Protokół Nr 17/2024 z posiedzenia Zarządu Powiatu Skarżyskiego w dniu 29 sierpnia 2024 r.
W posiedzeniu udział wzięli:
Członkowie Zarządu Powiatu:
- Artur Berus ‒ Starosta
- Katarzyna Bilska ‒ Wicestarosta
- Tadeusz Bałchanowski ‒ Członek Zarządu Powiatu
- Monika Pająk ‒ Członek Zarządu Powiatu
Stali uczestnicy posiedzenia:
- Małgorzata Nosowicz ‒ Sekretarz Powiatu
Lista obecności stanowi załącznik
nr 1 do protokołu.
Posiedzeniu przewodniczył Starosta
– Pan Artur Berus.
Posiedzenie protokołowała: Anna Wisowata – Inspektor.
Starosta – Pan Artur Berus przedstawił proponowany porządek posiedzenia
oraz zapytał o uwagi i wnioski.
W związku z brakiem uwag, Zarząd
Powiatu przyjął porządek posiedzenia.
Porządek posiedzenia:
- Rozpatrzenie pism skierowanych do Zarządu Powiatu.
- Sprawy różne.
Streszczenie
posiedzenia:
Ad.
pkt 1. Rozpatrzenie pism skierowanych do Zarządu Powiatu.
Wicestarosta
– Pani Katarzyna Bilska zapoznała zebranych z prośbą Dyrektora Zespołu Szkół
Transportowo-Mechatronicznych w Skarżysku-Kamiennej o możliwość utworzenia 1 oddziału w Szkole Policealnej Nr 4 im. inż.
Eugeniusza Kwiatkowskiego w zawodzie technik bezpieczeństwa i higieny pracy w
celu umożliwienia kandydatom kontynuowania nauki (pismo w tej sprawie stanowi załącznik nr 2). Dodała, że aktualna
ilość kandydatów, którzy złożyli wniosek z oryginałem świadectwa ukończenia
szkoły ponadpodstawowej to 23 osoby.
W świetle powyższego, Zarząd Powiatu przychylił się do prośby
Dyrektora ZSTM.
Członek
Zarządu – Pan Tadeusz Bałchanowski powiadomił zebranych o pisemnym wystąpieniu Wydziału Inwestycji, Mienia i
Obsługi Gospodarczej do Przedsiębiorstwa Zaopatrzenia Farmaceutycznego „Cefarm – Kielce” S.A.,
będącego właścicielem części budynku przy ul. Zielnej 10 z informacją o
zamiarze przejęcia przez Powiat Skarżyski od Gminy
Skarżysko-Kamienna nieruchomości przy ul. Zielnej 12 w Skarżysku-Kamiennej oraz z prośbą o udzielenie informacji czy węzeł cieplny znajdujący się w w/w
budynku, zaopatrujący w energię cieplną budynek przy ul. Zielna 12 jest własnością Przedsiębiorstwa i czy planuje ono
przeprowadzenie remontu wspomnianego węzła (załącznik
nr 3).
W odpowiedzi na powyższe, „Cefarm – Kielce” S,A. w dniu 03.07.2024 r. poinformowało o wypowiedzeniu
Gminie Skarżysko-Kamienna umowy w przedmiocie ustalenia zasad korzystania z
energii cieplnej pomiędzy właścicielami budynków i wzajemnych rozliczeń, która dotyczyła redystrybucji dostarczonej przez
producenta energii cieplnej do budynków Dostawcy i Odbiorcy w
Skarżysku-Kamiennej przy ul. Zielnej 12.
Członek Zarządu dodał, iż Spółka „Cefarm – Kielce” nie odniosła się do
pytania w zakresie planów lub możliwości remontu węzła cieplnego, natomiast
poinformowała, że nieruchomość przy ul. Zielnej 10 jest obecnie przedmiotem sprzedaży.
Aktualna cena opiewa na kwotę 1 300 000 zł brutto.
Z uwagi na połączenie infrastrukturalne budynków przy ul. Zielnej 10 oraz ul. Zielnej 12, Zarząd Powiatu wskazał, że mógłby rozważyć
możliwość zakupu nieruchomości przy ul. Zielnej 10 po znacznym obniżeniu
ceny oferty sprzedaży nieruchomości. Kluczowym argumentem obniżenia ceny jest
konieczność wykonania remontu węzła ciepłowniczego w/w budynków, który znajduje
się w bardzo złym stanie technicznym.
Członek Zarządu – Pan
Tadeusz Bałchanowski poinformował
Zarząd, że w związku z otwarciem ofert w dniu 26.08.2024 r. w
postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego pn. „Remont
i dostosowanie łazienki dla osób niepełnosprawnych w ZPEW oraz przystosowanie
łazienki dla osób niepełnosprawnych w SOSW Nr 2””, Wydział Inwestycji,
Mienia i Obsługi Gospodarczej zwraca się z prośbą o zajęcie stanowiska w
sprawie zabezpieczenia środków na zadanie nr 1 (pismo w tej sprawie stanowi załącznik nr 4).
Pan Tadeusz
Bałchanowski wyjaśnił, że w/w postępowanie składa się z 2 zadań.
Na zadania nr 1 pn. „Remont
i dostosowanie łazienki dla osób niepełnosprawnych
w ZPEW” wpłynęła jedna oferta. Najkorzystniejsza
oferta opiewa na kwotę 82 410,00 zł. Natomiast kwota,
którą Zamawiający zamierza przeznaczyć na to zadanie wynosi 80.000,00 zł. Zatem cena ofertowa jest wyższa od kwoty jaką
Zamawiający zamierzał przeznaczyć na to zadanie o 2 410,00 zł.
Na
zadania nr 2
pn. „Przystosowanie łazienki dla osób niepełnosprawnych w SOSW
Nr 2” wpłynęła jedna oferta.
