NULL string(0) ""

Uchwała nr 2/4/2024Zarządu Powiatu Skarżyskiegoz dnia 15 maja 2024w sprawie zmiany Regulaminu Organizacyjnego Starostwa Powiatowego w Skarżysku-Kamiennej Na podstawie art. 32 ust. 2 pkt 6 ustawy z dnia 5 czerwca 1998 r. o samorządzie powiatowym (Dz. U. z 2024 r. poz.107)

Uchwała nr 2/4/2024
Zarządu Powiatu Skarżyskiego
z dnia 15 maja 2024


w sprawie zmiany Regulaminu Organizacyjnego Starostwa Powiatowego w Skarżysku-Kamiennej

Na podstawie art. 32 ust. 2 pkt 6 ustawy z dnia 5 czerwca 1998 r. o samorządzie powiatowym (Dz. U. z 2024 r. poz.107)


Zarząd Powiatu Skarżyskiego uchwala, co następuje:

§1.

1. W Regulaminie Organizacyjnym Starostwa Powiatowego w Skarżysku-Kamiennej, stanowiącym załącznik nr 1 do Uchwały Nr 45/101/2022 Zarządu Powiatu Skarżyskiego z dnia 14 września 2022 r. w sprawie uchwalenia Regulaminu Organizacyjnego Starostwa Powiatowego w Skarżysku-Kamiennej wprowadza się następujące zmiany:
1) w § 11 ust. 2 pkt 12 otrzymuje brzmienie:
„12) sprawowanie ogólnego kierownictwa i nadzoru nad realizacją zadań obronnych wykonywanych przez urząd i podległe jednostki organizacyjne, wynikających z ustawy o obronie Ojczyzny, przepisów wykonawczych wydawanych na jej podstawie, a także innych ustaw szczególnych,”;
2) w § 12:
a) ust. 5 otrzymuje brzmienie:
„5. Wicestarosta w ramach podziału zadań i kompetencji bezpośrednio nadzoruje zakres spraw realizowanych przez:
1) Wydział Edukacji, Promocji, Kultury, Sportu i Turystyki,
2) Powiatowy Zespół do spraw Orzekania o Niepełnosprawności.”;
b) ust. 6 otrzymuje brzmienie:
„6. Wicestarosta koordynuje działalność następujących szkół i placówek oświatowych dla których Powiat Skarżyski jest organem prowadzącym:
1) I Liceum Ogólnokształcące im. Juliusza Słowackiego,
2) II Liceum Ogólnokształcące im. Adama Mickiewicza,
3) Zespół Placówek Resocjalizacyjno-Wychowawczych,
4) Specjalny Ośrodek Szkolno-Wychowawczy nr 2,
5) Zespół Placówek Edukacyjno-Wychowawczych,
6) Powiatowe Centrum Rozwoju Edukacji,
7) Zespół Szkół Samochodowo-Usługowych,
8) Zespół Szkół Ekonomicznych im. Mikołaja Kopernika,
9) Zespół Szkół Transportowo-Mechatronicznych,
10) Zespół Szkół Technicznych.” ;
3) w § 13:
a) ust. 4 otrzymuje brzmienie:
„4. W ramach podziału zadań i kompetencji drugi z Członków Zarządu bezpośrednio nadzoruje zakres spraw wykonywanych przez:
1) Wydział Inwestycji, Mienia i Obsługi Gospodarczej,
2) Wydział Informatyki,
3) Zespół do spraw Polityki Społecznej i Senioralnej.”;
b) ust. 5 otrzymuje brzmienie:
„5. Ponadto koordynuje działalność następujących jednostek organizacyjnych Powiatu:
1) Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie,
2) Dom Pomocy Społecznej,
3) Dom Pomocy Społecznej „Centrum Seniora”
4) Powiatowy Środowiskowy Dom Samopomocy,
5) Placówka Opiekuńczo-Wychowawcza nr 1 „Przystań 1”,
6) Placówka Opiekuńczo-Wychowawcza nr 2 „Przystań 2”,
7) Centrum Obsługi Placówek.”
c) ust. 6 otrzymuje brzmienie:
