Protokół Nr 44/2023 z posiedzenia Zarządu Powiatu Skarżyskiego w dniu 20 września 2023 r.

 
 
W posiedzeniu udział wzięli:
 
Członkowie Zarządu Powiatu:
  1. Artur Berus                                       ‒ Starosta       
  2. Anna Leżańska                                  ‒ Wicestarosta
  3. Tadeusz Bałchanowski                        ‒ Członek Zarządu Powiatu
  4. Adam Ciok                                        ‒ Członek Zarządu Powiatu
 
Stali uczestnicy posiedzenia:
  1. Małgorzata Nosowicz                         ‒ Sekretarz Powiatu
  2. Urszula Wrona                                  ‒ Skarbnik Powiatu
 
Pozostali uczestnicy posiedzenia:
  1. Katarzyna Geller                                ‒ Naczelnik Wydziału IM
  2. Karolina Oleksiak                               ‒ Radca Prawny
 
 
Lista obecności stanowi załącznik nr 1 do protokołu.
Posiedzeniu przewodniczył Starosta – Pan Artur Berus.
Posiedzenie protokołowała: Olga Łukomska – Inspektor.
 
 
 
Porządek posiedzenia:
1.      Podjęcie uchwał Zarządu Powiatu Skarżyskiego w sprawie:
  • a)      upoważnienia Pana Andrzeja Kotwicy – Dyrektora Zespołu Szkół Technicznych im. Armii Krajowej w Skarżysku-Kamiennej,
  • b)      upoważnienia Pani Joanna Żurawki – Dyrektora Zespołu Szkół Transportowo – Mechatronicznych w Skarżysku-Kamiennej.
2.      Rozpatrzenie pism skierowanych do Zarządu Powiatu.
3.      Sprawy różne.
 
 
 
 
Ad. pkt 1. Podjęcie uchwał Zarządu Powiatu Skarżyskiego w sprawie:
 
a)   upoważnienia Pana Andrzeja Kotwicy – Dyrektora Zespołu Szkół Technicznych im. Armii Krajowej w Skarżysku-Kamiennej  (załącznik nr 2)
b)      upoważnienia Pani Joanny Żurawki – Dyrektora Zespołu Szkół Transportowo – Mechatronicznych w
Z powyższymi uchwałami  zapoznał zebranych Starosta – Pan Artur Berus.
Zarząd Powiatu nie wniósł uwag i jednogłośnie podjął w/w uchwały.
 
 
 
Ad. pkt 2. Rozpatrzenie pism skierowanych do Zarządu Powiatu
 
Wicestarosta – Pani Anna Leżańska poinformowała, że w związku z planowanym remontem łazienek w POW 1 „Przystań 1” i POW „Przystań 2”, Dyrektor Centrum Obsługi Placówek w Skarżysku-Kamiennej zwraca się z prośbą o dofinansowanie w kwocie 1 800,00zł, które przeznaczone zostanie na zakup specjalnej farby do malowania glazury (pismo w sprawie stanowi załącznik nr 4).
Zarząd Powiatu pozytywnie rozpatrzył przedmiotowy wniosek.
 
 
Członek Zarządu – Pan Adam Ciok poinformował, że w dniu 14 września 2023r. wpłynęła oferta Stowarzyszenia „Włącz się”  z siedzibą przy ul. Krasińskiego 26, 26-220  Stąporków, na realizację zadania publicznego w formie tzw. „małych grantów” (załącznik nr 5) . Wyjaśnił, że zadanie dotyczy organizacji zadania pt. Między nami – Pokoleniami.
Całkowity koszt realizacji zadania wynosi 14 500,00 zł., a wnioskowana kwota dotacji to 5 000,00 zł. Następnie Pan Adam Ciok dodał, że oferta złożona przez Stowarzyszenie „Włącz się” wpisuje się w założenia „Programu Współpracy Powiatu Skarżyskiego z organizacjami pożytku publicznego na 2023 rok” a wzór i treść wniosku są zgodne z obowiązującymi przepisami.
Zarząd Powiatu pozytywnie rozpatrzył przedmiotową ofertę.
 
