Strona główna > Uchwały > 2024 |
|
|
Uchwała nr 2/4/2024Zarządu Powiatu Skarżyskiegoz dnia 15 maja 2024w sprawie zmiany Regulaminu Organizacyjnego Starostwa Powiatowego w Skarżysku-Kamiennej Na podstawie art. 32 ust. 2 pkt 6 ustawy z dnia 5 czerwca 1998 r. o samorządzie powiatowym (Dz. U. z 2024 r. poz.107)
Uchwała nr 2/4/2024
Zarządu Powiatu Skarżyskiego
z dnia 15 maja 2024
w sprawie zmiany Regulaminu Organizacyjnego Starostwa Powiatowego w Skarżysku-Kamiennej
Na podstawie art. 32 ust. 2 pkt 6 ustawy z dnia 5 czerwca 1998 r. o samorządzie powiatowym (Dz. U. z 2024 r. poz.107)
Zarząd Powiatu Skarżyskiego uchwala, co następuje:
§1.
1. W
Regulaminie Organizacyjnym Starostwa Powiatowego w Skarżysku-Kamiennej,
stanowiącym załącznik nr 1 do Uchwały Nr 45/101/2022 Zarządu Powiatu
Skarżyskiego z dnia 14 września 2022 r. w sprawie uchwalenia Regulaminu
Organizacyjnego Starostwa Powiatowego w Skarżysku-Kamiennej wprowadza się następujące zmiany:
1) w
§ 11 ust. 2 pkt 12 otrzymuje brzmienie:
„12)
sprawowanie ogólnego kierownictwa i nadzoru nad realizacją zadań obronnych wykonywanych
przez urząd i podległe jednostki organizacyjne, wynikających z ustawy o obronie Ojczyzny, przepisów wykonawczych wydawanych na jej podstawie, a także
innych ustaw szczególnych,”;
2) w
§ 12:
a) ust.
5 otrzymuje brzmienie:
„5. Wicestarosta w ramach podziału zadań i kompetencji bezpośrednio nadzoruje
zakres spraw realizowanych przez:
1) Wydział
Edukacji, Promocji, Kultury, Sportu i Turystyki,
2) Powiatowy
Zespół do spraw Orzekania o Niepełnosprawności.”;
b) ust.
6 otrzymuje brzmienie:
„6.
Wicestarosta koordynuje działalność następujących szkół i placówek oświatowych
dla których Powiat Skarżyski jest organem prowadzącym:
1) I
Liceum Ogólnokształcące im. Juliusza Słowackiego,
2) II
Liceum Ogólnokształcące im. Adama Mickiewicza,
3) Zespół
Placówek Resocjalizacyjno-Wychowawczych,
4) Specjalny
Ośrodek Szkolno-Wychowawczy nr 2,
5) Zespół
Placówek Edukacyjno-Wychowawczych,
6) Powiatowe
Centrum Rozwoju Edukacji,
7) Zespół
Szkół Samochodowo-Usługowych,
8) Zespół
Szkół Ekonomicznych im. Mikołaja Kopernika,
9) Zespół
Szkół Transportowo-Mechatronicznych,
10) Zespół
Szkół Technicznych.” ;
3) w
§ 13:
a) ust. 4
otrzymuje brzmienie:
„4.
W ramach podziału zadań i kompetencji drugi z Członków Zarządu bezpośrednio
nadzoruje zakres spraw wykonywanych przez:
1) Wydział
Inwestycji, Mienia i Obsługi Gospodarczej,
2) Wydział
Informatyki,
3) Zespół
do spraw Polityki Społecznej i Senioralnej.”;
b) ust.
5 otrzymuje brzmienie:
„5.
