NULL string(0) ""

Uchwała nr 37/122/2023Zarządu Powiatu Skarżyskiegoz dnia 9 sierpnia 2023w sprawie uchwalenia Regulaminu Organizacyjnego Powiatowego Urzędu Pracy w Skarżysku-Kamiennej Na podstawie art. 36 ust. 1 ustawy z dnia 5 czerwca 1998 r. o samorządzie powiatowym (Dz. U. z 2022 r. poz. 1526 oraz z 2023 r. poz. 572)

Uchwała nr 37/122/2023
Zarządu Powiatu Skarżyskiego
z dnia 9 sierpnia 2023


w sprawie uchwalenia Regulaminu Organizacyjnego Powiatowego Urzędu Pracy w Skarżysku-Kamiennej

Na podstawie art. 36 ust. 1 ustawy z dnia 5 czerwca 1998 r. o samorządzie powiatowym (Dz. U. z 2022 r. poz. 1526 oraz z 2023 r. poz. 572)


Zarząd Powiatu Skarżyskiego, uchwala co następuje

§ 1.
Uchwala się Regulamin Organizacyjny Powiatowego Urzędu Pracy w Skarżysku-Kamiennej, stanowiący załącznik nr 1 do niniejszej uchwały.  
 
§ 2.
Wykonanie uchwały powierza się Dyrektorowi Powiatowego Urzędu Pracy w Skarżysku-Kamiennej.
 
§ 3.
Traci moc Uchwała Nr 54/114/2019 Zarządu Powiatu Skarżyskiego z dnia 13 listopada 2019 r.
w sprawie uchwalenia Regulaminu Organizacyjnego Powiatowego Urzędu Pracy w Skarżysku-Kamiennej.
 
§ 4.
Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.
 


Przewodniczący Zarządu
Powiatu Skarżyskiego
Artur Berus
 
Członkowie Zarządu Powiatu:
  1. Anna Leżańska
  2. Katarzyna Bilska
  3. Tadeusz Bałchanowski
  4. Adam Ciok