 
Członek Zarządu – Pan Tadeusz Bałchanowski poinformował, że w związku z koniecznością wykonania raportu z realizacji „Programu Ochrony Środowiska dla Powiatu Skarżyskiego na lata 2021 – 2024 z perspektywą do roku 2028”, Wydział Ochrony Środowiska, Rolnictwa i Leśnictwa zwrócił się do trzech firm z prośbą  o złożenie oferty cenowej na wykonanie w/w dokumentu.
W odpowiedzi na przesłane zapytanie ofertowe wpłynęła jedna oferta od firmy „BaSz” Przedsiębiorstwo Produkcyjno-Usługowo-Handlowe z siedzibą w Końskich na kwotę 4 305,00 zł brutto i termin realizacji do 30.10.2023r. (pismo w sprawie stanowi załącznik nr 6).
Kończąc wypowiedź, Pan Tadeusz Bałchanowski wskazał, że konieczność opracowania wspomnianego raportu wynika z przepisów prawa, w związku z powyższym zasadnym jest zlecenie jego wykonania.
Zarząd Powiatu jednogłośnie wyraził zgodę w powyższej sprawie.
 
 
Starosta – Pan Artur Berus zwrócił się do obecnego na posiedzeniu Radcy Prawnego – Pani Karoliny Oleksiak z prośbą o przedstawienie stanowiska w sprawie możliwości przedłużenia umowy nr 116/2022 dla zadania pn. „Termomodernizacja budynku przy ul. Sikorskiego 20 w Skarżysku-Kamiennej wraz z adaptację pomieszczeń na potrzeby Powiatowego Urzędu Pracy” po zakończeniu jej obowiązywania.
Radca Prawny poinformował, że upłynął przewidywany termin wykonania przedmiotu umowy a przedmiot ten nie został wykonany i nie ma protokołu odbioru,  umowa nadal trwa i obowiązuje każdą ze stron.
Pani Karolina Oleksiak dodała, że zgodnie ze stanowiskiem przedstawionym przez Urząd Zamówień Publicznych, w sytuacji gdy istnieją przesłanki do przedłużenia terminu wykonania inwestycji, upływ przewidzianego w umowie terminu wykonania przedmiotu umowy nie jest przeszkodą do zawarcia aneksu i przedłużenia terminu jej realizacji (pisma w sprawie stanowią załączniki nr 7, 8, 9).
Następnie Starosta zapoznał zebranych z pismem Wydziału IM informującym, że do Starostwa Powiatowego wpłynęło pismo od Wykonawcy w sprawie zmiany urządzenia dźwigowego na zdaniem Wykonawcy urządzenie nowej generacji o dużo wyższych parametrach użytkowych i eksploatacyjnych. Jednocześnie dodał, iż w przypadku wyrażenia zgody na powyższą zmianę, Wykonawca wnosi o zaakceptowanie nowego terminu zakończenia inwestycji, tj. do dnia 30.11.2023r., który wynika z konieczności oczekiwania na niektóre komponenty proponowanego urządzenia dźwigowego.
Kontynuując, Pan Artur Berus przedstawił pozytywną opinię inspektora nadzoru branży konstrukcyjno – budowlanej w przedmiotowej sprawie wraz z opinią inspektora nadzoru branży elektrycznej. Dodał, że projektant pozytywnie rozpatrzył przedstawioną przez Wykonawcę propozycję (załącznik nr 10).
Wobec powyższego, Przewodniczący Zarządu poddał pod głosowanie propozycję  przedłużenia terminu realizacji w/w inwestycji do dnia 30.11.2023r.
  • za głosowały 3 osoby (Starosta – Pan Artur Berus, Członkowie Zarządu – Pan Tadeusz Bałchanowski i Pan Adam Ciok),
  • przeciw głosowała 1 osoba (Wicestarosta – Pani Anna Leżańska).
 
W toku przeprowadzonego głosowania, Zarząd Powiatu przychylił się do wniosku Wykonawcy w zakresie zmiany urządzenia dźwigowego oraz  przedłużenia terminu realizacji inwestycji do dnia 30.11.2023r.
 
 
 
W dalszej części posiedzenia, Starosta – Pan Artur Berus zapoznał zebranych z wykonanym przez PW Inwest Wojciech Płeszka kosztorysem nakładczym na wykonanie odwodnienia budynku przy ul. Sikorskiego 20 w związku z realizacją zadania pn. „Termomodernizacja budynku przy ul. Sikorskiego 20 w Skarżysku-Kamiennej wraz z adaptację pomieszczeń na potrzeby Powiatowego Urzędu Pracy” (załącznik nr 11).
Obecna na posiedzeniu Naczelnik Wydziału IM poinformowała, iż w chwili obecnej wydział oczekuje na doprojektowanie przez projektanta drenażu wschodniej strony budynku. Dodała, że dopiero na tej podstawie możliwe będzie wykonanie kosztorysu prac związanych z wykonaniem dodatkowego odwodnienia.
Wobec powyższego, Zarząd Powiatu wskazał, iż decyzję w powyższej sprawie podejmie po wykonaniu przez projektanta projektu odwodnienia wschodniej części budynku przy ul. Sikorskiego 20.
 
