Protokół Nr 4/2024 z posiedzenia Zarządu Powiatu Skarżyskiego w dniu 29 maja 2024 r.



 
W posiedzeniu udział wzięli:
 
Członkowie Zarządu Powiatu:
 
  1. Artur Berus                                  - Starosta 
  2.  Katarzyna Bilska                          - Wicestarosta 
  3. Tadeusz Bałchanowski                   - Członek Zarządu Powiatu 
  4. Cezary Błach                                - Członek Zarządu 
  5. Powiatu Monika Pająk                    - Członek Zarządu Powiatu
 
 
Stali uczestnicy posiedzenia:
  1. Małgorzata Nosowicz                     - Sekretarz Powiatu 
  2. Urszula Wrona                              - Skarbnik Powiatu
 
Pozostali uczestnicy posiedzenia:
  1. Beata Wojciechowska              - Kierownik Referatu ds. Promocji
  2. Renata Pacek                                - Naczelnik Wydziału Edukacji, Promocji, Kultury, 
  3.                                                       Sportu i Turystyki
 
 
Lista obecności stanowi załącznik nr 1 do protokołu.
Posiedzeniu przewodniczył Starosta – Pan Artur Berus.
Posiedzenie protokołowała: Anna Wisowata – Inspektor.
 
 
Starosta – Pan Artur Berus przedstawił proponowany porządek posiedzenia oraz zapytał o uwagi i wnioski.
W związku z brakiem uwag, Zarząd Powiatu przyjął porządek posiedzenia.
 
 
Porządek posiedzenia:
  1. Przyjęcie raportu o stanie Powiatu Skarżyskiego za rok 2023.
  2. Rozpatrzenie pism skierowanych do Zarządu Powiatu.
  3. Sprawy różne.
 
 
 
Streszczenie posiedzenia:
 
Ad. pkt. 1. Przyjęcie raportu o stanie Powiatu Skarżyskiego za rok 2023 (załącznik nr 2)
 
Sekretarz Powiatu - Pani Małgorzatę Nosowicz omówiła treść Raportu o stanie Powiatu Skarżyskiego za rok 2023, który zgodnie z ustawą o samorządzie powiatowym zarząd powiatu co roku do dnia 31 maja przedstawia radzie powiatu.
Referująca poinformowała, że podstawą przygotowania raportu są sprawozdania i informacje przekazane przez n/w wydziały i komórki organizacyjne powiatu według stanu na koniec 2023 roku:
1.      Starostwo Powiatowe w Skarżysku-Kamiennej:
  • a)      Wydział Finansowy – Sprawozdanie z wykonania budżetu Powiatu Skarżyskiego za 2023 r.;
  • b)      Wydział Edukacji, Promocji, Kultury, Sportu i Turystyki – Raport o stanie realizacji zadań oświatowych w Powiecie Skarżyskim w roku szkolnym 2022/2023;
  • c)       Wydział Inwestycji, Mienia i Obsługi Gospodarczej – Informacja na temat pozyskanych zagranicznych i krajowych środków finansowych w roku 2023;
2.      Jednostki organizacyjne:
  • a)      Powiatowy Urząd Pracy w Skarżysku-Kamiennej – Informacja z realizacji Programu promocji zatrudnienia i aktywizacji lokalnego rynku pracy w powiecie skarżyskim na lata 2021-2023;
  • b)      Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Skarżysku-Kamiennej – Sprawozdanie z realizacji Strategii Rozwiązywania Problemów Społecznych Powiatu Skarżyskiego w latach 2021-2023.
W związku z brakiem uwag, Zarząd Powiatu przyjął powyższy dokument i poinformował, że na podstawie art. 30a ust. 1 i 2 ustawy z dnia 5 czerwca 1998 r. o samorządzie powiatowym (Dz. U. z 2024 r. poz. 107), Raport o stanie Powiatu Skarżyskiego za rok 2023 zostanie przekazany Radzie Powiatu Skarżyskiego.
 
 
 
 
Ad. pkt 2. Rozpatrzenie pism skierowanych do Zarządu Powiatu.
 
