Interpelacja Radnego Grzegorza Małkusa z 12.08.2022


Skarżysko-Kamienna 12 sierpnia 2022 r. 

Grzegorz Małkus
Radny Rady Powiatu Skarżyskiego
Klub Radnych Prawo i Sprawiedliwość


Przewodniczący Rady Powiatu Skarżyskiego


Interpelacje i zapytanie radnego.

W związku z przyznanymi Powiatowi Skarżyskiemu środkami inwestycyjnymi z Rządowego Programu Polski Ład, na podstawie art. 21 ust. 2a pkt. 9 ustawy o samorządzie powiatowym kieruję za Pana pośrednictwem poniższe interpelacje do Starosty Powiatu Skarżyskiego.
 
1. W czasie XLV Sesji Rady Powiatu Skarżyskiego w dniu 30 czerwca br. Radni Powiatowi mieli okazję zapoznać się z informacją o przyznanych środkach inwestycyjnych dla Powiatu Skarżyskiego na realizację zadań drogowych z Programu Polski Ład min. w Gminie Łączna. Z zadowoleniem każdy odebrał tą informację z uwagi na bardzo korzystny montaż finansowy tego programu. Pozwala to na możliwość realizacji innych zadań drogowych w powiązaniu z samorządami gmin Powiatu Skarżyskiego. W czasie przedmiotowej sesji, Przewodnicząca Rady Gminy Łączna Pani Monika Pająk, w imieniu mieszkańców prosiła o uwzględnienie dwóch inwestycji drogowych na które są gotowe dokumentacje. Sprawa dotyczy miejscowości Klonów oraz Zaskale, do których to dojazdowe drogi powiatowe są w fatalnym stanie. Proszę o jasną i konkretną odpowiedź jakie działania i decyzje podjął Zarząd i Pan Starosta aby przedmiotowe drogi zostały doprowadzone do odpowiedniego stanu technicznego oraz na kiedy i z jakiego programu zostanie zrealizowana gruntowna przebudowa tych dwóch dróg?

2. Kolejne olbrzymie środki jakie otrzymał Powiat Skarżyski z Rządowego Programu Polski Ład, zostały przeznaczone na zadanie Termomodernizacja budynku przy ul. Sikorskiego 20 w Skarżysku-Kamiennej wraz z adaptacją pomieszczeń na potrzeby Powiatowego Urzędu Pracy. Wybór najkorzystniejszej oferty nastąpił 6 czerwca br. Na stronie bip Starostwa Powiatowego jest zamieszczone ogłoszenie o przetargu, natomiast w zakładce „rozstrzygnięcia" trudno jest doszukać się wyczerpującej informacji na temat wyboru najkorzystniejszej oferty. Proszę o konkretną informację i odpowiedź na poniższe pytania w tej sprawie:
1)    jakie firmy i na jaką kwotę złożyły oferty, proszę o podanie wartości netto i brutto?
2)    Jakie kryteria oceny zastosowano przy wyborze ofert i czy skorzystano z możliwości uzupełnienia ofert względnie unieważnienia przetargu w celu wyłonienia najkorzystniejszej oferty? Jakie przesłanki zdecydowały, że dokonano wyboru najdroższej oferty?
4) Z jakiego powodu w toku postępowania przetargowego nie uwzględniono dotychczasowego doświadczenia z potencjalnym wykonawcą w kryterium rzetelności zrealizowanych na rzecz zamawiającego inwestycji?
Proszę o udzielenie odpowiedzi w formie i terminie przewidzianych w Statucie Powiatu Skarżyskiego.

interpelacja Radnego Grzegorza Małkusa-12.08.2022.pdf (610kB) pdf



ODPOWIEDŹ NA INTERPELACJĘ



Skarżysko-Kamienna, dn. 24.08.2022 r.
OZ.0003.19.2022
 
 
Sz. P.
Jacek Jeżyk
Przewodniczący Rady
Powiatu Skarżyskiego
 
W odpowiedzi na interpelację Radnego Rady Powiatu Skarżyskiego Pana Grzegorza Małkusa informuję, że:

