Protokół Nr 20/2024 z posiedzenia Zarządu Powiatu Skarżyskiego w dniu 19 września 2024 r.
W posiedzeniu udział wzięli:
Członkowie Zarządu Powiatu:
- Artur Berus - Starosta
- Tadeusz Bałchanowski - Członek Zarządu Powiatu
- Cezary Błach - Członek Zarządu Powiatu
- Monika Pająk - Członek Zarządu Powiatu
Stali uczestnicy posiedzenia:
- Urszula Wrona - Skarbnik Powiatu
- Małgorzata Nosowicz - Sekretarz Powiatu
Pozostali uczestnicy posiedzenia:
- Dariusz Zalega - Kierownik Referatu ds. Mienia i Obsługi Gosp.
- Renata Pacek - Naczelnik Wydziału Edukacji, Promocji, Kultury Sportu i Turystyki
Lista obecności stanowi załącznik nr 1 do protokołu.
Posiedzeniu przewodniczył Starosta – Pan Artur Berus.
Posiedzenie protokołowała: Olga Łukomska – Starszy inspektor.
Starosta – Pan Artur Berus przedstawił proponowany porządek posiedzenia oraz zapytał o uwagi i wnioski.
W związku z brakiem uwag, Zarząd Powiatu przyjął porządek posiedzenia.
Porządek posiedzenia:
- Rozpatrzenie pism skierowanych do Zarządu Powiatu.
- Sprawy różne.
Ad. pkt 1. Rozpatrzenie pism skierowanych do Zarządu Powiatu
Starosta – Pan Artur Berus poinformował, że w związku z ubieganiem się Komendy Powiatowej PSP w Skarżysku-Kamiennej o środki finansowe z Programu Fundusze Europejskie na Infrastrukturę, Klimat, Środowisko pn. „FENIKS” na wykonanie termomodernizacji i inwestycję w odnawialne źródła energii, Komendant PSP zwraca się z prośbą o wyrażenie zgody na wykonanie w/w prac w zajmowanym przez PSP budynku oraz o udzielenie wsparcia finansowego na wykonanie audytu energetycznego (pismo w sprawie stanowi załącznik nr 2).
Starosta wyjaśnił, że wykonanie audytu jest elementem koniecznym, aby móc aplikować o środki z w/w programu. Koszt jego sporządzenia wynosi około 18 tys. zł. Sfinansowanie go ze środków własnych będzie trudne ze względu na niewystarczającą ilość środków w budżecie jednostki.
Kończąc wypowiedź, Pan Artur Berus wskazał, że przeprowadzenie termomodernizacji budynku strażnicy spowoduje obniżenie zapotrzebowania na energię cieplną, zmniejszy emisję zanieczyszczeń powietrza i obniży koszty utrzymania obiektu.
Zarząd Powiatu wyraził zgodę na wykonanie w/w prac w zajmowanym przez PSP budynku. Jednocześnie Zarząd wskazał, że środki na wykonanie audytu energetycznego zostały zabezpieczone przez Radę Powiatu Skarżyskiego.
Starosta – Pan Artur Berus zapoznał zebranych z pismem Dyrektor Zespołu Szkół Ekonomicznych informującym, że szkoła przygotowuje wniosek o dofinansowanie projektu „skarżyski Ekonomik (prze)bojowy na lokalnym rynku pracy!” w ramach programu regionalnego Fundusze Europejskie dla Świętokrzyskiego 2021-2027, Priorytet 8. Edukacja na wszystkich etapach życia, Działanie 08.04. (załącznik nr 3)
Zarząd Powiatu nie wniósł uwag i jednogłośnie przyjął powyższą informację do wiadomości.
Z pismem Dyrektora Zespołu Placówek Edukacyjno-Wychowawczych informującym o zamiarze wynajęcia mieszkania obywatelom Ukrainy na okres 01.10.2024r. do 31.08.2025r. zgodnie z Uchwałą Rady Powiatu Nr 118/XIV/2019 z dnia 29.10.2019r. w sprawie zasad wynajmowania lokali mieszkalnych wchodzących w skład zespołu mieszkaniowego powiatu skarżyskiego, w związku z zakończeniem finansowania ich pobytu przez Urząd Miasta w Skarżysku-Kamiennej (załącznik nr 4), zapoznał zebranych Członek Zarządu – Pan Cezary Błach.
Zarząd Powiatu wyraził zgodę na wynajęcie mieszkania we wskazanym okresie – odpłatnie, zgodnie z obecnie obowiązującymi stawkami za wynajem.
