Protokół Nr 19/2023 z posiedzenia Zarządu Powiatu Skarżyskiego w dniu 27 kwietnia 2023 r.
W posiedzeniu udział wzięli:
Członkowie Zarządu Powiatu:
- Artur Berus ‒ Starosta
- Katarzyna Bilska ‒ Członek Zarządu Powiatu
- Tadeusz Bałchanowski ‒ Członek Zarządu Powiatu
- Adam Ciok ‒ Członek Zarządu Powiatu
Stali uczestnicy posiedzenia:
- Małgorzata Nosowicz ‒ Sekretarz Powiatu
- Urszula Wrona ‒ Skarbnik Powiatu
Pozostali
uczestnicy posiedzenia:
- Dariusz Chojnacki ‒ Naczelnik Wydziału Geodezji, Kartografii, Katastru i Gospodarki Nieruchomościami
- Marek Czyż ‒ Dyrektor Zarządu Dróg Powiatowych
Lista obecności stanowi załącznik
nr 1 do protokołu.
Posiedzeniu przewodniczył Starosta
– Pan Artur Berus.
Posiedzenie protokołowała: Anna Wisowata – Inspektor.
Starosta – Pan Artur Berus przedstawił proponowany porządek
posiedzenia oraz zapytał o uwagi i wnioski.
W związku z brakiem uwag, Zarząd Powiatu przyjął porządek posiedzenia.
Porządek posiedzenia:
- Przyjęcie Sprawozdania z realizacji Programu Współpracy Powiatu Skarżyskiego z Organizacjami Pozarządowymi oraz podmiotami prowadzącymi działalność pożytku publicznego za rok 2022.
- Rozpatrzenie pism skierowanych do Zarządu Powiatu.
- Sprawy różne.
Streszczenie
posiedzenia:
Ad. pkt. 1. Przyjęcie
Sprawozdania z realizacji Programu Współpracy Powiatu
Skarżyskiego z Organizacjami Pozarządowymi oraz podmiotami prowadzącymi
działalność pożytku publicznego za rok 2022. (załącznik nr 2)
Z treścią „Sprawozdania z realizacji Programu Współpracy Powiatu
Skarżyskiego z Organizacjami Pozarządowymi oraz podmiotami prowadzącymi działalność pożytku
publicznego za rok 2022” zapoznał zebranych Członek Zarządu – Pan Adam Ciok.
Zarząd Powiatu przyjął przedstawiony dokument.
Ad. pkt 2. Rozpatrzenie pism skierowanych do Zarządu Powiatu.
Starosta – Pan Artur
Berus przedstawił stanowisko
Wydziału Inwestycji, Mienia i Obsługi Gospodarczej odnośnie pisma Wykonawcy
inwestycji „Termomodernizacji budynku przy ul. Sikorskiego 20 w
Skarżysku-Kamiennej wraz z adaptacją pomieszczeń na potrzeby Powiatowego Urzędu Pracy” w przedmiocie
waloryzacji wynagrodzenia (pismo w tej
sprawie stanowi załącznik nr 3). Wydział IM informuje, że zgodnie z § 18
podpisanej umowy Zamawiający przewidział
możliwość zmiany wysokości całkowitego wynagrodzenia w przypadku zmiany
ceny materiałów lub kosztów związanych z realizacją zamówienia. Wysokość zmiany
Zamawiający określił maksymalnie na 3% całkowitego wynagrodzenia umownego.
Jednakże możliwość zmiany wynagrodzenia uzależniona jest od spełnienia
następujących warunków:
– początkowym terminem ustalenia zmiany
wynagrodzenia jest dzień zawarcia niniejszej umowy,
– zmiana wynagrodzenia nastąpi procentowo
o wartość procentową ustaloną na podstawie zmiany średniej ceny publikowanej w wydawnictwie Sekocenbud na czas wnioskowania o zmianę w stosunku do średniej ceny publikowanej w wydawnictwie Sekocenbud w kwartale, w którym zawarta została niniejsza umowa,
– gdy wahania cen materiałów lub kosztów
przekroczą 20%,
– dokonywana maksymalnie jeden raz w
półroczu,
– zmiana ceny materiałów lub kosztów
wpływa na koszt wykonania zamówienia przez Wykonawcę.
Wydział IM wskazał
również, że należy zwrócić uwagę, iż zgodnie z § 18 ust. 6 w przypadku spełnienia wszystkich przesłanek, o których mowa powyżej, Wykonawca
jest uprawniony złożyć Zamawiającemu pisemny wniosek o zmianę Umowy w zakresie
płatności wynikających z faktur wystawionych po zmianie ceny materiałów lub
kosztów związanych z realizacją zamówienia. Wniosek powinien zawierać
wyczerpujące uzasadnienie faktyczne i wskazanie podstaw prawnych oraz dokładne
wyliczenie kwoty wynagrodzenia Wykonawcy po zmianie Umowy. Ponadto zgodnie z ust.
9 §18 zmiana Umowy w zakresie zmiany wynagrodzenia z przyczyn określonych w
ust. 1 obejmować będzie wyłącznie płatności za prace, których w dniu złożenia
wniosku o zmianę jeszcze nie wykonano.