Członek Zarządu – Pan Cezary Błach poinformował, że w związku z decyzją Zarządu Powiatu z dnia 25.04.2024 r. w sprawie ogłoszonego naboru przez Ministerstwo Sportu i Turystyki w ramach programu „Sportowa Polska” Wydział Inwestycji, Mienia i Obsługi Gospodarczej wstępnie oszacował koszty modernizacji sal gimnastycznych z zapleczami sportowymi dla:
  • Zespołu Szkół Transportowo-Mechatronicznych w Skarżysku-Kamiennej – 2 461 748,89 zł (brutto),
  • Zespołu Placówek Edukacyjno-Wychowawczych w Skarżysku-Kamiennej – 1 138 203,01 zł (brutto).
Pan Cezary Błach dodał, że w związku z powyższym, wykonanie kompleksowej dokumentacji projektowo-kosztorysowej wyniesie łącznie 100 000 zł brutto (pismo w tej sprawie stanowi złącznik nr 3).
Zarząd Powiatu podjął decyzję o zabezpieczeniu środków finansowych w wysokości 100 000 zł na wykonanie powyższej dokumentacji.
 
 
Starosta – Pan Artur Berus poinformował, że w dniu 22 maja 2024 r. wpłynęła oferta Międzyszkolnego Klubu Sportowego „Gala Skarżysko” z siedzibą przy ul. Sezamkowej 23 w Skarżysku -Kamiennej na realizację zadania publicznego w formie tzw. „małych grantów” (załącznik nr 4). Następnie poprosił o zabranie głosu Kierownika Referatu ds. Promocji – Beatę Wojciechowską, która wyjaśniła, że zadanie publiczne dotyczy organizacji projektu pt. Udział zawodniczek w Ogólnopolskich Mistrzostwach w Minisiatkówce o Puchar KINDER Joy of moving w Katowicach. Całkowity koszt realizacji zadania ujęty w ofercie wynosi  1 500 zł, a wnioskowana kwota dotacji to 1 500 zł. Dodała, że oferta złożona przez Międzyszkolny Klub Sportowy „Gala Skarżysko” wpisuje się w założenia „Programu Współpracy Powiatu Skarżyskiego z organizacjami pożytku publicznego na 2024 rok”, a wzór i treść wniosku są zgodne z obowiązującymi przepisami.
Zarząd Powiatu podjął decyzję o dofinansowaniu powyższego przedsięwzięcia kwotą 1 000,00 zł.
 
 
Członek Zarządu – Pan Cezary Błach przedstawił pismo firmy „Partner – Nieruchomości” ul. Sikorskiego 11 w Skarżysku-Kamiennej, dotyczące wyrażenia zgody na korzystanie z terenu Powiatu Skarżyskiego (działka nr 71, obręb 0003 Place) do odbioru odpadów komunalnych z altany śmietnikowej zlokalizowanej na terenie Wspólnoty Mieszkaniowej przy ul. Powstańców Warszawy 2 w Skarżysku-Kamiennej (pismo w tej sprawie stanowi załącznik nr 5).
Następnie Pan Cezary Błach przedstawił stanowisko Wydziału IM, który wskazał, że ze względu na planowane zagospodarowanie terenu działki wokół Biblioteki Pedagogicznej nie jest zasadne wyrażanie zgody na korzystanie z przedmiotowej działki.
W toku przeprowadzonej dyskusji, Zarząd Powiatu negatywnie rozpatrzył przedmiotowy wniosek.
 
 
Starosta – Pan Artur Berus poinformował, że Wydział Edukacji, Promocji, Kultury, Sportu i Turystyki zwraca się z prośbą o wytypowanie przedstawiciela Zarządu Powiatu Skarżyskiego jako przewodniczącego Komisji ds. podziału środków na pomoc zdrowotną dla nauczycieli (załącznik nr 6).
W toku przeprowadzonej dyskusji, Zarząd Powiatu wytypował Wicestarostę – Panią Katarzynę Bilską, jako przewodniczącego w/w Komisji.
 
 
 