Członek Zarządu – Pan Cezary Błach przedstawił pismo Dyrektora Zespołu Placówek Edukacyjno-Wychowawczych (załącznik nr 5) informujące o:
- zawarciu umowy w dniu 05.07.2024r. z PU „Vending” Szcześniak Henryk na najem 1 m² powierzchni lokalu przy ul. Sokolej 15 w Skarżysku-Kamiennej na urządzenie służące do sprzedaży produktów typu snack na okres od 01.09.2024r. do 30.06.2025r.
- zawarciu umowy w dniu 30.08.2024r. z HAPPY END Łukasz Pietraszkiewicz na dzierżawę placu o powierzchni 150m² o nawierzchni betonowej przy ul. Szkolnej 16 w Skarżysku-Kamiennej na okres od 01.09.2024r. do 31.08.2025r.
Zarząd Powiatu przyjął powyższą informację do wiadomości. Jednocześnie Zarząd zobowiązał Dyrektora ZPEW do przestrzegania Uchwały nr 114/XVI/2015 Rady Powiatu Skarżyskiego z dnia 28 grudnia 2015r. w sprawie szczegółowych warunków korzystania z nieruchomości Powiatu Skarżyskiego przekazanych powiatowym jednostkom organizacyjnym w trwały zarząd. Ponadto, Zarząd zobowiązał Wydział IM do wystosowania pisma do dyrektorów wszystkich jednostek podległych Powiatowi Skarżyskiemu z przypomnieniem, o konieczności przestrzegania przez nich Uchwały nr 114/XVI/2015 Rady Powiatu Skarżyskiego z dnia 28 grudnia 2015 r.
Członek Zarządu – Pan Cezary Błach poinformował, iż w związku z unieważnieniem postępowania o udzielenie zamówienia publicznego pn. ”Wykonanie prac geodezyjnych wynikających z zadań realizowanych przez Starostwo Powiatowe w Skarżysku-Kamiennej - II” w części dotyczącej zadania nr 1, 2 i 4, Wydział Inwestycji, Mienia i Obsługi Gospodarczej zwraca się z prośbą o zajęcie stanowiska w sprawie ogłoszenia kolejnego postępowania na realizację powyższych zadań oraz przedłużenia terminu wykonania zadań od dnia podpisania umowy do dnia 16.12.2024r., zgodnie z propozycją merytorycznego wydziału, tj. Wydziału Geodezji, Kartografii, Katastru i Gospodarki Nieruchomościami Starostwa Powiatowego (pismo w sprawie stanowi załącznik nr 6).
Zarząd Powiatu podjął decyzję o ogłoszeniu kolejnego postępowania na realizację powyższych zadań oraz przedłużenia terminu wykonania zadań od dnia podpisania umowy do dnia 16.12.2024r.
Z pismem Zespołu Szkół Technicznych w Skarżysku-Kamiennej w sprawie wyrażenia zgody na utworzenie w roku szkolnym 2024/2025 Kwalifikacyjnego Kursu Zawodowego w kwalifikacji:
- BUD.25 – Organizacja, kontrola i sporządzanie kosztorysów robót wykończeniowych w budownictwie w zawodzie 311219 Technik robót wykończeniowych w budownictwie (liczba złożonych podań 20),
- ELE.02 – Montaż, uruchamianie i konserwacja instalacji, maszyn i urządzeń elektrycznych w zawodzie 741103 Elektryk (liczba złożonych podań 25) (załącznik nr 7)
Zarząd Powiatu nie wniósł uwag i jednogłośnie wyraził zgodę w powyższej sprawie.
Członek Zarządu – Pani Monika Pająk poinformowała, że w dniu 13.09.2024r. wpłynęło pismo Stowarzyszenia „Nasz Ekonomik” z prośbą o wyrażenie zgody na rozwiązanie umowy 48/2024 z dnia 12.03.2024r.na realizację zadania publicznego pn. „Żyj sportowo 3x3” (pismo w sprawie stanowi załącznik nr 8).
Pani Monika Pająk wyjaśniła, że Stowarzyszenie uzasadnia w piśmie swoją prośbę brakiem możliwości zrealizowania zadania z uwagi na zbyt małe zainteresowanie nim ze strony szkół podstawowych, których uczniowie stanowili głównych odbiorców.
W związku z powyższym, Zarząd Powiatu wyraził zgodę na rozwiązanie umowy Nr 48/2024 z dnia 12.03.2024r.