Starosta dodał, że
Wykonawca wystąpił z wnioskiem o zmianę Umowy w zakresie płatności wynikającej z faktury numer F/ADM/23/00066 z dnia
24.03.2023r., która dotyczy zapłaty za częściowy odbiór inwestycji, a więc za
prace już wykonane.
Ponadto, Wykonawca
przedstawił Zamawiającemu wyliczenie oparte na Biuletynie SECOCENBUD w którym wskazuje na wzrost cen jaki miał miejsce na przestrzeni od III kwartału 2022 do I kwartału 2023r. Wydział IM na chwilę
obecną nie ma możliwości weryfikacji przedstawionych wyliczeń z uwagi na brak
dostępu do płatnych publikacji Biuletynu SECOCENBUD, jednakże przyjmując, że wskazany
wskaźnik wzrostu cen jest prawidłowy, można stwierdzić że wzrost cen wyniósł
około 10% w stosunku do terminu początkowego, tj. momentu podpisania umowy, a
zatem nie została zatem spełniona przesłanka dotycząca wahania cen materiałów
lub kosztów powyżej 20%.
Należy mieć na uwadze
fakt, że oferta Wykonawcy złożona została w I połowie maja 2022 roku, czyli
prawie trzy miesiące po rozpoczęciu wojny w Ukrainie i w momencie gdy można było zauważyć tendencję wzrostową inflacji. Wykonawca
przygotowując ofertę, miał wiedzę o rosnących cenach materiałów i winien był
uwzględnić ją w szacowaniu wysokości swojej oferty.
Starosta poinformował
iż według Wydziału IM, stwierdzić należy, że Zamawiający udzielając zamówienia przewidział, że ceny mogą wzrastać w
trakcie jej realizacji, w związku z tym wskazał warunki, na podstawie których
wykonawca będzie miał prawo żądać podwyższenia wynagrodzenia. Do zapisów tych
oferenci, którzy składali oferty na etapie przetargowej nie mieli żadnych uwag.
Dokonując analizy wniosku Wykonawcy stwierdza się, że nie spełnione zostały
przesłanki zapisane w łączącej strony umowie. Wykonawca we wniosku powołuje się na możliwość zmiany
wynagrodzenia w związku z Ustawą z dnia 7 października 2022 r. o zmianie
niektórych ustaw w celu uproszczenia procedur administracyjnych dla obywateli i
przedsiębiorców.
W sprawie możliwości
zmiany waloryzacji wynagrodzenia Wykonawcy została również przygotowana opinia
Radcy Prawnego Starostwa (załącznik nr 4),
z której wynika że przepisy PZP uprawniają, a nie zobowiązują formalnie
zamawiającego do zmiany umowy. Zamawiający, podejmując decyzję o zmianie umowy i podwyższeniu
wynagrodzenia, kieruje się własnym interesem (rozumianym jako element interesu
publicznego), do którego zaspokojenia powinno prowadzić należyte wykonanie
umowy. Uzasadnione jest w związku z tym przeprowadzenie przez zamawiającego
analizy opłacalności zmiany umowy (podwyższenia wynagrodzenia), uwzględniającej
wszelkie istotne z punktu widzenia tego interesu okoliczności.
Wobec powyższego, mając na uwadze zapisy
Umowy Zarząd Powiatu wskazał, iż brak jest podstaw do dokonania waloryzacji wynagrodzenia.
Starosta –
Pan Artur Berus przedstawił
zebranym kolejne pismo Wydziału
Inwestycji, Mienia i Obsługi Gospodarczej z informacją,
że w dniu 19.04.2023r. do Starostwa Powiatowego wpłynęło pismo od Wykonawcy inwestycji, w którym nie
zgadza się z decyzją Zarządu Powiatu z dnia 6 kwietnia 2023r. w sprawie
negatywnego rozpatrzenia przez Zamawiającego wniosku o przedłużenie terminu
realizacji inwestycji (pismo w tej
sprawie stanowi załącznik nr 5).
Starosta poinformował,
że w piśmie tym Wykonawca skierował również do Zamawiającego roszczenie o przedłużenie terminu realizacji inwestycji,
zgodnie z wnioskiem z dnia 02.02.2023r.
Zarząd Powiatu w
oparciu o opinię Zespołu Radców Prawnych negatywnie rozpatrzył wniosek
Wykonawcy z uwagi na brak szczegółowego uzasadnienia wpływu prac zamiennych i
zaniechanych na termin zakończenia robót wniosku. Zgodnie z § 17 ust. 4 umowy
nr 116/2022 z dnia 14.06.2022r. „W przypadku zaistnienia okoliczności
wymienionych w pkt 8) lit. a) – g) Zamawiający może przedłużyć termin
zakończenia wykonania umowy na pisemny, szczegółowo uzasadniony wniosek
Wykonawcy zaakceptowany przez Kierownika inspektorów nadzoru inwestorskiego.
