elektrycznych w zawodzie 741103 Elektryk (liczba złożonych podań 25) (załącznik nr 7)
zapoznał zebranych Starosta – Pan Artur Berus.
Zarząd Powiatu nie wniósł uwag i jednogłośnie wyraził zgodę w powyższej sprawie.
 
 
Członek Zarządu – Pani Monika Pająk poinformowała, że w dniu 13.09.2024r. wpłynęło pismo Stowarzyszenia „Nasz Ekonomik” z prośbą o wyrażenie zgody na rozwiązanie umowy 48/2024 z dnia 12.03.2024r.na realizację zadania publicznego pn. „Żyj sportowo 3x3” (pismo w sprawie stanowi załącznik nr 8).
Pani Monika Pająk wyjaśniła, że Stowarzyszenie uzasadnia w piśmie swoją prośbę brakiem możliwości zrealizowania zadania z uwagi na zbyt małe zainteresowanie nim ze strony szkół podstawowych, których uczniowie stanowili głównych odbiorców.
W związku z powyższym, Zarząd Powiatu wyraził zgodę na rozwiązanie umowy Nr 48/2024 z dnia 12.03.2024r.
 
 
Członek Zarządu – Pan Tadeusz Bałchanowski zapoznał zebranych z pismem Pana Rafała Miernika - Dyrektora Centrum Obsługi Placówek w Skarżysku-Kamiennej zawierającym prośbę o wyrażenie zgody na przycięcie drzewa (wierzby) rosnącego na  jednej  z działek przy ul. Rejowskiej 53/3 (załącznik nr 9).
Członek Zarządu wyjaśnił, że z ustaleń Wydziału Ochrony Środowiska, Rolnictwa  i Leśnictwa oraz przedłożonej dokumentacji wynika, iż przedmiotowe drzewo- wierzba, rośnie na działce nr 225/6. Jak wynika z ewidencji gruntów i budynków, działka ta stanowi własność Powiatu Skarżyskiego, będącą w trwałym zarządzie Centrum Obsługi Placówek.
Zarząd Powiatu pozytywnie rozpatrzył przedmiotowy wniosek.
 
 
Członek Zarządu – Pan Tadeusz Bałchanowski zapoznał zebranych z pismem Naczelnika Wydziału OS zawierającym prośbę o wyrażenie zgody na przesunięcie środków pieniężnych:
z działu 900 rozdział 90019 paragraf:
  • 4190 – nagrody konkursowe – 2 650,00 zł,
  • 4210 – zakup materiałów i wyposażenia – 350,00 zł
Razem: 3 000,00 zł
do działu 900 rozdział 90019 paragraf 4300 – zakup usług pozostałych (załącznik nr 10).
Członek Zarządu wyjaśnił, że powyższe pozwoli na zgromadzenie na paragrafie 4300 środków, które zostaną wydatkowane na zakup kalendarzy na 2025 rok w kwocie 3 000,00 zł.
Zarząd Powiatu wyraził zgodę w powyższej sprawie.
 
 
Członek Zarządu – Pan Tadeusz Bałchanowski poinformował, że na posiedzeniu w dniu 18.09.2024 r. Komisja Likwidacyjna powołana w celu dokonania oceny przydatności pojazdów nabytych przez Powiat z drodze orzeczeń sądowych o przepadku pojazdów zdecydowała o sprzedaży / nieodpłatnym przekazaniu pojazdu VW Golf, o wartości 6 300,00 zł brutto, wobec którego został orzeczony przepadek na rzecz Powiatu Skarżyskiego (pismo w sprawie stanowi załącznik nr 11).
W świetle powyższego, Zarząd Powiatu podjął decyzję o sprzedaży w/w auta w drodze przetargu.
 
 
Członek Zarządu – Pan Tadeusz Bałchanowski poinformował, że na posiedzeniu w dniu 18.09.2024 r. Komisja Likwidacyjna powołana w celu dokonania oceny przydatności pojazdów nabytych przez Powiat z drodze orzeczeń sądowych o przepadku pojazdów zdecydowała o zezłomowaniu motocykla Honda, wobec którego został orzeczony przepadek na rzecz Powiatu Skarżyskiego (pismo w sprawie stanowi załącznik nr 12).
Zarząd Powiatu podjął decyzję o zezłomowaniu w/w motocykla.           
                      
 
W nawiązaniu do decyzji Zarządu Powiatu z dnia 05.09.2024r. (Protokół Nr 18/2024) w sprawie wniosku Wykonawcy zadania: „Budowa zintegrowanego układu komunikacyjnego polegającego na budowie dróg powiatowych: - Nr 1751T (0444T) Brzeście-Zagórze Gmina Bliżyn, - Nr 1763T (0573T) Michałów Gmina Skarżysko Kościelne, - Nr 1406T (0588T) Kamionki Gmina Łączna – Etap II” – „Rozbudowa drogi powiatowej Nr 0573T w miejscowości Majków – Michałów w gminie Skarżysko Kościelne” o zmianę technologii umocnienia rowu otwartego, Członek Zarządu – Pan Tadeusz Bałchanowski przedstawił zebranym kosztorys robót zamiennych sprawdzony przez nadzór inwestorski.
Następnie Pan Tadeusz Bałchanowski przedstawił  opinię Zarządu Dróg Powiatowych, z której wynika, że zaproponowana zmiana technologii wykonania umocnienia rowu jest zmianą nieistotną i jest równoważna pod względem  technicznym do rozwiązań projektowych (odprowadzenie wód deszczowych  z korpusu drogi). Zmiana generuje oszczędności w wysokości brutto 44 324,28 zł i jest korzystna dla Zamawiającego pod względem finansowym, a zaproponowane rozwiązania techniczne pozwolą na terminową realizację przedsięwzięcia (szybka dostawa niezbędnych elementów prefabrykowanych).
Członek Zarządu dodał, że środki finansowe, które zostaną wygenerowane w wyniku zmiany technologii robót (pomniejszenie kosztu inwestycji) będą mogły być wykorzystane do:
  • sfinansowanie robót dodatkowych  lub zamiennych, które mogą pojawić się  w toku realizacji,
  • zwrot do budżetu Powiatu Skarżyskiego jako środki niewykorzystane (pismo w sprawie stanowi załącznik nr 13).
W świetle powyższego, Zarząd Powiatu pozytywnie rozpatrzył wniosek firmy „DROGMAS” Przedsiębiorstwo Robót Drogowych Małgorzata Sławińska z siedzibą w Skarżysku-Kamiennej z dnia 28.08.2024r. w zakresie zmiany technologii umocnienia rowu otwartego dla w/w zadania.
 