Najkorzystniejsza oferta opiewa na kwotę 78 720,00 zł. Natomiast kwota,
którą Zamawiający zamierza przeznaczyć na to zadanie wynosi 80 000,00 zł.
Następnie Członek
Zarządu wskazał, iż zgodnie z ustawą Prawo zamówień publicznych, w sytuacji gdy
została dopuszczona możliwość składania ofert częściowych, Zamawiający ma
możliwość unieważnić postępowanie w części dotyczącej danego zadania, m.in. w
przypadku gdy cena najkorzystniejszej oferty lub oferta z najniższą ceną
przewyższa kwotę, którą zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie
zadania, chyba że zamawiający może zwiększyć tę kwotę do ceny
najkorzystniejszej oferty.
W
związku z powyższym, Zarząd Powiatu zobowiązał Skarbnika Powiatu –
Panią Urszulę Wronę do zabezpieczenia w budżecie brakujących środków na
zadanie nr 1, w celu rozstrzygnięcia postępowania
przetargowego.
W dalszej części posiedzenia Członek Zarządu – Pan Tadeusz
Bałchanowski poinformował także, iż z otwarciem ofert w dniu
28.08.2024 r. w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego pn. „Wykonanie prac geodezyjnych
wynikających z zadań realizowanych przez Starostwo Powiatowe w Skarżysku –
Kamiennej II”, Wydział IM zwraca się z prośbą o zajęcie stanowiska w sprawie
zabezpieczenia środków na zadanie nr 1, 2 i 4 (załącznik nr 5).
Pan Tadeusz
Bałchanowski wyjaśnił, że w/w postępowanie składa się z 4 zadań.
Na zadania
nr 1 pn. „Wykonanie
prac geodezyjnych związanych z opracowaniem numerycznej mapy ewidencji gruntów
i budynków dla obrębu Gózd, gmina Łączna” wpłynęła
jedna oferta. Najkorzystniejsza oferta opiewa na kwotę 24 354,00 zł.
Natomiast kwota, którą Zamawiający zamierza przeznaczyć na to zadanie wynosi
20.000,00 zł. Zatem cena
ofertowa jest wyższa od kwoty jaką Zamawiający zamierzał przeznaczyć na to
zadanie o 4 354,00 zł.
Na zadania
nr 2 pn. „Wykonanie
prac geodezyjnych związanych z opracowaniem numerycznej mapy ewidencji gruntów
i budynków dla obrębu Jęgrzna, gmina Łączna” wpłynęła
jedna oferta. Najkorzystniejsza oferta opiewa na kwotę 29 274,00 zł.
Natomiast kwota, którą Zamawiający zamierza przeznaczyć na to zadanie wynosi
25.000,00 zł. Zatem cena ofertowa
jest wyższa od kwoty jaką Zamawiający zamierzał przeznaczyć na to zadanie o
4 274,00 zł.
Na zadania
nr 3 pn. „Wykonanie
badania stanu prawnego nieruchomości zajętej pod drogę powiatową, położoną na
terenie m. Skarżysko-Kamienna, ulica Legionów – działka nr 265/5 (obręb 0010 –
Metalowiec, arkusz mapy 43) oraz sporządzenie opinii techniczno-prawnej z
badania stanu prawnego przedmiotowej nieruchomości”. Najkorzystniejsza oferta opiewa na kwotę 1845,00 zł.
Natomiast kwota, którą Zamawiający zamierza przeznaczyć na to zadanie wynosi 2
000,00 zł.
Na zadania nr 4 pn. „Wykonanie prac geodezyjnych, związanych
ze sporządzeniem mapy z projektem podziału nieruchomości, położonej w
Skarżysku-Kamiennej, ul. Krakowska, obręb 0008 Bzinek - działka nr 183/2” wpłynęła jedna oferta. Najkorzystniejsza oferta
opiewa na kwotę 18 819,00 zł. Natomiast kwota, którą Zamawiający zamierza
przeznaczyć na to zadanie wynosi 6 000,00 zł. Zatem cena ofertowa jest wyższa od kwoty jaką Zamawiający zamierzał
przeznaczyć
na to zadanie o 12 819,00 zł.
Następnie Pan Tadeusz
Bałchanowski przypomniał, iż zgodnie z ustawą Prawo zamówień publicznych, w
sytuacji gdy została dopuszczona możliwość składania ofert częściowych,
Zamawiający ma możliwość unieważnić postępowanie w części dotyczącej danego
zadania, m.in. w przypadku gdy cena najkorzystniejszej oferty lub oferta z najniższą ceną przewyższa kwotę, którą zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zadania, chyba że zamawiający może zwiększyć tę kwotę do ceny
najkorzystniejszej oferty.
Zarząd Powiatu zobowiązał Skarbnika Powiatu – Panią Urszulę Wronę do zwiększenia środków finansowych do wysokości cen ofertowych dla zadań nr 1 i
2, natomiast w przypadku zadania nr 4 zostanie ogłoszony kolejny przetarg.
Członek Zarządu – Pan Tadeusz
Bałchanowski
poinformował o powtórnym wystąpieniu Parafii
Rzymskokatolickiej w Majkowie w sprawie wykonania rowu odwadniającego
krytego na szerokości całej działki Kościoła i budynku plebanii w miejsce zaprojektowanego rowu otwartego (pismo
w tej sprawie stanowi załącznik nr 6).
Zarząd
Powiatu wskazał, iż podtrzymuje decyzję podjętą w dniu
08.08.2024 r. i negatywnie rozpatrzył przedmiotowy wniosek.
Członek Zarządu – Pan Tadeusz
Bałchanowski
poinformował, że związku z decyzją Zarządu Powiatu z dnia 08.08.2024 r., dotyczącą wyrażenia zgody na złożenie oferty cenowej na wykonanie
„Programu Ochrony Środowiska dla Powiatu Skarżyskiego na lata 2025 – 2028 z
perspektywą do roku 2030”, Wydział
Ochrony Środowiska, Rolnictwa i Leśnictwa zwrócił się do czterech firm w
przedmiotowej sprawie (załącznik nr 7).