Fakt ten musi mieć odzwierciedlenie w dzienniku budowy. Okres przesunięcia
terminu nie może być dłuższy niż czas trwania tych okoliczności”. Biorąc pod
uwagę powyższe, obowiązkiem wykonawcy jest udowodnić i tak szczegółowo opisać
wniosek o przedłużenie terminu, aby nie budził on wątpliwości. Wykonawca w
swoim wniosku wskazał jedynie, że Protokół konieczności nr 1 wydłużył termin wykonania umowy o 46 dni,
natomiast Protokół konieczności nr 3 wydłużył termin wykonania umowy o 108 dni.
Do wniosku załączone zostały obydwa Protokoły. Wykonawca w żaden sposób nie
uzasadnił w jaki sposób wyliczył termin przedłużenia kolejno o 46 i 108 dni.
Zauważyć należy, że w okresie od wpisu kierownika budowy do podpisania protokołów konieczności
nie było całkowitego wstrzymania robót, w związku z tym roboty na obiekcie cały
czas trwały. W związku z podpisanymi protokołami konieczności mogły zajść
jedynie pewne opóźnienia. Protokoły konieczności dotyczyły robót zamiennych
(Wykonawca zobowiązał się wykonać roboty nie ujęte w dokumentacji w zamian za
odstąpienie od niektórych robót). Roboty wskazane w protokołach konieczności wykonane
zostały w ramach umówionego wynagrodzenia ryczałtowego.
W związku z tym czas
przedłużenia terminu realizacji umowy należy rozpatrywać w aspekcie dodatkowych
nakładów pracy poniesionych przez Wykonawcę (jako wykonanie robót nie ujętych w
dokumentacji), ale z uwzględnieniem robót których wykonawca nie musiał
wykonywać (od których odstąpiono, w związku z tym zaoszczędzono także czas na
ich wykonanie). Wydział IM w celu zachowania należytej staranności, zwrócił się
prośbą do kierownika inspektorów nadzoru inwestorskiego
o przedłożenie swojej opinii w przedmiotowej sprawie. Otrzymana opinia jednak
nie wskazuje szczegółowo ilości dni, o które należałoby przedłużyć termin
realizacji umowy w odniesieniu do robót zamiennych i zaniechanych wskazanych w
protokołach konieczności nr 1 i 3. Opinia jest bardzo ogólna i tylko jej część
odnosi się do zakresu wniosku Wykonawcy. Niemniej jednak, to na Wykonawcy
spoczywa obowiązek przedstawienia szczegółowo uzasadnionego wniosku, który
powinien zostać potwierdzony przez inspektora nadzoru, tak jak to wskazuje
zawarta umowa.
Mając powyższe na
uwadze, Wydział IM zwrócił się z prośbą o podjęcie decyzji w przedmiotowej sprawie. W związku z faktem, że Wykonawca powołał się na §23 ust. 1 i 2 Umowy, który mówi, że „w razie powstania sporu na tle wykonania
niniejszej umowy Wykonawca jest zobowiązany w pierwszej kolejności do wyczerpania
drogi postępowania reklamacyjnego, a reklamacje wykonuje się poprzez
skierowanie konkretnego roszczenia do Zamawiającego”, Zamawiający ma obowiązek
w terminie 14 dni od daty zgłoszenia, pisemnego ustosunkowania się do zgłoszonego przez
Wykonawcę roszczenia.
W toku przeprowadzonej dyskusji, Zarząd
Powiatu podtrzymuje swoje stanowisko i negatywnie rozpatrzył przedmiotowy
wniosek.
Członek Zarządu – Adam Ciok poinformował, iż w związku z unieważnieniem w dniu 18.04.2023 r. postępowania o udzielenie zamówienia publicznego pn.
„Zakup i dostawa bonów towarowych w formie papierowej na zakup artykułów spożywczych i przemysłowo-tekstylnych dla obywateli Ukrainy w ramach projektu
Świętokrzyskie dla Ukrainy”, Wydział Inwestycji, Mienia i Obsługi Gospodarczej
zwrócił się z prośbą o wszczęcie kolejnego postępowania i akceptację zmian dotyczących zakresu
przedmiotu zamówienia oraz treści Specyfikacji warunków zamówienia w
następujący sposób (załącznik nr 6):
- zakres przedmiotu zamówienia ulega zmianie tj. wykonawca będzie zobowiązany do dostawy bonów towarowych o nominale 50 zł w ilości 2 740 szt. (zamiast 6 000 szt.) oraz do dostawy bonów towarowych o nominale 100 zł w ilości 4 100 szt. (zamiast 2 470 szt.),
- okres ważności talonów zostanie wydłużony z okresu do 31.12.2023 r. na okres do dnia 30.06.2024 r.,
- wykonawca zostanie zwolniony z dostarczenia kopert w formacie zapewniającym możliwość umieszczenia wewnątrz bonu towarowego, co było wymagane w pierwszym postępowaniu.
Kończąc wypowiedź, Członek Zarządu dodał, że
pozostała treść Specyfikacji warunków zamówienia pozostaje bez zmian.
Zarząd Powiatu jednogłośnie
wyraził zgodę na wszczęcie w/w postępowania.