UZASADNIENIE

Dyrektor Powiatowego Urzędu Pracy w Skarżysku-Kamiennej wystąpił z wnioskiem z dnia 28.07.2023 r. o rozpatrzenie i zatwierdzenie Regulaminu Organizacyjnego Powiatowego Urzędu Pracy w Skarżysku-Kamiennej. W odniesieniu do Regulaminu Organizacyjnego Powiatowego Urzędu Pracy w Skarżysku-Kamiennej, uchwalonego Uchwałą Nr 54/114/2019 Zarządu Powiatu Skarżyskiego z dnia 13 listopada 2019 r. dokonano następujących zmian:
  • zaktualizowano podstawy prawne działania PUP wymienione w § 4 Regulaminu Organizacyjnego,
  • w § 15 „Struktura organizacyjna” w pkt 1 usunięto zapis „Pion ewidencji i działań wspierających”,
  • w § 15 Zespół ds. informatycznych został przekształcony w Stanowisko ds. informatycznych;
  • w § 15 Stanowisko ds. kadr i szkoleń pracowników zostało wyłączone z Zespołu ds. Organizacyjnych i przekształcone w samodzielne Stanowisko ds. Kadr i Szkoleń pracowników,
  • w § 15 Samodzielne stanowisko ds. analityki Rynku Pracy zostało włączone do Zespołu ds. promocji zatrudnienia,
  • w § 21 w pkt 1 zostały dodane dwa zadania do zakresu zadań podstawowych Zespołu ds. Instrumentów rynku pracy, zapisane w podpunkcie 27.: „Doposażenie kosztów zatrudnienia w domu pomocy społecznej lub jednostce organizacyjnej wspierania rodziny i systemu pieczy zastępczej” oraz 28.: „Działania w zakresie aktywizacji zawodowej i integracji społecznej bezrobotnych, które są realizowane w ramach Programu Aktywizacja i Integracja” – wynikające z konieczności dostosowania treści Regulaminu Organizacyjnego PUP do aktualnego brzmienia do Ustawy z dnia 20 kwietnia 2004 r. o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy (Dz. U. z 2023 poz. 735),
  • w § 23 pkt 1 z zakresu zadań podstawowych zespołu ds. promocji i zatrudnienia został usunięty podpunkt 6.: „Prowadzenie biblioteki zakładowej”, ze względu na zanotowany w ostatnich latach znaczący spadek zainteresowania książkami dostępnymi w PUP oraz brakiem zakupu nowych książek,
  • przeniesiona zadania zawarte w § 26 pkt 1 podpunkt 2 z zakresu organizacji obsługi kadrowej pracowników PUP, opracowywania obowiązkowej sprawozdawczości statystycznej, analiz i informacji dotyczącej pracowników PUP, prowadzenia procesu ocen pracowniczych, badania potrzeb szkoleniowych pracowników, doboru kandydatów na szkolenia, organizacji szkoleń, prowadzenia dokumentacji oceny szkoleń, monitorowania budżetu kosztów szkoleń pracowników, organizacji praktyk zawodowych uczniów i studentów, z zakresu zadań podstawowych Zespołu ds. organizacyjnych do § 28 dotyczącego zakresu zadań podstawowych Samodzielnego stanowiska ds. kadr i szkoleń pracowników,
  • do zakresu zadań podstawowych samodzielnego stanowiska ds. kadr i szkoleń pracowników § 28 wprowadzono: „Zarządzanie danymi dotyczącymi składników płacy pracowników”, „Prowadzenie spraw związanych z przeszeregowaniami i awansowaniem pracowników”, „Nadzór nad prawidłowością zapisów i aktualizowanie Statutu, Regulaminu organizacyjnego, Regulaminu pracy, Regulaminu wynagradzania oraz innych dokumentów w zakresie spraw pracowniczych PUP”, „Prowadzenie spraw związanych z naborami na wolne stanowiska pracy”, „Współpraca ze związkami zawodowymi w sprawach kadrowych pracowników PUP”, „Zabezpieczenie pracowników w odzież roboczą i ochronną, sporządzanie danych do wypłaty ekwiwalentu za pranie odzieży roboczej”,
  • zakres zadań podstawowych samodzielnego stanowiska ds. analityki Rynku Pracy w całości został włączony do zakresu zadań podstawowych Zespołu ds. Promocji zatrudnienia - § 23,
  • zakres zadań podstawowych Zespołu ds. informatycznych został przekształcony w zakres zadań podstawowych Stanowiska ds. informatycznych - § 29,
  • w rozdziale 8 „Zasady podpisywania dokumentów finansowych, decyzji, aktów normatywnych i pism” w § 31 pkt 1 podpunkt 1 został dodany zapis: „lub upoważniona osoba”, ze względu na konieczność zapewnienia ciągłości działania urzędu podczas nieobecności dyrektora,
  • w § 32 został dodany zapis: „lub osoba posiadająca upoważnienie”,
  • w § 33 został dodany zapis: „lub pisemnie upoważniona osoba”,
  • w rozdziale 11 „Zasady organizacji przyjmowania, rejestrowania i załatwiania skarg wniosków” w § 38 pkt 3 został dodany zapis: „lub upoważniona osoba”, ze względu na konieczność zapewnienia ciągłości działania urzędu podczas nieobecności Dyrektora,
  • w § 38 pkt 7 został dodany zapis: „lub pisemnie upoważniona osoba”,
  • w konsekwencji zmian wprowadzonych w § 15 „Struktura organizacyjna”, zmianie uległ schemat organizacyjny oraz lista stanowisk. Ponadto w związku z wejściem w życie Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 22 maja 2023 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie wynagradzania pracowników samorządowych na liście stanowisk zastąpiono stanowisko starszego inspektora powiatowego stanowiskiem starszego inspektora.  
  
W związku z powyższym przyjęcie niniejszej uchwały jest zasadne.

Uchwała (227kB) pdf
Załącznik (523kB) pdf

metryczka


Opublikował: Olga Łukomska (23 sierpnia 2023, 08:06:01)

Ostatnia zmiana: brak zmian
Liczba odsłon: 272