Zarządzenie nr 31/2015Starosty Skarżyskiegoz dnia 16 kwietnia 2015w sprawie wprowadzenia w Starostwie Powiatowym w Skarżysku-Kamiennej Elektronicznego Obiegu Dokumentów przy wykorzystaniu systemu EDICTA

Zarządzenie nr 31/2015
Starosty Skarżyskiego
z dnia 16 kwietnia 2015


w sprawie wprowadzenia w Starostwie Powiatowym w Skarżysku-Kamiennej Elektronicznego Obiegu Dokumentów przy wykorzystaniu systemu EDICTA


Na podstawie art. 34 ust. 1 i 35 ust. 2 ustawy z dnia 5 czerwca 1998 r. o samorządzie powiatowym (Dz. U. z 2013 r., poz. 595 z późn. zm.) w związku z art. 2 ust. 1 pkt 1 oraz
art. 16 ust. 1 i 2 ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne oraz § 3 rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 18 stycznia 2011 r. w sprawie instrukcji kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania archiwów zakładowych (Dz. U. z 2011 r. Nr 14, poz.67 z późn. zm.)
                                          zarządzam, co następuje:
 
§ 1.
1.      Wprowadzam w Starostwie Powiatowym w Skarżysku-Kamiennej system Elektronicznego Obiegu Dokumentów EDICTA, jako system wspomagający wykonywanie czynności kancelaryjnych.
2.      Elektroniczny obieg dokumentów w ramach systemu EDICTA dotyczy korespondencji przychodzącej, wychodzącej, wewnętrznej.
3.      System elektronicznego obiegu dokumentów działa równolegle do obiegu dokumentacji prowadzonego w systemie tradycyjnym, który jest podstawowym sposobem dokumentowania przebiegu załatwiania spraw, wykonywania czynności kancelaryjnych oraz gromadzenia i tworzenia dokumentów w Starostwie Powiatowym w Skarżysku-Kamiennej.
 
§ 2.
1.      System EDICTA jest obowiązkowy do stosowania przez wszystkich pracowników Starostwa zgodnie z nadanymi uprawnieniami, za wyjątkiem spraw opisanych w ust. 2
2.      System EDICTA nie ma zastosowania do spraw dotyczących:
a)      stosunku pracy,
b)      Centralnej Ewidencji Pojazdów i Kierowców,
c)      Systemu Informacji Oświatowej (SIO),
d)     informacji niejawnych,
e)      orzeczeń i dokumentów wydawanych przez Powiatowy Zespół ds. Orzekania                                    o Niepełnosprawności.
3.      Rejestracji w systemie nie podlegają:
a)      publikacje (gazety, czasopisma, książki, ogłoszenia itp.),
b)      potwierdzenia odbioru, które dołącza się do akt właściwej sprawy,
c)      zaproszenia, życzenia i inne pisma o podobnym charakterze,
d)     oferty szkoleniowe,
e)      korespondencja zastrzeżona w wewnętrznych uregulowaniach jako korespondencja, której nie otwiera się bezpośrednio w BOI, a przekazuje bezpośrednio do adresata,
f)       inne, nie mające cech dokumentu.
4.      System EDICTA służy do:
a)      rejestracji, ewidencji i obiegu korespondencji przychodzącej, wychodzącej
i wewnętrznej niezależnie od formy wniosku, w jakiej został złożony (elektroniczna, papierowa),
b)      zakładania, prowadzenia spraw i śledzenia stanu załatwienia sprawy,
c)      prowadzenia rejestrów, których obowiązek prowadzenia wynika z odrębnych przepisów.
§ 3.
1.      Do zadań wszystkich pracowników Starostwa Powiatowego w Skarżysku-Kamiennej obsługujących poszczególne elementy systemu EDICTA należy:
a)      logowanie się minimum dwa razy dziennie do systemu EDICTA i sprawdzanie stanu korespondencji przychodzącej,
b)      w przypadku wystąpienia usterek zgłaszanie ich poprzez komunikator SPARK do administratora systemu.
2.      Do zadań:
1)      Pracowników Biura Obsługi Interesanta należy:
a)      elektroniczne rejestrowanie korespondencji,
b)      skanowanie dokumentów,
c)      wydawanie na żądanie składającego przesyłkę potwierdzenia jej otrzymania,
d)     wprowadzanie korespondencji oraz zapisywanie jej w systemie,
e)      rejestrowanie  korespondencji złożonej drogą papierową,
f)       rejestrowanie korespondencji z poczty elektronicznej starostwo@skarzysko.powiat.pl,
g)      weryfikowanie podpisu elektronicznego dokumentów podpisanych kwalifikowanym podpisem elektronicznym.
2)      Sekretarza Powiatu należy:
a)      kontrola rejestru spraw przeterminowanych,
b)      kontrola wielopoziomowa korespondencji,
3)      Naczelników Starostwa Powiatowego w Skarżysku-Kamiennej należy:
a)      przyjmowanie korespondencji przesłanej przez Biuro Obsługi Interesanta lub dekretowanej do naczelników, analizowanie jej  i dekretowanie poszczególnym pracownikom,
b)      kontrola rejestrów,
c)      sprawowanie  nadzoru nad dotrzymaniem terminów załatwianych spraw,
d)     śledzenie na bieżąco drogi dokumentów przy pomocy historii sprawy.
 