Członek Zarządu – Adam Ciok zapoznał zebranych z informacją Wydziału Inwestycji,
Mienia i Obsługi Gospodarczej, iż w dniu 20.04.2023 r. wpłynęła dokumentacja
wykonawczo-kosztorysowa na zadanie inwestycyjne pn. „Zmiana sposobu użytkowania
wraz z przebudową części pomieszczeń warsztatów szkolnych Zespołu Placówek
Edukacyjno-Wychowawczych przy ul. Szkolnej 14 w Skarżysku-Kamiennej na 2 lokale mieszkalne w ramach projektu: „Świętokrzyskie dla Ukrainy” (pismo w tej sprawie stanowi załącznik nr 7).
Mając
na uwadze powyższe, Pan Adam Ciok wskazał konieczność wszczęcia procedury
przetargowej, celem wyłonienia wykonawcy w/w robót.
W toku przeprowadzonej dyskusji, Zarząd Powiatu pozytywnie
rozpatrzył przedmiotowy wniosek. Jednocześnie Zarząd upoważnił Wydział IM
do przygotowania procedury przetargowej.
Członek Zarządu – Pan Tadeusz Bałchanowski zapoznał zebranych z pismem Zarządu Dróg
Powiatowych w Skarżysku-Kamiennej, dotyczącym możliwości przywrócenia
niewykorzystanej kwoty dofinansowania w wysokości 910 505,39 zł z Banku Gospodarstwa Krajowego. Następnie poinformował, że wniosek o
przywrócenie środków wiąże się z zabezpieczeniem przez zamawiającego 5% środków
własnych oraz z koniecznością podania przedmiotu inwestycji na jaką zostaną spożytkowane
środki pochodzące z dofinansowania (załącznik
nr 8).
Zarząd
Powiatu jednogłośnie podjął decyzję o złożeniu
przez Zarząd Dróg Powiatowych powyższego wniosku do BGK. Zarząd wskazał, że
środki z dofinansowania mają zostać przeznaczone na budowę ciągu
pieszo-rowerowego wraz z oświetleniem ulicznym w ramach zadania pn. „Przebudowa
drogi powiatowej Nr 0588T wraz z infrastrukturą towarzyszącą Zagórze-Podzagnańszcze Gmina Łączna”, pod
warunkiem zabezpieczenia środków na budowę oświetlenia przez Gminę Łączna w
wysokości 500 000 zł.
Członek Zarządu – Pan
Tadeusz Bałchanowski przedstawił pismo Dyrektora Zespołu Opieki
Zdrowotnej w Skarżysku-Kamiennej, który zwrócił się z prośbą o nieodpłatne przekazanie Zespołowi Opieki Zdrowotnej w Skarżysku-Kamiennej
Szpitalowi Powiatowemu im. Marii Skłodowskiej-Curie 32 ton destruktu
asfaltowego, w celu utwardzenia
miejsc parkingowych na terenie szpitalnym pismo
w tej sprawie stanowi załącznik nr 9).
Zarząd
Powiatu wyraził zgodę na przekazanie 32 ton destruktu dla
Zespołu Opieki Zdrowotnej w Skarżysku-Kamiennej
Szpitala Powiatowego im. Marii Skłodowskiej-Curie.
Członek Zarządu – Pan Tadeusz Bałchanowski poinformował, że
Zarząd Dróg Powiatowych zwraca się z wnioskiem o zabezpieczenie środków w
budżecie na 2023 rok w wysokości 760 000,00 zł (dział 600, rozdział 60014 §6050) na sfinansowanie
zadania pn. „Przebudowa drogi ul. Towarowej i ul. 1-go Maja w granicach istniejącego
pasa drogowego w Skarżysku-Kamiennej w ramach zadania pn. „Budowa ronda przy
skrzyżowaniu dróg ul. Towarowej z ul. 1-go Maja w Skarżysku-Kamiennej” (załącznik nr 10).
Pan
Tadeusz Bałchanowski wyjaśnił, że wartość inwestycji wynosi
3 437 638,99 zł. Zabezpieczone środki wynoszą 2 518 032,00
zł (w tym dofinansowanie z RFRD w wysokości 1 518 032,00 zł) na 2023r. – 160 000,00 zł na 2024r.
W związku z powyższym, zaplanowane w budżecie środki są niewystarczające na realizację w/w zadania.
Zarząd Powiatu wyraził zgodę na
zwiększenie planu ze środków pochodzących z budowy wiaduktu w Skarżysku-Kamiennej.
Z kolejnym wnioskiem Zarządu Dróg Powiatowych w Skarżysku-Kamiennej o zabezpieczenie środków finansowych w budżecie na 2023 rok na sfinansowanie
zadania pn.: „Budowa zintegrowanego układu komunikacyjnego dróg powiatowych: Nr 0444T Brzeście – Zagórze, -Nr 0573T Michałów, -Nr 0588T Kamionki- etap II”, w wysokości 60 000 zł – klasyfikacja budżetowa: dział 600 rozdział 60014
§6050, zapoznał zebranych Członek Zarządu – Pan Tadeusz Bałchanowski (pismo w tej sprawie stanowi załącznik nr
11).
Pan Tadeusz Bałchanowski poinformował, że zabezpieczone w budżecie środki
własne są niewystarczające i nie pozwalają na zawarcie umów z wykonawcami
nadzoru inwestorskiego oraz laboratorium w celu realizacji inwestycji.