Członek Zarządu – Pan Tadeusz Bałchanowski zapoznał zebranych z pismem Pana Rafała Miernika - Dyrektora Centrum Obsługi Placówek w Skarżysku-Kamiennej zawierającym prośbę o wyrażenie zgody na przycięcie drzewa (wierzby) rosnącego na jednej z działek przy ul. Rejowskiej 53/3 (załącznik nr 9).
Członek Zarządu wyjaśnił, że z ustaleń Wydziału Ochrony Środowiska, Rolnictwa i Leśnictwa oraz przedłożonej dokumentacji wynika, iż przedmiotowe drzewo- wierzba, rośnie na działce nr 225/6. Jak wynika z ewidencji gruntów i budynków, działka ta stanowi własność Powiatu Skarżyskiego, będącą w trwałym zarządzie Centrum Obsługi Placówek.
Zarząd Powiatu pozytywnie rozpatrzył przedmiotowy wniosek.
Członek Zarządu – Pan Tadeusz Bałchanowski zapoznał zebranych z pismem Naczelnika Wydziału OS zawierającym prośbę o wyrażenie zgody na przesunięcie środków pieniężnych:
z działu 900 rozdział 90019 paragraf:
- 4190 – nagrody konkursowe – 2 650,00 zł,
- 4210 – zakup materiałów i wyposażenia – 350,00 zł
do działu 900 rozdział 90019 paragraf 4300 – zakup usług pozostałych (załącznik nr 10).
Członek Zarządu wyjaśnił, że powyższe pozwoli na zgromadzenie na paragrafie 4300 środków, które zostaną wydatkowane na zakup kalendarzy na 2025 rok w kwocie 3 000,00 zł.
Zarząd Powiatu wyraził zgodę w powyższej sprawie.
Członek Zarządu – Pan Tadeusz Bałchanowski poinformował, że na posiedzeniu w dniu 18.09.2024 r. Komisja Likwidacyjna powołana w celu dokonania oceny przydatności pojazdów nabytych przez Powiat z drodze orzeczeń sądowych o przepadku pojazdów zdecydowała o sprzedaży / nieodpłatnym przekazaniu pojazdu VW Golf, o wartości 6 300,00 zł brutto, wobec którego został orzeczony przepadek na rzecz Powiatu Skarżyskiego (pismo w sprawie stanowi załącznik nr 11).
W świetle powyższego, Zarząd Powiatu podjął decyzję o sprzedaży w/w auta w drodze przetargu.
Członek Zarządu – Pan Tadeusz Bałchanowski poinformował, że na posiedzeniu w dniu 18.09.2024 r. Komisja Likwidacyjna powołana w celu dokonania oceny przydatności pojazdów nabytych przez Powiat z drodze orzeczeń sądowych o przepadku pojazdów zdecydowała o zezłomowaniu motocykla Honda, wobec którego został orzeczony przepadek na rzecz Powiatu Skarżyskiego (pismo w sprawie stanowi załącznik nr 12).
Zarząd Powiatu podjął decyzję o zezłomowaniu w/w motocykla.
W nawiązaniu do decyzji Zarządu Powiatu z dnia 05.09.2024r. (Protokół Nr 18/2024) w sprawie wniosku Wykonawcy zadania: „Budowa zintegrowanego układu komunikacyjnego polegającego na budowie dróg powiatowych: - Nr 1751T (0444T) Brzeście-Zagórze Gmina Bliżyn, - Nr 1763T (0573T) Michałów Gmina Skarżysko Kościelne, - Nr 1406T (0588T) Kamionki Gmina Łączna – Etap II” – „Rozbudowa drogi powiatowej Nr 0573T w miejscowości Majków – Michałów w gminie Skarżysko Kościelne” o zmianę technologii umocnienia rowu otwartego, Członek Zarządu – Pan Tadeusz Bałchanowski przedstawił zebranym kosztorys robót zamiennych sprawdzony przez nadzór inwestorski.
Następnie Pan Tadeusz Bałchanowski przedstawił opinię Zarządu Dróg Powiatowych, z której wynika, że zaproponowana zmiana technologii wykonania umocnienia rowu jest zmianą nieistotną i jest równoważna pod względem technicznym do rozwiązań projektowych (odprowadzenie wód deszczowych z korpusu drogi). Zmiana generuje oszczędności w wysokości brutto 44 324,28 zł i jest korzystna dla Zamawiającego pod względem finansowym, a zaproponowane rozwiązania techniczne pozwolą na terminową realizację przedsięwzięcia (szybka dostawa niezbędnych elementów prefabrykowanych).