Ponadto koordynuje działalność następujących jednostek organizacyjnych Powiatu:
1) Powiatowe
Centrum Pomocy Rodzinie,
2) Dom
Pomocy Społecznej,
3) Dom
Pomocy Społecznej „Centrum Seniora”
4) Powiatowy
Środowiskowy Dom Samopomocy,
5) Placówka
Opiekuńczo-Wychowawcza nr 1 „Przystań 1”,
6) Placówka
Opiekuńczo-Wychowawcza nr 2 „Przystań 2”,
7) Centrum
Obsługi Placówek.”
c) ust.
6 otrzymuje brzmienie:
„6.
Nieetatowy Członek Zarządu współdziała ze Starostą, wicestarostą i Członkami
Zarządu. Realizuje zadania zlecone przez Starostę oraz współpracuje z Wicestarostą
w zakresie koordynacji zadań z zakresu funkcjonowania organizacji
pozarządowych, sportu, kultury i turystyki.”;
4) w
§ 14:
a) ust.
2 otrzymuje brzmienie:
„2.
Do zadań Sekretarza Powiatu należy:
1) zapewnienie
sprawnego funkcjonowania Starostwa,
2) nadzorowanie
całokształtu spraw związanych z organizacją i funkcjonowaniem Starostwa,
3) nadzorowanie
spraw związanych z prowadzeniem spraw kadrowych,
4) czuwanie
nad przebiegiem i terminowością wykonywanych zadań,
5) inicjowanie
i koordynowanie prac związanych z opracowywaniem wewnętrznych regulacji
organizacyjno – prawnych, nadzór nad ich realizacją,
6) inicjowanie
zadań związanych z poprawą jakości pracy Starostwa i obsługą klientów urzędu,
7) nadzór
nad realizacją skarg, wniosków w Starostwie,
8) nadzór
nad realizacją petycji,
9) prowadzenie
spraw związanych z doskonaleniem i szkoleniem kadr,
10) koordynowanie
spraw związanych z praktykami studenckimi oraz stażami odbywanymi w Starostwie,
11) koordynowanie
spraw związanych z naborem na stanowiska urzędnicze oraz funkcjonowaniem służby
przygotowawczej dla nowozatrudnionych pracowników,
12) organizowanie
i koordynowanie zadań obronnych wykonywanych przez urząd i podległe jednostki
organizacyjne, wynikających z ustawy o obronie Ojczyzny, przepisów wykonawczych
wydawanych na jej podstawie, a także innych ustaw szczególnych,
13) nadzór
nad przestrzeganiem procedur regulaminu oceniania pracowników zatrudnionych na
stanowiskach urzędniczych w Starostwie,
14) nadzór
nad redagowaniem i aktualizacją strony podmiotowej BIP,
15) koordynowanie
spraw związanych z przebiegiem kontroli zewnętrznych w Starostwie oraz przebiegiem
audytu wewnętrznego,
16) koordynowanie
systemem kontroli zarządczej oraz sprawowanie ogólnego nadzoru nad
funkcjonowaniem systemu kontroli zarządczej w Starostwie,
17) nadzorowanie
funkcjonowania elektronicznego obiegu dokumentów EDICTA w Starostwie,
18) sprawowanie
nadzoru nad wykonywaniem w Starostwie wystąpień pokontrolnych i innych ustaleń
organów kontroli,
19) koordynowanie
działalności komórek organizacyjnych Starostwa oraz określanie komórki wiodącej
w przypadku załatwiania spraw wymagających współdziałania,
20) koordynowanie
spraw związanych z organizacją i funkcjonowaniem nieodpłatnej pomocy prawnej w
powiecie,
21) koordynacja
całokształtu zagadnień organizacyjno-technicznych dotyczących współpracy z Zarządem Powiatu powiatowych jednostek organizacyjnych, służb, inspekcji i
straży oraz współpracy Zarządu z Radą Powiatu,
22) nadzorowanie
toku przygotowań projektów uchwał Zarządu i Rady Powiatu oraz prac związanych z
organizacją posiedzeń Zarządu,
23) nadzorowanie
realizacji uchwał Rady Powiatu i Zarządu Powiatu oraz wniosków i interpelacji
Radnych,
24) wykonywanie
wyznaczonych zadań i kompetencji w zakresie określonym przez Starostę i Zarząd zapewniając w tym przedmiocie kompleksowe rozwiązywanie problemów i nadzorowanie realizacji zadań,
25) współpraca
z Powiatowym Urzędem Pracy i Powiatową Radą Rynku Pracy,
26) opracowywanie
we współpracy z poszczególnymi komórkami organizacyjnymi Raportu o stanie powiatu,
27) wykonywanie
innych zadań zleconych przez Starostę.”;
b) ust.