W świetle powyższego, Zarząd Powiatu podjął
decyzję o zwiększeniu planu ze środków pochodzących z budowy wiaduktu w Skarżysku-Kamiennej.
Członek Zarządu – Pani
Katarzyna Bilska poinformowała,
że Wydział Edukacji, Promocji, Kultury, Sportu i Turystyki zwraca się z
prośbą o wytypowanie przedstawiciela Zarządu Powiatu Skarżyskiego do prac w
Komisji ds. kwalifikowania wniosków o dopłatę do dofinansowania doskonalenia
zawodowego nauczycieli szkół i placówek oświatowych, dla których organem prowadzącym jest Powiat Skarżyski (załącznik nr 12).
Członek Zarządu dodała, że
proponowany termin posiedzenia Komisji to 29.05.2023 r. godz. 13:30.
Zarząd
Powiatu do pracy w w/w Komisji
wytypował Panią Katarzynę Bilską – Członka Zarządu Powiatu Skarżyskiego.
Członek
Zarządu – Pani Katarzyna Bilska poinformowała, iż w związku
z upływem okresu powierzenia funkcji dyrektora oraz planowanym przeprowadzeniem
konkursów na kandydata na stanowisko dyrektora w:
- Zespole Szkół Technicznych im. Armii Krajowej w Skarżysku-Kamiennej,
- Zespole Szkół Ekonomicznych im. Mikołaja Kopernika w Skarżysku-Kamiennej,
- Powiatowym Centrum Rozwoju Edukacji w Skarżysku-Kamiennej,
zachodzi konieczność wytypowania czterech (w przypadku pkt 1 i 2) oraz trzech (w przypadku pkt 3) przedstawicieli organu prowadzącego do pracy w komisji
konkursowej (pismo w tej sprawie stanowi
załącznik nr 13).
Członek
Zarządu zwróciła się również z prośbą o podjęcie decyzji w sprawie dotyczącej
miejsca zamieszczenia ogłoszenia. Dodała, iż zgodnie z obowiązującym
Rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej z dnia 11 sierpnia 2017 roku w
sprawie regulaminu konkursu na stanowisko dyrektora publicznego przedszkola,
publicznej szkoły podstawowej, publicznej szkoły ponadpodstawowej lub
publicznej placówki oraz trybu pracy komisji konkursowej (Dz. U. z 2021 r. poz.
1428) informację o ogłoszeniu konkursu organ prowadzący publiczne przedszkole,
publiczną szkołę lub publiczną placówkę zamieszcza na swojej stronie
internetowej i w miejscu ogólnodostępnym w swojej siedzibie lub w inny zwyczajowo ustalony sposób. Informację o
ogłoszeniu konkursu można zamieścić również na stronie Biuletynu Informacji
Publicznej kuratorium oświaty właściwego dla siedziby przedszkola, szkoły lub
placówki oraz w dzienniku o zasięgu wojewódzkim (§ 1 ust. 5 i 6 w/w rozporządzenia).
Jednocześnie, zwróciła się do Zarządu z prośbą o podjęcie decyzji dotyczącej
sposobu składania ofert. Wyjaśniła, że Rozporządzenie dopuszcza również
składanie ofert w postaci elektronicznej, która powinna być opatrzona
kwalifikowanym podpisem elektronicznym albo podpisem potwierdzonym profilem
zaufanym ePUAP i zawierać elektroniczne kopie dokumentów wymaganych jako
załączniki do oferty.
W toku
przeprowadzonej dyskusji, Zarząd Powiatu zdecydował, iż do pracy:
— w komisji konkursowej na stanowisko dyrektora Zespołu Szkół Technicznych oddelegowani
zostaną:
·
Naczelnik
Wydziału Edukacji, Promocji, Kultury, Sportu i Turystyki –
Renata Pacek ― przewodniczący komisji,
- Inspektor w Wydziale Edukacji, Promocji, Kultury, Sportu i Turystyki – Irmina Stochmal – Buczek,
- Sekretarz Powiatu – Małgorzata Nosowicz,
- Główny Specjalista w Zespole ds. Obsługi Zarządu Powiatu i Kadr – Karina Wiśniewska.
— w komisji konkursowej na stanowisko
dyrektora Zespołu Szkół Ekonomicznych oddelegowani zostaną:
- Naczelnik Wydziału Edukacji, Promocji, Kultury, Sportu i Turystyki – Renata Pacek ― przewodniczący komisji,
- Inspektor w Wydziale Edukacji, Promocji, Kultury, Sportu i Turystyki – Irmina Stochmal – Buczek,
- Sekretarz Powiatu – Małgorzata Nosowicz,
- Główny Specjalista w Zespole ds. Obsługi Zarządu Powiatu i Kadr – Karina Wiśniewska.
— w komisji konkursowej na stanowisko
dyrektora Powiatowym Centrum Rozwoju Edukacji oddelegowani zostaną:
- Naczelnik Wydziału Edukacji, Promocji, Kultury, Sportu i Turystyki – Renata Pacek ― przewodniczący komisji,
- Sekretarz Powiatu – Małgorzata Nosowicz,
- Inspektor w Wydziale Edukacji, Promocji, Kultury, Sportu i Turystyki – Irmina Stochmal – Buczek.