§ 4.
1.      Wprowadzam obowiązek skanowania korespondencji przychodzącej w Biurze Obsługi Interesanta (co najmniej wniosku) i załączania przez pracowników przygotowanych pism do sprawy.
2.      Ustalam listę rodzajów przesyłek, których z powodu ich objętości, treści, formy lub wielkości nie skanuje się:
1)      przesyłki, których objętość, forma lub postać uniemożliwia zeskanowanie,
np.: trwale zszyte akta, opracowania, dokumentacje itp.,
2)      przesyłki o rozmiarze strony powyżej formatu A4
 
§ 5.
Na administratora elektronicznego obiegu dokumentów w Starostwie Powiatowym
w Skarżysku-Kamiennej wyznaczam pana Mariusza Bartosika – Informatyka.
 
 
§ 6.
Do zadań administratora należy:
1)      dbanie o należyte zabezpieczenie dostępu do serwera poprzez sieć,
2)      kontrola stanu technicznego serwera i jego konserwacja w zakresie dopuszczanym warunkami gwarancji dostarczonej wraz ze sprzętem,
3)      wykonywanie regularnych kopii bezpieczeństwa danych przechowywanych w bazie danych jak również danych konfiguracyjnych serwera,
4)      właściwe przechowywanie w/w kopii w celu ich jak najdłuższej przydatności
w przypadku awarii,
5)      odtwarzanie bazy danych systemu EDICTA w razie awarii,
6)      utrzymywanie kontaktu z serwisem dostawcy systemu oraz koordynacja działań serwisu i użytkowników w wypadku awarii,
7)      zgłaszanie producentowi systemu propozycji zmian w celu zwiększenia funkcjonalności elektronicznego obiegu dokumentów,
8)      nadawanie oraz odbieranie uprawnień użytkownikom systemu,
9)      prowadzenie rejestru użytkowników systemu EDICTA,
10)  przyjmowanie od pracowników zgłoszeń usterek oraz przekazywanie ich producentowi systemu.
 
§ 7.
Wykonanie zarządzenia powierzam Naczelnikom Wydziałów Starostwa Powiatowego
w Skarżysku-Kamiennej.
 
§ 8.
 
Nadzór nad wykonaniem niniejszego zarządzenia powierzam Sekretarzowi Powiatu.
 
 
 
§ 9.
 
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem  4 maja 2015r.
 
 
Starosta Skarżyski
 
Jerzy Żmijewski

metryczka


Opublikował: Małgorzata Łakomiec (4 maja 2015, 16:00:23)

Ostatnia zmiana: brak zmian
Liczba odsłon: 1990