Strona główna > Uchwały > 2024 |
|
|
Uchwała nr 2/5/2024Zarządu Powiatu Skarżyskiegoz dnia 15 maja 2024w sprawie uchwalenia Regulaminu Organizacyjnego Powiatowego Urzędu Pracy w Skarżysku-KamiennejNa podstawie art. 36 ust. 1 ustawy z dnia 5 czerwca 1998 r. o samorządzie powiatowym (Dz. U. z 2024 r. poz. 107)
Uchwała nr 2/5/2024
Zarządu Powiatu Skarżyskiego
z dnia 15 maja 2024
w sprawie uchwalenia Regulaminu Organizacyjnego Powiatowego Urzędu Pracy w Skarżysku-Kamiennej
Na podstawie art. 36 ust. 1 ustawy z dnia 5 czerwca 1998 r. o samorządzie powiatowym (Dz. U. z 2024 r. poz. 107)
Zarząd Powiatu Skarżyskiego,
uchwala co następuje
§ 1.
Uchwala
się Regulamin Organizacyjny Powiatowego Urzędu Pracy w Skarżysku-Kamiennej, stanowiący
załącznik do niniejszej uchwały.
§
2.
Wykonanie uchwały powierza się Dyrektorowi
Powiatowego Urzędu Pracy w Skarżysku-Kamiennej.
§ 3.
Traci moc Uchwała Nr 37/122/2023
Zarządu Powiatu Skarżyskiego z dnia 9 sierpnia 2023 r. w sprawie uchwalenia Regulaminu Organizacyjnego Powiatowego Urzędu Pracy w
Skarżysku-Kamiennej.
§ 4.
Uchwała wchodzi w życie
z dniem podjęcia.
Przewodniczący
Zarządu
Powiatu
Skarżyskiego
Artur
Berus
Członkowie
Zarządu Powiatu:
- Katarzyna Bilska
- Tadeusz Bałchanowski
- Cezary Błach
- Monika Pająk
UZASADNIENIE
W związku z
potrzebą przeprowadzenia zmian organizacyjnych Dyrektor Powiatowego Urzędu
Pracy w Skarżysku-Kamiennej wystąpił z wnioskiem o rozpatrzenie i zatwierdzenie
Regulaminu Organizacyjnego Powiatowego Urzędu Pracy w Skarżysku-Kamiennej. W
odniesieniu do Regulaminu Organizacyjnego Powiatowego Urzędu Pracy w
Skarżysku-Kamiennej, uchwalonego Uchwałą Nr 37/122/2023 Zarządu Powiatu
Skarżyskiego z dnia 9 sierpnia 2023 r. z uwzględnieniem zmian wprowadzonych
Uchwałą Nr 13/35/2024 Zarządu Powiatu Skarżyskiego z dnia 14 marca 2024 r. dokonano
następujących zmian:
- 1) uaktualniono podstawy prawne działania PUP w § 4,
- 2) w obowiązującej dotychczas wersji Regulaminu Organizacyjnego Dział Administracyjno-Organizacyjny był podzielony na Zespół ds. Administracyjnych i Zespół ds. Organizacyjnych. W przedłożonym do uchwalenia Regulaminie Organizacyjnym zniesiono ten podział. W § 15 ust. 1 zmieniono treść pkt 3 na „Dział organizacyjny /DO/”. W § 15 ust. 1 po pkt 3 dodano pkt 4 w brzmieniu „Zespół ds. Administracyjnych /DA/”, jako zespół podległy bezpośrednio Dyrektorowi urzędu,
- 3) z Zespołu ds. Promocji Zatrudnienia CPZ wyodrębniono zadania dot. rozwoju zawodowego, organizacji szkoleń oraz porad zawodowych dla osób bezrobotnych i poszukujących pracy, które przypisano nowemu Zespołowi ds. Rozwoju Zawodowego /CR/. W § 15 ust. 1 pkt 1 po lit. c dodano lit. d w brzmieniu „Zespół ds. Rozwoju Zawodowego /CR/”,
