Protokół Nr 2/2024 z posiedzenia Zarządu Powiatu Skarżyskiego w dniu 15 maja 2024 r.

W posiedzeniu udział wzięli:

Członkowie Zarządu Powiatu:
  1. Artur Berus ‒ Starosta 
  2. Katarzyna Bilska ‒ Wicestarosta 
  3. Tadeusz Bałchanowski ‒ Członek Zarządu Powiatu 
  4. Cezary Błach ‒ Członek Zarządu Powiatu
 
Stali uczestnicy posiedzenia:
  1. Małgorzata Nosowicz ‒ Sekretarz Powiatu 
  2. Urszula Wrona ‒ Skarbnik Powiatu
 
Pozostali uczestnicy posiedzenia:
  1. Karolina Odej-Bąk ‒ Kadrowa Powiatowego Urzędu Pracy
  2. Bogusław Ciok ‒ Dyrektor Powiatowego Urzędu Pracy
  3. Marcin Janakowski ‒ Prezes Fundacji „Wczoraj dla Jutra”
  4. Paweł Perkowski ‒ Dyrektor Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie
  5. Dariusz Chojnacki ‒ Naczelnik Wydziału Geodezji, Kartografii, Katastru
       i Gospodarki Nieruchomościami
  6. Marek Czyż ‒ Dyrektor Zarządu Dróg Powiatowych
 
 
Lista obecności stanowi załącznik nr 1 do protokołu.
Posiedzeniu przewodniczył Starosta – Pan Artur Berus.
Posiedzenie protokołowała: Anna Wisowata – Inspektor.
 
 
Starosta – Pan Artur Berus przedstawił proponowany porządek posiedzenia oraz zapytał o uwagi i wnioski.
W związku z brakiem uwag, Zarząd Powiatu przyjął porządek posiedzenia.
 


Porządek posiedzenia:
1. Zaopiniowanie uchwał Rady Powiatu Skarżyskiego w sprawie:
a) powołania stałych komisji Rady Powiatu Skarżyskiego, ustalenia przedmiotu ich działania oraz składu osobowego,
b) powołania Komisji Skarg, Wniosków i Petycji Rady Powiatu Skarżyskiego,
c) wyboru Wiceprzewodniczącego Komisji Skarg, Wniosków i Petycji Rady Powiatu Skarżyskiego,
d) powołania Komisji Rewizyjnej Rady Powiatu Skarżyskiego,
e) wyboru Wiceprzewodniczącego Komisji Rewizyjnej Rady Powiatu Skarżyskiego,
f) ustalenia wynagrodzenia Starosty Skarżyskiego,
g) określenia zadań powiatu z zakresu rehabilitacji zawodowej i społecznej, na które przeznacza się środki Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych w 2024 roku,
h) zmieniająca uchwałę w sprawie ustalenia szczegółowych zasad ponoszenia odpłatności za pobyt w mieszkaniach chronionych,
i) wprowadzenia zmian w budżecie powiatu na 2024 rok,
j) zmiany wieloletniej prognozy finansowej Powiatu Skarżyskiego na lata 2024-2035,
k) wprowadzenia zmian w Statucie Powiatu Skarżyskiego.
2. Podjęcie uchwał Zarządu Powiatu Skarżyskiego w sprawie:
a) zaopiniowania i uzgodnienia projektu zmiany Nr 9 Miejscowego Planu Zagospodarowania Przestrzennego obrębu 00002 Gózd – Gminy Łączna wraz z prognozą oddziaływania na środowisko,
b) wyrażenia zgody na użyczenie lokalu w budynku przy ul. Plac Floriański 1 w Skarżysku-Kamiennej,
c) przekazania częściowych nakładów inwestycyjnych zadania „Przebudowa drogi ul. Towarowej i ulicy 1-go Maja w granicach istniejącego pasa drogowego w Skarżysku-Kamiennej w ramach zadania pn.: Budowa ronda przy skrzyżowaniu dróg ul. Towarowej z ulicą 1-go Maja w Skarżysku-Kamiennej”,
d) zmiany Regulaminu Organizacyjnego Starostwa Powiatowego w Skarżysku-Kamiennej,
e) uchwalenia Regulaminu Organizacyjnego Powiatowego Urzędu Pracy w Skarżysku-Kamiennej.
3. Przyjęcie sprawozdania z działalności Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Skarżysku-Kamiennej za rok 2023.
4. Przyjęcie oceny zasobów pomocy społecznej za rok 2023.
5. Przyjęcie sprawozdania z realizacji Programu Współpracy Powiatu Skarżyskiego z Organizacjami Pozarządowymi oraz podmiotami prowadzącymi działalność pożytku publicznego za rok 2023.
6. Przyjęcie sprawozdania z realizacji powiatowego programu na rzecz bezpieczeństwa obywateli za rok 2023.
7. Rozpatrzenie pism skierowanych do Zarządu Powiatu.
8. Sprawy różne.



Streszczenie posiedzenia:
 
Ad. pkt. 1. Zaopiniowanie projektów uchwał Rady Powiatu Skarżyskiego w sprawie:
a) powołania stałych komisji Rady Powiatu Skarżyskiego, ustalenia przedmiotu ich działania oraz składu osobowego (załącznik nr 2)
b) powołania Komisji Skarg, Wniosków i Petycji Rady Powiatu Skarżyskiego (załącznik nr 3)
c) wyboru Wiceprzewodniczącego Komisji Skarg, Wniosków i Petycji Rady Powiatu Skarżyskiego (załącznik nr 4)
d) powołania Komisji Rewizyjnej Rady Powiatu Skarżyskiego (załącznik nr 5)
e) wyboru Wiceprzewodniczącego Komisji Rewizyjnej Rady Powiatu Skarżyskiego (załącznik nr 6)

Z treścią przedmiotowych uchwał zapoznał zebranych Starosta – Pan Artur Berus. Wyjaśnił, że w/w uchwały zostały skierowane do Zarządu Powiatu celem ich zaopiniowania.
W drodze przeprowadzonego głosowania, Zarząd Powiatu pozytywnie zaopiniował powyższe projekty uchwał, głosując nad każdym z nich odrębnie.
 

f) ustalenia wynagrodzenia Starosty Skarżyskiego (załącznik nr 7)
Starosta – Pan Artur Berus zreferował treść uchwały dotyczącej ustalenia wynagrodzenia Starosty Skarżyskiego. Poinformował, że wynagrodzenie zostało ustalone zgodnie z przepisami ustawy z dnia 21 listopada 2008 roku o pracownikach samorządowych (Dz. U. z 2022 r. poz. 530) oraz Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 25 października 2021 r. w sprawie wynagradzania pracowników samorządowych (Dz. U. z 2021 r. poz. 1960 oraz z 2023 poz. 1102).
Następnie Przewodniczący Zarządu poddał pod głosowanie projekt powyższej uchwały:
‒ za głosowały 3 osoby (Wicestarosta – Pani Katarzyna Bilska, Członkowie Zarządu – Pan Tadeusz Bałchanowski, Pan Cezary Błach),
‒ wstrzymała się od głosu 1 osoba (Starosta – Pan Artur Berus).
W toku przeprowadzonego głosowania, Zarząd Powiatu pozytywnie zaopiniował projekt przedmiotowej uchwały.
 

g) określenia zadań powiatu z zakresu rehabilitacji zawodowej i społecznej, na które przeznacza się środki Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych w 2024 roku (załącznik nr 8)
h) zmieniająca uchwałę w sprawie ustalenia szczegółowych zasad ponoszenia odpłatności za pobyt w mieszkaniach chronionych (załącznik nr 9)
            
Treść powyższych uchwał przedstawił zebranym Członek Zarządu – Pan Cezary Błach.
Zarząd Powiatu nie wniósł uwag i pozytywnie zaopiniował projekty w/w uchwał.
 