Jednocześnie, Zarząd Powiatu uznał,
iż ogłoszenie o konkursie powinno zostać zamieszczone na stronie internetowej i
w miejscu ogólnodostępnym Starostwa Powiatowego oraz stronie Biuletynu
Informacji Publicznej kuratorium oświaty właściwego dla siedziby szkoły. Równocześnie, Zarząd Powiatu wykluczył
możliwość składania ofert drogą elektroniczną.
Członek Zarządu – Pan Adam Ciok poinformował, że w dniu 20 kwietnia 2023 roku
wpłynęła oferta Stowarzyszenia Pro Hominis z siedzibą w
Skarżysku-Kamiennej przy ul. Leśna Polana 2, na realizację zadania publicznego
w formie tzw. „małych grantów” pt. „Wycieczka do Torunia” (załącznik nr 14). Całkowity koszt
realizacji zadania przedstawiony w ofercie wynosi 9 900 zł, zaś
wnioskowana kwota dotacji to 2000 zł.
Zarząd
Powiatu negatywnie rozpatrzył przedmiotowy wniosek.
Członek Zarządu – Pani
Katarzyna Bilska przedstawiła
pismo Polskiego Czerwonego Krzyża, Oddziału Rejonowego z siedzibą przy ul.
Sikorskiego 20 w Skarżysku-Kamiennej, z prośbą o bezpłatne zorganizowanie transportu dla
młodzieży szkolnej z Zespołu Szkół Transportowo-Mechatronicznych biorącej udział
w XXIX Okręgowych Mistrzostwach Pierwszej Pomocy PCK szkół ponadpodstawowych z Okręgu Świętokrzyskiego w dniu 27 maja 2023 r. na terenie Świętokrzyskiego
Wodnego Ochotniczego Pogotowia Ratunkowego nad zalewem w Cedzynie (pismo w tej sprawie stanowi załącznik nr
15).
Mając na uwadze, że Zarząd Powiatu w trybie
konkursowym przeznaczył już dofinansowanie na etapie organizacji konkursu,
Zarząd wskazał iż dalsza organizacja w/w przedsięwzięcia leży po stronie PCK Oddział Rejonowy w Skarżysku-Kamiennej.
Członek Zarządu – Pan Tadeusz
Bałchanowski zapoznał zebranych z
pismem firmy ubezpieczeniowej BALCIA INSURANSE SE, dotyczącym zdarzenia
drogowego, które miało miejsce na odcinku drogi przebiegającej z miejscowości
Sadek za torami kolejowymi w kierunku miejscowości Kierz Niedźwiedzi (załącznik nr 16). Odcinek ten znajduje
się na granicy powiatu szydłowieckiego oraz powiatu skarżyskiego. Z uwagi na
brak jednoznacznego określenia przebiegu granicy powiatu, obecny na posiedzeniu
Dyrektor Zarządu Dróg Powiatowych w Skarżysku-Kamiennej zwrócił się z prośbą o przedstawienie przez Wydział Geodezji Kartografii, Katastru i Gospodarki
Nieruchomościami o wyjaśnienie zaistniałej sytuacji i przedstawienie aktualnej
mapy z przebiegiem granic.
Następnie
głos zabrał Naczelnik Wydziału Geodezji, Kartografii, Katastru i Gospodarki Nieruchomościami. Wyjaśnił, iż na podstawie operatów
technicznych oraz innych dostępnych materiałów, obszar części pasa drogowego od
linii kolejowej w kierunku miejscowości Kierz Niedźwiedzi powinien znajdować się na terenie
powiatu skarżyskiego i powinien stanowić część działki numer 1256 położonej w
obrębie Kierz Niedźwiedzi, która zgodnie z rejestrem gruntów znajduje się w
jednostce rejestrowej, w której jako władający figuruje Skarb Państwa oraz Zarząd Dróg Powiatowych w Skarżysku-Kamiennej jako użytkownik. O powyższym świadczy m.in. operat
techniczny wpisany do państwowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego oraz
przeprowadzone w roku 2006 postępowanie administracyjne, zakończone ostateczną
decyzją Starosty Skarżyskiego z dnia 24.10.2006 r., znak: GG.III.7430-4/54/2006
orzekającą o wprowadzeniu zmian w operacie ewidencji gruntów gminy Skarżysko
Kościelne obręb Kierz Niedźwiedzi polegających na wpisaniu do nowoutworzonej
jednostki rejestrowej Skarbu Państwa jako władającego oraz Zarządu Dróg
Powiatowych w Skarżysku-Kamiennej jako użytkownika działki numer 1256.
Następnie Naczelnik GG dodał,
że z uwagi na rozbieżność między mapą ewidencyjną a w/w dokumentami Wydział
Geodezji, Kartografii, Katastru i Gospodarki Nieruchomościami podjął kroki,
celem usunięcia rozbieżności, poprzez
zlecenie do wykonania dokumentacji geodezyjno-kartograficznej jednostce wykonawstwa
geodezyjnego.