„6. Nieetatowy Członek Zarządu współdziała ze Starostą, wicestarostą i Członkami Zarządu. Realizuje zadania zlecone przez Starostę oraz współpracuje z Wicestarostą w zakresie koordynacji zadań z zakresu funkcjonowania organizacji pozarządowych, sportu, kultury i turystyki.”;
4) w § 14:
a) ust. 2 otrzymuje brzmienie:
„2. Do zadań Sekretarza Powiatu należy:
1) zapewnienie sprawnego funkcjonowania Starostwa,
2) nadzorowanie całokształtu spraw związanych z organizacją i funkcjonowaniem Starostwa,
3) nadzorowanie spraw związanych z prowadzeniem spraw kadrowych,
4) czuwanie nad przebiegiem i terminowością wykonywanych zadań,
5) inicjowanie i koordynowanie prac związanych z opracowywaniem wewnętrznych regulacji organizacyjno – prawnych, nadzór nad ich realizacją,
6) inicjowanie zadań związanych z poprawą jakości pracy Starostwa i obsługą klientów urzędu,
7) nadzór nad realizacją skarg, wniosków w Starostwie,
8) nadzór nad realizacją petycji,
9) prowadzenie spraw związanych z doskonaleniem i szkoleniem kadr,
10) koordynowanie spraw związanych z praktykami studenckimi oraz stażami odbywanymi w Starostwie,
11) koordynowanie spraw związanych z naborem na stanowiska urzędnicze oraz funkcjonowaniem służby przygotowawczej dla nowozatrudnionych pracowników,
12) organizowanie i koordynowanie zadań obronnych wykonywanych przez urząd i podległe jednostki organizacyjne, wynikających z ustawy o obronie Ojczyzny, przepisów wykonawczych wydawanych na jej podstawie, a także innych ustaw szczególnych,
13) nadzór nad przestrzeganiem procedur regulaminu oceniania pracowników zatrudnionych na stanowiskach urzędniczych w Starostwie,
14) nadzór nad redagowaniem i aktualizacją strony podmiotowej BIP,
15) koordynowanie spraw związanych z przebiegiem kontroli zewnętrznych w Starostwie oraz przebiegiem audytu wewnętrznego,
16) koordynowanie systemem kontroli zarządczej oraz sprawowanie ogólnego nadzoru nad funkcjonowaniem systemu kontroli zarządczej w Starostwie,
17) nadzorowanie funkcjonowania elektronicznego obiegu dokumentów EDICTA w Starostwie,
18) sprawowanie nadzoru nad wykonywaniem w Starostwie wystąpień pokontrolnych i innych ustaleń organów kontroli,
19) koordynowanie działalności komórek organizacyjnych Starostwa oraz określanie komórki wiodącej w przypadku załatwiania spraw wymagających współdziałania,
20) koordynowanie spraw związanych z organizacją i funkcjonowaniem nieodpłatnej pomocy prawnej w powiecie,
21) koordynacja całokształtu zagadnień organizacyjno-technicznych dotyczących współpracy z Zarządem Powiatu powiatowych jednostek organizacyjnych, służb, inspekcji i straży oraz współpracy Zarządu z Radą Powiatu,
22) nadzorowanie toku przygotowań projektów uchwał Zarządu i Rady Powiatu oraz prac związanych z organizacją posiedzeń Zarządu,
23) nadzorowanie realizacji uchwał Rady Powiatu i Zarządu Powiatu oraz wniosków i interpelacji Radnych,
24) wykonywanie wyznaczonych zadań i kompetencji w zakresie określonym przez Starostę i Zarząd zapewniając w tym przedmiocie kompleksowe rozwiązywanie problemów i nadzorowanie realizacji zadań,
25) współpraca z Powiatowym Urzędem Pracy i Powiatową Radą Rynku Pracy,