W odpowiedzi na powyższe
wpłynęła jedna oferta od firmy "BaSz" Przedsiębiorstwo
Produkcyjno-Usługowo-Handlowe, ul. Polna 72, 26-200 Końskie, na kwotę 10 947,00 zł brutto z następującymi terminami realizacji
poszczególnych etapów:
- Termin opracowania projektu aktualizacji POŚ i przekazanie do zaopiniowania i uzgodnień „środowiskowych”- do 30 listopada 2024 r..
- Termin opracowania prognozy oddziaływania na środowisko dla projektu POŚ - 1 miesiąc od otrzymania zakresu prognozy od RDOŚ i PWIS.
- Termin opracowania podsumowania zgodnie z art. 55 ust. 1 Ustawy o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (Dz.U.2024.1112) - 2 tygodnie od przyjęcia uchwały w sprawie POŚ przez Radę Powiatu.
Kończąc wypowiedź
Pan Tadeusz Bałchanowski przypomniał, iż konieczność opracowania wspomnianego
„Programu Ochrony Środowiska dla Powiatu Skarżyskiego” wynika z przepisów
prawa. W związku z powyższym, Członek Zarządu zwrócił się z prośbą w imieniu Wydziału OS o wyrażenie zgody na sfinansowanie wykonania w/w Programu.
Zarząd
Powiatu jednogłośnie wyraził zgodę w powyższej sprawie.
Sekretarz Powiatu – Pani
Małgorzata Nosowicz przedstawiła
informację dotyczącą analizy działalności następujących podmiotów leczniczych,
dla których powiat skarżyski jest podmiotem tworzącym (pismo w
tej sprawie stanowi załącznik nr 8):
- Międzyzakładowego Ośrodka Medycyny Pracy w Skarżysku-Kamiennej,
- Obwodu Lecznictwa Kolejowego SP ZOZ w Skarżysku-Kamiennej,
- Zespołu Opieki Zdrowotnej w Skarżysku-Kamiennej, Szpitala Powiatowego im. Marii Skłodowskiej-Curie.
Pani Małgorzata Nosowicz poinformowała, że dla Międzyzakładowego
Ośrodka Medycyny Pracy w Skarżysku-Kamiennej:
1) liczba
pacjentów objętych opieką w ramach POZ na podstawie deklaracji wyboru w latach
2022, 2023 i 2024 wynosiła:
-
w 2022 r. – 6 479 w tym lekarz 3 126,
-
w 2023 r. – 6 184 w tym lekarz 2 994,
-
w 2024 r. – 6 162 w tym lekarz 2 986;
2) liczba
udzielonych porad specjalistycznych w latach 2022, 2023, 2024
(stan na 31.05.2024 r.) przez lekarzy specjalistów w poradniach:
· ginekologicznej:
-
w 2022 r. – 597 porad,
-
w 2023 r. – 965 porad,
-
w 2024 r. – 537 porad;
· neurologicznej:
-
w 2022 r. – 944 porady,
-
w 2023 r. – 840 porad,
-
w 2024 r. – 444 porady;
· laryngologicznej:
-
w 2022 r. – 1 147 porad,
-
w 2023 r. – 1 231 porad,
-
w 2024 r. – 606 porad;
· reumatologicznej
-
w 2022 r. – 1 374 porady,
-
w 2023 r. – 1 409 porad,
-
w 2024 r. – 701 porad;
· okulistycznej:
-
w 2022 r. – 1 046 porad,
-
w 2023 r. – 1 027 porad,
-
w 2024 r. – 525 porad;
· psychologicznej (pracownia
psychotechniczna):
-
w 2022 r. – 253 osoby,
-
w 2023 r. – 283 osoby,
-
w 2024 r. – 165 osób (do 30.06.2024 r.)
· Podstawowej Opieki Zdrowotnej:
- w 2022 r. – 17 939 porad,
- w 2023 r. – 17 178 porad,
- w 2024 r. – 7 019 porad (do 31.05.2024 r.);
3) liczba
pierwszorazowych pacjentów do poradni specjalistycznych w latach 2022, 2023 i
2024:
· poradnia neurologiczna:
-
w 2022 r. – 170 osób,
-
w 2023 r. – 128 osób,
-
w 2024 r. – 37 osób;
· poradnia reumatologiczna:
-
w 2022 r. – 60 osób,
-
w 2023 r. – 68 osoby,
-
w 2024 r. – 34 osoby;
4) średni
czas oczekiwania na poradę specjalistyczną dla pacjentów pierwszorazowych do
poszczególnych poradni specjalistycznych wynosi od 0 do 20 dni;
5) wysokość
przychodów z NFZ w latach 2022 i 2023 i plan na 2024 r., z wyszczególnieniem przychodów za świadczenia udzielane w ramach POZ i przychody za świadczenia udzielane w ramach specjalistycznej opieki zdrowotnej:
· przychody POZ:
-
w 2022 r. – 1 469 920,00
-
w 2023 r. – 1 547 797,00
-
stan na 30.05.2024 r. – 691 385,00
-
plan na 2024 r. – 2 026 353,00;
· przychody AOS:
-
w 2022 r. – 492 927,00
-
w 2023 r. – 642 638,00
-
stan na 30.05.2024 r.– 273 002,00
-
plan na 2024 r. – 750 000,00;
6) wysokość
przychodów z tytułu wykonywania badań z zakresu medycyny pracy w latach 2022,
2023 i 2024 r. (stan na 26.06.2024 r.):
-
w 2022 r. – 430 927,00
-
w 2023 r. – 749 480,00
-
stan na 30.05.2024 r.– 365 979,00
- plan na 2024 r. – 800 000,00;
7) liczba
podmiotów (zleceniodawców), z którymi MOMP posiada podpisaną umowę na
wykonywanie świadczeń z zakresu medycyny pracy:
-
w 2022 roku – 110 umów,
-
w 2023 roku – 122 umowy,
-
w 2024 roku – 136 umów.