Na podstawie przedstawionych dokumentów oraz decyzji
Starosty Skarżyskiego z dnia
24.10.2006 r., Zarząd Powiatu uznał,
że odcinek drogi przebiegającej z miejscowości Sadek za torami kolejowymi w kierunku miejscowości Kierz
Niedźwiedzi należy do Powiatu Skarżyskiego, a jej użytkownikiem jest Zarząd
Dróg Powiatowych w Skarżysku-Kamiennej.
Członek Zarządu – Pan
Tadeusz Bałchanowski przedstawił
pismo Zarządu Dróg Powiatowych
dotyczące przesunięcia terminu zakończenia opracowania dokumentacji projektowej
dla zadania: „Rozbudowa drogi powiatowej nr 0573T w msc. Majków – Michałów w Gminie Skarżysko Kościelne” (pismo w tej sprawie stanowi załącznik nr 17).
Wykonawca wnioskuje o przesunięcie terminu z dnia 30.04.2023 r. na
30.08.2023 r. ze względu na przedłużenie terminu wydania stosownej opinii przez
Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w Kielcach, co wiąże się również ze
wstrzymaniem procedury uzyskania decyzji pozwolenia wodno-prawnego.
Zarząd
Powiatu wyraził zgodę na zmianę
terminu zakończenia opracowania dokumentacji projektowej dla w/w zadania
maksymalnie do końca lipca 2023 r.
Członek Zarządu – Pan
Tadeusz Bałchanowski przedstawił kolejne
pismo Zarządu Dróg Powiatowych w Skarżysku-Kamiennej z informacją, iż w
związku ze stanowiskiem Zarządu Powiatu Skarżyskiego w sprawie wyrażenia zgody na przystąpienie do postępowania mediacyjnego w Sądzie Polubownym przy
Prokuratorii Generalnej RP w przedmiocie waloryzacji wynagrodzenia Wykonawcy –
Trakcja S.A., wynikającego z Umowy nr ZDP.273.13.2021 z dnia 11.02.2021 r.
dotyczącej Rozbudowy układu komunikacyjnego wraz z budową wiaduktu nad torami
kolejowymi w Skarżysku-Kamiennej w ramach zadania: „Budowa zintegrowanego
systemu komunikacyjnego obejmującego wykonanie przebudowy istniejącego układu
komunikacyjnego wraz z budową obiektu w celu przekroczenia linii kolejowej nr 8 Warszawa – Kraków i skomunikowania Osiedla Dolna Kamienna z Osiedlem Przydworcowym w Skarżysku-Kamiennej”,
Zarząd Dróg Powiatowych w Skarżysku-Kamiennej przekazuje umowę o przeprowadzenie mediacji w Sądzie Polubownym przy Prokuratorii Generalnej RP,
celem jej podpisania oraz nadania sprawie dalszego biegu (załącznik nr 18).
Do przeprowadzenia mediacji w Sądzie
Polubownym przy Prokuratorii Generalnej RP Zarząd Powiatu upoważnił Starostę –
Pana Artura Berusa oraz Członka Zarządu – Pana Tadeusza Bałchanowskiego,
natomiast do wsparcia merytorycznego podczas mediacji Zarząd wskazał Dyrektora
Zarządu Dróg Powiatowych w Skarżysku-Kamiennej wraz z Radcą Prawnym ZDP.
Członek Zarządu – Pan Tadeusz
Bałchanowski poinformował, że w
dniu 26.04.2023r. wpłynęło pismo Wójta Gminy Skarżysko Kościelne z
prośbą o wybudowanie chodnika przy drodze powiatowej ul. Szkolnej w Gminie
Skarżysko Kościelne i umieszczenie niniejszego zadania w bieżącym roku
budżetowym Powiatu Skarżyskiego (pismo w
tej sprawie stanowi załącznik nr 19).
W
świetle uzgodnionych zadań inwestycyjnych z Włodarzem Gminy, aktualnym
priorytetem są 2 zadania realizowane na terenie Gminy Skarżysko Kościelne. W związku z powyższym, Zarząd Powiatu negatywnie rozpatrzył przedmiotowy
wniosek.
Ad. pkt 3. Sprawy różne.
Sekretarz
Powiatu – Pani Małgorzata Nosowicz zapoznała Zarząd z pismem
dotyczącym odpowiedzi na pytania skierowane przez Przewodniczącego Zespołu
Kontrolnego Komisji Rewizyjnej Rady Powiatu drogą mailowa dnia 12.04.2023r. za pośrednictwem Biura Rady Powiatu Skarżyskiego, w ramach prowadzonej kontroli w Powiatowym Urzędzie Pracy w Skarżysku-Kamiennej (załącznik nr 20).
Zarząd Powiatu przyjął
do wiadomości powyższe.
Członek Zarządu – Pan
Adam Ciok zapoznał zebranych z
pismem Centrum Języka Angielskiego CJA, ul. Żeromskiego 46a/10, 26-110
Skarżysko-Kamienna, dotyczącym prośby o możliwość prowadzenia zajęć z
języka polskiego w blokach 2 razy w tygodniu po 135 min., w ramach projektu „Świętokrzyskie dla Ukrainy” dla
grupy 50 osób z ostatniego tj. V naboru (pismo
w tej sprawie stanowi załącznik nr 21).