 
i) wprowadzenia zmian w budżecie powiatu na 2024 rok (załącznik nr 10)
j) zmiany wieloletniej prognozy finansowej Powiatu Skarżyskiego na lata 2024-2035 (załącznik nr 11)
            
Skarbnik – Pani Urszula Wrona zreferowała treść projektów przedmiotowych uchwał.
Zarząd Powiatu pozytywnie zaopiniował projekty uchwał w powyższych sprawach.
 

k) wprowadzenia zmian w Statucie Powiatu Skarżyskiego (załącznik nr 12)
            
Starosta – Pan Artur Berus przedstawił zebranym projekt uchwały Rady Powiatu Skarżyskiego w sprawie wprowadzenia zmian w Statucie Powiatu Skarżyskiego, tj. zmniejszenia składu osobowego Zarządu Powiatu Skarżyskiego, złożony w imieniu Klubu Radnych PiS.
Następnie Przewodniczący Zarządu poddał pod głosowanie projekt powyższej uchwały:
‒ za głosowało 0 osób,
‒ przeciw głosowały 4 osoby (Starosta – Artur Berus, Wicestarosta – Pani Katarzyna Bilska, Członkowie Zarządu – Pan Tadeusz Bałchanowski, Pan Cezary Błach),
‒ wstrzymało się od głosu 0 osób.
W toku przeprowadzonego głosowania, Zarząd Powiatu negatywnie zaopiniował projekt powyższej uchwały.
 


Ad. pkt 2. Podjęcie uchwał Zarządu Powiatu Skarżyskiego w sprawie:
a) zaopiniowania i uzgodnienia projektu zmiany Nr 9 Miejscowego Planu Zagospodarowania Przestrzennego obrębu 00002 Gózd – Gminy Łączna wraz z prognozą oddziaływania na środowisko (załącznik nr 13)

Członek Zarządu – Pan Tadeusz Bałchanowski poinformował, że w dniu 19.04.2024r. wpłynęło zawiadomienie Wójta Gminy Łączna, dot. zaopiniowania i uzgodnienia projektu zmiany Nr 9 Miejscowego Planu Zagospodarowania Przestrzennego  wraz z prognozą oddziaływania na środowisko zgodnie z art. 17 pkt 6 ustawy z dnia 27 marca 2003r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym. Zgodnie z art. 24 ust. 1 w/w ustawy o planowaniu  i zagospodarowaniu przestrzennym organy, o których mowa w art. 17 pkt 6, w zakresie swojej właściwości rzeczowej lub miejscowej, opiniują i uzgadniają, na swój koszt, odpowiednio projekt studium albo projekt planu miejscowego. Dodał, że uzgodnień dokonuje się w trybie art. 106 Kodeksu postępowania administracyjnego.
Następnie Pan Tadeusz Bałchanowski wskazał, iż w przedmiotowym planie zagospodarowania należy uwzględnić sposób zagospodarowania wód odpadowych wraz z ich odprowadzeniem do naturalnych odbiorników: rzeki, potoki, rowy melioracyjne.
W związku z brakiem uwag, Zarząd Powiatu jednogłośnie podjął przedmiotową uchwałę.
 

b) wyrażenia zgody na użyczenie lokalu w budynku przy ul. Plac Floriański 1 w Skarżysku-Kamiennej (załącznik nr 14)

Z uchwałą dotyczącą nieodpłatnego użyczenia lokalu w budynku przy ul. Plac Floriański 1 na okres od 25.04.2024 r. do 31.08.2024r., zapoznał zebranych Członek Zarządu – Pan Cezary Błach.
Zarząd Powiatu głosował za podjęciem powyższej uchwały.
 

c) przekazania częściowych nakładów inwestycyjnych zadania „Przebudowa drogi ul. Towarowej i ulicy 1-go Maja w granicach istniejącego pasa drogowego w Skarżysku-Kamiennej w ramach zadania pn.: Budowa ronda przy skrzyżowaniu dróg ul. Towarowej z ulicą 1-go Maja w Skarżysku-Kamiennej” (załącznik nr 15)

Skarbnik Powiatu – Pani Urszula Wrona poinformowała, że w ramach inwestycji „Przebudowa drogi ul. Towarowej i ulicy 1-go Maja w granicach istniejącego pasa drogowego w Skarżysku-Kamiennej w ramach zadania pn.: Budowa ronda przy skrzyżowaniu dróg ul. Towarowej z ulicą 1-go Maja w Skarżysku-Kamiennej” zaszła konieczność ingerencji w urządzenia obce: linie energetyczne, oświetlenie drogowe oraz kanalizację deszczową. Na podstawie ustawy o drogach publicznych koszty przełożenia urządzeń obcych w pasie drogowym, wynikające z naruszenia lub konieczności zmian stanu dotychczasowego urządzenia obcego, w wysokości odpowiadającej wartości tych urządzeń i przy zachowaniu dotychczasowych właściwości użytkowych i parametrów technicznych pokrywa zarządca drogi. Przekazanie przez zarządcę drogi tych urządzeń, wykonanych w pasie drogowym, osobie uprawnionej następuje nieodpłatnie, na podstawie protokołu zdawczo-odbiorczego. W związku z tym, że inwestycja została zakończona, a nakłady znajdują się w księgach Zarządu Dróg Powiatowych zasadne jest podjęcie uchwały upoważniającej Dyrektora do przekazania nakładów w urządzenia obce do uprawnionych podmiotów.
Zarząd Powiatu jednogłośnie podjął w/w uchwałę.
 

d) zmiany Regulaminu Organizacyjnego Starostwa Powiatowego w Skarżysku-Kamiennej (załącznik nr 16)