Następnie Sekretarz Powiatu
przedstawiła zebranym analizę działalności Obwodu Lecznictwa Kolejowego SP ZOZ w Skarżysku-Kamiennej.
Poinformowała, że:
1) liczba
pacjentów objętych w OLK opieką w ramach POZ na podstawie deklaracji wyboru w
latach 2022, 2023 i 2024 wynosiła:
· w przypadku wyboru lekarza:
-
w 2022 r. – 6 746 (deklaracje finansowane z NFZ),
– 7 208 (wszystkie deklaracje włącznie z
osobami nieubezpieczonymi);
-
w 2023 r. – 6 491 (deklaracje finansowane z NFZ),
– 6 972 (wszystkie deklaracje włącznie z
osobami nieubezpieczonymi);
-
w 2024 r. – 6 460 (deklaracje finansowane z NFZ),
– 6 907 (wszystkie deklaracje włącznie z
osobami nieubezpieczonymi);
· w przypadku wyboru pielęgniarki POZ:
-
w 2022 r. – 6 536 (deklaracje finansowane z NFZ),
– 6 995 (wszystkie deklaracje włącznie z
osobami nieubezpieczonymi);
-
w 2023 r. – 6 172 (deklaracje finansowane z NFZ),
– 6 644 (wszystkie deklaracje włącznie z
osobami nieubezpieczonymi);
-
w 2024 r. – 6 094 (deklaracje finansowane z NFZ),
– 6 545 (wszystkie deklaracje włącznie z
osobami nieubezpieczonymi);
· w przypadku wyboru położnej POZ:
-
w 2022 r. – 3 149 (deklaracje finansowane z NFZ),
– 3 261 (wszystkie deklaracje włącznie z
osobami nieubezpieczonymi);
-
w 2023 r. – 3 280 (deklaracje finansowane z NFZ),
– 3 379 (wszystkie deklaracje włącznie z
osobami nieubezpieczonymi);
-
w 2024 r. – 3 227 (deklaracje finansowane z NFZ),
– 3 341 (wszystkie deklaracje włącznie z
osobami nieubezpieczonymi);
2) liczba
udzielonych porad specjalistycznych w latach 2022, 2023 i 2024 przez lekarzy
specjalistów w poradniach:
· alergologicznej:
-
w 2022 r. – 3 562,
-
w 2023 r. – 2 814,
-
w 2024 r. – 1 807 (porady udzielone do dnia 28.06.2024 r.);
· dermatologicznej:
-
w 2022 r. – 3 807,
-
w 2023 r. – 2 798,
-
w 2024 r. – 1 478 (porady udzielone do 28.06.2024 r.);
· neurologicznej:
-
w 2022 r. – 7 794,
-
w 2023 r. – 7 794,
-
w 2024 r. – 3 605 (porady udzielone do dnia 28.06.2024 r.);
· gruźlicy i chorób płuc:
-
w 2022 r. – 6 411,
-
w 2023 r. – 5 048,
-
w 2024 r. – 2 620 (porady udzielone do dnia 28.06.2024 r.);
· ginekologiczno-położniczej:
-
w 2022 r. – 3 396,
-
w 2023 r. – 3 498,
-
w 2024 r. – 1 817 (porady udzielone do dnia 28.06.2024 r.);
· chirurgii ogólnej:
-
w 2022 r. – 3 991,
-
w 2023 r. – 2 124,
-
w 2024 r. – 2 300 (porady udzielone do dnia 28.06.2024 r.);
· urazowo-ortopedycznej,
-
w 2022 r. – 12 132,
-
w 2023 r. – 12 176,
-
w 2024 r. – 5 280 (porady udzielone do dnia 28.06.2024 r.);
· okulistycznej:
-
w 2022 r. – 5 015,
-
w 2023 r. – 5 672,
-
w 2024 r. – 2 881 (porady udzielone do dnia 28.06.2024 r.);
· otolaryngologicznej:
-
w 2022 r. – 3 553,
-
w 2023 r. – 3 310,
-
w 2024 r. – 1 613 (porady udzielone do dnia 28.06.2024 r.);
· urologicznej:
-
w 2022 r. – 3 168,
-
w 2023 r. – 3 763,
-
w 2024 r. – 2 411 (porady udzielone do dnia 28.06.2024 r.);
· rehabilitacyjnej:
-
w 2022 r. – 1 222,
-
w 2023 r. – 1 296,
-
w 2024 r. – 750 (porady udzielone do
dnia 28.06.2024 r.);
· zdrowia psychicznego:
-
w 2022 r. – 5 198,
-
w 2023 r. – 5 349,
-
w 2024 r. – 2 675 (porady udzielone do dnia 28.06.2024 r.);
· leczenia uzależnień:
-
w 2022 r. – 4 472,
-
w 2023 r. – 4 176,
-
w 2024 r. – 2 552 (porady udzielone do dnia 28.06.2024 r.);
3) liczba
pierwszorazowych pacjentów do poradni specjalistycznych w latach 2022, 2023 i
2024 (stan na 28.06.2024 r):
· poradnia alergologiczna:
-
w 2022 r. – 573 osób,
-
w 2023 r. – 481 osób,
-
w 2024 r. – 216 osób;
· poradnia dermatologiczna:
-
w 2022 r. – 1 124 osób,
-
w 2023 r. – 979 osób,
-
w 2024 r. – 463 osób;
· poradnia neurologiczna:
-
w 2022 r. – 1 939 osób,
-
w 2023 r. – 1 699 osób,
-
w 2024 r. – 773 osób;
· poradnia gruźlicy i chorób płuc:
-
w 2022 r. – 1 062 osób,
-
w 2023 r. – 838 osób,
-
w 2024 r. – 388 osób;
· poradnia ginekologiczno-położnicza:
-
w 2022 r. – 624 osób,
-
w 2023 r. – 562 osób,