3 otrzymuje brzmienie:
„3. Sekretarz nadzoruje zakres spraw wykonywanych przez następujące komórki
organizacyjne Starostwa:
1) Wydział
Organizacyjny i Spraw Obywatelskich,
2) Zespół
do spraw Zdrowia,
3) Zespół
do spraw obsługi Zarządu Powiatu i Kadr.”;
5) w
§ 29:
a) w ust. 3 po pkt 13 dodaje się pkt 13a w
brzmieniu:
„13a)
opracowanie i aktualizacja „Planu Ochrony Zabytków na wypadek konfliktu
zbrojnego i sytuacji kryzysowych,”;
b) ust. 4 otrzymuje brzmienie:
„4.
Do zadań Zespołu w zakresie spraw obronnych należy:
1) opracowanie
i utrzymanie w stałej aktualności dokumentów dotyczących osiągania wyższych
stanów gotowości obronnej państwa,
2) bieżąca
aktualizacja „Planu operacyjnego funkcjonowania powiatu skarżyskiego w warunkach zewnętrznego zagrożenia bezpieczeństwa państwa (kryzysu
polityczno-militarnego) i wojny”,
3) współuczestniczenie
w opracowaniu planu działania stałego dyżuru oraz właściwym przygotowaniu
wyznaczonych do jego pełnienia osób,
4) aktualizacja
Regulaminu Organizacyjnego Starostwa na czas „W” w części dotyczącej spraw
obronnych i obrony cywilnej,
5) aktualizacja
„Planu przygotowania podmiotów leczniczych Powiatu Skarżyskiego na potrzeby
obronne państwa”,
6) planowanie
i wykonywanie przedsięwzięć związanych z realizacją zadań wynikających
z obowiązków państwa – gospodarza /HNS/ w tym prowadzenie dokumentacji punktu
kontaktowego HNS i bazy danych na potrzeby HNS,
7) prowadzenie
bieżącej dokumentacji planistycznej i sprawozdawczej dotyczącej realizacji
zadań obronnych,
8) utrzymywanie
współpracy z Wojskową Komendą Uzupełnień w zakresie uzupełniania jednostek
wojskowych żołnierzami rezerwy z obszaru powiatu,
9) zabezpieczenie
warunków do wejścia wojsk operacyjnych na obszar powiatu oraz logistycznego
zabezpieczenia ich działań,
10) współdziałanie
z jednostkami wojskowymi w zakresie zabezpieczenia terenu ich mobilizacyjnego
rozwinięcia oraz przegrupowania przez obszar powiatu,
11) opracowanie
i aktualizacja dokumentów organizacyjno-planistycznych w zakresie zapewnienia,
w czasie wojny staroście warunków funkcjonowania w ustalonym miejscu pracy,
12) realizacja przedsięwzięć w zakresie szkolenia
obronnego,
13) organizowanie
i przeprowadzanie kwalifikacji wojskowej,
14) realizacja
innych zadań obronnych zleconych przez Wojewodę.”;
6) w
§ 54 po ust. 2 dodaje się ust. 3 w brzmieniu:
„3. W przypadku szczególnych zagrożeń funkcjonowanie urzędu określa Regulamin
Organizacyjny Starostwa Powiatowego w Skarżysku-Kamiennej na okres zagrożenia
bezpieczeństwa państwa, kryzysu i wojny.”.