- 4) z Działu Administracyjno-Organizacyjnego wyłączono zadania dot. m.in. kontroli umów, programów rynku pracy, kontroli wewnętrznych, a ich realizację przypisano do Samodzielnego stanowiska ds. kontroli /DKN/. W § 15 ust. 1 po pkt 7 dodano pkt 8 w brzmieniu „Samodzielne stanowisko ds. kontroli /DKN/”,
- 5) w § 19 ust. 1 dodano pkt 20 w brzmieniu: „Podpisywanie decyzji administracyjnych leżących w kompetencjach zadań komórki organizacyjnej”,
- 6) w projekcie Regulaminu Organizacyjnego PUP w § 22, w którym jest zawarty zakres zadań podstawowych Zespołu ds. pośrednictwa pracy, w ust. 1 dodano pkt 19 w brzmieniu: „Kierowanie osób bezrobotnych na staże, przygotowanie zawodowe dorosłych, inne formy finansowane i współfinansowane ze środków FP, PFRON, EFS i innych projektów realizowanych z udziałem środków Unii Europejskiej” oraz pkt 20 i innych projektów realizowanych z udziałem środków Unii Europejskiej oraz pkt 20 w brzmieniu: „Prowadzenie monitoringu zawodów deficytowych i nadwyżkowych”. Punkty te zostały przeniesione z § 23 aktualnie obowiązującego Regulaminu Organizacyjnego, dotyczącego zakresu zadań podstawowych Zespołu ds. Promocji Zatrudnienia,
- 7) w związku z utworzeniem Zespołu ds. Rozwoju Zawodowego, w § 24 przypisano mu zakres zadań podstawowych, które częściowo zostały wyodrębnione z zakresu zadań Zespołu ds. Promocji Zatrudnienia z § 23 oraz częściowo z zakresu zadań wspólnych dla Centrum Aktywizacji Zawodowej z § 24 dotychczas obowiązującego Regulaminu Organizacyjnego,
- 8) w związku z przeniesieniem niektórych zadań pomiędzy kompetencjami Zespołu ds. Promocji Zatrudnienia, Zespołu ds. Rozwoju Zawodowego oraz zadań wspólnych dla Centrum Aktywizacji Zawodowej, w § 25 zaktualizowano zakres zadań dla CAZ,
- 9) w związku z rezygnacją z podziału Działu Administracyjno-Organizacyjnego na Zespół ds. Administracyjnych i Zespół ds. Organizacyjnych, na rzecz utworzenia Działu Organizacyjnego, w § 27 określono zakres jego zadań,
- 10) w § 28 określono zakres zadań podstawowych Zespołu ds. Administracyjnych. Zakres ten nie uległ zmianie w odniesieniu do zawartego w aktualnie obowiązującym Regulaminie organizacyjnym. Zmieniła się jedynie podległość Zespołu ds. Administracyjnych, który w nowym regulaminie podlega bezpośrednio Dyrektorowi urzędu,
- 11) w związku z utworzeniem Samodzielnego stanowiska ds. kontroli, w § 32 określono zakres zadań przypisanych do tego stanowiska,
- 12) zmiany w strukturze organizacyjnej zostały odzwierciedlone w schemacie organizacyjnym oraz liście stanowisk pracy, stanowiących załącznik do Regulaminu Organizacyjnego,
- 13) w związku z zaproponowanymi wyżej zmianami, w nowym Regulaminie Organizacyjnym dokonano korekty numeracji paragrafów, ustępów oraz punktów.
W
związku z powyższym przyjęcie niniejszej uchwały jest zasadne.
metryczka
Opublikował: Anna Wisowata (20 maja 2024, 12:57:38)
Ostatnia zmiana: brak zmian
Liczba odsłon: 294