-
w 2024 r. – 316 osób;
· poradnia chirurgii ogólnej:
-
w 2022 r. – 1 282 osób,
-
w 2023 r. – 1 338 osób,
-
w 2024 r. – 601 osób;
· poradnia urazowo-ortopedyczna:
-
w 2022 r. – 1 669 osób,
-
w 2023 r. – 1 739 osób,
-
w 2024 r. – 863 osób;
· poradnia okulistyczna:
-
w 2022 r. – 1 956 osób,
-
w 2023 r. – 1 992 osób,
-
w 2024 r. – 603 osób;
· poradnia otolaryngologiczna:
-
w 2022 r. – 1 854 osób,
-
w 2023 r. – 1 473 osób,
-
w 2024 r. – 609 osób;
· poradnia urologiczna:
-
w 2022 r. – 745 osób,
-
w 2023 r. – 719 osób,
-
w 2024 r. – 389 osób;
· poradnia rehabilitacyjna:
-
w 2022 r. – 368 osób,
-
w 2023 r. – 323 osób,
-
w 2024 r. – 149 osób;
· poradnia zdrowia psychicznego:
-
w 2022 r. – 534 osób,
-
w 2023 r. – 552 osób,
-
w 2024 r. – 257 osób;
· poradnia leczenia uzależnień:
-
w 2022 r. – 187 osób,
-
w 2023 r. – 148 osób,
-
w 2024 r. – 81 osób;
4) średni
czas oczekiwania na poradę specjalistyczną dla pacjentów pierwszorazowych do
poszczególnych poradni specjalistycznych w 2024 roku (stan na dzień 28.06.2024
r.):
· poradnia alergologiczna – 60 dni (dla
przypadków stabilnych),
21 dni (dla
przypadków pilnych);
· poradnia dermatologiczna – 46 dni (dla
przypadków stabilnych),
13 dni (dla przypadków pilnych);
· poradnia neurologiczna – 54 dni (dla
przypadków stabilnych),
30 dni (dla przypadków pilnych);
· poradnia gruźlicy i chorób płuc – 45 dni
(dla przypadków stabilnych),
22 dni (dla przypadków pilnych);
· poradnia ginekologiczno-położnicza – 13
dni (dla przypadków stabilnych),
0
dni (dla przypadków pilnych);
· poradnia chirurgii ogólnej – 14 dni (dla
przypadków stabilnych),
9 dni (dla przypadków pilnych);
· poradnia urazowo-ortopedyczna – 36 dni
(dla przypadków stabilnych),
20 dni (dla przypadków
pilnych);
· poradnia okulistyczna – 113 dni (dla
przypadków stabilnych),
30
dni (dla przypadków pilnych);
· poradnia otolaryngologiczna – 23 dni
(dla przypadków stabilnych),
14 dni (dla przypadków pilnych);
· poradnia urologiczna – 27 dni (dla
przypadków stabilnych),
16 dni (dla przypadków pilnych);
· poradnia rehabilitacyjna – 27 dni (dla
przypadków stabilnych),
19 dni (dla przypadków pilnych);
· poradnia zdrowia psychicznego – 44 dni
(dla przypadków stabilnych),
0 dni (dla przypadków pilnych);
· poradnia leczenia uzależnień – 0 dni (dla
przypadków stabilnych),
0 dni (dla przypadków pilnych);
5) OLK
SP ZOZ w latach 2022, 2023 i według umowy na dzień 28.06 za rok 2024 z
zawartych kontraktów z NFZ za usługi medyczne uzyskał/uzyska przychody w
następującej wysokości:
· POZ:
-
w 2022 r. – 3 914 857,29
-
w 2023 r. – 3 519 360,02
-
w 2024 r. – 3 730 521,00;
· ambulatoryjnej opieki specjalistycznej:
-
w 2022 r. – 5 089 278,75
-
w 2023 r. – 5 951 747,99
-
w 2024 r. – 5 505 884,86;
· opieki psychiatrycznej i leczenia
uzależnień,
-
w 2022 r. – 999 814,27
-
w 2023 r. – 1 127 758,90
-
w 2024 r. – 1 152 981,12;
· rehabilitacji leczniczej
-
w 2022 r. – 964 531,47
-
w 2023 r. – 1 169 569,21
-
w 2024 r. – 846 202,77;
6) wysokość
przychodów z tytułu wykonywania badań z zakresu medycyny pracy w latach
2022-2023 i 2024 (stan na dzień 28.06.2024 r.):
- w 2022 roku – 48 160,00
- w 2023 roku – 50 052,00
- w 2024 roku – 42 948,00;
7) liczba
podmiotów (zleceniodawców), z którymi OLK posiada podpisaną umowę na
wykonywanie świadczeń z zakresu medycyny pracy w latach 2022, 2023 i 2024 (stan
na dzień 28.06.2024 r.):
- w 2022 roku – 26 umów,
- w 2023 roku – 24 umowy,
- w 2024 roku – 26 umów.
W dalszej części posiedzenia, Sekretarz Powiatu zaprezentowała dane Zespołu Opieki Zdrowotnej w
Skarżysku-Kamiennej Szpitala Powiatowego im. Marii Skłodowskiej-Curie,
dotyczące Oddziałów: Położniczo-Ginekologicznego, Neonatologicznego oraz
Pediatrycznego w latach 2020-2023 oraz I półrocza 2024 roku.
W zakresie Oddziału Położniczo-Ginekologicznego w latach 2020-2024 (stan na 01.07.2024 r.)