 
Z pismem Wykonawcy zadania pn. „Termomodernizacja budynku przy ul. Sikorskiego 20 w Skarżysku-Kamiennej wraz z adaptację pomieszczeń na potrzeby Powiatowego Urzędu Pracy” dotyczącym zatwierdzenia robót dodatkowych zapoznał zebranych Starosta – Pan Artur Berus.
Następnie głos w sprawie zabrała Naczelnik Wydziału IM – Pani Katarzyna Geller. Poinformowała, że Wydział IM wystąpił do Inspektora nadzoru z prośbą o zajęcie stanowiska w przedmiotowej sprawie wraz z analizą otrzymanego od wykonawcy kosztorysu z uwzględnieniem robót zaniechanych oraz sprawdzenie zasadności wykonania poszczególnych robót a także podstawy wyceny, ilości i cen jednostkowych przyjętych przez Wykonawcę względem kosztorysu ofertowego. Jednak do dnia dzisiejszego Inspektor nadzoru nie ustosunkował się do pisma Zamawiającego (pismo w sprawie stanowią załączniki nr 12, 13, 14).
W świetle powyższego, Zarząd Powiatu zobowiązał Inspektora Nadzoru Inwestorskiego – Pana Wojciecha Płeszkę do wykazania w trybie pilnym robót, które zostały zaniechane w celu skompensowania robót dodatkowych.
 
 
Ad. pkt 3. Sprawy różne.
Skarbnik Powiatu – Pani Urszula Wrona zapoznała zebranych z założeniami do projektu uchwały budżetowej na 2024 rok (załącznik nr 15).
Zarząd Powiatu nie wniósł uwag i jednogłośnie przyjął powyższą informację do wiadomości.
 
Na tym zakończono posiedzenie.
 
          Protokołowała                                         Przewodniczący Zarządu
          Olga Łukomska                                                   Artur Berus
 

Podpisy Członków Zarządu Powiatu:
  1. A. Leżańska
  2. T. Bałchanowski
  3. A. Ciok
 
 
Załączników: 15
 
  • Załącznik nr 1 – lista obecności na posiedzeniu Zarządu Powiatu,
  • Załącznik nr 2 – uchwała Zarządu Powiatu Skarżyskiego w sprawie upoważnienia Pana Andrzeja Kotwicy – Dyrektora Zespołu Szkół Technicznych im. Armii Krajowej w Skarżysku-Kamiennej,
  • Załącznik nr 3 –  uchwała Zarządu Powiatu Skarżyskiego w sprawie upoważnienia Pani Joanny Żurawki – Dyrektora Zespołu Szkół Transportowo-Mechatronicznych w Skarżysku-Kamiennej,
  • Załącznik nr 4 – pismo Zespołu ds. Polityki Społecznej i Senioralnej z dnia 18.09.2023r.,
  • Załącznik nr 5 - pismo Wydziału Edukacji, Promocji, Kultury, Sportu i Turystyki z dnia 18.09.2023r.,
  • Załącznik nr 6 – pismo Wydziału Ochrony Środowiska, Rolnictwa i Leśnictwa z dnia 13.09.2023r.,
  • Załącznik nr 7 – pismo Zespołu Radców Prawnych z dnia 19.09.2023r.,
  • Załącznik nr 8 – pismo Wydziału Inwestycji, Mienia i Obsługi Gospodarczej z dnia 25.08.2023r.,
  • Załącznik nr 9 – pismo Wydziału Inwestycji, Mienia i Obsługi Gospodarczej z dnia 06.09.2023r.,
  • Załącznik nr 10 – pismo Wydziału Inwestycji, Mienia i Obsługi Gospodarczej z dnia 18.09.2023r.,
  • Załącznik nr 11 – pismo Wydziału Inwestycji, Mienia i Obsługi Gospodarczej z dnia 18.09.2023r.,
  • Załącznik nr 12 – pismo Wydziału Inwestycji, Mienia i Obsługi Gospodarczej z dnia 06.09.2023r.,
  • Załącznik nr 13 – pismo Wydziału Inwestycji, Mienia i Obsługi Gospodarczej z dnia 14.09.2023r.,
  • Załącznik nr 14 – pismo Wydziału Inwestycji, Mienia i Obsługi Gospodarczej z dnia 18.09.2023r.,
  • Załącznik nr 15 – założenia do projektu uchwały budżetowej na 2024 rok.
 
 
 
 

metryczka


Wytworzył: Olga Łukomska (20 września 2023)
Opublikował: Olga Łukomska (6 października 2023, 11:59:18)

Ostatnia zmiana: brak zmian
Liczba odsłon: 286