Starosta  - Pan Artur Berus poprosił Sekretarz Powiatu – Panią Małgorzatę Nosowicz o omówienie uchwały w sprawie zmiany Regulaminu Organizacyjnego Starostwa Powiatowego w Skarżysku-Kamiennej.
Pani Małgorzata Nosowicz poinformowała, że zmiany wprowadzone w Regulaminie Organizacyjnym Starostwa Powiatowego w Skarżysku-Kamiennej dotyczą nowego podziału kompetencji członków Zarządu Powiatu Skarżyskiego, wynikającego z rozpoczęcia się kolejnej kadencji samorządowej, a także uwzględniają zalecenia Wojewody Świętokrzyskiego zawarte w wystąpieniu pokontrolnym z przeprowadzonej w dniu 20 marca 2024 r. kontroli realizacji zadań obronnych w Starostwie Powiatowym w Skarżysku-Kamiennej (dotyczą § 11, 14, 29 i 54).  
Zmiany w zakresie nowego podziału kompetencji dotyczą przede wszystkim Wicestarosty i drugiego Członka Zarządu Powiatu. Zgodnie z aktualnymi zapisami Wicestarosta bezpośrednio nadzoruje zakres spraw realizowanych przez:
1) Wydział Edukacji, Promocji, Kultury, Sportu i Turystyki,
2) Powiatowy Zespół do spraw Orzekania o Niepełnosprawności.
Ponadto Wicestarosta koordynuje działalność następujących szkół i placówek oświatowych dla których Powiat Skarżyski jest organem prowadzącym:
1) I Liceum Ogólnokształcące im. Juliusza Słowackiego,
2) II Liceum Ogólnokształcące im. Adama Mickiewicza,
3) Zespół Placówek Resocjalizacyjno-Wychowawczych,
4) Specjalny Ośrodek Szkolno-Wychowawczy nr 2,
5) Zespół Placówek Edukacyjno-Wychowawczych,
6) Powiatowe Centrum Rozwoju Edukacji,
7) Zespół Szkół Samochodowo-Usługowych,
8) Zespół Szkół Ekonomicznych im. Mikołaja Kopernika,
9) Zespół Szkół Transportowo-Mechatronicznych,
10) Zespół Szkół Technicznych.
W ramach podziału zadań i kompetencji drugi z Członków Zarządu bezpośrednio nadzoruje zakres spraw wykonywanych przez:
1) Wydział Inwestycji, Mienia i Obsługi Gospodarczej,
2) Wydział Informatyki,
3) Zespół do spraw Polityki Społecznej i Senioralnej.
Ponadto koordynuje działalność następujących jednostek organizacyjnych Powiatu:
1) Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie,
2) Dom Pomocy Społecznej,
3) Dom Pomocy Społecznej „Centrum Seniora”
4) Powiatowy Środowiskowy Dom Samopomocy,
5) Placówka Opiekuńczo-Wychowawcza nr 1 „Przystań 1”,
6) Placówka Opiekuńczo-Wychowawcza nr 2 „Przystań 2”,
7) Centrum Obsługi Placówek.
Zmieniono zapis dotyczący Nieetatowego Członka Zarządu Powiatu. Zgodnie z nowym zapisem Nieetatowy Członek Zarządu Powiatu współdziała ze Starostą, Wicestarostą i Członkami Zarządu. Realizuje zadania zlecone przez Starostę oraz współpracuje z Wicestarostą w zakresie koordynacji zadań z zakresu funkcjonowania organizacji pozarządowych, sportu, kultury i turystyki.
Bez zmian pozostaje zakres zadań i kompetencji Starosty, który sprawuje bezpośredni nadzór nad działalnością następujących komórek organizacyjnych starostwa:
1) Wydział Geodezji, Kartografii, Katastru i Gospodarki Nieruchomościami,
2) Biuro Rady Powiatu,
3) Biuro Powiatowego Rzecznika Konsumentów,
4) Zespół do spraw Zarządzania Kryzysowego,
5) Zespół Kontroli i Audytu Wewnętrznego,
6) Zespół Radców Prawnych.
Ponadto Staroście tak jak dotychczas podlegają bezpośrednio następujące stanowiska pracy:
1) Geolog Powiatowy,
2) Pełnomocnik do spraw Ochrony Informacji Niejawnych,
3) Inspektor Ochrony Danych,
4) Rzecznik Prasowy,
5) Stanowisko do spraw Bezpieczeństwa i Higieny Pracy.
Starosta tak jak dotychczas koordynuje działalność następujących jednostek organizacyjnych powiatu:
1) Powiatowego Urzędu Pracy,
2) Zespołu Opieki Zdrowotnej w Skarżysku-Kamiennej Szpital Powiatowy im. Marii Skłodowskiej-Curie,
3) Międzyzakładowego Ośrodka Medycyny Pracy,
4) Obwodu  Lecznictwa Kolejowego SP ZOZ.
Bez zmian pozostaje także zakres zadań i kompetencji pierwszego z Członków Zarządu Powiatu, który bezpośrednio nadzoruje zakres spraw wykonywanych przez:
1) Wydział Architektury, Budownictwa i Zagospodarowania Przestrzennego,
2) Wydział Ochrony Środowiska, Rolnictwa i Leśnictwa,
3) Wydział Komunikacji i Transportu.
Ponadto Członek Zarządu koordynuje działalności jednostki organizacyjnej Powiatu – Zarządu Dróg Powiatowych.
Zmiany dotyczą zakresu Sekretarza Powiatu. Zgodnie z wprowadzonymi zmianami Sekretarz nadzoruje zakres spraw wykonywanych przez następujące komórki organizacyjne Starostwa:
1) Wydział Organizacyjny i Spraw Obywatelskich,
2) Zespół do spraw Zdrowia,
3) Zespół do spraw obsługi Zarządu Powiatu i Kadr.
Działalność organu wykonawczego jednostki samorządu terytorialnego, jakim jest zarząd powiatu powinna być tak zorganizowana, aby mógł on wypełniać swoje ustawowe czynności i obowiązki. Wskazanie w Regulaminie Organizacyjnym Starostwa Powiatowego w Skarżysku-Kamiennej zadań oraz kompetencji członków Zarządu Powiatu zapewnia właściwą organizację urzędu, a także ciągłość i prawidłowość wykonywanych zadań. Pozostałe zmiany wynikają z zaleceń Wojewody Świętokrzyskiego w związku z przeprowadzoną kontrolą realizacji zadań obronnych w Starostwie Powiatowym w Skarżysku-Kamiennej.
Zarząd Powiatu podjął w/w uchwałę.


e) uchwalenia Regulaminu Organizacyjnego Powiatowego Urzędu Pracy w Skarżysku-Kamiennej (załącznik nr 17)

Starosta – Pan Artur Berus powitał Dyrektora Powiatowego Urzędu Pracy w Skarżysku-Kamiennej – Pana Bogusława Cioka oraz Kadrową Powiatowego Urzędu Pracy – Panią Karolinę Odej-Bąk, a następnie poprosił o zabranie głosu w sprawie uchwały dotyczącej uchwalenia Regulaminu Organizacyjnego Powiatowego Urzędu Pracy w Skarżysku-Kamiennej.
Dyrektor PUP wyjaśnił, iż w związku z potrzebą przeprowadzenia zmian organizacyjnych wystąpił z wnioskiem o rozpatrzenie i zatwierdzenie Regulaminu Organizacyjnego Powiatowego Urzędu Pracy w Skarżysku-Kamiennej.
W odniesieniu do Regulaminu Organizacyjnego Powiatowego Urzędu Pracy w Skarżysku-Kamiennej, uchwalonego Uchwałą Nr 37/122/2023 Zarządu Powiatu Skarżyskiego z dnia 9 sierpnia 2023 r. z uwzględnieniem zmian wprowadzonych Uchwałą Nr 13/35/2024 Zarządu Powiatu Skarżyskiego z dnia 14 marca 2024 r. dokonano następujących zmian:
1) uaktualniono podstawy prawne działania PUP w § 4,
2) w obowiązującej dotychczas wersji Regulaminu Organizacyjnego Dział Administracyjno-Organizacyjny był podzielony na Zespół ds. Administracyjnych i Zespół ds. Organizacyjnych. W przedłożonym do uchwalenia Regulaminie Organizacyjnym zniesiono ten podział. W § 15 ust. 1 zmieniono treść pkt 3 na „Dział organizacyjny /DO/”. W § 15 ust. 1 po pkt 3 dodano pkt 4 w brzmieniu „Zespół ds. Administracyjnych /DA/”, jako zespół podległy bezpośrednio Dyrektorowi urzędu,
3) z Zespołu ds. Promocji Zatrudnienia CPZ wyodrębniono zadania dot. rozwoju zawodowego, organizacji szkoleń oraz porad zawodowych dla osób bezrobotnych i poszukujących pracy, które przypisano nowemu Zespołowi ds. Rozwoju Zawodowego /CR/. W § 15 ust. 1 pkt 1 po lit. c dodano lit. d w brzmieniu „Zespół ds. Rozwoju Zawodowego /CR/”,
4) z Działu Administracyjno-Organizacyjnego wyłączono zadania dotyczące m.in. kontroli umów, programów rynku pracy, kontroli wewnętrznych, a ich realizację przypisano do Samodzielnego stanowiska ds. kontroli /DKN/. W § 15 ust. 1 po pkt 7 dodano pkt 8 w brzmieniu „Samodzielne stanowisko ds. kontroli /DKN/”,
5) w § 19 ust. 1 dodano pkt 20 w brzmieniu: „Podpisywanie decyzji administracyjnych leżących w kompetencjach zadań komórki organizacyjnej”,
6) w projekcie Regulaminu Organizacyjnego PUP w § 22, w którym jest zawarty zakres zadań podstawowych Zespołu ds. pośrednictwa pracy, w ust. 1 dodano pkt 19 w brzmieniu: „Kierowanie osób bezrobotnych na staże, przygotowanie zawodowe dorosłych, inne formy finansowane i współfinansowane
ze środków FP, PFRON, EFS i innych projektów realizowanych z udziałem środków Unii Europejskiej” oraz pkt 20 i innych projektów realizowanych z udziałem środków Unii Europejskiej oraz pkt 20 w brzmieniu: „Prowadzenie monitoringu zawodów deficytowych i nadwyżkowych”. Punkty te zostały przeniesione z § 23 aktualnie obowiązującego Regulaminu Organizacyjnego, dotyczącego zakresu zadań podstawowych Zespołu ds. Promocji Zatrudnienia,
7) w związku z utworzeniem Zespołu ds. Rozwoju Zawodowego, w § 24 przypisano mu zakres zadań podstawowych, które częściowo zostały wyodrębnione z zakresu zadań Zespołu ds. Promocji Zatrudnienia z § 23 oraz częściowo z zakresu zadań wspólnych dla Centrum Aktywizacji Zawodowej z § 24 dotychczas obowiązującego Regulaminu Organizacyjnego,
8) w związku z przeniesieniem niektórych zadań pomiędzy kompetencjami Zespołu ds. Promocji Zatrudnienia, Zespołu ds. Rozwoju Zawodowego oraz zadań wspólnych dla Centrum Aktywizacji Zawodowej, w § 25 zaktualizowano zakres zadań dla CAZ,
9) w związku z rezygnacją z podziału Działu Administracyjno-Organizacyjnego na Zespół ds. Administracyjnych i Zespół ds. Organizacyjnych, na rzecz utworzenia Działu Organizacyjnego, w § 27 określono zakres jego zadań,
10) w § 28 określono zakres zadań podstawowych Zespołu ds. Administracyjnych. Zakres ten nie uległ zmianie w odniesieniu do zawartego w aktualnie obowiązującym Regulaminie organizacyjnym. Zmieniła się jedynie podległość Zespołu ds. Administracyjnych, który w nowym regulaminie podlega bezpośrednio Dyrektorowi urzędu,
11) w związku z utworzeniem Samodzielnego stanowiska ds. kontroli, w § 32 określono zakres zadań przypisanych do tego stanowiska,
12) zmiany w strukturze organizacyjnej zostały odzwierciedlone w schemacie organizacyjnym oraz liście stanowisk pracy, stanowiących załącznik do Regulaminu Organizacyjnego,
13) w związku z zaproponowanymi wyżej zmianami, w nowym Regulaminie Organizacyjnym dokonano korekty numeracji paragrafów, ustępów oraz punktów.
Zarząd Powiatu głosował za podjęciem przedmiotowej uchwały.
 