1) Liczba
łóżek na oddziale wyniosła ogółem – 35;
2) Liczba
łóżek położniczych wynosiła – 20;
3) Liczba
łóżek ginekologicznych wynosiła – 15;
4) Średni
poziom wykorzystania łóżek położniczo-ginekologicznych (ogółem) kształtował się
następująco:
-
w 2020 roku – 47,80%,
-
w 2021 roku – 42,70%,
-
w 2022 roku – 37,50%,
-
w 2023 roku – 33,90%,
-
w 2024 roku – 40,40%;
5) Średni
poziom wykorzystania łóżek położniczych:
-
w 2020 roku – 64,70%,
-
w 2021 roku – 54,50%,
-
w 2022 roku – 49,30%,
-
w 2023 roku – 40,30%,
-
w 2024 roku – 48,50%;
6) Średni
poziom wykorzystania łóżek ginekologicznych:
-
w 2020 roku – 25,20%,
-
w 2021 roku – 27%,
-
w 2022 roku – 21,90%,
-
w 2023 roku – 25,40%,
-
w 2024 roku – 29,30%;
Systemy informatyczne wykorzystywane do pobierania w/w danych nie
umożliwiają pobrania danych dotyczących średniego poziomu wykorzystania łóżek w rozróżnieniu na dni pracujące i wolne od pracy.
7) Liczba
pacjentek hospitalizowanych na oddziale:
· ogólna liczba:
-
w 2020 roku – 1 780,
- w 2021 roku – 1 704,
- w 2022 roku – 1 449,
- w 2023 roku – 1 384,
- w 2024 roku – 850;
· liczba pacjentek ginekologicznych:
-
w 2020 roku – 681,
-
w 2021 roku – 781,
-
w 2022 roku – 673,
-
w 2023 roku – 750,
-
w 2024 roku – 457;
· liczba pacjentek położniczych
-
w 2020 roku – 1 099,
-
w 2021 roku – 879,
-
w 2022 roku – 776,
-
w 2023 roku – 634,
-
w 2024 roku – 393;
8) Liczba porodów na oddziale:
· ogólna liczba:
-
w 2020 roku – 782,
-
w 2021 roku – 644,
-
w 2022 roku – 585,
-
w 2023 roku – 471,
-
w 2024 roku – 297;
· siłami natury:
-
w 2020 roku – 420,
-
w 2021 roku – 340,
-
w 2022 roku – 279,
-
w 2023 roku – 254,
-
w 2024 roku – 142;
· cięcia cesarskie:
-
w 2020 roku – 362,
-
w 2021 roku – 304,
-
w 2022 roku – 306,
-
w 2023 roku – 217,
-
w 2024 roku – 155;
9) Liczba
procedur zachowawczych i zabiegowych:
-
w 2020 roku – 1 720,
-
w 2021 roku – 1 536,
-
w 2022 roku – 1 501,
-
w 2023 roku – 1 371,
- w 2024 roku – 973;
Referująca wskazała, że wśród
najczęściej wykonywanych ginekologicznych procedur zabiegowych na oddziale znalazły
się:
· M14 średnie zabiegi górnej części układu
rozrodczego:
-
w 2020 roku – 115,
-
w 2021 roku – 161,
-
w 2022 roku – 154,
-
w 2023 roku – 241,
-
w 2024 roku – 148;
· M15 małe zabiegi górnej części układu
rozrodczego:
-
w 2020 roku – 135,
-
w 2021 roku – 203,
-
w 2022 roku – 169,
-
w 2023 roku – 97,
-
w 2024 roku – 66;
· M16 zagrażające lub dokonane poronienie,
zakończenie ciąży obumarłej:
-
w 2020 roku – 114,
-
w 2021 roku – 100,
-
w 2022 roku – 98,
-
w 2023 roku – 80,
-
w 2024 roku – 50;
10) Liczba
personelu medycznego zatrudniona na oddziale na umowę o pracę z podziałem na personel lekarski oraz personel – pielęgniarki i położne:
· lekarze:
-
w 2022 roku – 6,
-
w 2023 roku – 7,
-
w 2024 roku – 7;
· pielęgniarki (w latach 2022-2024) - 0;
· położne:
-
w 2022 roku – 32,
-
w 2023 roku – 32,
-
w 2024 roku – 32.
Liczba zatrudnionych na umowę
zlecenie (na dzień 30.06.2024 r.) - 0.
11) Liczba
lekarzy zatrudnionych na podstawie umowy kontraktowej:
-
w 2022 roku – 5,
-
w 2023 roku – 6,
-
w 2024 roku – 5;
Liczba
pielęgniarek/położnych zatrudnionych na podstawie umowy kontraktowej (w latach
2022-2024) - 1.
Kontynuując, Pani Małgorzata
Nosowicz przypomniała, że z informacji o przychodach i kosztach poszczególnych oddziałów za 2023 r. wynika, że Oddział
Położniczo-Ginekologiczny poniósł koszty ogółem w wysokości 12 073 575,81
zł przy przychodach na bazie rzeczywiście wykonanego ryczałtu w wysokości
6 003 706,69 zł, co skutkowało ujemnym wynikiem finansowym w
wysokości -6 069 869,12 zł. W odpowiedzi na zapytanie skierowane do ZOZ w kwestii szczegółowego wyjaśnienia
poniesionych kosztów (w tym wynagrodzenia, kontraktów oraz kosztów pośrednich)
Zespół wyjaśnił, że koszty na Oddziale Położniczo-Ginekologicznym wynikają z:
- wypłaconych w 2023 roku wynagrodzeń pracowników oddziału na podstawie rzeczywiście przepracowanego czasu pracy i zawartych umów o pracę oraz umów cywilno-prawnych (ryczałty),
- na koszty pośrednie oddziału składają się koszty SOR, bloku operacyjnego, badań diagnostycznych, działu żywienia, proporcjonalnie koszty ogólnoszpitalne, mediów oraz koszty zarządu.