Członek Zarządu dodał, że środki finansowe, które zostaną wygenerowane w wyniku zmiany technologii robót (pomniejszenie kosztu inwestycji) będą mogły być wykorzystane do:
- sfinansowanie robót dodatkowych lub zamiennych, które mogą pojawić się w toku realizacji,
- zwrot do budżetu Powiatu Skarżyskiego jako środki niewykorzystane (pismo w sprawie stanowi załącznik nr 13).
Ad. pkt 2. Sprawy różne
Starosta – Pan Artur Berus zapoznał zebranych z Zawiadomieniem znak: GG-II.683.12.2022 z dnia 18.09.2024r. (załącznik nr 14).
Zarząd Powiatu przyjął powyższą informację do wiadomości.
Naczelnik Wydziału Edukacji, Promocji, Kultury, Sportu i Turystyki – Pani Renata Pacek zwróciła się do Zarządu z prośbą o wyrażenie zgody na skierowanie pracownika Wydziału Edukacji, Promocji, Kultury Sportu i Turystyki na szkolenie pn.: „Analiza baz SIO w placówkach oświatowych w kontekście: Weryfikacja i kontrola danych oraz sprawozdawczość w roku 2024”.
Pani Renata Pacek poinformowała, że koszt powyższego szkolenia wynosi 10 700,00 zł. Odbywa się stacjonarnie i obejmuje takie zagadnienia jak:
- Nadzór JST nad sprawozdawczością SIO szkoły/placówki oświatowej, w tym konieczność weryfikacji danych wprowadzanych do bazy SIO przez szkoły/placówki w roku szkolnym 2024/2025,
- Funkcjonalność systemu SIO z poziomu przedszkola/placówki oświatowej – analiza baz SIO: weryfikacja danych i błędnych wpisów w korelacji z dokumentacją źródłową,
- Rekomendacje prawne i praktyczne dla każdego przedszkola, szkoły i placówki w zakresie gromadzenia, przetwarzania, analizowania w zakresie bazy SIO2.
Protokołowała Przewodniczący Zarządu
Olga Łukomska Artur Berus
Podpisy Członków Zarządu Powiatu:
- T. Bałchanowski
- M. Pająk
- C. Błach
Załączników: 14
- Załącznik nr 1 – lista obecności na posiedzeniu Zarządu Powiatu,
- Załącznik nr 2 – pismo Komendanta Państwowej Straży Pożarnej z dnia 06.08.2024r.,
- Załącznik nr 3 – pismo Zespołu Szkół Ekonomicznych z dnia 16.09.2024r.,
- Załącznik nr 4 – pismo Wydziału Inwestycji, Mienia i Obsługi Gospodarczej z dnia 18.09.2024r.,
- Załącznik nr 5 – pismo Wydziału Inwestycji, Mienia i Obsługi Gospodarczej z dnia 18.09.2024r.,
- Załącznik nr 6 – pismo Wydziału Inwestycji, Mienia i Obsługi Gospodarczej z dnia 18.09.2024r.,
- Załącznik nr 7 – pismo Zespołu Szkół Technicznych z dnia 12.09.2024r.,
- Załącznik nr 8 – pismo Wydziału Edukacji, Promocji, Kultury, Sportu i Turystyki z dnia 17.09.2024r.,
- Załącznik nr 9 – pismo Wydziału Ochrony Środowiska, Rolnictwa i Leśnictwa z dnia 18.09.2024r.,
- Załącznik nr 10 – pismo Wydziału Ochrony Środowiska, Rolnictwa i Leśnictwa z dnia 16.09.2024r.,
- Załącznik nr 11 – protokół Nr 3/2024r. z dnia 18.09.2024r. z posiedzenia Komisji Likwidacyjnej powołanej w celu dokonania oceny przydatności pojazdów nabytych przez Powiat w drodze orzeczeń sądowych o przepadku pojazdów,
- Załącznik nr 12 – protokół Nr 2/2024r. z dnia 18.09.2024r. z posiedzenia Komisji Likwidacyjnej powołanej w celu dokonania oceny przydatności pojazdów nabytych przez Powiat w drodze orzeczeń sądowych o przepadku pojazdów,
- Załącznik nr 13 – pismo Zarządu Dróg Powiatowych z dnia 19.09.2024r.,
- Załącznik nr 14 – Zawiadomienie z dnia 18.09.2024r. znak: GG-II.683.12.2022.
Protokół (787kB)
metryczka
Wytworzył: Zarząd Powiatu (19 września 2024)
Opublikował: Olga Łukomska (30 września 2024, 12:00:43)
Ostatnia zmiana: brak zmian
Liczba odsłon: 165