 
 
Ad. pkt 2. Sprawy różne
 
Starosta – Pan Artur Berus zapoznał zebranych z Zawiadomieniem znak: GG-II.683.12.2022 z dnia 18.09.2024r. (załącznik nr 14).
Zarząd Powiatu przyjął powyższą informację do wiadomości.
 
 
Naczelnik Wydziału Edukacji, Promocji, Kultury, Sportu i Turystyki – Pani Renata Pacek zwróciła się do Zarządu z prośbą o wyrażenie zgody na skierowanie pracownika Wydziału Edukacji, Promocji, Kultury Sportu i Turystyki na szkolenie pn.: „Analiza baz SIO w placówkach oświatowych w kontekście: Weryfikacja i kontrola danych oraz sprawozdawczość w roku 2024”.
Pani Renata Pacek poinformowała, że koszt powyższego szkolenia wynosi 10 700,00 zł. Odbywa się stacjonarnie i obejmuje takie zagadnienia jak:
  • Nadzór JST nad sprawozdawczością SIO szkoły/placówki oświatowej, w tym konieczność weryfikacji danych wprowadzanych do bazy SIO przez szkoły/placówki w roku szkolnym 2024/2025,
  • Funkcjonalność systemu SIO z poziomu przedszkola/placówki oświatowej – analiza baz SIO: weryfikacja danych i błędnych wpisów w korelacji z dokumentacją źródłową,
  • Rekomendacje prawne i praktyczne dla każdego przedszkola, szkoły i placówki w zakresie gromadzenia, przetwarzania, analizowania w zakresie bazy SIO2.
Zarząd Powiatu jednogłośnie wyraził zgodę w powyższej sprawie. Jako źródło finansowania Zarząd wskazał rezerwę subwencji oświatowej.
 
 
          Protokołowała                                        Przewodniczący Zarządu
          Olga Łukomska                                             Artur Berus
 
 
Podpisy Członków Zarządu Powiatu:
  1. T. Bałchanowski
  2. M. Pająk
  3. C. Błach
  
 
Załączników: 14
 
  • Załącznik nr 1 – lista obecności na posiedzeniu Zarządu Powiatu,
  • Załącznik nr 2 – pismo Komendanta Państwowej Straży Pożarnej z dnia 06.08.2024r.,
  • Załącznik nr 3 – pismo Zespołu Szkół Ekonomicznych z dnia 16.09.2024r.,
  • Załącznik nr 4 – pismo Wydziału Inwestycji, Mienia i Obsługi Gospodarczej z dnia 18.09.2024r.,
  • Załącznik nr 5 – pismo Wydziału Inwestycji, Mienia i Obsługi Gospodarczej z dnia 18.09.2024r.,
  • Załącznik nr 6 – pismo Wydziału Inwestycji, Mienia i Obsługi Gospodarczej z dnia 18.09.2024r.,
  • Załącznik nr 7 – pismo Zespołu Szkół Technicznych z dnia 12.09.2024r.,
  • Załącznik nr 8 – pismo Wydziału Edukacji, Promocji, Kultury, Sportu i Turystyki z dnia 17.09.2024r.,
  • Załącznik nr 9 – pismo Wydziału Ochrony Środowiska, Rolnictwa i Leśnictwa z dnia 18.09.2024r.,
  • Załącznik nr 10 – pismo Wydziału Ochrony Środowiska, Rolnictwa i Leśnictwa z dnia 16.09.2024r.,
  • Załącznik nr 11 – protokół Nr 3/2024r. z dnia 18.09.2024r. z posiedzenia Komisji Likwidacyjnej powołanej w celu dokonania oceny przydatności pojazdów nabytych przez Powiat w drodze orzeczeń sądowych o przepadku pojazdów,
  • Załącznik nr 12 – protokół Nr 2/2024r. z dnia 18.09.2024r. z posiedzenia Komisji Likwidacyjnej powołanej w celu dokonania oceny przydatności pojazdów nabytych przez Powiat w drodze orzeczeń sądowych o przepadku pojazdów,
  • Załącznik nr 13 – pismo Zarządu Dróg Powiatowych z dnia 19.09.2024r.,
  • Załącznik nr 14 – Zawiadomienie z dnia 18.09.2024r. znak: GG-II.683.12.2022.
 
 
  Protokół (787kB) pdf

metryczka


Wytworzył: Zarząd Powiatu (19 września 2024)
Opublikował: Olga Łukomska (30 września 2024, 12:00:43)

Ostatnia zmiana: brak zmian
Liczba odsłon: 138