Najwyższe
koszty wynagrodzenia na Oddziale Położniczo-Ginekologicznym wynikają z wymagań
Ministerstwa Zdrowia i Narodowego Funduszu Zdrowia, tj. obowiązku zatrudnienia wymaganej liczby zatrudnionego personelu oraz
utrzymanie całodobowego podwójnego dyżuru lekarskiego.
W zakresie Oddziału
Neonatologii, Pani Małgorzata Nosowicz powiadomiła, że:
1) liczba
łóżek na oddziale w latach 2020-2024 (stan na dzień 01.07.2024 r.) wyniosła 16;
2) liczba
noworodków leczonych na oddziale wyniosła:
-
w 2020 roku – 800,
-
w 2021 roku – 668,
-
w 2022 roku – 598,
-
w 2023 roku – 485,
-
w 2024 roku – 301;
3) liczba
personelu medycznego zatrudniona na oddziale na umowę o pracę z podziałem na personel lekarski oraz personel pielęgniarski
· lekarze:
-
w 2022 roku – 3,
-
w 2023 roku – 3,
-
w 2024 roku – 1;
· pielęgniarki:
-
w 2022 roku – 4,
-
w 2023 roku – 2,
-
w 2024 roku – 2;
· położne:
-
w 2022 roku – 14,
-
w 2023 roku – 14,
-
w 2024 roku – 14;
Liczba
lekarzy zatrudnionych na umowę zlecenie (na dzień 30.06.2024 r.) - 1.
Liczba pielęgniarek/położnych
zatrudnionych na umowę zlecenie (na dzień 30.06.2024 r.) – 0.
4) liczba lekarzy
zatrudnionych na podstawie umowy kontraktowej:
-
w 2022 roku – 3,
-
w 2023 roku – 2,
-
w 2024 roku – 4;
Liczba pielęgniarek/położnych
zatrudnionych na podstawie umowy kontraktowej (w latach 2022-2024) - 0.
Kontynuując, Pani Małgorzata
Nosowicz wyjaśniła, że koszty na oddziale wynikają z wypłaconych w 2023 roku
wynagrodzeń pracowników oddziału na podstawie rzeczywiście przepracowanego
czasu pracy i zawartych umów o pracę oraz umów cywilno-prawnych (ryczałty).
Natomiast w kosztach pośrednich oddziału brak jest w porównaniu z innymi oddziałami kosztów SOR i bloku operacyjnego (stanowiących
znaczące kwoty), żywienia, zaś pozostałe koszty pośrednie ustalane są
proporcjonalnie.
Sekretarz Powiatu przedstawiła
również informację o działalności ZOZ w zakresie Oddziału Pediatrycznego. Oznajmiła,
że:
1) liczba
łóżek na oddziale w latach 2020-2024 (stan na dzień 01.07.2024 r.) wyniosła 15;
2) liczba
leczonych pacjentów:
-
w 2022 roku – 714,
-
w 2023 roku – 557,
-
w 2024 roku – 240;
3) liczba
pacjentów leczonych:
· podczas największego obłożenia:
-
w 2022 roku – 117,
-
w 2023 roku – 74,
- w 2024 roku – 52;
· podczas najmniejszego obłożenia:
-
w 2022 roku – 37,
-
w 2023 roku – 37,
-
w 2024 roku – 32;
Największe
obłożenie pacjentów w oddziale w 2022 roku było w miesiącu marcu, natomiast
najmniejsze we wrześniu. W 2023 roku największe obłożenie nastąpiło w grudniu,
a najmniejsze w sierpniu. Na dzień01.07.2024 r. największe obłożenie w 2024 roku było w styczniu, a najmniejsze w czerwcu.
4) liczba
personelu medycznego zatrudniona na oddziale w latach 2022-2024 (stan na dzień
30.06.2024 r.) na umowę o pracę z podziałem na personel lekarski oraz personel
pielęgniarski:
· lekarze:
-
w 2022 roku – 6 (w tym 3 rezydentów),
-
w 2023 roku – 6 (w tym 3 rezydentów),
-
w 2024 roku – 7 (w tym 4 rezydentów);
· pielęgniarki:
-
w 2022 roku – 12,
-
w 2023 roku – 12,
-
w 2024 roku – 12;
· położne (w latach 2022-2024) – 0:
Liczba
lekarzy zatrudnionych na umowę zlecenie – 0.
Liczba
pielęgniarek zatrudnionych na umowę zlecenie – 1.
Liczba
położnych zatrudnionych na umowę zlecenie – 0.
Liczba
lekarzy zatrudnionych na podstawie umowy kontraktowej – 1.
Liczba pielęgniarek/położnych
zatrudnionych na podstawie umowy kontraktowej - 0.
Kończąc wypowiedź, Pani Małgorzata
Nosowicz poinformowała, że podobnie jak w przypadku w/w oddziałów koszty na Oddziale Pediatrii wynikają z wypłaconych w 2023 roku wynagrodzeń pracowników oddziału na podstawie rzeczywiście
przepracowanego czasu pracy i zawartych umów o pracę oraz umów cywilno-prawnych
(ryczałty). W kosztach pośrednich Oddziału Pediatrii brak jest w porównaniu z
innymi oddziałami kosztów bloku operacyjnego (stanowiących znaczące kwoty),
żywienia, niższe niż w innych oddziałach są również koszty diagnostyki, a
pozostałe koszty pośrednie ustalane są proporcjonalnie.
Zarząd Powiatu przyjął do wiadomości powyższe
informacje, które powinny być przedmiotem dalszej analizy i wzięte pod uwagę
przy opracowywaniu programów naprawczych w/w podmiotów.