2. Załącznik
nr 1 do Regulaminu Organizacyjnego – Schemat Organizacyjny Starostwa
Powiatowego w Skarżysku Kamiennej otrzymuje brzmienie zgodnie z załącznikiem nr
1 do niniejszej uchwały.
3. Załącznik
nr 2 do Regulaminu Organizacyjnego – Schemat organizacyjny koordynacji działań
jednostek organizacyjnych Powiatu Skarżyskiego otrzymuje brzmienie zgodnie
z załącznikiem nr 2 do niniejszej uchwały.
§2.
Wykonanie uchwały powierza się Staroście Skarżyskiemu.
§3.
Uchwała wchodzi w
życie z dniem podjęcia.
Przewodniczący Zarządu
Powiatu Skarżyskiego
Artur Berus
Członkowie
Zarządu:
- Katarzyna Bilska
- Tadeusz Bałchanowski
- Cezary Błach
- Monika Pająk
UZASADNIENIE
Wprowadzone zmiany w
Regulaminie Organizacyjnym Starostwa Powiatowego w Skarżysku-Kamiennej po pierwsze dotyczą nowego podziału kompetencji członków
Zarządu Powiatu Skarżyskiego, wynikającego z rozpoczęcia się kolejnej kadencji
samorządowej, po drugie uwzględniają zalecenia Wojewody Świętokrzyskiego
zawarte w wystąpieniu pokontrolnym z przeprowadzonej w dniu 20 marca 2024 r. kontroli realizacji zadań obronnych w
Starostwie Powiatowym w Skarżysku-Kamiennej (dotyczą § 11, 14, 29 i 54).
Zmiany w zakresie nowego podziału
kompetencji dotyczą przede wszystkim Wicestarosty i drugiego Członka Zarządu
Powiatu. Zgodnie z aktualnymi zapisami Wicestarosta bezpośrednio nadzoruje
zakres spraw realizowanych przez:
1) Wydział Edukacji, Promocji, Kultury, Sportu
i Turystyki,
2) Powiatowy Zespół do spraw Orzekania o
Niepełnosprawności.
Ponadto Wicestarosta koordynuje
działalność następujących szkół i placówek oświatowych dla których Powiat
Skarżyski jest organem prowadzącym:
1) I Liceum Ogólnokształcące im. Juliusza
Słowackiego,
2) II Liceum Ogólnokształcące im. Adama
Mickiewicza,
3) Zespół Placówek Resocjalizacyjno-Wychowawczych,
4) Specjalny Ośrodek Szkolno-Wychowawczy nr 2,
5) Zespół Placówek Edukacyjno-Wychowawczych,
6) Powiatowe Centrum Rozwoju Edukacji,
7) Zespół Szkół Samochodowo-Usługowych,
8) Zespół Szkół Ekonomicznych im. Mikołaja
Kopernika,
9) Zespół Szkół Transportowo-Mechatronicznych,
10) Zespół Szkół Technicznych.
W ramach podziału zadań i kompetencji
drugi z Członków Zarządu bezpośrednio nadzoruje zakres spraw wykonywanych
przez:
1) Wydział
Inwestycji, Mienia i Obsługi Gospodarczej,
2) Wydział
Informatyki,
3) Zespół
do spraw Polityki Społecznej i Senioralnej.
Ponadto koordynuje
działalność następujących jednostek organizacyjnych Powiatu:
1) Powiatowe
Centrum Pomocy Rodzinie,
2) Dom
Pomocy Społecznej,
3) Dom
Pomocy Społecznej „Centrum Seniora”
4) Powiatowy
Środowiskowy Dom Samopomocy,
5) Placówka
Opiekuńczo-Wychowawcza nr 1 „Przystań 1”,
6) Placówka
Opiekuńczo-Wychowawcza nr 2 „Przystań 2”,
7) Centrum
Obsługi Placówek.