 

Ad. pkt 3. Przyjęcie sprawozdania z działalności Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Skarżysku-Kamiennej za rok 2023 (załącznik nr 18)

Obecny na posiedzeniu Zarządu Powiatu Dyrektor Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Skarżysku-Kamiennej – Pan Paweł Perkowski zreferował treść Sprawozdania z działalności Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie za rok 2023. 
Dyrektor zgłosił konieczność dokonania zmian w strukturze organizacji pracy w związku z potrzebą wzmocnienia zespołu o stanowisko kierownika pieczy zastępczej o uprawnieniach pedagogicznych. Powyższy wniosek uzasadnił dodatkowo proceduralną potrzebą przygotowywania opinii pedagogicznych, które obecnie realizowane są przez pracownika Ośrodka Interwencji Kryzysowej, który nie jest bezpośrednio związany z pieczą zastępczą.
Zarząd Powiatu przyjął przedmiotowy dokument do wiadomości. Ponadto, Zarząd zobowiązał Dyrektora PCPR do dokonania stosownych zmian w regulaminie organizacyjnym.
 
 
Ad. pkt  4. Przyjęcie oceny zasobów pomocy społecznej za rok 2023 (załącznik nr 19)
 
Zgodnie z art. 16a ust. 1 ustawy z 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej (Dz. U. z 2023 r. poz. 901), referujący Dyrektor Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Skarżysku-Kamiennej – Pan Paweł Perkowski przedstawił Ocenę zasobów pomocy społecznej za rok 2023.
Zarząd Powiatu przyjął powyższy dokument.
 
 
Ad. pkt 5. Przyjęcie sprawozdania z realizacji Programu Współpracy Powiatu Skarżyskiego z Organizacjami Pozarządowymi oraz podmiotami prowadzącymi działalność pożytku publicznego za rok 2023 (załącznik nr 20)

Z treścią sprawozdania z realizacji Programu Współpracy Powiatu Skarżyskiego z Organizacjami Pozarządowymi oraz podmiotami prowadzącymi działalność pożytku publicznego za rok 2023 zapoznała zebranych Wicestarosta – Pani Katarzyna Bilska.
Zarząd Powiatu przyjął przedstawiony dokument.
 
 

Ad. pkt 6. Przyjęcie sprawozdania z realizacji powiatowego programu na rzecz bezpieczeństwa obywateli za rok 2023 (załącznik nr 21)

Starosta – Pan Artur Berus zapoznał zebranych ze sprawozdaniem z realizacji powiatowego programu na rzecz bezpieczeństwa obywateli za 2023 rok.
Zarząd Powiatu przyjął przedmiotowy dokument do wiadomości.
 
 

Ad. pkt 7. Rozpatrzenie pism skierowanych do Zarządu Powiatu.
            
Sekretarz Powiatu – Pani Małgorzata Nosowicz przypomniała, że z dniem 12.06.2024 r. wygasa stosunek pracy Dyrektora Obwodu Lecznictwa Kolejowego SP ZOZ w Skarżysku-Kamiennej (pismo w tej sprawie stanowi załącznik nr 22). Następnie poinformowała, że zgodnie z art. 49 (ust.1 i 2) ustawy z dnia 15 kwietnia 2011 r. o działalności leczniczej, w podmiocie leczniczym niebędącym przedsiębiorcą przeprowadza się konkurs na stanowisko kierownika, który ogłasza podmiot tworzący. W świetle Rozporządzenia Ministra Zdrowia z dnia 6 lutego 2012 r. w sprawie sposobu przeprowadzenia konkursu  na  niektóre stanowiska kierownicze w podmiocie leczniczym niebędącym przedsiębiorcą – konkurs na stanowisko kierownika (dyrektora podmiotu niebędącego przedsiębiorcą), przeprowadza komisja konkursowa powołana przez właściwy podmiot (radę powiatu). Komisję konkursową powołuje się w terminie 2 miesięcy od dnia zwolnienia stanowiska objętego konkursem, a w jej skład wchodzi m.in. przedstawiciel rady społecznej podmiotu leczniczego. Powołanie komisji konkursowej wszczyna postępowanie konkursowe.
Kontynuując, Pani Małgorzata Nosowicz poinformowała, iż kadencja dotychczasowej Rady Społecznej upłynęła wraz z dniem zakończenia VI kadencji Rady Powiatu Skarżyskiego, tj. 30 kwietnia 2024 r., a zatem powołanie komisji konkursowej możliwe będzie po powołaniu przez Radę Powiatu Skarżyskiego nowej Rady Społecznej OLK SP ZOZ w Skarżysku-Kamiennej, która wskaże swojego przedstawiciela do składu komisji konkursowej do przeprowadzenia konkursu na stanowisko dyrektora OLK SP ZOZ w Skarżysku-Kamiennej.
Mając na uwadze konieczność zapewnienia ciągłości zarządzania Obwodem,
w oparciu o przepis art. 46 ust. 3a ustawy o działalności leczniczej Sekretarz Powiatu zwróciła się z prośbą o wyznaczenie przez Zarząd Powiatu Skarżyskiego osoby do pełnienia obowiązków kierownika (może nią być zastępca kierownika albo inny pracownik spełniający warunki określone w ust. 2 w/w artykułu) albo zatrudnienie w tym celu innej osoby spełniającej warunki określone w ust. 2 na okres nie dłuższy niż 6 miesięcy liczony od dnia nieobsadzenia w/w stanowiska.
Wobec powyższego, Zarząd Powiatu wyznaczył Pana Mateusza Korzeniewskiego jako pełniącego obowiązki kierownika do czasu przeprowadzenia procedury konkursowej na stanowisko dyrektora OLK SP ZOZ w Skarżysku-Kamiennej, na okres nie dłuższy niż  6 miesięcy. Jednocześnie Zarząd zobowiązał Zespół ds. Zdrowia do przygotowania stosownej uchwały.
 