Członek Zarządu – Pan Cezary Błach przypomniał, że zgodnie z decyzją Zarządu Powiatu z dnia 08.09.2023r. Powiat Skarżyski uczestniczy w mediacjach prowadzonych w Sądzie Polubownym przy Prokuratorii Generalnej RP. Mediacje dotyczą wniosku Wykonawcy inwestycji pn. „Termomodernizacja budynku przy ul. Sikorskiego 20 w Skarżysku-Kamiennej wraz z adaptacją pomieszczeń na potrzeby Powiatowego Urzędu Pracy” o waloryzację wynagrodzenia (pismo w tej sprawie stanowi załącznik nr 7).
Członek Zarządu poinformował, że po ponad trzech miesiącach od deklarowanego terminu przygotowania materiałów, Wykonawca przedstawił ponownie swoje wyliczenia dotyczące zmiany wartości cen materiałów wskazanych w kosztorysie ofertowym w stosunku do cen materiałów zakupionych. Analiza otrzymanych dokumentów dokonana przez Wydział IM wykazała, że Wykonawca nie wskazał wystąpienia procentowego wzrostu cen materiałów powyżej 20 %. Poprawna analiza poszczególnych pozycji wskazuje, że Wykonawca za materiały na zakup których przedstawił faktury zapłacił o ok. 132 tyś zł netto mniej niż zaplanował w kosztorysie ofertowym. Ponadto do analizy przedstawione zostały również faktury wystawione po wskazanym zgodnie z umową okresie dotyczącym waloryzacji. W związku z powyższym Wykonawca nie przedstawił materiału dowodowego wskazującego na wzrost cen materiałów powyżej 20 % i nie wykazał, że wzrost cen materiałów i kosztów miał wpływ na koszt wykonania zamówienia.
Jednocześnie, Wykonawca odmówił przedstawienia dokumentów źródłowych potwierdzających wzrost płac, powołując się na ochronę danych osobowych oraz potwierdzając i oświadczając, że zostały one wykonane rzetelnie i w zgodzie z faktycznymi listami płac. Z zestawienia tabelarycznego wynagrodzeń pracowników wynika, że płace wzrosły o 13,47% tj. dokładnie o wartość związaną z wymaganą przepisami prawa zmianą minimalnego wynagrodzenia, ponieważ wszystkie przedstawione płace są płacami minimalnymi. Zgodnie z § 18 ust. 1 pkt 2) umowy Wykonawca mógł skorzystać ze zwiększenia wynagrodzenia w związku ze zwiększeniem płacy minimalnej, jednak z tej możliwości nie skorzystał.
Podsumowując, Pan Cezary Błach dodał, że ze względu na brak materiałów dowodowych wskazujących zasadność dokonania waloryzacji, zdaniem Wydziału IM nie ma podstaw do zwiększenia wynagrodzenia Wykonawcy i zmiany umowy.
W związku z powyższym Zarząd Powiatu podjął decyzję o przerwaniu mediacji.


 
W odniesieniu do Uchwały Nr 10/II/2024 Rady Powiatu Skarżyskiego z dnia 22 maja 2024 roku, Członek Zarządu – Pan Cezary Błach przedstawił pismo Dyrektora Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie dotyczące prośby o akceptację planowanego wydatkowania środków finansowych PFRON na zadania z zakresu rehabilitacji społecznej osób niepełnosprawnych w roku 2024 (załącznik nr 8).
Następnie Pan Cezary Błach zapoznał Zarząd z propozycją podziału w/w środków na poszczególne zadania wynikające z ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych:
  1. Dofinansowanie kosztów działania Warsztatów Terapii Zajęciowej – 3 369 600 zł;
  2. Dofinansowanie turnusów rehabilitacyjnych – 1 000 000 zł;
  3. Dofinansowanie sportu, kultury, rekreacji i turystyki osób niepełnosprawnych – 15 000 zł;
  4. Dofinansowanie zaopatrzenia w sprzęt rehabilitacyjny, przedmioty ortopedyczne i środki pomocnicze – 972 369 zł;
  5. Likwidacja barier architektonicznych – 270 000 zł.
W związku z brakiem uwag, Zarząd Powiatu jednogłośnie zaakceptował treść przedstawionego dokumentu.
 
 
Starosta – Pan Artur Berus poprosił o zabranie głosu Naczelnik Wydziału Edukacji, Promocji, Kultury, Sportu i Turystyki – Panią Renatę Pacek, która przedstawiła zebranym pismo Dyrektora Specjalnego Ośrodka Szkolno-Wychowawczego nr 2 dotyczące wyrażenia zgody na możliwość utrzymania obecnych struktur Przedszkola Specjalnego Nr 2 działającego jako placówka feryjna w Specjalnym Ośrodku Szkolno-Wychowawczym Nr 2 (pismo w tej sprawie stanowi załącznik nr 9).
Pani Renata Pacek wskazała, iż w związku z brakiem zainteresowania wynikającym z przeprowadzonej ankiety wśród rodziców, nie zachodzi potrzeba przekształcenia przedszkola w placówkę nieferyjną.
Wobec powyższego, Zarząd Powiatu pozytywnie rozpatrzył przedmiotowy wniosek.
 