Ad. 1. Remont drogi powiatowej nr 1405T – Gózd – Psary – Bodzentyn w gminie Łączna w bieżącym roku został wykonany w dniach od 18 do 24 czerwca. Przeprowadzono remont uszkodzonej nawierzchni drogi w technologii powierzchniowego utrwalenia emulsją i grysami.
Remont drogi według opracowanej dokumentacji projektowej planowany jest do przeprowadzenia w 2023 roku w ramach Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg (nabór wniosków o dofinansowanie planowany jest na m-c wrzesień 2022 r.),
Remont drogi powiatowej nr 1744T na odcinku Podzagnańszcze – Zaskale w gminie Łączna – trwa procedura przetargowa na wyłonienie Wykonawcy w celu dokonania remontu drogi w technologii powierzchniowego utrwalenia emulsją i grysami na odcinku o długości 900 m wraz z wymianą podłoża w miejscu występujących wysadzin.

Ad. 2. W ramach przeprowadzonego postępowania o udzielenie zamówienia publicznego pn.„Termomodernizacja budynku przy ul. Sikorskiego 20 w Skarżysku-Kam. wraz z adaptacją pomieszczeń na potrzeby Powiatowego Urzędu Pracy” wpłynęły trzy oferty, tj.:
1.         EXPOL-BIS Pawliszak Arkadiusz, Pawliszak Waldemar Spółka Jawna ul. Wioślarska 1 26-110 Skarżysko – Kamienna za cenę brutto 11.978.163,99 zł (netto: 9.738.344,71 zł),
2.         ARBUD INVESTMENT Sp. z o.o.  Al. Wojska Polskiego 43, 26-600 Radom za cenę brutto: 11.764.237,90 zł (netto: 9.564.421,06 zł),
3.         Zakład Usług Remontowych i Produkcyjnych „ZURiP” S.A. ul. Warszawska 109 28-366 Małogoszcz za cenę brutto: 11.549.700,00 zł (netto: 9.390.000,00 zł).
Z uwagi na charakter i przeznaczenie budynku przy ul. Sikorskiego 20 w Skarżysku – Kamiennej w przedmiotowym postępowaniu zastosowano dwa kryteria oceny ofert, tj. cena, stanowiąca wagę w wysokości 60% oraz okres gwarancji, stanowiący wagę w wysokości 40%.  
W wyniku dokonania badania i oceny ofert Zamawiający uznał, że oferta nr 3: Zakład Usług Remontowych i Produkcyjnych „ZURiP” S.A. ul. Warszawska 109 28-366 Małogoszcz podlega odrzuceniu na podstawie art. 226 ust. 1 pkt 14) ustawy Prawo zamówień publicznych, ponieważ Wykonawca wniósł wadium w sposób nieprawidłowy (termin składania ofert upłynął w dniu 13.05.2022r. o godz. 10:00. Natomiast wadium wniesione przez Zakład Usług Remontowych i Produkcyjnych „ZURiP” S.A. zostało zaksięgowane na rachunku bankowym Zamawiającego dopiero o godz. 11:14 w dniu 13.05.2022r., tj. po wyznaczonym terminie na składanie ofert).
W związku z tym faktem oferta nr 2: ARBUD INVESTMENT Sp. z o.o. Al. Wojska Polskiego 43, 26-600 Radom została najwyżej oceniona i tym samym, zgodnie z art. 274 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych, wezwana w dniu 16.05.2022r. do złożenia podmiotowych środków dowodowych określonych w rozdziale XIX ust. 3 Specyfikacji warunków zamówienia, w zakresie braku podstaw do wykluczenia z postępowania oraz spełnienia warunków udziału w niniejszym postępowaniu (wyznaczono termin na złożenie dokumentów i oświadczeń do dnia 24.05.2022r.). Wykonawca nie złożył w wymaganym terminie pożądanych dokumentów oświadczeń. W związku z tym Zamawiający, działając w trybie art. 128 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych, ponownie