 

Sekretarz Powiatu – Pani Małgorzata Nosowicz zwróciła się z prośbą do Zarządu o wskazanie dalszego postępowania w sprawie wyznaczenia aptek ogólnodostępnych do pełnienia dyżuru w porze nocnej, ze względu na brak zgłoszeń do pełnienia dyżurów w godzinach od 21.00 do 23.00 od poniedziałku do piątku, a także w soboty oraz dni wolne od pracy w okresie od 15 maja do 31 grudnia 2024 r. (załącznik nr 23).
Pismem z dnia 09.04.2024 r. apteki ogólnodostępne działające na terenie Skarżyska-Kamiennej zostały poinformowane (stosownie do art. 94 ust. 4 ustawy z dnia 6 września 2001 r. Prawo farmaceutyczne) o potrzebie wyznaczenia w drodze uchwały zarządu powiatu apteki ogólnodostępnej do pełnienia wskazanych dyżurów.
Następnie Pani Małgorzata Nosowicz poinformowała, że w odpowiedzi na w/w pismo żaden podmiot prowadzący aptekę ogólnodostępną na terenie Skarżyska-Kamiennej nie zgłosił gotowości do pełnienia dyżurów, a w złożonych oświadczeniach, o których mowa w art. 94 ust. 5 w/w ustawy wskazał brak możliwości zapewnienia liczby personelu dostosowanej do zaspokojenia potrzeb mieszkańców powiatu skarżyskiego do usług farmaceutycznych w porze nocnej oraz w dni wolne od pracy. Dodała, że pismem z dnia 16.04.2024 r. zwróciliśmy się z prośbą do Świętokrzyskiego Wojewódzkiego Inspektora Farmaceutycznego o potwierdzenie okoliczności zawartych w oświadczeniach wymienionych poniżej podmiotów prowadzących apteki ogólnodostępne na terenie Skarżyska-Kamiennej o braku możliwości zapewnienia liczby personelu dostosowanej do zaspokojenia potrzeb mieszkańców powiatu skarżyskiego
do usług farmaceutycznych w porze nocnej od 21.00 do 23.00 każdego dnia roku 2024 (do 31 grudnia 2024 r.). Świętokrzyski Wojewódzki Inspektor Farmaceutyczny nie udzielił jednoznacznej odpowiedzi na skierowane do niego pismo.
W świetle powyższego, Zarząd Powiatu podjął decyzję o przeprowadzeniu dalszej procedury wyznaczenia aptek do pełnienia dyżurów w oparciu o przepisy ustawy Prawo farmaceutyczne poprzez wezwanie aptek z terenu Skarżyska-Kamiennej do złożenia oświadczenia o niezachodzeniu okoliczności uniemożliwiających wyznaczenia apteki do pełnienia dyżurów i czy spełniają określone przepisami wymagania.
Ponadto Zarząd wskazał konieczność zorganizowaniu spotkania z farmaceutami z terenu miasta Skarżyska-Kamiennej, Wojewódzkim  Inspektorem Farmaceutycznym oraz Izbą Aptekarską w celu omówienia zasad współpracy w powyższym zakresie tj. pełnienia dyżurów w godzinach od 21.00 do 23.00 od poniedziałku do piątku, a także w soboty oraz dni wolne od pracy.
 
 

Członek Zarządu – Pan Tadeusz Bałchanowski zapoznał zebranych z pismami Polskich Kolei Państwowych S.A., dotyczącymi przedstawienia stanowiska Powiatu Skarżyskiego ws. odpłatnego nabycia n/w działek:
  • nr 1128/1, 1128/3 obręb 0007 Górki gmina Bliżyn – znajdujące się w pasie drogi powiatowej nr 1749T Gostków – Gilów (załącznik nr 24),
  • nr 81/9, 82/6, 83/13 obręb 0010 Metalowiec w Skarżysku-Kamiennej – znajdujące się w pasie drogi powiatowej nr 2065T ul. Paryskiej (załącznik nr 25).
Następnie Pan Tadeusz Bałchanowski dodał, iż przejęcie przedmiotowych działek na rzecz Powiatu Skarżyskiego celem oddania w trwały zarząd Zarządowi Dróg Powiatowych jest uzasadnione. 
Zarząd Powiatu zobowiązał Radcę Prawnego ZDP – Pana Marcina Chodkowskiego do przygotowania opinii prawnej o możliwości przekazania przedmiotowych działek przez PKP S.A. w formie darowizny na rzecz Powiatu Skarżyskiego.
 

 
Członek Zarządu – Pan Cezary Błach poinformował, że w związku z dyspozycją Zarządu Powiatu z dnia 25 kwietnia 2024 r. w sprawie rozpoczęcia procedury rozbiórki budynku byłej stołówki szkolnej zlokalizowanej na nieruchomości powiatu skarżyskiego przy ul. Rynek 11 w Skarżysku-Kamiennej, Wydział Inwestycji, Mienia i Obsługi Gospodarczej dokonał rozeznania cenowego dotyczącego kosztów rozbiórki w/w budynku (pismo w tej sprawie stanowi załącznik nr 26) . Dodał, że koszt rozebrania budynku stołówki wraz z uprzątnięciem powstałych odpadów wynosi ok. 70 000 zł netto.
W toku przeprowadzonej dyskusji, Zarząd Powiatu podjął decyzję o wyburzeniu budynku, a następnie zleceniu wykonania operatu szacunkowego w celu dalszej sprzedaży przedmiotowej działki.
 
 

Wicestarosta – Pani Katarzyna Bilska poinformowała, że w dniu 23 kwietnia 2024 roku został przeprowadzony konkurs na stanowisko dyrektora Zespołu Szkół Transportowo-Mechatronicznych w Skarżysku-Kamiennej, w trakcie którego komisja konkursowa wyłoniła w tajnym głosowaniu kandydata na stanowisko dyrektora – Panią Joannę Żurawkę (załącznik nr 27).
Zarząd Powiatu zatwierdził postepowanie konkursowe i postanowił powierzyć stanowisko Dyrektora ZSTM Pani Joannie Żurawce na okres 5 lat. Jednocześnie Zarząd zobowiązał Wydział EK do przygotowania stosownej uchwały.
 
 
 
W związku ze zbliżającym się terminem składania wniosków o przyznanie Nagrody  Ministra Edukacji Narodowej, Wicestarosta – Pani Katarzyna Bilska przedstawiła pismo Naczelnika Wydziału Edukacji, Kultury, Sportu i Turystyki zawierające prośbę o wytypowanie kandydatów do w/w odznaczenia (pismo w tej sprawie stanowi załącznik nr 28).
Zarząd Powiatu do Nagrody Ministra Edukacji Narodowej wytypował Pana Pawła Buryło – Dyrektora II Liceum Ogólnokształcącego im. Adama Mickiewicza w Skarżysku-Kamiennej.
 