26) opracowywanie we współpracy z poszczególnymi komórkami organizacyjnymi Raportu o stanie powiatu,
27) wykonywanie innych zadań zleconych przez Starostę.”;
b) ust. 3 otrzymuje brzmienie:
„3. Sekretarz nadzoruje zakres spraw wykonywanych przez następujące komórki organizacyjne Starostwa:
1) Wydział Organizacyjny i Spraw Obywatelskich,
2) Zespół do spraw Zdrowia,
3) Zespół do spraw obsługi Zarządu Powiatu i Kadr.”;
5) w § 29:
a) w ust. 3 po pkt 13 dodaje się pkt 13a w brzmieniu:
„13a) opracowanie i aktualizacja „Planu Ochrony Zabytków na wypadek konfliktu zbrojnego i sytuacji kryzysowych,”;
b) ust. 4 otrzymuje brzmienie:
„4. Do zadań Zespołu w zakresie spraw obronnych należy:
1) opracowanie i utrzymanie w stałej aktualności dokumentów dotyczących osiągania wyższych stanów gotowości obronnej państwa,
2) bieżąca aktualizacja „Planu operacyjnego funkcjonowania powiatu skarżyskiego w warunkach zewnętrznego zagrożenia bezpieczeństwa państwa (kryzysu polityczno-militarnego) i wojny”,
3) współuczestniczenie w opracowaniu planu działania stałego dyżuru oraz właściwym przygotowaniu wyznaczonych do jego pełnienia osób,
4) aktualizacja Regulaminu Organizacyjnego Starostwa na czas „W” w części dotyczącej spraw obronnych i obrony cywilnej,
5) aktualizacja „Planu przygotowania podmiotów leczniczych Powiatu Skarżyskiego na potrzeby obronne państwa”,
6) planowanie i wykonywanie przedsięwzięć związanych z realizacją zadań wynikających
z obowiązków państwa – gospodarza /HNS/ w tym prowadzenie dokumentacji punktu kontaktowego HNS i bazy danych na potrzeby HNS,
7) prowadzenie bieżącej dokumentacji planistycznej i sprawozdawczej dotyczącej realizacji zadań obronnych,
8) utrzymywanie współpracy z Wojskową Komendą Uzupełnień w zakresie uzupełniania jednostek wojskowych żołnierzami rezerwy z obszaru powiatu,
9) zabezpieczenie warunków do wejścia wojsk operacyjnych na obszar powiatu oraz logistycznego zabezpieczenia ich działań,
10) współdziałanie z jednostkami wojskowymi w zakresie zabezpieczenia terenu ich mobilizacyjnego rozwinięcia oraz przegrupowania przez obszar powiatu,
11) opracowanie i aktualizacja dokumentów organizacyjno-planistycznych w zakresie zapewnienia, w czasie wojny staroście warunków funkcjonowania w ustalonym miejscu pracy,
12) realizacja przedsięwzięć w zakresie szkolenia obronnego,
13) organizowanie i przeprowadzanie kwalifikacji wojskowej,
14) realizacja innych zadań obronnych zleconych przez Wojewodę.”;
6) w § 54 po ust. 2 dodaje się ust. 3 w brzmieniu:
„3. W przypadku szczególnych zagrożeń funkcjonowanie urzędu określa Regulamin Organizacyjny Starostwa Powiatowego w Skarżysku-Kamiennej na okres zagrożenia bezpieczeństwa państwa, kryzysu i wojny.”.
2. Załącznik nr 1 do Regulaminu Organizacyjnego – Schemat Organizacyjny Starostwa Powiatowego w Skarżysku Kamiennej otrzymuje brzmienie zgodnie z załącznikiem nr 1 do niniejszej uchwały.
3. Załącznik nr 2 do Regulaminu Organizacyjnego – Schemat organizacyjny koordynacji działań jednostek organizacyjnych Powiatu Skarżyskiego otrzymuje brzmienie zgodnie
z załącznikiem nr 2 do niniejszej uchwały.