wezwał Wykonawcę (pismo z dnia 25.05.2022r.) do złożenia podmiotowych środków dowodowych. W treści w/w wezwania Zamawiający wyznaczył Wykonawcy nieprzekraczający termin na złożenie dokumentów i oświadczeń do dnia 30.05.2022r. godz. 10:00. Pomimo ponownego wezwania, Wykonawca nie przedstawił żadnych podmiotowych środków dowodowych. Wobec zaistniałej sytuacji Zamawiający był zobowiązany do odrzucenia oferty nr 2 na podstawie art. 226 ust. 1 pkt 2) lit. c) ustawy Prawo zamówień publicznych (w przypadku gdy wykonawca nie złożył w przewidzianym terminie podmiotowych środków dowodowych, potwierdzających brak podstaw wykluczenia lub spełnienia warunków udziału w postępowaniu). Ponadto oferent nr 2 w dniu 16.05.2022r. wystąpił do Zamawiającego z oświadczeniem, iż nie zamierza realizować przedmiotowego zamówienia.
Informuję także że, na skutek niezłożenia przez oferenta nr 2: ARBUD INVESTMENT Sp. z o.o.  Al. Wojska Polskiego 43, 26-600 Radom podmiotowych środków dowodowych, w trybie art. 128 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych, Zamawiający dokonał zatrzymania wadium w wysokości 100.000,00 zł.
Wobec powyższego oferta nr 1: EXPOL-BIS Pawliszak Arkadiusz, Pawliszak Waldemar Spółka Jawna ul. Wioślarska 1 26-110 Skarżysko – Kamienna została najwyżej oceniona i tym samym, zgodnie z art. 274 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych, w dniu 30.05.2022r. wezwana do złożenia podmiotowych środków dowodowych określonych w rozdziale XIX ust. 3 Specyfikacji warunków zamówienia, w zakresie braku podstaw do wykluczenia z postępowania oraz spełnienia warunków udziału w niniejszym postępowaniu. W dniu 01.06.2022r. Wykonawca złożył, wymagane w SWZ, podmiotowe środki dowodowe. Następnie Wykonawca w dniu 03.06.2022r. został wezwany do udzielenia dodatkowych wyjaśnień w zakresie przedłożonych dokumentów. Wykonawca udzielił wyczerpującej odpowiedzi w dniu 06.06.2022r. i potwierdził spełnienie wszystkich wymogów określonych w Specyfikacji warunków zamówienia.
Wyjaśniam także, iż w w/w postępowaniu nie zaistniała żadna z przesłanek, określonych w ustawie Prawo zamówień publicznych, zobowiązująca Zamawiającego do unieważnienia przedmiotowego postępowania.
Celem Zamawiającego był wybór profesjonalnego i rzetelnego wykonawcy, dlatego też w dokumentacji zamówienia określono szereg dodatkowych wymogów, które winien był spełnić potencjalny wykonawca. Wykonawca miał wykazać się doświadczeniem polegającym na wykonaniu co najmniej 2 zamówień o wartości nie mniejszej niż 3.000.000,00 zł brutto każda, których przedmiotem było wykonanie remontu lub modernizacji lub przebudowy lub rozbudowy lub budowy budynku, wykonanych należycie, zgodnie z przepisami prawa budowlanego i prawidłowo ukończonych. Wykonawca miał wykazać, że dysponuje osobami, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadającymi uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności konstrukcyjno - budowlanej, w specjalności instalacyjnej dotyczącej instalacji sanitarnych oraz w specjalności instalacyjnej dotyczącej instalacji elektrycznych. Wykonawca miał wykazać, że posiada zdolność kredytową