Członek Zarządu dodał, że powyższe zmiany nie wpłyną na wartość
zamówienia.
Zarząd
Powiatu jednogłośnie wyraził zgodę
w przedmiotowej sprawie.
Zarząd
Powiatu zobowiązał Dyrektora
Zarządu Dróg Powiatowych w Skarżysku-Kamiennej do podjęcia działań mających na celu usunięcie
kamieni umieszczonych w pasie drogowym przy ul. Cmentarnej w
Skarżysku-Kamiennej oraz do wystąpienia z pismem do Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad z informacją o zaistniałej przeszkodzie.
Starosta – Pan Artur Berus poruszył sprawę sprzedaży nieruchomości przy ul. 1 Maja 105 dla Izby Administracji Skarbowej w Kielcach, w kontekście
zrzeczenia się prawa współużytkowania wieczystego działek niezabudowanych
graniczących z działką 4/25, tj. działek o nr 4/20 i 4/21 o powierzchni ogółem
0,0486 ha, które stanowią samochodowy ciąg komunikacyjny dla pracowników i
petentów obecnie Powiatowego Urzędu Pracy oraz klientów marketu DINO. Powyższe
działki tworzą funkcjonalną całość i stanowią własność Skarbu Państwa,
natomiast są oddane w użytkowanie wieczyste dla Powiatu Skarżyskiego oraz
Spółki Dino Polska – po 2/4 udziału.
Zarząd
Powiatu zobowiązał Naczelnika Wydziału Geodezji,
Kartografii, Katastru i Gospodarki Nieruchomościami do określenia procedury
zrzeczenia się Powiatu Skarżyskiego z prawa współużytkowania wieczystego w/w
działek.
Na tym zakończono
posiedzenie.
Protokołowała Przewodniczący Zarządu
Anna
Wisowata Artur Berus
Podpisy
Członków Zarządu Powiatu:
- K. Bilska
- T. Bałchanowski
- A. Ciok
Załączników
21:
- Załącznik nr 1 – lista obecności na posiedzeniu Zarządu Powiatu,
- Załącznik nr 2 – Sprawozdanie z realizacji Programu Współpracy Powiatu Skarżyskiego z Organizacjami Pozarządowymi oraz podmiotami prowadzącymi działalność pożytku publicznego za rok 2022,
- Załącznik nr 3 – pismo Wydziału Inwestycji, Mienia i Obsługi Gospodarczej z dnia 26.04.2023 r.,
- Załącznik nr 4 – pismo Zespołu Radców Prawnych z dnia 12.04.2023 r.,
- Załącznik nr 5 – pismo Wydziału Inwestycji, Mienia i Obsługi Gospodarczej z dnia 25.04.2023 r.,
- Załącznik nr 6 – pismo Wydziału Inwestycji, Mienia i Obsługi Gospodarczej z dnia 25.04.2023 r.,
- Załącznik nr 7 – pismo Wydziału Inwestycji, Mienia i Obsługi Gospodarczej z dnia 24.04.2023 r.,
- Załącznik nr 8 – pismo Zarządu Dróg Powiatowych z dnia 24.04.2023r.,
- Załącznik nr 9 – pismo Zespołu Opieki Zdrowotnej w Skarżysku-Kamiennej Szpital Powiatowy im. Marii Skłodowskiej-Curie z dnia 17.04.2023r.,
- Załącznik nr 10 – pismo Zarządu Dróg Powiatowych z dnia 17.04.2023 r.,
- Załącznik nr 11 – pismo Zarządu Dróg Powiatowych z dnia 24.04.2023r.,
- Załącznik nr 12 – pismo Wydziału Edukacji, Promocji, Kultury, Sportu i Turystyki z dnia 25.04.2023r.,
- Załącznik nr 13 – pismo Wydziału Edukacji, Promocji, Kultury, Sportu i Turystyki z dnia 19.04.2023r.,
- Załącznik nr 14 – pismo Wydziału Edukacji, Promocji, Kultury, Sportu i Turystyki z dnia 21.04.2023r.,
- Załącznik nr 15 – pismo Oddziału Rejonowego Polskiego Czerwonego Krzyża w Skarżysku-Kamiennej z dnia 25.04.2023r.,
- Załącznik nr 16 – pismo Zarządu Dróg Powiatowych z dnia 20.04.2023r.,
- Załącznik nr 17 – pismo Zarządu Dróg Powiatowych z dnia 26.04.2023r.,
- Załącznik nr 18 – pismo Zarządu Dróg Powiatowych z dnia 26.04.2023r.,
- Załącznik nr 19 – pismo Wójta Gminy Skarżysko Kościelne z dnia 25.04.2023r.,
- Załącznik nr 20 – pismo Zespołu ds. Obsługi Zarządu Powiatu i Kadr z dnia 20.04.2023r.,
- Załącznik nr 21 – pismo Centrum Języka Angielskiego CJA z dnia 25.04.2023r.
metryczka
Wytworzył: Anna Wisowata (27 kwietnia 2023)
Opublikował: Anna Wisowata (15 maja 2023, 11:44:03)
Ostatnia zmiana: brak zmian
Liczba odsłon: 302