 

Wicestarosta – Pani Katarzyna Bilska poinformowała, że Dyrektor Zespołu Placówek Edukacyjno-Wychowawczych zwrócił się z wnioskiem o możliwość funkcjonowania Przedszkola Specjalnego jako przedszkola feryjnego z przerwą zimową i letnią (załącznik nr 29).
Pani Katarzyna Bilska wyjaśniła, że z informacji od Dyrektora ZPEW wynika, że nie było zainteresowania zajęciami przedszkolnymi w okresie ferii i wakacji.
W świetle powyższego, Zarząd Powiatu pozytywnie rozpatrzył przedmiotowy wniosek.
 
 

Starosta – Pan Artur Berus zapoznał Zarząd z pismem Komendanta Powiatowego Policji w Skarżysku-Kamiennej, dotyczącym prośby o uwzględnienie i zaplanowanie w budżecie na 2024 rok środków w kwocie 40 000 zł na dofinansowanie zakupu i montażu paneli fotowoltaicznych na budynku Komendy Powiatowej Policji w Skarżysku-Kamiennej, celem zmniejszenia kosztów funkcjonowania jednostki z uwagi na dużą ilość pomieszczeń w obiekcie oraz rozbudowane systemy, które je obsługują (pismo w tej sprawie stanowi załącznik nr 30).
W toku przeprowadzonej dyskusji, Zarząd Powiatu postanowił przeznaczyć na powyższy cel 20 000 zł z budżetu powiatu.
 
 
 
Starosta – Pan Artur Berus poinformował Zarząd, że w dniu 08.05.2024 r. wpłynął wniosek rzeczoznawcy majątkowego o przedłużenie terminu wykonania przedmiotu umowy nr 46/2024GG-III.272.3.3.2024 z dnia 08.03.2024 r. zawartej pomiędzy Powiatem Skarżyskim a rzeczoznawcą majątkowym do dnia 15.06.2024 r. (załącznik nr 31). Dodał, że przedmiotem w/w umowy jest wykonanie operatu szacunkowego dla nieruchomości gruntowej położonej przy ul. Kopalnianej w Suchedniowie, oznaczonej w ewidencji gruntów i budynków m. Suchedniów (obręb 0001 Suchedniów, arkusz 9) numerami działek 6574/3 o powierzchni 21,4252 ha, 6574/7 o powierzchni 1,1029 ha, stanowiącej własność Skarbu Państwa, będącej w użytkowaniu wieczystym spółki EKO-BYŚ Sp. z o.o., który będzie stanowił podstawę do ustalenia ceny sprzedaży prawa własności nieruchomości na rzecz użytkownika wieczystego na podstawie art. 198h ustawy o gospodarce nieruchomościami. Termin realizacji wykonania w/w operatu szacunkowego określono w umowie na dzień 09.04.2024 r. Aneksem nr 1 do umowy nr 46/2024 GG-III.272.3.3.2024 z dnia 08.03.2024 r. Strony wprowadziły zmiany do umowy - termin realizacji przedmiotu umowy ustalony na datę :09.04.2024 r. zastąpiono datą: 10.05.2024 r.
Kontynuując, Przewodniczący Zarządu wyjaśnił, że  pismem z dnia 08.05.2024 r. Wykonawca wyjaśnił, iż użytkownik wieczysty firma EKO-BYŚ Sp. z o.o. nie zgromadził wszystkich dokumentów i danych do prawidłowego oszacowania wartości przedmiotowej nieruchomości, które winien udostępnić wykonawcy w celu rzetelnego wykonania przedmiotu umowy. Wykonawca nadmienił, że spółka EKO-BYŚ deklaruje zebranie i udostepnienie dokumentacji, jednakże potrzebuje więcej czasu. Jednocześnie nadal jest ona zainteresowana nabyciem prawa własności nieruchomości.
Z uwagi na powyższe, zdaniem Wydziału GG wskazane jest zawarcie aneksu do przedmiotowej umowy poprzez zmianę terminu zakończeniu przedmiotu umowy na 15.06.2024 r.
W toku przeprowadzonej dyskusji, Zarząd Powiatu wyraził zgodę na sporządzenie aneksu do umowy i zmianę terminu wykonania zlecenia do dnia 15.06.2024 r.
 
 
 
Wicestarosta – Pani Katarzyna Bilska przedstawiła pismo Referatu ds. Promocji dotyczące przeprowadzenia konkursu graficznego na nowy logotyp promocyjny Powiatu Skarżyskiego, nawiązujący do hasła „Powiat Skarżyski – Fajnie Tu” oraz opracowania Planu Promocji Powiatu Skarżyskiego na lata 2024-2030 (pismo w tej sprawie stanowi załącznik nr 32).
Wicestarosta przypomniała, że po raz pierwszy w/w hasło promocyjne zostało użyte w filmie promocyjnym przygotowanym w 2023 roku z okazji 25-lecia Powiatu Skarżyskiego i wielu uczestnikom wydarzenia zapadło w pamięci.
Wobec powyższego, Referat ds. Promocji zaproponował unowocześnienie obecnie stosowanego logotypu Powiatu Skarżyskiego wraz z hasłem „Skarżyski – Powiat z widokiem nie tylko na góry”, dostosowanego do hasła „Powiat Skarżyskie – Fajnie Tu”, poprzez przeprowadzenie profesjonalnego konkursu dla grafików.
Po zapoznaniu się z powyższą propozycją, Zarząd Powiatu podjął decyzję o pozostawieniu obecnego logotypu. Natomiast w przypadku opracowania Planu Promocji Powiatu Skarżyskiego na lata 2024-2030, Zarząd powróci do tematu w późniejszym terminie.
 
 

Wicestarosta – Pani Katarzyna Bilska poinformowała, że w dniu 14 maja br. wpłynęło pismo Stowarzyszenia „Nasz Ekonomik” z prośbą o przedłużenie terminu realizacji Umowy nr 48/2024 z dnia 12 marca 2024 r. do 30 listopada 2024 r., celem wykonania wszystkich elementów oferty bez uszczerbku na jakości (załącznik nr 33).
Zarząd Powiatu wyraził zgodę w powyższej sprawie.
 
 

Wicestarosta – Pani Katarzyna Bilska zapoznała zebranych z prośbą Stowarzyszenia Brydża Sportowego SZLEM o dofinasowanie kupna maszyny do tasowania kart Play Bridge Dealer 4+, potrzebnej na zaplanowane turnieje karciane dla zawodników z całego województwa świętokrzyskiego (pismo w tej sprawie stanowi załącznik nr 34).
Następnie Wicestarosta poinformowała, że Referat ds. Promocji w Wydziale Edukacji, Promocji, Kultury, Sportu i Turystyki nie posiada na ten cel zaplanowanych środków w budżecie, natomiast aktualna wysokość środków na zakup materiałów i wyposażenia sportowego wynosi 322 zł.
W związku z brakiem wolnych środków w budżecie powiatu, Zarząd Powiatu wskazał iż nie jest w stanie wygenerować dofinansowania na w/w zadanie. Z uwagi na powyższe, Zarząd negatywnie rozpatrzył przedmiotowy wniosek.
 
 

Członek Zarządu – Pan Tadeusz Bałchanowski zapoznał Zarząd z pismem Dyrektora Zarządu Dróg Powiatowych w sprawie odpowiedzi Mediatora Stałego Sądu Polubownego przy Prokuratorii Generalnej Rzeczpospolitej Polskiej z siedzibą w Warszawie, dotyczącej prowadzonych mediacji przed Sądem Polubownym przy PGRP z firmą TRAKCJA S.A. (załącznik nr 35).
W toku przeprowadzonej dyskusji, po zapoznaniu się z wystąpieniem Mediatora  Stałego Sądu Polubownego przy PGRP, Zarząd Powiatu wskazał iż Trakcja S.A. winna udowodnić realne koszty w celu przedstawienia konkretnie poniesionych strat w drodze zawartego kontraktu. Z uwagi na brak dokumentów określających powyższe straty, Zarząd Powiatu podjął decyzję o przerwaniu mediacji.
 
