Sprawozdanie Komisji Rewizyjnej z realizacji rocznego planu kontroli oraz wykonania wniosków i zaleceń pokontrolnych za 2020 rok

Sprawozdanie
Komisji Rewizyjnej Rady Powiatu Skarżyskiego
z realizacji rocznego planu kontroli oraz wykonania wniosków
i zaleceń pokontrolnych za 2020 rok
 
Zgodnie z zapisami § 33 ust.2 Statutu Powiatu Skarżyskiego Komisja Rewizyjna przedstawia Radzie Powiatu Skarżyskiego sprawozdanie z realizacji rocznego planu kontroli oraz wykonania wniosków i zaleceń pokontrolnych.
Plan Kontroli Komisji Rewizyjnej na 2020 rok został zatwierdzony Uchwałą Nr 142/XVII/2020 Rady Powiatu Skarżyskiego z 23 stycznia 2020 roku i obejmował następujące kontrole:
1. Zespół Szkół Samochodowo-Usługowych w Skarżysku-Kamiennej,
2. Zarząd Powiatu Skarżyskiego – wykonanie budżetu za 2019 rok,
3. Dom Pomocy Społecznej „Centrum Seniora”,
4. Obwód Lecznictwa Kolejowego  SP ZOZ w Skarżysku-Kamiennej,
5. Zespół Placówek Resocjalizacyjno-Wychowawczych w Skarżysku-Kamiennej
Ze względu na stan epidemii panujący w kraju plan kontroli został zmieniony Uchwałą Rady Powiatu Skarżyskiego Nr 162/XXI/2020 z 28 maja 2020 roku, gdzie przesunięto termin kontroli Domu Pomocy Społecznej „Centrum Seniora” z II na IV kwartał. Przedłużający się czas epidemii i brak możliwości wejścia do placówek spowodował, że Uchwałą Nr 196/XXVI/2020 z 26 listopada 2020 roku Rada Powiatu Skarżyskiego na wniosek Komisji Rewizyjnej dokonała zmian w planie kontroli polegających na wykreśleniu z planu kontroli roku 2020 kontroli w Domu Pomocy Społecznej i Zespole Placówek Resocjalizacyjno-Wychowawczych.
 
W związku z powyższym ostatecznie Komisja Rewizyjna przeprowadziła 3 kontrole:
 
1) Zespół Szkół Samochodowo-Usługowych w Skarżysku-Kamiennej     
 
Kontrola przeprowadzona została od 21.02-10.03.2020 przez zespół kontrolny w składzie: Renata Bilska – Przewodnicząca Zespołu Kontrolnego, Mieczysław Bąk i Barbara Kocia. Zakres kontroli obejmował: stan organizacyjny placówki, informację o kontrolach zewnętrznych oraz wykonanie zaleceń pokontrolnych, gospodarkę finansową i majątkową ZSS-U. Po przeprowadzonej kontroli Komisja Rewizyjna przyjęła wnioski i zalecenia pokontrolne kierowane do dyrektora placówki, wnioskując o wyłączenie z użytkowania części boiska asfaltowego, poprzez zabezpieczenie miejsc gdzie występują pęknięcia asfaltu oraz wystają 2 elementy metalowe, mogące zagrażać zdrowiu i bezpieczeństwu osób korzystających lub doprowadzenie do bezpiecznego użytkowania poprzez zlikwidowanie nieprawidłowości wykazanych w protokole Świętokrzyskiego Państwowego Wojewódzkiego Inspektora Sanitarnego z dnia 4.11.2019 roku.
 
Na wniosek Komisji Rewizyjnej nie została udzielona odpowiedź.
 
2) Kontrola Zarząd Powiatu Skarżyskiego – wykonanie budżetu za 2019 rok,

Kontrola przeprowadzona została w terminie od 21.05- 04.06.2020 przez zespół kontrolny w składzie: Bartosz Bętkowski – Przewodniczący Zespołu Kontrolnego, Zbigniew Miernik i Tomasz Wąsowski. Zespół kontrolny pozytywnie zaopiniował wykonanie budżetu za 2019 rok. Następnie Komisja Rewizyjna wystąpiła do Rady z wnioskiem o nieudzielenie absolutorium Zarządowi Powiatu Skarżyskiego. Dokumenty dotyczące wykonania budżetu wraz z wnioskiem Komisji Rewizyjnej były przedmiotem XXII sesji Rady Powiatu 25 czerwca 2020 roku. 
   
3) Kontrola Obwodu Lecznictwa Kolejowego SP ZOZ w Skarżysku-Kamiennej

Kontrola przeprowadzona została w terminie od 15.09-10.11.2020 przez zespół kontrolny w składzie: Tomasz Wąsowski – Przewodnicząca Zespołu Kontrolnego oraz Grzegorz Małkus. Zakres kontroli obejmował: stan organizacyjny placówki, stan realizacji kontraktu z NFZ w 2019 roku, a także informację o kontrolach zewnętrznych oraz wykonanie zaleceń pokontrolnych. Po przeprowadzonej kontroli Komisja Rewizyjna przyjęła wniosek skierowany do Starosty Skarżyskiego o podjęcie dalszych czynności mających na celu uregulowanie stanu prawnego dwóch działek  o numerach 88/27 oraz 88/25, zlokalizowanych na terenie OLK, a będących w użytkowaniu PKP S.A.
 
Na powyższy wniosek Komisji Rewizyjnej Starosta Skarżyski udzielił odpowiedzi pismem z dn. 07.12.2020 roku zachowując 30 dniowy statutowy termin odpowiedzi na wnioski i zalecenia pokontrolne.    

Niniejsze sprawozdanie zostało przyjęte na posiedzeniu Komisji Rewizyjnej 22 marca 2021 roku.
 
 
Przewodniczący
Komisji Rewizyjnej
/-/ Tomasz Wąsowski

metryczka


Wytworzył: Przewodniczący Komisji Rewizyjnej (22 marca 2021)
Opublikował: Nina Zolbach (29 marca 2021, 15:41:33)

Ostatnia zmiana: brak zmian
Liczba odsłon: 364