 
Członek Zarządu – Pan Tadeusz Bałchanowski zapoznał Zarząd z pismem Jednostki projektowej „TAK” Tadeusz Serafin – Hanna Karpińska Serafin S.C. Marcinków 100, 27-215 Wąchock, informującym o trudnościach związanych z ukończeniem opracowania dokumentacji projektowej dla zadania „Budowa bezkolizyjnego skrzyżowania – wiaduktu kolejowego w ciągu linii kolejowej nr 8 Warszawa Zachodnia – Kraków Główny na odcinku Skarżysko-Kamienna – Kielce – Kozłów z drogą powiatową nr 0578T na terenie Gminy Suchedniów” w określonym terminie na podstawie aneksu nr 2 z dnia 30.10.2023 r. do umowy ZDP.273.55.2021 r. z dnia 16.11.2021 r. (załącznik nr 10). Jednocześnie Wnioskodawca zwrócił się z prośbą o aneksowanie w/w umowy do 31.12.2024 r.
Pan Tadeusza Bałchanowski wyjaśnił, że prace projektowe były wielokrotnie wstrzymywane z uwagi na zależności wynikające z powiązania projektu drogowego zleconego przez Zarząd Dróg Powiatowych z projektem PKP PLK S.A., którego Wykonawcą jest firma IDOM oraz Gminą Suchedniów.
Następnie Członek Zarządu poinformował, iż z uwagi na wystąpienie Gminy Suchedniów do Starosty Skarżyskiego o wydanie decyzji ZRID dalszy tok prac został całkowicie wstrzymany ze względu na oczekiwanie na zatwierdzenie nowego podziału działki PKP S.A. (zablokowane dalsze podziały). Dodał, że po zatwierdzeniu podziału działki (tj. zmiany numeracji) niezbędnym jest sporządzenie nowych aktualnych map do celów projektowych oraz uzyskanie uzgodnień w PKP S.A. oraz instytucji opiniujących.
Wobec powyższego, Zarząd Powiatu wyraził zgodę w przedmiotowej sprawie.
 

 
 
Ad. pkt 3. Sprawy różne.
 
W związku z brakiem możliwości dokonywania płatności kartą w kasie przez interesantów Starostwa Powiatowego, Skarbnik Powiatu – Pani Urszula Wrona przedstawiła propozycję współpracy z prowadzącym obsługę bankową Powiatu Skarżyskiego  Południowo-Mazowieckim Bankiem Spółdzielczym w Jedlińsku Oddział w Szydłowcu, w zakresie płatności bezgotówkowych.
Poinformowała, że wynajem terminala stacjonarnego z pinpadem/terminala mobilnego wynosi 29 zł/mies., natomiast prowizje od transakcji wynoszą 0,7%.
Zarząd Powiatu wyraził zgodę na powyższe warunki oraz zawarcie umowy z Południowo-Mazowieckim Bankiem Spółdzielczym w Jedlińsku Oddział w Szydłowcu.
 
 
Na tym zakończono posiedzenie.
 
           Protokołowała                                    Przewodniczący Zarządu
          Anna Wisowata                                         Artur Berus
 
 
Podpisy Członków Zarządu Powiatu:
1.      K. Bilska 
2.      T. Bałchanowski 
3.      C. Błach 
4.      M. Pająk 
 
 
 
 
Załączników 10:
  • Załącznik nr 1 – lista obecności na posiedzeniu Zarządu Powiatu,
  • Załącznik nr 2 – Raport o stanie Powiatu Skarżyskiego za rok 2023,
  • Załącznik nr 3 – pismo Wydziału Inwestycji, Mienia i Obsługi Gospodarczej z dnia 22.05.2024 r.,
  • Załącznik nr 4 –pismo Wydziału Edukacji, Promocji, Kultury, Sportu i Turystyki z dnia 24.05.2024r.,
  • Załącznik nr 5 – pismo Wydziału Inwestycji, Mienia i Obsługi Gospodarczej z dnia 27.05.2024 r.,
  • Załącznik nr 6 – pismo Wydziału Edukacji, Promocji, Kultury, Sportu i Turystyki z dnia 27.05.2024 r.,
  • Załącznik nr 7 – pismo Wydziału Inwestycji, Mienia i Obsługi Gospodarczej z dnia 27.05.2024 r.,
  • Załącznik nr 8 – pismo Zespołu ds. Polityki Społecznej i Senioralnej z dnia
  • 28.05.2024 r.,
  • Załącznik nr 9 – pismo Dyrektora Specjalnego Ośrodka Szkolno-Wychowawczego nr 2 z dnia 28.05.2024 r.,
  • Załącznik nr 10 – pismo Zarządu Dróg Powiatowych z dnia 27.05.2024 r.
 
Protokół (605kB) pdf

metryczka


Wytworzył: Anna Wisowata (29 maja 2024)
Opublikował: Olga Łukomska (11 czerwca 2024, 08:47:10)

Ostatnia zmiana: brak zmian
Liczba odsłon: 83