 

Wicestarosta – Pani Katarzyna Bilska poinformowała, że Naczelnik Wydziału Edukacji, Promocji, Kultury, Sportu i Turystyki w rozmowie telefonicznej w dniu 14 maja br. z pracownikiem Ministerstwa Sportu i Turystyki uzyskała informację, że odpłatność za wynajem boisk, które miałaby rekompensować koszty ich utrzymania jest w pełni dopuszczalna.
Na podstawie powyższej informacji Dyrektor Zespołu Szkół Samochodowo-Usługowych dokonała kalkulacji kosztów, która wynosi 60 zł brutto za 1 godzinę wynajmu boiska (pismo w tej sprawie stanowi załącznik nr 36).
Zarząd Powiatu wyraził zgodę na ustanowienie kwoty 60 zł za 1 godzinę wynajmu boiska od osób dorosłych oraz 30% bonifikaty do wskazanej kwoty dla młodzieżowych klubów sportowych. 
 
 

W nawiązaniu do pisma Najwyższej Izby Kontroli z dnia 12.04.2024 r., dotyczącego wystąpienia pokontrolnego z 02.02.2018 r. w związku z kontrolą przeprowadzoną w Zarządzie Dróg Powiatowych w Skarżysku-Kamiennej w zakresie organizacji ruchu i utrzymania dróg przekazanych jednostkom samorządu terytorialnego po wybudowaniu nowych dróg krajowych (załącznik nr 37), w tym dróg ekspresowych lub autostrad oraz w związku z decyzją Zarządu Powiatu, który zobowiązał Naczelnika Wydziału GG do ostatecznego załatwienia kwestii regulacji stanów prawnych działek:
- dz. nr 265/5 obręb 0010 arkusz 43 i dz. nr 143/12 obręb 0009 arkusz 42 – ul. Legionów,
- dz. nr 183/3 obręb 0008 arkusz 50 i dz. nr 183/2 obręb 0008 arkusz 50 – ul. Krakowska,
Zarząd Powiatu zadecydował o przejęciu przez Zarząd Dróg Powiatowych działek
nr 143/12 i 183/3 z drogami odbarczającymi drogę powiatową, w celu możliwości dalszego przystąpienia do wydzielenia i przekazania ich Gminie Skarżysko-Kamienna. Natomiast w zakresie działki nr 265/5 Zarząd Powiatu zalecił Naczelnikowi Wydziału GG jak najszybsze ponowienie procedury przetargowej w celu wyłonienia wykonawcy na wykonanie badania stanu prawnego przedmiotowej nieruchomości zajętej pod drogę powiatową oraz sporządzenie opinii techniczno-prawnej zbadania stanu prawnego w/w nieruchomości, które są niezbędne do dalszego prowadzenia sprawy. W przypadku działki 183/2 również Zarząd Powiatu wskazał pilne ponowienie procedury przetargowej na wykonanie prac geodezyjnych do celów podziału przedmiotowej nieruchomości.
 
 

Wicestarosta – Pani Katarzyna Bilska poinformowała, że w związku ze zgodą wyrażoną przez Zarząd Powiatu Skarżyskiego w dniu 31.01.2024r. na udział Zespołu Placówek Edukacyjno-Wychowawczych w Programie Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych „Dostępna przestrzeń publiczna” w 2024 roku moduł C, Dyrektor ZPEW informuje iż projekt, który placówka planuje złożyć w ramach programu to: „Dostosowanie placu zabaw do potrzeb osób z niepełnosprawnościami” (załącznik nr 38), a zakładany kosztorys zadania wyniesie:
1. Koszt urządzeń/zestawów integracyjnych: 73 100,00 zł brutto. Obejmuje on doposażenie placu zabaw o urządzenia/zestawy integracyjne przeznaczone dla osób z niepełnosprawnościami m.in.: osób poruszających się na wózkach inwalidzkich. Cena zawiera transport urządzeń i ich montaż zgodnie z obowiązującymi normami i specyfikacją techniczną.
2. Wykonanie bezpiecznego podłoża dla istniejących urządzeń oraz dla nowych integracyjnych elementów placu zabaw (najtańsza technika: gumowa mata przerostowa przeznaczona na place zabaw): 76 900,00 zł brutto. Cena zawiera:
a) przygotowanie podłoża poprzez wyrównanie (zdjęcie części humusu i dosypanie ziemi oraz wyrównanie ziemi i walcowanie;
b)  dostawę i montaż biowłókniny z wszytymi nasionami traw;
c)  dostawę i montaż mat przerostowych w kolorze czarnym.
Następnie wskazała, że szacunkowy koszt całego zadania to 150 000,00 zł brutto a w tym: środki zewnętrzne 12 000,00 zł a 30 000,00 zł to wkład własny do zadania. Wniosek zostanie przegotowany na 80% dofinansowanie z programu PFRON.
Ze względu na dużą ilość zaleceń sanepidu oraz PSP, które wymagają realizacji przez Powiat Skarżyski oraz przystąpienia do projektów w ramach KPO i programu Sportowa Polska, do którego zostanie zgłoszony wniosek na remont sali gimnastycznej w ZPEW na kwotę ok. 1 150 000 zł, Zarząd Powiatu nie jest w stanie wygenerować pełnej kwoty 30 000 zł na przedmiotowe zadanie, dlatego Zarząd wskazał możliwość dofinansowania w wysokości 10 000 zł i zobowiązał Skarbnika Powiatu – Panią Urszulę Wronę do zabezpieczenia powyższej kwoty w budżecie powiatu.
 

 
Ad. pkt 8. Sprawy różne.

Wicestarosta – Pani Katarzyna Bilska poprosiła o zabranie głosu obecnego na posiedzeniu Prezesa Fundacji „Wczoraj dla Jutra” – Pana Marcina Janakowskiego, który przedstawił propozycję nawiązania współpracy mając na uwadze dalekosiężne plany rozwoju powiatu i cele strategiczne. Biorąc pod uwagę możliwości w pozyskiwaniu środków zewnętrznych np. programów unijnych, czy tez środków ministerialnych, Pan Marcin Janakowski zwrócił szczególną uwagę na branżę kolejową, ponieważ miasto Skarżysko-Kamienna od początków swej historii związane było z rozwojem kolei.
Prezes Fundacji "Wczoraj dla Jutra" zaprezentował Zarządowi koncepcję rozwoju Powiatu Skarżyskiego w oparciu o historyczne uwarunkowania i posiadane zasoby kolejnictwa w Skarżysku-Kamiennej oraz obecny potencjał wynikający z bazy szkolnictwa i zakładów pracy. Przedstawione propozycje obejmowały następujące płaszczyzny: badawczą, infrastrukturalną, turystyczną oraz międzygminną.
Zarząd Powiatu wyraził zainteresowanie przedstawioną koncepcją i zadeklarował dalsze działania w celu jej dopracowania oraz zorganizowanie spotkania z przedstawicielami Miasta Skarżyska-Kamiennej i PKP celem jej omówienia.
 
 

Wicestarosta – Pani Katarzyna Bilska poinformowała, że Zespół Szkół Technicznych im. Armii Krajowej w Skarżysku-Kamiennej otrzyma środki w ramach programu „Aktywna Szkoła” na zatrudnienie animatora sportowego prowadzącego zajęcia w liczbie 80 godzin na miesiąc. Dodatkowo 20% liczby zajęć z udziałem animatora będzie realizowanych przy Zespole Szkół Samochodowo-Usługowych.
Zarząd Powiatu informację do wiadomości.
 