lub środki finansowe w wysokości nie niższej niż: 4.000.000,00 zł brutto. Ponadto Zamawiający wskazał podstawy do wykluczenia z postępowania o udzielenie zamówienia publicznego wobec Wykonawcy, który naruszył obowiązki dotyczące płatności podatków, opłat lub składek na ubezpieczenie społeczne lub zdrowotne, z wyjątkiem przypadku, o którym mowa w art. 108 ust. 1 pkt 3 ustawy Prawo zamówień publicznych, chyba że Wykonawca odpowiednio przed upływem terminu składania ofert dokonał płatności należnych podatków, opłat lub składek na ubezpieczenie społeczne lub zdrowotne wraz z odsetkami lub grzywnami lub zawarł wiążące porozumienie w sprawie spłaty tych należności, oraz wobec Wykonawcy w stosunku do którego otwarto likwidację, ogłoszono upadłość, którego aktywami zarządza likwidator lub sąd, zawarł układ z wierzycielami, którego działalność gospodarcza jest zawieszona albo znajduje się on w innej tego rodzaju sytuacji wynikającej z podobnej procedury przewidzianej w przepisach miejsca wszczęcia tej procedury. Zamawiający wymagał także od Wykonawcy składającego ofertę wniesienia wadium w kwocie 100.000,00 zł oraz wniesienia od wykonawcy najkorzystniejszego zabezpieczenia należytego wykonania umowy w wysokości 5 % ceny ofertowej brutto. Zamawiający określił także bardzo szczegółowo w projekcie umowy na realizację zamówienia obowiązki wykonawcy oraz konsekwencje wynikające z nienależytego wykonywania zamówienia. W związku z czym Zamawiający dochował wszelkich starań, aby w rzetelny sposób dokonać wyboru wykonawcy na realizację przedmiotowej inwestycji.
Aspekt rzetelności zrealizowanych na rzecz zamawiającego inwestycji, o czym mowa w ust. 2 pkt 4) Interpelacji z dnia 12.08.2022r., został oceniony w świetle przesłanek wykluczenia z postępowania zgodnie z ustawą Prawo zamówień publicznych. Wobec wykonawcy nie zachodziły okoliczności powodujące wykluczenie z postępowania. Dodatkowo rzetelność zrealizowanej na rzecz zamawiającego inwestycji potwierdzona została w referencjach z dnia 16.01.2019r. 
Dokumenty dotyczące postępowania pn. „Termomodernizacja budynku przy ul. Sikorskiego 20 w Skarżysku-Kam. wraz z adaptacją pomieszczeń na potrzeby Powiatowego Urzędu Pracy”, w tym informacja o wyborze najkorzystniejszej oferty, zostały zamieszczone na platformie miniPortal, zgodnie z wymogami ustawy Prawo zamówień publicznych. Natomiast na stronie Biuletynu Informacji Publicznej dodatkowo zamieszczony został link do odpowiedniej strony internetowej platformy miniPortal, a także dodatkowo zostało zamieszczone Ogłoszenie o zamówieniu, celem szerszego poinformowania potencjalnych oferentów.
Jako źródłową stronę dokumentacji zamówienia wskazuję platformę miniPortal:
https://miniportal.uzp.gov.pl/Postepowania/e06640d0-25b1-4d0b-a314-770719ac66a2

Starosta
 Artur Berus

odpowiedź na interpelację Radnego G.Małkusa-12.08.2022.pdf (263kB) pdf

metryczka


Wytworzył: Grzegorz Małkus (12 sierpnia 2022)
Opublikował: Joanna Wężyk (16 sierpnia 2022, 09:14:22)

Ostatnia zmiana: Nina Zolbach (26 sierpnia 2022, 08:55:03)
Zmieniono: dodano odpowiedź na interpelację

rejestr zmian tej informacji »


Liczba odsłon: 464