W związku z rozpoczętym postępowaniem konkursowym na stanowisko dyrektora
Zespołu Opieki Zdrowotnej w Skarżysku-Kamiennej Szpitala Powiatowego im. Marii
Skłodowskiej-Curie, Sekretarz Powiatu – Pani Małgorzata Nosowicz
przedstawiła zebranym do akceptacji pismo kierowane do przewodniczącego komisji
konkursowej, zawierające informację o składzie osobowym komisji konkursowej (załącznik nr 9).
Pani Małgorzata Nosowicz wyjaśniła, iż zgodnie z 7 ust. 1 Rozporządzenia
Ministra Zdrowia w sprawie sposobu przeprowadzenia konkursu na niektóre
stanowiska kierownicze w podmiocie leczniczym niebędącym przedsiębiorcą
właściwy podmiot powiadamia pisemnie przewodniczącego komisji konkursowej o
składzie osobowym komisji.
Po zapoznaniu się z
przedmiotowym pismem, Zarząd Powiatu w całości zaakceptował jego treść.
Do podpisania przedmiotowego pisma Zarząd zobowiązał Wicestarostę – Panią
Katarzynę Bilską oraz Członków Zarządu – Panią Monikę Pająk i Tadeusza
Bałchanowskiego.
Ad.
pkt 2. Sprawy różne.
W nawiązaniu do wyciągu z protokołu Nr 16/2024 z dnia 22 sierpnia 2024
roku w zakresie upoważnienia Dyrektora
Zarządu Dróg Powiatowych – Pana Marka Czyża do podpisywania umów
bądź porozumień po wcześniejszym zapoznaniu Zarządu z podpisywanymi dokumentami, Członek Zarządu – Pan
Tadeusz Bałchanowski poinformował,
że przy realizacji zadania inwestycyjnego pn.
„Budowa zintegrowanego układu komunikacyjnego polegającego na budowie dróg
powiatowych:-Nr 1751T(0444T) Brzeście-Zagórze Gmina Bliżyn” zostaną podpisane umowy
dotyczące usunięcia kolizji:
- z zakładem energetycznym (wartość zadania szacowana jest na kwotę 197 562 zł),
- z zakładem gazowniczym (wartość zadania szacowana jest na kwotę 426 000 zł.
W
związku z brakiem uwag, Zarząd Powiatu przyjął
do wiadomości powyższą informację.
W związku z pismem Gminy Skarżysko-Kamienna dotyczącym chęci
przejęcia przez gminę koszenia i utrzymania zieleni na terenie Miasta
Skarżyska-Kamiennej, Członek Zarządu – Pan Tadeusz Bałchanowski poinformował o konieczności
zabezpieczenia przy opracowywaniu budżetu powiatu na rok 2025 kwoty w wysokości
200 000 zł na powyższy cel.
Zarząd
Powiatu podjął
decyzję o przekazaniu Gminie Skarżysko-Kamienna koszenia i utrzymania
zieleni na terenie Miasta Skarżyska-Kamiennej. Jednocześnie Zarząd przychylił
się do wniosku Członka Zarządu – Pana Tadeusza Bałchanowskiego w sprawie
zabezpieczenia kwoty w wysokości 200 000 zł przy przygotowywaniu
opracowania budżetu na 2025 rok.
Wicestarosta
– Pani Katarzyna Bilska poinformowała, że zgodnie z właściwością zostało przekazane Świętokrzyskiemu Kuratorowi Oświaty odwołanie
Pana Sławomira Florczaka – Prezesa Fundacji Św. Marcina Patria et Misericordia w sprawie uchylenia decyzji Nr 4/IV/2023 i decyzji Nr 5/IV/2023, dotyczące
wykreślenia z dniem 31 sierpnia 2024 r. z ewidencji szkół i placówek
niepublicznych – Technikum Korpusu Kadetów oraz Liceum Akademickiego Korpusu
Kadetów. Zapoznała Zarząd Powiatu z dokumentacją i chronologią zdarzeń, które
poprzedzały w/w fakt, począwszy od wniosku Kuratora Oświaty z dnia 17 lutego
2024 r., który nałożył na Starostę Skarżyskiego obowiązek wypełnienia art. 169 ust.
1 pkt 3 lit. a ustawy Prawo oświatowe.
Zarząd Powiatu przyjął
do wiadomości przedstawione informacje.
Na tym zakończono
posiedzenie.
Protokołowała Przewodniczący Zarządu
Anna Wisowata Artur Berus
Podpisy
Członków Zarządu Powiatu:
- K. Bilska
- T. Bałchanowski
- M. Pająk
Załączników 9:
- Załącznik nr 1 – lista obecności na posiedzeniu Zarządu Powiatu,
- Załącznik nr 2 – pismo Dyrektora Zespołu Szkół Transportowo-Mechatronicznych z dnia 07.08.2024 r.,
- Załącznik nr 3 – pismo Wydziału Inwestycji, Mienia i Obsługi Gospodarczej z dnia 27.08.2024 r.,
- Załącznik nr 4 – pismo Wydziału Inwestycji, Mienia i Obsługi Gospodarczej z dnia 28.08.2024 r.,
- Załącznik nr 5 – pismo Wydziału Inwestycji. Mienia i Obsługi Gospodarczej z dnia 28.08.2024 r.,
- Załącznik nr 6 – pismo Zarządu Dróg Powiatowych z dnia 26.08.2024 r.,
- Załącznik nr 7 – pismo Wydziału Ochrony Środowiska, Rolnictwa i Leśnictwa z dnia 22.08.2024 r.,
- Załącznik nr 8 – pismo Zespołu ds. Zdrowia z dnia 27.08.2024 r.,
- Załącznik nr 9 – pismo Zespołu ds. Zdrowia z dnia 27.08.2024 r.
metryczka
Wytworzył: Anna Wisowata (29 sierpnia 2024)
Opublikował: Anna Wisowata (10 września 2024, 13:21:34)
Ostatnia zmiana: brak zmian
Liczba odsłon: 181