Na tym zakończono posiedzenie.
 

           Protokołowała                                                      Przewodniczący Zarządu
          Anna Wisowata                                                              Artur Berus
 

 
Podpisy Członków Zarządu Powiatu:
  1. K. Bilska 
  2. T. Bałchanowski
  3. C. Błach

 
 
 

 
 
 
Załączników 38:
  • Załącznik nr 1 – lista obecności na posiedzeniu Zarządu Powiatu,
  • Załącznik nr 2 – projekt uchwały Rady Powiatu Skarżyskiego w sprawie powołania stałych komisji Rady Powiatu Skarżyskiego, ustalenia przedmiotu ich działania oraz składu osobowego,
  • Załącznik nr 3 – projekt uchwały Rady Powiatu Skarżyskiego w sprawie powołania Komisji Skarg, Wniosków i Petycji Rady Powiatu Skarżyskiego,
  • Załącznik nr 4 – projekt uchwały Rady Powiatu Skarżyskiego w sprawie wyboru Wiceprzewodniczącego Komisji Skarg, Wniosków i Petycji Rady Powiatu Skarżyskiego,
  • Załącznik nr 5 – projekt uchwały Rady Powiatu Skarżyskiego w sprawie powołania Komisji Rewizyjnej Rady Powiatu Skarżyskiego,
  • Załącznik nr 6 – projekt uchwały Rady Powiatu Skarżyskiego w sprawie wyboru Wiceprzewodniczącego Komisji Rewizyjnej Rady Powiatu Skarżyskiego,
  • Załącznik nr 7 – projekt uchwały Rady Powiatu Skarżyskiego w sprawie ustalenia wynagrodzenia Starosty Skarżyskiego,
  • Załącznik nr 8 – projekt uchwały Rady Powiatu Skarżyskiego w sprawie określenia zadań powiatu z zakresu rehabilitacji zawodowej i społecznej, na które przeznacza się środki Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych w 2024 roku,
  • Załącznik nr 9 – projekt uchwały Rady Powiatu Skarżyskiego w sprawie zmieniająca uchwałę  w sprawie ustalenia szczegółowych zasad ponoszenia odpłatności za pobyt w mieszkaniach chronionych,
  • Załącznik nr 10 – projekt uchwały Rady Powiatu Skarżyskiego w sprawie wprowadzenia zmian w budżecie powiatu na 2024 rok,
  • Załącznik nr 11 – projekt uchwały Rady Powiatu Skarżyskiego w sprawie zmiany wieloletniej prognozy finansowej Powiatu Skarżyskiego na lata 2024-2035,
  • Załącznik nr 12 – projekt uchwały Rady Powiatu Skarżyskiego w sprawie wprowadzenia zmian w Statucie Powiatu Skarżyskiego,
  • Załącznik nr 13 – uchwała Zarządu Powiatu Skarżyskiego w sprawie zaopiniowania i uzgodnienia projektu zmiany Nr 9 Miejscowego Planu Zagospodarowania Przestrzennego obrębu 00002 Gózd – Gminy Łączna wraz z prognozą oddziaływania na środowisko,
  • Załącznik nr 14 – uchwała Zarządu Powiatu Skarżyskiego w sprawie wyrażenia zgody na użyczenie lokalu w budynku przy ul. Plac Floriański 1 w Skarżysku-Kamiennej,
  • Załącznik nr 15 – uchwała Zarządu Powiatu Skarżyskiego w sprawie przekazania częściowych nakładów inwestycyjnych zadania „Przebudowa drogi ul. Towarowej i ulicy 1-go Maja w granicach istniejącego pasa drogowego w Skarżysku-Kamiennej w ramach zadania pn.: Budowa ronda przy skrzyżowaniu dróg ul. Towarowej z ulicą 1-go Maja w Skarżysku-Kamiennej”,
  • Załącznik nr 16 – uchwała Zarządu Powiatu Skarżyskiego w sprawie zmiany Regulaminu Organizacyjnego Starostwa Powiatowego w Skarżysku-Kamiennej,
  • Załącznik nr 17 – uchwała Zarządu Powiatu Skarżyskiego w sprawie uchwalenia Regulaminu Organizacyjnego Powiatowego Urzędu Pracy w Skarżysku-Kamiennej,
  • Załącznik nr 18 – sprawozdanie z działalności Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Skarżysku-Kamiennej za rok 2023,
  • Załącznik nr 19 – ocena zasobów pomocy społecznej za rok 2023,
  • Załącznik nr 20 – sprawozdanie z realizacji Programu Współpracy Powiatu Skarżyskiego z Organizacjami Pozarządowymi oraz podmiotami prowadzącymi działalność pożytku publicznego za rok 2023,
  • Załącznik nr 21 – sprawozdanie z realizacji powiatowego programu na rzecz bezpieczeństwa obywateli za rok 2023,
  • Załącznik nr 22 – pismo Zespołu ds. Zdrowia z dnia 13.05.2024 r.,
  • Załącznik nr 23 – pismo Zespołu ds. Zdrowia z dnia 09.05.2024 r.,
  • Załącznik nr 24 – pismo Zarządu Dróg Powiatowych z dnia 29.04.2024 r.,
  • Załącznik nr 25 – pismo Zarządu Dróg Powiatowych z dnia 07.05.2024 r.,
  • Załącznik nr 26 – pismo Wydziału Inwestycji, Mienia i Obsługi Gospodarczej z dnia 08.05.2024 r.,
  • Załącznik nr 27 – pismo Wydziału Edukacji, Promocji, Kultury, Sportu i Turystyki z dnia 06.05.2024 r.,
  • Załącznik nr 28 – pismo Wydziału Edukacji, Promocji, Kultury, Sportu i Turystyki z dnia 10.05.2024 r.,
  • Załącznik nr 29 – pismo Dyrektora Zespołu Placówek Edukacyjno-Wychowawczych w Skarżysku-Kamiennej z dnia 26.04.2024 r.,
  • Załącznik nr 30 – pismo Komendanta Powiatowego Policji w Skarżysku-Kamiennej z dnia 10.05.2024 r.,
  • Załącznik nr 31 – pismo Wydziału Geodezji, Kartografii, Katastru i Gospodarki Nieruchomościami z dnia 10.05.2024 r.,
  • Załącznik nr 32 – pismo Wydziału Edukacji, Promocji, Kultury, Sportu i Turystyki z dnia 14.05.2024 r.,
  • Załącznik nr 33 – pismo Wydziału Edukacji, Promocji, Kultury, Sportu i Turystyki z dnia 14.05.2024 r.,
  • Załącznik nr 34 – pismo Wydziału Edukacji, Promocji, Kultury, Sportu i Turystyki z dnia 14.05.2024 r.,
  • Załącznik nr 35 – pismo Zarządu Dróg Powiatowych w Skarżysku-Kamiennej z dnia 08.05.2024 r.,
  • Załącznik nr 36 – pismo Dyrektora Zespołu Szkół Samochodowo-Usługowych im. W. „Oseta” Wasilewskiego 14.05.2024 r.,
  • Załącznik nr 37 – pismo Zarządu Dróg Powiatowych w Skarżysku-Kamiennej z dnia 18.04.2024 r.,
  • Załącznik nr 38 – pismo Dyrektora Zespołu Placówek Edukacyjno-Wychowawczych w Skarżysku-Kamiennej z dnia 11.04.2024 r.







metryczka


Wytworzył: Anna Wisowata (15 maja 2024)
Opublikował: Anna Wisowata (28 maja 2024, 07:19:29)

Ostatnia zmiana: brak zmian
Liczba odsłon: 272