§2.

Wykonanie uchwały powierza się Staroście Skarżyskiemu.

§3.

Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.
 
Przewodniczący Zarządu
Powiatu Skarżyskiego

Artur Berus

Członkowie Zarządu:
  1. Katarzyna Bilska
  2. Tadeusz Bałchanowski
  3. Cezary Błach
  4. Monika Pająk


 
UZASADNIENIE
Wprowadzone zmiany w Regulaminie Organizacyjnym Starostwa Powiatowego w Skarżysku-Kamiennej po pierwsze dotyczą nowego podziału kompetencji członków Zarządu Powiatu Skarżyskiego, wynikającego z rozpoczęcia się kolejnej kadencji samorządowej, po drugie uwzględniają zalecenia Wojewody Świętokrzyskiego zawarte w wystąpieniu pokontrolnym z przeprowadzonej w dniu 20 marca 2024 r. kontroli realizacji zadań obronnych w Starostwie Powiatowym w Skarżysku-Kamiennej (dotyczą § 11, 14, 29 i 54).   
Zmiany w zakresie nowego podziału kompetencji dotyczą przede wszystkim Wicestarosty i drugiego Członka Zarządu Powiatu. Zgodnie z aktualnymi zapisami Wicestarosta bezpośrednio nadzoruje zakres spraw realizowanych przez:
1)    Wydział Edukacji, Promocji, Kultury, Sportu i Turystyki,
2)    Powiatowy Zespół do spraw Orzekania o Niepełnosprawności.
Ponadto Wicestarosta koordynuje działalność następujących szkół i placówek oświatowych dla których Powiat Skarżyski jest organem prowadzącym:
1)    I Liceum Ogólnokształcące im. Juliusza Słowackiego,
2)    II Liceum Ogólnokształcące im. Adama Mickiewicza,
3)    Zespół Placówek Resocjalizacyjno-Wychowawczych,
4)    Specjalny Ośrodek Szkolno-Wychowawczy nr 2,
5)    Zespół Placówek Edukacyjno-Wychowawczych,
6)    Powiatowe Centrum Rozwoju Edukacji,
7)    Zespół Szkół Samochodowo-Usługowych,
8)    Zespół Szkół Ekonomicznych im. Mikołaja Kopernika,
9)    Zespół Szkół Transportowo-Mechatronicznych,
10)  Zespół Szkół Technicznych.
W ramach podziału zadań i kompetencji drugi z Członków Zarządu bezpośrednio nadzoruje zakres spraw wykonywanych przez:
1)      Wydział Inwestycji, Mienia i Obsługi Gospodarczej,
2)      Wydział Informatyki,
3)      Zespół do spraw Polityki Społecznej i Senioralnej.
Ponadto koordynuje działalność następujących jednostek organizacyjnych Powiatu:
1)      Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie,
2)      Dom Pomocy Społecznej,
3)      Dom Pomocy Społecznej „Centrum Seniora”
4)      Powiatowy Środowiskowy Dom Samopomocy,
5)      Placówka Opiekuńczo-Wychowawcza nr 1 „Przystań 1”,
6)      Placówka Opiekuńczo-Wychowawcza nr 2 „Przystań 2”,
7)      Centrum Obsługi Placówek.
Zmieniono zapis dotyczący Nieetatowego Członka Zarządu Powiatu. Zgodnie z nowym zapisem Nieetatowy Członek Zarządu Powiatu współdziała ze Starostą, Wicestarostą i Członkami Zarządu. Realizuje zadania zlecone przez Starostę oraz współpracuje z Wicestarostą w zakresie koordynacji zadań z zakresu funkcjonowania organizacji pozarządowych, sportu, kultury i turystyki.
Bez zmian pozostaje zakres zadań i kompetencji Starosty, który sprawuje bezpośredni nadzór nad działalnością następujących komórek organizacyjnych starostwa:
1)      Wydział Geodezji, Kartografii, Katastru i Gospodarki Nieruchomościami,
2)      Biuro Rady Powiatu,
3)      Biuro Powiatowego Rzecznika Konsumentów,
4)      Zespół do spraw Zarządzania Kryzysowego,
5)      Zespół Kontroli i Audytu Wewnętrznego,
6)      Zespół Radców Prawnych.
Ponadto Staroście tak jak dotychczas podlegają bezpośrednio następujące stanowiska pracy:
1)      Geolog Powiatowy,
2)      Pełnomocnik do spraw Ochrony Informacji Niejawnych,
3)      Inspektor Ochrony Danych,
4)      Rzecznik Prasowy,
5)      Stanowisko do spraw Bezpieczeństwa i Higieny Pracy.
Starosta tak jak dotychczas koordynuje działalność następujących jednostek organizacyjnych powiatu:
1)    Powiatowego Urzędu Pracy,
2)    Zespołu Opieki Zdrowotnej w Skarżysku-Kamiennej Szpital Powiatowy im. Marii Skłodowskiej-Curie,
3)    Międzyzakładowego Ośrodka Medycyny Pracy,
4)    Obwodu  Lecznictwa Kolejowego SP ZOZ.
Bez zmian pozostaje także zakres zadań i kompetencji pierwszego z Członków Zarządu Powiatu, który bezpośrednio nadzoruje zakres spraw wykonywanych przez:
1)     Wydział Architektury, Budownictwa i Zagospodarowania Przestrzennego,
2)     Wydział Ochrony Środowiska, Rolnictwa i Leśnictwa,
3)     Wydział Komunikacji i Transportu.
Ponadto Członek Zarządu koordynuje działalności jednostki organizacyjnej Powiatu – Zarządu Dróg Powiatowych.
Zmiany dotyczą zakresu Sekretarza Powiatu. Zgodnie z wprowadzonymi zmianami Sekretarz nadzoruje zakres spraw wykonywanych przez następujące komórki organizacyjne Starostwa:
1)      Wydział Organizacyjny i Spraw Obywatelskich,
2)      Zespół do spraw Zdrowia,
3)      Zespół do spraw obsługi Zarządu Powiatu i Kadr.

Działalność organu wykonawczego jednostki samorządu terytorialnego, jakim jest zarząd powiatu powinna być tak zorganizowana, aby mógł on wypełniać swoje ustawowe czynności i obowiązki. Wskazanie w Regulaminie Organizacyjnym Starostwa Powiatowego w Skarżysku-Kamiennej zadań oraz kompetencji członków Zarządu Powiatu zapewnia właściwą organizację urzędu, a także ciągłość i prawidłowość wykonywanych zadań. Pozostałe zmiany wynikają z zaleceń Wojewody Świętokrzyskiego w związku z przeprowadzoną kontrolą realizacji zadań obronnych w Starostwie Powiatowym w Skarżysku-Kamiennej.











metryczka


Opublikował: Anna Wisowata (20 maja 2024, 12:45:32)

Ostatnia zmiana: brak zmian
Liczba odsłon: 289