Zmieniono zapis
dotyczący Nieetatowego Członka Zarządu Powiatu. Zgodnie z nowym zapisem
Nieetatowy Członek Zarządu Powiatu współdziała ze Starostą, Wicestarostą i
Członkami Zarządu. Realizuje zadania zlecone przez Starostę oraz współpracuje z
Wicestarostą w zakresie koordynacji zadań z zakresu funkcjonowania organizacji
pozarządowych, sportu, kultury i turystyki.
Bez
zmian pozostaje zakres zadań i kompetencji Starosty, który sprawuje bezpośredni
nadzór nad działalnością następujących komórek organizacyjnych starostwa:
1) Wydział
Geodezji, Kartografii, Katastru i Gospodarki Nieruchomościami,
2) Biuro
Rady Powiatu,
3) Biuro
Powiatowego Rzecznika Konsumentów,
4) Zespół
do spraw Zarządzania Kryzysowego,
5) Zespół
Kontroli i Audytu Wewnętrznego,
6) Zespół
Radców Prawnych.
Ponadto Staroście
tak jak dotychczas podlegają bezpośrednio następujące stanowiska pracy:
1) Geolog
Powiatowy,
2) Pełnomocnik
do spraw Ochrony Informacji Niejawnych,
3) Inspektor
Ochrony Danych,
4) Rzecznik
Prasowy,
5) Stanowisko
do spraw Bezpieczeństwa i Higieny Pracy.
Starosta tak jak
dotychczas koordynuje działalność następujących jednostek organizacyjnych
powiatu:
1) Powiatowego
Urzędu Pracy,
2) Zespołu
Opieki Zdrowotnej w Skarżysku-Kamiennej Szpital Powiatowy im. Marii
Skłodowskiej-Curie,
3) Międzyzakładowego
Ośrodka Medycyny Pracy,
4) Obwodu Lecznictwa Kolejowego SP ZOZ.
Bez zmian
pozostaje także zakres zadań i kompetencji pierwszego z Członków Zarządu
Powiatu, który bezpośrednio nadzoruje zakres spraw wykonywanych przez:
1) Wydział
Architektury, Budownictwa i Zagospodarowania Przestrzennego,
2) Wydział
Ochrony Środowiska, Rolnictwa i Leśnictwa,
3) Wydział
Komunikacji i Transportu.
Ponadto Członek Zarządu koordynuje działalności jednostki organizacyjnej
Powiatu – Zarządu Dróg Powiatowych.
Zmiany dotyczą zakresu
Sekretarza Powiatu. Zgodnie z wprowadzonymi zmianami Sekretarz nadzoruje zakres
spraw wykonywanych przez następujące komórki organizacyjne Starostwa:
1) Wydział Organizacyjny i Spraw
Obywatelskich,
2) Zespół do spraw Zdrowia,
3) Zespół do spraw obsługi Zarządu Powiatu
i Kadr.
Działalność organu wykonawczego jednostki
samorządu terytorialnego, jakim jest zarząd powiatu powinna być tak
zorganizowana, aby mógł on wypełniać swoje ustawowe czynności i obowiązki. Wskazanie w Regulaminie Organizacyjnym Starostwa Powiatowego w
Skarżysku-Kamiennej zadań oraz kompetencji członków Zarządu Powiatu zapewnia
właściwą organizację urzędu, a także ciągłość i prawidłowość wykonywanych
zadań. Pozostałe zmiany wynikają z zaleceń Wojewody Świętokrzyskiego w związku
z przeprowadzoną kontrolą realizacji zadań obronnych w Starostwie Powiatowym w
Skarżysku-Kamiennej.
metryczka
Opublikował: Anna Wisowata (20 maja 2024, 12:45:32)
Ostatnia zmiana: brak zmian
Liczba odsłon: 289